Βοήθεια/Απορίες στις ΑΟΘ

natalia2212

Νεοφερμένος

Η natalia2212 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
Σε μια οικονομία παράγεται ο μέγιστος συνδυασμός Γ(χ=500 ψ=750).το Κ.Ε του χ είναι σταθερό και ίσο με 1.5.Να σχεδίασετέ την Κ.Π.Δ
Αυτό σημαίνει ότι στο διάγραμμα το μεγαλύτερο χ θα ναι 500 και το μεγαλύτερο ψ 750??δλδ ευθύγραμμο τμήμα με άκρα το (500,0) και το 0,750)??γιατί αλλιώς δεν βγάζω νόημα :/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Σε μια οικονομία παράγεται ο μέγιστος συνδυασμός Γ(χ=500 ψ=750).το Κ.Ε του χ είναι σταθερό και ίσο με 1.5.Να σχεδίασετέ την Κ.Π.Δ
Αυτό σημαίνει ότι στο διάγραμμα το μεγαλύτερο χ θα ναι 500 και το μεγαλύτερο ψ 750??δλδ ευθύγραμμο τμήμα με άκρα το (500,0) και το 0,750)??γιατί αλλιώς δεν βγάζω νόημα :/
Σταθερό κόστος ευκαιρίας σημαίνει γραμμική ΚΠΔ. Με τη βοήθεια του Γ και του ΚΕ θα βρεις για Χ=0 πόσο είναι το Ψ και για Ψ=0 πόσο είναι το Χ.
Χ=0 Ψ=1500
Ψ=0 Χ=1000
Αυτά είναι τα σημεία που θα τοποθετήσεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vicky13

Δραστήριο μέλος

Η Βίκυ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 535 μηνύματα.
Υποθέτουμε ότι ο κόσμος αποτελείται από 2 χώρες Α και Β.Κάθε μια από αυτές έχει 10.000 εργαζόμενους και παράγει 2 αγαθά, ψωμί και όπλα.Οι εργάτες και των δυο χωρών έχουν την ίδια εξειδίκευση , όχι όμως και στις 2 χώρες.Στη χώρα Α ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να παράγει είτε 20 κιλά ψωμί την ημέρα είτε 2 όπλα.Στη χώρα Β ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να παράγει είτε 12 κιλά ψωμί την ημέρα είτε 4 όπλα.
α)Να κατασκευαστεί η Κ.Π.Δ. για κάθε μια χώρα
β)Συγκρίνετε το κόστος ευκαιρίας παραγωγής όπλων και στις δυο χώρες.Σε ποια χώρα είναι φθηνότερη η παραγωγή όπλων;
γ)Συγκρίνετε το κόστος ευκαιρίας παραγωγής ψωμιού στις δυο χώρες.Σε ποια χώρα είναι φθηνότερη η παραγωγή ψωμιού;
δ)Υποθέτουμε ότι κάθε χώρα αφιερώνει το μισό οικονομικά ενεργό πληθυσμό της στην παραγωγή κάθε προϊόντος.Δείξτε το σημείο παραγωγής σε κάθε διάγραμμα πόση ποσότητα του κάθε προϊόντος θα παράγεται σε κάθε χώρα;Ποια είναι η συνολική παγκόσμια παραγωγή ψωμιού και όπλων;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Υποθέτουμε ότι ο κόσμος αποτελείται από 2 χώρες Α και Β.Κάθε μια από αυτές έχει 10.000 εργαζόμενους και παράγει 2 αγαθά, ψωμί και όπλα.Οι εργάτες και των δυο χωρών έχουν την ίδια εξειδίκευση , όχι όμως και στις 2 χώρες.Στη χώρα Α ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να παράγει είτε 20 κιλά ψωμί την ημέρα είτε 2 όπλα.Στη χώρα Β ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να παράγει είτε 12 κιλά ψωμί την ημέρα είτε 4 όπλα.
α)Να κατασκευαστεί η Κ.Π.Δ. για κάθε μια χώρα
β)Συγκρίνετε το κόστος ευκαιρίας παραγωγής όπλων και στις δυο χώρες.Σε ποια χώρα είναι φθηνότερη η παραγωγή όπλων;
γ)Συγκρίνετε το κόστος ευκαιρίας παραγωγής ψωμιού στις δυο χώρες.Σε ποια χώρα είναι φθηνότερη η παραγωγή ψωμιού;
δ)Υποθέτουμε ότι κάθε χώρα αφιερώνει το μισό οικονομικά ενεργό πληθυσμό της στην παραγωγή κάθε προϊόντος.Δείξτε το σημείο παραγωγής σε κάθε διάγραμμα πόση ποσότητα του κάθε προϊόντος θα παράγεται σε κάθε χώρα;Ποια είναι η συνολική παγκόσμια παραγωγή ψωμιού και όπλων;
Βίκυ μου, θέλω να πιστεύω ότι τόσο εσύ όσο και τα υπόλοιπα παιδιά του φόρουμ γνωρίζετε ότι είμαι πάντα διαθέσιμος να απαντήσω σε οποιαδήποτε απορία σας. Ωστόσο καταλαβαίνεις ότι δεν είναι εφικτό να μου ζητείται να λύσω ολόκληρες ασκήσεις. Άλλωστε θεωρώ ότι το καλύτερο είναι να προσπαθείτε να τη λύσετε και αν σε συγκεκριμένα ερωτήματα έχετε απορίες και προβληματισμούς, τότε να τις/τους εκφράζετε. Συγχώρεσέ με αλλά πιστεύω ότι αυτό είναι το εφικτό και το σωστό.
Επειδή όμως θέλω να ικανοποιήσω την επιθυμία σου θα σου απαντήσω.
α) για κάθε μία ΚΠΔ, θα υπολογίσεις τις μέγιστες ποσότητες του Χ και του Ψ, όταν όλοι οι εργάτες απασχολούνται μόνο στο ένα ή στο άλλο αγαθό. Με αυτούς τους δύο συνδυασμούς θα σχεδιάσεις τισ γραμμικές ΚΠΔ.
β,γ) Θα υπολογίσεις τα ΚΕ των δύο αγαθών. Εκεί όπου θα παρατηρείται το μικρότερο (που σημαίνει ότι απαιτείται μικρότερη θυσία), θα θεωρείται και η φθηνότερη παραγωγή του κάθε αγαθού.
δ) Καταρχάς, θεωρώ ακραίο να αναφέρεις σε άσκηση του 1ου κεφαλαίου τον όρο "οικονομικά ενεργό πληθυσμό" όταν ο μαθητής δεν έχει διδαχθεί το 9ο κεφάλαιο. Στις πανελλήνιες είναι προσεκτικοί και δε χρησιμοποιούν όρους που αναφέρονται σε εκτός ύλης κεφάλαια. Όσο για την λύση ... δεν τη γνωρίζω!!!. Με τη συγκεκριμένη εκφώνηση μπορώ να σκεφτώ περισσότερους από ένα συνδυασμούς.
Ελπίζω να σε βοήθησα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vicky13

