Σπουδάζω πολυτεχνείο, είμαι σε αδιέξοδο

boomerang

Νεοφερμένος

Ο boomerang αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών . Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Καλησπέρα σας,
Εδώ και ενα μήνα περίπου με τρώει κάτι και θελω να το συζητησω με καποιον.Σπουδάζω ηλεκτρολόγων μηχανικων στο Παν.Θεσσαλίας.Ειμαι στο 4ο ετος,και μου εχουν μεινει 17 μαθηματα για πτυχιο.Επέλεξα αυτη τη σχολη γιατι μου αρεσουν γενικα τα μαθηματικά και νομιζα οτι θα ειχα περισσότερες επιλογές στα μαθηματικά,ενώ σε αυτη τη σχολή εκτος του οτι δεν εχουμε πολλές επιλογές στους τομείς,εμβαθυνουν πιο πολύ στη πληροφοική,κατι που εμενα δεν μου αρεσει και δεν τα διαβαζω με ορεξη.Στο 1ο ετος ειχα περάσει σχεδον ολα τα μαθηματα εκτος απο τους 2 προγραμματισμους,που ηταν απαιτιτικοι σαν μαθηματα.Το καλοκαίρι επειδη ειχα συμφωνήσει για να παω να δουλέψω σεζόν,δεν ειχα την ευκαιρία να το συζητήσω με τους γονείς μου,για το τι θελω και αν μου αρεσε τελικα η σχολή.Στο 2ο έτος,αυτό μεγάλωσε,και ήθελα να το συζητήσω για να κάνω 10% να περασω μαθηματικό,αλλα οι φίλοι μου,μου ελεγαν οτι θες να σπουδάσεις ηλεκτρολογων ή μαθηματικό?και με απετρεψαν με απετρεψαν καπώς,και ειπε αντε ας συνεχισω και να μην το συζητησω με τους γονέις μου.Μετα,ακολούθησαν άλλα,οπως οι σχέσεις κτλπ,χαμηλη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση και με επηρέασαν στα μαθήματα,κακώς δλδ.Είμαι γενικά κλειστός και τα αφήνω ολα μέσα μου,χωρις να πηγαίνω σε καποιον ειδικό,και γενικα δνε ειμαι θαραλλέος.Τώρα λόγω της καραντίνας,δεν μπορώ να συγκεντρωνομαι πολύ στα μαθήματα και στις εργασίες γιατι μου ερχονται συνέχεια στο μυαλο τα λάθη που εχω κανει και που δεν το συζήτησα με καποιον,ειδικά με τους γονείς μου.Είμαι σε αδιέξοδο,δεν ξερω ακριβώς τι θελω αν θα μπορέσω να τα βγάλω πέρα με τη σχολή.Πρέπει δλδ να τα βρω πρωτα με τον εαυτό μου,γτ εχουν περάσει χρόνια,οπότε και να τα παρατήσω δεν θα ξέρω τι να κάνω στη ζωή μου.Σε ολες τις σχολές υπάρχουν μαθήματα που δεν μας αρέσουν,το ξέρω.Αλλά αρχισα να νιωθω,οσο περνάει ο καιρός,σαν να μη με γεμίζει αυτό που κάνω και οτι δεν θα ειμαι καλός σε αυτό.Τι λέτε,μήπως τα βλέπω βουνό τα μαθήματα που έχουν μεινει και πιστευω οτι δεν θα τα καταφέρω λόγω καραντίνας ή γενικά επειδη τελικά συνειδητοποιησα οτι δεν ταιριάζει σε μενα αυτο που κάνω?και απλώς προσπαθω να περάσω τα μαθήματα με το ζόρι,και αν τα περάσω καλώς,εγω σαν να νιωθω ετσι,οτι δεν θελω αυτη τη σχολη 100% και απλώς κοροιδευα τον εαυτο μου και ευελπιστουσα να μου αρεσει κτλπ.γτ αυτη η σχολη θελει μεγάλο κινητρο για να τη βγαλεις και εγω σαν φοιτητης νομιζω οτι δεν εκανα αυτα που επρεπε να κανει ενας φοιητης,ειχα ξεκινησει με μια παρεα που ηταν η σωστη για εμενα στο 1ο ετος,αλλα μετα πηγα σε μια αλλη και τελικα δνε ηταν για εμενα,και τωρα εχω γυρισει στην 1η η οποια εχει το κυκλο της πλεον και δεν ειμα ενας απο αυτους και απλα βγαινουμε.Δεν εχω παει με καμια παρεα καπου στο εξωτερικο μετα απο καποια εξεταστικη ετσι ωστε να εχω ενα κινητρο,δεν εχω κανει καμια σχεση γτ δεν εχω πλεον αυτοπεποιθηση και αυτο με οδηγει πλεον στο να τα παρατησω και οτι δεν θα τα καταφερω.
