Συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο που αφορά τους αιώνιους φοιτητές

iminspain

Δραστήριο μέλος

Ο iminspain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας Πατρών (Πάτρα). Έχει γράψει 562 μηνύματα.
:hmm:Για να το ξελαφρύνουμε και λίγο την συζήτηση, στα κολλέγια, ειδικά αυτά που απέκτησαν πρόσφατα ίση αναγνώριση με τα τριτοβάθμια δημόσια, ισχύει και σ'αυτά το ν+ν/2; :D

:hmm::hmm:
Εκεί δεν έχει ν+2. Αν θες εσύ να τελειώσεις το κολλέγιο σε 8 χρόνια και να τους δωσεις τα διπλασια χρηματα δικαιωμα σου. Αυτοι δεν θα πουν οχι
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
ρεβεκκα εισαι αρκετα αδικη θαρρω.ποιο ειναι το προβλημα σου εσενα αν ενας κανει πασαλειμα?επισης γτ λες αυτοι μπαινουν στην ιδια εξισωση με τους συνεπεις??σε δημοκρατικο καθεστος ζουμε ολοι εχουν ισα δικαιωματα.
μπορει καποιος να βαριεται να διαβασει 3 χρονια και να παιζει στον υπολογιστη.γτ να τον διαγραψουμε??
 

iminspain

Δραστήριο μέλος

Ο iminspain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας Πατρών (Πάτρα). Έχει γράψει 562 μηνύματα.
Το θεμα δεν ειναι οι αιωνιοι φοιτητες,αλλα είναι η λειτουργια των Πανεπιστημιων οπως γινεται εδω στην Ελλαδα. Σκεφτειτε να μας ελεγαν σε μια 4ετη σχολη οποιος δεν εχει τελειωσει σε 5 ετη να διαγραφεται αυτοματα, ομως να υπηρχαν υποχρεωτικες παρουσιες σε ολες τις διαλεξεις, με εργασιες, κλπ, αλλα ολοι οι φοιτητες να διεμεναν δωρεαν (ή εστω δωρεαν η πλειοψηφια των φοιτητων) στις φοιτητικες εστιες, οι οποιες θα ηταν σε αριστη κατασταση.

Και εφοσον εμπαιναν στα Πανεπιστημια οι μισοι απο οσους εισαγονται πλεον, τα παραπανω θα μπορουσαν να γινουν χωρις μεγαλη δυσκολια. Ωστε οσοι μπουν να εχουν θεληση και μερακι οχι μονο να παρουν ενα πτυχιο με βαθμο 5, αλλα να θελουν να κυνηγησουν μεγαλυτερα πραγματα (8 και πανω).

Εννοειται πως οι εκπαιδευτικοι θα πρεπει να αξιολογουνται σε καθε ετος και σε περιπτωση που σε μια εξεταση κοπει ενα μεγαλο ποσοστο των φοιτητων (πανω απο 40%) να γινεται συνελευση του τμηματος για να αναζητηθούν οι λογοι που συνεβη αυτό, διότι ίσως ευθύνεται και ο ίδιος ο καθηγητης για την ''αποτυχια''.

Ολα οσα λεω ακουγονται ωραια, αν και ουτοπικα, αλλα αν οντως καποια κυβερνηση θελει να ανεβασει το επιπεδο των πανεπιστημιων θα συμπεριλαμβανει τα παραπανω στις μεταρρυθμισεις και οχι ανουσια μετρα οπως αυτα που εξαγγειλει.

Και τελος, τα Δημοσια Πανεπιστημια της Ελλαδας θα πρεπει μονο για εδω να δινουν πτυχιο μεγαλυτερου βαθμού από όλα τα Ιδιωτικά Ιδρύματα και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

ρεβεκκα εισαι αρκετα αδικη θαρρω.ποιο ειναι το προβλημα σου εσενα αν ενας κανει πασαλειμα?επισης γτ λες αυτοι μπαινουν στην ιδια εξισωση με τους συνεπεις??σε δημοκρατικο καθεστος ζουμε ολοι εχουν ισα δικαιωματα.
μπορει καποιος να βαριεται να διαβασει 3 χρονια και να παιζει στον υπολογιστη.γτ να τον διαγραψουμε??
Ρε αν ηθελε 3 χρονια να παιζει στον υπολογιστη αντι να διαβασει εστω και λιγο ας μην εδινε ποτε πανελλαδικες εξετασεις για να εισαχθει στο τμημα που περασε. Εδω αλλοι δινουν 3 και 4 φορες για να γινει το ονειρο τους πραματικοτητα και αλλοι απλα παιρνουν το πασο για να εχουν τζαμπα mb και εκπτωσεις σε καρτες συγκοινωνιων
 

Griff

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 269 μηνύματα.
Ποια είναι η λογική ενός αιώνιου φοιτητή;
Δηλαδή, τι κερδίζει ο φοιτητής;
Εφόσον δεν μας επηρεάζει, δεν μας αφορά.

Το ερώτημα είναι "τι καθιστά τον αιώνιο φοιτητή πρόβλημα ώστε να δικαιολογεί την διαγραφή του". Το ενδεχόμενο προσωπικό όφελος του αιώνιου είναι άσχετο με αυτήν την ερώτηση.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Εφόσον δεν μας επηρεάζει, δεν μας αφορά.

