Βοήθεια/Απορίες/Ιδέες στην Έκθεση

Guest 731132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Έκανα 1 κριτήριο σχεδόν κάθε εβδομάδα από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Μάιο.
Έτος: 2017
Βαθμός: 16,8
Γύρω στα 40 κριτήρια δηλαδή.. Τι πιστεύεις ότι σου στοίχισε το "20";
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tomkro

Νεοφερμένος

Ο tomkro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
Αδερφέ κανείς δεν γράφει 20 έκθεση....16.8 είναι ένας αρκετά καλός βαθμός...εγώ δίνω φετος και γράφω κ εγώ ένα κριτήριο την εβδομάδα ενώ στοχεύω τουλάχιστον πάνω από 16.5
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αδερφέ κανείς δεν γράφει 20 έκθεση....16.8 είναι ένας αρκετά καλός βαθμός...εγώ δίνω φετος και γράφω κ εγώ ένα κριτήριο την εβδομάδα ενώ στοχεύω τουλάχιστον πάνω από 16.5

Είχα γράψει 15.5 αν θυμάμαι καλά έχοντας αφήσει κενές όλες τις ασκήσεις θεωρίας κενές γιατί ήμουν αδιάβαστος και με μπόλικα ορθογραφικά οπότε ναι γράφεις και 20 μια χαρά.
 

Ιωάννης1234

Νεοφερμένος

Ο Ιωάννης1234 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών. Έχει γράψει 57 μηνύματα.
Καλησπέρα, επειδή διαβάζω μόνος και δεν πάω φροντιστήριο θα ήθελα να μου πείτε τι να διαβάσω περισσότερο τώρα στο τελος (θεωρία και θεματα).Ευχαριστώ
 

akis_panel

Νεοφερμένος

Ο akis_panel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Καλησπέρα, επειδή διαβάζω μόνος και δεν πάω φροντιστήριο θα ήθελα να μου πείτε τι να διαβάσω περισσότερο τώρα στο τελος (θεωρία και θεματα).Ευχαριστώ
Γεια σου! Γενικά SOS και αντι-SOS στην έκθεση δεν υπάρχουν αλλά αυτό που θα ήταν καλό να κάνεις είναι να διαβάσεις για τους τρόπους πειθούς, χαρακτηριστικά δοκιμίων, χαρακτηριστικά άρθρου, τις νοηματικές σχέσεις που εκφράζουν οι διαρθρωτικές λέξεις και τι δηλώνουν τα σημεία στίξης. Αυτά από θεωρία. Τώρα στα θέματα εγώ πιστεύω πρέπει να διαβάσεις ότι έχει να κάνει με τον αθλητισμό, τη βία, τη δημοκρατία και τον πολιτισμό.
 

TonyMontanaEse

Νεοφερμένος

Ο TonyMontanaEse αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 74 μηνύματα.
Γνωριζετε αν η αναφορα σε γνωμικα/ρητα λειτουργει σαν plus;
 

SonGokuUI

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο SonGokuUI αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Φοιτητής του τμήματος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη). Έχει γράψει 240 μηνύματα.
Γνωριζετε αν η αναφορα σε γνωμικα/ρητα λειτουργει σαν plus;

Αν σου έρθει εκείνη την ώρα why not;

Παιδιά εσείς στα μέσα πειθούς πχ στα τεκμήρια γράφετε ότι είναι αποτέλεσμα ερευνών, ή εμπειρικές αλήθειες ή γνωμικά κτλπ. ή γράφετε σκέτο επίκληση στη λογική με τεκμήρια;
 

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,382 μηνύματα.
Γνωριζετε αν η αναφορα σε γνωμικα/ρητα λειτουργει σαν plus;


Αν η υπόλοιπη έκθεση σου (ύφος, λεξιλόγιο) μπορεί να στηρίξει τη χρήση ενός γνωμικού, τότε οκ δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν γράφεις μια μέτρια έκθεση και πετάξεις ένα γνωμικό, θα φανεί πολύ άκυρο και ασχημο.
 

