Dias
Επιφανές μέλος
+10³... Με το σχήμα παραπάνω θα το καταλάβεις εύκολα.
Είχα στην Α λυκείου (και έχω ακόμα) έναν καταπληκτικό φυσικό. (Αυτός με έκανε να αγαπήσω τη Φυσική). Ακόμα θυμάμαι όταν λύναμε αυτή την άσκηση με το τρένο. Μας έλεγε ότι ΠΑΝΤΑ σε κάθε θέμα Φυσικής το ΣΧΗΜΑ είναι απαραίτητο και υποχρεωτικό. Οι Φυσική, έλεγε, δεν είναι οι τύποι, αλλά η κατανόηση του τι συμβαίνει και για να καταλάβουμε το φαινόμενο που περιγράφει μια άσκηση πρέπει να ζωγραφίσουμε την ιστοριούλα της. Αν καταλάβουμε την ιστοριούλα αυτή, οι τύποι έρχονται μόνοι τους. (Όταν κάποιος λέει "θα πάρουμε τον τύπο", του απαντά "να τον πάρετε και να φύγετε"). Το να κοιτάμε τα δοσμένα και να ψάχνουμε ποιος τύπος ταιριάζει δεν είναι σωστό γιατί στα ίδια δοσμένα μπορεί να ταιριάζουν διάφορες εκφωνήσεις. Αφού γράψουμε τα δοσμένα και τα ζητούμενα, διαβάζουμε την άσκηση προσεκτικά και προσπαθούμε να ζωγραφίσουμε το παραμυθάκι της σε ένα σχήμα,στο οποίο θα γράψουμε με σύμβολα τα δοσμένα και τα ζητούμενα. Αν το κάνουμε αυτό και καταλάβουμε τι ακριβώς γίνεται, η συνέχεια βγαίνει αυτόματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Maria (^_^)*
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Έχω βρει ότι είναι 11 αλλά δεν είμαι σίγουρος :/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Δεν χρειάζεται ούτε χρόνος ούτε απόσταση. Σχήμα έκανες?Έχουμε μία ευθύγραμμη ομαλή κίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β και άλλη μία ευθύγραμμη ομαλή από το σημείο Β προς το σημείο Α.Η ταχύτητα του κινητού στην κίνηση Α-->Β είναι 10 m/s,ενώ στην κίνηση Β-->Α η ταχύτητα κίνησής του είναι 12 m/s.Να βρεθεί η μέση ταχύτητα της διαδρομής Α-->Β-->Α.
A -> B: χ = υ₁ t₁ => t₁ = x/υ₁
Β -> Α : χ = υ₂ t₂ => t₂ = x/υ₂
Α -> Β -> Α : t = t₁ + t₂ = x(1/υ₁ + 1/υ₂) = χ (υ₁+υ₂)/υ₁υ₂
υ̅ = 2χ/t = 2υ₁υ₂/(υ₁+υ₂) = 10,91m/s
Δες εδώ: https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?p=2448793#post2448793.....κάποια παιδιά επειδή θα πάνε να πάρουν τον τύπο,τους την έδωσε.
.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Μετά δοκίμασα και τον άλλο τρόπο που είπα και μου βγήκε 11.Επειδή είδα ότι στο t2 όταν έκανα χ/υ δεν μου βγήκε ακριβώς η διαίρεση,υπέθεσα ότι είναι 11 και το στρογγυλοποίησα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν χρειάζεται ούτε χρόνος ούτε απόσταση. Σχήμα έκανες?
A -> B: χ = υ₁ t₁ => t₁ = x/υ₁
Β -> Α : χ = υ₂ t₂ => t₂ = x/υ₂
Α -> Β -> Α : t = t₁ + t₂ = x(1/υ₁ + 1/υ₂) = χ (υ₁+υ₂)/υ₁υ₂
υ̅ = 2χ/t = 2υ₁υ₂/(υ₁+υ₂) = 10,91m/s
Δες εδώ: https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?p=2448793#post2448793
.
