Συμβουλές/tips για την Έκθεση

spring day

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η spring day αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 220 μηνύματα.
• Να διαβάζεις τις θεματικές/διαφορά κείμενα (εκτός βοηθημάτων) που σχετίζονται με τις θεματικές όποτε μπορείς. Όχι αποστήθιση, κάνε απλά μια ανάγνωση (προσεκτικά και συγκεντρωμενα όμως), και σημείωσε ίσως κάποιες λέξεις που σου έκαναν εντύπωση/δεν γνώριζες. Εγώ πχ έχω ένα τετραδιακι και σημειώνω λεξιλόγιο που ταιριάζει σε κάθε θεματική ή/και νεες λέξεις που συναντώ μαζί με συνώνυμα τους για να βελτιώσω το λεξιλόγιο μου
• Πολλή έμφαση στο λεξιλόγιο γιατί θα σε βοηθήσει στην περίληψη, όσο λιγότερα πράγματα γράφεις αυτούσια τόσο το καλύτερο
• Τώρα αυτό είναι καθαρά προσωπικό θέμα, αλλά θεωρώ καλύτερη ιδέα να τελειώνει κανείς πρώτα την έκθεση και μετά το λογοτεχνικό. Το λέω γιατί παλιά έπεφτα πολύ στην παγίδα του να αφιερώνω πολύ ώρα στο λογοτεχνικό και μετά έτρεχα και δεν προλάβαινα να τελειώσω την έκθεση. Ότι βολεύει τον καθένα im just saying
• Κάνε ένα μινι σχεδιάγραμμα/bullets,όπως θες, πριν γράψεις την έκθεση, ειδικά άμα σου έρχονται πολλές ιδέες. Θα σε βοηθήσει από άποψη οργάνωσης και συνοχής γιατί έτσι βλέπεις ποια σχετίζονται άμεσα μεταξύ τους, ποια είναι πιο δευτεροντα κτλ. Το εφάρμοσα πρώτη φορά όταν έγραψα πανελληνιες έκθεση, με έσωσε μπορώ να πω γιατί αλλιως δεν ήξερα τι να πρωτογραψω.
• Οι περισσότεροι καθηγητές που έχω συναντήσει λενε ότι γενικά εμείς οι μαθητές έχουμε θέμα όταν ζητούνται τρόποι αντιμετώπισης και κολλάμε κυρίως στο σχολείο/εκπαίδευση και οικογένεια. Αν το παθαίνεις, όπου κολλάει, δοκίμασε να αναφέρεις ως τρόπους αντιμετώπισης και άλλα όπως τα ΜΜΕ, το κράτος (ή την αλλαγή της νομοθεσίας whatever you want to call it), εθελοντικές οργανώσεις, διανοούμενοι

Αυτά μου έρχονται μέχρι στιγμής
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
Επίσης, κάνε καλά γράμματα και οργανωμένο γραπτό.

Οι περισσότεροι φιλόλογοι στα λύκεια έχουν τρομερό κόλλημα με το εν λόγω ζήτημα, γιατί όταν έρχεται η ώρα να διορθώσουν ένα γραπτό γεμάτο μουτζούρες, σβησίματα, παραπομπές κλπ. ξενερώνουν. Τώρα θεωρητικά, θα μου πεις, δεν παίζει ρόλο γιατί εαν κάποιος έγραψε καλές ιδέες δεν θα αδικηθεί από την εικόνα του γραπτού. Πρακτικά όμως εγώ δεν το πιστεύω, και σου προτείνω εαν δεν κάνεις καλά γράμματα ή εαν είσαι τσαπατσούλης στο γραπτό σου να αφοσιωθείς στο να φτιάξεις και αυτά.

Προσωπικά έγραψα 17.5 στην έκθεση χωρίς φροντιστήριο έχοντας παραδώσει ένα γραπτό που έμοιαζε με βιβλίο (ούτε μια μουτζούρα, ούτε ένα σβήσιμο, ισόπηχα indents, ισόπηχα margins κλπ).
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,594 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με τα Β θέματα; Ακόμα αντιμετωπίζω μεγάλη δυσκολία να θυμάμαι πως να απαντήσω στα ερωτήματα (που είναι συγκεκριμένα). Π.χ. ακόμη και για το κλασικότατο «Ποια είναι η πρόθεση του συντάκτη; Με ποιον τρόπο αναπτύσσει την παράγραφο για να υπηρετήσει την πρόθεση αυτή;» κομπλάρω ώρες ώρες. Και έχω καταλήξει να τα μαθαίνω απ’έξω από την θεωρία και μετά απλά τα κάνω κειμενοκεντρικά. Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθά αλλά μόνο έτσι μου μένουν και γενικά έχω απογοητευτεί από την έκθεση. Εσείς τι κάνετε/κάνατε;
 