TonyMontanaEse

Νεοφερμένος

Ο TonyMontanaEse αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 74 μηνύματα.
Αν σου έρθει εκείνη την ώρα why not;

Παιδιά εσείς στα μέσα πειθούς πχ στα τεκμήρια γράφετε ότι είναι αποτέλεσμα ερευνών, ή εμπειρικές αλήθειες ή γνωμικά κτλπ. ή γράφετε σκέτο επίκληση στη λογική με τεκμήρια;


Νομιζω οτι παιρνεις ολες τις μοναδες αν αναφερεις αναλυτικα τα τεκμηρια και κανεις αναφορα στο αντιστοιχο κομματι του κειμενου
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,689 μηνύματα.
Αν σου έρθει εκείνη την ώρα why not;

Παιδιά εσείς στα μέσα πειθούς πχ στα τεκμήρια γράφετε ότι είναι αποτέλεσμα ερευνών, ή εμπειρικές αλήθειες ή γνωμικά κτλπ. ή γράφετε σκέτο επίκληση στη λογική με τεκμήρια;

Εγώ γράφω και τι τεκμήρια. Ο φιλόλογος μας έχει πει να είμαστε αναλυτικοί, όσο μπορούμε :)
 

Panagiotis849

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 688 μηνύματα.
Εγώ γράφω και τι τεκμήρια. Ο φιλόλογος μας έχει πει να είμαστε αναλυτικοί, όσο μπορούμε :)
Έτσι πρέπει:thumbup:

Γνωριζετε αν η αναφορα σε γνωμικα/ρητα λειτουργει σαν plus;
Εγώ θα έλεγα καλύτερα να αποφεύγεις να γράφεις στην έκθεση ρητά και γνωμικά, καθώς αν αλλάξεις έστω και μια λέξη για οποιονδήποτε λόγο, ο διορθωτής θα σου κόψει εύκολα μονάδες.
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,689 μηνύματα.
Ναι παιδιά ακόμα και στον τρόπο ανάπτυξης παραγράφου δεν γράφεις απλά ξερα ποιος είναι ονομαστικά ο τρόπος ανάπτυξης αλλά το αιτιολογεις όσο πιο πλήρως μπορείς. Αν για παράδειγμα μιλάμε για παράγραφο με αιτιολόγηση μπορούμε να αναφέρουμε ποια η θέση και πώς την αιτιολογεί (πχ ο συγγραφέας εκφράζει τη θέση του στη θεματική περίοδο της παραγράφου και την αιτιολογεί τις λεπτομέρειες σχόλια) και ποιες διαρθρωτικές λέξεις χρησιμοποιεί (πχ "γιατί"). Αν μιλάμε για σύγκριση αντίθεση αναφέρουμε ποιες έννοιες συγκρίνονται και τα λοιπά. Αν αναπτύσσεται με αναλογία αναφέρουμε αν η αναλογία είναι κυριολεκτική η μεταφορική και τα λοιπά . Εγώ έτσι κάνω για να είμαι σίγουρος :)
 

Alex2001

Νεοφερμένος

Ο Alex2001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 71 μηνύματα.
Καλησπέρα παιδιά.Μιας και πλησιάζει η πρεμιερα με την Έκθεση θέλω να μου πείτε αν ξεχνάω κάτι από την θεωρία της έκθεσης που πρέπει να ξέρουμε για τις πανελληνιες.Οπότε εχουμε:
-Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου
-Τροποι/μέσα πειθούς
-Συνοχή παραγράφων
-Διαρθρωτικές λεξεις (τι δηλωνουν)
-Χρήση ενεργητικης/παθητικής φωνής
-Ρηματικα προσωπα
-Συνωνυμα/Αντωνυμα
-Χαρακτηριστικά άρθρου/δοκιμίου/ομιλίας
-Σημεία στίξης
-Υφος/Γλώσσα κειμένου

Παρακάτω θέλω να μου πείτε αν έχω ξεχάσει κατι ή αν τα έχω αναφέρει όλα.
Καλή επιτυχία σε όλους!
 