Το ερώτημα είναι "τι καθιστά τον αιώνιο φοιτητή πρόβλημα ώστε να δικαιολογεί την διαγραφή του". Το ενδεχόμενο προσωπικό όφελος του αιώνιου είναι άσχετο με αυτήν την ερώτηση.
Από την πλευρά του διδάσκοντα, μπορώ να σου πω ότι αλλιώς προετοιμάζεις ένα μάθημα για 100, αλλιώς για 200, αλλιώς για 300. Αν λοιπόν, σε ένα υποχρεωτικό έχεις "αιώνιους" είσαι υποχρεωμένος να τους συμπεριλάβεις στον προγραμματισμό σου. Αν αυτοί είναι 100 (παράδειγμα κλίμακας στη δική μου σχολή), η διαφορά είναι ΜΕΓΑΛΗ στη διδασκαλία ανάμεσα σε 100-150-200 άτομα, για να μη πω για την εξέταση. Παράδειγμα: σε 200 άτομα δεν θα πας ποτέ σε αλληλεπίδραση, θα πας σε εξεταστική να φύγουν από πάνω σου. Περάστε, σκουπίστε, τελειώσατε. Πέρασε και δεν ακούμπησε.

Αυτό είναι πρόβλημα ή δεν μας αγγίζει η ποιότητα της διδασκαλίας/εξέτασης;
Και είναι ΕΝΤΕΛΩΣ υπαρκτό πρόβλημα που αντιμετωπίζω!
Δεν θέλω καν να σκέφτομαι σε φάση εργαστηρίων τι γίνεται που ξαφνικά σκάει κάποιος εξωγήινος μετά από 10 χρόνια.


EDIT: Για να μην παρεξηγηθώ, αιώνιο δεν εννοώ κάποιον άνθρωπο που έχει χάσει 1-2 χρόνια. Αλλά υπάρχουν παιδιά περιπτώσεις που μπήκαν με άλλο πρόγραμμα σπουδών.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Griff

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 269 μηνύματα.
Από την πλευρά του διδάσκοντα, μπορώ να σου πω ότι αλλιώς προετοιμάζεις ένα μάθημα για 100, αλλιώς για 200, αλλιώς για 300. Αν λοιπόν, σε ένα υποχρεωτικό έχεις "αιώνιους" είσαι υποχρεωμένος να τους συμπεριλάβεις στον προγραμματισμό σου. Αν αυτοί είναι 100 (παράδειγμα κλίμακας στη δική μου σχολή), η διαφορά είναι ΜΕΓΑΛΗ στη διδασκαλία ανάμεσα σε 100-150-200 άτομα, για να μη πω για την εξέταση. Παράδειγμα: σε 200 άτομα δεν θα πας ποτέ σε αλληλεπίδραση, θα πας σε εξεταστική να φύγουν από πάνω σου. Περάστε, σκουπίστε, τελειώσατε. Πέρασε και δεν ακούμπησε.

Αυτό είναι πρόβλημα ή δεν μας αγγίζει η ποιότητα της διδασκαλίας/εξέτασης;
Και είναι ΕΝΤΕΛΩΣ υπαρκτό πρόβλημα που αντιμετωπίζω!
Δεν θέλω καν να σκέφτομαι σε φάση εργαστηρίων τι γίνεται που ξαφνικά σκάει κάποιος εξωγήινος μετά από 10 χρόνια.
Υπέροχα. Φυσικά δεν μπορώ να αμφισβητήσω την εμπειρία σου, ούτε ως προς τον διδακτικό τομέα ούτε ως προς τη σχολή σου γενικότερα. Δέχομαι, λοιπόν, το επιχείρημά σου και συμφωνώ πως όντως στην προκειμένη περίπτωση οι αιώνιοι σας δημιουργούν πρόβλημα.

Ωστόσο, το επιχείρημά σου είναι εμπειρικό και εξαιτίας αυτού οδηγεί σε ελλιπή επαγωγή, ανεπαρκή για να θεμελιώσει την καθολική επιβολή διαγραφών.

Είναι προφανές γιατί ένα εμπειρικό επιχείρημα είναι ανεπαρκές σε αυτή τη συζήτηση. Ο αριθμός προσέλευσης φοιτητών, αιωνίων και μη, εύλογα διαφέρει από σχολή σε σχολή, μάθημα σε μάθημα και φοιτητή σε φοιτητή. Έτσι, ακόμα και αν στη δική σου σχολή και σε άλλες 10, 20, 50, 100 υφίσταται το ίδιο πρόβλημα, αυτό δεν αρκεί για να θεμελιώσει καθολικές διαγραφές, διότι το πρόβλημα ούτε ομοιόμορφο είναι ούτε προσβάλλει όλες τις σχολές.

Έπειτα, είναι οξύμωρο να επικαλείται κανείς την παρακώλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω υπεράριθμων αιώνιων όταν τα ήδη υποστελεχωμένα πανεπιστήμια λαμβάνουν λιγότερη χρηματοδότηση. Οξύμωρο, προφανώς, γιατί αυτή η υποχρηματοδότηση οδηγεί σε λιγότερους καθηγητές, οι λιγότεροι καθηγητές σε λιγότερα τμήματα, και τα λιγότερα τμήματα σε περισσότερους φοιτητές ανά παράδοση. Αυτός ο συνωστισμός είναι σαφώς πολύ πιο προβληματικός για την εκπαιδευτική διαδικασία από ό,τι οι αιώνιοι, και πιστεύω θα συμφωνήσεις.

