Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια

Ποια είναι η γνώμη σας για το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 22)
  • Θετική

    Ψήφοι: 1 4.5%
  • Μάλλον θετική

    Ψήφοι: 7 31.8%
  • Αρνητική

    Ψήφοι: 10 45.5%
  • Μάλλον αρνητική

    Ψήφοι: 1 4.5%
  • Δεν το έχω διαβάσει/Δεν ασχολούμαι

    Ψήφοι: 3 13.6%

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙ Η «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ» ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
«Δεν θα περάσει το νομοσχέδιο»
Καθηγητές και πρυτάνεις μιλούν για αντισυνταγματικές ρυθμίσεις, που παραβιάζουν κατάφωρα το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων, και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις

Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ

Ως ταφόπλακα του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων και ΤΕΙ θεωρούν οι πρυτάνεις και οι καθηγητές των ιδρυμάτων το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καταλογίζουν στο υπουργείο εμμονές, εμπάθεια και έλλειψη εμπιστοσύνης στους ακαδημαϊκούς δασκάλους, ενώ δηλώνουν αποφασισμένοι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, θεωρώντας τις διατάξεις στην πλειονότητά τους αντισυνταγματικές.


Χαρακτηριστικό του κλίματος είναι ότι ακόμη και μέλη της νεολαίας ΠΑΣΟΚ δεν κατάφεραν, όπως λένε, να συμφωνήσουν ούτε σε ένα μέτρο απ' αυτά που περιγράφονται στην εισηγητική έκθεση της Α. Διαμαντοπούλου.

Οι πρυτάνεις απορρίπτουν στην πλειοψηφία τους τις ρυθμίσεις και δηλώνουν ότι θα κάνουν τα πάντα ώστε να μη ψηφισθεί στη Βουλή. Πανεπιστημιακοί επισημαίνουν στην «Κ.Ε.» ότι τα ιδρύματα έχουν τη δυνατότητα να συγκεντρώσουν χιλιάδες διαδηλωτές ακόμη και μέσα στον Ιούλιο, ώστε να ματαιώσουν κάθε προσπάθεια εφαρμογής των νέων διατάξεων, ενώ αρχίζουν γύρο ενημέρωσης των πολιτικών αρχηγών.

Ο πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γ. Μυλόπουλος, δήλωσε στην «Κ.Ε.» ότι η σύνοδος πρυτάνεων θα βρίσκεται σε διαρκή συνεδρίαση όλο το μήνα, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι έκτακτες συνθήκες που αντιμετωπίζουν. Ηδη αποφασίσθηκε να κληθούν φοιτητές, καθηγητές και εργαζόμενοι του Αριστοτέλειου σε επαγρύπνηση, «προκειμένου να οργανωθούν συζητήσεις, ομιλίες, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις για να γνωρίζουν όλοι μέσα στην πανεπιστημιακή κοινότητα τι σημαίνει ψήφιση ενός τέτοιου κατάπτυστου ακαδημαϊκά νομοθετήματος».

Ο πρύτανης μιλά ευθέως για κατάφωρη παραβίαση του αυτοδιοίκητου. «Δεν είναι δυνατόν ένα αυτοδιοικούμενο ίδρυμα να διοικείται από πρόεδρο διοικητικού συμβουλίου εξωπανεπιστημιακό. Δεν είναι δυνατόν πρύτανης σε ένα αυτοδιοικούμενο ίδρυμα να είναι διορισμένος από ένα ολιγομελές όργανο.

»Δεν είναι δυνατόν ο πρύτανης να μην προέρχεται από την πανεπιστημιακή κοινότητα του κάθε ιδρύματος.

»Στο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο κατά το ήμισυ απαρτίζεται από "εξωτικούς", και προεδρεύει επίσης "εξωτικός", εκχωρούνται οι σημαντικότερες αρμοδιότητες της συγκλήτου και του πρυτανικού συμβουλίου, όπως η οικονομική διαχείριση, τα ερευνητικά κονδύλια, εσωτερικοί κανονισμοί και σειρά από βασικές λειτουργίες που μέχρι προ τινος αναδείκνυαν την αυτοτέλεια των ιδρυμάτων.

»Ο διορισμένος πρύτανης δεν θα έχει δημοκρατική νομιμοποίηση και άρα δεν θα μπορεί να διοικήσει δημοκρατικά. Θα υπάρχει ένα σύστημα διαρχίας. Δηλαδή πρόεδρος του συμβουλίου και πρύτανης, αλλά αυτό όπου εφαρμόσθηκε στην Ευρώπη απέτυχε».

Ο πρύτανης διαψεύδει την Α. Διαμαντοπούλου, που μιλάει για συναίνεση των ιδρυμάτων, λέγοντας ότι «η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν συναίνεσε ποτέ ούτε σε ένα θέμα απ' αυτά».

Επιπλέον, ο Γ. Μυλόπουλος θεωρεί ότι οι περισσότερες διατάξεις χαρακτηρίζονται από εμπάθεια, έλλειψη εμπιστοσύνης και πρόθεση χειραγώγησης των ιδρυμάτων και των λειτουργών τους. Συγχρόνως, πιστεύει ότι μπαίνει «τέλος εποχής» για την ελευθερία της έκφρασης μέσα στα ιδρύματα.

«Ομως είναι κρίμα γιατί χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία, όχι μόνο για τα πανεπιστήμια, αλλά και για το μέλλον της χώρας. Ηταν η πρώτη φορά που τα πανεπιστήμια είχαν εκφράσει την πρόθεση για μεταρρυθμίσεις και είχαμε υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις για τις αλλαγές αυτές».

Επί οκτώ μήνες, η Α. Διαμαντοπούλου επεξεργαζόταν το σχέδιο νόμου. Εσβηναν και έγραφαν στο υπουργείο, λένε οι πανεπιστημιακοί, ενώ δίδονταν αποσπασματικές πληροφορίες επισήμως και ανεπισήμως που δημιουργούσαν αντιδράσεις. Η υπουργός θεωρεί ότι με το νομοσχέδιο εκσυγχρονίζει την ανώτατη εκπαίδευση και αποδίδει τις αντιδράσεις στο γεγονός ότι κάποιοι ξεβολεύονται στα ιδρύματα.

