Συμβουλές για τη Β' Λυκείου

Stavros o Arkas

Νεοφερμένος

Ο Stavros o Arkas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Καλημέρα! Η αλήθεια είναι πως η μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο με βρήκε σε μια δύσκολη φάση. Έκανα (μόνο) δύο πολύ βασικά φροντιστήρια, Μαθηματικά και Έκθεση. Ο Μ.Ο. του 17,5 που έβγαλα στο τέλος της χρονιάς με ψιλοαπογόητευσε αλλά λαμβάνοντας υπόψη και το διάβασμα που έκανα για τις εξετάσεις τον θεωρώ δικαιολογημένο. Όντας λίγο καλύτερος στα θεωρητικά μαθήματα και στούρνος στη Φυσική και τη Χημεία, ίσως και τη Γεωμετρία, επέλεξα την θεωρητική κατεύθυνση για τη Β' Λυκείου. Όντας επίσης ολίγον τι τεμπέλης από τη φύση μου θα παρακαλούσα τους "έμπειρους" του φόρουμ, ιδίως αυτούς που έχουν βρεθεί στη θέση μου, να προτείνουν μερικές συμβουλές για πιο αποδοτικό διάβασμα και καλύτερη απόδοση στη Β' Λυκείου (πόσο μάλλον για τη θεωρητική κατεύθυνση). Ευχαριστώ!
 

augustine

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η augustine αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 179 μηνύματα.
Καλημέρα! Η αλήθεια είναι πως η μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο με βρήκε σε μια δύσκολη φάση. Έκανα (μόνο) δύο πολύ βασικά φροντιστήρια, Μαθηματικά και Έκθεση. Ο Μ.Ο. του 17,5 που έβγαλα στο τέλος της χρονιάς με ψιλοαπογόητευσε αλλά λαμβάνοντας υπόψη και το διάβασμα που έκανα για τις εξετάσεις τον θεωρώ δικαιολογημένο. Όντας λίγο καλύτερος στα θεωρητικά μαθήματα και στούρνος στη Φυσική και τη Χημεία, ίσως και τη Γεωμετρία, επέλεξα την θεωρητική κατεύθυνση για τη Β' Λυκείου. Όντας επίσης ολίγον τι τεμπέλης από τη φύση μου θα παρακαλούσα τους "έμπειρους" του φόρουμ, ιδίως αυτούς που έχουν βρεθεί στη θέση μου, να προτείνουν μερικές συμβουλές για πιο αποδοτικό διάβασμα και καλύτερη απόδοση στη Β' Λυκείου (πόσο μάλλον για τη θεωρητική κατεύθυνση). Ευχαριστώ!
Η Β λυκείου είναι μια περίεργη χρόνια μιας και συνδυάζει τόσο μαθήματα γενικής όσο και κατεύθυνσης. Αυτό που θα σε συμβούλευα ώστε να έχεις μια καλή απόδοση είναι να φτιάξεις ένα πρόγραμμα ώστε να οργανώνεις το διάβασμα σου και να μην παραμελήσεις κανένα μάθημα από αυτά που εξετάζονται στο τέλος (έκθεση-λογοτεχνια, άλγεβρα, γεωμετρία, βιολογία, αγγλικά, αρχαία, λατινικά). Για την κατεύθυνση τώρα: αρχαία, προσπάθησε να μην αφήσεις κενά σε γραμματική/συντακτικο. Να λύνεις συνεχώς άγνωστα κείμενα!!! Μπορείς να κρατάς ένα ευρετήριο ή απλό τετράδιο με άγνωστες λέξεις ώστε να ανατρέχεις εκεί όποτε το χρειάζεσαι. Στα λατινικά: απέξω την μετάφραση των κειμένων, αρχικούς χρόνους των ρημάτων το γένος και την κλίση των ουσιαστικών. Πολύ καλά τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα διότι συμπεριλαμβάνονται στην ύλη των πανελλαδικών. Και το πιο σημαντικό που ισχύει για ΟΛΑ τα μαθήματα: να ρωτάς και να εκφράζεις τις απορίες σου!

Ελπίζω να σε βοήθησα! Ο,τι άλλο θες εδώ!
 

