Erasmus

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Γενικά όσον αφορά το εράσμους δεν έχει σημασία μόνο τι αναγνωρίζει η χώρα προορισμούς ως πιστοποιητικό. Ακόμα και αν κάποια χώρα δεν ζητάει τίποτα, θα υπάρχει πρόβλημα εδώ. Εμάς μας έλεγαν πως ακόμα κι αν μας δεχτεί το πανεπιστήμιο, το δικό μας (στην πρίπτωση μου εκπα) δεν μας στέλνει χωρίς β2. Δεν ξέρω βέβαια αν αυτό ισχύει σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια ή είναι αναλόγως τι κανόνες έχει το καθένα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Γενικά όσον αφορά το εράσμους δεν έχει σημασία μόνο τι αναγνωρίζει η χώρα προορισμούς ως πιστοποιητικό. Ακόμα και αν κάποια χώρα δεν ζητάει τίποτα, θα υπάρχει πρόβλημα εδώ. Εμάς μας έλεγαν πως ακόμα κι αν μας δεχτεί το πανεπιστήμιο, το δικό μας (στην πρίπτωση μου εκπα) δεν μας στέλνει χωρίς β2. Δεν ξέρω βέβαια αν αυτό ισχύει σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια ή είναι αναλόγως τι κανόνες έχει το καθένα.


Β2 είναι η ελάχιστη προϋπόθεση από όλα τα Πανεπιστήμια χωρών μελών της ΕΕ. Για παράδειγμα, στα Γερμανικά Πανεπιστήμια μπορεί κάποιος να σπουδάσει με επίπεδο γερμανικών Β2 κατ' ελάχιστον αλλά στην Ιατρική/Νομική/Φιλολογίες θέλει τουλάχιστον Γ1. Παίζει ρόλο η φυσιογνωμία της επιστήμης πόσο ανάγκη έχει την γλωσσική κατανόηση. Βέβαια και οι θετικές επιστήμες χρησιμοποιούν ανεβασμένο λεξιλόγιο και οι καθηγητές κόβουν βαθμούς και από τη..γραμματική ας σπουδάζει ο άλλος Φυσική.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Β2 είναι η ελάχιστη προϋπόθεση από όλα τα Πανεπιστήμια χωρών μελών της ΕΕ. Για παράδειγμα, στα Γερμανικά Πανεπιστήμια μπορεί κάποιος να σπουδάσει με επίπεδο γερμανικών Β2 κατ' ελάχιστον αλλά στην Ιατρική/Νομική/Φιλολογίες θέλει τουλάχιστον Γ1. Παίζει ρόλο η φυσιογνωμία της επιστήμης πόσο ανάγκη έχει την γλωσσική κατανόηση. Βέβαια και οι θετικές επιστήμες χρησιμοποιούν ανεβασμένο λεξιλόγιο και οι καθηγητές κόβουν βαθμούς και από τη..γραμματική ας σπουδάζει ο άλλος Φυσική.


Για να σπουδάσεις. Στο εράσμους ισχύουν άλλες προυποθέσεις. Ξέρω και για Γερμανία πανεπιστήμια που δεν απαιτούν Β2, τουλάχιστον όχι σε όλους τους κλάδους. Και ναι, ξέρω και γερμανικά πανεπιστήμια που σε εράσμους για φιλοσοφική κτλ δεν απαιτούν κανένα πιστοποιητικό στα γερμανικά και το γράφουν και στο σάητ τους. Θα παραθέσω ωστόσο μεηλ από το εράσμους μου στην ισπανία, που μου λένε πως δεν χρειάζεται πιστοποιητικό αλλά αρκεί απλά μια τυπική γνώση Β1 για να κατανοήσεις τα μαθήματα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Την τελευταία πρόταση που αναφέρεις από προσωπική εμπειρία, είναι βασική όσο δεν φαντάζεσαι. Από την συμμετοχή στο μάθημα όπου εκεί καταλαβαίνεις πόσο λάθος ήταν στην Ελλάδα που οι νέοι δεν μιλούν αναμεταξύ τους κάποια ξένη γλώσσα, μέχρι το super market ή την διεκπεραίωση θεμάτων με το διαμέρισμα. Σαφώς και τα κατεβατά companion είναι για τα σκουπίδια με τα οποία και πλουτίζουν τα Ελληνικά φροντιστήρια. Θέλει στοχευμένο λεξιλόγιο τόσο για τις σπουδές όσο και για την καθημερινή ζωή...και όχι λέξεις π.χ. φαλκιδεύω.
 

