Αλλάζει το σύστημα εισαγωγής;

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
https://www.esos.gr/arthra/66098/yp...ologisi-den-tha-perilamvanetai-sto-neo-shedio

Προτεινόμενες αλλαγές:
  • Ενοποίηση 2ης-3ης ομάδας προσανατολισμού
  • Κατάργηση του 7ωρου - Επαναφορά Γενικής Παιδείας
Γνώμη μου:
  1. Τα μαθήματα προσανατολισμού καλό θα ήταν να γίνουν 5ωρα με εξαίρεση το δυσκολότερο (π.χ. Μαθηματικά) να γίνει 6ωρο. Ειδικά στη δική μου κατεύθυνση το 7ωρο στα μαθήματα της Πληροφορικής και της Οικονομίας είναι υπερβολικό. Ταυτόχρονα να αυξηθούν τα μαθήματα, δηλ. να μπει στην κατεύθυνσή μου η Φυσική π.χ..
  2. Δεν πρέπει να επαναφερθεί η γενική παιδεία. Ακόμη και οι ώρες της Γλώσσας καλό θα ήταν να μειωθούν.
  3. Καλός θα ήταν ένας εξορθολογισμός της ύλης, διότι οι φετινές προσθήκες έγιναν με μεγάλη προχειρότητα (θεωρία που διδαχθήκαμε πολλά χρόνια πριν στην Έκθεση, αφαίρεση στατιστικής-πιθανοτήτων, προσθήκη στοίβας-ουράς στην Πληροφορική χωρίς να υποστηρίζονται δυναμικές δομές από την Ψευδογλώσσα - ομοίως για τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, το βιβλίο της Οικονομίας δε βγάζει νόημα πολλές φορές και είναι παλιό).
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
BYZAN Μπρος Πίσω...

 

Serotonin

Νεοφερμένος

Η Χαρά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
Πόσες φορές θα αλλάξει πια αυτό το σύστημα; Οι μαθητές έχουν καταντήσει πειραματόζωα...
Κάτι ακούστηκε ότι του χρόνου θα επαναφέρουν τα λατινικά στη θέση της κοινωνιολογίας; Δε ξέρω κατά πόσο ισχύει όμως. Αντί να κάνουν κάτι σωστό και ουσιώδες κάνουν προχειρότητες... πρώτα η αύξηση της ύλης, να δούμε τώρα τι θα ακολουθήσει...
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
https://www.esos.gr/arthra/66098/yp...ologisi-den-tha-perilamvanetai-sto-neo-shedio

Προτεινόμενες αλλαγές:
  • Ενοποίηση 2ης-3ης ομάδας προσανατολισμού
  • Κατάργηση του 7ωρου - Επαναφορά Γενικής Παιδείας
Γνώμη μου:
  1. Τα μαθήματα προσανατολισμού καλό θα ήταν να γίνουν 5ωρα με εξαίρεση το δυσκολότερο (π.χ. Μαθηματικά) να γίνει 6ωρο. Ειδικά στη δική μου κατεύθυνση το 7ωρο στα μαθήματα της Πληροφορικής και της Οικονομίας είναι υπερβολικό. Ταυτόχρονα να αυξηθούν τα μαθήματα, δηλ. να μπει στην κατεύθυνσή μου η Φυσική π.χ..
  2. Δεν πρέπει να επαναφερθεί η γενική παιδεία. Ακόμη και οι ώρες της Γλώσσας καλό θα ήταν να μειωθούν.
  3. Καλός θα ήταν ένας εξορθολογισμός της ύλης, διότι οι φετινές προσθήκες έγιναν με μεγάλη προχειρότητα (θεωρία που διδαχθήκαμε πολλά χρόνια πριν στην Έκθεση, αφαίρεση στατιστικής-πιθανοτήτων, προσθήκη στοίβας-ουράς στην Πληροφορική χωρίς να υποστηρίζονται δυναμικές δομές από την Ψευδογλώσσα - ομοίως για τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, το βιβλίο της Οικονομίας δε βγάζει νόημα πολλές φορές και είναι παλιό).
Αυτό θα αφορά αυτούς που είναι φέτος δευτερα λυκείου. Όντως, παρόλη την αύξηση της ύλης και στη θεωρητική σε μερικά μαθήματα είναι υπερβολική, αλλά έγινε με γνώμονα ότι αυξήθηκε η ύλη , αρα χρειάζονται περισσότερες ώρες κατεύθυνσης. Τα μαθήματα της γενικής παιδείας ορισμένα είναι σημαντικά όπως η ιστορία, αλλά θεωρώ λάθος να κάνουμε πιο "ειδικευμένα" μαθήματα τύπου φυσική, ή βιολογία. Και θεωρώ πως στη κατεύθυνση που είσαι, και δεδομένου τις σχολές που μπορείς να περάσεις, η φυσική θα σου ήταν άχρηστη. Είναι σαν να λες στη θεωρητική να υπήρχε η χημεία. Δεν θεωρώ πως οι ώρες της γλώσσας πρέπει να μειωθούν, είναι πολύ σημαντικό μάθημα άσχετα αν δεν του δίνεται η απαραίτητη προσοχη. Ουσιαστικά 4 ωρες είναι η έκθεση, και δύο η λογοτεχνία την εβδομάδα. Θεωρώ ότι χρειάζονται. Επίσης, αυτό που λες για τη θεωρία που διδαχθηκαμε πριν χρόνια στην έκθεση, δεν ευσταθεί. Η έκθεση είναι ένα αλληλένδετο μάθημα, ο,τι άσκηση κάναμε στην α λυκείου τύπου τρόπος ανάπτυξης παραγράφου, ακόμα και κάποιο θέμα της έκθεσης, να σε πανελλαδικές έχει πέσει το θέμα φιλία στην έκθεση που ανήκει στην α λυκείου. Οι μαθητές πρέπει να το ξέρουν. Δεν είναι ότι φτάσαμε γ λυκείου και μαθαίνουμε εντελώς καινούργια πράγματα. Ακόμα και στη λογοτεχνία όποτε κάναμε μας ρωτούσαν για κειμενικους δείκτες και γενικά. Αυτό που αλλάζει φέτος είναι η δομή της εξέτασης στις πανελλήνιες. Πάντως το βιβλίο της οικονομίας, προφανώς και είναι κακογραμμένο και έχει πολύ καιρό που γράφτηκε, αλλά θεωρώ εξηγεί τα βασικά των οικονομικών. Αυτά που λέει είναι πάρα πολύ βασικά. Δεν θεωρώ ότι ότι λέει δεν βγάζει νόημα (ναι όταν έχω τον ελεύθερο χρόνο διαβάζω ένα πανεπιστημιακό σύγγραμα που αναφέρεται στην οικονομική επιστήμη). Πάντως μέχρι πέρυσι όταν είχαμε γενική παιδεία τα περισσότερα μαθήματα γενικής, οι μαθητές δεν τα έδιναν σημασία, διάβαζαν αυτά της κατεύθυνσης, ή οι ίδιοι οι καθηγητές δεν πίεζαν, γιατί ήξεραν ότι δίνουν έμφαση στην κατεύθυνση. Πάντως αυτό που είναι 7 ώρες κατεύθυνσης δεν είναι απαραίτητα κακό, έχεις χρόνο να τελειώσεις και να ξαναδείς την ύλη από την αρχή, ειδικά στην κατεύθυνση μου που μετράει η συχνή επανάληψη. Να εμείς στο σχολείο θα βγάλουμε συνολικά 3 φορές την ύλη στην ιστορία μέχρι να κλείσουν τα σχολεία. Εννοείται όλα αυτά τα είπα καλοπροαίρετα, σέβομαι την δικιά σου οπτική για το λύκειο και τα μαθήματα.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Καλό θα ήταν να επανέλθει η γενική παιδεία, γιατί δε βοηθάει και πολύ την παιδεία - ή την πρόθεση για μία ευρύτερη παιδεία - το να γίνεται απλώς η δουλειά του φροντιστηρίου και στο σχολείο.