Helen06

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Helen06 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 370 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με τα Β θέματα; Ακόμα αντιμετωπίζω μεγάλη δυσκολία να θυμάμαι πως να απαντήσω στα ερωτήματα (που είναι συγκεκριμένα). Π.χ. ακόμη και για το κλασικότατο «Ποια είναι η πρόθεση του συντάκτη; Με ποιον τρόπο αναπτύσσει την παράγραφο για να υπηρετήσει την πρόθεση αυτή;» κομπλάρω ώρες ώρες. Και έχω καταλήξει να τα μαθαίνω απ’έξω από την θεωρία και μετά απλά τα κάνω κειμενοκεντρικά. Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθά αλλά μόνο έτσι μου μένουν και γενικά έχω απογοητευτεί από την έκθεση. Εσείς τι κάνετε/κάνατε;
πωω ναι έχω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα, μόνο που εγω δε τα μαθαίνω κι όλας
 

monaxiko brizolaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Η alex from sheffield αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,864 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με τα Β θέματα; Ακόμα αντιμετωπίζω μεγάλη δυσκολία να θυμάμαι πως να απαντήσω στα ερωτήματα (που είναι συγκεκριμένα). Π.χ. ακόμη και για το κλασικότατο «Ποια είναι η πρόθεση του συντάκτη; Με ποιον τρόπο αναπτύσσει την παράγραφο για να υπηρετήσει την πρόθεση αυτή;» κομπλάρω ώρες ώρες. Και έχω καταλήξει να τα μαθαίνω απ’έξω από την θεωρία και μετά απλά τα κάνω κειμενοκεντρικά. Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθά αλλά μόνο έτσι μου μένουν και γενικά έχω απογοητευτεί από την έκθεση. Εσείς τι κάνετε/κάνατε;
(σορρυ για το ακυρο αλλα JOJI TI ΩΡΑΙΑ PFP ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑΙΟ HEADER !!!!!!!!!!!!!!)
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με τα Β θέματα; Ακόμα αντιμετωπίζω μεγάλη δυσκολία να θυμάμαι πως να απαντήσω στα ερωτήματα (που είναι συγκεκριμένα). Π.χ. ακόμη και για το κλασικότατο «Ποια είναι η πρόθεση του συντάκτη; Με ποιον τρόπο αναπτύσσει την παράγραφο για να υπηρετήσει την πρόθεση αυτή;» κομπλάρω ώρες ώρες. Και έχω καταλήξει να τα μαθαίνω απ’έξω από την θεωρία και μετά απλά τα κάνω κειμενοκεντρικά. Δεν ξέρω κατά πόσο βοηθά αλλά μόνο έτσι μου μένουν και γενικά έχω απογοητευτεί από την έκθεση. Εσείς τι κάνετε/κάνατε;
κοίτα, οι φιλόλογοι κατά πάσα πιθανότητα σας λένε να μαθαίνετε κομμάτια της θεωρίας απέξω (εννοώντας παπαγαλία), ή ίσως και κομμάτια απαντήσεων σε κάθε ερώτηση. I say whatever suits you, αλλά εγώ ποτέ δεν μπόρεσα να μάθω απέξω έτοιμες απαντήσεις σε ερωτήσεις τύπου Β θεμάτων. Απαντούσα κάθε ερώτημα καθαρά κειμενοκεντρικά, έχοντας υπόψη μου την θεωρία εννοείται, αλλά κυρίως θυμόμουν λέξεις κλειδιά που έπρεπε να εντάξω στο κείμενό μου, παρά ολόκληρες φράσεις. Παράδειγμα: στην πειθώ μου είχαν δώσει οι καθηγητές μου ολόκληρες παραγράφους για τον κάθε τρόπο ή μέσο πειθούς, τις οποίες προφανώς διάβασα, αλλά δεν έμαθα απέξω (όπως αυτοί έλεγαν να κάνω) και δεν μπορώ να πω ότι το μετάνιωσα. Ένα μέτριο 16,5 έγραψα έκθεση, αλλά δεν θεώρησα σημαντικό να μάθω πράγματα απέξω.