anathimatikos

Νεοφερμένος

Ο anathimatikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 79 μηνύματα.
Eπειδή το έχω ψάξει, η ΕΕ αναγνωρίζει και άλλα πιστοποιητικά εκτός του Cambridge/ Michigan για παράδειγμα στην Αγγλική γλώσσα. Πιστοποιήσεις από την επίσημη αρχή κάθε χώρας αναγνωρίζονται. Το πρόβλημα είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει αναγνωρίσει το μάθημα ξένης γλώσσας με το απολυτήριο λυκείου όπως γίνεται στην Αυστρία και γενικά στην Δ.Ευρώπη. Βέβαια επειδή το Κπγ είναι από το Υπουργείο χώρας μέλους της ΕΕ, είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε Πανεπιστημίου. Τα πράγματα αυτά δεν ισχύουν για το Ην.Βασίλειο που αντιμετωπίζει με τελείως "μειωτική" σημασία διάφορες πιστοποιήσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ποτέ δεν κατανόησα την σχέση ΕΕ-Ην.Βασιλείου και την τόση αγάπη που δείχνουν οι Έλληνες για τη συγκεκριμένη χώρα (ενώ δεν ισχύει το ίδιο από την άλλη πλευρά).

Του Έλληνα του αρέσει να μεγαλοπιάνεται κι η σνομπαρία της αγγλικής γραφειοκρατίας ενεργοποιεί τα ξενομανή του αντανακλαστικά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Του Έλληνα του αρέσει να μεγαλοπιάνεται κι η σνομπαρία της αγγλικής γραφειοκρατίας ενεργοποιεί τα ξενομανή του αντανακλαστικά.


To παράξενο είναι ότι η Ελλάδα δεν ήταν ποτέ δουλοπαροικία όπως το Τζιμπουντί αλλά τέτοιο προσκύνημα από γενιά σε γενιά...Σκέψου να ήμασταν ακόμη υπό τους Οθωμανούς. Επίσης, επικρατεί και μια παραπληροφόρηση με τις πιστοποιήσεις στις οικογένειες με αποτέλεσμα πολλοί να τραβιώνται οικονομικά για τα παιδιά τους προκειμένου να παρέχουν πλήρη εκπαίδευση ξένης γλώσσας παρ' όλα τα he are στον προφορικό (στο εξωτερικό). :clapclap:
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Εγώ δεν πιστεύω πως είναι θέμα ξενομανίας. Τα Cambridge/ Michigan θεωρούνται πιο δύσκολα από τα άλλα και είναι πιο γνωστά. Πέρα από το αν αναγνωρίζονται ή όχι, πιστεύω πως αν κάπου δουν πως έχεις ένα άλλο, θα αναρωτηθούν το γιατί και ίσως να θεωρήσουν πως δεν μπορούσες να πάρεις το πιο δύσκολο. Σε δημόσιο και ασεπ σαφώς κι εγώ είχα δει πως αναγνωρίζονται και άλλα. Σε ξένες χώρες έχω ακούσει πως δίνουν περισσότερη βαρύτητα στις ικανότητες σου οπότε μπορεί να σου ζητήσουν π.χ. να μιλήσεις αγγλικά (ή οποια ξένη γλώσσα) για να κρίνουν, αν μιλάμε για μια δουλειά. Σε ένα πανεπιστήμιο εγώ πραγματικά έχω αμφιβολίες κατά πόσο ένα Β2 είναι αρκετό για να ανταπεξέρθεις στις απαιτήσεις πάντως, και δεν πιστεύω πως φταίει το ελληνικό σύστημα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
To B2 επίπεδο τάξης σε τμήμα γλώσσας στο εξωτερικό δεν είναι το ίδιο με την Ελλάδα. Ο τρόπος διδασκαλίας της γλώσσας γίνεται διαφορετικά. Οι ξένες χώρες στον εργασιακό τομέα πράττουν τη σωστή λογική. Οι πιστοποιήσεις δεν λένε τίποτα και ούτε τελικά, ποιο το όφελος ότι το Cambridge ότι είναι δύσκολο. Χωρίς αυτό από πολύ νωρίς στις πανεπιστημιακές μου σπουδές διάβαζα και διαβάζω χωρίς λεξικό αμερικάνικη ακαδημαϊκή βιβλιογραφία γιατί απλά το έψαξα και έμαθα τη γλώσσα όχι με το πλαίσιο του ελληνικού φροντιστηρίου. Δεν μου πήγαινε στην ιδιοσυγκρασία μου αυτός ο τύπος μάθησης. Στην αγορά εργασίας του εξωτερικού κοιτάζουν την παραγωγικότητα και τις δεξιότητες στην πραγματική οικονομία. Ο ΑΣΕΠ (από το... μακρυνό 2008) είναι Ελληνικής πατέντας. Μέχρι και η Τουρκία δεν έχει ΑΣΕΠ!
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Το πόσο μια πιστοποίηση ξένης γλώσσας θα ανταποκρίνεται στο πραγματικό επίπεδο κάποιου, δεν αφορά την διδασκαλία μόνο. Δεν είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο ένα πτυχίο στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες. Θεωρώ πως αν τελικά πάρεις μια πιστοποίηση που δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδό σου, φταίει και η ίδια η πιστοποίηση και ο φορέας της. Φυσικά υπάρχουν φροντιστήρια που σε προετοιμάζουν στοχευμένα για να πάρεις ένα πτυχίο χωρίς να φροντίζουν να μάθεις σωστά την γλώσσα, και δεν το βρίσκω σωστό. Βέβαια τα φροντιστήρια είναι της λογικής πως πας για συγκεκριμένο χρόνο, πληρώνεις και στο τέλος δίνεις παίρνεις μια πιστοποίηση και τέλος. Αν κάποιος ψάχνει κάτι διαφορετικό μπορεί να δοκιμάσει κάποιο άλλο σύστημα π.χ. ιδιαίτερα ή ακόμα και διδασκαλείο. Το να καταφέρνεις να διαβάζεις σε μια ξένη γλώσσα είναι πάντα και θέμα προσωπικής εξάσκησης. Τα αγγλικά πάντως πιστεύω πως λίγο πολύ όλοι τα εξασκούν κάπως.
 