Τώρα, για το μέγεθος της ύλης, δε νομίζω ότι είναι τόσο ουσιαστικό πρόβλημα όσο νομίζουμε. Αν η ύλη είναι μεγάλη, μπορεί να χρειάζεται περισσότερο διάβασμα αλλά είναι πιο εύκολο για τους θεματοθέτες να βάλουν θέματα πιο απλά - μιας και έχουν χωράφια της ύλης να εξετάσουν. Αν, αντιθέτως, η ύλη είναι μικρή, αναγκαστικά, για να αποφευχθεί η επανάληψη θεμάτων, πρέπει να μπουν πιο στρυφνά θέματα. Οπότε, τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα.

Έχει ακουστεί πάντως να περάσουν μια βόλτα ξανά και οι μιγαδικοί από τα μαθηματικά - το μόνο στοιχείο που έχουμε έως τώρα, πάντως, είναι οι οδηγίες διδασκαλίας για το 20-21 (χωρίς, ωστόσο, να έχουμε εικόνα της ύλης).
 

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πόσες φορές θα αλλάξει πια αυτό το σύστημα; Οι μαθητές έχουν καταντήσει πειραματόζωα...
Κάτι ακούστηκε ότι του χρόνου θα επαναφέρουν τα λατινικά στη θέση της κοινωνιολογίας; Δε ξέρω κατά πόσο ισχύει όμως. Αντί να κάνουν κάτι σωστό και ουσιώδες κάνουν προχειρότητες... πρώτα η αύξηση της ύλης, να δούμε τώρα τι θα ακολουθήσει...
Και αυτό ακούστηκε, ναι.
... (1) Και θεωρώ πως στη κατεύθυνση που είσαι, και δεδομένου τις σχολές που μπορείς να περάσεις, η φυσική θα σου ήταν άχρηστη. Είναι σαν να λες στη θεωρητική να υπήρχε η χημεία... (2) Δεν θεωρώ πως οι ώρες της γλώσσας πρέπει να μειωθούν, είναι πολύ σημαντικό μάθημα άσχετα αν δεν του δίνεται η απαραίτητη προσοχη. Ουσιαστικά 4 ωρες είναι η έκθεση, και δύο η λογοτεχνία την εβδομάδα. Θεωρώ ότι χρειάζονται. (3) Επίσης, αυτό που λες για τη θεωρία που διδαχθηκαμε πριν χρόνια στην έκθεση, δεν ευσταθεί. Η έκθεση είναι ένα αλληλένδετο μάθημα, ο,τι άσκηση κάναμε στην α λυκείου τύπου τρόπος ανάπτυξης παραγράφου, ακόμα και κάποιο θέμα της έκθεσης, να σε πανελλαδικές έχει πέσει το θέμα φιλία στην έκθεση που ανήκει στην α λυκείου. Οι μαθητές πρέπει να το ξέρουν. Δεν είναι ότι φτάσαμε γ λυκείου και μαθαίνουμε εντελώς καινούργια πράγματα. Ακόμα και στη λογοτεχνία όποτε κάναμε μας ρωτούσαν για κειμενικους δείκτες και γενικά. Αυτό που αλλάζει φέτος είναι η δομή της εξέτασης στις πανελλήνιες. (4) Πάντως το βιβλίο της οικονομίας, προφανώς και είναι κακογραμμένο και έχει πολύ καιρό που γράφτηκε, αλλά θεωρώ εξηγεί τα βασικά των οικονομικών. Αυτά που λέει είναι πάρα πολύ βασικά. Δεν θεωρώ ότι ότι λέει δεν βγάζει νόημα (ναι όταν έχω τον ελεύθερο χρόνο διαβάζω ένα πανεπιστημιακό σύγγραμα που αναφέρεται στην οικονομική επιστήμη)...
1) Στην πραγματικότητα, δεν υφίστανται επιστήμες "οικονομίας και πληροφορικής". Η πληροφορική αποτελεί έναν κλάδο παρεμφερή με τις θετικές επιστήμες, ενώ η οικονομία περισσότερο με τις κοινωνικές-πολιτικές. Επομένως, φυσικά και ΔΕ θα ήταν άχρηστη η φυσική. Προγραμματισμός διδάσκεται σε τμήματα του 2ου πεδίου, όπως διδάσκεται φυσική σε τμήματα Πληροφορικής. Όταν υπήρχε η τεχνολογική κατεύθυνση, ένα από τα μαθήματα αυτής ήταν και η Φυσική, όπως και η Διοίκηση. Έτσι, οι υποψήφιοι είχαν περισσότερες επιλογές στο μηχανογραφικό τους και διδάσκονταν ένα μάθημα χρήσιμο για τα μισά τμήματα.
2) Σημαντικό μάθημα είναι και δεν αμφιβάλλω. Συνήθως, όμως, εκφυλίζεται σε ένα ακόμη μάθημα κοινωνικών επιστημών, αφού αφιερώνεται πολύς χρόνος στα "θέματα" (π.χ. θανατική ποινή, φυσικό περιβάλλον...) και ξεφεύγει υπέρμετρα από ένα μάθημα που διδάσκει την ορθή κατανόηση-χρήση της γλώσσας.
3) Το σφάλμα ήταν η απότομη ένταξή της στην εξεταστέα ύλη, χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο υπόβαθρο. Είναι σαν να σου λέω ότι βάζουν ένα κεφάλαιο γεωμετρίας β' λυκείου στην ύλη των μαθηματικών-ανάλυσης. Ναι μεν, αλλά...
4) Δεν έχεις διδαχθεί το μάθημα όπως συμπεραίνω από τα λεγόμενά σου, οπότε η συζήτηση παύει να έχει νόημα. Όσο και να ξέρεις από οικονομία, δε δίνεις Πανελλήνιες το μάθημα.
Καλό θα ήταν να επανέλθει η γενική παιδεία, γιατί δε βοηθάει και πολύ την παιδεία - ή την πρόθεση για μία ευρύτερη παιδεία - το να γίνεται απλώς η δουλειά του φροντιστηρίου και στο σχολείο...