Υ.Γ. @DumeNuke ακόμα περιμένω απάντηση στην αρχική μου ερώτηση.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,549 μηνύματα.
Ποια πανεπιστήμια δηλαδή θεωρούν από ποια καλύτερα; Εννοώ κάποια ονομαστικά παραδείγματα.
Ρώτα τον @DumeNuke . Και εγώ περιμένω να μου ονομάσουν εδώ και 2 χρόνια στο φόρουμ ποια ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι καλύτερα από δημόσια στην Ευρώπη.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Υπέροχα. Φυσικά δεν μπορώ να αμφισβητήσω την εμπειρία σου, ούτε ως προς τον διδακτικό τομέα ούτε ως προς τη σχολή σου γενικότερα. Δέχομαι, λοιπόν, το επιχείρημά σου και συμφωνώ πως όντως στην προκειμένη περίπτωση οι αιώνιοι σας δημιουργούν πρόβλημα.

Ωστόσο, το επιχείρημά σου είναι εμπειρικό και εξαιτίας αυτού οδηγεί σε ελλιπή επαγωγή, ανεπαρκή για να θεμελιώσει την καθολική επιβολή διαγραφών.

Είναι προφανές γιατί ένα εμπειρικό επιχείρημα είναι ανεπαρκές σε αυτή τη συζήτηση. Ο αριθμός προσέλευσης φοιτητών, αιωνίων και μη, εύλογα διαφέρει από σχολή σε σχολή, μάθημα σε μάθημα και φοιτητή σε φοιτητή. Έτσι, ακόμα και αν στη δική σου σχολή και σε άλλες 10, 20, 50, 100 υφίσταται το ίδιο πρόβλημα, αυτό δεν αρκεί για να θεμελιώσει καθολικές διαγραφές, διότι το πρόβλημα ούτε ομοιόμορφο είναι ούτε προσβάλλει όλες τις σχολές.

Έπειτα, είναι οξύμωρο να επικαλείται κανείς την παρακώλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω υπεράριθμων αιώνιων όταν τα ήδη υποστελεχωμένα πανεπιστήμια λαμβάνουν λιγότερη χρηματοδότηση. Οξύμωρο, προφανώς, γιατί αυτή η υποχρηματοδότηση οδηγεί σε λιγότερους καθηγητές, οι λιγότεροι καθηγητές σε λιγότερα τμήματα, και τα λιγότερα τμήματα σε περισσότερους φοιτητές ανά παράδοση. Αυτός ο συνωστισμός είναι σαφώς πολύ πιο προβληματικός για την εκπαιδευτική διαδικασία από ό,τι οι αιώνιοι, και πιστεύω θα συμφωνήσεις.

Υ.Γ. @DumeNuke ακόμα περιμένω απάντηση στην αρχική μου ερώτηση.
Εγώ σου είπα αυτό που ζω, που μπορεί στην τελική να είναι και εντελώς ρομαντικό για κάποιον που θέλει να κάνει μια καλή διδασκαλία. Από εκεί και πέρα δεν είμαι policy maker, υποθέτω ότι κάπου υπάρχουν τα προβλήματα/μη προβλήματα που δημιουργούνται.

Για τους λιγότερους καθηγητές, συμφωνώ, και εγώ περιμένω τη σειρά μου άλλωστε! :) :) Αλλά μη γελιέστε...μαθήματα σε ΠΟΛΛΕΣ περιπτώσεις δεν χρειάζονται μέλη ΔΕΠ για να γίνουν. Τρανή απόδειξη...ΠΑΛΙ ΕΓΩ!

Λιγότερα τμήματα...μεγάλη κουβέντα και άκρως ρουσφεντολογική. Δεν νομίζω ότι συμφέρει κανέναν να την αναλύσουμε, πχ. γιατί άραγε να χρειαζόμαστε 20 παιδαγωγικά (τυχαίο το νούμερο, μπορεί να είναι και παραπάνω).
Ρώτα τον @DumeNuke . Και εγώ περιμένω να μου ονομάσουν εδώ και 2 χρόνια στο φόρουμ ποια ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι καλύτερα από δημόσια στην Ευρώπη.
Ιδιωτικά VS δημόσια, εννοούμε δίδακτρα VS δωρεάν;
Γιατί το δεύτερο είναι το θέμα, όχι το "όνομα".
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,549 μηνύματα.
Από την πλευρά του διδάσκοντα, μπορώ να σου πω ότι αλλιώς προετοιμάζεις ένα μάθημα για 100, αλλιώς για 200, αλλιώς για 300. Αν λοιπόν, σε ένα υποχρεωτικό έχεις "αιώνιους" είσαι υποχρεωμένος να τους συμπεριλάβεις στον προγραμματισμό σου. Αν αυτοί είναι 100 (παράδειγμα κλίμακας στη δική μου σχολή), η διαφορά είναι ΜΕΓΑΛΗ στη διδασκαλία ανάμεσα σε 100-150-200 άτομα, για να μη πω για την εξέταση. Παράδειγμα: σε 200 άτομα δεν θα πας ποτέ σε αλληλεπίδραση, θα πας σε εξεταστική να φύγουν από πάνω σου. Περάστε, σκουπίστε, τελειώσατε. Πέρασε και δεν ακούμπησε.