Δραστήριο μέλος

Η Βίκυ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 535 μηνύματα.
Ευχαριστώ πάρα πολύ :)
Η Κ.Π.Δ. καμπύλη δεν θα είναι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Ευχαριστώ πάρα πολύ :)
Η Κ.Π.Δ. καμπύλη δεν θα είναι;
όχι θα είναι ευθεία γιατί οι εργάτες έχουν την ίδια εξειδίκευση και το κόστος ευκαιρίας σταθερό
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

soad84

Νεοφερμένος

Η soad84 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Καλησπέρα, όταν μας λένε να βρόύμε την αλγεβρική μορφή της συνάρτησης ζήτησης και δεν διευκρινίζει εαν είναι γραμμική ή ισοσκελής υπερβολή ελέγχουμε τη συνολική δαπάνη εαν είναι σταθερή? Και αν βρούμε ότι δεν είναι σταθερή τι λέμε? Επειδή δεν είναι σταθερή δεν ειναι ισοσκελής υπερβολή , άρα είναι γραμμική?
Επίσης εαν μας δίνεται πίνακας και μας ζητείται να σχεδιάσουμε την ευθεία καμπύλη ζήτησης, βάζω μόνο τα σημεία, βάζω όπου P και Q = 0 να δω που τέμνει τους άξονες ή τα κάνω και τα δύο?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Καλησπέρα, όταν μας λένε να βρόύμε την αλγεβρική μορφή της συνάρτησης ζήτησης και δεν διευκρινίζει εαν είναι γραμμική ή ισοσκελής υπερβολή ελέγχουμε τη συνολική δαπάνη εαν είναι σταθερή? Και αν βρούμε ότι δεν είναι σταθερή τι λέμε? Επειδή δεν είναι σταθερή δεν ειναι ισοσκελής υπερβολή , άρα είναι γραμμική?
Επίσης εαν μας δίνεται πίνακας και μας ζητείται να σχεδιάσουμε την ευθεία καμπύλη ζήτησης, βάζω μόνο τα σημεία, βάζω όπου P και Q = 0 να δω που τέμνει τους άξονες ή τα κάνω και τα δύο?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Ο τρόπος που λες με την δαπάνη, αν είναι σταθερή, είναι ασφαλής μόνο αν βρεις πάνω από 2 σημεία με την ίδια δαπάνη. Προφανώς η συνάρτηση ζήτησης που σου ζητάει είναι γραμμική αλλά ξεχνάει να το αναφέρει, συμβαίνει πολλές φορές αυτό. Σε κάθε περίπτωση, στις πανελλήνιες δεν θα υπάρχει τέτοια ασάφεια.