Το σύστημα μόλις εφαρμόστηκε. Η γενική παιδεία ήταν ένα καρκίνωμα δυστυχώς στη Γ' ΓΕΛ που μόνη χρησιμότητα είχε το διάβασμα άλλων μαθημάτων από τους μαθητές. Μοναδικός στόχος ενός μαθητή που δίνει Πανελλαδικές είναι η επιτυχία σε αυτές (όσο νοσηρό και αν είναι αυτό). Δεν έχει επομένως νόημα η επαναφορά της, ακόμη και σε ένα βασικό επίπεδο.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Δε νομίζω να αλλάξει κάτι σημαντικό για τους μαθητές που φοιτούν στην α και στη β λυκείου. Απλά κάποια μαθήματα που διδάσκονταν 7 ώρες θα διδάσκονται τώρα 5 ή 6 ώρες με την παράλληλη επαναφορά κάποιων μαθημάτων γενικής παιδείας (π.χ. ιστορία). Γι αυτούς που θα αλλάξει σημαντικά το σύστημα εισαγωγής είναι για όσους φοιτούν τώρα στη γ γυμνασίου και για τους οποίους προβλέπεται υπολογισμός του βαθμού και των τριών τάξεων του λυκείου παράλληλα με τους βαθμούς των πανελληνίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Για την αντικειμενικοποίηση του βαθμού του εθνικού απολυτηρίου οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις θα διενεργούνται για όλα τα μαθήματα με τράπεζα θεμάτων, ένα είδος δηλαδή "ημιπανελλαδικού" τύπου εξετάσεις (στο πρότυπα του συστήματος Αρβανιτόπουλου-Λοβέρδου). Εάν πραγματικά ισχύσει το σύστημα αυτό θα κλάψουνε μανούλες!!!
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Προφανώς και μπορεί να διδάσκεται φυσική. Αλλά από κοντινούς συγγενείς που είχα που σπούδασαν οικονομικά και πληροφορική, δεν τους άκουσα ποτέ μου να λένε α έπρεπε να ξέρουμε φυσική λυκείου, ή να παραπονέθηκαν που δεν συνάντησαν φυσική κτλ. Όπως και να το κάνουμε, το κυριότερο μάθημα για τη θετική και τα οικονομικά είναι τα μαθηματικά. Χωρίς γερές βάσεις στα μαθηματικά, θα είναι δύσκολο να βγάλεις αρκετές σχολές. Θεωρώ πιο συνετό ο ίδιος ο υποψήφιος να επιλεγεί σε τι μάθημα θέλει επιπλέον να εξεταστεί, και όχι να είναι καθορισμένο ότι πρέπει να δώσετε 6 μαθήματα. Και στη τελική, τι κακό έχουν οι κοινωνικές επιστήμες; Θεωρώ πως κανονικά θα έπρεπε όλοι να μαθαίνουν κάποια πράγματα από την κοινωνιολογία που κάνουμε. Αρκετές θετικές σχολές έχουν μέσα στο πρόγραμμα σπουδών τους ένα μάθημα κοινωνικών επιστημών, πράγμα απόλυτο λογικό και σωστό. Η ανταλλαγή απόψεων γύρω από ένα συγκεκριμένο ζήτημα δεν θεωρώ πως εκφυλιζει το μάθημα, εφόσον βέβαια ο διάλογος είναι εποικοδομητικός και δεν ξεφεύγει από το κυρίως θέμα. Σκοπός του δεν είναι αποκλειστικά να μάθει στους υποψηφίους την ορθής χρήσης της γλώσσας, αλλά καλλιεργεί, άσχετα αν δεν το καταλαβαίνεις και άλλα χαρακτηριστικά. Έχω μάθει αρκετές λέξεις και εκφράσεις από αυτό το μάθημα επειδή πολύ απλά ψαχνομαι. Άλλωστε η ορθή χρήση της γλώσσας είναι κάτι που μαθαίνουμε σε προηγούμενες τάξεις, μη σου πω και δημοτικό. Δεν θα αναφερθώ στη τρίτη σου παράγραφο, γιατί προφανώς και η ένταξη της ύλης έγινε βεβιασμένα, αλλά εγώ η ίδια θεωρώ τα μαθηματικά αλυσίδα. Μάλιστα θυμάμαι όταν έκανα ιδιαίτερα στα μαθηματικά στη β γυμνασίου, ο καθηγητής στο σχολείο μας έδειχνε πράγματα εκτός ύλης που είχε ως αποτέλεσμα να τα μαθαίνω και με το δάσκαλο στα ιδιαίτερα, τα θεωρώ αλυσίδα, πως είναι τα αρχαία για εμάς. Δυστυχώς δεν το έχω "διδαχθεί" με την έννοια να μπω σε σχολική τάξη, άσχετα τα συγγράμματα, τα σεμινάρια που έχω παρακολουθήσει. Εάν γινόταν να το αντικαταστήσω με τα αρχαία, θα το έκανα. Ειδικά την θεωρία την θεωρώ απλή. Προφανώς αυτό στο λέει ένα άτομο που ξέρει κάτι παραπάνω, και έχει ακούσει και πιο σύνθετα πράγματα, και έχω γονιό που είναι ειδικός , οπότε δεν θα δυσκολευομουν ιδιαίτερα να το κατανοήσω, να το μάθω, και να το δώσω. Ξέρω θα μου πεις, γιατί όμως δεν πήγες σε αυτή τη κατεύθυνση; Δεν πήγα γιατί οι περισσότερες σχολές δεν είναι του γούστου μου. Πάντως σε ορισμένα πανεπιστήμια μου δίνεται η δυνατότητα να ακολουθήσω την κατεύθυνση των οικονομικών, άσχετα αν δεν το έχω διδαχθεί στο λύκειο. Πραγματικά, θα ήθελα να έχω και πτυχίο οικονομικών.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Δεν πάει στα τσακίδια αυτή η χώρα. Νισάφι με τις μεταρρυθμίσεις. Διακόσια χρόνια μεταρρυθμίζουνε και όλα στον πάτο μένουν. Για πόσο βόδια θεωρούν τους μαθητές και τους καθηγητές; Πόσο; :comando:
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Δεν πάει στα τσακίδια αυτή η χώρα. Νισάφι με τις μεταρρυθμίσεις. Διακόσια χρόνια μεταρρυθμίζουνε και όλα στον πάτο μένουν. Για πόσο βόδια θεωρούν τους μαθητές και τους καθηγητές; Πόσο; :comando:

Για πολύ βόδια και γι' αυτό τα κάνουν όλα αυτά. Σκέψου ότι το εξεταστικό από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 64 (ο Θεός να την κάνει) έχει αλλάξει περίπου 15 φορές: μεταρρύθμιση του 64 επί Παπανούτσου (το λεγόμενο ακαδημαϊκό απολυτήριο), χούντα, αποκατάσταση, μεταρρύθμιση 80 προέβλεπε πανελλαδικές σε 4 μαθήματα β και γ λυκείου, σύστημα δεσμών (1983) που προέβλεπε πανελλαδικές σε 4 μαθήματα μόνο μετά το τέλος της γ λυκείου (στη δεκαετία 80 και 90 ακολούθησαν αλλαγές στο σύστημα των δεσμών χωρίς όμως να αλλάζει η βασική μορφή του εξεταστικού που ήταν τα 4 μαθήματα), σύστημα Αρσένη (13 μαθήματα σε β και γ), σύστημα Ευθυμίου (9 μαθήματα σε β και γ), σύστημα Γιαννάκου (6 μαθήματα στη γ), σύστημα Αρβανοτόπουλου (τράπεζα θεμάτων+ πανελλαδικές σε 4 μαθήματα) το οποίο διακόπηκε από το σύστημα Μπαλτά-Κουράκη, σύστημα Γαβρόγλου, αλλαγές στο σύστημα Γαβρόγλου από την Κεραμέως και οψόμεθα για το νέο σύστημα που ετοιμάζει (που θα είναι λίγο πολύ ίδιο με αυτό του Αρβανιτόπουλου και έτσι όπως το κόβω θα έχει την ίδια τύχη με αυτό).
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
O Koυράκης πάντως έχει γράψει και ποίηση για το αιδοίο. :pianist: Στον παλμό της μαθητιώσας νεολαίας. :sick:

Πέρα από την γελοιότητα της κατάστασης, απορώ τελικά ποιος είναι ο κερδισμένος της ιστορίας. Ήθελα να ξέρω οι ίδιοι όταν φεύγουν από την ηγεσία του υπουργείου παιδείας τι λένε μεταξύ τους; Γελάνε; Πόσο σάπιο κρέας πρέπει να είναι κάποιος για γελάει με αυτό το χάλι; Αφού δεν τους έκανε το Παπανουτσέϊκο σύστημα, δεν μας είπαν τι ήταν αυτό που δεν τους έκανε. Οι μεθεπόμενοι που άλλαξαν τους προηγούμενους πάλι ακολούθησαν την ίδια λογική. Θα φύγουμε από αυτή τη ζωή και στην Ελλάδα θα ψάχνουν ακόμη πόσα είναι τα μαθήματα που εξετάζονται.
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Είναι πράγματι γεγονός ότι οι επόμενοι ανακυκλώνουν συστήματα που λίγο πολύ έχουν εφαρμοστεί. Το μόνο που μένει κατά συνέπεια είναι να δοκιμάζουμε ξαναζεσταμένο φαγητό.

Αναλυτικά η ιστορική αναδρομή εδώ: https://www.news247.gr/paideia/oi-a...-systima-ta-teleytaia-50-chronia.7474831.html
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Περιμένετε να δούμε πρώτα τι ακριβώς θα αναφέρεται στο νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή.
Πάντως η κατάργηση της ομάδας προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, σχεδιάζεται επειδή δημιουργήθηκαν πάρα πολλά ολιγομελή τμήματα στα σχολεία με αποτέλεσμα να εκτιναχθεί ο αριθμός των αναγκών σε αναπληρωτές.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Το σύστημα μόλις εφαρμόστηκε. Η γενική παιδεία ήταν ένα καρκίνωμα δυστυχώς στη Γ' ΓΕΛ που μόνη χρησιμότητα είχε το διάβασμα άλλων μαθημάτων από τους μαθητές. Μοναδικός στόχος ενός μαθητή που δίνει Πανελλαδικές είναι η επιτυχία σε αυτές (όσο νοσηρό και αν είναι αυτό). Δεν έχει επομένως νόημα η επαναφορά της, ακόμη και σε ένα βασικό επίπεδο.

Μία νομοθετική πράξη, πέρα από το να ακολουθήσει τις τάσεις και να προλάβει κακώς κείμενα, έχει συχνά ως στόχο και να συνδιαμορφώσει αλλαγές. Επομένως, ανεξάρτητα από τις κακές πρακτικές που μπορεί να ακολουθούνται σε πολλά σχολεία σε ό,τι έχει να κάνει με τη γενική παιδεία, είναι θεμιτό να γίνει μία προσπάθεια επανεισαγωγής της. Αλλιώς, μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο που δεν οδηγεί πουθενά. Προφανώς, πρέπει η πρόθεση για μεταρρύθμιση στην παιδεία να είναι γνήσια και όχι απλά να διασκεδαστούν κάποιες εντυπώσεις με την εκ νέου αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια.

Για τη φυσική στην πληροφορική, που λες, στο πρόγραμμα σπουδών της ΑΣΟΕΕ δεν έχει τέτοιο μάθημα, τουλάχιστον όχι μέχρι πέρυσι. Για τα άλλα τμήματα, δεν ξέρω, αλλά δεν μπορούμε να διδάσκουμε φυσική στους πληροφορικάριους γιατί μπορεί να υπάρχει ένα μάθημα επιλογής π.χ. στο Χαροκόπειο. Άσε που, από όσους πληροφορικάριους έχω στον κύκλο μου, ποτέ δεν άκουσα κάποιον να λέει «πάλι καλά που έκανα φυσική στο λύκειο».

Αντιθέτως, η γενική παιδεία, αν της δοθεί βαρύτητα έχει αξία. Για παράδειγμα, η ριμάδα η στατιστική που κόπηκε. Αφού σε όλα τα τμήματα κάνουν στατιστική/SPSS/R, γιατί να την κόψουμε; Όλοι/ες θα δουν στατιστική στη σχολή τους (προφανώς, δεν εννοώ κυριολεκτικά το «όλοι/ες», αλλά τα περισσότερα τμήματα έχουν), οπότε, γιατί να την κόψεις; Αν θέλουμε να μην είναι ο μόνος στόχος του λυκείου να σε βάλει στο πανεπιστήμιο, αλλά να παρέχει και μία ευρύτερη παιδεία, πρέπει να αρχίσουμε από την επαναφορά της γενικής παιδείας, πιέζοντας για περαιτέρω αλλαγές και όχι να μεμψιμοιρούμε στο ότι «είναι ήδη κακή η κατάσταση». Ναι, πολύ συχνά είναι, αλλά δεν αλλάζει όσο καθόμαστε και την κοιτάμε.
 

