Γεωμετρία - Φυσική: ερώτηση

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Προσπαθώ να καταλάβω γιατί η τέρμα δεξιά γωνία φ, είναι ίση με την γωνία φ του κεκλιμένου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Screenshot 2025-11-05 200615.png
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Sotiris 12

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Sotiris 12 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 149 μηνύματα.
Οι γωνίες με κάθετες πλευρές είναι ίσες.
Οι γωνίες με μια ίδια πλευρά και την άλλη κάθετη είναι είτε ίσες,είτε παραπληρωματικες.
 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
η 1η φ γωνία είναι ίση με την φ του κεκλιμένου επειδή έχουν 2 κάθετες πλευρές σωστά? Η άλλη φ όμως τι κοινό έχει? Ευχαριστώ για την απάντησή σου.
 

ιωαννηs

Επιφανές μέλος

Ο ιωαννηs αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 15.377 μηνύματα.
Προσπαθώ να καταλάβω γιατί η τέρμα δεξιά γωνία φ, είναι ίση με την γωνία φ του κεκλιμένου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
η 1η φ γωνία είναι ίση με την φ του κεκλιμένου επειδή έχουν 2 κάθετες πλευρές σωστά? Η άλλη φ όμως τι κοινό έχει? Ευχαριστώ για την απάντησή σου.
Καλε μου το σχημα σου ειναι μαλλον αναρχο και δεν βγαζει νοημα... προφανως με λευκη γραμμη συμβολιζεις το βαρος.. με κοκκινη τι συμβολιζεις..
Οι γωνιες καλο ειναι να εχουν διαφορετικα συμβολα και μετα να δινεις τις μεταξυ του ισοτητες.
Το να λες αριστερη φ και δεξια φ δεν παιζει.

 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Ζητώ συγνώμη για το πρόχειρο σχήμα που έκανα, παραθέτω την εικόνα από το βιβλίο.
Screenshot 2025-11-05 204535.png
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

ιωαννηs

Επιφανές μέλος

Ο ιωαννηs αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 15.377 μηνύματα.
Ζητώ συγνώμη για το πρόχειρο σχήμα που έκανα, παραθέτω την εικόνα από το βιβλίο.
Ναι και το βιβλιο ειναι μπαρμουτσαλο..αλλα οκ
Η ''αριστερη'' φ ειναι ιση με την φ του κεκλιμενου γιατι εχουν τις πλευρες τους καθετες μια προς μια
Η ''δεξια'' φ ειναι ιση με την φ του κεκλιμενου γιατι εχουν τις πλευρες τους παραλληλες μια προς μια.
Οταν ο καθηγητης πετα τα ιδια συμβολα σε γωνιες για ισοτητες που κανει στο μυαλο σου δεν ειναι σωστος για σενα... αν βεβαια ειναι στο πινακα και μιλα και τα δειχνει ειναι αλλιως
 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Ναι το βιβλιο ειναι μπαρμουτσαλο..αλλα οκ
Η ''αριστερη'' φ ειναι ιση με την φ του κεκλιμενου γιατι εχουν τις πλευρες τους καθετες μια προς μια
Η ''δεξια'' φ ειναι ιση με την φ του κεκλιμενου γιατι εχουν τις πλευρες τους παραλληλες μια προς μια.
Να σαι καλά, τόση ώρα παλεύω και δεν έβρισκα τίποτα, όλα τα βίντεο στο youtube έδειχναν μόνο την περίπτωση της γωνίας που έχει πλευρές κάθετες μια προς μια. Αυτά είναι γεωμετρία γυμνασίου να υποθέσω? ρωτάω για να ξέρω από που να το αρχίσω για να καλύψω κενά. Και πάλι ευχαριστώ.

*Η εικόνα είναι από το βοήθημα του Σαββάλα για την φυσική της Α λυκείου, γενικά δεν εξηγεί πολλά τέτοια μικροπράγματα γιατί φαντάζομαι τα θεωρεί δεδομένη γνώση, παρόλο που εγώ δεν την έχω.
 

