Τα θρησκευτικά στο σχολείο

Θρησκευτικά στα σχολεία: Να καταργηθούν ή όχι;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 407)
  • Να καταργηθούν τελείως

    Ψήφοι: 124 30.5%
  • Να μείνουν ως έχουν

    Ψήφοι: 77 18.9%
  • Να μην καταργηθούν αλλά να αναφέρονται γενικά στις θρησκείες

    Ψήφοι: 198 48.6%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 8 2.0%

Libertus

Συντονιστής

Ο Libertus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 10,275 μηνύματα.
Αλλά για τους ελληνόπαιδες θεωρώ μείζον να διδάσκονται Χριστιανισμό τουλάχιστον στο δημοτικό.
Διότι πρέπει να γνωρίσουν στην ουσία του τον Χριστιανισμό.
Είναι χρέος του σχολείου να τα διδάξει καθώς η θρησκεία αποτελεί έναν από τους τρεις βασικους πυλώνες μιας κοινωνίας...
Οι αλλοι δύο είναι η πολιτική και η επιστήμη.

Δηλαδή , κατά τη δική σου άποψη , μόνο τον Χριστιανισμό πρέπει να διδάσκονται τα ελληνόπουλα?Για παράδειγμα , δε μπορεί κάποιος να είναι Έλληνας και να πιστεύει σε μια διαφορετική θρησκεία?Σε περίπτωση ύπαρξης των θρησκευτικών στο βασικό κορμό των μαθημάτων , θα ήταν βασικό οι μαθητές να αντλούν γνώσεις για όλες τις θρησκείες με αντικειμενικότητα.
Το τελευταίο με τους πυλώνες που είπες δεν το καταλαβαίνω.Γιατί το σχολείο οφείλει να διδάξει τον Χριστιανισμό?Αν εγώ είμαι Έλληνας και πιστεύω στο Βούδα και εσύ είσαι Χριστιανός γείτονάς μου , δε μπορούμε να συνυπάρχουμε στην κοινωνία?



Τέλος, μιας που είσαι άτομο που κάνεις αντίλογο σε αυτά που λέγω (πράγμα πολύ καλό αφού υπάρχει ποικιλία στις απόψεις να σου πω πως διαφωνω με την αντίληψη της καταργήσεως του μαθήματος των θρησκευτικών από τις σχολικές μονάδες...
Για τον απλούστατο λόγο ότι το σχολείο πρέπει αφενός να μαθαίνει να καλλιεργεί τα παιδιά μαθαίνοντας τους τα βασικά στοιχεία του κάθε κλάδου (που εντάσσεται στα πλαίσια μιας κοινωνίας) μέσω μιας πρακτικά χρησιμης και αποδοτικής μεθοδολογίας διδάξεως και αφετέρου να δίνει τα κατάλληλα ερεθίσματα έτσι ώστε το παιδί, ο έφηβος, ο νέος να σχηματίσει μία προσωπικότητα. Αυτός είναι ο θεσμικός και ο παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου.
Αν το παιδί δεν μάθει για τις θρησκείες γενικά πώς θα μπορέσει στο μέλλον να εκφέρει άποψη και να ακολουθήσει εν τέλει (αν ακολουθησει) κάποια από αυτές;


Σωστά αυτά που λες.Όμως , απ' τη μία λέμε ότι ο μαθητής με τα κατάλληλα ερεθίσματα θα διαμορφώσει τη δική του άποψη πάνω στη θρησκεία φερ' ειπείν αλλά από την άλλη τον "αναγκάζουμε" να γίνει Χριστιανός βαφτίζοντάς τον από το 1ο έτος της ζωής του.Μου φαίνεται κάπως αντιφατικό λοιπόν.Έπειτα , υπάρχουν τόσα και τόσα μαθήματα στο σχολείο που μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του εκάστοτε παιδιού και θεωρώ πως υπάρχουν και ακόμα πιο σημαντικά μαθήματα απ' τα θρησκευτικά που δε διδάσκονται καν στα σχολεία όπως η οικολογία , η σεξουαλική αγωγή και η ψυχολογία(το είχα αναφέρει και σε ένα άλλο φορουμ για όποιον θυμάται).Πραγματικά δεν καταλαβαίνω το λόγο που μαθαίνουμε 10 ΟΛΟΚΛΗΡΑ χρόνια θρησκευτικά με τον παραπληροφοριτικό τρόπο ενώ θα μπορούσαμε να αυξήσουμε ώρες από άλλα μαθήματα.Δηλάδη κάτσε , 10 ολόκληρα χρόνια τι μαθαίνουμε στα θρησκευτικά?WTF :p . Ένα με δύο χρόνια το πολύ θα αρκούσαν για να μάθουμε αντικειμενικά τις πεποιθήσεις της κάθε θρησκείας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αρίσταρχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αρίσταρχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Δηλαδή , κατά τη δική σου άποψη , μόνο τον Χριστιανισμό πρέπει να διδάσκονται τα ελληνόπουλα?Για παράδειγμα , δε μπορεί κάποιος να είναι Έλληνας και να πιστεύει σε μια διαφορετική θρησκεία?Σε περίπτωση ύπαρξης των θρησκευτικών στο βασικό κορμό των μαθημάτων , θα ήταν βασικό οι μαθητές να αντλούν γνώσεις για όλες τις θρησκείες με αντικειμενικότητα.
Το τελευταίο με τους πυλώνες που είπες δεν το καταλαβαίνω.Γιατί το σχολείο οφείλει να διδάξει τον Χριστιανισμό?Αν εγώ είμαι Έλληνας και πιστεύω στο Βούδα και εσύ είσαι Χριστιανός γείτονάς μου , δε μπορούμε να συνυπάρχουμε στην κοινωνία?

Εχω ξεκαθαρίσει σε άλλες απαντησεις μου πως είμαι υπέρ του να διδασκόμαστε γενικότερα το τι είναι θρησκεία, το τι είναι πίστη.
Αλλά προτού το κάνουμε αυτό, δεν πρέπει να μάθουμε για την θρησκεία μας πρώτα;
Εσύ αν είσαι βουδιστ'ης, ας πούμε, πάρε άδεια να μην το διδάσκεσαι.
Ελπίζω να είναι κατανοητά αυτά που λέω.

Σωστά αυτά που λες.Όμως , απ' τη μία λέμε ότι ο μαθητής με τα κατάλληλα ερεθίσματα θα διαμορφώσει τη δική του άποψη πάνω στη θρησκεία φερ' ειπείν αλλά από την άλλη τον "αναγκάζουμε" να γίνει Χριστιανός βαφτίζοντάς τον από το 1ο έτος της ζωής του.

Αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να αλλάξει.
Για λόγους κοινωνικής συνοχής.
Η τακτική του αμφισβητώ τα πάντα οδηγεί στο χάος μια κοινωνία.
Και αυτό μας το αποδεικνύει πολύ ωραία στα "Πολιτικά" του ο Αριστοτέλης.


Μου φαίνεται κάπως αντιφατικό λοιπόν.Έπειτα , υπάρχουν τόσα και τόσα μαθήματα στο σχολείο που μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του εκάστοτε παιδιού και θεωρώ πως υπάρχουν και ακόμα πιο σημαντικά μαθήματα απ' τα θρησκευτικά που δε διδάσκονται καν στα σχολεία όπως η οικολογία , η σεξουαλική αγωγή και η ψυχολογία(το είχα αναφέρει και σε ένα άλλο φορουμ για όποιον θυμάται).
Φυσικά και αυτά τα μαθήματα είναι χρήσιμα.

