Μόλις 30,9% των νέων έχουν πτυχίο ΑΕΙ

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.942 μηνύματα.
Πόσο αργά κυλάει ο χρόνος στον αστερισμό της...Ελλάδας. Πώς φεύγουν οι δεκαετίες στα ίδια και στα ίδια. Αγαπητοί φίλοι μου και τις προηγούμενες δεκαετίες, πάλι κάτι "αμφορείς" προσπαθούσαν να αλλάξουν την παιδεία και της άλλαξαν τα φώτα:

Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου ξεκινάμε από:

Κακλαμάνης
Κοντογιαννόπουλος
Σουφλιάς
Παπανδρέου
Αρσένη
Ευθυμίου
Γιαννάκου
Στυλιανίδης
Μπαμπινιώτης
Διαμαντοπούλου
Αρβανιτόπουλος
Λοβέρδος
Μπαλτάς
Φίλης
Γαβρόγλου

θέλετε και άλλους;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1.871 μηνύματα.
Να διαγραφεί τότε. Αφού δεν κάνει διαφορά, γιατί το συζητάμε;
Τα θέλω του καθενός είναι δευτερευούσης σημασίας. Εγώ θέλω να κερδίσω το joker και ο nPb μια δίμετρη ξανθιά σουηδέζα.

Βασίλη, η διαφορά είναι βασική, ουσιώδης και καθοριστική για το εάν θα είσαι υπέρ ή κατά του ορίου φοίτησης:
Θεωρώ ότι οι σπουδές είναι επένδυση. Θεωρείς ότι οι σπουδές είναι κάτι μεταξύ χόμπι και μέσου για την αυτολοκλήρωση του ανθρώπου.
Έχεις μια νεολαία που στα 18 θεωρεί ότι θα πάει στο πανεπιστήμιο, θα παρτάρει 4 χρόνια και θα πάρει ένα χαρτί που θα αποφέρει μια δουλειά με 1000 ευρώ το μήνα, χωρίς κόπο και προσπάθεια. Αυτή η λογική είναι προβληματική. Γιατί παράγει αποφοίτους χωρίς γνώσεις, που έχουν ξοδέψει 30-50 χιλιάδες για 4 χρόνια κραιπάλης.

Το έγραψα και παραπάνω, δεν είναι ο αιώνιος φοιτητής το αυτό καθ' αυτό πρόβλημα. Η λογική που δημιούργησε και διαιωνίζει τους αιώνιους φοιτητές είναι το πρόβλημα. Και για να αντιμετωπιστεί στη ρίζα της η λογική αυτή, πρέπει να τεθούν όρια. Θες να βάλεις διευκολύνσεις για τους εργαζόμενους; Να μπούνε. Αλλά κάποτε, κάπως, πρέπει να μπει μια τάξη στα πανεπιστήμια.

Δεν γίνεται να έχουμε τα μεγαλύτερα ποσοστά εισόδου στην τριτοβάθμια και τα μικρότερα ποσοστά εξόδου. Οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι περίπου 8 για κάθε 10 υποψήφιους. 7 στους 10 μπαίνουν στο πανεπιστήμιο. 3 στους 10 τελειώνουν. ΔΕΝ γίνεται το 40% του πληθυσμού να παγιδεύεται κάπου μέσα στην όλη διαδικασία και να λέμε ότι όλα είναι καλά και ανθηρά.

Προφανώς, αφού δεν έχει διαφορά για άτομα που ούτως ή άλλως είναι ανενεργά, ας διαγραφούν, δεν τους στερείται κάτι και δεν το διεκδικούσαν, σε τελική ανάλυση. Αλλά το ζήτημα είναι ότι ούτε η «οριζόντια» αντιμετώπιση του ν+2 που προκρίνεται έχει ιδιαίτερο νόημα. Για να λυθεί το ζήτημα που αναφέρεις με την κουλτούρα της «ραστώνης» δεν αρκεί απλά να μπουν όρια. Όπως σου είπα, διευκολύνσεις για τα εργαζόμενα άτομα μου φαίνονται αυτονόητες, αλλά, δυστυχώς, δεν καλύπτουν όλα τα άτομα.

Για να αλλάξει αυτή η νοοτροπία πρέπει να πιάσουμε συνολικά το ζήτημα. Παρέα με τα όρια στις σπουδές κ.λπ., πρέπει να ξεκινήσουμε και πιο νωρίς, στη δευτεροβάθμια και την πρωτοβάθμια. Το πρόβλημα δεν είναι καθεαυτό το 40% που «εγκλωβίζεται» στην τριτοβάθμια επειδή μόλις το 30% βγαίνει από αυτή αλλά, ευθύς εξ αρχής, ότι ένα 70% μπαίνει στην τριτοβάθμια, ενώ - εκ των υστέρων - βλέπουμε ότι ίσως να μην ήθελε να μπει.