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 5,500 μηνύματα.
Καλησπέρα σας,
Εδώ και ενα μήνα περίπου με τρώει κάτι και θελω να το συζητησω με καποιον.Σπουδάζω ηλεκτρολόγων μηχανικων στο Παν.Θεσσαλίας.Ειμαι στο 4ο ετος,και μου εχουν μεινει 17 μαθηματα για πτυχιο.Επέλεξα αυτη τη σχολη γιατι μου αρεσουν γενικα τα μαθηματικά και νομιζα οτι θα ειχα περισσότερες επιλογές στα μαθηματικά,ενώ σε αυτη τη σχολή εκτος του οτι δεν εχουμε πολλές επιλογές στους τομείς,εμβαθυνουν πιο πολύ στη πληροφοική,κατι που εμενα δεν μου αρεσει και δεν τα διαβαζω με ορεξη.Στο 1ο ετος ειχα περάσει σχεδον ολα τα μαθηματα εκτος απο τους 2 προγραμματισμους,που ηταν απαιτιτικοι σαν μαθηματα.Το καλοκαίρι επειδη ειχα συμφωνήσει για να παω να δουλέψω σεζόν,δεν ειχα την ευκαιρία να το συζητήσω με τους γονείς μου,για το τι θελω και αν μου αρεσε τελικα η σχολή.Στο 2ο έτος,αυτό μεγάλωσε,και ήθελα να το συζητήσω για να κάνω 10% να περασω μαθηματικό,αλλα οι φίλοι μου,μου ελεγαν οτι θες να σπουδάσεις ηλεκτρολογων ή μαθηματικό?και με απετρεψαν με απετρεψαν καπώς,και ειπε αντε ας συνεχισω και να μην το συζητησω με τους γονέις μου.Μετα,ακολούθησαν άλλα,οπως οι σχέσεις κτλπ,χαμηλη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση και με επηρέασαν στα μαθήματα,κακώς δλδ.Είμαι γενικά κλειστός και τα αφήνω ολα μέσα μου,χωρις να πηγαίνω σε καποιον ειδικό,και γενικα δνε ειμαι θαραλλέος.Τώρα λόγω της καραντίνας,δεν μπορώ να συγκεντρωνομαι πολύ στα μαθήματα και στις εργασίες γιατι μου ερχονται συνέχεια στο μυαλο τα λάθη που εχω κανει και που δεν το συζήτησα με καποιον,ειδικά με τους γονείς μου.Είμαι σε αδιέξοδο,δεν ξερω ακριβώς τι θελω αν θα μπορέσω να τα βγάλω πέρα με τη σχολή.Πρέπει δλδ να τα βρω πρωτα με τον εαυτό μου,γτ εχουν περάσει χρόνια,οπότε και να τα παρατήσω δεν θα ξέρω τι να κάνω στη ζωή μου.Σε ολες τις σχολές υπάρχουν μαθήματα που δεν μας αρέσουν,το ξέρω.Αλλά αρχισα να νιωθω,οσο περνάει ο καιρός,σαν να μη με γεμίζει αυτό που κάνω και οτι δεν θα ειμαι καλός σε αυτό.Τι λέτε,μήπως τα βλέπω βουνό τα μαθήματα που έχουν μεινει και πιστευω οτι δεν θα τα καταφέρω λόγω καραντίνας ή γενικά επειδη τελικά συνειδητοποιησα οτι δεν ταιριάζει σε μενα αυτο που κάνω?και απλώς προσπαθω να περάσω τα μαθήματα με το ζόρι,και αν τα περάσω καλώς,εγω σαν να νιωθω ετσι,οτι δεν θελω αυτη τη σχολη 100% και απλώς κοροιδευα τον εαυτο μου και ευελπιστουσα να μου αρεσει κτλπ.γτ αυτη η σχολη θελει μεγάλο κινητρο για να τη βγαλεις και εγω σαν φοιτητης νομιζω οτι δεν εκανα αυτα που επρεπε να κανει ενας φοιητης,ειχα ξεκινησει με μια παρεα που ηταν η σωστη για εμενα στο 1ο ετος,αλλα μετα πηγα σε μια αλλη και τελικα δνε ηταν για εμενα,και τωρα εχω γυρισει στην 1η η οποια εχει το κυκλο της πλεον και δεν ειμα ενας απο αυτους και απλα βγαινουμε.Δεν εχω παει με καμια παρεα καπου στο εξωτερικο μετα απο καποια εξεταστικη ετσι ωστε να εχω ενα κινητρο,δεν εχω κανει καμια σχεση γτ δεν εχω πλεον αυτοπεποιθηση και αυτο με οδηγει πλεον στο να τα παρατησω και οτι δεν θα τα καταφερω.