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Στο Erasmus εξαρτώνται πολλά και απ' τα ιδρύματα που έχουν κάνει τη συμφωνία. Θυμάμαι όταν έκανα εγώ αιτήσεις δεχόταν για Γαλλία και άτομα που είχαν πιστοποίηση από το φροντιστήριο ότι θα έδιναν Β2. Και πολλοί φίλοι μου πήγαν Ισπανία με παρόμοια πιστοποίηση. Είναι όπως τύχει, σε πολλές πολλές περιπτώσεις, παρότι το Β2 θεωρείται ένα στάνταρ, κάθε ίδρυμα είναι μοναδικό.:P

Καλά, για Αγγλία δε θα μιλήσω. Δώστε IELTS αβέρτα η φάση.:P

Εγώ παραπάνω έμεινα στο ζήτημα των υποτροφιών, ότι πολλοί φορείς/οργανισμοί, προκειμένου να δώσουν υποτροφία για μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές, απαιτούν και πτυχία ξένων γλωσσών στο βιογραφικό, ενώ ούτε το πιο βασικό είναι, ούτε και απαραίτητο (γιατί μπορεί εσύ να το έχεις το Proficiency αλλά να λες "how bo you bo"). Ξέρω άτομο δίγλωσσο, που κάθισε να δώσει 4 πιστοποιητικά, προκειμένου να πάρει μια υποτροφία, αλλιώς του είχαν πει "δεν θα είχε πιθανότητες". Και όλα αυτά με πτυχίο με Μ.Ο. πάνω από 9. Ε, έλεος.
 

Alma Libre

Επιφανές μέλος

Η Sinéad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Φιλοσοφικών & Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 9,229 μηνύματα.
Γεια σας.

Έχει πάει κανένας Erasmus πρακτική; Θεωρείτε καλύτερη επιλογή να πάει κάποιος για σπουδές ή για πρακτική;

