Ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές των ΑΕΙ που βρίσκονται στα… αζήτητα

spinalgr1990

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 206 μηνύματα.
26 Δεκεμβρίου 2018

Ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές των ΑΕΙ που βρίσκονται στα… αζήτητα

Σύμφωνα με το σχέδιο Γαβρόγλου, οι σχολές της ανώτατης εκπαίδευσης θα χωρίζονται σε «πράσινες» και «κόκκινες». Στην πρώτη κατηγορία, θα δίνεται η δυνατότητα να εισάγονται απόφοιτοι της Γ΄ λυκείου μόνο με το βαθμό του απολυτηρίου και θα αφορά τμήματα και σχολές που είναι χαμηλόβαθμες
Ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές των ΑΕΙ που βρίσκονται στα… αζήτητα | in.gr


Μπορεί να μην έχει καταφέρει να καταργήσει τις πανελλαδικές εξετάζεις, όπως οραματιζόταν, ωστόσο ο υπουργός Παιδείας προχωρά στη θεσμοθέτηση της ελεύθερης πρόσβασης από το 2020 σε χαμηλόβαθμα τμήματα των πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων.

Πρόκειται ουσιαστικά για τμήματα που βρίσκονται στα… αζήτητα από τους υποψηφίους που συμμετέχουν κάθε χρόνο στις πανελλαδικές εξετάσεις καθώς το σύνολο των πρώτων προτιμήσεων στο μηχανογραφικό δελτίο συνήθως υπολείπονταν από τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.

Σύμφωνα με το σχέδιο Γαβρόγλου, οι σχολές της ανώτατης εκπαίδευσης θα χωρίζονται σε «πράσινες» και «κόκκινες». Στην πρώτη κατηγορία, θα δίνεται η δυνατότητα να εισάγονται απόφοιτοι της Γ΄ λυκείου μόνο με το βαθμό του απολυτηρίου και θα αφορά τμήματα και σχολές που είναι χαμηλόβαθμες. Στην κατηγορία των «κόκκινων» σχολών, θα βρίσκονται όσες έχουν υψηλή ζήτηση (δηλαδή η πλειοψηφία τους που είναι διάσπαρτες σε όλα τα επιστημονικά πεδία) όπως Ιατρική, Νομική, Πολυτεχνικά και Οικονομικά τμήματα καθώς και αρκετά τμήματα των ΤΕΙ που εξασφαλίζουν καλές επαγγελματικές προοπτικές, όπως Φυσικοθεραπείας και Λογοθεραπείας.

Βαρόμετρο οι επιλογές των υποψηφίων
Βάσει των σχεδιασμών του υπουργείου Παιδείας, η κατηγοροποίηση των σχολών θα αλλάζει κάθε χρόνο καθώς θα διαφοροποιείται από τις επιλογές των υποψηφίων.

Oι μαθητές αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β΄λυκείου – σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας που θα οριστικοποιηθούν και θα ανακοινωθούν σύντομα – θα συμπληρώνουν μία πρώτη δήλωση προτίμησης στο μηχανογραφικό . Με βάση αυτές τις προτιμήσεις και τον αριθμό των εισακτέων για κάθε τμήμα, θα διαμορφώνεται κάθε χρόνο η λίστα των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης. Ως εκ τούτου, οι αρχικές επιλογές των υποψηφίων θα καθορίζουν εν πολλοίς ποιες σχολές θα «βαφτίζονται» πράσινες.

Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους, όταν δηλαδή οι μαθητές θα βρίσκονται στη Γ΄ λυκείου, θα δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές ή αν θα εισαχθούν σε κάποιο από τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης μέσω του απολυτηρίου και έτσι θα οριστικοποιούνται οι επιλογές τους.

Βέβαια μένει να δούμε, τόσο για τις λεγόμενες «πράσινες» όσο και για τις «κόκκινες» σχολές, αν ο αριθμός των θέσεων θα καθορίζεται κεντρικά από το υπουργείο Παιδείας ή θα διαμορφώνεται από τα ίδια τα τμήματα.

Εισαγωγή μόνο με το… όνομα
Τα τελευταία χρόνια, ειδικά από τη στιγμή που καταργήθηκε το βαθμολογικό πλαφόν του 10 ως όριο για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, παρατηρείται το φαινόμενο να «ανοίγουν τις πύλες των ΑΕΙ» εκατοντάδες φοιτητές με βαθμούς 3 και 4.

Και στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις, το φαινόμενο επαναλήφθηκε φέρνοντας στο προσκήνιο παθογένειες της ανώτατης εκπαίδευσης. Υπενθυμίζουμε ότι υπήρξαν φοιτητές που πέρασαν το κατώφλι του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου, με 3.034 μόρια. Στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων στη Λευκάδα, εισήχθησαν φοιτητές με 3.072 μόρια ενώ στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας στα Γρεβενά, με 4.064 μόρια.