ιωαννηs

Επιφανές μέλος

Ο ιωαννηs αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 15.377 μηνύματα.
Να σαι καλά, τόση ώρα παλεύω και δεν έβρισκα τίποτα, όλα τα βίντεο στο youtube έδειχναν μόνο την περίπτωση της γωνίας που έχει πλευρές κάθετες μια προς μια. Αυτά είναι γεωμετρία γυμνασίου να υποθέσω? ρωτάω για να ξέρω από που να το αρχίσω για να καλύψω κενά. Και πάλι ευχαριστώ.
Οχι ..ναι ειναι μεν γεωμετρια γυμνασιου αλλα η φυσικη εχει τα δικα της εργαλεια που χρησιμοποιεί απο εκεινα της Γ γυμνασιου ...και τα οποι πρεπει να στα πει φυσικος.... αν δεν στα πει ....και πει αυτα πρεπει να τα ξερεις ειναι τουβλο... οποτε ενοχες μην εχεις
 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Ίσως να ήταν φρόνιμο να πιάσω την γεωμετρία γυμνασίου για κάποιο διάστημα, ούτως η άλλως ιδιαίτερο μόνο και μόνο για να ρωτήσω τι γεωμετρία χρειάζεται η φυσική μάλλον δεν θα κάνω οπότε μόνος θα το τραβήξω το κουπί. Αυτά για με τις παράλληλες μια προς μια και κάθετες μια προς μια, είναι κάποιο συγκεκριμένο κεφάλαιο? τι σε ρωτάω και εγώ τώρα να μου πεις
 