Αυτό είναι πρόβλημα ή δεν μας αγγίζει η ποιότητα της διδασκαλίας/εξέτασης;
Και είναι ΕΝΤΕΛΩΣ υπαρκτό πρόβλημα που αντιμετωπίζω!
Δεν θέλω καν να σκέφτομαι σε φάση εργαστηρίων τι γίνεται που ξαφνικά σκάει κάποιος εξωγήινος μετά από 10 χρόνια.


EDIT: Για να μην παρεξηγηθώ, αιώνιο δεν εννοώ κάποιον άνθρωπο που έχει χάσει 1-2 χρόνια. Αλλά υπάρχουν παιδιά περιπτώσεις που μπήκαν με άλλο πρόγραμμα σπουδών.
Μα με το όριο φοίτησης θα περάσει η πίεση στον καθηγητή ; Θα πιέζεται να περάσει φοιτητές που δεν αξίζουν
Υπέροχα. Φυσικά δεν μπορώ να αμφισβητήσω την εμπειρία σου, ούτε ως προς τον διδακτικό τομέα ούτε ως προς τη σχολή σου γενικότερα. Δέχομαι, λοιπόν, το επιχείρημά σου και συμφωνώ πως όντως στην προκειμένη περίπτωση οι αιώνιοι σας δημιουργούν πρόβλημα.

Ωστόσο, το επιχείρημά σου είναι εμπειρικό και εξαιτίας αυτού οδηγεί σε ελλιπή επαγωγή, ανεπαρκή για να θεμελιώσει την καθολική επιβολή διαγραφών.

Είναι προφανές γιατί ένα εμπειρικό επιχείρημα είναι ανεπαρκές σε αυτή τη συζήτηση. Ο αριθμός προσέλευσης φοιτητών, αιωνίων και μη, εύλογα διαφέρει από σχολή σε σχολή, μάθημα σε μάθημα και φοιτητή σε φοιτητή. Έτσι, ακόμα και αν στη δική σου σχολή και σε άλλες 10, 20, 50, 100 υφίσταται το ίδιο πρόβλημα, αυτό δεν αρκεί για να θεμελιώσει καθολικές διαγραφές, διότι το πρόβλημα ούτε ομοιόμορφο είναι ούτε προσβάλλει όλες τις σχολές.

Έπειτα, είναι οξύμωρο να επικαλείται κανείς την παρακώλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω υπεράριθμων αιώνιων όταν τα ήδη υποστελεχωμένα πανεπιστήμια λαμβάνουν λιγότερη χρηματοδότηση. Οξύμωρο, προφανώς, γιατί αυτή η υποχρηματοδότηση οδηγεί σε λιγότερους καθηγητές, οι λιγότεροι καθηγητές σε λιγότερα τμήματα, και τα λιγότερα τμήματα σε περισσότερους φοιτητές ανά παράδοση. Αυτός ο συνωστισμός είναι σαφώς πολύ πιο προβληματικός για την εκπαιδευτική διαδικασία από ό,τι οι αιώνιοι, και πιστεύω θα συμφωνήσεις.

Υ.Γ. @DumeNuke ακόμα περιμένω απάντηση στην αρχική μου ερώτηση.
Συμφωνώ μέχρι τελείας
Ιδιωτικά VS δημόσια, εννοούμε δίδακτρα VS δωρεάν;
Γιατί το δεύτερο είναι το θέμα, όχι το "όνομα".
Όχι ακριβώς, γιατί υπάρχουν πανεπιστήμια με δίδακτρα αλλά χρηματοδοτούνται από το κράτος
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Μα με το όριο φοίτησης θα περάσει η πίεση στον καθηγητή ; Θα πιέζεται να περάσει φοιτητές που δεν αξίζουν

Συμφωνώ μέχρι τελείας

Όχι ακριβώς, γιατί υπάρχουν πανεπιστήμια με δίδακτρα αλλά χρηματοδοτούνται από το κράτος
Αν δεν περνάς, δεν περνάς. Για μένα τουλάχιστον, καμία πίεση! :) Αλλά ξέρεις με τι έχεις να κάνεις και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, πέρα από την πλάκα.

Σε σχέση με το άλλο:
Δεν μπορείς να συγκρίνεις ΚΑΝΕΝΑ πανεπιστήμιο που παίρνει δίδακτρα για τον χ-ψ λόγο με κάποιο που έχει ως μόνη χρηματοδότηση αυτή από το κράτος. Όποιος κάνει αυτήν τη σύγκριση απλά εθελοτυφλεί και όπως λέει το αμόρε μου "να 'χαμε, να λέγαμε".

Τρανό παράδειγμα, τα μεταπτυχιακά με δίδακτρα! :)
Και δεν πιάνω το ΕΑΠ.
Γιατί και το LSE ιδιωτικό δεν είναι....αλλά ΟΚ...
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,549 μηνύματα.
Αν δεν περνάς, δεν περνάς. Για μένα τουλάχιστον, καμία πίεση! :) Αλλά ξέρεις με τι έχεις να κάνεις και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, πέρα από την πλάκα.

Σε σχέση με το άλλο:
Δεν μπορείς να συγκρίνεις ΚΑΝΕΝΑ πανεπιστήμιο που παίρνει δίδακτρα για τον χ-ψ λόγο με κάποιο που έχει ως μόνη χρηματοδότηση αυτή από το κράτος. Όποιος κάνει αυτήν τη σύγκριση απλά εθελοτυφλεί και όπως λέει το αμόρε μου "να 'χαμε, να λέγαμε".