Διάβασα το ποστ σου και συμφωνώ ότι η φυσική δεν είναι απλά ένας τύπος,αλλά να καταλάβεις το τι συμβαίνει σε κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζεις.Σχήμα δεν μας ζήτησε βέβαια,αλλά λες να το κάνω;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Γιατί δεν είναι σωστό;αυτό όμως με τον μέσο όρο που ανέφερες δεν είναι σωστό ...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Δεν χρειάζεται να στο ζητήσει. Το ΣΧΗΜΑ θα το κάνεις ΠΑΝΤΑ: 1) Για σένα, να καταλάβεις την άσκηση και να δεις τη λύση, 2) Για τον καθηγητή, να δει πλήρη λύση και τέλειο γραπτό.Διάβασα το ποστ σου και συμφωνώ ότι η φυσική δεν είναι απλά ένας τύπος,αλλά να καταλάβεις το τι συμβαίνει σε κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζεις.Σχήμα δεν μας ζήτησε βέβαια,αλλά λες να το κάνω;
Όσο για την άσκηση: Αν δοκιμάσεις για απόσταση ΑΒ οποιοδήποτε αριθμό, το ίδιο θα βγεί. Όσο για το μέσο όρο σίγουρα λάθος είναι, μην το συζητάς, σκέψου μόνον τι είναι η μέση ταχύτητα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panabarbes
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ευχαριστώ πολύ!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ricky
Εκκολαπτόμενο μέλος
καλημέρα σε όλους. Θα ήθελα λίγο την βοήθεια σας. Είμαι μαθήτρια Β' Λυκειου σε εσπερινό σχολείο που αυτό σημαίνει οτι εμείς στην Β' τάξη κανουμε τα μισά από τα βιβλία της Α' . (κυρίως στα μαθήματα φυσικοχημεία, αρχαία και μαθηματικά. Κάνουμε απο κει που είχαμε μείνει πέρυσι)
Αυτό που θα ήθελα είναι αν μπορεί μνα με βοηθήσει καποιος στο μάθημα της φυσικής στο κεφάλαιο που μιλάει για την ορμή.. εχω μια άσκηση που πρέπει να εξηγήσω η οποία είναι η εξής:
''Ενας μαθητής πέφτει με άνεση απο μια βάρκα στην θάλασσα. Οταν όμως ο ίδιος μαθητης πέφτει στη θάλασσα από μια εξέδρα αρκετών μέτρων, η προσκρουση στο νερό είναι τόσο δυνατή, ωστε το αποτέλεσμα να είναι δυσάρεστο.
Ποια νομίζετε ότι είναι η εξήγηση; ''
στη γλώσσα της φυσικής είναι λίγο δύσκολο να το εξηγήσω αν μπορεί και ξέρει περιμένω απαντηση..
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
H ερώτηση μοιάζει απλή αλλά μια προσεκτική ανάλυση δείχνει το αντίθετο. Θα προσπαθήσω να δώσω μια διαισθητική εξήγηση παραλείποντας τους αντίστοιχους φυσικομαθηματικούς κανόνες.
Από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι όταν πέφτουμε στο νερό από μεγάλο ύψος (έστω και από 10 m) το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο. Αυτό συμβαίνει αφενός διότι μπαίνουμε απότομα σε μια νέα κατάσταση υψηλής πίεσης (το νερό έχει πυκνότητα περίπου
(Σημείωση: Τα φυτά εκμεταλλεύονται την ώσμωση για να "τραβήξουν" νερό από τις υπόγειες ρίζες προς τα πάνω, δηλαδή προς τα κλαδιά, τα φύλλα, τα άνθη και τα φρούτα τους.)
Όμως το δυσάρεστο συναίσθημα της πτώσης από ψηλά έχει και μια άλλη διάσταση: νιώθουμε ότι πονάμε περισσότερο. Ίσως πολύ σωστά θα καταλάβατε ότι πονάμε γιατί πάνω μας ασκούνται δυνάμεις.
Αρχικά κάποιος μπορεί να κάνει τις εξής σκέψεις: Και στις 2 περιπτώσεις (από ψηλά και από χαμηλά), τη στιγμή που ακουμπάμε το νερό, του ασκούμε την ίδια δύναμη (μόνο το βάρος μας). Από τον τρίτο νόμο του Νεύτωνα προκύπτει ότι και στις 2 περιπτώσεις το νερό μας ασκεί μια δύναμη ίσου μέτρου, άρα γιατί η διαφορετική αντίληψη πόνου;
Αν μπορούσαμε να παγώσουμε το χρόνο και να μετρήσουμε τον πόνο μας κάθε στιγμή της πτώσης, θα παρατηρούσαμε ότι και στις 2 περιπτώσεις αισθανόμαστε τον ίδιο πόνο τη χρονική στιγμή που αγγίζουμε το νερό. Με άλλα λόγια, τη χρονική στιγμή που αγγίζουμε το νερό του ασκούμε μια δύναμη (το βάρος μας) και το νερό με τη σειρά του μας ασκεί μια δύναμη ίση σε μέτρο αλλά αντίθετης φοράς.
Εδώ είναι το κρίσιμο σημείο: Η διαφορά στον πόνο προκύπτει από τη χρονική στιγμή που αγγίζουμε το νερό και έπειτα. Αφού αγγίξουμε το νερό, αρχίζει να ενεργεί το φαινόμενο της σύγκρουσης ή πρόσκρουσης. Κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης δύο σωμάτων αναπτύσσονται πάρα πολύ ισχυρές δυνάμεις (μπροστά τους οι βαρυτικές αλληλεπιδράσεις είναι αμελητέες) οι οποίες οφείλονται στην ορμή των σωμάτων, και κατ'επέκταση στην ταχύτητά τους. Γενικότερα, όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα πρόσκρουσης ενός αντικειμένου, τόσο μεγαλύτερες είναι οι δυνάμεις πρόσκρουσης. Έτσι λοιπόν, όταν πέφτουμε από μεγάλο ύψος η ταχύτητα πρόσκρουσης στο νερό είναι μεγάλη, και συνεπώς οι δυνάμεις πρόσκρουσης που μας ασκεί το νερό είναι αρκετά μεγάλες για να προκαλέσουν έντονες παραμορφώσεις (προσωρινές ή μόνιμες) στο σώμα μας.