:)
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Θεωρητικά μπορείς να πας και για τα δύο (και μπορείς να πας για πρακτικά ακόμα και αφού τελειώσεις, π.χ. να κάνεις αίτηση στο τελευταίο έτος και να πας τον επόμενο χρόνο ως απόφοιτος). Αν έχεις να διαλέξεις ένα από τα δύο εξαρτάται από το τι θες να κάνεις μετά. Μπορεί π.χ. να πας εράσμους σε κάποια χώρα/ πανεπιστήμιο που σε ενδιαφέρει και για μεταπτυχιακό ώστε να δεις και πως είναι και να αποφασίσεις. Ή μπορεί να προσφέρεται εκεί κάποιο μάθημα που σε ενδιαφέρει και δεν υπάρχει εδώ. Από την άλλη, με το εράσμους για πρακτική μπορεί αν πας σε κάποια ιδιωτική εταιρεία να σε πάρουν και μετά την πρακτική να δουλέψεις εκεί, έχει συμβεί σε γνωστούς μου. Ή μπορεί να είναι ένα + για το βιογραφικό, αναλόγως και που θα πας.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,458 μηνύματα.
Το πόσο μια πιστοποίηση ξένης γλώσσας θα ανταποκρίνεται στο πραγματικό επίπεδο κάποιου, δεν αφορά την διδασκαλία μόνο. Δεν είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο ένα πτυχίο στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες. Θεωρώ πως αν τελικά πάρεις μια πιστοποίηση που δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδό σου, φταίει και η ίδια η πιστοποίηση και ο φορέας της. Φυσικά υπάρχουν φροντιστήρια που σε προετοιμάζουν στοχευμένα για να πάρεις ένα πτυχίο χωρίς να φροντίζουν να μάθεις σωστά την γλώσσα, και δεν το βρίσκω σωστό. Βέβαια τα φροντιστήρια είναι της λογικής πως πας για συγκεκριμένο χρόνο, πληρώνεις και στο τέλος δίνεις παίρνεις μια πιστοποίηση και τέλος. Αν κάποιος ψάχνει κάτι διαφορετικό μπορεί να δοκιμάσει κάποιο άλλο σύστημα π.χ. ιδιαίτερα ή ακόμα και διδασκαλείο. Το να καταφέρνεις να διαβάζεις σε μια ξένη γλώσσα είναι πάντα και θέμα προσωπικής εξάσκησης. Τα αγγλικά πάντως πιστεύω πως λίγο πολύ όλοι τα εξασκούν κάπως.
Εδώ το Β2 δεν φτάνει καλά καλά για να παρακολουθήσεις και να καταλάβεις σε ένα ικανοποιητικό βαθμό την παράδοση στις δικιές μας ξένες φιλολογίες, θα φτάσει για να καταλάβεις την παράδοση σε ξένο πανεπιστήμιο όπου ο καθηγητής παραδίδει δύσκολες έννοιες χωρίς να έχει να νοιαστεί για το αν καταλαβαίνουν την γλώσσα οι ξένοι από κάτω; Μου φαίνεται αρκετά δύσκολο, ειδικά με τον φροντιστηριακό τρόπο που μαθαίνουμε τις γλώσσες εδώ.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Το θέμα ξένες φιλολογίες είναι πονεμένη ιστορία. Το να δυσκολεύεσαι με ένα Β2 σε μια ξένη φιλολογία το βρίσκω απόλυτα λογικό, εφόσον θα βγεις από αυτήν την σχολή και θα πρέπει να είσαι σε θέση να διδάξεις την γλώσσα. Αυτό σημαίνει να έχεις επίπεδο φυσικού ομιλητή και πάνω, όχι απλά γ2 (εφόσον θα προετοιμάζεις μαθητές για να δώσουν γ2). Αν ξεκινήσεις με ένα Β2 φυσικά και θα δυσκολευτείς και θα κοπιάσεις πολύ για να πετύχεις αυτόν τον στόχο, αν τον πετύχεις.
Σε μια άλλη σχολή, και ένα άλλο αντικείμενο, δεν παίζουν τόσο ρόλο τυχόν λάθη που θα κάνεις. Σημασία έχει να μπορείς να κατανοήσεις τις έννοιες. Σε μια θεωρητική σχολή αυτό θα είναι πιο δύσκολο από οτι σε μια θετική. Εγώ πήγα σε ξένη χώρα με Β2. Δυσκολεύτηκα αρκετά, αλλά κάτι βγήκε στο τέλος. Πολλές φορές έχει να κάνει και με τον καθηγητή και τις παραχωρήσεις που είναι διατεθειμένος να κάνει. Π.χ. αν βρεις σημειώσεις από συμφοιτητές, η ακόμα καλύτερα βρεις σύγγραμμα στα αγγλικά και ο καθηγητής δεχθεί να εξεταστείς στα αγγλικά θα είναι πιο εύκολα αν έχεις ανώτερο επίπεδο στα αγγλικά από οτι στην γλώσσα διδασκαλίας. Άλλοι καθηγητές δέχονται και προφορικές εξετάσεις στα αγγλικά που λαμβάνουν υπόψη τις γλωσσικές δυσκολίες κτλ. Πάντως σε γλωσσικά μου λάθη δεν στάθηκε κανένας καθηγητής. Αν σπούδαζα σε μια ξένη φιλολογία θα είχαν σταθεί(πιστεύω, και αν δεν είχαν θα έπρεπε).
 