Οπότε, αν δεν αναβαθμίσουμε την τεχνική εκπαίδευση - ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ κ.λπ. - δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι θα λυθεί το ζήτημα μόνο με το να θέσουμε όρια. Απλώς θα διαγράφεται κόσμος αβέρτα. Η λύση δεν είναι το να «θεραπεύσεις» την «υπερ-φοίτηση» με τις διαγραφές, αλλά να την αποτρέψεις. Ναι, η νεκρή μάζα να βγει, αλλά από εκεί και πέρα, αν ο κόσμος μπαίνει ακόμα στα πανεπιστήμια το πρόβλημα δεν αλλάζει. Δε θα επιφέρουν οι διαγραφές και τα όρια στον χρόνο φοίτησης την αλλαγή στη νοοτροπία, αλλά μία ουσιώδης αναδιάρθρωση της παιδεία στο σύνολό της.

Γι' αυτό διαφωνώ με την ιδέα να συζητάμε αλλαγές τόσο αποσπασματικά. Πρέπει να κάτσουμε κάτω και να δούμε το πρόβλημα στο σύνολό του. Εντοπίζεις τη ρίζα του προβλήματος στο ότι μόλις 3/10 τελειώνουν. Εγώ λέω ότι η ρίζα του προβλήματος είναι στο ότι 7/10 μπαίνουν. Αν δεν έχεις ουσιώδη κίνητρα για την τριτοβάθμια, δεν πρόκειται να την πάρεις στα σοβαρά, ακόμα κι αν υπάρχει η δαμόκλειος σπάθη της διαγραφής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4.125 μηνύματα.
Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με την αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, τον περιορισμό των εισακτέων και το οτιδήποτε άλλο λες. Αλλά διαφωνώ, δεν αποτελεί προϋπόθεση να γίνουν όλα αυτά, για να μπορούμε να μιλήσουμε για όριο φοίτησης.
Το να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος στις σπουδές δεν είναι ούτε περίεργο, ούτε περίπλοκο, για να χρειάζεται άλλες προϋποθέσεις. Και επειδή δεν είναι τιμωρητικής φύσης, ο νομοθέτης μπορεί να βάλει τις όποιες εξαιρέσεις χρειάζονται, για εργαζομένους, χρόνια αρρώστους, οικογενειάρχες κτλπ. Θες να μπεις στο πανεπιστήμιο να σπουδάσεις; Μπες, σπούδασε, βγες. Θες να κάνεις φοιτητική ζωή; Βρες τρόπο να τα συνδυάσεις. Δεν θες, δεν μπορείς; Βρες άλλη δικαιολογία για να κάνεις 4 χρόνια διακοπές...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει από Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3.965 μηνύματα.
Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με την αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, τον περιορισμό των εισακτέων και το οτιδήποτε άλλο λες. Αλλά διαφωνώ, δεν αποτελεί προϋπόθεση να γίνουν όλα αυτά, για να μπορούμε να μιλήσουμε για όριο φοίτησης.
Το να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος στις σπουδές δεν είναι ούτε περίεργο, ούτε περίπλοκο, για να χρειάζεται άλλες προϋποθέσεις. Και επειδή δεν είναι τιμωρητικής φύσης, ο νομοθέτης μπορεί να βάλει τις όποιες εξαιρέσεις χρειάζονται, για εργαζομένους, χρόνια αρρώστους, οικογενειάρχες κτλπ. Θες να μπεις στο πανεπιστήμιο να σπουδάσεις; Μπες, σπούδασε, βγες. Θες να κάνεις φοιτητική ζωή; Βρες τρόπο να τα συνδυάσεις. Δεν θες, δεν μπορείς; Βρες άλλη δικαιολογία για να κάνεις 4 χρόνια διακοπές...
σου ξαναλεω δεν προκειται στην ελλαδα να γινει ποτε αυτο.οποιος τολμησε δεν ξαναμπηκε στην βουλη στις επομενες εκλογες.οποτε τζαμπα ασχολεισαι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4.125 μηνύματα.
σου ξαναλεω δεν προκειται στην ελλαδα να γινει ποτε αυτο.οποιος τολμησε δεν ξαναμπηκε στην βουλη στις επομενες εκλογες.οποτε τζαμπα ασχολεισαι
Τα ίδια μου έλεγες και για τις εξ αποστάσεως εξετάσεις και βλέπεις τώρα τι γίνεται. Το έχουμε καταλάβει ότι δεν σου αρέσει, σε δυσκολεύει και τα συναφή, αλλά δεν χρειάζεται να κάνεις κάθε απάντησή μου reply.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει από Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3.965 μηνύματα.
Τα ίδια μου έλεγες και για τις εξ αποστάσεως εξετάσεις και βλέπεις τώρα τι γίνεται. Το έχουμε καταλάβει ότι δεν σου αρέσει, σε δυσκολεύει και τα συναφή, αλλά δεν χρειάζεται να κάνεις κάθε απάντησή μου reply.
ε ωραια και κλαιμε με μαυρο δακρυ ολοι.!Πολλα παιδια θα καθυστερησουν εξαιτιας αυτης της βλακωδους αποφασης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4.125 μηνύματα.
ε ωραια και κλαιμε με μαυρο δακρυ ολοι.!Πολλα παιδια θα καθυστερησουν εξαιτιας αυτης της βλακωδους αποφασης.
Απολογισμός του ΕΑΠ για την έναρξη των διαδικτυακών εξετάσεων.

