Βοήθεια/Απορίες στη Φυσική

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,195 μηνύματα.
... Με το σχήμα παραπάνω θα το καταλάβεις εύκολα. ;)
+10³
Είχα στην Α λυκείου (και έχω ακόμα) έναν καταπληκτικό φυσικό. (Αυτός με έκανε να αγαπήσω τη Φυσική). Ακόμα θυμάμαι όταν λύναμε αυτή την άσκηση με το τρένο. Μας έλεγε ότι ΠΑΝΤΑ σε κάθε θέμα Φυσικής το ΣΧΗΜΑ είναι απαραίτητο και υποχρεωτικό. Οι Φυσική, έλεγε, δεν είναι οι τύποι, αλλά η κατανόηση του τι συμβαίνει και για να καταλάβουμε το φαινόμενο που περιγράφει μια άσκηση πρέπει να ζωγραφίσουμε την ιστοριούλα της. Αν καταλάβουμε την ιστοριούλα αυτή, οι τύποι έρχονται μόνοι τους. (Όταν κάποιος λέει "θα πάρουμε τον τύπο", του απαντά "να τον πάρετε και να φύγετε"). Το να κοιτάμε τα δοσμένα και να ψάχνουμε ποιος τύπος ταιριάζει δεν είναι σωστό γιατί στα ίδια δοσμένα μπορεί να ταιριάζουν διάφορες εκφωνήσεις. Αφού γράψουμε τα δοσμένα και τα ζητούμενα, διαβάζουμε την άσκηση προσεκτικά και προσπαθούμε να ζωγραφίσουμε το παραμυθάκι της σε ένα σχήμα,στο οποίο θα γράψουμε με σύμβολα τα δοσμένα και τα ζητούμενα. Αν το κάνουμε αυτό και καταλάβουμε τι ακριβώς γίνεται, η συνέχεια βγαίνει αυτόματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

*Maria (^_^)*

Πολύ δραστήριο μέλος

Η *Maria (^_^)* αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 1,601 μηνύματα.
Εγώ πάλι δεν τα πάω καλά με την Φυσική..!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Έχουμε μία ευθύγραμμη ομαλή κίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β και άλλη μία ευθύγραμμη ομαλή από το σημείο Β προς το σημείο Α.Η ταχύτητα του κινητού στην κίνηση Α-->Β είναι 10 m/s,ενώ στην κίνηση Β-->Α η ταχύτητα κίνησής του είναι 12 m/s.Να βρεθεί η μέση ταχύτητα της διαδρομής Α-->Β-->Α.

Έχω βρει ότι είναι 11 αλλά δεν είμαι σίγουρος :/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chrislg

Νεοφερμένος

Ο chrislg αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
σου δίνεται η απόσταση ΑΒ ή ο χρόνος που χρειάστηκε για να διανύσει το κινητό αυτή την απόσταση ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Δεν δίνει χρόνο η άσκηση,αλλά μπορείς να τον βρεις από τον τύπο t=x/u.Η απόσταση ΑΒ=500m
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chrislg

Νεοφερμένος

Ο chrislg αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
για να βρεις όμως τον χρόνο πρέπει να ξέρεις την απόσταση ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Έγραψα και την απόσταση πιο πάνω.Αλλά και να μην μας την έδινε,εφ'όσον είναι η μέση ταχύτητα δεν μπορούμε να βρούμε τον μέσο όρο των 2 ταχυτήτων;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chrislg