Alma Libre

Επιφανές μέλος

Η Sinéad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Φιλοσοφικών & Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 9,229 μηνύματα.
Θεωρητικά μπορείς να πας και για τα δύο (και μπορείς να πας για πρακτικά ακόμα και αφού τελειώσεις, π.χ. να κάνεις αίτηση στο τελευταίο έτος και να πας τον επόμενο χρόνο ως απόφοιτος). Αν έχεις να διαλέξεις ένα από τα δύο εξαρτάται από το τι θες να κάνεις μετά. Μπορεί π.χ. να πας εράσμους σε κάποια χώρα/ πανεπιστήμιο που σε ενδιαφέρει και για μεταπτυχιακό ώστε να δεις και πως είναι και να αποφασίσεις. Ή μπορεί να προσφέρεται εκεί κάποιο μάθημα που σε ενδιαφέρει και δεν υπάρχει εδώ. Από την άλλη, με το εράσμους για πρακτική μπορεί αν πας σε κάποια ιδιωτική εταιρεία να σε πάρουν και μετά την πρακτική να δουλέψεις εκεί, έχει συμβεί σε γνωστούς μου. Ή μπορεί να είναι ένα + για το βιογραφικό, αναλόγως και που θα πας.


Αν κάνω και τα δύο, θεωρητικά δε χάνω "πόντους" απο τη δεύτερη φορά;