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
1) Προφανώς και μπορεί να διδάσκεται φυσική. Αλλά από κοντινούς συγγενείς που είχα που σπούδασαν οικονομικά και πληροφορική, δεν τους άκουσα ποτέ μου να λένε α έπρεπε να ξέρουμε φυσική λυκείου, ή να παραπονέθηκαν που δεν συνάντησαν φυσική κτλ. Όπως και να το κάνουμε, το κυριότερο μάθημα για τη θετική και τα οικονομικά είναι τα μαθηματικά. Χωρίς γερές βάσεις στα μαθηματικά, θα είναι δύσκολο να βγάλεις αρκετές σχολές. 2) Θεωρώ πιο συνετό ο ίδιος ο υποψήφιος να επιλεγεί σε τι μάθημα θέλει επιπλέον να εξεταστεί, και όχι να είναι καθορισμένο ότι πρέπει να δώσετε 6 μαθήματα. 3) Και στη τελική, τι κακό έχουν οι κοινωνικές επιστήμες; Θεωρώ πως κανονικά θα έπρεπε όλοι να μαθαίνουν κάποια πράγματα από την κοινωνιολογία που κάνουμε. Αρκετές θετικές σχολές έχουν μέσα στο πρόγραμμα σπουδών τους ένα μάθημα κοινωνικών επιστημών, πράγμα απόλυτο λογικό και σωστό. 4) Η ανταλλαγή απόψεων γύρω από ένα συγκεκριμένο ζήτημα δεν θεωρώ πως εκφυλιζει το μάθημα, εφόσον βέβαια ο διάλογος είναι εποικοδομητικός και δεν ξεφεύγει από το κυρίως θέμα. Σκοπός του δεν είναι αποκλειστικά να μάθει στους υποψηφίους την ορθής χρήσης της γλώσσας, αλλά καλλιεργεί, άσχετα αν δεν το καταλαβαίνεις και άλλα χαρακτηριστικά. Έχω μάθει αρκετές λέξεις και εκφράσεις από αυτό το μάθημα επειδή πολύ απλά ψαχνομαι. Άλλωστε η ορθή χρήση της γλώσσας είναι κάτι που μαθαίνουμε σε προηγούμενες τάξεις, μη σου πω και δημοτικό. 5) Δεν θα αναφερθώ στη τρίτη σου παράγραφο, γιατί προφανώς και η ένταξη της ύλης έγινε βεβιασμένα, αλλά εγώ η ίδια θεωρώ τα μαθηματικά αλυσίδα. Μάλιστα θυμάμαι όταν έκανα ιδιαίτερα στα μαθηματικά στη β γυμνασίου, ο καθηγητής στο σχολείο μας έδειχνε πράγματα εκτός ύλης που είχε ως αποτέλεσμα να τα μαθαίνω και με το δάσκαλο στα ιδιαίτερα, τα θεωρώ αλυσίδα, πως είναι τα αρχαία για εμάς. Δυστυχώς δεν το έχω "διδαχθεί" με την έννοια να μπω σε σχολική τάξη, άσχετα τα συγγράμματα, τα σεμινάρια που έχω παρακολουθήσει. Εάν γινόταν να το αντικαταστήσω με τα αρχαία, θα το έκανα. Ειδικά την θεωρία την θεωρώ απλή. Προφανώς αυτό στο λέει ένα άτομο που ξέρει κάτι παραπάνω, και έχει ακούσει και πιο σύνθετα πράγματα, και έχω γονιό που είναι ειδικός , οπότε δεν θα δυσκολευομουν ιδιαίτερα να το κατανοήσω, να το μάθω, και να το δώσω. Ξέρω θα μου πεις, γιατί όμως δεν πήγες σε αυτή τη κατεύθυνση; Δεν πήγα γιατί οι περισσότερες σχολές δεν είναι του γούστου μου. Πάντως σε ορισμένα πανεπιστήμια μου δίνεται η δυνατότητα να ακολουθήσω την κατεύθυνση των οικονομικών, άσχετα αν δεν το έχω διδαχθεί στο λύκειο. Πραγματικά, θα ήθελα να έχω και πτυχίο οικονομικών.

6) Μία νομοθετική πράξη, πέρα από το να ακολουθήσει τις τάσεις και να προλάβει κακώς κείμενα, έχει συχνά ως στόχο και να συνδιαμορφώσει αλλαγές. Επομένως, ανεξάρτητα από τις κακές πρακτικές που μπορεί να ακολουθούνται σε πολλά σχολεία σε ό,τι έχει να κάνει με τη γενική παιδεία, είναι θεμιτό να γίνει μία προσπάθεια επανεισαγωγής της. Αλλιώς, μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο που δεν οδηγεί πουθενά. Προφανώς, πρέπει η πρόθεση για μεταρρύθμιση στην παιδεία να είναι γνήσια και όχι απλά να διασκεδαστούν κάποιες εντυπώσεις με την εκ νέου αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια.

1) Για τη φυσική στην πληροφορική, που λες, στο πρόγραμμα σπουδών της ΑΣΟΕΕ δεν έχει τέτοιο μάθημα, τουλάχιστον όχι μέχρι πέρυσι. Για τα άλλα τμήματα, δεν ξέρω, αλλά δεν μπορούμε να διδάσκουμε φυσική στους πληροφορικάριους γιατί μπορεί να υπάρχει ένα μάθημα επιλογής π.χ. στο Χαροκόπειο. Άσε που, από όσους πληροφορικάριους έχω στον κύκλο μου, ποτέ δεν άκουσα κάποιον να λέει «πάλι καλά που έκανα φυσική στο λύκειο».