Τελευταία επεξεργασία:

Panagiotis849

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 688 μηνύματα.
Ναι παιδιά ακόμα και στον τρόπο ανάπτυξης παραγράφου δεν γράφεις απλά ξερα ποιος είναι ονομαστικά ο τρόπος ανάπτυξης αλλά το αιτιολογεις όσο πιο πλήρως μπορείς. Αν για παράδειγμα μιλάμε για παράγραφο με αιτιολόγηση μπορούμε να αναφέρουμε ποια η θέση και πώς την αιτιολογεί (πχ ο συγγραφέας εκφράζει τη θέση του στη θεματική περίοδο της παραγράφου και την αιτιολογεί τις λεπτομέρειες σχόλια) και ποιες διαρθρωτικές λέξεις χρησιμοποιεί (πχ "γιατί"). Αν μιλάμε για σύγκριση αντίθεση αναφέρουμε ποιες έννοιες συγκρίνονται και τα λοιπά. Αν αναπτύσσεται με αναλογία αναφέρουμε αν η αναλογία είναι κυριολεκτική η μεταφορική και τα λοιπά . Εγώ έτσι κάνω για να είμαι σίγουρος :)
Αυτό είναι το ολόσωστο, το πιο πλήρες και αυτό που θα σου δώσει όλες τις μονάδες του ερωτήματος;)
Έτσι τα έγραφα και εγώ πέρσι:)
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλησπέρα παιδιά.Μιας και πλησιάζει η πρεμιερα με την Έκθεση θέλω να μου πείτε αν ξεχνάω κάτι από την θεωρία της έκθεσης που πρέπει να ξέρουμε για τις πανελληνιες.Οπότε εχουμε:
-Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου
-Τροποι/μέσα πειθούς
-Συνοχή παραγράφων
-Διαρθρωτικές λεξεις (τι δηλωνουν)
-Χρήση ενεργητικης/παθητικής φωνής
-Ρηματικα προσωπα
-Συνωνυμα/Αντωνυμα
-Χαρακτηριστικά άρθρου/δοκιμίου/ομιλίας
-Σημεία στίξης
-Υφος/Γλώσσα κειμένου

Παρακάτω θέλω να μου πείτε αν έχω ξεχάσει κατι ή αν τα έχω αναφέρει όλα.
Καλή επιτυχία σε όλους!