Το έχεις σκεφτεί καλά ; Υπάρχουν πολύ όμορφα και ταυτόχρονα χρήσιμα για την αγορά μαθηματικά στους ημμυ. Στο μαθηματικό ναι μεν θα εμβαθύνεις σε αρκετά πράγματα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα το 90% των γνώσεων είναι περιττές για εφαρμογές(εκτός εαν στοχεύεις για έρευνα). Και αμφιβάλλω οτι η πλειοψηφία των αποφοίτων του μαθηματικού γίνονται ερευνητές ούτως ή άλλως(καλά θαύμα θα είναι γενικά για την πλειοψηφία σε οποιαδήποτε σχολή το να τελειώσει αν το πάμε έτσι, αλλά λέμε τώρα :P). Τώρα εαν απλά γουστάρεις, πάσο,δεν μπορώ να πω τίποτα και τα προηγούμενα προφανώς δεν θα σε πείσουν, γιατί αυτός είναι ο χαρακτήρας σου. Πάντως εφόσον έχεις τελειώσει με τα ηλεκτρολογικά μαθήματα, που είναι γολγοθάς κυριολεκτικά λόγω του τεράστιου φόρτου, ακόμα και εαν τα λατρεύεις, νομίζω μπορείς να καταφέρεις και τα υπόλοιπα.

Θα ήθελες να κάνεις μια παράθεση των εναπομεινάντων μαθημάτων τα οποία έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις ; Καθώς και τι θέματα σε ενδιαφέρουν γενικά ώστε να μπορέσω να σου δώσω την γνώμη μου ; Πάντως το τι μαθήματα προσφέρει η σχολή δεν περιορίζει με τι μπορείς να ασχοληθείς στο μέλλον. I mean εαν θέλεις να κάνεις μαθηματικά...τότε ασχολήσου με έναν ανάλογο τομέα σε επίπεδο έρευνας. Λόγου χάρη θεωρία ελέγχου ή επεξεργασία σήματος. Ως ερευνητής είσαι ελεύθερος να εμβαθύνεις σε ότι σου αρέσει. Έχω δει μέχρι και χρήση αλγεβρικής τοπολογίας σε papers για νέες μεθόδους για διαμορφώσεις και ασύρματα δίκτυα δεδομένων φαντάσου. Η διαφορά απλά είναι οτι ο μαθηματικός θα μελετήσει οτιδήποτε χωρίς συγκεκριμένο λόγο(που αργότερα ενδεχομένως να αποδειχθεί χρήσιμο). Ο μηχανικός θα το κάνει εάν θεωρήσει οτι μπορεί να έχει όφελος στην δουλειά του. Θα το μελετήσει δηλαδή ΑΦΟΥ αποδειχθεί οτι ήταν όντως χρήσιμο. Θεωρία πληροφορίας για παράδειγμα. Αρχικά οι μηχανικοί θεωρούσαν οτι ήταν μια εντελώς αφηρημένη μαθηματική θεωρία δίχως ιδιαίτερη αξία και εντελώς αποξενωμένη απο την πραγματικότητα. Σήμερα αποτελεί μάθημα σε κάθε τμήμα τηλεπικοινωνιών και είναι ένας απο τους λόγους που έχουμε τόσες νέες τεχνολογίες (4G LTE,5G κτλπ.). Μάλιστα εάν παρατηρήσεις, κάποια τμήματα μαθηματικών έχουν ακόμα και ολόκληρο τομέα πάνω στην πληροφορική και τις τηλεπικοινωνίες, για να καταλάβεις πόσα μαθηματικά εμπλέκονται στο πεδίο και πόσο θεωρητικά εκλεπτυσμένο είναι.

Τώρα το ότι δεν έχεις παρέα είναι σκληρό η αλήθεια είναι. Όλα είναι πιο εύκολα όταν γνωρίζεις κάποιον στην σχολή. Ωστόσο μην φοβάσαι να γνωρίσεις καινούρια άτομα τα οποία ενδεχομένως έχουν ίδια ενδιαφέροντα με εσένα. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν οπότε προσέγγισε τα. Εάν είναι νορμάλ θα σε δεχτούν στην παρέα τους εάν δουν ότι κινείσαι στο ίδιο μήκος κύματος με αυτούς. Απλά μην προσπαθήσεις να γίνεις κολλιτσίδα στην αρχή και μην κάνεις force συζητήσεις, εάν δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να γίνουν. Χαλαρά κάποια αλληλεπίδραση είτε στο μάθημα είτε αργότερα στο φαί ώστε να αρχίσουν να σε γνωρίζουν. Και φυσικά μπορείς να βρεις κόσμο και μέσω άλλων δραστηριοτήτων, δεν είναι ανάγκη να περιοριστείς μόνο σε όποιον βρίσκεται στο μάθημα ή καν στο ίδιο τμήμα με εσένα.