Αρα λοιπόν λέω ΟΧΙ στην κατάργηση των Θρησκευτικών
ΝΑΙ στο τρόπο οργάνωσης και διδαχής του μαθήματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LiViNGtheLiFE

Διάσημο μέλος

Η LiViNGtheLiFE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,226 μηνύματα.
ναι αλλα αυτο το "θρησκεια μας" ειναι σαν να μας καταδικαζει μια ζωη ή στο ιδιο θρησκευμα ή στο να αγανακτησουμε και να μεινουμε αθρησκοι!
να μαθουμε ολες τις θρησκειες εστω εγκυκλοπαιδικα και να επιλεξουμε δεν γινεται;
στην τελικη πως θα καταλαβεις ποιο ειναι πιο σωστο απ' ολα αν δε το διδαχθεις...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αρίσταρχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αρίσταρχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Ρε παιδιά κινέζικα μιλάω;

Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω!
Δηλαδή, διαβάστε και τα παραπάνω.

Είπα!
Να διδασκόμαστε όλες τις θρησκείες (μαθαινοντας πρώτα ο καθένας για την δική του αρχικά) αλλά σε ηλικία τέτοια έτσι ώστε να έχουμε την ωριμότητα να τις κατανοήσουμε!
Τι το μεμπτο εχει αυτό που λέω;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Libertus

Συντονιστής

Ο Libertus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 10,275 μηνύματα.
Εχω ξεκαθαρίσει σε άλλες απαντησεις μου πως είμαι υπέρ του να διδασκόμαστε γενικότερα το τι είναι θρησκεία, το τι είναι πίστη.
Αλλά προτού το κάνουμε αυτό, δεν πρέπει να μάθουμε για την θρησκεία μας πρώτα;
Εσύ αν είσαι βουδιστ'ης, ας πούμε, πάρε άδεια να μην το διδάσκεσαι.
Ελπίζω να είναι κατανοητά αυτά που λέω.

Καταλαβαίνω τι λες , αλλά τι εννοείς με το "να μάθουμε τη θρησκεία μας πρώτα"?Η επίσημη θρησκεία είναι όντως η χριστιανική αλλά το βρίσκω λίγο φασιστικό αυτό που προτείνεις όπως εξίσου φασιστικό βρίσκω και τις χριστιανικές εικόνες στα σχολεία που κάποιους δεν τους εκφράζουν.Θα ήταν άσχημο να είμαστε μια κοινωνία με ποικιλία θρησκειών και με διαφορετικά πιστεύω?(Τσέκαρε Η.Π.Α..)


Φυσικά και αυτά τα μαθήματα είναι χρήσιμα.

Αρα λοιπόν λέω ΟΧΙ στην κατάργηση των Θρησκευτικών
ΝΑΙ στο τρόπο οργάνωσης και διδαχής του μαθήματος.


Αν οι ώρες των θρησκευτικών αντικαθιστούνταν με μαθήματα όπως τα παραπάνω και υπήρχε ένα μικρό χρονικό περιθώριο στο λύκειο ή στο γυμνάσιο για μια αντικειμενική παρουσίαση των θρησκειών , τότε ίσως συμφωνήσω στο να μην καταργηθούν πλήρως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Eννοώ ότι από την στιγμή που τα περισσότερα παιδιά είναι ας το πούμε μυημένα στην Χριστιανική θρησκεία καλό θα ήταν τα παιδιά στο δημοτικό τουλάχιστον να μάθουν γι αυτον.
Ειλικρινά δεν καταλαβαινω όσους λένε να καταργηθουν δια παντος και απο παντου...
Αν γεννιόμασταν και οι γονείς μας ήσαν άθεοι θα έπρεπε από την αρχή να κάνουμε θρησκεολογία.
Ομως αυτό δε συμβαινει.
Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία εν τω συνόλω της είναι Χριστιανοί.
Και συνήθως τα παιδιά αυτών βαπτίζονται πάλι χριστιανοι.

Οπότε θα πρέπει τα παιδιά να γνωρίσουν τον Χριστιανισμό σε βάθος.

Επειτα σε κάποια μεγαλύτερη ηλικία μπορούν κάλλιστα να γνωρίσουν και τις άλλες θρησκείες για να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το παναθρνθρώπινο φαινόμενο της θρησκείας..

Αυτό που λες, είναι ξεκάθαρα ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα υπέρ του χριστιανισμού. Είναι πάνω-κάτω αυτό που γίνεται και σήμερα, απλά δίνοντας περισσότερο από ένα χρόνο στις άλλες θρησκείες, αλλά κρατώντας το χριστιανικό κορμό.

Αλλά εδώ είναι το point: λαμβάνουμε ως δεδομένο ότι τα παιδιά είναι χριστιανοί. Μπορεί το 12χρονο παιδάκι να καταλάβει τι πρεσβεύει μια ολόκληρη θρησκεία; Δεν έχει διαβάσει καν τα άγια κείμενά της, και δεν έχει την ικανότητα να τα κρίνει. Ένα παιδί που απλά το πρήζουν από μικρό για μια θρησκεία, την αντιλαμβάνεται ως "ένα παραμύθι", "μια ιστορία" που ισχύει επειδή έτσι του λένε. Έτσι πρέπει. Τελείως δογματικά.
Και μετά έρχεται το σχολείο, του οποίου ο στόχος δεν είναι να διδάσκει απόψεις, ιδεολογίες και πίστεις της πλειοψηφίας ή μειοψηφίας, και ενισχύει με ένα μάθημα γεμάτο logical fallacies το χριστιανικό "υπόβαθρο". Δεν πρόκειται κανείς να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη αν έχοντας υποστεί διεξοδική προπαγάνδα από τα 8 (στο σχολείο, να μην πούμε για το σπίτι) έρθεις μετά και του πεις "κοίτα, υπάρχουν κι άλλα πράγματα που δε στα έχουμε πει, γιατί εσύ είσαι ήδη χριστιανός".

Αλλά προτού το κάνουμε αυτό, δεν πρέπει να μάθουμε για την θρησκεία μας πρώτα;

Μας;

Αλλά για τους ελληνόπαιδες θεωρώ μείζον να διδάσκονται Χριστιανισμό τουλάχιστον στο δημοτικό.
Διότι πρέπει να γνωρίσουν στην ουσία του τον Χριστιανισμό.
Είναι χρέος του σχολείου να τα διδάξει καθώς η θρησκεία αποτελεί έναν από τους τρεις βασικους πυλώνες μιας κοινωνίας...
Οι αλλοι δύο είναι η πολιτική και η επιστήμη.

Says who?

Γιατί πρέπει να γνωρίζουν την ουσία του χριστιανισμού συγκεκριμένα; Επειδή την ξέρουν δήθεν κι οι γιαγιάδες τους;
Κι ακόμη κι αν συμφωνήσουμε πως πρέπει να τη γνωρίζουν, (που δεν πρόκειται, αλλά λέμε τώρα) ας τη μάθουν από τις γιαγιάδες τους. Ας πάνε την Κυριακή και κάθε μέρα στην εκκλησία αν είναι καλοί χριστιανοί. Το σχολείο τι σχέση έχει; Της Εκκλησίας είναι; Δημόσιο είναι, του κράτους, και το κράτος δεν είναι θεοκρατικό.
Το σχολείο έχει στόχο να σε κάνει ώριμο άνθρωπο με κριτική σκέψη και σφαιρικές γνώσεις, όχι να σε προσηλυτίζει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Hiro

Νεοφερμένος

Ο Hiro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 75 μηνύματα.
Οι θρησκείες θα μπορούσαν να διδάσκονται ως μέρος της κοινωνιολογίας, αλλά σε ηλικία 14+, για να υπάρχει κριτική ικανότητα.