Τρανό παράδειγμα, τα μεταπτυχιακά με δίδακτρα! :)
Και δεν πιάνω το ΕΑΠ.
Γιατί και το LSE ιδιωτικό δεν είναι....αλλά ΟΚ...
Οι συγκρίσεις πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο υπάρχουν διαθέσιμες στο διαδίκτυο.
Τι μας εμποδίζει να δηλώσουμε ότι στη Γηραιά ήπειρο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ανύπαρκτα ;

Μπορεί να μην περνάς, αλλά με ένα τηλέφωνο να περάσεις...

Και πάμε στο άλλο θέμα, γιατί δεν ελέγχονται οι καθηγητές για τις μηδενικές δημοσιεύσεις ; Ας μπει πλαφόν 5 ανά έτος, να δούμε ποιοι αξίζουν και ποιοι όχι. Γιατί τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων των φοιτητών ποτέ δεν δημοσιεύονται ;


Ας μην κρυβόμαστε, οι αιώνιοι δεν είναι πρόβλημα στα πανεπιστήμια. Η θέσπιση τέτοιο νομοσχέδιου έχει ως στόχο τον ιδεολογικό πόλεμο. Άντι να βελτιώσουμε σημαντικά τα πανεπιστήμια που έχουν σοβαρό θέμα, μένουμε σε θέματα μηδενικής σημασίας.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Οι συγκρίσεις πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο υπάρχουν διαθέσιμες στο διαδίκτυο.
Τι μας εμποδίζει να δηλώσουμε ότι στη Γηραιά ήπειρο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ανύπαρκτα ;

Μπορεί να μην περνάς, αλλά με ένα τηλέφωνο να περάσεις...

Και πάμε στο άλλο θέμα, γιατί δεν ελέγχονται οι καθηγητές για τις μηδενικές δημοσιεύσεις ; Ας μπει πλαφόν 5 ανά έτος, να δούμε ποιοι αξίζουν και ποιοι όχι. Γιατί τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων των φοιτητών ποτέ δεν δημοσιεύονται ;


Ας μην κρυβόμαστε, οι αιώνιοι δεν είναι πρόβλημα στα πανεπιστήμια. Η θέσπιση τέτοιο νομοσχέδιου έχει ως στόχο τον ιδεολογικό πόλεμο. Άντι να βελτιώσουμε σημαντικά τα πανεπιστήμια που έχουν σοβαρό θέμα, μένουμε σε θέματα μηδενικής σημασίας.

Ελλάδα με εξωτερικό δεν συγκρίνουμε;

Εμένα το τηλέφωνό μου δεν έχει χτυπήσει...; Αστικός μύθος; Το έπαθε φίλος, φίλου του μπατζανάκη;

ΣΥΜΦΩΝΩ 1000% για την αξιολόγηση. Με τα 1000! Δεν το συζητάμε! Χτες έπρεπε να γίνει.

Οι αιώνιοι λοιπόν δεν είναι το μόνο πρόβλημα στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Όχι. Πρέπει να ξεψαχνίζονται πρώτα οι καθηγητές, να αξιολογούνται κάθε 2-3 χρόνια και να απολύονται.

Οι αιώνιοι ίσως είναι το μικρότερο πρόβλημα, ναι, αλλά επιλέγουμε να εστιάσουμε εκεί για κάποιο λόγο που δεν καταλαβαίνω, ειλικρινά. Και μια που αναφέρεις ιδεολογικό πόλεμο να πω τι ωραία ιδεολογικά που πιέζουν διαφόρων ειδών παρατάξεις, υπεράνω υποψίας, για να περάσουν τα μαθήματα...
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,549 μηνύματα.
Ελλάδα με εξωτερικό δεν συγκρίνουμε;

Εμένα το τηλέφωνό μου δεν έχει χτυπήσει...; Αστικός μύθος; Το έπαθε φίλος, φίλου του μπατζανάκη;

ΣΥΜΦΩΝΩ 1000% για την αξιολόγηση. Με τα 1000! Δεν το συζητάμε! Χτες έπρεπε να γίνει.

Οι αιώνιοι λοιπόν δεν είναι το μόνο πρόβλημα στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Όχι. Πρέπει να ξεψαχνίζονται πρώτα οι καθηγητές, να αξιολογούνται κάθε 2-3 χρόνια και να απολύονται.

Οι αιώνιοι ίσως είναι το μικρότερο πρόβλημα, ναι, αλλά επιλέγουμε να εστιάσουμε εκεί για κάποιο λόγο που δεν καταλαβαίνω, ειλικρινά. Και μια που αναφέρεις ιδεολογικό πόλεμο να πω τι ωραία ιδεολογικά που πιέζουν διαφόρων ειδών παρατάξεις, υπεράνω υποψίας, για να περάσουν τα μαθήματα...
Όχι, Ευρώπη συγκρίνουμε.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Όχι, Ευρώπη συγκρίνουμε.

Χάλια η Insead της Γαλλίας (μη κερδοσκοπικό-σικ-ιδιωτικό πανεπιστήμιο)

(Παρδόν, έγραψα Ισπανία, το διόρθωσα)
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

(ελπίζω να ενωθεί με το από πάνω)

Επειδή, δεν θέλω να παρεξηγηθώ, δεν είμαι υπέρ του πετσοκόμματος ή υπέρ των ιδιωτικών ή κατά των αδύναμων κοκ.