Κυρίως ρωτάω γιατί εγώ ενδιαφέρομαι να κάνω την ανταλλαγή κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, ενώ η ακαδημαϊκή μου σύμβουλος με παροτρύνει να κάνω την πρακτική μου στο erasmus και δεν ξέρω ποιο θέλω πραγματικά να διαλέξω.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Ο κανονισμός λέει πως το συνολικό διάστημα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 12 μήνες και για τα δύο και ναι, χάνεις πόντους. Το αν θα επιλεγείς παρόλο που χάνεις εξαρτάται από το πόσες θέσεις έχει το ίδρυμα σου και πόσοι δηλώνουν, συχνά μένουν κενές θέσεις νομίζω.
Υποθέτω πως η ακαδημαϊκή σύμβουλος το λέει ως πιο ασφαλή επιλογή. Η πρακτική δεν θα σε πάει πίσω στις σπουδές σου, ενώ το ερασμους μπορεί. Για να μην έχεις θέμα με την υποτροφία πρέπει να περάσεις 2 μαθήματα. Αρκετοί φοιτητές πρνάνε μόνο τα δύο μαθήματα. Αν δεν έχεις θέμα και είσαι οκ, με την πιθανότητα να καθυστερήσεις ένα εξημανο λόγω ερασμους όμως, δεν υπάρχει θέμα. Αν έχετε πτυχιακή ίσως να είναι μια καλή λύση και το να κάνεις πτυχιακή έξω αν την κάνεις στα αγγλικά (η και αλλη γλώσσα αν νιωθεις άνετα. Αρκεί να νιώθεις αρκετά σίγουρη για τα αγγλικά σου). Αλλά γενικά έχει να κάνει με το εσύ τι στόχο έχεις. Γιατί κάνεις το εράσμους; Θες να δεις ένα άλλο σύστημα διδασκαλίας;θες να γνωρίσεις μια άλλη κουλτουρα; Αν ας πούμε θες να ταξιδέψεις και να γνωρίσεις την κουλτούρα, αν δουλεύεις και κάνεις πρακτική δεν θα μπορείς τόσο εύκολα να ταξιδέψεις όσο αν σπουδάζεις. Αν πάλι θες να βελτιωθείς στην γλώσσα ίσως το πανεπιστήμιο να βολεύει καλύτερα (ανάλογα την περίπτωση και την γλώσσα. ) Απο την άλλη νομίζω πως σε κάποιες περιπτώσεις στην πρακτική δίνουν μισθό οπότε ααν πετύχεις κάτι τέτοιο θα σε συμφέρει καλύτερα οικονομικά. Σίγουρα η πρακτική θέλει ψάξιμο και από την δική σου πλευρά το που θα πας. Εκτός αν η ακαδημαϊκή σου υπεύθυνη έχει κάτι να προτείνει.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,458 μηνύματα.
Το θέμα ξένες φιλολογίες είναι πονεμένη ιστορία. Το να δυσκολεύεσαι με ένα Β2 σε μια ξένη φιλολογία το βρίσκω απόλυτα λογικό, εφόσον θα βγεις από αυτήν την σχολή και θα πρέπει να είσαι σε θέση να διδάξεις την γλώσσα. Αυτό σημαίνει να έχεις επίπεδο φυσικού ομιλητή και πάνω, όχι απλά γ2 (εφόσον θα προετοιμάζεις μαθητές για να δώσουν γ2). Αν ξεκινήσεις με ένα Β2 φυσικά και θα δυσκολευτείς και θα κοπιάσεις πολύ για να πετύχεις αυτόν τον στόχο, αν τον πετύχεις.
Σε μια άλλη σχολή, και ένα άλλο αντικείμενο, δεν παίζουν τόσο ρόλο τυχόν λάθη που θα κάνεις. Σημασία έχει να μπορείς να κατανοήσεις τις έννοιες. Σε μια θεωρητική σχολή αυτό θα είναι πιο δύσκολο από οτι σε μια θετική. Εγώ πήγα σε ξένη χώρα με Β2. Δυσκολεύτηκα αρκετά, αλλά κάτι βγήκε στο τέλος. Πολλές φορές έχει να κάνει και με τον καθηγητή και τις παραχωρήσεις που είναι διατεθειμένος να κάνει. Π.χ. αν βρεις σημειώσεις από συμφοιτητές, η ακόμα καλύτερα βρεις σύγγραμμα στα αγγλικά και ο καθηγητής δεχθεί να εξεταστείς στα αγγλικά θα είναι πιο εύκολα αν έχεις ανώτερο επίπεδο στα αγγλικά από οτι στην γλώσσα διδασκαλίας. Άλλοι καθηγητές δέχονται και προφορικές εξετάσεις στα αγγλικά που λαμβάνουν υπόψη τις γλωσσικές δυσκολίες κτλ. Πάντως σε γλωσσικά μου λάθη δεν στάθηκε κανένας καθηγητής. Αν σπούδαζα σε μια ξένη φιλολογία θα είχαν σταθεί(πιστεύω, και αν δεν είχαν θα έπρεπε).
Σίγουρα όλοι συνηθίζουν μετά από καιρό, το θέμα είναι να μην δυσκολευτείς τόσο που σε κάνει να θες να τα παρατήσεις ή να σε κάνεις να μείνεις πίσω στην ύλη. Το ότι υπάρχουν καθηγητές που νοιάζονται για τους φοιτητές τους και τους βοηθάνε με το πρόβλημα της γλώσσας είναι πολύ ευχάριστο πάντως και χαίρομαι που το ακούω. Περίμενα οι καθηγητές στο εξωτερικό να μην νοιάζονται ιδιαίτερα για τέτοια θέματα από την στιγμή που εσύ επιλέγεις αυτή την χώρα. Εδώ σε εμάς πάντως όχι απλά τους βοηθάνε, τους υπερ-βοηθάνε και τους έχουν σαν βασιλιάδες όσους έρχονται από εράσμους (τουλάχιστον έτσι έκαναν στο τμήμα μου) Τώρα για τις φιλολογίες, τις ανέφερα ως παράδειγμα γιατί υποτίθεται ότι στην αρχή τουλάχιστον δείχνουν μια επιείκεια, ενώ στο εξωτερικό δεν περίμενα να τους ενδιαφέρει ούτε στο ελάχιστο. Επειδή το ξέρω από πρώτο χέρι όχι απλά σε διορθώνουν στα λάθη που ανέφερες, είναι και η καλύτερή τους αφορμή για να σε κόψουν (αν και πιο πάνω από φυσικό ομιλητή δεν φτάνεις, πιο πάνω από Γ2, ναι).
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Τι να σου πω, πιστεύω πως εξαρτάται πολύ από την χώρα στην οποία θα πας (και μετά σε προσωπικό επίπεδο από τον καθηγητή). Υπάρχουν χώρες που έχουν ένα καλύτερο επίπεδο στα αγγλικά και γι αυτό είναι και πιο δεκτικές. Για παράδειγμα Γερμανία είναι αρκετά ανοιχτοί σε αυτό. Ισπανία και Ιταλία έχουν μια δυσκολία αλλά βρίσκουν συμβιβαστικές λύσεις. Εμάς όντως νομίζω οι φοιτητές εράσμους έχουν αρκετά καλή αντιμετώπιση στο θέμα γλώσσα (π.χ. ξέρω περιπτώσεις που επειδή δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το ελληνικό μάθημα τους αναθέτουν απαλλακτική εργασία στα αγγλικά).
Όταν λέω πάνω από φυσικό ομιλητή το λέω από την άποψη πως ο φυσικός ομιλιτής δεν έχει απαραίτητα υψηλό μορφωτικό επίπεδο, και μπορεί να κάνει λάθη ορθογραφικά ή και γραμματικά που για έναν καθηγητή μιας ξένης γλώσσας δεν θα ήταν επιτρεπτά. Από την άλλη υπάρχουν και φυσικοί ομιλητές που γίνονται καθηγητές χωρίς να έχουν τελειώσει κάποια φιλολογία και το κάνουν αρκετά καλά, αν το ψάξουν/δουλέψουν.
 

