Βοήθεια/Απορίες στη Βιολογία Γενικής Παιδείας

PiDefiner

Δραστήριο μέλος

Ο PiDefiner αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 443 μηνύματα.
Μήπως έχει κανείς κάποιον αναλυτικό πίνακα με όλες τις χημικές ενώσεις που συμμετέχουν στο φωτοχημικό νέφος, στην εξασθένιση του στρώματος του όζοντος και στην όξινη βροχή μαζί με τις επιπτώσεις σε κάθε ένα από αυτά; Επειδή στο βιβλίο τα έχει κάπως χύμα και δεν θέλω να ξεχάσω κανένα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Loreley

Περιβόητο μέλος

Η Loreley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 5,860 μηνύματα.
Εγραψα διαγωνισμα και ειχε μια ερωτηση που ελεγε:
Στο οικοσυστημα της οροσειρας της Ροδοπης, υπαρχουν πολλα σπανια ειδη φυτων, φυτοφαγων ζωων και κορυφαιων καταναλωτων και ζητουσε να εκτιμησουμε ποσο σταθερο ειναι το οικοσυστημα. Εγω ειπα σχετικα με την ποικιλοτητα και οτι αφου εχουμε σπανια ειδη τα οποια εχουν αναπτυξει τροφικες σχεσεις μεταξυ τους, αν εξαφανιστει το ενα θα απειλειθει και το αλλο. Αρα το οικοσυστημα δεν ειναι σταθερο.
Σωστό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,851 μηνύματα.
Εγραψα διαγωνισμα και ειχε μια ερωτηση που ελεγε:
Στο οικοσυστημα της οροσειρας της Ροδοπης, υπαρχουν πολλα σπανια ειδη φυτων, φυτοφαγων ζωων και κορυφαιων καταναλωτων και ζητουσε να εκτιμησουμε ποσο σταθερο ειναι το οικοσυστημα. Εγω ειπα σχετικα με την ποικιλοτητα και οτι αφου εχουμε σπανια ειδη τα οποια εχουν αναπτυξει τροφικες σχεσεις μεταξυ τους, αν εξαφανιστει το ενα θα απειλειθει και το αλλο. Αρα το οικοσυστημα δεν ειναι σταθερο.
Σωστο μου φαινεται αφου το οικοσυστημα ανηκει σε αυτά που δεν εχουν μεγαλυτερη ποικιλοτητα αρα δεν παρουσιαζουν ποικιλια τροφικων σχεσεων ( αν καταλαβα καλα την εκφωνηση). Not sure tho!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johnietraf

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο γιαννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Στατιστικής ΟΠΑ και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,889 μηνύματα.
Τι ειναι η αγραναπαυση?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,851 μηνύματα.
Αγραναπαυση ειναι οταν για καποιο χρονικο διαστημα δεν καλλιεργειται το χωραφι ετσι ωστε να εμπλουτιζεται σε νιτρικά ιόντα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,851 μηνύματα.
Θελω βοηθεια με μια ασκηση!
Στο πινακα που ακολουθει αναφερεται η ταξινομηση του λυκου,του σκυλου,της οικιακης γατας,της τιγρης και της φαλαινας-δολοφονου. Χρησιμοποιώντας τα δεδομενα του πινακα να σχεδιασετε το φυλογενετικο δεντρο των ειδων και να αιτιολογησετε την απαντηση σας
Eπειδη δε μπορώ να ανεβάσω τον πίνακα τώρα, θα γράψω αυτα που πρέπει να αντλήσουμε από αυτον:
Ίδιο γένος: Λύκος- Σκύλος
Ίδιια οικογένεια: Λύκος-Σκύλος , Γάτα-Τίγρης
Ίδια τάξη: Λύκος-Σκύλος, Γάτα-Τίγρης
Ίδια κλάση: Όλοι εχουν την ίδια
Ίδιο φύλο: Όλοι έχουν το ίδιο
Αν δε γινομαι σαφης, πειτε μου να ανεβασω φώτο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stavri_

Τιμώμενο Μέλος

Η Stavri_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4,687 μηνύματα.
Θελω βοηθεια με μια ασκηση!