Μετά από τόσα χρόνια στο ελληνικό πανεπιστήμιο έχω τις δικές μου απόψεις για το τι πάει στραβά, έχω σχηματισμένη άποψη που δεν έχει να κάνει μόνο με τη δική μου σχολή/τμήμα. Είναι κατά τη γνώμη μου μια σειρά πραγμάτων που πρέπει να φτιαχτούν, κάποια πιο άμεσα, κάποια σε βάθος χρόνου.

Λυπάμαι όμως που το λέω, ειλικρινά, αλλά αυτό που θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξει είναι το πώς βλέπουμε ΕΜΕΙΣ οι ίδιοι το πανεπιστήμιο. Πώς βλέπουν οι φοιτητές το πανεπιστήμιο. Αν αλλάξει αυτό, τότε θα αλλάξουν και οι συνθήκες-όσο περνάει από το χέρι μας, και οι αιώνιοι, και οι άχρηστοι καθηγητές.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Griff

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 269 μηνύματα.
Εγώ σου είπα αυτό που ζω, που μπορεί στην τελική να είναι και εντελώς ρομαντικό για κάποιον που θέλει να κάνει μια καλή διδασκαλία. Από εκεί και πέρα δεν είμαι policy maker, υποθέτω ότι κάπου υπάρχουν τα προβλήματα/μη προβλήματα που δημιουργούνται.

Φυσικά και συμφωνούμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να είναι αποδοτική, δεν θα το χαρακτήριζα καν ρομαντικό αλλά πρακτικό. Ωστόσο, προηγούνται και αξιολογικά και αιτιακά άλλα προβλήματα που υποβαθμίζουν την τριτοβάθμια.

Για τους λιγότερους καθηγητές, συμφωνώ, και εγώ περιμένω τη σειρά μου άλλωστε! :) :) Αλλά μη γελιέστε...μαθήματα σε ΠΟΛΛΕΣ περιπτώσεις δεν χρειάζονται μέλη ΔΕΠ για να γίνουν. Τρανή απόδειξη...ΠΑΛΙ ΕΓΩ!

Εύχομαι σύντομα ΔΕΠ :D

Φαντάζομαι εννοείς ότι κάποια μαθήματα μπορούν να διδαχθούν από διδακτορικούς. Συμφωνώ ότι υπάρχουν τέτοια μαθήματα, αλλά αυτό δεν σχετίζεται με το ζήτημα των αιώνιων.

Λιγότερα τμήματα...μεγάλη κουβέντα και άκρως ρουσφεντολογική. Δεν νομίζω ότι συμφέρει κανέναν να την αναλύσουμε, πχ. γιατί άραγε να χρειαζόμαστε 20 παιδαγωγικά (τυχαίο το νούμερο, μπορεί να είναι και παραπάνω).

Εννοούσα τμήματα διδασκαλίας ανά έτος, τάξεις, όχι τμήματα με την έννοια αυτοτελών σχολών. Σε αυτό που αναφέρεις δεν διαφωνούμε, δεν υπάρχει λόγος όμως να αναλυθεί εδώ.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,549 μηνύματα.
Ναι, γιατί όμως; Και τι ακριβώς διαφέρει το να μπαίνει η αστυνομία στους χώρους του πανεπιστήμιου με το να έχεις ειδική δύναμη που θα ασχολείται με τα πανεπιστήμια; Γιατί δεν διαφωνείς να έχει ειδική δύναμη για τη δίωξη ναρκωτικών ή το ηλεκτρονικό έγκλημα;
Ελπίζω να είσαι σε θέση να καταλαβαίνεις την διαφορά της αστυνομίας με τους φύλακες και τις ομάδες security που έχουν ΗΔΗ τα ελληνικά πανεπιστήμια και στα οποία η αστυνομία μπορεί να επέμβει !

Ανυπομονώ να μας κοινοποιήσεις σε ποιο ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο υπάρχει αστυνομία εντός πανεπιστημιακού χώρου.
 

xristaras9

Διάσημο μέλος

Ο xristaras9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 2,554 μηνύματα.
Cambridge retains the Cambridge University Constabulary, with officers still holding full police powers.


O ίδιος ο Βαρουφάκης έχει πει πριν μέρες οτι έχει διδάξει σε 20 πανεπιστήμια στο κοσμο δεν έχει δεί πουθενά στο κόσμο τα χάλια τα δικά μας και θα έπρεπε να υπάρχει αστυνομία που να λογοδοτεί στο πρύτανη. Αλλωστε και στις ΗΠΑ η campus police λογοδοτεί στις πρυτανικές αρχές του πανεπιστημιου.
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
@Lancelot
Το πανεπιστήμιο είναι ένα κτήριο, ίδιο με την εφορία, το δημαρχείο, το νοσοκομείο. Οι καθηγητές και οι φοιτητές είναι άνθρωποι, το ίδιο με το λογιστή, το δήμαρχο, το γιατρό, όσους πάνε να εξυπηρετηθούν σε μια δημόσια υπηρεσία. Εάν κυκλοφορείς εντός ή εξωτερικά οποιδήποτε δημόσιου κτηρίου, η αστυνομία μπορεί να σε σταματήσει για εξακρίβωση στοιχείων και, εάν το κρίνει σκόπιμο, να σε συλλάβει. Αυτές τις αρμοδιότητες και δικαιοδοσίες τις έχουμε δώσει εμείς, μέσω του κράτους, για να διατηρείται η δημόσια τάξη. Διαφέρει ο χώρος του πανεπιστήμιου από οποιοδήποτε άλλο δημόσιο χώρο; Διαφέρουν κάτι οι καθηγητές του πανεπιστημίου από οποιοδήποτε άλλο δημόσιο υπάλληλο; Διαφέρουν κάτι οι φοιτητές από οποιοδήποτε άλλο πολίτη πάει να εξυπηρετηθεί από μια δημόσια υπηρεσία; Όχι.