]Αλλά προτού το κάνουμε αυτό, δεν πρέπει να μάθουμε για την θρησκεία μας πρώτα;
Εσύ αν είσαι βουδιστ'ης, ας πούμε, πάρε άδεια να μην το διδάσκεσαι.
Ελπίζω να είναι κατανοητά αυτά που λέω.

Αν ένα παιδί το ξεκινάς από 6 χρονών, παρουσιάζοντας μία θρησκεία ως την απόλυτη αλήθεια, τότε δεν του μαθαίνεις την "θρησκεία μας", του κάνεις πλύση εγκεφάλου. :worry:

Και τί θα πει "θρησκεία μας"; Ένα παιδί 6 χρονών δεν ξέρει αρκετά για να έχει θρησκεία. Είναι σα να αποφασίζεις την θρησκεία του πριν καν γεννηθεί, με βάση την θρησκεία των γονιών του. :confused:

Είναι το ίδιο με το να αποφασίζεις τί πολιτικές ιδέες θα έχει ένα παιδί, πριν καν γεννηθεί.

Πώς θα σου φαινόταν, σε μια κομμουνιστική χώρα, τα παιδιά να διδάσκονται από 6 χρονών τον κομμουνισμό; Γιατί όχι; Θα μάθαιναν τις "ιδεολογίες μας" θα έλεγαν. Αυτό δεν θα ήταν πλύση εγκεφάλου;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Μα ούτε και οι γονείς γνωρίζουν τι διδάσκουν στα παιδιά τους.Ο μέσος χριστιανός,γενικά και αόριστα ξέρει να σου πει ότι είναι "η θρησκεία της αγάπης",αν τον ρωτήσεις λεπτομέριες της Βίβλου,δεν ξέρει τίποτα.
Αρίσταρχε,αν όπως λες τα παιδιά είναι ανώριμα να διδαχθούν θρησκειολογία ως τα 14,τότε γιατί να μην ξεκινήσει από τότε το μάθημα,χωρίς να υπάρχει στα προηγούμενα χρόνια καθόλου?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Μα ούτε και οι γονείς γνωρίζουν τι διδάσκουν στα παιδιά τους.Ο μέσος χριστιανός,γενικά και αόριστα ξέρει να σου πει ότι είναι "η θρησκεία της αγάπης",αν τον ρωτήσεις λεπτομέριες της Βίβλου,δεν ξέρει τίποτα.

Φυσικά. Γιατί κι ο μέσος χριστιανός είναι χριστιανός κυρίως από συνήθεια και προπαγάνδα, όχι επειδή ψάχτηκε μόνος του.

Γι αυτό λέω κι εγώ παραπάνω για τις γιαγιάδες που "δήθεν ξέρουν". :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αμπελοφιλόσοφος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αμπελοφιλόσοφος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 358 μηνύματα.
Παίδες σας ξεφεύγει κάτι βασικό...
Είτε το θέλουμε είτε δεν το θέλουμε στην μεγάλη μας πλειοψηφία βαπτιζόμαστε χριστιανοί.
Ολα αυτά που λέμε είναι σεβαστά.
Ενδιαφέρουσες όλες οι απόψεις αν κρίνουμε ότι εκδηλώνονται (κυρίως) από άτομα εφηβικής ηλικίας.
Ομως!
Εμείς που έχουμε μία γνώμη έχουμε εξετάσει τον κόσμο μας σε έναν αξιόλογο βαθμό.
Για φανταστείτε όμως το παιδάκι που πηγαίνει στο δημοτικό.
Που δεν ξέρει που πηγαίνει.
Που προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο.
Που από την οικογένεια του έχει ακούσει ιστορίες για τον Χριστό, την Παναγία, τους Αγίους και λοιπα.
Για φανταστείτε λοιπόν αυτό το παιδί να πάει στο σχολιό του και να μαθαίνει για τον Βούδα, τον Χίντου, τον Αλλάχ κλ.
Δεν είναι κάπως;:/:
Δεν είναι λίγο περίεργο;


Αρα λοιπόν ότι λέμε για τα Θρησκευτικά να είναι για άτομα 14+...

Σχετικα με το βαφτισμα εχουνε γινει ομηρικες συζητησεις, ας μην ξανανοιξουμε αυτο το θεμα, αν θελεις δες προηγουμενα ποστς.
Οπως και να 'χει, εφοσον δεν υπαρχει η συναινεση του βαπτιζομενου (δεν θα μπορουσε ουτως ή αλλως να υπαρχει), αυτο (το βαπτισμα) δεν ειναι κατι το οποιο θα μπορουσε να θεωρηθει ως σταθερο επιχειρημα.
Κι αυτο ακριβως ειναι το λαθος σου. Ξεκινας το σκεπτικο σου απο αυτο το γεγονος (βαπτιζομαστε χριστιανοι), το οποιο δεν ειναι σταθερο για να στηριξει εναν περαιτερω συλλογισμο, αρα ο συλλογισμος σου ειναι λαθος, συνεπως και οι προτασεις που προωθει.
Με λιγα λογια: το οτι πρεπει να διδασκεται ο χριστιανισμος επειδη μας βαφτισανε χριστιανους δεν αποτελει επιχειρημα.
Παρεπιπτοντως, τσεκαρε:


Eννοώ ότι από την στιγμή που τα περισσότερα παιδιά είναι ας το πούμε μυημένα στην Χριστιανική θρησκεία καλό θα ήταν τα παιδιά στο δημοτικό τουλάχιστον να μάθουν γι αυτον.
Ειλικρινά δεν καταλαβαινω όσους λένε να καταργηθουν δια παντος και απο παντου...
Αν γεννιόμασταν και οι γονείς μας ήσαν άθεοι θα έπρεπε από την αρχή να κάνουμε θρησκεολογία.
Ομως αυτό δε συμβαινει.
Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία εν τω συνόλω της είναι Χριστιανοί.
Και συνήθως τα παιδιά αυτών βαπτίζονται πάλι χριστιανοι.

Οπότε θα πρέπει τα παιδιά να γνωρίσουν τον Χριστιανισμό σε βάθος.

Επειτα σε κάποια μεγαλύτερη ηλικία μπορούν κάλλιστα να γνωρίσουν και τις άλλες θρησκείες για να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το παναθρνθρώπινο φαινόμενο της θρησκείας..

Απ' ο,τι εχω καταλαβει στηριζεις ενα συστημα εκπαιδευσης το οποιο αναπαραγει πιστα τους ηδη υπαρχοντες κοινωνικους θεσμους μονο και μονο για να υπαρχει κοινωνικη συνοχη, ετσι δεν ειναι;
Ε λοιπον, ενα τετοιο συστημα παιδειας δεν ταιριαζει σε μια κοινωνια η οποια θελει να ειναι "ελευθερη" (ο,τι κι αν σημαινει αυτο), γι' αυτο και ολα τα εκπαιδευτικα συστηματα ανα τον πλανητη ταιριαζουν σε αυτο που περιγραφεις.
Τωρα, γιατι δεν ταιριαζει; Μα επειδη περιοριζει τους οριζοντες των ανθρωπων οταν τους μαθαινει ενα πραγμα και τιποτε αλλο, ειδικα σε μια ηλικια που μπαινουν τα θεμελια για να αναπτυχθουν οι μετεπειτα κλισεις και αποψεις τους. Μπορει να λες οτι ο καθενας αρχιζει να συνειδητοποιειται στα 14, αλλα αυτο δε συμβαινει ως δια μαγειας, εχει γινει ηδη μια προεργασια.
Επισης οταν γνωριζεις δυο τουλαχιστον παρομοια "πραγματα", εισαι σε θεση να αμφισβητησεις (το ενα ή και ολα οσα που γνωριζεις, ακομα καλυτερα τοτε). Οταν ομως γνωριζεις μονο ενα... ε, εκει δυσκολευουν πολυ τα πραγματα.