Λίγο υψηλότερη ήταν η βάση για το τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων στη Ζάκυνθο, καθώς οι υποψήφιοι χρειάστηκαν 4.738 μόρια ενώ στο τμήμα Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας) η βάση διαμορφώθηκε στα 5.285 μόρια.

Το υπουργείο Παιδείας αντί να βάλει «φρένο» σε αυτό το φαινόμενο δείχνει να το επιβραβεύει καθώς πλέον η εισαγωγή σε αντίστοιχα τμήματα θα γίνεται μόνο με το απολυτήριο λυκείου.


Πηγή : www.in.gr
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Galaxy

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Galaxy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 355 μηνύματα.
ναι ωραια. Δεν σκεφτηκε ομως ο υπουργος οτι καθε καθηγητης βαθμολογει με τον δικο του τροπο και οτι γενικα οι βαθμολογικες κλιμακες διαφερουν απο σχολειο σε σχολειο.
Ειναι γεγονος οτι σε ενα σχολειο μπορει να βαθμολογουν αυστηρα οι καθηγητες οποτε ενας κακος μαθητης να εχει 11, ενω σε ενα αλλο σχολειο να ειναι πιο χαλαροι και ενας κακος μαθητης με την ιδια αποδοση να εχει 13. Γιατι ο δευτερος πχ να μπει σε μια σχολη και ο πρωτος οχι?

Εναν αρκετα δικαιο θεσμο εχουμε (μιλωντας για τις πανελληνιες) και οδευουμε προς την καταργηση του:wall:

Δηλαδη αν καποια στιγμη -λεμε τωρα, υποθετικα- η νομικη και η ιατρικη εχουν χαμηλη ζητηση και μπουν στην "πρασινη" ζωνη, θα αφησουμε τον οποιονδηποτε ασχετο να γινει γιατρος, αφου ολοι οι διαβαστεροι θα πανε στις περιζητητες σχολες? :laugh:

Ολο αυτο μου φαινεται παραλογο. Καλυτερα ο κ. Γαβρογλου να εκσυγχρονιζε τα σχολικα βιβλια για να ανταποκρινονται στις απαιτησεις των πανελληνιων, γεγονος που εν μερει θα μειωσει και την παραπαιδεια αλλα και θα βοηθησει πολλα παιδια που δεν εχουν την οικονομικη (και οχι μονο) δυνατοτητα για αυτην. Αλλα οχι, ας κανουμε κατι απλα για να λεμε οτι κανουμε κατι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Προεκλογικό σανό στα πλαίσια του προγράμματος Θεσσαλονίκης ετοιμάζει αυτήν την περίοδο το Υπουργείο. Εικονική κατάργηση των Πανελληνίων, ισοτίμηση ΤΕΙ-Πανεπιστημίων, διορισμοί στο δημοσίο και άλλα πολλά.

Αδιάφορη η εξαγγελία Γαβρόγλου, η γλώσσα είναι στο ίδιο ποιόν με τις ανακοινώσεις που έβγαζε για το ΠΑΔΑ: Πολλές υποσχέσεις και καμία ουσία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
ναι ωραια. Δεν σκεφτηκε ομως ο υπουργος οτι καθε καθηγητης βαθμολογει με τον δικο του τροπο και οτι γενικα οι βαθμολογικες κλιμακες διαφερουν απο σχολειο σε σχολειο.
Ειναι γεγονος οτι σε ενα σχολειο μπορει να βαθμολογουν αυστηρα οι καθηγητες οποτε ενας κακος μαθητης να εχει 11, ενω σε ενα αλλο σχολειο να ειναι πιο χαλαροι και ενας κακος μαθητης με την ιδια αποδοση να εχει 13. Γιατι ο δευτερος πχ να μπει σε μια σχολη και ο πρωτος οχι?


Για τις γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου είχαν πει ότι τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου. Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων.
Τώρα θα μου πεις οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα οπότε εκεί θα υπάρχει ένα θέμα αφού αν κάποιος έχει χαρακτηριστεί "καλός" μαθητής θα παίρνει 20άρια ενώ κάποιος με ιστορικό χαμηλότερων επιδόσεων που γράψει ισάξια, δύσκολα θα πάρει τον ίδιο βαθμό.
Απλά για ενημέρωση κάποιου που τον ενδιαφέρει, έγραψα τα παραπάνω επειδή έτυχε να τα έχω διαβάσει. Δεν θέλω να κριτικάρω το νέο σύστημα εισαγωγής επειδή θα έπρεπε να συγγράψω διατριβή με τα σημεία που κατά τη γνώμη μου είναι "αδύνατα" (προσπαθώ να το πω κομψά) και να επιχειρηματολογήσω για το κάθε ένα από αυτά. Και επειδή το ένα φέρνει το άλλο θα φτάναμε και για το κατά πόσο είναι αναγκαία η ύπαρξη των τόόόόόόόσων σχολών και τμημάτων και από εκεί θα καταλήγαμε στην αναδιάρθρωση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος. Συγχωρέστε με αλλά έχω πολύ σημαντικότερα πράγματα να κάνω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top