Αυτό έκανα εγώ, δεν ξέρω τι βολεύει τον καθένα. Θεωρώ πως είναι καλύτερο να διαβάζεις την θεωρία καλά και να συγκρατείς λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιείς στις απαντήσεις σου κι από εκεί και πέρα να αναπτύσσεις τις απαντήσεις κειμενοκεντρικά, αλλά ίσως αυτό είναι κάπως υποκειμενικό. Anyway, είχα κάπου ένα αρχείο με ενδεικτικές απαντήσεις σε διάφορα είδη ερωτήσεων, θύμισέ μου κάποια στιγμή να ψάξω μήπως το βρω και στο στείλω.
 

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,405 μηνύματα.
Παραθέτω και εδώ ένα σχόλιο που έκανα σε άλλο topic, ίσως βοηθήσει κάποιους

Έκθεση σίγουρα πέρα από το θεωρητικό κομμάτι που έχεις να μάθεις για τις ασκήσεις, για την ανάπτυξη λόγου ποτέ δε διάβασα σχεδιαγράμματα με ιδέες, αίτια, τρόπους αποτελέσματος κλπ. Πάντα έβρισκα στο ίντερνετ δοκίμια ή από κάποια βιβλία που έχω, πχ του Καργάκου το Εκθέσεις ιδεών (είναι 2 τόμοι και αναλύει πάρα πολλές θεματικές ενότητες με φοβερό λεξιλόγιο και άψογη-δομημένη επιχειρηματολογία). Οπότε για κάθε ενότητα, διάβαζα πολλές φορές αυτά που έγραφα, σημείωνα ιδέες και τον τρόπο που τις διατυπώνει σε ένα τετράδιο, φράσεις/λέξεις που μου άρεσαν και ήθελα να τις χρησιμοποιήσω. Το να διαβάζεις σχεδιαγράμματα με bullets ναι μεν είναι χρήσιμο για κάποιους, αλλά τα γράφεις με το λεξιλόγιο που ήδη ξέρει ένας μαθητής Γ λυκείου, οπότε δε θα σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις. Στην ανάγκη, παπαγάλισε τα και μη τα χρησιμοποιήσεις ποτέ ξανά στη ζωή σου. Εμένα με βοήθησε αυτό και έγραψα 18.2 στην έκθεση, τον μεγαλύτερο στο σχολείο μου.
 

allall1

Δραστήριο μέλος

Ο Bilbo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 717 μηνύματα.
Πραγματικά θα ήθελα μια μέρα μέρα να διαβάσω μερικές εκθέσεις του 19 κ 20,να δω τι στο καλό γράφουν.
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,848 μηνύματα.
Πραγματικά θα ήθελα μια μέρα μέρα να διαβάσω μερικές εκθέσεις του 19 κ 20,να δω τι στο καλό γράφουν.
Μόνο αν έχεις μάνα τη Χριστίνα Λαϊνά και πάει να γράψει!
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,594 μηνύματα.
Πραγματικά θα ήθελα μια μέρα μέρα να διαβάσω μερικές εκθέσεις του 19 κ 20,να δω τι στο καλό γράφουν.
Σίγουρα έχει σημασία να γράψεις πολύ καλά ο ίδιος απλά σκέψου πως, υπάρχουν διορθωτές που θα σκεφτούν ότι εκείνη την ημέρα που έγραφες, ήταν ίσως από της πιο σημαντικές τις ζωής σου και θα το δει από όλες τις πλευρές και δεν θα σου κόψει τόσα μόρια (με την προϋπόθεση ότι τα έχεις γράψει όλα πάντα και έχεις κάνει μικρολάθη) και υπάρχουν άλλοι που θα πουν «Αυτό είναι ένα γραπτό πανελληνίων και το παιδί θα μπει σε ένα πανεπιστήμιο, οπότε δεν με ενδιαφέρει, Χ, δώσε του χρόνου πάλι». Αυτά μας τα είπε η καθηγήτριά μας. Ξέρω και άτομα που διάβαζαν πάρα πολύ στην έκθεση και έγραφαν καλά σε σχολείο και φροντιστήριο και εν τέλη πήραν χαμηλό βαθμό στις πανελλήνιες ενώ στα άλλα μαθήματα πήραν 18-19. Δεν πιστεύω ότι δεν έγραψαν καλή έκθεση, είναι ο διορθωτής στον οποίο έπεσαν κυρίως που κόβει αβέρτα.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
Πραγματικά θα ήθελα μια μέρα μέρα να διαβάσω μερικές εκθέσεις του 19 κ 20,να δω τι στο καλό γράφουν.
Όταν έδινα εγώ το μακρινό 2018 (και θετική κιόλας που γενικά δεν φημίζεται για την εκθεσιομανία της) έγραψα 17.5 (άσχετα που χημεία έγραψα 11, μαθηματικά 14 και φυσική 16 --γάμησετα) χωρίς να μάθω παπαγαλία ούτε μισό θέμα.