Θεωρείς ότι το πανεπιστημιακό άσυλο προάγει, με κάποιο μαγικό τρόπο, την ελεύθερη έκφραση και την εξέλιξη της επιστήμης. Το γεγονός είναι, και αυτό το βλέπεις κυρίως στις πορείες που γίνονται ενάντια της κατάργησης του ασύλου, ότι δεν χρειάζεται να κρυφτείς μέσα στο πανεπιστήμιο για να εκφράσεις την άποψή σου. Εάν κάτι τέτοιο ίσχυε, το ΚΚΕ/ΚΝΕ/ΠΚΣ/ΠΑΜΕ δεν θα έκαναν πορείες. Δεν θα είχαμε προεκλογικές ομιλίες σε μέγαρα και πλατείες. Όλο το πολιτικό γίνεσθαι θα γινόνταν εντός των χώρων των πανεπιστημίων.

Το γεγονός είναι ότι τα άτομα στα οποία απευθύνεται το πανεπιστήμιο δεν αισθάνονται ασφάλεια, επειδή το άσυλο απαγορεύει την είσοδο της αστυνομίας. Αισθάνονται να απειλείται η ασφάλειά τους, επειδή χάρη στο άσυλο, χώροι του πανεπιστήμιου έχουν καταληφθεί από εξωπανεπιστημιακούς παράγοντες και έχουν μετατραπεί σε αυτοδιαχειριζόμενα στέκια. Και όταν ο καθηγητής που έχει απηυδήσει με την εικόνα αυτή επιχειρεί να κάνει κάτι, έρχεται αντιμέτωπος, στην καλύτερη με απειλές, στη χειρότερη με γροθιές. Επειδή τα κυλικεία έχουν γίνει στέκι για τα πρεζάκια και οι διάδρομοι σημείο συνάντησης για τους εμπόρους. Θες να σου βάλω εικόνες από την επιχείρηση της αστυνομίας στη γιάφκα της ΑΣΟΕ πέρσι; Και μετά να σου βάλω και τις καταγγελίες από ΕΑΑΚ, ΑΡΕΝ, ΠΚΣ, ΣΥΡΙΖΑ και δεν συμμαζεύεται, για το ότι η είσοδος της αστυνομίας στο πανεπιστήμιο απείλησε την σωματική ακεραιότητα των φοιτητών;

3ο και 4ο έτος κατέβαινα κέντρο την ημέρα του πολυτεχνείου. Μετά τις 9.00 το βράδυ η κίνηση μπροστά στο ΑΠΘ είχε απαγορευθεί. Η αστυνομία είχε παραταχθεί στο Παλέ Ντε Σπορ και τη ΔΕΘ, οι αντιεξουσιαστές στην Πολυτεχνική. Μεταλλικοί πίνακες ανακοινώσεων είχαν βγει στο δρόμο, από την πλευρά του πανεπιστημίου. Το ένα λεπτό οι αντιεξουσιαστές πετούσαν μολότοφ, οι αστυνομικοί υποχωρούσαν και οι αντιεξουσιαστές έβγαιναν από το πολυτεχνείο στο δρόμο, μέχρι τη διαχωριστική νησίδα. Το επόμενο, οι αστυνομικοί έριχναν κρότου-λάμψης και δακρυγόννα, οι αντιεξουσιαστές υποχωρούσαν, οι αστυνομικοί προχωρούσαν από το Παλέ προς τη νησίδα. Την επόμενη, τα μάρμαρα στην είσοδο ήταν κατεστραμμένα, οι διακοσμητικές πλάκες στο εσωτερικό είχαν αφαιρεθεί, ακόμα και το μπετονένιο παγκάκι είχε ξηλωθεί. Όλα είχαν γίνει πυρομαχικά που οι αντιεξουσιαστές πετούσαν κατά τη διάρκεια της βραδιάς στους αστυνομικούς. Δεν θα μιλήσω για τους προτζέκτορες που κλάπηκαν, αυτό θα μπορούσε να γίνει και οποιαδήποτε άλλη μέρα. Για ποιο λόγο η βάση των μπαχαλάκηδων ήταν το πανεπιστήμιο και όχι οποιοδήποτε άλλο κτήριο, εάν όχι για το άσυλο;

Μπορεί να έχεις αναγάγει τον αστυνομικό σε ιδεολογικό αντίπαλό σου. Προσωπικά, δεν αισθάνομαι κάτι διαφορετικό, εάν από δίπλα μου περάσει αστυνομικός, γιατρός ή κάποιος άνεργος. Και, η αλήθεια είναι, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν νοιάζονται ιδιαίτερα για το εάν η αστυνομία μπαίνει ή όχι στο πανεπιστήμιο.