Eπειδη δε μπορώ να ανεβάσω τον πίνακα τώρα, θα γράψω αυτα που πρέπει να αντλήσουμε από αυτον:
Ίδιο γένος: Λύκος- Σκύλος
Ίδιια οικογένεια: Λύκος-Σκύλος , Γάτα-Τίγρης
Ίδια τάξη: Λύκος-Σκύλος, Γάτα-Τίγρης
Ίδια κλάση: Όλοι εχουν την ίδια
Ίδιο φύλο: Όλοι έχουν το ίδιο
Αν δε γινομαι σαφης, πειτε μου να ανεβασω φώτο!
Αν διαβάσεις τα παρακάτω, νομίζω δε θα έχεις πρόβλημα στη λύση της άσκησης. (Αλλά και να έχεις, εδώ είμαστε! :P )

Θεωρητικά: Στο φυλογενετικό δέντρο απεικονίζεται η εξελικτική ιστορία των ειδών και οι συγγενικές σχέσεις τους με άλλα είδη. Στη βάση του δέντρου υπάρχει πάντα το κοινό προγονικό είδος, από το οποίο προέκυψαν τα νεότερα. Τα κλαδιά του δέντρου αποκλίνουν συνεχώς συμβολίζοντας την απόκλιση των χαρακτηριστικών των ειδών. Σε αυτά τοποθετούνται τα ενδιάμεσα είδη που προϋπήρξαν των σημερινών, χωρίς να αποκλείεται η περίπτωση ορισμένα από αυτά να υπάρχουν και σήμερα. Στα άκρα των κλαδιών τοποθετούνται τα σύγχρονα είδη. Όσα είδη έχουν εξαφανιστεί, χωρίς να αφήσουν νέα, τοποθετούνται στην άκρη κλαδιών τα οποία δεν έχουν συνέχεια. Όσο περισσότερο χρόνο διήρκεσε η εξελικτική διαδικασία για κάποιο είδος τόσο μακρύτερο είναι το κλαδί.
Στη Πράξη: Για να κατασκευάσουμε το φυλογενετικό δέντρο θα πρέπει να μας δίνεται ο πίνακας με τη συστηματική κατάταξη των οργανισμών. Θα πρέπει να διακρίνουμε τους οργανισμούς που είναι πιο κοντά και αυτούς που έχουν διαχωριστεί παλαιότερα στην πορεία της εξέλιξης. Ξεκινάμε πάντοτε από τη μικρότερη βαθμίδα ταξινόμησης και στη συνέχεια προχωράμε προς την ευρύτερη. Συγκεκριμένα, εξετάζουμε αν δύο οργανισμοί ανήκουν στο ίδιο γένος, στην ίδια οικογένεια, στην ίδια τάξη, κλάση ή φύλο. Αν δύο οργανισμοί ανήκουν στο ίδιο γένος είναι πιο κοντά εξελικτικά από δύο οργανισμούς που ανήκουν στην ίδια οικογένεια και αυτοί με τη σειρά τους είναι πιο κοντά είναι πιο κοντά εξελικτικά από τους οργανισμούς που ανήκουν στην ίδια τάξη. Οι οργανισμοί που ανήκουν στην ίδια τάξη είναι πιο κοντά από τους οργανισμούς που ανήκουν στην ίδια κλάση και τέλος αυτοί είναι εξελικτικά πιο κοντά μεταξύ τους συγκριτικά με τους οργανισμούς που ανήκουν στο ίδιο φύλο.
Σε ασκήσεις όπου πρέπει να παρατηρήσουμε το φυλογενετικό δέντρο και να βγάλουμε συμπεράσματα για τις συγγένειες των οργανισμών ξεκινάμε από τους σύγχρονους οργανισμούς και στη συνέχεια προχωράμε προς τα πίσω. Όσο πιο νωρίς συναντήσουμε κάποιο σημείο τομής μεταξύ δύο οργανισμών τόσο πιο συγγενικά είναι τα συγκεκριμένα είδη. Όσο πιο αργά εντοπιστεί το σημείο τομής τόσο λιγότερες ομοιότητες εμφανίζουν οι οργανισμοί αυτοί και συνεπώς έχουν κοινό πρόγονο παλαιότερα στην πορεία των χρόνων.