Απαντούσα σε όλα καθαρά κειμενοκεντρικά και με τις γνωστές σαλτσούλες ("ο συγγραφέας διαμέσου αυτού του σχήματος λόγου υπονοεί..." ή "μέσω αυτής της χρήσης της λέξης τάδε, καθίσταται απόλυτα σαφής η πρόθεση του αρθρογράφου να διεγείρει έντονα τα συναισθήματα του αναγνώστη καθώς και...").

Γενικά σε ένα μάθημα όπως η έκθεση (θα τολμούσα να πω και η ιστορία γ' λυκ κατεύθυνσης αλλά θα με φάνε) η παπαγαλία ΔΕΝ βοηθάει γιατί ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ. Κάθε θέμα έκθεσης είναι μοναδικό και μπορεί να ανοίξει άλλα πενήντα. Δεν έχει --κατ' εμέ πάντα-- κανένα νόημα να μάθεις κάτι απ'έξω στην έκθεση πέρα από την καθαρή θεωρία (σύνταξη προτάσεων, χρήση λόγου αν θυμάμαι καλά και τέτοιες πίπες).

Αν π.χ. σε ρωτήσει το θέμα "συνέπειες του υπερκαταναλωτισμού" (κλασικό θα έλεγα) και εσύ αρχίσεις και πάρεις σβάρνα το βοήθημα αφενός θα χαθείς γιατί κάτι θα ξεχάσεις στην αιτιολόγηση είτε στην τιτλοφόρηση και θα καταλήξεις σε μια κατάσταση worst of both worlds, δηλαδή και δεν έγραψες έκθεση και αυτά που έγραψες δεν βγάζουν νόημα γιατί είναι μισές κλεμμένες ιδέες και μισή δική σου πετσοκομμένη αιτιολόγηση, ΕΚΤΟΣ αν θυμάσαι τέλεια το βοήθημα και κάθε μα κάθε του λέξη.

Για εμένα το "κλειδί" είναι να έχεις και ένα καταπληκτικό από άποψης εμφάνισης γραπτό. Εγώ γενικά κάνω πεντακάθαρα γράμματα και στρογγυλούτσικα, και το τετράδιο που παρέδωσα στην έκθεση το θυμάμαι μέχρι και σήμερα πόσο τέλεια στοιχισμένο ήταν ως προς τα indents των παραγράφων, τα κενά ανάμεσα στην αλλαγή θεμάτων και το γεγονός ότι δεν υπήρχε ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ μουτζούρα σε καμία από τις 12 σελίδες που παρέδωσα.

Θα μου πεις αυτό θεωρητικά δεν θα έπρεπε να μετράει (πχ να μετράνε "μόνο οι ιδέες" των μαθητών). Σε έναν ιδεατό κόσμο, όντως έτσι είναι. Αλλά στο πρακτικό κομμάτι των πανελληνίων, όπου η ήδη τείνουσα προς μανιοκατάθλιψη φιλόλογος βλέπει μουτζούρα αλλαγή σειράς μουτζούρα αλλαγή σειράς μουτζούρα αλλαγή παραγράφου και λίγο κείμενο ε πιστεύω όσο καλές ιδέες και να έχεις δεν θα δράσει καλή τη πίστει απέναντί σου.

Για να συνοψίσω: περιμένω στα γραπτά των 19 και 20 της έκθεσης να μην έχουν τίποτα εξωπραγματικό ως προς περιεχόμενο, αλλά μια ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ και ΑΨΕΓΑΔΙΑΣΤΗ ροή λόγου και δομή γραπτού.
 
Top