Τα παιδιά αυτά, αγαπητέ Χαρη, φυσικά και εάν δεν το επιθυμούν δεν πρέπει να διδάσκονται το μάθημα των θρησκευτικών.
Αλλά για τους ελληνόπαιδες θεωρώ μείζον να διδάσκονται Χριστιανισμό τουλάχιστον στο δημοτικό.
Διότι πρέπει να γνωρίσουν στην ουσία του τον Χριστιανισμό.
Είναι χρέος του σχολείου να τα διδάξει καθώς η θρησκεία αποτελεί έναν από τους τρεις βασικους πυλώνες μιας κοινωνίας...
Οι αλλοι δύο είναι η πολιτική και η επιστήμη.

Αν γνωρισουν στην ουσια του το χριστιανισμο θα φριξουν, δεν ειναι για μικρα παιδια αυτα τα πραγματα...
Οκ, "ασχολιαστον".

Τέλος, μιας που είσαι άτομο που κάνεις αντίλογο σε αυτά που λέγω (πράγμα πολύ καλό αφού υπάρχει ποικιλία στις απόψεις να σου πω πως διαφωνω με την αντίληψη της καταργήσεως του μαθήματος των θρησκευτικών από τις σχολικές μονάδες...
Για τον απλούστατο λόγο ότι το σχολείο πρέπει αφενός να μαθαίνει να καλλιεργεί τα παιδιά μαθαίνοντας τους τα βασικά στοιχεία του κάθε κλάδου (που εντάσσεται στα πλαίσια μιας κοινωνίας) μέσω μιας πρακτικά χρησιμης και αποδοτικής μεθοδολογίας διδάξεως και αφετέρου να δίνει τα κατάλληλα ερεθίσματα έτσι ώστε το παιδί, ο έφηβος, ο νέος να σχηματίσει μία προσωπικότητα. Αυτός είναι ο θεσμικός και ο παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου.
Αν το παιδί δεν μάθει για τις θρησκείες γενικά πώς θα μπορέσει στο μέλλον να εκφέρει άποψη και να ακολουθήσει εν τέλει (αν ακολουθησει) κάποια από αυτές;
Αλλά επαναλαμβάνω πως υποχρέωση του σχολείου είναι να διδάξει στο παιδί πρώτα απ'όλα την θρησκεία του.


Υ Γ Κάπου παραπάνω ακούστηκε η άποψις πως καλό θα ταν να καταργηθούν ή να γίνουν μάθημα επιλογής σαν την μουσική παραδείγματος χάριν.
Σε απόψεις διδασκαλίας σαν την παραπάνω οφείλεται η χείριστη μουσική παιδεία των νέων...
Αλλά αυτή είναι μία άλλη κουβέντα για την οποία υπάρχει και σχετικό θέμα.

Τα βιβλια των θρησκευτικων τα εχεις ανοιξει; Για ποια πρακτικα χρησιμη και αποδοτικη μεθοδολογια διδαξεως λες; Ισως αυτο βεβαια να ειναι και το μονο θετικο με αυτα: ειναι τοσο κακογραμμενα που οι μαθητριες και οι μαθητες δε δινουν σημασια στις απιστευτες ασυναρτησιες που γραφονται εκει μεσα.

Και για αλλη μια φορα: δεν ειναι η θρησκεια του, ειναι η θρησκεια των γονιων του, που και αυτων ειναι η θρησκεια των γονιων τους κλπ κλπ κλπ...

Εχω ξεκαθαρίσει σε άλλες απαντησεις μου πως είμαι υπέρ του να διδασκόμαστε γενικότερα το τι είναι θρησκεία, το τι είναι πίστη.
Αλλά προτού το κάνουμε αυτό, δεν πρέπει να μάθουμε για την θρησκεία μας πρώτα;
Εσύ αν είσαι βουδιστ'ης, ας πούμε, πάρε άδεια να μην το διδάσκεσαι.
Ελπίζω να είναι κατανοητά αυτά που λέω.

Αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να αλλάξει.
Για λόγους κοινωνικής συνοχής.
Η τακτική του αμφισβητώ τα πάντα οδηγεί στο χάος μια κοινωνία.
Και αυτό μας το αποδεικνύει πολύ ωραία στα "Πολιτικά" του ο Αριστοτέλης.

Φυσικά και αυτά τα μαθήματα είναι χρήσιμα.

Αρα λοιπόν λέω ΟΧΙ στην κατάργηση των Θρησκευτικών
ΝΑΙ στο τρόπο οργάνωσης και διδαχής του μαθήματος.

Παμε παλι: δεν ειναι θρησκεια "μας". Το γιατι στο εχουν εξηγησει και αλλοι σε προηγουμενα ποστς, στο εξηγω και 'γω περιπου πιο πανω.

Ολα αλλαζουν.
Η τακτικη του αμφισβητω τα παντα, πεταω οσα καταληγω στο οτι μου ειναι αχρηστα και κρατω οσα τελικα αποδειχτηκαν "σωστα" οδηγει μια κοινωνια στην ανθιση :D
Και αυτο μας το αποδεικνυουν πολυ ωραια παρα πολλοι, οπως π.χ. ο Καστοριαδης :D

Μα ούτε και οι γονείς γνωρίζουν τι διδάσκουν στα παιδιά τους.Ο μέσος χριστιανός,γενικά και αόριστα ξέρει να σου πει ότι είναι "η θρησκεία της αγάπης",αν τον ρωτήσεις λεπτομέριες της Βίβλου,δεν ξέρει τίποτα.

Αυτο το η "θρησκεια της αγαπης" ποσες φορες το εχω ακουσει... :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JoeyGolfi

Νεοφερμένος

Ο JoeyGolfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αργυρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Οπως ολοι γνωριζουμε η κοινωνια μας αλλαζει και υπαρχουν ολο και περισσοτερα παιδια αλλων θρησκειων.
Μηπως απλα ηρθε η ωρα να αφησουμε τη θρησκεια να ειναι προσωπικο ζητημα του καθενα και να μην την διδασκουμε στα σχολεια, επειδη δεν εχει καν σχεση με την ιδεα του σχολειου και της διαπολιτισμικοτητας; Απο κει και περα μια γνωριμια με τις θρησκειες δεν ειναι κακη ιδεα, αλλα κατα τη γνωμη μου δεν ειναι απαραιτητη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αρίσταρχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αρίσταρχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Επειδή για κάποιον λόγο δεν μπορώ να κάνω πολλαπλή παράθεση απαντάω στον garch σε αυτό που είπε ότι δεν είναι θρησκεία μας.
Σας διαφεύγει κάτι πάρα πολύ βασικό.
Η χώρα παραμένη χριστιανική.
Το Σύνταγμα της χώρας είναι "εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος" και επικρατούσα θρησκεία στο Σύνταγμα ειναι η Ορθοδοξία.
Και μην βιαστεί κανείς και πει "μα δεν είμαστε θεοκρατικό κράτος", γιατί θεοκρατικό κράτος θα σήμαινε να μην αφήνουμε τους αλλόθρησκους να θρησκεύονται όπως γίνεται σε άλλες αραβικές κυρίως χώρες που όταν πας σου λένε βγαλτο το σταυρό απ'το λαιμό σου.
Αλλο αυτό και άλλο πράγμα να αντιμετωπίζονται οι άλλες θρησκείες από την Πολιτεία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με την Ορθοδοξία.
Ο Χριστιανισμός αποτελεί έναν θεμελειώδη λίθο της Ελληνικής παράδοσης.
Και εξαιτίας αυτής της τόσο μεγάλης προσφοράς του μέσα στον Ελληνισμό πρέπει να διδάσκεται...
Διότι επί της ουσίας αποτελεί μέρος του Ελληνισμού.
Καταλάβετε ότι δεν είμαστε μία πολυπολιτισμική χώρα...
Τουλάχιστον όχι ακόμα σε βαθμό ώστε να θεωρείται η ελληνική κοινωνία εν τω συνόλω της πολυπολιτισμική.
Και άρα υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία οφείλουμε ως Ελληνες να γνωρίζουμε.
Οπως κάποιος πρέπει στοιχειωδώς να γνωρίζει ελληνικά, έτσι ακριβώς πρέπει να γνωρίζει και από Χριστιανισμό...
Το γεγονός οτι δεν είμαστε πολυπολιτισμική χώρα μας δίνει το τρομερό πλεονέκτημα να υπάρχει μία τρόπον τινά συνοχή μέσα στην κοινωνία.
Μία συνοχή που εξαιτίας αυτής της απίστευτης ξενομανίας και αμφισβητήσεως των πάντων καταλύεται σιγά-σιγά.
Δεν ανοίγω το θέμα του πολυπολιτισμού διότι έχω πολλά να πω και θα βγω εκτός θέματος.