ιωαννηs

Επιφανές μέλος

Ο ιωαννηs αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 15.377 μηνύματα.
Ίσως να ήταν φρόνιμο να πιάσω την γεωμετρία γυμνασίου για κάποιο διάστημα, ούτως η άλλως ιδιαίτερο μόνο και μόνο για να ρωτήσω τι γεωμετρία χρειάζεται η φυσική μάλλον δεν θα κάνω οπότε μόνος θα το τραβήξω το κουπί. Αυτά για με τις παράλληλες μια προς μια και κάθετες μια προς μια, είναι κάποιο συγκεκριμένο κεφάλαιο? τι σε ρωτάω και εγώ τώρα να μου πεις
Δεν θυμαμαι 9 χρονια πισω...σορρυ
Ναι μεν εχεις ενα ξεχασμενο μπακραουντ αλλα ο φυσικος θα το θυμισει..
Ειτε ειναι γεωμετρια ,ειτε συνημίτονα ,ειτε παραγωγιση ,ειτε μελετη συναρτησης ,ειτε ολοκληρωση κλπ.
Οι φυσικοι κρατανε μονο την ουσια που τους ενδιαφερει και πετανε τα τυπικα και τα πληρη.
Καμια φορα παιζει και το αντιθετο...αν δεις ποσο δυσκολα οι φυσικοι υπολογιζουν το κεντρο μαζας και ποσο ευκολα οι μαθηματικοι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12.098 μηνύματα.
Ίσως να ήταν φρόνιμο να πιάσω την γεωμετρία γυμνασίου για κάποιο διάστημα, ούτως η άλλως ιδιαίτερο μόνο και μόνο για να ρωτήσω τι γεωμετρία χρειάζεται η φυσική μάλλον δεν θα κάνω οπότε μόνος θα το τραβήξω το κουπί. Αυτά για με τις παράλληλες μια προς μια και κάθετες μια προς μια, είναι κάποιο συγκεκριμένο κεφάλαιο? τι σε ρωτάω και εγώ τώρα να μου πεις
Το να πιάσεις να διαβάσεις την γεωμετρία είναι overkill.
Λύνε ασκήσεις και ψάχνε ο,τι χρειάζεσαι. Είναι λίγοι μεν κανόνες που επαναλαμβάνονται συχνά. Άπαξ και τους μάθεις βγάζεις όλες τις ασκήσεις.
 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Το να πιάσεις να διαβάσεις την γεωμετρία είναι overkill.
Λύνε ασκήσεις και ψάχνε ο,τι χρειάζεσαι. Είναι λίγοι μεν κανόνες που επαναλαμβάνονται συχνά. Άπαξ και τους μάθεις βγάζεις όλες τις ασκήσεις.
Θα ακολουθήσω την συμβουλή σου, ήδη τελείωσα το κεφάλαιο της τριβής και από ότι είδα ισχύει αυτό που λες,τις ίδιες γωνίες χρησιμοποιούν όλες οι ασκήσεις. Παρολαυτα μιας και σε βρίσκω εύκαιρο, να ρωτήσω σε ποιο σημείο της ύλης(φυσικής) είναι καλό να βάλω ένα στοπ και να ξεκινήσω τα μαθηματικά? Και αυτά από το 0 θα τα αρχίσω όπως και όλα τα άλλα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12.098 μηνύματα.
Θα ακολουθήσω την συμβουλή σου, ήδη τελείωσα το κεφάλαιο της τριβής και από ότι είδα ισχύει αυτό που λες,τις ίδιες γωνίες χρησιμοποιούν όλες οι ασκήσεις. Παρολαυτα μιας και σε βρίσκω εύκαιρο, να ρωτήσω σε ποιο σημείο της ύλης(φυσικής) είναι καλό να βάλω ένα στοπ και να ξεκινήσω τα μαθηματικά? Και αυτά από το 0 θα τα αρχίσω όπως και όλα τα άλλα.
Δεν την έπιασα την ερώτηση. Θα δώσεις και μαθηματικά μαζί με την φυσική ;
 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Δεν την έπιασα την ερώτηση. Θα δώσεις και μαθηματικά μαζί με την φυσική ;
Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω, παρολαυτα όταν πήρα την απόφαση να ''μορφωθώ'' δεν σκεφτόμουν τις πανελλήνιες, αλλά το να ξεκινήσω τα μαθηματικά φυσική χημεία βιολογία από το 0 , και όπου με βγάλει. Οπότε τώρα, 1 μήνα σχεδόν μετά κοντεύω να τελειώσω την φυσική της Α λύκειου(λύνοντας όλο το βοήθημα του Σαββάλα) και αναρωτιέμαι πότε θα ήταν φρόνιμο να ξεκινήσω τα μαθηματικά. Σίγουρα κάποια στιγμή θα τα αρχίσω απλά καλό θα ήταν να τα συνδυάσω ώστε να τα χρησιμοποιώ και στην φυσική. Προς επιπλέον πληροφόρηση, μαθηματικά ξεκίνησα από γ' γυμνασίου κάπου στα μέσα σεπτεμβριου, και μέτα απο οκτωμβριο μεχρι τώρα κάνω φυσική Α.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12.098 μηνύματα.
Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω, παρολαυτα όταν πήρα την απόφαση να ''μορφωθώ'' δεν σκεφτόμουν τις πανελλήνιες, αλλά το να ξεκινήσω τα μαθηματικά φυσική χημεία βιολογία από το 0 , και όπου με βγάλει. Οπότε τώρα, 1 μήνα σχεδόν μετά κοντεύω να τελειώσω την φυσική της Α λύκειου(λύνοντας όλο το βοήθημα του Σαββάλα) και αναρωτιέμαι πότε θα ήταν φρόνιμο να ξεκινήσω τα μαθηματικά. Σίγουρα κάποια στιγμή θα τα αρχίσω απλά καλό θα ήταν να τα συνδυάσω ώστε να τα χρησιμοποιώ και στην φυσική. Προς επιπλέον πληροφόρηση, μαθηματικά ξεκίνησα από γ' γυμνασίου κάπου στα μέσα σεπτεμβριου, και μέτα απο οκτωμβριο μεχρι τώρα κάνω φυσική Α.
Οκει, μπράβο καταρχάς για την πρωτοβουλία. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να μάθεις σωστά και σοβαρά.
Γενικά θα ήταν καλό να διαβάζεις ταυτόχρονα κάποια πραγματάκια απο τα μαθηματικά της Α λυκείου.
Λύνε τις βασικές ασκήσεις και τις εφαρμογές. Οι πιο δύσκολες και οι αποδεικτικές, καθώς και διάφορα θεωρήματα(ιδίως της Γ λυκείου και ίσως και της Β) δεν είναι τόσο χρήσιμα.