Ι. ΔΙΑΒΑΖΩ / ΚΑΤΑΝΟΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ
1. Ο μαθητής απαντά γραπτά σε ερωτήσεις που αφορούν ένα κείμενο.
α) Όσον αφορά το περιεχόμενο ενός κειμένου, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση να κατανοεί
το περιεχόμενο του κειμένου, και συγκεκριμένα :
 να διακρίνει:
o τους τρόπους πειθούς: επίκληση στη λογική, επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη, επίκληση
στο ήθος του πομπού (επίθεση στο ήθος του αντιπάλου, επίκληση στην αυθεντία). Υπογραμμίζεται
ότι «η επίθεση στο ήθος του αντιπάλου» και η «επίκληση στην αυθεντία» είναι τρόποι ενίσχυσης της
αξιοπιστίας-του «ήθους» του πομπού.
o τα μέσα πειθούς (επιχειρήματα, τεκμήρια κ.ά.)
o το είδος της συλλογιστικής πορείας (παραγωγική-επαγωγική) σε έναν συλλογισμό
 να διακρίνει τους τρόπους και τα μέσα πειθούς:
o στη διαφήμιση
o στον πολιτικό λόγο
o στον επιστημονικό λόγο
 να αξιολογεί τα μέσα πειθούς, και συγκεκριμένα:
o να ελέγχει την αλήθεια, την εγκυρότητα και την ορθότητα ενός επιχειρήματος
o να ελέγχει την αξιοπιστία των τεκμηρίων
 να διακρίνει την πειθώ από την προπαγάνδα
 να διακρίνει το είδος του δοκιμίου, με βάση:
o την οργάνωση / δομή (συνειρμική-λογική)
o τον σκοπό (απόδειξη μιας θέσης - ελεύθερος στοχασμός)
o την οπτική (υποκειμενική-αντικειμενική)
o τη γλώσσα του (ποιητική, αναφορική λειτουργία) κ.ά.
 να αναγνωρίζει ορισμένα χαρακτηριστικά του δοκιμίου, όπως είναι ο υποκειμενισμός, ο
αντιδιδακτισμός, ο κοινωνικός χαρακτήρας, ο εξομολογητικός τόνος κ.ά.
 να διακρίνει το δοκίμιο από άλλα συγγενή είδη του λόγου, όπως το άρθρο και την επιφυλλίδα
 να εντοπίζει σε ένα κείμενο (δοκίμιο/άρθρο /επιφυλλίδα κ.ά.):
o το θέμα
o την άποψη του συγγραφέα
o τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί για να τεκμηριώσει την άποψή του
o τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του προβλήματος κ.ά.
 να διακρίνει σε ένα κείμενο το καίριο και το ουσιώδες από τη λεπτομέρεια και το επουσιώδες.
β) Όσον αφορά την οργάνωση / δομή ενός κειμένου επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:
 να εντοπίζει τα βασικά μέρη (πρόλογο, κύριο μέρος, επίλογο) ενός κειμένου
 να χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες
 να αναγνωρίζει τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η συνεκτικότητα και η συνοχή ενός κειμένου
(διαρθρωτικές λέξεις, φράσεις κ.ά.)
 να επισημαίνει τους τρόπους με τους οποίους οργανώνονται οι παράγραφοι π.χ. με αιτιολόγηση,
με σύγκριση και αντίθεση, με ορισμό, με διαίρεση, με παράδειγμα κ.ά.
 να διακρίνει την οργάνωση/δομή ενός κειμένου (λογική ή συνειρμική οργάνωση, από το γενικό
στο μερικό και αντίστροφα, αντίθεση, αιτιολογική ανάλυση, διευκρίνιση κ.λπ.).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Να μην χρησιμοποιείται ο όρος συλλογιστική πορεία για την οργάνωση του
κειμένου, ώστε να μην συγχέεται με τη συλλογιστική πορεία ενός συλλογισμού.
γ) Όσον αφορά τη γλώσσα ενός κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές
ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κ.ά.) επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:
 να εντοπίζει και να αιτιολογεί επιλογές του πομπού οι οποίες αφορούν τη χρήση:
 ενεργητικής ή παθητικής φωνής
 συγκεκριμένου ρηματικού τύπου (προσώπου/χρόνου/έγκλισης)
 μακροπερίοδου ή μη λόγου
 παρατακτικού ή υποτακτικού λόγου
 ρηματικών ή ονοματικών συνόλων
 αναφορικής ή ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας
 των σημείων της στίξης
 λόγιων ή λαϊκών λέξεων, ειδικού λεξιλογίου, όρων κ.ά.
 να αιτιολογεί την ορθογραφία λέξεων
 να ερμηνεύει λέξεις
 να αξιολογεί την ακρίβεια και τη σαφήνεια του λεξιλογίου
 να βρίσκει συνώνυμα, αντώνυμα, ομόρριζα, να αντικαθιστά λέξεις ή φράσεις του κειμένου με
άλλες, να σχηματίζει με ορισμένες λέξεις φράσεις ή περιόδους λόγου κ.ά.
 να χαρακτηρίζει το ύφος του κειμένου, λαμβάνοντας υπόψη την επικοινωνιακή περίσταση
(σκοπό, δέκτη, είδος λόγου κ.ά.).
2. Ο μαθητής - με βάση συγκεκριμένο κείμενο - παράγει γραπτό κείμενο. Συγκεκριμένα,
επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:
 να πυκνώνει ένα κείμενο, να κάνει την περίληψή του
 να δίνει τίτλο στο κείμενο ή πλαγιότιτλους σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες ενός κειμένου
 να αναπτύσσει ένα κειμενικό απόσπασμα (μια φράση ή ένα επιχείρημα του κειμενογράφου)
 να ανασκευάζει τα επιχειρήματα του κειμενογράφου και να αναπτύσσει την αντίθετη άποψη
 να μετασχηματίζει ένα κείμενο π.χ. από ένα επίπεδο ύφους σε άλλο κ.ά.
ΙΙ. ΓΡΑΦΩ
Ο μαθητής παράγει κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, το θέμα του οποίου
σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με οικείους θεματικούς κύκλους από τη γλωσσική διδασκαλία.
Από τα διάφορα είδη γραπτού λόγου δίνεται έμφαση στην παραγωγή κριτικού–αποφαντικού
λόγου, δηλαδή στην παραγωγή κειμένου στο οποίο κυριαρχούν η πειθώ, η λογική οργάνωση, η
αναφορική λειτουργία της γλώσσας, π.χ. άρθρου, επιστολής, γραπτής εισήγησης κ.ά.
Στο πλαίσιο της παραγωγής κειμένου θα πρέπει να επιδιώκεται από τον μαθητή:
Α. Ως προς το περιεχόμενο του κειμένου
 η συνάφεια των εκτιθέμενων σκέψεων με τα ζητούμενα του θέματος
 η επαρκής τεκμηρίωση των σκέψεών του με την παράθεση κατάλληλων επιχειρημάτων
 η ανάπτυξη όλων των θεματικών κέντρων
 η πρωτοτυπία των ιδεών
 ο βαθμός επίτευξης του στόχου που επιδιώκεται με το παραγόμενο κείμενο κ.ά.
Β. Ως προς την έκφραση/μορφή του κειμένου
 η σαφής και ακριβής διατύπωση
 ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος
 η επιλογή της κατάλληλης γλωσσικής ποικιλίας ανάλογα με το είδος του κειμένου
 η τήρηση των μορφοσυντακτικών κανόνων
 η ορθογραφία και η σωστή χρήση των σημείων στίξης κ.ά.
Γ. Ως προς τη δομή/διάρθρωση του κειμένου
 η λογική αλληλουχία των νοημάτων
 η συνοχή του κειμένου (ομαλή σύνδεση προτάσεων, παραγράφων και ευρύτερων μερών του
κειμένου)
 η ένταξη του κειμένου στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο κ.ά.
 