Εν πάσει περιπτώσει.
Χώρα που δεν προστατεύει την βάση της κοινωνικής της δομής δεν υφίσταται.
Και αυτό μας το έχει αποδείξει πολλάκις η ιστορία.
*Οταν λέω βάση της εννοώ φυσικά το τρίπτυχο επιστήμη-πολιτική-θρησκεία.

Σχετικα με το βαφτισμα εχουνε γινει ομηρικες συζητησεις, ας μην ξανανοιξουμε αυτο το θεμα, αν θελεις δες προηγουμενα ποστς.
Οπως και να 'χει, εφοσον δεν υπαρχει η συναινεση του βαπτιζομενου (δεν θα μπορουσε ουτως ή αλλως να υπαρχει), αυτο (το βαπτισμα) δεν ειναι κατι το οποιο θα μπορουσε να θεωρηθει ως σταθερο επιχειρημα.
Κι αυτο ακριβως ειναι το λαθος σου. Ξεκινας το σκεπτικο σου απο αυτο το γεγονος (βαπτιζομαστε χριστιανοι), το οποιο δεν ειναι σταθερο για να στηριξει εναν περαιτερω συλλογισμο, αρα ο συλλογισμος σου ειναι λαθος, συνεπως και οι προτασεις που προωθει.
Με λιγα λογια: το οτι πρεπει να διδασκεται ο χριστιανισμος επειδη μας βαφτισανε χριστιανους δεν αποτελει επιχειρημα.

Δηλαδή εσύ τι προτίνεις;




Απ' ο,τι εχω καταλαβει στηριζεις ενα συστημα εκπαιδευσης το οποιο αναπαραγει πιστα τους ηδη υπαρχοντες κοινωνικους θεσμους μονο και μονο για να υπαρχει κοινωνικη συνοχη, ετσι δεν ειναι;
Ε λοιπον, ενα τετοιο συστημα παιδειας δεν ταιριαζει σε μια κοινωνια η οποια θελει να ειναι "ελευθερη" (ο,τι κι αν σημαινει αυτο), γι' αυτο και ολα τα εκπαιδευτικα συστηματα ανα τον πλανητη ταιριαζουν σε αυτο που περιγραφεις.
Τωρα, γιατι δεν ταιριαζει; Μα επειδη περιοριζει τους οριζοντες των ανθρωπων οταν τους μαθαινει ενα πραγμα και τιποτε αλλο, ειδικα σε μια ηλικια που μπαινουν τα θεμελια για να αναπτυχθουν οι μετεπειτα κλισεις και αποψεις τους. Μπορει να λες οτι ο καθενας αρχιζει να συνειδητοποιειται στα 14, αλλα αυτο δε συμβαινει ως δια μαγειας, εχει γινει ηδη μια προεργασια.
Επισης οταν γνωριζεις δυο τουλαχιστον παρομοια "πραγματα", εισαι σε θεση να αμφισβητησεις (το ενα ή και ολα οσα που γνωριζεις, ακομα καλυτερα τοτε). Οταν ομως γνωριζεις μονο ενα... ε, εκει δυσκολευουν πολυ τα πραγματα.

Σε αυτά που λες έχω να σου κάνω δύο βασικά ερωτήματα.

Πρώτον πιστεύεις πως το παιδάκι του Δημοτικού θα μπορέσει έχοντας την ωρισμένη κριτική ικανότητα που διαθέτει να γνωρίσει τις θρησκείες τους σε τέτοιο βαθμό έτσι ώστε στην εφηβεία του (αλλά και στην μετεφηβική ή την ενηλικίωση του) να κατασταλλάξει σε μία θρησκεία; Εδώ τον Χριστιανισμό μαθαίνει τόσα χρόνια και δεν γνωρίζει βασικά πράγματα. Βέβαια ισως να φταίει και ο τρόπος με τον οποίο τα διδάσκεται θα πουν κάποιοι. Σε αυτό θα συμφωνήσω και εγώ.

Δεύτερον. Εσύ προτίνεις να διδάσκονται να παιδιά από το Δημοτικό όλες τις θρησκείες;

Αν γνωρισουν στην ουσια του το χριστιανισμο θα φριξουν, δεν ειναι για μικρα παιδια αυτα τα πραγματα...
Οκ, "ασχολιαστον".

Από αυτό που λες φαίνεται πόσο αμελέτητος είσαι (μάλλον) περί Χριστιανισμού...
Αν δεν γνωρίζουμε κάτι καλά, δεν χρειάζεται να λέμε πράγματα άτοπα μόνο και μόνο για να φέρουμε αντίλογο..
Και σου μιλάει ένας άνθρωπος, ένας μαθητής που έχει μελετήσει και ασχοληθεί σε βάθος με τις βασικότερες θρησκείες του κόσμου...
Το λάθος το οποίο κάνεις εσύ (και πολλοί άλλοι κατά γενική ομολογία) είναι ότι μπερδεύεις την ουσία της φιλοσοφίας του Χριστιανισμού με τα ανθρώπινα πεπραγμένα.
Εγκλήματα (διότι μάλλον σε αυτά θα απευθύνεσαι) από ανθρώπους-εκπροσώπους όλων των θρησκειών της γης έχουν γίνηι πολλές φορές...
Αυτό δεν σημαίνει ότι επειδή κάποιοι κάποτε έκαναν πολύ μεγάλα αμαρτήματα εις το όνομα του Χριστιανισμού, εγκλήματα στην κυριολεξία καταπατώντας πάσα έννοια Χριστιανικής ηθικής ότι ο Χριστιανισμός είναι ανήθικη ή κάκιστη θρησκεία...
Γενικότερα από γεννέσεως της φυλης των ανθρώπων και των κοινωνιών υπάρχει η τάση να βλέπουμε και να υπεροτονίζουμε σε ένα πράγμα (ή σε έναν άνθρωπο) μόνο τα κακά του στοιχεία.
Για τα καλά ούτε λόγος.
Και αυτό βεβαίως συμβαίνει για λόγους - ας μου επιτραπεί η έκφραση- λασπολογίας και προπαγάνδας...
Ρίχνουμε λάσπη σε κάτι τονίζοντας τα αρνητικά του στοιχεία και με αυτόν τον τρόπο ο αμαθής ή ημιμαθής πείθεται ότι η άποψη του ομιλητή είναι σωστή.
Αλλωστε στην φιλοσοφία του Χριστιανισμού δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτο.
Τίποτα το κακό.
(Αλλη μεγάλη συζήτηση και αυτή.)