Νεοφερμένος

Ο chrislg αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
είσαι σίγουρος για την εκφώνηση της άσκησης ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Ναι έτσι ακριβώς είναι.Στο φροντιστήριο μου την έβαλαν.Μάλιστα ο καθηγητής είπε ότι δεν είναι απαραίτητη η απόσταση αλλά κάποια παιδιά επειδή θα πάνε να πάρουν τον τύπο,τους την έδωσε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,195 μηνύματα.
Έχουμε μία ευθύγραμμη ομαλή κίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β και άλλη μία ευθύγραμμη ομαλή από το σημείο Β προς το σημείο Α.Η ταχύτητα του κινητού στην κίνηση Α-->Β είναι 10 m/s,ενώ στην κίνηση Β-->Α η ταχύτητα κίνησής του είναι 12 m/s.Να βρεθεί η μέση ταχύτητα της διαδρομής Α-->Β-->Α.
Δεν χρειάζεται ούτε χρόνος ούτε απόσταση. Σχήμα έκανες?
A -> B: χ = υ t => t = x/υ
Β -> Α : χ = υ t => t = x/υ
Α -> Β -> Α : t = t + t = x(1/υ + 1/υ) = χ (υ)/υυ
υ̅ = 2χ/t = 2υυ/(υ) = 10,91m/s
.....κάποια παιδιά επειδή θα πάνε να πάρουν τον τύπο,τους την έδωσε.
Δες εδώ: https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?p=2448793#post2448793


.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
10,91 βρήκα και εγώ αλλά δεν τα έκανα έτσι όπως τα έκανε και ο Δίας!!Λίγο πιο σύντομα!!
Μετά δοκίμασα και τον άλλο τρόπο που είπα και μου βγήκε 11.Επειδή είδα ότι στο t2 όταν έκανα χ/υ δεν μου βγήκε ακριβώς η διαίρεση,υπέθεσα ότι είναι 11 και το στρογγυλοποίησα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chrislg

Νεοφερμένος

Ο chrislg αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
αυτό όμως με τον μέσο όρο που ανέφερες δεν είναι σωστό ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Δεν χρειάζεται ούτε χρόνος ούτε απόσταση. Σχήμα έκανες?
A -> B: χ = υ t => t = x/υ
Β -> Α : χ = υ t => t = x/υ
Α -> Β -> Α : t = t + t = x(1/υ + 1/υ) = χ (υ)/υυ
υ̅ = 2χ/t = 2υυ/(υ) = 10,91m/s

Δες εδώ: https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?p=2448793#post2448793


.


Διάβασα το ποστ σου και συμφωνώ ότι η φυσική δεν είναι απλά ένας τύπος,αλλά να καταλάβεις το τι συμβαίνει σε κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζεις.Σχήμα δεν μας ζήτησε βέβαια,αλλά λες να το κάνω;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
αυτό όμως με τον μέσο όρο που ανέφερες δεν είναι σωστό ...
Γιατί δεν είναι σωστό; :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chrislg

Νεοφερμένος

Ο chrislg αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
γιατί το κινητό κινείται με αυτές τις ταχύτητες για διαφορετικό χρόνο, οπότε δεν μπορείς να πεις ότι η μέση ταχύτητα είναι ο μέσος όρος των δύο ταχυτήτων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,195 μηνύματα.
Διάβασα το ποστ σου και συμφωνώ ότι η φυσική δεν είναι απλά ένας τύπος,αλλά να καταλάβεις το τι συμβαίνει σε κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζεις.Σχήμα δεν μας ζήτησε βέβαια,αλλά λες να το κάνω;
Δεν χρειάζεται να στο ζητήσει. Το ΣΧΗΜΑ θα το κάνεις ΠΑΝΤΑ: 1) Για σένα, να καταλάβεις την άσκηση και να δεις τη λύση, 2) Για τον καθηγητή, να δει πλήρη λύση και τέλειο γραπτό.
Όσο για την άσκηση: Αν δοκιμάσεις για απόσταση ΑΒ οποιοδήποτε αριθμό, το ίδιο θα βγεί. Όσο για το μέσο όρο σίγουρα λάθος είναι, μην το συζητάς, σκέψου μόνον τι είναι η μέση ταχύτητα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Κατάλαβα!
Ευχαριστώ πολύ!! :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ricky