Για το δεύτερο, θέλεις απλά 2 σημεία, ανεξάρτητα πώς θα τα βρεις. Τα βάζεις στο σύστημα στο αξόνων, τα ενώνεις, τραβάς γραμμή μέχρι να συναντήσουν τους άξονες και βουαλά :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Soutotiri, όσον αφορά το πρώτο με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο σε όλα όσα λες.
Στο δεύτερο έχω να προσθέσω κάτι. Αν η άσκηση δίνει πίνακα με σημεία αλλά δεν αναφέρει ότι είναι γραμμική τότε βάζουμε μόνο τα σημεία. Αν όμως όπως λες αναφέρει ρητά ότι είναι γραμμική τότε θα συνιστούσα να βρεις τη συνάρτηση και να δεις που μηδενίζονται τα Ρ και Q. Αν μάλιστα δίνει τη συνάρτηση είσαι υποχρεωμένος να βρεις που ακριβώς τέμνει τους άξονες. Στο βαθμολογικό μας τονίζεται αυτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vicky13

Δραστήριο μέλος

Η Βίκυ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 535 μηνύματα.
Θέλω μια μικρή βοήθεια.Λοιπόν:
Δίνεται ο πίνακας :
Σ. Χ ψ
Α 200 0
Β 120 80
Γ 60 110
Δ 20 130
Ε 0 140


Με δεδομένο ότι η οικονομία παράγει 80 μονάδες από το χ και 61 μονάδες από το ψ, μπορεί να αυξήσει την παραγωγή των παραπάνω αγαθών κατά 40% χωρίς να ξεπερνά τα όρια των παραγωγικών δυνατοτήτων της;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Θέλω μια μικρή βοήθεια.Λοιπόν:
Δίνεται ο πίνακας :
Σ. Χ ψ
Α 200 0
Β 120 80
Γ 60 110
Δ 20 130
Ε 0 140


Με δεδομένο ότι η οικονομία παράγει 80 μονάδες από το χ και 61 μονάδες από το ψ, μπορεί να αυξήσει την παραγωγή των παραπάνω αγαθών κατά 40% χωρίς να ξεπερνά τα όρια των παραγωγικών δυνατοτήτων της;
Βίκυ θα αυξήσεις το Χ και το Ψ κατά 40% και θα γίνουν 112 και 85,4 αντίστοιχα. Μετά με τη βοήθεια του πίνακα και του κόστους ευκαιρίας θα τσεκάρεις αν ο συνδυασμός που προέκυψε είναι εφικτός ή μέγιστος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrysamer

Νεοφερμένος

Η xrysamer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Καλησπέρα! Θα ήθελα αν μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει με μία άσκηση ΑΟΘ!
Ασκηση: Μία υποθετική οικονομία παράγει δύο αγαθά Χ και Ψ. η παραγωγή τους απαιτεί μόνο εργασία. Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή και των δύο. η τεχνολογία παραγωγής παραμένει σταθερή. Αν χρησιμοποιηθούν 15 εργάτες στην παραγωγή του Ψ και οι υπόλοιποι στην παραγωγή του Χ παράγεται ο άριστος συνδυασμός Κ (Χ=10, Ψ=150). Αν χρησιμοποιηθούν 15 εργάτες στην παραγωγή του Χ και οι υπόλοιποι στην παραγωγή του Ψ παράγεται ο άριστος συνδυασμός Μ(Χ=30, Ψ=50).Ζητείται να υπολογιστεί ο αριθμός των ανέργων αν η οικονομία παράγει το συνδυασμό Ξ(Χ=24, Ψ=60)
Ευχαριστώ πολύ!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Καλησπέρα! Θα ήθελα αν μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει με μία άσκηση ΑΟΘ!
Ασκηση: Μία υποθετική οικονομία παράγει δύο αγαθά Χ και Ψ. η παραγωγή τους απαιτεί μόνο εργασία. Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή και των δύο. η τεχνολογία παραγωγής παραμένει σταθερή. Αν χρησιμοποιηθούν 15 εργάτες στην παραγωγή του Ψ και οι υπόλοιποι στην παραγωγή του Χ παράγεται ο άριστος συνδυασμός Κ (Χ=10, Ψ=150). Αν χρησιμοποιηθούν 15 εργάτες στην παραγωγή του Χ και οι υπόλοιποι στην παραγωγή του Ψ παράγεται ο άριστος συνδυασμός Μ(Χ=30, Ψ=50).Ζητείται να υπολογιστεί ο αριθμός των ανέργων αν η οικονομία παράγει το συνδυασμό Ξ(Χ=24, Ψ=60)
Ευχαριστώ πολύ!!
Από το συνδυασμό Κ προκύπτει ότι κάθε εργάτης στο Ψ παράγει 150/15=10 μονάδες. Από τον Μ κάθε εργάτης παράγει 30/15 = 2 μονάδες Χ. Από τους δύο άριστπυς συνδυασμούς προκύπτει ότι απασχολούνται συνολικά 20 εργάτες.
Στον Ξ απασχολούνται 24/2=12 εργάτες στο Χ και 60/10=6 εργάτες στο Ψ.
12+6=18 εργάτες
Άρα υπάρχουν 20-18=2 άνεργοι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrysamer

Νεοφερμένος

Η xrysamer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
.... Και ακόμη μία καθοδήγηση, αν είναι εύκολο, για την παρακάτω άσκηση:

Σε μία υποθετική οικονομία που παράγει δύο αγαθά Χ και Ψ, το εργατικό δυναμικό είναι 100 άτομα. Ο πίνακας παραγωγικών δυνατοτήτων με πλήρη απασχόληση των παραγ. συντελεστών δίνεται παρακάτω:
Συνδυασμοί Χ Ψ
Α 0 600
Β 50 300
Γ 100 150
Δ 150 0

Αν παρουσιαστεί ανεργία10% (ενώ όλοι οι άλλοι ΠΣ απασχολούνται πλήρως) η οικονομία παράγει το συνδυασμό Μ (Χ=50, Ψ=300).
Να Βρεθεί το νέο ποσοστό ανεργίας αν η οικονομία μεταβεί στο συνδυασμό Ν(Χ=60, Ψ=400)

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων...

Από το συνδυασμό Κ προκύπτει ότι κάθε εργάτης στο Ψ παράγει 150/15=10 μονάδες. Από τον Μ κάθε εργάτης παράγει 30/15 = 2 μονάδες Χ. Από τους δύο άριστπυς συνδυασμούς προκύπτει ότι απασχολούνται συνολικά 20 εργάτες.
Στον Ξ απασχολούνται 24/2=12 εργάτες στο Χ και 60/10=6 εργάτες στο Ψ.
12+6=18 εργάτες
Άρα υπάρχουν 20-18=2 άνεργοι

Ευχαριστώ πάρα πολύ!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Υπαρχει καποιο λαθος στην εκφωνηση. Ο Μ ταυτιζεται με τον Β
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrysamer

Νεοφερμένος

Η xrysamer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Υπαρχει καποιο λαθος στην εκφωνηση. Ο Μ ταυτιζεται με τον Β

Ναι, με συγχωρείτε.. Δικό μου τυπογραφικό λάθος..
Όπου Β ( Χ=50, Ψ=500) και Γ (Χ=100, Ψ=300)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Ναι, με συγχωρείτε.. Δικό μου τυπογραφικό λάθος..
Όπου Β ( Χ=50, Ψ=500) και Γ (Χ=100, Ψ=300)
Αν έχω αντιληφθεί καλά το πνεύμα της άσκησης, τότε είναι υπερβολικά ενδιαφέρουσα αλλά προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα δοθεί κάτι τέτοιο στις Πανελλήνιες.
Προφανώς δεν ισχύει πάλι ότι "Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή και των δύο" γιατί τότε δε λύνεται.
1η παρατήρηση : οι συνδυασμοί Μ και Ν κινούνται στο ίδιο διάστημα ΒΓ όπου υπάρχει σταθερότητα απόδοσης και θυσίας.
2Η : από το β στο Μ θυσιάζονται 200 μονάδες Ψ που παράγονταν από το 10% των εργαζόμενων δηλαδή 10. Άρα κάθε εργάτης παράγει στο ΒΓ 200/10=20 μονάδες Ψ. Οπότε οι υπόλοιποι 90 θα παράγουν τις 50 μονάδες Χ. Εδώ βέβαια δεν προκύπτει ακέραιη αναλογία του πόσο παράγει κάθε εργάτης στο Χ.
Αν προέκυπτε ακέραιη αναλογία, τότε θα εφάρμοζα τα δεδομένα στο Ν και θα έβρισκα το ποσοστό ανεργίας.
Προσωπικά έτσι αποκωδικοποιώ την άσκηση. Ή έχεις και άλλο λάθος στα νούμερα, ή μου διαφεύγει κάτι ή ο/η συνάδελφος που στο έδωσε επιθυμεί στρογγυλοποίηση δεκαδικών.
Μία δεύτερη άποψη από τον sourotiri θα ήταν πολύ χρήσιμη αν είναι online και παρακολουθεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrysamer

Νεοφερμένος

Η xrysamer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Αν έχω αντιληφθεί καλά το πνεύμα της άσκησης, τότε είναι υπερβολικά ενδιαφέρουσα αλλά προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα δοθεί κάτι τέτοιο στις Πανελλήνιες.
Προφανώς δεν ισχύει πάλι ότι "Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή και των δύο" γιατί τότε δε λύνεται.
1η παρατήρηση : οι συνδυασμοί Μ και Ν κινούνται στο ίδιο διάστημα ΒΓ όπου υπάρχει σταθερότητα απόδοσης και θυσίας.
2Η : από το β στο Μ θυσιάζονται 200 μονάδες Ψ που παράγονταν από το 10% των εργαζόμενων δηλαδή 10. Άρα κάθε εργάτης παράγει στο ΒΓ 200/10=20 μονάδες Ψ. Οπότε οι υπόλοιποι 90 θα παράγουν τις 50 μονάδες Χ. Εδώ βέβαια δεν προκύπτει ακέραιη αναλογία του πόσο παράγει κάθε εργάτης στο Χ.
Αν προέκυπτε ακέραιη αναλογία, τότε θα εφάρμοζα τα δεδομένα στο Ν και θα έβρισκα το ποσοστό ανεργίας.
Προσωπικά έτσι αποκωδικοποιώ την άσκηση. Ή έχεις και άλλο λάθος στα νούμερα, ή μου διαφεύγει κάτι ή ο/η συνάδελφος που στο έδωσε επιθυμεί στρογγυλοποίηση δεκαδικών.
Μία δεύτερη άποψη από τον sourotiri θα ήταν πολύ χρήσιμη αν είναι online και παρακολουθεί.

Κι εγώ τη βρήκα ιδιαίτερα περίπλοκη άσκηση, ειδικά για τις Πανελλαδικές.. Και με δυσκόλεψε το γεγονός της μη ακέραιης αναλογίας!
Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σας! Θα τη λύσω με τα συγκεκριμένα δεδομένα, κάνοντας στρογγυλοποίηση και θα ζητήσω κι άλλες διευκρινίσεις από την καθηγήτρια!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
Κι εγώ τη βρήκα ιδιαίτερα περίπλοκη άσκηση, ειδικά για τις Πανελλαδικές.. Και με δυσκόλεψε το γεγονός της μη ακέραιης αναλογίας!
Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σας! Θα τη λύσω με τα συγκεκριμένα δεδομένα, κάνοντας στρογγυλοποίηση και θα ζητήσω κι άλλες διευκρινίσεις από την καθηγήτρια!
όταν τη λύσετε, ενήμερωσέ με σε παρακαλώ μέσω του φόρουμ ή με pm
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vicky13

Δραστήριο μέλος

Η Βίκυ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 535 μηνύματα.
Θέλω μια βοήθεια σε μια άσκηση στο 2ο κεφάλαιο.
Στην αγορά ενός αγαθού οι καταναλωτές ζητούσαν 120 μονάδες από το αγαθό Χ.Εξαιτίας της αύξησης του εισοδήματος των καταναλωτών κατά 10% (Εy=2,5) αυξήθηκε η ζήτηση του αγαθού.Μια μεταγενέστερη αύξηση στη τιμή του αγαθού κατά 5% υποχρέωσε τους καταναλωτές να ζητούν όσες μονάδες ζητούσαν πριν την αύξηση του εισοδήματος τους.
α)Να υπολογίσετε την ελαστικότητα της ζήτησης ως προς τη τιμή
β)Πόσες φορές μεταβλήθηκε η συνολική δαπάνη των καταναλωτών και σε ποιο ποσοστό κάθε φορά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top