Τα βιβλια των θρησκευτικων τα εχεις ανοιξει; Για ποια πρακτικα χρησιμη και αποδοτικη μεθοδολογια διδαξεως λες; Ισως αυτο βεβαια να ειναι και το μονο θετικο με αυτα: ειναι τοσο κακογραμμενα που οι μαθητριες και οι μαθητες δε δινουν σημασια στις απιστευτες ασυναρτησιες που γραφονται εκει μεσα. [/quote]
(ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΠΩΣ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ)

Σε αυτό που λες συμφωνώ.
Τα σχολικά βιβλία (γενικά είναι κακογραμμένα)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Αμπελοφιλόσοφος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αμπελοφιλόσοφος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 358 μηνύματα.
Επειδή για κάποιον λόγο δεν μπορώ να κάνω πολλαπλή παράθεση απαντάω στον garch σε αυτό που είπε ότι δεν είναι θρησκεία μας.
Σας διαφεύγει κάτι πάρα πολύ βασικό.
Η χώρα παραμένη χριστιανική.
Το Σύνταγμα της χώρας είναι "εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος" και επικρατούσα θρησκεία στο Σύνταγμα ειναι η Ορθοδοξία.
Και μην βιαστεί κανείς και πει "μα δεν είμαστε θεοκρατικό κράτος", γιατί θεοκρατικό κράτος θα σήμαινε να μην αφήνουμε τους αλλόθρησκους να θρησκεύονται όπως γίνεται σε άλλες αραβικές κυρίως χώρες που όταν πας σου λένε βγαλτο το σταυρό απ'το λαιμό σου.
Αλλο αυτό και άλλο πράγμα να αντιμετωπίζονται οι άλλες θρησκείες από την Πολιτεία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με την Ορθοδοξία.
Ο Χριστιανισμός αποτελεί έναν θεμελειώδη λίθο της Ελληνικής παράδοσης.
Και εξαιτίας αυτής της τόσο μεγάλης προσφοράς του μέσα στον Ελληνισμό πρέπει να διδάσκεται...
Διότι επί της ουσίας αποτελεί μέρος του Ελληνισμού.
Καταλάβετε ότι δεν είμαστε μία πολυπολιτισμική χώρα...
Τουλάχιστον όχι ακόμα σε βαθμό ώστε να θεωρείται η ελληνική κοινωνία εν τω συνόλω της πολυπολιτισμική.
Και άρα υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία οφείλουμε ως Ελληνες να γνωρίζουμε.
Οπως κάποιος πρέπει στοιχειωδώς να γνωρίζει ελληνικά, έτσι ακριβώς πρέπει να γνωρίζει και από Χριστιανισμό...
Το γεγονός οτι δεν είμαστε πολυπολιτισμική χώρα μας δίνει το τρομερό πλεονέκτημα να υπάρχει μία τρόπον τινά συνοχή μέσα στην κοινωνία.
Μία συνοχή που εξαιτίας αυτής της απίστευτης ξενομανίας και αμφισβητήσεως των πάντων καταλύεται σιγά-σιγά.
Δεν ανοίγω το θέμα του πολυπολιτισμού διότι έχω πολλά να πω και θα βγω εκτός θέματος.

Εν πάσει περιπτώσει.
Χώρα που δεν προστατεύει την βάση της κοινωνικής της δομής δεν υφίσταται.
Και αυτό μας το έχει αποδείξει πολλάκις η ιστορία.
*Οταν λέω βάση της εννοώ φυσικά το τρίπτυχο επιστήμη-πολιτική-θρησκεία.

-Η χωρα παραμενει χριστιανικη με απαραδεκτους τροπους που εχουν μαλλιασει τα δαχτυλα μας να γραφουμε τοσο και τοσο καιρο. Σε παρακαλω πριν κανεις τον κοπο να ξαναπαντησεις ΔΕΣ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΠΟΣΤΣ!
-Κι επειδη το συνταγμα ειναι "εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος"; :confused: Ετσι ειναι εδω και πανω απο 100 χρονια, αλλα αυτο δεν αποτελει επιχειρημα για να συνεχισει να ειναι (το ειδες το βιντεακι με τα πιθηκια; :hmm:)
Επιπλεον για πες μου, δεν ειναι εστω και λιγο θεοκρατικο ενα κρατος του οποιου το συνταγμα, δηλαδη ο "κορμος του πολιτευματος της" ειναι "εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος";

"Αλλο αυτό και άλλο πράγμα να αντιμετωπίζονται οι άλλες θρησκείες από την Πολιτεία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με την Ορθοδοξία."
- - - > :hmm: Δηλαδη να μην συμπεριφερεστε στους αλλους χειροτερα, αλλα στους δικους σας καλυτερα. Ουτε ειρωνικα δεν γινεται να πει κανεις οτι διαβαζεις τα οσα γραφεις.

"Ο Χριστιανισμός αποτελεί έναν θεμελειώδη λίθο της Ελληνικής παράδοσης.
Και εξαιτίας αυτής της τόσο μεγάλης προσφοράς του μέσα στον Ελληνισμό πρέπει να διδάσκεται...
Διότι επί της ουσίας αποτελεί μέρος του Ελληνισμού."
- - - > Ο χριστιανισμος κομματι του ελληνισμου; Μα αυτες οι δυο εννοιες ειναι αντιθετες μεταξυ τους. Αν ψαξεις, θα βρεις κειμενα "μεγαλων πατερων της εκκλησιας" που το αποδεικνυουν αυτο, αφου στρεφονται εναντιον των ελληνων με τακτικες "λασπολογιας και προπαγανδας".

Ενδεικτικα:
Πρωτος πρωτος ο ιησους, οταν αρνειται να κανει θαυμα για να σωσει την κορη μιας ελληνιδας λεγοντας οτι "αφησε πρωτα να χορτασουν τα παιδια (εννοωντας τους ισραηλιτες), διοτι δεν ειναι σωστο να παρωμε το ψωμι των παιδιων και να το ριξουμε στα σκυλια". Βεβαια μετα του τη λεει η ελληνιδα και το θαυμα γινεται με μιση καρδια. Α, επισης, κανε τον κοπο να διαβασεις το πρωτοτυπο, στη μεταφραση για καποιο λογο η "ελληνις" μετατρεπεται σε "εθνικη". (Κατα μαρκον, 7.24-30)

Επιπροσθετα:
"Αυτος ειναι ο ανθρωπος που παντου διδασκει ολους κατα του λαου, του νομου και του τοπου τουτου, ακομη δε και ελληνας εμπασε εις τον ναον και εμολυνε τον αγιον τουτον τοπον." (Αυτος ο ανθρωπος φυσικα δεν ειναι ο ιησους αλλα ο αποστολος παυλος) (Πραξεις αποστολων, 21.28 )

Επισης, η ελλαδα δεν ειναι πολυπολιτισμικη χωρα επειδη φροντιζει ολους τους αλλοδαπους, """παρανομους""" και μη, να τους αποκλειει. Αν κοιταξεις γυρω σου θα δεις οτι ξενοι υπαρχουν ενα σωρο.
Ακομα, που βλεπεις την "κοινωνικη συνοχη" και γιατι φαγωνεσαι τοσο με αυτη; Οσο για αυτο που ξαναλες για την αμφισβητηση (αληθεια σε εκεινο το κομματι του μηνυματος μου δεν ειδα να απαντας :hmm:), σοβαρα τωρα και θελω να μου απαντησεις, θα ηθελες ενας λαος να μενει "ενωμενος" χρησιμοποιωντας δεκανικια, ειδωλα και μεγαλα ψεμματα;

Τελος, παραμενεις στο τριπτυχο σου χωρις να το στηριζεις επιχειρηματολογικα (και μην πεις παλι τα ιδια για συνοχη και λοιπα, σου εχουμε απαντησει και βλεπεις οτι δεν ισχυουν στην περιπτωση της θρησκειας).