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pericles αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
καλημέρα σε όλους. Θα ήθελα λίγο την βοήθεια σας. Είμαι μαθήτρια Β' Λυκειου σε εσπερινό σχολείο που αυτό σημαίνει οτι εμείς στην Β' τάξη κανουμε τα μισά από τα βιβλία της Α' . (κυρίως στα μαθήματα φυσικοχημεία, αρχαία και μαθηματικά. Κάνουμε απο κει που είχαμε μείνει πέρυσι)
Αυτό που θα ήθελα είναι αν μπορεί μνα με βοηθήσει καποιος στο μάθημα της φυσικής στο κεφάλαιο που μιλάει για την ορμή.. εχω μια άσκηση που πρέπει να εξηγήσω η οποία είναι η εξής:
''Ενας μαθητής πέφτει με άνεση απο μια βάρκα στην θάλασσα. Οταν όμως ο ίδιος μαθητης πέφτει στη θάλασσα από μια εξέδρα αρκετών μέτρων, η προσκρουση στο νερό είναι τόσο δυνατή, ωστε το αποτέλεσμα να είναι δυσάρεστο.
Ποια νομίζετε ότι είναι η εξήγηση; ''
στη γλώσσα της φυσικής είναι λίγο δύσκολο να το εξηγήσω αν μπορεί και ξέρει περιμένω απαντηση..
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

H ερώτηση μοιάζει απλή αλλά μια προσεκτική ανάλυση δείχνει το αντίθετο. Θα προσπαθήσω να δώσω μια διαισθητική εξήγηση παραλείποντας τους αντίστοιχους φυσικομαθηματικούς κανόνες.

Από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι όταν πέφτουμε στο νερό από μεγάλο ύψος (έστω και από 10 m) το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο. Αυτό συμβαίνει αφενός διότι μπαίνουμε απότομα σε μια νέα κατάσταση υψηλής πίεσης (το νερό έχει πυκνότητα περίπου
, δηλαδή 1000 φορές μεγαλύτερη από του αέρα). Από τις οπές του σώματός μας μπαίνει πολύ νερό καθώς τα μόρια των ρευστών έχουν την τάση να ταξιδεύουν από περιοχές υψηλής πίεσης προς περιοχές χαμηλότερης πίεσης. Επιπλέον, νερό μπαίνει και εξαιτίας του φαινομένου της ώσμωσης, όπου το θαλασσινό νερό (με υψηλή συγκέντρωση σε άλατα) "έλκεται" από το νερό που υπάρχει στο σώμα μας (με χαμηλότερη συγκέντρωση σε άλατα).

(Σημείωση: Τα φυτά εκμεταλλεύονται την ώσμωση για να "τραβήξουν" νερό από τις υπόγειες ρίζες προς τα πάνω, δηλαδή προς τα κλαδιά, τα φύλλα, τα άνθη και τα φρούτα τους.)

Όμως το δυσάρεστο συναίσθημα της πτώσης από ψηλά έχει και μια άλλη διάσταση: νιώθουμε ότι πονάμε περισσότερο. Ίσως πολύ σωστά θα καταλάβατε ότι πονάμε γιατί πάνω μας ασκούνται δυνάμεις.

Αρχικά κάποιος μπορεί να κάνει τις εξής σκέψεις: Και στις 2 περιπτώσεις (από ψηλά και από χαμηλά), τη στιγμή που ακουμπάμε το νερό, του ασκούμε την ίδια δύναμη (μόνο το βάρος μας). Από τον τρίτο νόμο του Νεύτωνα προκύπτει ότι και στις 2 περιπτώσεις το νερό μας ασκεί μια δύναμη ίσου μέτρου, άρα γιατί η διαφορετική αντίληψη πόνου;

Αν μπορούσαμε να παγώσουμε το χρόνο και να μετρήσουμε τον πόνο μας κάθε στιγμή της πτώσης, θα παρατηρούσαμε ότι και στις 2 περιπτώσεις αισθανόμαστε τον ίδιο πόνο τη χρονική στιγμή που αγγίζουμε το νερό. Με άλλα λόγια, τη χρονική στιγμή που αγγίζουμε το νερό του ασκούμε μια δύναμη (το βάρος μας) και το νερό με τη σειρά του μας ασκεί μια δύναμη ίση σε μέτρο αλλά αντίθετης φοράς.