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Αν η υπόλοιπη έκθεση σου (ύφος, λεξιλόγιο) μπορεί να στηρίξει τη χρήση ενός γνωμικού, τότε οκ δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν γράφεις μια μέτρια έκθεση και πετάξεις ένα γνωμικό, θα φανεί πολύ άκυρο και ασχημο.

Συμφωνώ. Επίσης, μην βάλεις κάποιο γνωμικό μόνο και μόνο για να το βάλεις, φρόντισε να ταιριάζει στο περιεχόμενο και μην το πετάξεις ξερά τύπου "Όπως έγραψε και ο Καζαντζάκης, δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβούμαι τίποτα, είμαι λεύτερος", αλλά προσπάθησε να το εντάξεις με διαφορετικό τρόπο στο γραπτό σου, πχ για τους πνευματικούς ανθρώπους: "Όλοι οι άνθρωποι είναι διανοούμενοι αλλά δεν έχουν όλοι στην κοινωνία την λειτουργία του διανοούμενου. Ο Αντόνιο Γκράμσι κατόρθωσε, με αυτόν τον τρόπο, να επισημάνει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ομαδοποιήσουμε τους πνευματικούς ανθρώπους και να τους αντιμετωπίσουμε σαν ένα ενιαίο σύνολο· δεν είναι, απαραίτητα η συγγραφική ή διανοητική τους δραστηριότητα που τους κάνει πνευματικούς ανθρώπους αλλά το γεγονός ότι λειτουργούν, μέσα απ' αυτή τους τη δραστηριότητα, με τον τρόπο που κάθε κοινωνία περιμένει να λειτουργούν οι διανοούμενοι".
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
"Όλοι οι άνθρωποι είναι διανοούμενοι αλλά δεν έχουν όλοι στην κοινωνία την λειτουργία του διανοούμενου. Ο Αντόνιο Γκράμσι κατόρθωσε, με αυτόν τον τρόπο, να επισημάνει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ομαδοποιήσουμε τους πνευματικούς ανθρώπους και να τους αντιμετωπίσουμε σαν ένα ενιαίο σύνολο· δεν είναι, απαραίτητα η συγγραφική ή διανοητική τους δραστηριότητα που τους κάνει πνευματικούς ανθρώπους αλλά το γεγονός ότι λειτουργούν, μέσα απ' αυτή τους τη δραστηριότητα, με τον τρόπο που κάθε κοινωνία περιμένει να λειτουργούν οι διανοούμενοι".


Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφεις!:thumbsup: Πιστεύεις όμως ότι ένας τελειόφοιτος λυκείου έχει τις γνώσεις να γράψει κάτι τέτοιο;
 

PanosGR

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,018 μηνύματα.
Συμφωνώ. Επίσης, μην βάλεις κάποιο γνωμικό μόνο και μόνο για να το βάλεις, φρόντισε να ταιριάζει στο περιεχόμενο και μην το πετάξεις ξερά τύπου "Όπως έγραψε και ο Καζαντζάκης, δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβούμαι τίποτα, είμαι λεύτερος", αλλά προσπάθησε να το εντάξεις με διαφορετικό τρόπο στο γραπτό σου, πχ για τους πνευματικούς ανθρώπους: "Όλοι οι άνθρωποι είναι διανοούμενοι αλλά δεν έχουν όλοι στην κοινωνία την λειτουργία του διανοούμενου. Ο Αντόνιο Γκράμσι κατόρθωσε, με αυτόν τον τρόπο, να επισημάνει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ομαδοποιήσουμε τους πνευματικούς ανθρώπους και να τους αντιμετωπίσουμε σαν ένα ενιαίο σύνολο· δεν είναι, απαραίτητα η συγγραφική ή διανοητική τους δραστηριότητα που τους κάνει πνευματικούς ανθρώπους αλλά το γεγονός ότι λειτουργούν, μέσα απ' αυτή τους τη δραστηριότητα, με τον τρόπο που κάθε κοινωνία περιμένει να λειτουργούν οι διανοούμενοι".

Λες ο ΣΥΡΙΖΑ να θυμάται ότι ο Συνασπισμός βασίστηκε στην ιδεολογία του Γκράμσι και στον ευρωκομμουνισμό; (Σορρυ για το οφφ τοπικ)
 

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφεις!:thumbsup: Πιστεύεις όμως ότι ένας τελειόφοιτος λυκείου έχει τις γνώσεις να γράψει κάτι τέτοιο;

Ευχαριστώ πολύ! Πιστεύω εξαρτάται από τον/την τελειόφοιτο/η, από τα ενδιαφέροντά του/της και τα αναγνώσματά του/της. Αλλά το θεωρώ πολύ πιθανό, ναι.
Γνωρίζω περιπτώσεις ατόμων που έγραφαν εκπληκτικά στα 17, 18 τους και είχαν και πολλές γνώσεις, ήταν σε θέση να εντάξουν γνωμικά και προβληματισμούς φιλοσόφων στις εκθέσεις τους και να επιχειρηματολογήσουν. Φυσικά, θα μου πεις αυτό εξαρτάται από το άτομο, το οικογενειακό περιβάλλον, τι του αρέσει και χίλιους δυο άλλους παράγοντες και θα συμφωνήσω, αλλά, γενικά, θεωρώ πως πολλά παιδιά στα 17 και στα 18 γράφουν πολύ καλύτερα απ' ό,τι εγώ στα 25-26, που είναι και κομμάτι της δουλειάς μου, το να γράφω, συνέχεια. Και, βασικά, ελπίζω να γράφουν καλύτερα από εμένα. Και να έχουν περισσότερες γνώσεις απ' όσες είχα εγώ στα 17-18.:P
Γενικά, αυτό που λέω σε παιδιά που ετοιμάζονται να δώσουν Πανελλήνιες και σε φοιτητές/τριες είναι να βρίσκουν τι τους αρέσει, τι μπορούν να χειριστούν καλύτερα και να "πατάνε" πάνω σε αυτό: άλλο άτομο είναι πολύ καλό σε επιχειρηματολογία, άλλο γράφει πιο "λόγια" ή πιο "λογοτεχνικά", άλλο μπορεί να ενσωματώσει αναγνώσματα/ερεθίσματα με πολύ αποτελεσματικό τρόπο στο κείμενό του και πάει λέγοντας. Αυτό το γράφω να το δείτε και εσείς που δίνετε αύριο, "πατήστε" στα δυνατά σας σημεία και όλα θα πάνε καλά.:rockon:

Λες ο ΣΥΡΙΖΑ να θυμάται ότι ο Συνασπισμός βασίστηκε στην ιδεολογία του Γκράμσι και στον ευρωκομμουνισμό; (Σορρυ για το οφφ τοπικ)

Αυτό είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Δεν έχω ιδέα τι μπορεί να σκέφτονται. Δεν έχω καθίσει ποτέ να διαβάσω πρακτικά συνεδρίων τους, να δω τι αναφέρουν όλα αυτά τα χρόνια και πώς, ειδικά μετά το 2012, αν είχα χρόνο (και όχι γιγάντια reading list) ίσως το έκανα, θα είχε ενδιαφέρον, κοινωνική ιστορία πρακτικών πολιτικών φορέων, case study ΣΥΡΙΖΑ.:P
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top