Δηλαδή εσύ τι προτίνεις;

Να φυγουν οι θρησκειες και τα θρησκευτικα συμβολα απο τα σχολεια. Ας μπει ως μαθημα επιλογης η θρησκειολογια, με βιβλια γραμμενα οπως θα επρεπε να γραφονται, δηλαδη οχι απο τη σκοπια της οποιασδηποτε θρησκειας.

Δεν καταλαβαινω το εξης: γιατι να κανουμε θρησκευτικα και να μην κανουμε φιλοσοφια π.χ.; :hmm:

Σε αυτά που λες έχω να σου κάνω δύο βασικά ερωτήματα.

Πρώτον πιστεύεις πως το παιδάκι του Δημοτικού θα μπορέσει έχοντας την ωρισμένη κριτική ικανότητα που διαθέτει να γνωρίσει τις θρησκείες τους σε τέτοιο βαθμό έτσι ώστε στην εφηβεία του (αλλά και στην μετεφηβική ή την ενηλικίωση του) να κατασταλλάξει σε μία θρησκεία; Εδώ τον Χριστιανισμό μαθαίνει τόσα χρόνια και δεν γνωρίζει βασικά πράγματα. Βέβαια ισως να φταίει και ο τρόπος με τον οποίο τα διδάσκεται θα πουν κάποιοι. Σε αυτό θα συμφωνήσω και εγώ.

Δεύτερον. Εσύ προτίνεις να διδάσκονται να παιδιά από το Δημοτικό όλες τις θρησκείες;

Πρωτο ερωτημα: δες πιο πανω, δεν προτεινα να διδασκονται τις θρησκειες απο μικρα.
Δευτερο ερωτημα: Ο.π.

(οπως βλεπεις εγω απαντω στις ερωτησεις σου ;) )

Από αυτό που λες φαίνεται πόσο αμελέτητος είσαι (μάλλον) περί Χριστιανισμού...
Αν δεν γνωρίζουμε κάτι καλά, δεν χρειάζεται να λέμε πράγματα άτοπα μόνο και μόνο για να φέρουμε αντίλογο..
Και σου μιλάει ένας άνθρωπος, ένας μαθητής που έχει μελετήσει και ασχοληθεί σε βάθος με τις βασικότερες θρησκείες του κόσμου...
Το λάθος το οποίο κάνεις εσύ (και πολλοί άλλοι κατά γενική ομολογία) είναι ότι μπερδεύεις την ουσία της φιλοσοφίας του Χριστιανισμού με τα ανθρώπινα πεπραγμένα.
Εγκλήματα (διότι μάλλον σε αυτά θα απευθύνεσαι) από ανθρώπους-εκπροσώπους όλων των θρησκειών της γης έχουν γίνηι πολλές φορές...
Αυτό δεν σημαίνει ότι επειδή κάποιοι κάποτε έκαναν πολύ μεγάλα αμαρτήματα εις το όνομα του Χριστιανισμού, εγκλήματα στην κυριολεξία καταπατώντας πάσα έννοια Χριστιανικής ηθικής ότι ο Χριστιανισμός είναι ανήθικη ή κάκιστη θρησκεία...
Γενικότερα από γεννέσεως της φυλης των ανθρώπων και των κοινωνιών υπάρχει η τάση να βλέπουμε και να υπεροτονίζουμε σε ένα πράγμα (ή σε έναν άνθρωπο) μόνο τα κακά του στοιχεία.
Για τα καλά ούτε λόγος.
Και αυτό βεβαίως συμβαίνει για λόγους - ας μου επιτραπεί η έκφραση- λασπολογίας και προπαγάνδας...
Ρίχνουμε λάσπη σε κάτι τονίζοντας τα αρνητικά του στοιχεία και με αυτόν τον τρόπο ο αμαθής ή ημιμαθής πείθεται ότι η άποψη του ομιλητή είναι σωστή.
Αλλωστε στην φιλοσοφία του Χριστιανισμού δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτο.
Τίποτα το κακό.
(Αλλη μεγάλη συζήτηση και αυτή.)

Λοιπον, κυριε ψαγμενε, πριν το παιξεις ψαγμενος περιμενε να σχηματισεις γενικη αποψη για τον συνομιλιτη σου. Δεν αναφερθηκα καν σε "ανθρωπινα πεπραγμενα". Αναφερθηκα στην "ουσια του χριστιανισμου", στη "φιλοσοφια του χριστιανισμου" (αν και φιλοσοφια με θρησκεια δεν εχουν ΚΑΜΙΑ σχεση), οπως ακριβως την εννοεις εσυ.

Απο που να αρχισει και που να τελειωσει κανεις;
Απο το οτι ο ιησους λεει πως θελει να χωριστουν οι οικογενειες "σε μεριδες, τρεις εναντιον δυο και δυο εναντιον τριων" για χαρη του; (που ειναι η κοινωνικη συνοχη εδω αραγε; )
Απο τη δουλοπρεπεια (δουλος του θεου, δουλη του θεου) που κυριαρχει παντου στη "θεωρια" του χριστιανισμου;
Απο τη θεση της γυναικας;
Απο το οτι οποιος παρει διαζυγιο για οποιονδηποτε λογο εκτος της μοιχειας, θεωρειται οτι διεπραξε ο ιδιος μοιχεια;
Απο το οτι ο καλος θεουλης που ολα τα συγχωρει, αν δεν εισαι καλο παιδακι, θα σε αφησει να καεις στην κολαση αιωνιως;
Απο την "ωραια" εκεινη παραβολη που παρουσιαζει εναν βασιλια να λεει: "Σας λεγω, οτι εις τον καθενα που εχει, θα δοθουν και αλλα, απο εκεινον ομως που δεν εχει, θα αφαιρεθει και εκεινο που εχει. Αλλα οσον δια τους εχθρους μου αυτους, που δεν ηθελαν να ειμαι βασιλευς τους, φερτε τους εδω και σφαξτε τους μπροστα μου"
(Μαντεψε ποιος παρομοιαζεται με τον βασιλια...)
Απο την αναγκαστικη υποκρισια στην οποια σε υποβαλλει, κανοντας σε να πιστευεις οτι ενα ανωτερο ον διαβαζει τη σκεψη σου και σε περιπτωση που σκεφτεις κατι πονηρο θα τιμωρηθεις;

Ακομα, πληροφοριακα, εχουν γραφτει ενα σωρο βιβλια που αναφερουν το τι εχει προξενησει ο χριστιανισμος στις συγχρονες κοινωνιες.

Οσο για τα ανθρωπινα πεπραγμενα, ασε, ας μην ανοιξουμε συζητηση γιατι θα γραψουμε βιβλιο. Και μην πειθεσαι οτι "αυτα δε μετρανε". Σαφως και μετρανε.

(ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΠΩΣ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ)

Σε αυτό που λες συμφωνώ.
Τα σχολικά βιβλία (γενικά είναι κακογραμμένα)...