Πάντως, ανεξάρτητα από την αναγκαιότητα διενέργειας των εξ αποστάσεως εξετάσεων, διαφάνηκαν σημαντικά πλεονεκτήματα στην υλοποίηση της εξεταστικής διαδικασίας. Τα πιο σημαντικά από αυτά, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, ήταν ότι δε χρειάστηκε να μετακινηθεί κανείς αποφεύγοντας χιλιάδες ώρες ταξιδιού και οικονομικού κόστους, όλοι συμμετείχαν απολαμβάνοντας την ασφάλεια και την άνεση του σπιτιού τους ή του γραφείου τους. Έτσι, σύμφωνα με τους σχετικούς υπολογισμούς 8.500.000 χιλιόμετρα μετακινήσεων δεν πραγματοποιήθηκαν.

Να σημειωθεί εδώ η εξαιρετική αποδοχή που είχε το όλο εγχείρημα από τους φοιτητές του Ιδρύματος, μεγάλο μέρος των οποίων, με κείμενά τους προς τους καθηγητές και τις υπηρεσίες του ΕΑΠ, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους.

Εγώ κλαίω με μαύρο δάκρυ που από τα 5 μαθήματα στους Μηχανολόγους, μόνο τα Αγγλικά θα τα δώσουμε εξ αποστάσεως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει από Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3.965 μηνύματα.
Απολογισμός του ΕΑΠ για την έναρξη των διαδικτυακών εξετάσεων.



Εγώ κλαίω με μαύρο δάκρυ που από τα 5 μαθήματα στους Μηχανολόγους, μόνο τα Αγγλικά θα τα δώσουμε εξ αποστάσεως.
οι πιο τυχεροι απο ολους ειστε
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν ένα άτομο είναι μέσα σε μία σχολή και έχει να εμφανιστεί 3-4 χρόνια χωρίς αιτιολογία, μικρή διαφορά έχει να διαγραφεί ή όχι, οπότε πραγματικά δεν αλλάζει κάτι. Τώρα, αν ένα άτομο θέλει να προχωρήσει το πτυχίο του με πιο αργό ρυθμό και να το βγάλει σε 2ν χρόνια, ενώ παράλληλα π.χ. δουλεύει, γιατί να το εμποδίσουμε; Και, να επισημάνω ότι πολλά άτομα μπορεί να δουλεύουν μαύρα και να μην έχουν τη δυνατότητα να προσκομίσουν σχετικά έγγραφα για την όποια παράταση μπορεί να προβλέπει ο νόμος.

Καταρχάς να αρχίσουμε από τα βασικά. Αν θες να φτιάξεις ένα σωστό πανεπιστήμιο πρέπει πρώτα να αποφασίσεις αν αυτό θα είναι δωρεάν ή επί πληρωμής. Υπάρχουν επιχειρήματα και για τις δύο πλευρές αλλά δεν θέλω να εστιάσω εκεί.

Έστω ότι αποφασίζουμε να είναι δωρεάν, αυτό σημαίνει πως το πανεπιστήμιο πρέπει να είναι δωρεάν προς ΟΛΟΥΣ και αυτό σημαίνει δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους τους φοιτητές. Αλλιώς δεν μιλάμε για δωρεάν παιδεία καθώς αν πρέπει να δουλεύω για να πληρώνω το νοίκι μου για να σπουδάσω, καλύτερα να έχουμε ιδιωτικά ιδρύματα. Αν εγώ αποφασίσω αύριο πως θέλω να σπουδάσω στα 30 μου, δεν μπορώ να μείνω σε μια εστία γιατί είμαι άνω των 24, που θα μείνω λοιπόν?