Το σοκ που υπέστησαν οι πανεπιστημιακοί, από τα νέα μέτρα, αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι εκφράζουν ακόμη αμφιβολίες αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Θ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος είναι και νομικός, δηλώνει στην «Κ.Ε.» ότι «η υπουργική πρόταση βρίθει αντισυνταγματικών ρυθμίσεων, έωλων νομικών κατασκευών και παραβιάζει οποιαδήποτε αρχή αυτοδιοίκησης».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «διαμορφώνει συνθήκες αδυναμίας διοίκησης, ενώ εισάγει κατά πρωτοφανή τρόπο τη συναλλαγή και την αδιαφάνεια στα διοικητικά όργανα. Καταργεί οποιοδήποτε σύστημα αντιπροσώπευσης και εκδηλώνει βαθιά καχυποψία απέναντι στην πανεπιστημιακή κοινότητα, την οποία τελικά και απαξιώνει, τοποθετώντας την, αδιακρίτως, υπό την επιτήρηση καθηγητών της αλλοδαπής, που φαίνεται να κρίνονται καταλληλότεροι από τους έλληνες συναδέλφους τους. Γι' αυτούς τους λόγους θεωρούμε το νομοσχέδιο απαράδεκτο, ανεφάρμοστο και επιζήμιο για τα ιδρύματα, την κοινωνία και το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης».

Με το νομοσχέδιο δρομολογείται και η συρρίκνωση του αριθμού των πανεπιστημίων. Ειδική επιτροπή θα μελετήσει τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων ή και ολόκληρων ιδρυμάτων.
https://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=289895
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Τις όποιες αλλαγές προτείνονται, καλό είναι να μην τις βλέπουμε μόνο σε στενό πλαίσιο (π.χ. παιδεία) αλλά γενικότερα, πώς επηρεάζουν ή επηρεάζονται από την κοινωνία και τα πολιτικά δρώμενα. Έχετε υπόψιν σας φαντάζομαι τι σημαίνουν για την ελληνική κοινωνία (αλλά και για την δημοκρατία) ο νέος νόμος-πλαίσιο και κάποια από τα συστατικά του κέικ της kaleidoskope. :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,002 μηνύματα.
Δεν είναι δυνατόν ο πρύτανης να μην προέρχεται από την πανεπιστημιακή κοινότητα του κάθε ιδρύματος.

...για να μην μπορεί να έχει πρόσβαση στις κομματικές κ**λοφιλίες προώθησής του και στα πολλά εκατομμύρια € των "ερευνητικών" προγραμμάτων με αποκλειστικές δαπάνες του δημοσίου...

μετά μη ρωτάτε γιατί πιάσαμε πάτο και το δημόσιο κάθε μέρα "ρουφάει" τον κρατικό προϋπολογισμό...:confused:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kaleidoscope

Επιφανές μέλος

Η kaleidoscope αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 9,248 μηνύματα.
Βέβαια nPb, όπως είπε κι ο fockos πιο πάνω, ο πλούσιος θα έχει τη δυνατότητα να είναι αιώνιος. Οπότε και πάλι θα έχουμε κάποιους μέτριους έως ανεπαρκείς φοιτητές που παρατείνουν την φοίτηση τους (επειδή έχουν χρήματα). Αλλά ούτως ή άλλως, τα δίδακτρα δεν είναι φοβερά υψηλά, οπότε και μια Α οικονομική άνεση να έχεις, χωρίς να είσαι απαραίτητα χεσμένος στο τάληρο δηλαδή, πάλι θα μπορείς να συνεχίσεις τις σπουδές.

Πάντως σε γενικές γραμμές, συμφωνώ με τον nPb και τη Revekka.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,002 μηνύματα.
Βέβαια nPb, όπως είπε κι ο fockos πιο πάνω, ο πλούσιος θα έχει τη δυνατότητα να είναι αιώνιος. Οπότε και πάλι θα έχουμε κάποιους μέτριους έως ανεπαρκείς φοιτητές που παρατείνουν την φοίτηση τους (επειδή έχουν χρήματα). Αλλά ούτως ή άλλως, τα δίδακτρα δεν είναι φοβερά υψηλά, οπότε και μια Α οικονομική άνεση να έχεις, χωρίς να είσαι απαραίτητα χεσμένος στο τάληρο δηλαδή, πάλι θα μπορείς να συνεχίσεις τις σπουδές.

Πάντως σε γενικές γραμμές, συμφωνώ με τον nPb και τη Revekka.

Σκέψου όμως ότι με τα λεφτά του πλούσιου "αιωνίου", θα υπάρχουν λεφτά για καλά συγγράμματα, διορισμό περισσότερων καθηγητών, βοηθών...και άλλων, μέχρι και κομματικών εργατοπατέρων για το "κομματικό" πλύσιμο εγκεφάλων. Απλά τώρα και αυτό θα γίνεται με πληρωμή στα φανερά..όχι με υπόγειες μίζες. Γενικότερα θα υπάρξει μια αυτόνομη σωστή λειτουργία του κάθε Τμήματος με πηγή εργασίας για πολλούς νέους μεταπτυχιούχους/ διδακτορούχους και οποιονδήποτε πικραμένο "ψοφάει" για δουλειά! Για να μην λέμε μετά για ανεργία...όχι τίποτε άλλο :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kaleidoscope

Επιφανές μέλος

Η kaleidoscope αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 9,248 μηνύματα.
@ popcorn Σίγουρα όλα αυτά συνεπάγονται αλλαγές και σε άλλους τομείς. Εννοείται ότι ένα μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει με τους απόφοιτους λυκείου που ΔΕΝ συνεχίζουν στην τριτοβάθμια (αναφέρομαι στο συστατικό του κεικ "μειώνουμε τις θέσεις φοιτητών"). Τι άλλες επιλογές έχουν; Θα μπορέσουν να βρουν δουλειά;

Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα μόνο προχειροδουλειές γίνονται. Δεν πραγματοποιείται μια ολοκληρωμένη, συστηματική προσπάθεια συνολικής βελτίωσης. Αν δεν συνεργάζονται οι διάφοροι τομείς/υπουργεία μεταξύ τους, δεν είναι δυνατόν να βρεθούν βιώσιμες λύσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Το ξέρεις ότι υπάρχουν φοιτητές που ενώ δικαιούνται δωρεάν σύγγραμμα, εφόσον το έχουν δηλώσει δεν πήγαν ποτέ να το παραλάβουν; Αυτό αποτελεί μια μορφή σπατάλης του δημοσίου με επιβάρυνση του προϋπολογισμού. Το συγκεκριμένο αποτελεί ένα κίνητρο έτσι ώστε να δηλώνονται μόνο όσα μαθήματα ο φοιτητής πρόκειται να εξεταστεί ώστε να αναγκαστεί να πάρει και το σύγγραμμα...μέσα στα 3 έτη!! Από την άλλη για ποιο λόγο να συντηρούμε τους αιώνιους φοιτητές και να τους παρέχουμε όλες τις ανέσεις με δαπάνες του δημοσίου. Μαλάκες φοιτητές θα είναι όσοι θα τελειώνουν στα 3 χρόνια; Σε αυτήν την χώρα δεν θα πρέπει να υπάρξει ένας διαχωρισμός των συνεπών φοιτητών από τους ξύστες; Οι συνεπείς φοιτητές δεν οφείλουν μια καλύτερη μεταχείρηση; Όλα ίδια και ισοπεδωμένα; Μου αρέσει που γκρινιάζετε όταν πάει να μπει λίγη τάξη στο μπ**ρδέλο. Όμως γκρινιάζετε πάλι όταν υπάρχει λογική αδικία. Τελικά, πάμε καλά στα λογικά, ως λαός; :hmm:

Ως προς την καταβολή διδάκτρων μετά το πέρας των 3 ετών υποχρεωτικής φοίτησης, το βρίσκω απολύτως λογικό γιατί σχετίζεται με την παραπάνω άποψή μου περί "προνομοιούχων" φραπεδοφοιτητών που ξέρουν τις μισές γνώσεις από όσες ήξεραν πριν γίνουν φοιτητές...και οι οποίοι απαιτούν με κάθε μέσο να πάρουν το πτυχίο και να το "παίζουν" επιστήμονες μετά στον αγράμματο πολίτη "αρμέγοντάς" τον. Η αγορά εργασίας γιατί θα πρέπει να δίνει δουλειά σε κοπρίτες και να συντηρεί μέτριους; Για να αναβαθμιστεί το επίπεδο του Πανεπιστημίου, οφείλει να αναβαθμιστεί και το επίπεδο των φοιτητών, συνεπώς με ανάλογη επίπτωση στο επίπεδο των πτυχιούχων. Το βρίσκω απολύτως λογικό, να μην καταφέρνουν αρκετοί φοιτητές να πάρουν πτυχίο ποτέ λόγω μαθησιακής ανικανότητας. Γεμίσαμε πτυχιούχους φίλε, όπου το 70% αυτών δεν μπορεί να κρατήσει ούτε περίπτερο..:)

Κατ' αρχάς στο θέμα των συγγραμμάτων είσαι τελείως άκυρος.
Το σχέδιο λέει σαφώς ότι μετά από 3 χρόνια από όταν θα περάσει ο νόμος, θα καταργηθούν τελείως τα δωρεάν παρεχόμενα συγγράμματα. Δεν αποτελεί κανένα κίνητρο αυτό.
Επίσης τα συγγράμματα που δεν παραλαμβάνονται ποτέ είτε μένουν ως στοκ στο αρμόδιο βιβλιοπωλείο με επιβάρυνσή του, είτε επιστρέφονται.

Μπορείς να μας απαριθμήσεις τις παροχές το δημοσίου που απολαμβάνει ο "αιώνιος" φοιτητής; Πάσο δεν παίρνει, βιβλία παραπάνω δεν παίρνει, σίτιση δωρεάν δεν δικαιούται, ούτε στέγαση. Πως σκατά χρεώνει το δημόσιο;
Ο συνεπής φοιτητής επιβραβεύεται με τους βαθμούς και το έγκαιρο τελείωμα των σπουδών του. Ο αιώνιος επιβαρύνεται με ενοίκια, φώτα, νερά, τηλέφωνα, καμμία έκπτωση κλπ. Α, και δεν παίρνει και το πτυχίο του ποτέ. Δεν αρκεί ως επιβάρυνση;
Επίσης, ξέρεις πολλούς που τελειώνουν στα 3 χρόνια μια 4ετή σχολή;


Για τα δίδακτρα, εκτός που είναι αντισυνταγματικά, αλλά αυτό απ' ότι βλέπω λίγο σε νοιάζει, έχω δώσει ένα παράδειγμα παραπάνω που δείχνει πόσο άδικα είναι.
Επίσης το τσουβάλιασμα "φραπεδοφοιτητές" είναι αρκετά άθλιο. Υπάρχουν οι ξύστες, υπάρχουν κι αυτοί που δεν τα παίρνουν τόσο εύκολα όσο εσύ, υπάρχουν αυτοί που δεν ήταν στο 1ο έτος να αντιμετωπίσουν το πανεπιστήμιο και τους πήρε η μπάλα, υπάρχουν αυτοί που δεν προλαβαίνουν να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα γιατί δουλεύουν, υπάρχουν κι αυτοί που απέτυχαν επειδή είχαν ψυχολογικά, και ξέμειναν άλλο ένα-δύο εξάμηνα στη σχολή, υπάρχουν αυτοί που το πρόγραμμα σπουδών τους τους γαμάει ανάποδα, υπάρχουν ένα σωρό κατηγορίες που καθυστερούν να πάρουν το πτυχίο παραπάνω από ένα χρόνο από το "κανονικό".