methexys

Τιμώμενο Μέλος

Η methexys αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Θεσσαλίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 9,088 μηνύματα.
Αν κάνω και τα δύο, θεωρητικά δε χάνω "πόντους" απο τη δεύτερη φορά;

Κυρίως ρωτάω γιατί εγώ ενδιαφέρομαι να κάνω την ανταλλαγή κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, ενώ η ακαδημαϊκή μου σύμβουλος με παροτρύνει να κάνω την πρακτική μου στο erasmus και δεν ξέρω ποιο θέλω πραγματικά να διαλέξω.
Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα αν πας ερασμους για σπουδές και θες να πας αργοτερα και για πρακτική. Το θέμα είναι ότι συνηθως, όσοι πηγαίνουν για σπουδές, βλέπουν το Ερασμους λίγο πιο χαλαρά. Δηλαδη ναι μεν θα πας στα μαθήματα, αλλά σίγουρα θα γνωρίσεις κόσμο, θα ταξιδέψεις, θα βγεις... Και βασικά, αυτός είναι ο κύριος σκοπός του Ερασμους όταν πηγαινεις για σπουδές, όχι μονο να γνωρίσεις ένα άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα και να πάρεις γνώσεις, αλλά να γνωρίσεις και έναν ξένο πολιτισμό. Ίσως από αυτή την άποψη σου το λέει η καθηγήτρια σου, ότι δηλαδη αν πας για πρακτική θα κερδίσεις ακόμα πιο πολλες γνώσεις (γιατί στην πρακτική συνηθως έχεις άλλες υποχρεώσεις).
Εγώ θα σου έλεγα να δοκιμάσεις και τα δυο, το Ερασμους είναι φοβερή εμπειρία. Και αν έχεις αργοτερα την ευκαιρία να πας και για πρακτική, πήγαινε και εκεί. Είναι εξαιρετικές εμπειρίες, και από τη στιγμή που μας δίνονται οι ευκαιριες, κριμα να μην τις αρπάζουμε. Εγώ θα δηλώσω τον Φεβρουάριο και για πρακτική !

Ο κανονισμός λέει πως το συνολικό διάστημα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 12 μήνες και για τα δύο και ναι, χάνεις πόντους. Το αν θα επιλεγείς παρόλο που χάνεις εξαρτάται από το πόσες θέσεις έχει το ίδρυμα σου και πόσοι δηλώνουν, συχνά μένουν κενές θέσεις νομίζω.
Υποθέτω πως η ακαδημαϊκή σύμβουλος το λέει ως πιο ασφαλή επιλογή. Η πρακτική δεν θα σε πάει πίσω στις σπουδές σου, ενώ το ερασμους μπορεί. Για να μην έχεις θέμα με την υποτροφία πρέπει να περάσεις 2 μαθήματα. Αρκετοί φοιτητές πρνάνε μόνο τα δύο μαθήματα. Αν δεν έχεις θέμα και είσαι οκ, με την πιθανότητα να καθυστερήσεις ένα εξημανο λόγω ερασμους όμως, δεν υπάρχει θέμα. Αν έχετε πτυχιακή ίσως να είναι μια καλή λύση και το να κάνεις πτυχιακή έξω αν την κάνεις στα αγγλικά (η και αλλη γλώσσα αν νιωθεις άνετα. Αρκεί να νιώθεις αρκετά σίγουρη για τα αγγλικά σου). Αλλά γενικά έχει να κάνει με το εσύ τι στόχο έχεις. Γιατί κάνεις το εράσμους; Θες να δεις ένα άλλο σύστημα διδασκαλίας;θες να γνωρίσεις μια άλλη κουλτουρα; Αν ας πούμε θες να ταξιδέψεις και να γνωρίσεις την κουλτούρα, αν δουλεύεις και κάνεις πρακτική δεν θα μπορείς τόσο εύκολα να ταξιδέψεις όσο αν σπουδάζεις. Αν πάλι θες να βελτιωθείς στην γλώσσα ίσως το πανεπιστήμιο να βολεύει καλύτερα (ανάλογα την περίπτωση και την γλώσσα. ) Απο την άλλη νομίζω πως σε κάποιες περιπτώσεις στην πρακτική δίνουν μισθό οπότε ααν πετύχεις κάτι τέτοιο θα σε συμφέρει καλύτερα οικονομικά. Σίγουρα η πρακτική θέλει ψάξιμο και από την δική σου πλευρά το που θα πας. Εκτός αν η ακαδημαϊκή σου υπεύθυνη έχει κάτι να προτείνει.
Για τις σπουδές, δεν αρκεί να περάσεις δυο μαθήματα, πρέπει να περάσεις το 50% των ects που έχεις δηλώσει αν θυμάμαι καλά. Αν με δυο μαθήματα φτάνεις αυτό το ποσοστό, τότε καλως. Εμενα στην Πολωνία όλα τα μαθήματα είχαν από 1 και από 2 ects οπότε όπως καταλαβαίνεις, έπρεπε να περάσω πολλά περισσότερα :look:
 