Εδώ είναι το κρίσιμο σημείο: Η διαφορά στον πόνο προκύπτει από τη χρονική στιγμή που αγγίζουμε το νερό και έπειτα. Αφού αγγίξουμε το νερό, αρχίζει να ενεργεί το φαινόμενο της σύγκρουσης ή πρόσκρουσης. Κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης δύο σωμάτων αναπτύσσονται πάρα πολύ ισχυρές δυνάμεις (μπροστά τους οι βαρυτικές αλληλεπιδράσεις είναι αμελητέες) οι οποίες οφείλονται στην ορμή των σωμάτων, και κατ'επέκταση στην ταχύτητά τους. Γενικότερα, όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα πρόσκρουσης ενός αντικειμένου, τόσο μεγαλύτερες είναι οι δυνάμεις πρόσκρουσης. Έτσι λοιπόν, όταν πέφτουμε από μεγάλο ύψος η ταχύτητα πρόσκρουσης στο νερό είναι μεγάλη, και συνεπώς οι δυνάμεις πρόσκρουσης που μας ασκεί το νερό είναι αρκετά μεγάλες για να προκαλέσουν έντονες παραμορφώσεις (προσωρινές ή μόνιμες) στο σώμα μας.

Μετά την πρόσκρουση και αφού το μεγαλύτερο μέρος του σώματός μας έχει βυθιστεί, θα συνεχίσουμε να αισθανόμαστε πόνο, που όμως έχει διαφορετική αιτία. Φανταστείτε ότι βγάζετε το χέρι μας έξω από το παράθυρο ενός γρήγορα κινούμενου οχήματος. Αν αφήσετε το χέρι σας έξω για αρκετή ώρα θα νιώσετε κάτι σα τσίμπημα το οποίο οφείλεται στις δυνάμεις που ασκούν τα μόρια του αέρα καθώς έρχονται σε επαφή με την επιδερμίδα. Το άθροισμα όλων αυτών των δυνάμεων δίνει μια συγκεντρωτική δύναμη που ονομάζεται οπισθέλκουσα ή αντίσταση ρευστού. Η οπισθέλκουσα εμφανίζεται σε όλα τα ρευστά και έχει φορά αντίθετη της κίνησης του σώματος. Επίσης, αυξάνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα του σώματος εντός του ρευστού. Καθώς η μέση ταχύτητα του σώματός μας εντός του νερού είναι μεγαλύτερη όταν πέφτουμε από ψηλά, η μέση οπισθέλκουσα που ασκείται στις επιφάνειες του σώματός μας είναι μεγαλύτερη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,195 μηνύματα.
''Ενας μαθητής πέφτει με άνεση απο μια βάρκα στην θάλασσα. Οταν όμως ο ίδιος μαθητης πέφτει στη θάλασσα από μια εξέδρα αρκετών μέτρων, η προσκρουση στο νερό είναι τόσο δυνατή, ωστε το αποτέλεσμα να είναι δυσάρεστο. Ποια νομίζετε ότι είναι η εξήγηση; ''
H ερώτηση μοιάζει απλή αλλά μια προσεκτική ανάλυση δείχνει το αντίθετο. Θα προσπαθήσω να δώσω μια διαισθητική εξήγηση παραλείποντας τους αντίστοιχους φυσικομαθηματικούς κανόνες.....
Να δώσω μια πιο απλή εξήγηση, αλλά κάπως πιο κατάλληλη για Α λυκείου?
Και στις 2 περιπτώσεις η δύναμη που θα τον σταματήσει είναι από το νερό που είναι F = Δp/Δt. Όταν πέφτει από ψηλά, φτάνει στο νερό με μεγαλύτερη ταχύτητα, άρα με μεγαλύτερη ορμή. Άρα θα δεχθεί πιο μεγάλη δύναμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

*Maria (^_^)*

Πολύ δραστήριο μέλος

Η *Maria (^_^)* αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 1,601 μηνύματα.
Ως "λάτρης" της φυσικής,θέλω βοήθεια σε μια άσκηση... :(

Ένα αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα Uo=30 m/s. Ξαφνικά βλέπει ένα εμπόδιο και επιβραδύνει α=3 m/s (στο τετράγωνο..δν ξέρω πώς μπαίνει!:redface:). Να βρεθεί μετά από πόση ώρα θα σταματήσει και πόση θα είναι η μετατόπισή του εκείνη την στιγμή.

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς λύνεται..:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top