...για να μην μπορεί να έχει πρόσβαση στις κομματικές κ**λοφιλίες προώθησής του και στα πολλά εκατομμύρια € των "ερευνητικών" προγραμμάτων με αποκλειστικές δαπάνες του δημοσίου...

μετά μη ρωτάτε γιατί πιάσαμε πάτο και το δημόσιο κάθε μέρα "ρουφάει" τον κρατικό προϋπολογισμό...:confused:

Όχι nPb. Και πάψε να προβάλλεις την παθογένεια ως ταυτόσημη της ελευθερίας και αυτονομίας. Για να μην μπορεί να λογοδοτεί στο ίδρυμα και τα μέλη του, αλλά να διορίζεται και να παύεται από το υπουργείο κατά το δοκούν.

Ο πρύτανης πρέπει να είναι κομμάτι του πανεπιστημίου, όχι μαριονέτα του κάθε υπουργού.
Γιατί σκέψου το κι έτσι: αν όλα είναι στην ευχέρεια μιας κλίκας, είναι πολύ πιο εύκολο να διορίζονται και να διοικούν κομματόσκυλα από το να περνάνε από εκλογές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Δείτε το λίγο και σε συνδυασμό με το Μεσοπρόθεσμο και την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Προτάθηκε για παράδειγμα η μείωση αριθμού φοιτητών (γενικά θεωρώ πως σε κάποιες σχολές χρειάζεται) και η διαγραφή φοιτητών.
Οι άνθρωποι αυτοί αργότερα κάπου πρέπει να δουλέψουν. Ξέρουν κάτι να κάνουν; Ποιος τους μαθαίνει; Υπάρχει στην Ελλάδα ανεπτυγμένος πρωτογενής και δευτερογενής τομέας της παραγωγής (π.χ. σύγχρονες γεωργικές και κτηνοτροφικές μονάδες) ή άλλες διέξοδοι για έναν μη πτυχιούχο πανεπιστημίου;
Εάν δεν υπάρχουν διέξοδοι, τότε που οδηγούν όλα αυτά; Μήπως σε ανεργία, φτώχεια, εξαθλίωση,..κλπ;

Πού πάμε ακριβώς να εφαρμόσουμε αλλαγές όταν δεν έχουμε λύσει πρώτα αυτά; :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Δείτε το λίγο και σε συνδυασμό με το Μεσοπρόθεσμο και την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Προτάθηκε για παράδειγμα η μείωση αριθμού φοιτητών (γενικά θεωρώ πως σε κάποιες σχολές χρειάζεται) και η διαγραφή φοιτητών.
Οι άνθρωποι αυτοί αργότερα κάπου πρέπει να δουλέψουν. Ξέρουν κάτι να κάνουν; Ποιος τους μαθαίνει; Υπάρχει στην Ελλάδα ανεπτυγμένος πρωτογενής και δευτερογενής τομέας της παραγωγής (π.χ. σύγχρονες γεωργικές και κτηνοτροφικές μονάδες) ή άλλες διέξοδοι για έναν μη πτυχιούχο πανεπιστημίου;
Εάν δεν υπάρχουν διέξοδοι, τότε που οδηγούν όλα αυτά; Μήπως σε ανεργία, φτώχεια, εξαθλίωση,..κλπ;

Πού πάμε ακριβώς να εφαρμόσουμε αλλαγές όταν δεν έχουμε λύσει πρώτα αυτά; :hmm:

Μα θα μπορούν ακόμη να φοιτούν στα νέα ΠΣΕ της Αννούλας! Σε προγράμματα δια βίου μάθησης που θα προσφέρουν πτυχία κατ' επιλογήν, εξειδικευμένα, στα οποία θα στρέφεται κάθε φορά ο άνεργος για να "μετεκπαιδευτεί" και να ανταποκριθεί στις "ανάγκες" της αγοράς εργασίας.
Μα φυσικά, όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούν κι αυτοί να γίνουν νέοι σκλάβοι -συγγνώμη εργαζόμενοι- των επιχειρήσεων! Που είναι το πρόβλημα; :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,002 μηνύματα.
Επίσης, ξέρεις πολλούς που τελειώνουν στα 3 χρόνια μια 4ετή σχολή;

Noμίζω ότι δεν θα ισχύουν τα τωρινά προγράμματα σπουδών. Οπότε δεν θα υπάρχει κάποια δικαιολογία. Το μόνο που με ανησυχεί είναι η υποβάθμιση του επιστημονικού εύρους των γνώσεων, δηλ., σε 3 έτη με τις 180 πιστωτικές μονάδες, θα μαθαίνεις πολύ λίγα και επιφανειακά πράγματα. Δηλαδή ένα Τμήμα Μαθηματικών αν για ένα 4ετές πρόγραμμα σπουδών έχει περίπου 40 μαθήματα, στο ευέλικτο και "ταχύρυθμο" 3ετές πρόγραμμα, θα περιέχει 20 μαθήματα όπου το καθένα θα έχει την ύλη σπασμένη σε ενότητα Ι, ενότητα ΙΙ,...κτλ ενσωματωμένη μέσα σε αυτό, όπου κάθε ενότητα θα έχει μια διαφορετική ύλη 8 μικρών παραγράφων, ανά χρονικό περιθώριο διδασκαλίας 2 εβδομάδων η κάθε ενότητα; Έτσι γίνεται στο εξωτερικό πάντως..:/:

Για τα δίδακτρα, εκτός που είναι αντισυνταγματικά, αλλά αυτό απ' ότι βλέπω λίγο σε νοιάζει, έχω δώσει ένα παράδειγμα παραπάνω που δείχνει πόσο άδικα είναι.
Επίσης το τσουβάλιασμα "φραπεδοφοιτητές" είναι αρκετά άθλιο. Υπάρχουν οι ξύστες, υπάρχουν κι αυτοί που δεν τα παίρνουν τόσο εύκολα όσο εσύ, υπάρχουν αυτοί που δεν ήταν στο 1ο έτος να αντιμετωπίσουν το πανεπιστήμιο και τους πήρε η μπάλα, υπάρχουν αυτοί που δεν προλαβαίνουν να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα γιατί δουλεύουν, υπάρχουν κι αυτοί που απέτυχαν επειδή είχαν ψυχολογικά, και ξέμειναν άλλο ένα-δύο εξάμηνα στη σχολή, υπάρχουν αυτοί που το πρόγραμμα σπουδών τους τους γαμάει ανάποδα, υπάρχουν ένα σωρό κατηγορίες που καθυστερούν να πάρουν το πτυχίο παραπάνω από ένα χρόνο από το "κανονικό".