Οπότε, ναι, μπορείς να θεωρείς ότι η είσοδος της αστυνομίας στο πανεπιστήμιο επιβάλλει κάποιου είδος περιορισμό, άγχος και καταπίεση, στον φοιτητή που θέλει να σπουδάσει, το φοιτητή που θέλει να συνδικαλιστεί, το φοιτητή που θέλει να εργαστεί. Το γεγονός είναι ότι οι μαθητές πηγαίνουν στο σχολείο κανονικά, το ΚΚΕ έχει γραφεία κανονικά, η ΚΝΕ οργανώνει φεστιβάλ κανονικά, το ΠΑΜΕ οργανώνει πορείες κανονικά, ακόμα και τα ΕΑΑΚ είχαν κατεβάσει για δήμαρχο με το Πόλη Ανάποδα στη Θεσσαλονίκη και νομίζω πήραν και καμιά δυο έδρες στο δημοτικό συμβούλιο, οι γονείς μου πάνε στη δουλειά κανονικά. Τίποτα από τα παραπάνω δεν γίνεται εντός ασύλου και, κατά κάποιο περίεργο τρόπο, όλα τους λειτουργούν κανονικά. Το γεγονός, λοιπόν, είναι ότι το πανεπιστημιακό άσυλο δεν προστατεύει και δεν συνεισφέρει σε καμία έκφανση της ζωής σου. Και η είσοδος της αστυνομίας στο πανεπιστήμιο δεν θα εμποδίσει τους φοιτητές να σπουδάσουν, τους φοιτητές να συνδικαλιστούν, τους φοιτητές να εργαστούν.

Οπότε, κάνε μου εσύ μία λίστα με τα πανεπιστήμια που γίνονται χώροι πολεμικής σύρραξης ή που διαθέτουν γιάφκες με όπλα και ναρκωτικά, στο εξωτερικό. Γιατί, στην Ελλάδα, έχουμε πολλά τέτοια!

ΥΓ. Τα φοιτητικά σώματα ασφαλείας τα είχε προτείνει ο Γαβρόγλου, όσο ήταν Υπουργός Παιδείας. Για κάποιο περίεργο λόγο, δεν δούλεψαν. Οπότε, εάν είχα να υποθέσω, η Κεραμέως προσπαθεί, απλά, να προσεγγίσει διαφορετικά το ζήτημα, από ότι ο προκάτοχός της.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
(εγώ ξέρω πάντως μπαχαλάκη που το πρωί φορούσε κοστούμι... :) )

Μπορεί να μη σας φαίνεται τώρα, και μπορεί να γελάσετε με αυτό που θα σας γράψω, αλλά να ξέρετε ότι ιδεολογία πάει περίπατο όταν έχεις να αντιμετωπίσεις ευθύνες, που κατανοείς τελικά ότι η ιδεολογία σου έδωσε α@@ ικανότητες να αντιμετωπίσεις πέρα από τον σκατοσυνδικαλισμό της πλάκας. Επίσης, η ιδεολογία πάει περίπατο όταν μπαίνει στο παιχνίδι η εξουσία και το χρήμα. Και η ιστορία (που τόσο μας αρέσει να αναμασούμε) το έχει δείξει.
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,877 μηνύματα.
... Από την ανάποδη, δεν θα έβρισκα καθόλου άσχημο πάντως και στη ΓΑΔΑ να βάλουν 1000 φοιτητές με ανακριτική ιδιότητα :lol:
Φαντάζομαι στους ναούς της νομιμότητας δεν μιλάνε για βασανιστήρια:rolleyes:

Πάντως με τον DumeNuke μάλλον σε άλλο πανεπιστήμιο πήγαμε.

Ντίλια σε διαδρόμους δεν έχω δει μέχρι σήμερα.
Κάτι πρώην χρήστες που ποτέ δεν δημιούργησαν θέμα και άραζαν στο κυλικείο, ήταν μάλιστα αρκετά πιο ευγενικοί από πολλούς καθηγητές.

Στο χώρο του campus όμως ναι. Υπήρχαν "ντίλια", "σκ με των 5" και λοιπά ωραία
Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί ότι άρχισαν όταν πρωτοκαταργήθηκε το άσυλο.*
Η αστυνομία δεν κούνησε το δακτυλάκι της βέβαια.

*Λίγοι βέβαια θα θυμούνται πλέον το βαγονάκι στο ΑΠΘ, που όταν είχε γίνει θέμα, οι ίδιοι οι... μπαχαλάκιδες πήραν το θέμα στις πλάτες τους και δεν άφηναν κανέναν έμπορα να πουλήσει την πραμάτεια του μέσα στο πανεπιστήμιο.

Από την άλλη, δεν μπορώ να θυμηθώ μία από τις γνωστές πορείες, που η αστυνομία δεν άρχισε τα γκανγκστεριλίκια χωρίς να έχει προϋπάρξει κανένα μπάχαλο.
Μία διάχυτη αίσθηση ανασφάλειας ρε παιδί μου.

Και ναι, όταν η αστυνομία αρχίζει χωρίς λόγο ξυλοδαρμούς και προσαγωγές, θέλω το πανεπιστήμιο να είναι ανοιχτό σε οποιονδήποτε χρειαστεί να αναζητήσει καταφύγιο/αμυνθεί.
Αρρωστημένο είναι με την καταστολή που φάγαμε όλα τα τελευταία χρόνια και σε όλα τα επίπεδα, να μην υπάρχει τέτοιος χώρος.
Φαντάζομαι όμως για τον φίλο Dumenuke τέτοιες μέρες είναι απλά Τετάρτη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top