Βοήθεια: Δες την παρακάτω παρόμοια άσκηση, και τη λύση της:
Δεδομένα:

Λύση:
(πηγή)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,851 μηνύματα.
Τα δεδομένα δεν φαινονται Stavri!
Πάντως σε ευχαριστώ πάαρα πολύ για τον κόπο σου! Θα τα κοιτάξω με προσοχή και σίγουρα κατι θα γινει! Thanks a lot :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stavri_

Τιμώμενο Μέλος

Η Stavri_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4,687 μηνύματα.
Τα δεδομένα δεν φαινονται Stavri!
Πάντως σε ευχαριστώ πάαρα πολύ για τον κόπο σου! Θα τα κοιτάξω με προσοχή και σίγουρα κατι θα γινει! Thanks a lot :)

Τα δεδομένα είναι ο πίνακας με την ταξινόμηση. Είναι ουσιαστικά αυτό που έκανες και εσύ και μας έδωσες τα δεδομένα της δικής σου άσκησης. Απλά εδώ, τα έχει με μορφή πίνακα. Στην ουσία τα δεδομένα είναι:
1). Όλα τα ζώα είναι διαφορετικά είδη.
2). Το 1ο και το 2ο στο ίδιο γένος. Το 4ο και το 5ο στο ίδιο γένος. Και το 6ο και 7ο στο ίδιο γένος.
3). Τα πρώτα τρία ζώα στην ίδια οικογένεια. Το 4ο και το 5ο στην ίδια οικογένεια. Και το 6ο και 7ο στην δική τους "ίδια" οικογένεια.
4). Τάξη, Κλάση, Φύλο: ΌΛΑ ίδια.

όπου,
1ο: Felis Catus
2ο: Felis Pardalis
3ο: Panthera Pardus
4ο: Canis Familaris
5ο: Canis Lupus
6ο: Ursus Arctos
7ο: Ursus Horribilus
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johnietraf

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο γιαννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Στατιστικής ΟΠΑ και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,889 μηνύματα.
Ρε παιδια οταν κανω ασκηση με το 10% που περνα απο ενα τροφικο επιπεδο σε αλλο πρεπει να γραφω τι γινεται στο 90% ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikos kaladas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο nikos kaladas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 253 μηνύματα.
Ρε παιδια οταν κανω ασκηση με το 10% που περνα απο ενα τροφικο επιπεδο σε αλλο πρεπει να γραφω τι γινεται στο 90% ?

φυσικα και πρεπει να γραφεις.ο κανονας του οικολογικου δεκατου πρεπει ρηττως να αναφερεται και ο κανονας λεει το εξης:To 10% της ενεργειας χανεται σε θερμοτητα στο περιβαλλον και το αλλο 90% διατηρειται.:clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PiDefiner

Δραστήριο μέλος

Ο PiDefiner αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 443 μηνύματα.
Προσωπικά το θεωρώ χαζό που μας αναγκάζουν να το κοπανάμε ολόκληρα κομμάτια για μια άσκηση αριθμιτικής. Εντάξει, οι Πανελλαδικές είναι μια φορά, αλλά πιστεύω ότι θα έπρεπε να το ζητάνε ξεκάθαρα σαν κομμάτι και όχι να το αφήνουν έτσι.
Νίκο, μήπως τα είπες ανάποδα; Το 90% δεν χάνεται και το 10% διατηρείται; Επίσης, η θερμότητα δεν αντιπροσωπεύει μόνο ένα μέρος της ενέργειας που χάνεται; Έχει άλλες τρεις βουλίτσες (ορισμένοι πεθαίνουν, δεν τρωγονται όλοι και απεκκρίσεις).

Σειρά μου να ρωτήσω: Πόσο πιστοί είστε στα λόγια του βιβλίο. (Για όσους είναι τεχνολογική) Το μαθαίνεται όπως, για παράδειγμα το ΑΟΔΕ; Εγώ από την αρχή το μάθαινα τελείως χαλαρά (ως προς την πιστότητα στο βιβλίο) και δεν φάνηκε να έχω πρόβλημα στα προηγούμενα διαγωνίσματα. Ξέρετε πόσο αυστηρά διορθώνουν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,851 μηνύματα.
Γιαννη ναι πρεπει να αναφερεις και τους λογους για τους οποιους υπαρχει αυτη η απωλεια!
PiDefiner,εγω στην αρχη το παλεψα για αοδε φαση αλλα λεω νταξ πιο χαλαρα ειναι στη βιολογια και τα μαθαινω περισσοτερο 'ελευθερα'..
nikos kaladas λαθος τα λες!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikos kaladas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο nikos kaladas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 253 μηνύματα.
Γιαννη ναι πρεπει να αναφερεις και τους λογους για τους οποιους υπαρχει αυτη η απωλεια!
PiDefiner,εγω στην αρχη το παλεψα για αοδε φαση αλλα λεω νταξ πιο χαλαρα ειναι στη βιολογια και τα μαθαινω περισσοτερο 'ελευθερα'..
nikos kaladas λαθος τα λες!