Vold

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Vold αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,629 μηνύματα.
Έχει πάει κανένας Erasmus πρακτική; Θεωρείτε καλύτερη επιλογή να πάει κάποιος για σπουδές ή για πρακτική;

Δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή δίχως να λάβεις υπόψιν σου διάφορους παράγοντες.
Αν έχεις ξεμπερδέψει με τα μαθήματα, ειδικά του κορμού, και σε ενδιαφέρει η εμπειρία του να γνωρίσεις πολύ ξένο κόσμο, νέα μέρη και χώρες, τότε οι σπουδές είναι καλύτερη επιλογή. Κατά πάσα πιθανότητα θα σε πάει ένα εξάμηνο πίσω αν έχεις πολλές υποχρεώσεις να διεκπαιρεώσεις.
Αν όμως χρωστάς μαθήματα ή σε ενδιαφέρει η επαγγελματική εμπειρία στο εξωτερικό κι ειδικά με το σκεπτικό να συνεχίσεις εκεί αμέσως μετά, τότε η πρακτική είναι καλύτερη επιλογή.
Επίσης με την πρακτική δεν έχεις πολύ γραφεικρατία ούτε υποχρεώσεις των οποίων λάθος χειρισμός μπορεί να οδηγήσει στην ανάκληση της χρηματοδότησης.
Σε κάθε περίπτωση και οι δύο επιλογές είναι εξίσου καλές και το καλύτερο θα ήταν ο συνδυασμός αυτών.
Για σπουδές κατά την διάρκεια των σπουδών και πρακτική μετά το πέρας αυτών.
Φυσικά μπορείς να πας και χωρίς χρηματοδότηση, αλλά μάλλον είναι κάπως pointless.

Αν κάνω και τα δύο, θεωρητικά δε χάνω "πόντους" απο τη δεύτερη φορά;

Στο Π. Κρήτης τουλάχιστον, υπάρχει η πολιτική να δίνεται προτεραιότητα σε όσους δεν έχουν πάει καθόλου. Επομένως, αυτομάτως πηγαίνεις στο τέλος της λίστας με την ελπίδα ότι τα κονδύλια κι οι θέσεις είναι επαρκεί και για σένα.
Προσωπικά το βρίσκω πολύ κακό αυτό και το εκλαμβάνω ως κοροϊδία όταν σου λένε ότι μπορείς να πας έως 12 μήνες ενώ η χρηματοδότηση είναι εγγυημένη μόνο για την πρώτη φορά των 3-4 μηνών. Κι αυτό όχι για όλους πάντα ή με καθυστερήσεις.

Για τις σπουδές, δεν αρκεί να περάσεις δυο μαθήματα, πρέπει να περάσεις το 50% των ects που έχεις δηλώσει αν θυμάμαι καλά. Αν με δυο μαθήματα φτάνεις αυτό το ποσοστό, τότε καλως. Εμενα στην Πολωνία όλα τα μαθήματα είχαν από 1 και από 2 ects οπότε όπως καταλαβαίνεις, έπρεπε να περάσω πολλά περισσότερα :look:

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος fixed κανόνας, όπως επίσης δεν υπάρχει και με τα κριτήρια επιλογής από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο και τμήμα σε τμήμα. Νομίζω ότι γενικά είναι ελαστικοί ως προς αυτό το θέμα. Αρκεί να μπορείς να δείξεις ότι επέστρεψες με κάποια ects. Εγώ πέρασα 1/3 μαθήματα, 6/18 ects. Όσα και χρειαζόμουν από άποψη μαθημάτων για πτυχίο.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top