6) Αντιθέτως, η γενική παιδεία, αν της δοθεί βαρύτητα έχει αξία. Για παράδειγμα, η ριμάδα η στατιστική που κόπηκε. Αφού σε όλα τα τμήματα κάνουν στατιστική/SPSS/R, γιατί να την κόψουμε; Όλοι/ες θα δουν στατιστική στη σχολή τους (προφανώς, δεν εννοώ κυριολεκτικά το «όλοι/ες», αλλά τα περισσότερα τμήματα έχουν), οπότε, γιατί να την κόψεις; Αν θέλουμε να μην είναι ο μόνος στόχος του λυκείου να σε βάλει στο πανεπιστήμιο, αλλά να παρέχει και μία ευρύτερη παιδεία, πρέπει να αρχίσουμε από την επαναφορά της γενικής παιδείας, πιέζοντας για περαιτέρω αλλαγές και όχι να μεμψιμοιρούμε στο ότι «είναι ήδη κακή η κατάσταση». Ναι, πολύ συχνά είναι, αλλά δεν αλλάζει όσο καθόμαστε και την κοιτάμε.
1) Με μία γρήγορη ματιά το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών (Ηράκλειο) έχει τουλ. 4 μαθήματα επιλογής σχετικά με τη Φυσική και το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Αθήνα) έχει μαθήματα Φυσικής τόσο στα υποχρεωτικά, όσο και στα επιλογής. Δεν προσπαθώ να πείσω ότι είναι το No1 απαραίτητο μάθημα για την κατεύθυνση αλλά θα αποτελούσε ένα αξιόλογο εφόδιο που θα έδινε και επιλογές στους υποψηφίους όπως τα τμήματα Μηχανικών Η/Υ.
2) Συμφωνώ απόλυτα.
3) Τίποτα κακό δεν έχουν. Τις θεωρώ ιδιαίτερα χρήσιμες, όταν όμως διδάσκονται αυτόνομα από τους κατάλληλους καθηγητές.
4) Εγώ πάλι κρίνω πως εκφυλίζει το μάθημα, αφού αποτελεί σημαντικό ποσοστό του χρόνου διδασκαλίας. Συνήθως γίνεται προσπάθεια διδασκαλίας "απόψεων" και όχι καλλιέργειας της κριτικής σκέψης που απαξιώνει το μάθημα πλήρως. Το ότι χρειάζεται να "ψάχνεσαι" για να μάθεις εκφράσεις είναι μία από τις ενδείξεις εκφυλισμού του μαθήματος, το οποίο, αντί να έχει ως στόχο την ορθή κατανόηση-συγγραφή κειμένων, ωθεί τον ίδιο τον μαθητή να ψάχνεται για εκφράσεις που θα βελτιώνουν τη γραφή του. Το ότι διδάσκεται από το δημοτικό, πάλι, δεν ισοδυναμεί με πληρότητα στη διδασκαλία, γεγονός που γίνεται προφανές από τα γραπτά των Πανελληνίων και την πληθώρα λαθών-αστοχιών που γίνονται.
5) Αλυσίδα μπορεί να είναι, αλλά βεβιασμένες προσθήκες χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο υπόβαθρο είναι αντιπαιδαγωγικές.
6) Μια άμεση επαναφορά της Γενικής Παιδείας δεν έχει κάτι να προσφέρει. Αν παράλληλα στηριχθεί από άλλα μέτρα και γίνει σε βάθος χρόνου, τότε ίσως να έχει όφελος.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
1) Με μία γρήγορη ματιά το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών (Ηράκλειο) έχει τουλ. 4 μαθήματα επιλογής σχετικά με τη Φυσική και το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Αθήνα) έχει μαθήματα Φυσικής τόσο στα υποχρεωτικά, όσο και στα επιλογής. Δεν προσπαθώ να πείσω ότι είναι το No1 απαραίτητο μάθημα για την κατεύθυνση αλλά θα αποτελούσε ένα αξιόλογο εφόδιο που θα έδινε και επιλογές στους υποψηφίους όπως τα τμήματα Μηχανικών Η/Υ.
2) Συμφωνώ απόλυτα.
3) Τίποτα κακό δεν έχουν. Τις θεωρώ ιδιαίτερα χρήσιμες, όταν όμως διδάσκονται αυτόνομα από τους κατάλληλους καθηγητές.
4) Εγώ πάλι κρίνω πως εκφυλίζει το μάθημα, αφού αποτελεί σημαντικό ποσοστό του χρόνου διδασκαλίας. Συνήθως γίνεται προσπάθεια διδασκαλίας "απόψεων" και όχι καλλιέργειας της κριτικής σκέψης που απαξιώνει το μάθημα πλήρως. Το ότι χρειάζεται να "ψάχνεσαι" για να μάθεις εκφράσεις είναι μία από τις ενδείξεις εκφυλισμού του μαθήματος, το οποίο, αντί να έχει ως στόχο την ορθή κατανόηση-συγγραφή κειμένων, ωθεί τον ίδιο τον μαθητή να ψάχνεται για εκφράσεις που θα βελτιώνουν τη γραφή του. Το ότι διδάσκεται από το δημοτικό, πάλι, δεν ισοδυναμεί με πληρότητα στη διδασκαλία, γεγονός που γίνεται προφανές από τα γραπτά των Πανελληνίων και την πληθώρα λαθών-αστοχιών που γίνονται.
5) Αλυσίδα μπορεί να είναι, αλλά βεβιασμένες προσθήκες χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο υπόβαθρο είναι αντιπαιδαγωγικές.
6) Μια άμεση επαναφορά της Γενικής Παιδείας δεν έχει κάτι να προσφέρει. Αν παράλληλα στηριχθεί από άλλα μέτρα και γίνει σε βάθος χρόνου, τότε ίσως να έχει όφελος.