Γενικά για την φυσική χρειάζεσαι μερικούς κανόνες απο την γεωμετρία όπως έχουμε πει, σίγουρα την άλγεβρα της Α λυκείου, ευχέρεια με πολυώνυμα, και για την Γ λυκείου θα ήταν χρήσιμο να δεις κάποια πράγματα απο διανύσματα απο την Β λυκείου όπως και τριγωνομετρικές συναρτήσεις. Ιδανικά να μπορείς να κάνεις άνετα πράξεις με τριγωνομετρικές συναρτήσεις, να ξέρεις να λύνεις τριγωνομετρικές εξισώσεις, και κάποιες απο τις βασικές ταυτότητες.

Τα μαθηματικά της Γ λυκείου είναι περιττά για την φυσική της Γ καθώς την έχουν απλοποιήσει αρκετά ώστε να μην απαιτεί λογισμό. Εαν μαθαίνεις απο προσωπικό ενδιαφέρον τότε σίγουρα έχεις να κερδίσεις. Εαν δεν είναι καημός σου να καταλαβαίνεις κάθε τι πως θεμελιώνεται και αποδεικνύεται, προσπέρνα τα. Προφανώς εαν ευελπιστείς να γίνεις μαθηματικός, φυσικός ή μηχανικός, θα σου χρειαστούν και επίσης εξετάζεσαι και σε αυτά.

Καλό κουράγιο, η αρχή είναι πολύ δύσκολη, αλλά με πείσμα και υπομονή όλα γίνονται. Το κυριότερο είναι να έχεις την όρεξη και την περιέργεια. Με τον χρόνο όλα θα γίνουν πιο απλά.
 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Δεν θυμαμαι 9 χρονια πισω...σορρυ
Ναι μεν εχεις ενα ξεχασμενο μπακραουντ αλλα ο φυσικος θα το θυμισει..
Ειτε ειναι γεωμετρια ,ειτε συνημίτονα ,ειτε παραγωγιση ,ειτε μελετη συναρτησης ,ειτε ολοκληρωση κλπ.
Οι φυσικοι κρατανε μονο την ουσια που τους ενδιαφερει και πετανε τα τυπικα και τα πληρη.
Καμια φορα παιζει και το αντιθετο...αν δεις ποσο δυσκολα οι φυσικοι υπολογιζουν το κεντρο μαζας και ποσο ευκολα οι μαθηματικοι.
Για να μην ανοιξω αλλο θεμα μιας και η απορια μου ειναι παλι θεμα γεωμετριας, ειπα να την ποσταρω εδω. Προσπαθω εδω και περιπου 2,5 ωρες να καταλαβω αυτη την ασκηση μιας και ο κυριος σαββαλας οπως συνηθιζει απλα πεταει μια απαντηση που εχει νοημα στο κεφαλι του αλλα στο δικο μου δεν εχει, δεν μπορω να καταλαβω πως προκυπτει αυτο το αποτελεσμα, παρεθεσα και την λυση της ασκησης διπλα. Καταλαβαινω οτι περνει 2 καθετες ευθειες για να δειξει την μετατοπιση της F, αλλα δεν ξερω μετα πως μεταφερει τις γωνιες για να υπολογισει το εργο.
 