Σε χώρες όπως Νορβηγία, Δανία, Σουηδία,..για τους φοιτητές μόνο της χώρας τους και της Ε.Ε. δεν υπάρχουν δίδακτρα. Όμως οι χώρες αυτές έχουν υποδομές για να λειτουργεί σωστά το θέμα "δωρεάν" παιδεία στα Πανεπιστήμιά τους. Στην Ελλάδα τι έχουμε; Μήπως το λεγόμενο δωρεάν στην χώρα μας που έχουμε, σημαίνει περικοπή στις "διδακτικές" δαπάνες του κάθε Τμήματος. Για ποιο λόγο με το δωρεάν της Ελλάδας δεν μπορούμε να συναγωνιστούμε (προσοχή σε υλικές υποδομές μόνο) άλλες χώρες και να προσελκύσουμε και ξένους φοιτητές για συνάλλαγμα; ;) Προσωπικά βρίσκω θετική την ύπαρξη διδάκτρων μόνο για όσους είναι φοιτητές από άλλες χώρες εκτός της Ε.Ε. σε περίπτωση που υπάρξη δυνατότητα δίγλωσσων προγραμμάτων σπουδών. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Μα θα μπορούν ακόμη να φοιτούν στα νέα ΠΣΕ της Αννούλας! Σε προγράμματα δια βίου μάθησης που θα προσφέρουν πτυχία κατ' επιλογήν, εξειδικευμένα, στα οποία θα στρέφεται κάθε φορά ο άνεργος για να "μετεκπαιδευτεί" και να ανταποκριθεί στις "ανάγκες" της αγοράς εργασίας.
Μα φυσικά, όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούν κι αυτοί να γίνουν νέοι σκλάβοι -συγγνώμη εργαζόμενοι- των επιχειρήσεων! Που είναι το πρόβλημα; :whistle:
Έχεις δίκιο, πάω πάσο! :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,002 μηνύματα.
Όποιος επιστήμονας θέλει να εργαστεί ως στέλεχος σε μια βιομηχανία ή σε μια επιχείρηση είναι σκλάβος του κεφαλαίου; Συγγνώμη δηλαδή. Μόνο στο δημόσιο να πάμε να βολευτούμε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Noμίζω ότι δεν θα ισχύουν τα τωρινά προγράμματα σπουδών. Οπότε δεν θα υπάρχει κάποια δικαιολογία. Το μόνο που με ανησυχεί είναι η υποβάθμιση του επιστημονικού εύρους των γνώσεων, δηλ., σε 3 έτη με τις 180 πιστωτικές μονάδες, θα μαθαίνεις πολύ λίγα και επιφανειακά πράγματα. Δηλαδή ένα Τμήμα Μαθηματικών αν για ένα 4ετές πρόγραμμα σπουδών έχει περίπου 40 μαθήματα, στο ευέλικτο και "ταχύρυθμο" 3ετές πρόγραμμα, θα περιέχει 20 μαθήματα όπου το καθένα θα έχει την ύλη σπασμένη σε ενότητα Ι, ενότητα ΙΙ,...κτλ ενσωματωμένη μέσα σε αυτό, όπου κάθε ενότητα θα έχει μια διαφορετική ύλη 8 μικρών παραγράφων, ανά χρονικό περιθώριο διδασκαλίας 2 εβδομάδων η κάθε ενότητα; Έτσι γίνεται στο εξωτερικό πάντως..:/:

Σε αυτή την περίπτωση παραμένουν αρκετές από τις δικαιολογίες παραπάνω. Ειδικά αν υποθέσουμε ότι οι σπουδές γίνονται 3ετείς, μιλάμε για πιο εντατικά μαθήματα (και μικρότερη απόδοση των φοιτητών) που σημαίνει ότι αν σε ένα σημείο "το χάσεις" σε παίρνει πιο εύκολα η μπάλα.
Η επιτυχία αυτού του μοντέλου πάντως, τόσο στο θέμα αυτό, όσο και συνολικά σε αυτά που παρουσιάζονται στο προσχέδιο, αμφισβητείται πια στο εξωτερικό.

Σε χώρες όπως Νορβηγία, Δανία, Σουηδία,..για τους φοιτητές μόνο της χώρας τους και της Ε.Ε. δεν υπάρχουν δίδακτρα. Όμως οι χώρες αυτές έχουν υποδομές για να λειτουργεί σωστά το θέμα "δωρεάν" παιδεία στα Πανεπιστήμιά τους. Στην Ελλάδα τι έχουμε; Μήπως το λεγόμενο δωρεάν στην χώρα μας που έχουμε, σημαίνει περικοπή στις "διδακτικές" δαπάνες του κάθε Τμήματος. Για ποιο λόγο με το δωρεάν της Ελλάδας δεν μπορούμε να συναγωνιστούμε (προσοχή σε υλικές υποδομές μόνο) άλλες χώρες και να προσελκύσουμε και ξένους φοιτητές για συνάλλαγμα; ;) Προσωπικά βρίσκω θετική την ύπαρξη διδάκτρων μόνο για όσους είναι φοιτητές από άλλες χώρες της Ε.Ε. σε περίπτωση που υπάρξη δυνατότητα δίγλωσσων προγραμμάτων σπουδών. :)

Θες απάντηση σε αυτό; Την έχεις δώσει σε άλλα άπειρα posts σου: φταίει η νοοτροπία με την οποία διαχειριζόμαστε τις "ελευθερίες" μας. Κι αυτό είναι που με προβληματίζει πάντα σε όσα γράφεις, ότι ενώ εντοπίζεις το πρόβλημα στη "σκέψη" της κοινωνίας (η οποία σε αυτή την περίοδο μεταβάλλεται προς το καλύτερο μπορώ να πω) πάντα προτείνεις και υποστηρίζεις μέτρα που αλλάζουν το σύστημα. Που καταργούν δηλαδή ελευθερίες "για να μην τις καταχρώμαστε".