Νομίζω ότι τηρείς, χωρίς να το καταλαβαίνεις, ίσως, δύο μέτρα και δύο σταθμά. Από τη μία, κρίνεις ως χρήσιμο εφόδιο τη φυσική - κι ας είναι για δύο τμήματα -που συμφωνώ, είναι θετικό να ξέρει κανείς φυσική, αλλά από την άλλη θεωρείς τη γενική παιδεία ανώφελη. Σίγουρα, μόνη της και όπως ήταν πριν, δεν έδινε πολλά χρήσιμα πράγματα στους μαθητές. Ωστόσο, η πλήρης κατάργησή της βάζει σε άλλη ρότα τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις - μετατροπή του σχολείου σε πρωινό φροντιστήριο, περαιτέρω απαξίωση της παιδείας κ.λπ. Με αυτό το σκεπτικό, είναι ωφέλιμο να έχουμε γενική παιδεία στη Γ' λυκείου και να μην έχουμε μόνο τα μαθήματα των εξετάσεων -μαζί με θρησκευτικά. Και προσπαθούμε να τη βελτιώσουμε.

Προφανώς, το ιδανικό θα ήταν να μείνουν τα πράγματα ως έχουν και να κάτσουν οι φωστήρες του Υπουργείου Παιδείας με το ΙΕΠ και τις διάφορες ενώσεις των γνωστικών αντικειμένων να καταστρώσουν ένα σοβαρό πλάνο. Αυτό, όμως, θα δήλωνε και μία έννοια συνέχειας του κράτους, που δε φαίνεται ούτε η πρώην ούτε η νυν κυβέρνηση να έχουν διάθεση να υποστηρίξουν.

Όπως και να έχει, το καταλαβαίνω ότι για τους υποψηφίους των πανελλαδικών, το πιο σημαντικό πράγμα είναι αυτή τη στιγμή να επιτύχουν τους στόχους τους, αλλά, δε θα έπρεπε να εξυπηρετεί μόνο εκεί η παιδεία και, ειδικότερα, το λύκειο.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Παιδιά προτείνω να δείτε την ταινία "Μάθε παιδί μου γράμματα" για την ιστορία των μεταρρυθμίσεων και τον σανό που τρώνε οι Έλληνες μαθητές και οι γονείς αυτών όπως και το σκατοσόι με την πλύση των σχολών / επαγγελμάτων, αφήνοντας τις δεκαετίες να φεύγουν νερό περιμένοντας τα "πράγματα να φτιάξουν" ενώ οι μεταρρυθμίσεις είναι τέτοιες για να μην φτιάχνουν τα πράγματα. Αν φτιάξουν τα πράγματα, η Κεραμέως τι δουλειά θα κάνει; Ουπςςς...:eek:
 

Guest 468119

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μπανανία, αλλάζει το σύστημα εισαγωγές κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση, για να πουν ότι κάτι έκανε ο υπουργός. Αυτή η χώρα δεν νομίζω να την βγάζει για πολύ ακόμα
 

Guest 831328

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Κατά την άποψη μου όντως είναι πολλές οι ώρες στα μαθήματα κατεύθυνσης. 7 ώρες σε όλα παραπαει τώρα που γίνανε 6 κάπως καλύτερα έγινε. Πιστεύω ότι το σύστημα των κατευθύνσεων που ίσχυε μέχρι το 2015 ήταν πιο πλήρες αλλά δεν θα ήθελα να ξαναεπιστρεψει αυτούσιο γιατί είχε το ελάττωμα της υπερβολικής γενικής παιδείας. Τα μαθήματα μια χαρά ήταν όσον αφορά αυτά που εξετάζονταν. Ένα ιδεατό σύστημα για εμένα θα ήταν σαν αυτό των κατευθύνσεων χωρίς τόση γενική παιδεία. Όση έχουμε τώρα φτάνει και χωρίς 6ο μάθημα, το θεωρώ περιττό. Επίσης θα ενωνα τις δύο τεχνολογικές κατευθύνσεις σε μια που θα είχε μαθηματικά, φυσική, πληροφορική και χημεία. Έτσι θα ήταν δίκαια και η εισαγωγή των μαθητών της τεχνολογικής στα τμήματα χημείας χημικών μηχανικών και μηχανολόγων τμήματα στα οποία η χημεία παίζει καθοριστικό ρόλο. Οπότε θα εξετάζεται. Η πληροφορική είναι σημαντικό μάθημα για τα τμήματα ημμυ και μηχανικών υπολογιστών για αυτό θεωρώ το τωρινό σύστημα πολύ λάθος που δεν εξετάζεται κανείς στην πληροφορική για την εισαγωγή του σε αυτά τα τμήματα. Το μάθημα της πληροφορικής δεν θα είναι το σημερινό αεππ αλλά θα είναι σαν το αντίστοιχο μάθημα στο γενικό λύκειο Κύπρου έχω ανοίξει σχετικό θέμα.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top