Συνημμένα

  • Screenshot 2025-11-11 210936.png
    Screenshot 2025-11-11 210936.png
    702,9 KB · Εμφανίσεις: 16

ιωαννηs

Επιφανές μέλος

Ο ιωαννηs αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 15.377 μηνύματα.
Για να μην ανοιξω αλλο θεμα μιας και η απορια μου ειναι παλι θεμα γεωμετριας, ειπα να την ποσταρω εδω. Προσπαθω εδω και περιπου 2,5 ωρες να καταλαβω αυτη την ασκηση μιας και ο κυριος σαββαλας οπως συνηθιζει απλα πεταει μια απαντηση που εχει νοημα στο κεφαλι του αλλα στο δικο μου δεν εχει, δεν μπορω να καταλαβω πως προκυπτει αυτο το αποτελεσμα, παρεθεσα και την λυση της ασκησης διπλα. Καταλαβαινω οτι περνει 2 καθετες ευθειες για να δειξει την μετατοπιση της F, αλλα δεν ξερω μετα πως μεταφερει τις γωνιες για να υπολογισει το εργο.
Δεν εχεις κανενα λογο να το καταλαβεις..γιατι δεν θελει να το καταλαβεις ( και το λενε και βοηθημα)..
Κατσε να ξεσκονισω εξελ και math type να σου δειξω.
 

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Δεν εχεις κανενα λογο να το καταλαβεις..γιατι δεν θελει να το καταλαβεις ( και το λενε και βοηθημα)..
Κατσε να ξεσκονισω εξελ και math type να σου δειξω.
Η αληθεια ειναι οτι εχω φαει παρα παρα πολλες ωρες σε τετοιες ασκησεις που ανηκουν στην κατηγορια '' για δυνατους λυτες'' οπως ονομαζει ο σαββαλας, μερικες καταφερνω να τις λυσω μετα απο ωρες, αλλες σαν και αυτη ακομα και με την λυση μπροστα μου δεν βγαζει νοημα γιατι δεν εχω ξαναδει παρομοια για να ξερω την μεθοδολογια, δυστυχως. Και μιας η ασκηση μιλαει για ''εργο'', ευχαριστω παρα πολυ για την γρηγορη απαντηση σου, παραγεις πραγματικο εργο.
 

ιωαννηs

Επιφανές μέλος

Ο ιωαννηs αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 15.377 μηνύματα.
Για να μην ανοιξω αλλο θεμα μιας και η απορια μου ειναι παλι θεμα γεωμετριας, ειπα να την ποσταρω εδω. Προσπαθω εδω και περιπου 2,5 ωρες να καταλαβω αυτη την ασκηση μιας και ο κυριος σαββαλας οπως συνηθιζει απλα πεταει μια απαντηση που εχει νοημα στο κεφαλι του αλλα στο δικο μου δεν εχει, δεν μπορω να καταλαβω πως προκυπτει αυτο το αποτελεσμα, παρεθεσα και την λυση της ασκησης διπλα. Καταλαβαινω οτι περνει 2 καθετες ευθειες για να δειξει την μετατοπιση της F, αλλα δεν ξερω μετα πως μεταφερει τις γωνιες για να υπολογισει το εργο.

1762893947028.png

1762893219180.png
 
Τελευταία επεξεργασία:

ChrisG152

Νεοφερμένο μέλος

Ο ChrisG152 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Να σαι καλα, σε ευχαριστω παρα πολυ. Μια μονο ερωτηση επειδη προσπαθησα και εγω με παρομοιο τροπο και κατι δεν μου κολλαγε. το ημφ= b/l , γιατι ειναι b προς l, αφου το b κοβει την ευθεια l καπου στην μεση, δεν θα επρεπε να ειναι b προς l/2 η κατι τετοιο? εννοω οτι στην περιπτωση του a φαινεται πως η υποτεινουσα ειναι ΟΛΟ το l, ενω στο b η υποτεινουσα κοβεται απο το b.
 
Top