Άπαξ λοιπόν εξασφαλίσεις πραγματική δωρεάν στέγη και σίτιση για όλους μετά βάζεις ισχυρά κριτήρια της τάξης, κόπηκες σε πάνω από δύο μαθήματα ανά εξεταστική, έφυγες. Δεν τελείωσες τα μαθήματα της χρονιάς το Σεπτέμβρη, έφυγες. Εκεί δεν υπάρχει δικαιολογία, δουλεύω γι αυτό κόβομαι ή θέλω να το πάω λάου λάου το πτυχίο, ούτε έχω τρελούς γονείς γιατί με βασανίζουν στο σπίτι, καθώς είσαι πλήρως ανεξάρτητος από όλα αυτά και το μόνο που χρειάζεται είναι να αφοσιωθείς στις σπουδές σου.

Αξιολογείς σοβαρά καθηγητές και άρεις κάθε είδους μονιμότητας ώστε να μην γίνεται η τάξη τσιφλίκι τους και δίνεις σοβαρή χρηματοδότηση στα ιδρύματα, ενώ κλείνεις όσα ιδρύματα είναι εκεί απλά για είναι.

Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα και να δίνεις ουσιαστικές ευκαιρίες σε όλους τους νέους και μη, να σπουδάσουν και να κυνηγήσουν κάτι καλύτερο αλλά και ταυτόχρονα εξασφαλίζεις ότι το σύστημα δεν τρέφει κοιφήνες και παρτάκιδες ωχαδερφιστές.


Υ.Γ Ξέχασα και το αυτονόητο, απαγορεύεις κάθε είδους συνδικαλισμό και κομματισμό στα πανεπιστήμια και κικάρεις κάθε είδους μπαχαλάκια και καταληψία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1.871 μηνύματα.
Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με την αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, τον περιορισμό των εισακτέων και το οτιδήποτε άλλο λες. Αλλά διαφωνώ, δεν αποτελεί προϋπόθεση να γίνουν όλα αυτά, για να μπορούμε να μιλήσουμε για όριο φοίτησης.
Το να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος στις σπουδές δεν είναι ούτε περίεργο, ούτε περίπλοκο, για να χρειάζεται άλλες προϋποθέσεις. Και επειδή δεν είναι τιμωρητικής φύσης, ο νομοθέτης μπορεί να βάλει τις όποιες εξαιρέσεις χρειάζονται, για εργαζομένους, χρόνια αρρώστους, οικογενειάρχες κτλπ. Θες να μπεις στο πανεπιστήμιο να σπουδάσεις; Μπες, σπούδασε, βγες. Θες να κάνεις φοιτητική ζωή; Βρες τρόπο να τα συνδυάσεις. Δεν θες, δεν μπορείς; Βρες άλλη δικαιολογία για να κάνεις 4 χρόνια διακοπές...

Το να βάλουμε ένα όριο φοίτησης από μόνο του είναι στείρο μέτρο, δε θα κερδίσουμε κάτι από αυτό, μόνο του. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για κάτι τέτοιο, πρέπει σίγουρα να το εξετάσουμε σε συνδυασμό με άλλα μέτρα. Δεν είναι απαραίτητα προϋποθέσεις τα άλλα για να τεθεί όριο φοίτησης, αλλά είναι μέτρα που με το ενδεχόμενο όριο φοίτησης είναι από κοινού ικανές συνθήκες για να επιφέρουν μία σταδιακή αλλαγή νοοτροπίας. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω και πολλά παραπάνω να προσθέσω πάνω σε αυτό, τα είπα και πριν. :Ρ

ε ωραια και κλαιμε με μαυρο δακρυ ολοι.!Πολλα παιδια θα καθυστερησουν εξαιτιας αυτης της βλακωδους αποφασης.

Βρε, τι θα καθυστερήσουν, πάρτυ γίνεται. Εδώ μου έλεγε μία κοπέλα από το μαθηματικό ότι στην online εξέταση της Βασικής Άλγεβρας είχαν ποσοστό επιτυχίας 75% - σταθερά κάπου στο 20-30% ήταν αυτό τόσα χρόνια. Που, αν ισχύει αυτό, πρέπει τα γραπτά να ήταν σαν κομμάτια των Metallica: ίδιο περιεχόμενο, άλλο όνομα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top