Μετά την πρόσκρουση και αφού το μεγαλύτερο μέρος του σώματός μας έχει βυθιστεί, θα συνεχίσουμε να αισθανόμαστε πόνο, που όμως έχει διαφορετική αιτία. Φανταστείτε ότι βγάζετε το χέρι μας έξω από το παράθυρο ενός γρήγορα κινούμενου οχήματος. Αν αφήσετε το χέρι σας έξω για αρκετή ώρα θα νιώσετε κάτι σα τσίμπημα το οποίο οφείλεται στις δυνάμεις που ασκούν τα μόρια του αέρα καθώς έρχονται σε επαφή με την επιδερμίδα. Το άθροισμα όλων αυτών των δυνάμεων δίνει μια συγκεντρωτική δύναμη που ονομάζεται οπισθέλκουσα ή αντίσταση ρευστού. Η οπισθέλκουσα εμφανίζεται σε όλα τα ρευστά και έχει φορά αντίθετη της κίνησης του σώματος. Επίσης, αυξάνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα του σώματος εντός του ρευστού. Καθώς η μέση ταχύτητα του σώματός μας εντός του νερού είναι μεγαλύτερη όταν πέφτουμε από ψηλά, η μέση οπισθέλκουσα που ασκείται στις επιφάνειες του σώματός μας είναι μεγαλύτερη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
''Ενας μαθητής πέφτει με άνεση απο μια βάρκα στην θάλασσα. Οταν όμως ο ίδιος μαθητης πέφτει στη θάλασσα από μια εξέδρα αρκετών μέτρων, η προσκρουση στο νερό είναι τόσο δυνατή, ωστε το αποτέλεσμα να είναι δυσάρεστο. Ποια νομίζετε ότι είναι η εξήγηση; ''
Να δώσω μια πιο απλή εξήγηση, αλλά κάπως πιο κατάλληλη για Α λυκείου?H ερώτηση μοιάζει απλή αλλά μια προσεκτική ανάλυση δείχνει το αντίθετο. Θα προσπαθήσω να δώσω μια διαισθητική εξήγηση παραλείποντας τους αντίστοιχους φυσικομαθηματικούς κανόνες.....
Και στις 2 περιπτώσεις η δύναμη που θα τον σταματήσει είναι από το νερό που είναι F = Δp/Δt. Όταν πέφτει από ψηλά, φτάνει στο νερό με μεγαλύτερη ταχύτητα, άρα με μεγαλύτερη ορμή. Άρα θα δεχθεί πιο μεγάλη δύναμη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Maria (^_^)*
Πολύ δραστήριο μέλος
Ένα αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα Uo=30 m/s. Ξαφνικά βλέπει ένα εμπόδιο και επιβραδύνει α=3 m/s (στο τετράγωνο..δν ξέρω πώς μπαίνει!). Να βρεθεί μετά από πόση ώρα θα σταματήσει και πόση θα είναι η μετατόπισή του εκείνη την στιγμή.
Δεν μπορώ να καταλάβω πώς λύνεται..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 7 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 118 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Joji
- Magigi
- Panatha mono
- phleidhs
- pnf292
- Marel
- Jesse_
- SoyN
- carnage
- Ilovemycats27
- Hased Babis
- Maynard
- Unboxholics
- nearos
- iiTzArismaltor_
- Sofos Gerontas
- AnnaRd
- Γατέχων
- Abiogenesis
- Than003
- Startx0
- Lifelong Learner
- Enhypen
- love_to_learn
- Γιώτα Γιαννακού
- suaimhneas
- Νομάρχης
- dsmir
- Leo komm
- Helen06
- velentzakoss
- BillyTheKid
- constansn
- arko
- BatGuin
- Ness
- Wonderkid
- Ιωάννης1234
- ilovekpop
- Scandal
- aslanidou.
- suuuuiiii
- ειδήμων
- spring day
- Peter Pan13
- hello1234
- Μαριαννα20
- P.Dam.
- flaura
- Mewmaw
- a namaves
- Marcos.Kis
- desperate-ambitious!
- tsiobieman
- Jojo K
- arapakos
- American Economist
- ager
- ister
- το κοριτσι του μαη
- Superhuman
- katapliksi
- Outer Banks
- Cat lady
- _Aggelos123
- Κώστας 7708
- Katerinaki13
- Anxious
- El_
- ssalex
- Angie_b
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.