Τελικα συμφωνησαμε σε κατι (ανησυχω :worry:) :P

Ωστοσο, υποθετω πως αν πει ο καθενας μας γιατι τα θεωρει κακογραμμενα τελικα θα δεις οτι δεν συμφωνουμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Επειδή για κάποιον λόγο δεν μπορώ να κάνω πολλαπλή παράθεση απαντάω στον garch σε αυτό που είπε ότι δεν είναι θρησκεία μας.
Σας διαφεύγει κάτι πάρα πολύ βασικό.
Η χώρα παραμένη χριστιανική.
Το Σύνταγμα της χώρας είναι "εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος" και επικρατούσα θρησκεία στο Σύνταγμα ειναι η Ορθοδοξία.
Και μην βιαστεί κανείς και πει "μα δεν είμαστε θεοκρατικό κράτος", γιατί θεοκρατικό κράτος θα σήμαινε να μην αφήνουμε τους αλλόθρησκους να θρησκεύονται όπως γίνεται σε άλλες αραβικές κυρίως χώρες που όταν πας σου λένε βγαλτο το σταυρό απ'το λαιμό σου.
Αλλο αυτό και άλλο πράγμα να αντιμετωπίζονται οι άλλες θρησκείες από την Πολιτεία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με την Ορθοδοξία.
Ο Χριστιανισμός αποτελεί έναν θεμελειώδη λίθο της Ελληνικής παράδοσης.
Και εξαιτίας αυτής της τόσο μεγάλης προσφοράς του μέσα στον Ελληνισμό πρέπει να διδάσκεται...
Διότι επί της ουσίας αποτελεί μέρος του Ελληνισμού.
Καταλάβετε ότι δεν είμαστε μία πολυπολιτισμική χώρα...
Τουλάχιστον όχι ακόμα σε βαθμό ώστε να θεωρείται η ελληνική κοινωνία εν τω συνόλω της πολυπολιτισμική.
Και άρα υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία οφείλουμε ως Ελληνες να γνωρίζουμε.
Οπως κάποιος πρέπει στοιχειωδώς να γνωρίζει ελληνικά, έτσι ακριβώς πρέπει να γνωρίζει και από Χριστιανισμό...
Το γεγονός οτι δεν είμαστε πολυπολιτισμική χώρα μας δίνει το τρομερό πλεονέκτημα να υπάρχει μία τρόπον τινά συνοχή μέσα στην κοινωνία.
Μία συνοχή που εξαιτίας αυτής της απίστευτης ξενομανίας και αμφισβητήσεως των πάντων καταλύεται σιγά-σιγά.
Δεν ανοίγω το θέμα του πολυπολιτισμού διότι έχω πολλά να πω και θα βγω εκτός θέματος.

Εν πάσει περιπτώσει.
Χώρα που δεν προστατεύει την βάση της κοινωνικής της δομής δεν υφίσταται.
Και αυτό μας το έχει αποδείξει πολλάκις η ιστορία.
*Οταν λέω βάση της εννοώ φυσικά το τρίπτυχο επιστήμη-πολιτική-θρησκεία.

Ότι τώρα μου απάντησες δηλαδή...
Πάμε πάλι:
Δεν έχεις πει ακόμη γιατί η θρησκεία αποτελεί αναγκαίο πυλώνα της κοινωνίας. Η επανάληψη μιας δήλωσης δεν αποτελεί τεκμηρίωσή της.

Επιμένεις ότι ο χριστιανισμός είναι βασικό στοιχείο του ελληνισμού κι ότι του έχει προσφέρει πολλά. Αυτή είναι η απάντηση στα γεγονότα που σου παρέθεσα για την επαφή του ελληνικού πνεύματος και του χριστιανισμού;

Επίσης, πως χειρίζεσαι το γεγονός ότι δεν είμαστε πολυπολιτισμική χώρα; Ήμαστε, αλλά κράτος και εκκλησία έχουν φροντίσει να μην είμαστε πια. Κι αντί να κάνουμε βήματα να επανακτήσουμε τον πλουραλισμό, μου λες ότι βασική πολιτική μας πρέπει να είναι να συντηρήσουμε τη μονόπλευρη οπτική;

Anyway, η χώρα παραμένει χριστιανική. Στα χαρτιά. Αυτή τη στιγμή το 97% της Ελλάδα θεωρούνται ορθόδοξοι. Κι όμως ήδη από το 2005% μόνο το 81% δήλωνε ότι πιστεύει πως υπάρχει θεός. Τον Απρίλιο, μόλις 56,3% απαντούσαν με σιγουριά ότι πιστεύουν στο θεό (γενικά) και άλλο ένα 20% απαντούσε "μάλλον". Το 20,7% ήταν στο "όχι-μάλλον όχι".
Επειδή λοιπόν βασικότατος πυλώνας μιας κοινωνίας είναι η παιδεία, δεν μπορούμε να υποτάσσουμε αυτήν στη θρησκεία (και συγκεκριμένα σε μία θρησκεία) επειδή ένα σωρό άτολμοι πολιτικοί δεν θέλησαν να τα τσουγκρίσουν με την Εκκλησία και να αλλάξουν μία φράση.
Η αλλαγή δεν θα έρθει μόνη της, και δε θα έρθει ποτέ αν προσκολλόμαστε σε φράσεις (που επιβιώνουν από τύχη) για να συντηρήσουμε τέτοιες καταστάσεις. ;)

Α, διάβασε και το post του Αμπελοφιλοσόφου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,414 μηνύματα.
σιγουρα δεν θα επρεπε να ηταν υποχρεωτικό...Παντως,θα ηταν ωραιο μαθημα αν διδασκόταν με διαφορετικο τροπο:whistle::whistle:

Γιατί σφυράς αδιάφορα εσύ?:hmm::P
Ναι, αν ήταν Θρησκειολογία και διδασκόταν από επιστήμονες θα ήταν πιο ενδιαφέρον!;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Ποιοι επιστήμονες θα το δίδασκαν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,414 μηνύματα.
Ποιοι επιστήμονες θα το δίδασκαν;

Σωστό!
Άθεοι απόφοιτοι της Θεολογικής είναι η ιδανική επιλογή!:whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Α, το αλλάζεις τελικά. Θεολόγοι δηλαδή, όχι επιστήμονες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,414 μηνύματα.
Δεν τους συγκαταλέγεις στους επιστήμονες? Από την στιγμή που δεν είναι φανατισμένοι γιατί να μην είναι?
Ποιους θεωρείς καταλληλότερους? Ίσως αυτούς που έχουν ασχοληθεί με την φιλοσοφία - ποιους άλλους όμως από την στιγμή που μιλάμε για Θρησκειολογία?
Προσωπικά, θα προτιμούσα αντ' αυτού να υπάρξει ένα μάθημα που να εξηγεί στους μαθητές με όσο πιο προσιτό τρόπο γίνεται, τη δημιουργία του κόσμου (βάσει Βιολογίας, Φυσικής κτλ..). Κάτι τέτοιο, ωστόσο είναι ουτοπικό για τα ελληνικά δεδομένα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Το τεκμήριο της επιστημονικότητας της θεολογίας αμφισβητείται. Το δικό σου τεκμήριο για επιστημονική προσέγγιση της πίστης επίσης. Ούτε οι άθεοι είναι κατάλληλοι να διδάξουν ένα γενικό μάθημα όπως αυτό που ζητάς ούτε οι πιστοί. Το ίδιο γίνεται και με οποιδήποτε μάθημα στο οποίο ο ανθρώπινος παράγοντας, μαζί και άλλοι φυσικά, μπορεί και επηρεάζει πολύ εύκολα τόσο τη θεματολογία όσο και τη διδασκαλία.

That said, δε θεωρώ κανέναν καταλληλότερο να διδάξει ένα μάθημα το οποίο εξαρχής θέλω επιλογής. Έξω απ' το δημοτικό, προφανώς, κι από εκεί και πέρα δεν έχω σκεφτεί πότε θα μπορούσε να μπει, τέλη γυμνασίου προς λύκειο φαντάζομαι. Όπως κι αν γίνει τελικά, αν γίνει ποτέ, η ειδικότητα που θα το διδάξει θα είναι το λιγότερο που θα πρέπει να σας απασχολεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Top