Stavros o Arkas

Νεοφερμένος

Ο Stavros o Arkas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Η Β λυκείου είναι μια περίεργη χρόνια μιας και συνδυάζει τόσο μαθήματα γενικής όσο και κατεύθυνσης. Αυτό που θα σε συμβούλευα ώστε να έχεις μια καλή απόδοση είναι να φτιάξεις ένα πρόγραμμα ώστε να οργανώνεις το διάβασμα σου και να μην παραμελήσεις κανένα μάθημα από αυτά που εξετάζονται στο τέλος (έκθεση-λογοτεχνια, άλγεβρα, γεωμετρία, βιολογία, αγγλικά, αρχαία, λατινικά). Για την κατεύθυνση τώρα: αρχαία, προσπάθησε να μην αφήσεις κενά σε γραμματική/συντακτικο. Να λύνεις συνεχώς άγνωστα κείμενα!!! Μπορείς να κρατάς ένα ευρετήριο ή απλό τετράδιο με άγνωστες λέξεις ώστε να ανατρέχεις εκεί όποτε το χρειάζεσαι. Στα λατινικά: απέξω την μετάφραση των κειμένων, αρχικούς χρόνους των ρημάτων το γένος και την κλίση των ουσιαστικών. Πολύ καλά τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα διότι συμπεριλαμβάνονται στην ύλη των πανελλαδικών. Και το πιο σημαντικό που ισχύει για ΟΛΑ τα μαθήματα: να ρωτάς και να εκφράζεις τις απορίες σου!

Ελπίζω να σε βοήθησα! Ο,τι άλλο θες εδώ!
Σε ευχαριστώ πολύ!
 

SlimShady

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Μελίσσια (Αττική). Έχει γράψει 864 μηνύματα.
Αναζήτησε ένα καλό φροντιστήριο( ή ιδιαίτερα, βρες τι σου ταιριάζει), αφοσιώσου αποκλειστικά στα θεωρητικά μαθήματα, μη δίνεις σημασία στα θετικά, οι μέσοι όροι δεν σημαίνουν τίποτα για τις πανελλήνιες, και προσπάθησε να οικοδομήσεις ισχυρές βάσεις για την επερχόμενη χρονιά. Μη στερηθείς εβδομαδιαίες βόλτες, εξωσχολικές δραστηριότητες, καθώς ενδέχεται να περιοριστούν στη Γ' λυκείου. Τελευταίο, και ίσως σημαντικότερο, θέσε κάποιον διακριτό στόχο, είτε αυτός είναι μια σχολή, είτε ένας ρεαλιστικός αριθμός μορίων, διότι θα βοηθήσει στη νοηματοδότηση του "αγώνα" σου.
 

Evelynne

Νεοφερμένος

Η Εβελίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Προσωπικά, θεωρώ πολύ σημαντικό να κάνεις μια γερή επανάληψη στη γραμματική και το συντακτικό των αρχαίων, καθώς είναι το μοναδικό, σχεδόν, κομμάτι της θεωρητικής που απαιτεί συνεχή εξάσκηση και όχι αποστήθιση! Επίσης, να ξεκινήσεις από το Σεπτέμβριο την εκμάθηση της ιστορίας της Γ λυκείου, σχεδόν όλοι οι μαθητές αυτό κάνουν και έχει τεράστια σημασία. Και, όπως ανέφερε ο προλαλήσας, να θέσεις έναν οποιοδήποτε στόχο που θα σε γεμίζει κίνητρο!

Υ.Γ. βρες τρόπους να εξισορροπεις την ψυχική σου υγεία. Αν δεις ότι το πρόγραμμά σου λειτουργεί και μπορείς να αφιερώνεις 2-3 ώρες την εβδομάδα σε μια δραστηριότητα που αγαπάς μη τη σταματήσεις απλώς επειδή είσαι Β λυκείου, του χρόνου τι θα κάνεις; (μιλάω εκ πείρας) 😊 Όλα θα πάνε τέλεια!
 

Stavros o Arkas

Νεοφερμένος

Ο Stavros o Arkas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Αναζήτησε ένα καλό φροντιστήριο( ή ιδιαίτερα, βρες τι σου ταιριάζει), αφοσιώσου αποκλειστικά στα θεωρητικά μαθήματα, μη δίνεις σημασία στα θετικά, οι μέσοι όροι δεν σημαίνουν τίποτα για τις πανελλήνιες, και προσπάθησε να οικοδομήσεις ισχυρές βάσεις για την επερχόμενη χρονιά. Μη στερηθείς εβδομαδιαίες βόλτες, εξωσχολικές δραστηριότητες, καθώς ενδέχεται να περιοριστούν στη Γ' λυκείου. Τελευταίο, και ίσως σημαντικότερο, θέσε κάποιον διακριτό στόχο, είτε αυτός είναι μια σχολή, είτε ένας ρεαλιστικός αριθμός μορίων, διότι θα βοηθήσει στη νοηματοδότηση του "αγώνα" σου
Σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου! Αυτό με τα θετικά είναι κάτι που θα έχω σίγουρα κατά νου 😂
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Προσωπικά, θεωρώ πολύ σημαντικό να κάνεις μια γερή επανάληψη στη γραμματική και το συντακτικό των αρχαίων, καθώς είναι το μοναδικό, σχεδόν, κομμάτι της θεωρητικής που απαιτεί συνεχή εξάσκηση και όχι αποστήθιση! Επίσης, να ξεκινήσεις από το Σεπτέμβριο την εκμάθηση της ιστορίας της Γ λυκείου, σχεδόν όλοι οι μαθητές αυτό κάνουν και έχει τεράστια σημασία. Και, όπως ανέφερε ο προλαλήσας, να θέσεις έναν οποιοδήποτε στόχο που θα σε γεμίζει κίνητρο!