τι λεω λαθος?για ψαξε να το δεις καλυτερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,851 μηνύματα.
φυσικα και πρεπει να γραφεις.ο κανονας του οικολογικου δεκατου πρεπει ρηττως να αναφερεται και ο κανονας λεει το εξης:To 10% της ενεργειας χανεται σε θερμοτητα στο περιβαλλον και το αλλο 90% διατηρειται.:clapup:

τι λεω λαθος?για ψαξε να το δεις καλυτερα.
Δε θα το δω, πανελληνιες δινω τα'χω διαβασει τοσες φορες λες να μη τα ξέρω; Το 10% της ενεργειας περνα απο στο επόμενο τροφικό επίπεδο στο επομενο ενώ το υπόλοιπο 90% χάνεται και ενας από τους λόγους για τους οποιους υπαρχει αυτη η απώλεια ειναι οτι η χημικη ενεργεια μεσω της κυτταρικης αναπνοης γινεται σε μη αξιοποιηση μορφη ενεργειας οπως η θερμοτητα. Τουτεστιν, το 10% περνά και το 90% χάνεται. Εσυ ειπες το άκρως αντιθετο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PiDefiner

Δραστήριο μέλος

Ο PiDefiner αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 443 μηνύματα.
PiDefiner,εγω στην αρχη το παλεψα για αοδε φαση αλλα λεω νταξ πιο χαλαρα ειναι στη βιολογια και τα μαθαινω περισσοτερο
Ναι, και εγώ το ίδιο. Τα λέει περίεργα το άτιμο. (Μερικοί θα με βρίσετε, αλλά) Το ΑΟΔΕ τουλάχιστον έχει μια στοιχειώδη λογική που σε κάνει να τα θυμάσαι.
τι λεω λαθος?για ψαξε να το δεις καλυτερα.
Μάλλον τα μπέρδεψες, τα διάβασες κάποια στιγμή και σου κόλλησε το αντίθετο. Είχα πάθει και εγώ ένα τέτοιο Blackout σε διαγώνισμα, αλλά σκέψου το λογικά. Δεν είναι δυνατόν να περνάει το 90% της ενέργεια στα επόμενα επίδεδα. Πρώτον, γιατί είναι πάρα πολύ, και δεύτερον, γιατί... δεν θα έβγαιναν καλές οι πράξεις :whistle:

Edit: Και για του λόγου το αληθές, μπορείς να το δεις και μόνος σου εδώ.
"Έχει υπολογιστεί ότι μόνο το 10% περίπου της ενέργειας ενός τροφικού επιπέδου περνάει στο επόμενο, καθώς το 90% της ενέργειας χάνεται."
Υπόσχομαι ότι δεν το "πείραξα" :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johnietraf

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο γιαννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Στατιστικής ΟΠΑ και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,889 μηνύματα.
νικο καλαντα
οπως το λενε τα παιδια ειναι
εγω τα εχω μαθει πολυ καλα αλλα δεν γινεται απεξω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pb13

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο pb13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 125 μηνύματα.
Έχουν δίκιο τα παιδιά κάλαντα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,851 μηνύματα.
Αν δεν ειμαστε 100% σιγουροι για το αν αυτο που θελουμε να πουμε ειναι σωστο,καλύτερα να μη το πούμε. Υπάρχουν τόσοι υποψήφιοι που μπορεί να μπερδευτούν!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johnietraf

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο γιαννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Στατιστικής ΟΠΑ και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,889 μηνύματα.
Νταξ μην του παρουμε και το λαιμο
Αυτα τα παιδια που βλεπουν εδω το τοπικ θα ξερουν οτι το χει λαθος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 7 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top