Όποιος επιστήμονας θέλει να εργαστεί ως στέλεχος σε μια βιομηχανία ή σε μια επιχείρηση είναι σκλάβος του κεφαλαίου; Συγγνώμη δηλαδή. Μόνο στο δημόσιο να πάμε να βολευτούμε;

Θες δημόσιο; Βάλε και το δημόσιο στη θέση της επιχείρησης, αφού με ίδιους όρους θα καταλήξουν σε λίγο να διαπραγματεύονται οι εργαζόμενοι.
Αρχικά δε μιλάμε μόνο για επιστήμονες. Μιλάμε για οποιονδήποτε εργαζόμενο οποίος θα προσπαθεί να αποκτήσει ένα ακόμη εξειδικευμένο "προσόν" για να βρει μια θέση εργασίας.
Μπορείς να δεις εδώ τι έγινε όταν επί Αρσένη προσπάθησαν να εφαρμοστούν τα ΠΣΕ στο Πολυτεχνείο Κρήτης, και τι είναι αυτά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Balthazor

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Balthazor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,011 μηνύματα.
Νταξει και εγώ συμφωνώ για τους αιωνιους φοιτητές Όμως τι να πούμε για τους φοιτητές που προσπαθούν και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον προβλεπόμενο χρόνο λόγω δυσκολίας π.χ. Μαθηματικό; Μου φαίνεται ότι κάποιοι έχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά. Όσο για τα συγγράμματα πάλι παίρνετε εξαιρέσεις. Κάποιοι είτε γιατί τώρα τελειώνουν και χεστηκαν ή άλλοι προφανώς πλούσιοι γιατί να ενδιαφερθούν; Ας πληρώνει ο μαλακας εγω μια χαρά την έβγαλα. Ποιος σκέφτεται Όμως τον επιμελη φοιτητή που κοπιαζει και δεν θα μπορεί λόγω οικονομικής αδυναμίας να πληρώσει τα συγγράμματα; Επιτελους ας σκεφτεί κάποιος τους νέους φοιτητές και ας αφήσουν κάποιοι την πάρτη τους που έχουν εξασφαλίσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kaleidoscope

Επιφανές μέλος

Η kaleidoscope αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 9,248 μηνύματα.
Σε αυτή την περίπτωση παραμένουν αρκετές από τις δικαιολογίες παραπάνω. Ειδικά αν υποθέσουμε ότι οι σπουδές γίνονται 3ετείς, μιλάμε για πιο εντατικά μαθήματα (και μικρότερη απόδοση των φοιτητών) που σημαίνει ότι αν σε ένα σημείο "το χάσεις" σε παίρνει πιο εύκολα η μπάλα.
Η επιτυχία αυτού του μοντέλου πάντως, τόσο στο θέμα αυτό, όσο και συνολικά σε αυτά που παρουσιάζονται στο προσχέδιο, αμφισβητείται πια στο εξωτερικό.

Δεν ξέρω για άλλες σχολές και άλλους φοιτητές, αλλά εμένα τουλάχιστον θα με βοηθούσε να ήταν οι σπουδές πιο εντατικές.
Άλλωστε, ίσως έτσι αποτυπωθεί στους φοιτητές ότι στο Πανεπιστήμιο δεν ήρθες για περίπατο αλλά για να αποκτήσεις γνώση και εφόδια.
Σίγουρα πάντως δεν μπορούν να γίνουν κοινές ρυθμίσεις για όλες τις σχολές, αφού η κάθε σχολή είναι διαφορερική κι έχει διαφορερικές ανάγκες, απαιτήσεις αλλά και εργασιακά δικαιώματα.

Όταν λες αμφισβητείται στο εξωτερικό; Σε ποιες χώρες; Έχεις διαβάσει σχετικά άρθρα; Δεν σε ρωτάω για να σε "εξετάσω", αλλά επειδή με ενδιαφέρει το θέμα. Αν έχεις κάποιο σχετικό άρθρο στείλ' το μου σε παρακαλώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Το συγκεκριμένο είναι ένας πολύ καλός τρόπος να «υποχρεώσει» τους αιώνιους φοιτητές να μην είναι πια αιώνιοι. Μια χαρά είναι αυτό.
+1000.

ποιος κρίνει ότι το ν εξάμηνα + 2 είναι σωστά υπολογισμένο;
Η σχολή μου πχ έχει μέσο χρόνο αποφοίτησης τα 7 χρόνια από τα 5 που είναι, δηλαδή ν+4. Και δεν είναι επειδή η πλειοψηφία των φοιτητών είναι άχρηστη ή κωλοβαράει, αλλά επειδή όπως και οι καθηγητές παραδέχονται, η ύλη που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αντιστοιχεί σε πάνω από 5 χρόνια.
Σχετικά με το υπογραμμισμένο. Η σχολή μου θεωρείται από τις δύσκολες με μέσο χρόνο αποφοίτησης τα 6 χρόνια. Δηλαδή έχει προφίλ παραπλήσιο με τη δική σου. Όμως οι πένητες φοιτητές μια χαρά έστρωσαν τον κώλο τους και ορκίστηκαν στα 4 έτη ακριβώς και με αξιοπρεπείς βαθμούς. Όσοι είχαν πλάτες από πίσω, ακόμη τη φυλάνε και κόπτονται για την κατάργηση των αιωνίων φοιτητών. Μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια.