Υ.Γ. βρες τρόπους να εξισορροπεις την ψυχική σου υγεία. Αν δεις ότι το πρόγραμμά σου λειτουργεί και μπορείς να αφιερώνεις 2-3 ώρες την εβδομάδα σε μια δραστηριότητα που αγαπάς μη τη σταματήσεις απλώς επειδή είσαι Β λυκείου, του χρόνου τι θα κάνεις; (μιλάω εκ πείρας) 😊 Όλα θα πάνε τέλεια!
Σε ευχαριστώ πολύ για όσα έγραψες! Η αλήθεια είναι πως όσο και αν λατρεύω την Ιστορία, δεν μπορώ να κάτσω να τη μάθω. Πραγματικά κάθε μου προσπάθεια οδηγεί σε αδιέξοδο! Έχεις να προτείνεις κάποια "τεχνική" για να λύσω αυτό το πρόβλημα;
 

Evelynne

Νεοφερμένος

Η Εβελίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πολύ για όσα έγραψες! Η αλήθεια είναι πως όσο και αν λατρεύω την Ιστορία, δεν μπορώ να κάτσω να τη μάθω. Πραγματικά κάθε μου προσπάθεια οδηγεί σε αδιέξοδο! Έχεις να προτείνεις κάποια "τεχνική" για να λύσω αυτό το πρόβλημα;
Οι συμβουλές που δίνω σε όλους είναι οι εξής:

1. Να βάζεις σε κάθε παράγραφο του μαθήματος πλαγιότιτλους που θα συνοψιζουν το περιεχόμενο της παραγράφου, ώστε να μη χάνεσαι στο νόημα (μπορείς να βρεις και στο ίντερνετ έτοιμους πλαγιοτιτλους για όλα τα μαθήματα της ιστορίας).

2. Να μαθαίνεις ξεχωριστά κάθε παράγραφο, να την λες απέξω τουλάχιστον 4 φορές και μετά να προχωράς στην επόμενη, μέχρι να μάθεις όλο το μάθημα και να συνδέσεις τις παραγράφους μεταξύ τους.

3. Εμένα με βοηθάει πολύ να "διδάσκω" τον εαυτό μου. Δηλαδή, πριν μάθω την παράγραφο τη διαβάζω, καταλαβαίνω το περιεχόμενο και μετά το εξηγώ στον εαυτό μου με δικά μου λόγια. Έχοντας "πιάσει" το νόημα μου φαίνεται πολύ πιο εύκολο να απομνημονευσω επακριβώς τις φράσεις του βιβλίου.
Ο λόγος του βιβλίου της ιστορίας της γ λυκείου είναι απλός και περιεκτικός, δε θα δυσκολέψει ιδιαίτερα.

Ελπίζω να βοήθησα, έστω λίγο!😊
 

Stavros o Arkas

Νεοφερμένος

Ο Stavros o Arkas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Οι συμβουλές που δίνω σε όλους είναι οι εξής:

1. Να βάζεις σε κάθε παράγραφο του μαθήματος πλαγιότιτλους που θα συνοψιζουν το περιεχόμενο της παραγράφου, ώστε να μη χάνεσαι στο νόημα (μπορείς να βρεις και στο ίντερνετ έτοιμους πλαγιοτιτλους για όλα τα μαθήματα της ιστορίας).

2. Να μαθαίνεις ξεχωριστά κάθε παράγραφο, να την λες απέξω τουλάχιστον 4 φορές και μετά να προχωράς στην επόμενη, μέχρι να μάθεις όλο το μάθημα και να συνδέσεις τις παραγράφους μεταξύ τους.

3. Εμένα με βοηθάει πολύ να "διδάσκω" τον εαυτό μου. Δηλαδή, πριν μάθω την παράγραφο τη διαβάζω, καταλαβαίνω το περιεχόμενο και μετά το εξηγώ στον εαυτό μου με δικά μου λόγια. Έχοντας "πιάσει" το νόημα μου φαίνεται πολύ πιο εύκολο να απομνημονευσω επακριβώς τις φράσεις του βιβλίου.
Ο λόγος του βιβλίου της ιστορίας της γ λυκείου είναι απλός και περιεκτικός, δε θα δυσκολέψει ιδιαίτερα.

Ελπίζω να βοήθησα, έστω λίγο!😊
Σ' ευχαριστώ εις διπλούν!
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top