Πιστεύω ότι το πρόβλημα των πανεπιστημίων δεν είναι οι αιώνιοι φοιτητές που όυτε βιβλία παίρνουν, ούτε πάσο δικαιούνται. Ποιο είναι το πρόβλημα καποιος που έχει αποφασίει να παρατήσει το πανεπιστήμιο για οποιοδήποτε λόγο να το συνεχίσει π.χ. στα σαράντα του.
Αφού δεν κοστίζει τίποτα ο αιώνιος φοιτητής στο κράτος. (ούτε πάσο δεν παίρνει, ούτε σίτηση δεν διακιούται, ούτε δωρεάν συγγράματα)
Στοιχίζουν. Απασχολούν προσωπικό της γραμματείας, καθηγητές, κόλλες, αίθουσες, υλικό πειραμάτων κλπ. Θα μπορούσε να θεσπιστεί δυνατότητα διακοπής για κάποιο χρονικό διάστημα που θα είναι τελείως "παγωμένη" η φοιτητική ιδιότητα και μόλις ξεπεραστούν τα προβλήματα να επανέρχεται στις σπουδές του. Το εν λόγω δικαίωμα να μπορεί να ασκηθεί όσες φορές κριθεί απαραίτητο, αναλόγως της εκάστοτε περιπτώσεως. Επίσης η σώρευση φοιτητών στα πανεπιστήμια μόνο προβλήματα δημιουργεί. Δες και πιο κάτω την επεξήγηση της Ρεβέκκας.

Οικονομικά δεν στοιχίζει. Μήπως όμως στοιχίζει σε επίπεδο; Μήπως όταν ένα τμήμα αντέχει 100 άτομα, υπάρχει θέμα όταν είναι 200 με τους αιώνιους; Μήπως δημιουργεί πρόβλημα όταν αυτοί οι αιώνιοι, που δεν πατάνε ποτέ κάνουν αξιολόγηση του τμήματος και των σπουδών; Μήπως στην τελική, ένα μεγάλο ποσοστό απλά δεν ενδιαφέρεται για τη σχολή, οπότε ΠΟΙΟΣ ο λόγος να είναι εκεί; Γιατί αν για παράδειγμα για τα ΕΜΜΕ κάνεις 7 χρόνια να τελειώσεις, απλά είσαι τρόμπας. Και δεν μιλάω για τα πραγματικά προβλήματα. Γιατί αυτοί είναι συνειδητοποιημένοι, κάνουν διακοπή σπουδών και επανέρχονται όταν πραγματικά μπορούν.


Κλείνοντας έχω να σχολιάσω το εξής. Οι πανεπιστημιακοί αντί να πετάνε κορώνες αντίδρασης επειδή θίγονται τα κεκτημένα συμφέροντα τους, καλύτερα να εργαστούν μονοιασμένα για την βελτίωση του πανεπιστημίου σε όλα τα επίπεδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Δεν ξέρω για άλλες σχολές και άλλους φοιτητές, αλλά εμένα τουλάχιστον θα με βοηθούσε να ήταν οι σπουδές πιο εντατικές.
Άλλωστε, ίσως έτσι αποτυπωθεί στους φοιτητές ότι στο Πανεπιστήμιο δεν ήρθες για περίπατο αλλά για να αποκτήσεις γνώση και εφόδια.
Σίγουρα πάντως δεν μπορούν να γίνουν κοινές ρυθμίσεις για όλες τις σχολές, αφού η κάθε σχολή είναι διαφορερική κι έχει διαφορερικές ανάγκες, απαιτήσεις αλλά και εργασιακά δικαιώματα.

Μπαίνουμε προφανώς σε εξειδικευμένη εξέταση της κατάστασης. Αυτό θα έπρεπε να είναι κάτι αυτονόητο. Σε κάποια σχολή μπορεί να γίνεται μπάχαλο, αλλού απλά να είναι λίγο πιο χαλαρά από ότι πρέπει, αλλού να σε πάνε με το μαστίγιο. Αυτά τα κοιτάει κάθε διοίκηση.
Άσε που αυτό το γενικό "σφίξιμο" που πάει να περάσει δεν έχει ακαδημαϊκές βάσεις, αλλά αποτελεί προσαρμογή της παιδείας στις ανάγκες της αγοράς, οπότε κάθε τέτοια εντατικοποίηση, δε θα ωφελούσε τις σχολές, ακόμη κι αν όλες είχαν ανάγκη ένα φιξάρισμα των ρυθμών τους.

Σχετικά με το υπογραμμισμένο. Η σχολή μου θεωρείται από τις δύσκολες με μέσο χρόνο αποφοίτησης τα 6 χρόνια. Δηλαδή έχει προφίλ παραπλήσιο με τη δική σου. Όμως οι πένητες φοιτητές μια χαρά έστρωσαν τον κώλο τους και ορκίστηκαν στα 4 έτη ακριβώς και με αξιοπρεπείς βαθμούς. Όσοι είχαν πλάτες από πίσω, ακόμη τη φυλάνε και κόπτονται για την κατάργηση των αιωνίων φοιτητών. Μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια.

Θα μου άρεσε να ισχύει ότι ο φτωχός είναι και ο πιο δουλευταράς κι ο "πλούσιος" ο χασομέρης, (αν και πάλι κάτι τέτοιο δε θα δικαιολογούσε τέτοια μέτρα) αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να πω ότι ισχύει κάτι τέτοιο.
Για παράδειγμα, όσοι έχουν μια "στρωμένη" δουλειά, ή γνωριμίες στον κλάδο, αποδεικνύεται ότι "την ψάχνουν" γενικά και δουλεύουν για να πάρουν ένα καλό βαθμό κι ένα γρήγορο πτυχίο. Όχι ότι αυτό αποκλείει τους υπόλοιπους, αλλά δεν συμφωνεί με αυτό που αναφέρεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

dragonver

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο dragonver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βέροια (Ημαθία). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Το ξέρεις ότι υπάρχουν φοιτητές που ενώ δικαιούνται δωρεάν σύγγραμμα, εφόσον το έχουν δηλώσει δεν πήγαν ποτέ να το παραλάβουν; Αυτό αποτελεί μια μορφή σπατάλης του δημοσίου με επιβάρυνση του προϋπολογισμού. Το συγκεκριμένο αποτελεί ένα κίνητρο έτσι ώστε να δηλώνονται μόνο όσα μαθήματα ο φοιτητής πρόκειται να εξεταστεί ώστε να αναγκαστεί να πάρει και το σύγγραμμα...μέσα στα 3 έτη!! Από την άλλη για ποιο λόγο να συντηρούμε τους αιώνιους φοιτητές και να τους παρέχουμε όλες τις ανέσεις με δαπάνες του δημοσίου. Μαλάκες φοιτητές θα είναι όσοι θα τελειώνουν στα 3 χρόνια; Σε αυτήν την χώρα δεν θα πρέπει να υπάρξει ένας διαχωρισμός των συνεπών φοιτητών από τους ξύστες; Οι συνεπείς φοιτητές δεν οφείλουν μια καλύτερη μεταχείρηση; Όλα ίδια και ισοπεδωμένα; Μου αρέσει που γκρινιάζετε όταν πάει να μπει λίγη τάξη στο μπ**ρδέλο. Όμως γκρινιάζετε πάλι όταν υπάρχει λογική αδικία. Τελικά, πάμε καλά στα λογικά, ως λαός; :hmm:

Ως προς την καταβολή διδάκτρων μετά το πέρας των 3 ετών υποχρεωτικής φοίτησης, το βρίσκω απολύτως λογικό γιατί σχετίζεται με την παραπάνω άποψή μου περί "προνομοιούχων" φραπεδοφοιτητών που ξέρουν τις μισές γνώσεις από όσες ήξεραν πριν γίνουν φοιτητές...και οι οποίοι απαιτούν με κάθε μέσο να πάρουν το πτυχίο και να το "παίζουν" επιστήμονες μετά στον αγράμματο πολίτη "αρμέγοντάς" τον. Η αγορά εργασίας γιατί θα πρέπει να δίνει δουλειά σε κοπρίτες και να συντηρεί μέτριους; Για να αναβαθμιστεί το επίπεδο του Πανεπιστημίου, οφείλει να αναβαθμιστεί και το επίπεδο των φοιτητών, συνεπώς με ανάλογη επίπτωση στο επίπεδο των πτυχιούχων. Το βρίσκω απολύτως λογικό, να μην καταφέρνουν αρκετοί φοιτητές να πάρουν πτυχίο ποτέ λόγω μαθησιακής ανικανότητας. Γεμίσαμε πτυχιούχους φίλε, όπου το 70% αυτών δεν μπορεί να κρατήσει ούτε περίπτερο..:)

Καλά ρε θές και τα λές; Φραπεδοφοιτητής είναι αυτός που αντι να τελειώσει στα 10 εξάμηνα θα τελειώσεις στα 12 ή 13; Πρέπει να καταλάβεις ότι το υπουργείο τα παραθέτει αυτά ως προφάσεις αφού πλέον θεωρεί τους φοιτητές μετά τα ελάχιστα εξάμηνα φοίτησης αιώνιους φοιτητές. Και πρώτα από όλα βρίσκεις λογικό ένα εισπρακτικό μέτρο κατά των αιώνιων φοιτητών; Και ο πλούσιος που θα έχει τα λεφτά για να πληρώσει αυτό το πρόστιμο δεν είναι αιώνιος; Και για να καταλάβω ο φοιτητής που θα τελείωσει στα 7 αντί για 5 χρόνια δεν θα είναι ικανός επιστήμονας; Μωρέ τι μας λές; ΤΟ 70% λες δεν μπορεί να κρατήσει περίπτερο... Πολλά κόμπλεξ βγάζεις φίλε μου σ'αυτό το πόστ άντε σοβαρέψου λίγο και βρές τα με τον εαυτό σου πρώτα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Yannis92

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Yannis92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 331 μηνύματα.
Η δωρεαν εκπαιδευση αρχιζει να μας χερετα σιγα σιγα...Η ανωτατη εκπαιδευση πλεον δε θα μορφωνει ανθρωπους απλως θα εκπαιδευει ικανους εραγτες για την αγορα εργασιας!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Φραπεδοφοιτητής είναι αυτός που αντι να τελειώσει στα 10 εξάμηνα θα τελειώσεις στα 12 ή 13;
Και για να καταλάβω ο φοιτητής που θα τελείωσει στα 7 αντί για 5 χρόνια δεν θα είναι ικανός επιστήμονας; Μωρέ τι μας λές; ΤΟ 70% λες δεν μπορεί να κρατήσει περίπτερο...
Λυπάμαι που στο χαλάω αλλά ναι είναι.
Όταν τον πρώτο χρόνο όλοι ξεχύνονται στις καφετέριες, κλαμπ κοκ για να ζήσουν τη μεγάλη ζωή, δείχνοντας μία εικόνα στερημένων, με αποτέλεσμα να περάσουν ελάχιστα μαθήματα είναι οκ φοιτητές; Άρα ένας χρόνος πίσω. Συν κανά χρόνο που τους δυσκολεύει κάποιο μάθημα, για οποιονδήποτε λόγο, συν καμιά απεργία ή κατάληψη, τα 6- 7 χρόνια φοίτησης έρχονται φυσιολογικά.
Όσο για την κατάρτιση έχεις δίκιο. Το πάρτυ άνιμαλ που δεν είχε αφήσει πάρτυ για πάρτυ και πλέον στα κλαμπ τον φωνάζουν με το μικρό του και η σχολή έχει κάνει τα μαύρα μάτια να τον δει, είναι υπόδειγμα καταρτισμένου νέου επιστήμονα.
Κλείνοντας ναι το 70% ούτε περίπτερο δεν μπορεί να κρατήσει. Γι' αυτό στις διανομές συγγραμμάτων, στις ώρες ακρόασης, στις δηλώσεις κλπ πάνε οι γονείς στη θέση των σκληρά μοχθούντων φοιτητών που λιώνουν από τον κάματο τις καρέκλες του Da Capo, του Big Apple, του Εν Δελφοίς και άλλων παρεμφερών ιδρυμάτων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top