Το κομμάτι των σχέσεων ξέχνα το προς το παρών. Εξάλλου το είπες και μόνος σου οτι σε αποσπούσε απο το να σκεφτείς άλλα πιο σημαντικά. Η δουλειά σου είναι κάτι που θα κάνεις μέχρι αργότερα, κοπέλες γνωρίζεις όποτε θέλεις. Οπότε σε αυτή την φάση είναι προτιμότερο να επικεντρωθείς στο να κάνεις παρέες και να βρεις κάτι που επαγγελματικά θα σε εξασφαλίσει αλλά και προσωπικά θα σε εξιτάρει. Μόλις τα έχεις βρει αυτά, θα σου είναι πολύ πιο εύκολο να γνωρίσεις και κάποια χωρίς να χρειαστεί να θυσιάσεις την ευημερία σου. Γιατί είτε θα έχεις κοπέλα είτε όχι,θα πρέπει να εργαστείς και επειδή θα αποτελεί μεγάλο μέρος της καθημερινότητας σου η δουλειά, καλό είναι να κάνεις κάτι που σε ενδιαφέρει κάπως. Ακόμα και να μην τρελαίνεσαι εντελώς θα πρέπει να βρίσκεις κάτι ωραίο σε αυτή.
 
Τελευταία επεξεργασία:

boomerang

Νεοφερμένος

Ο boomerang αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών . Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ που αφιέρωσες τον χρόνο σου για εμένα.
Έχω 2 μαθήματα προγραμματισμού τα οποία δεν με τραβάνε και γενικα πρέπει να τα νιώθεις.Έχω στραφεί πιο πολύ στα ενεργειακά και στα μαθήματα σημάτων,μαθήματα με μαθηματικά κτλπ δεν προσφέρονται εδώ,ενω νομιζω σαν τομέας υπάρχει μονο στο ΕΜΠ.Για αυτο επιλέγω μαθηματα που εχουν να κανουν περισσότερο με αλγορίθμους και μαθηματικες πραξεις,απλως τα προγραμματιστικά μαθηματα μου φαίνονται βουνό και νιωθω πως δεν θα τα καταφέρω,αν και νομιζω λόγω καραντίνας και οτι ειμαι εδω και 2 μηνες μονος στην πολη οπου φοιτώ τα σκέφτομαι έτσι αρνητικά.Προσπαθώ να βγαίνω οσο μπορώ απλώς συνέχεια σκέφτομαι τα λαθη που εχω κανει στο παρελθον και στεναχωριεμαι και οτι ημουνα τοσο ανωριμος που τα εκανα ενω επρεπε να δωσω περισσότερη βάση στα μαθήματα μου,αλλα τουλαχιστον το καταλαβα τώρα και το συνειδητοποίησα.Επίησς λόγω πολλων εργασιών
νιώθω μια μεγάλη πίεση και δεν εχω κίνητρο,αλλα πρεπει το κινητρο μου να ειναι να τελειώσω οσο το δυνατόν πιο νωρίς.
 

Athena apo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athena apo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (Θεσσαλονίκη) . Έχει γράψει 216 μηνύματα.
Να προσθέσω και εγώ κάτι για το οποίο διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις. Το να αφήσεις τη σχολή σου τη δεδομένη στιγμή και να πας στο μαθηματικο αξιζει μόνο αν είσαι 100% ότι θέλεις να ασχοληθείς με την εκπαίδευση ή τα θεωρητικά μαθηματικά. Που βέβαια και σε αυτήν ακομα την περίπτωση θα μπορούσες να πιέσεις να τελειώσεις την σχολη σου, γιατί πλησιάζεις στο τέλος , και να δώσεις μετα κατατακτηριες για μαθηματικό.
Τωρα, αν σου αρέσουν τομείς των εφαρμοσμενων μαθηματικών , να ξέρεις ότι σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται με τα μαθήματα που προσφέρονται σε σχολές ημμυ. Επίσης τελειώνοντας τη σχολή θα μπορούσες να κάνεις μεταπτυχιακό στα εφαρμοσμενα μαθηματικά και να συνεχίσεις ετσι την πορεία σου. ( Σιγουρα τα εφαρμοσμενα μαθηματικά σε μεταπτυχιακό επίπεδο δεν είναι άμεση εξέλιξη ενός αποφοιτου ημμυ, αλλά με κάποια προσωπική προσπάθεια στην αρχή θα είναι κάτι που θα μπορείς εύκολα να κάνεις.
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 5,500 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ που αφιέρωσες τον χρόνο σου για εμένα.
Έχω 2 μαθήματα προγραμματισμού τα οποία δεν με τραβάνε και γενικα πρέπει να τα νιώθεις.Έχω στραφεί πιο πολύ στα ενεργειακά και στα μαθήματα σημάτων,μαθήματα με μαθηματικά κτλπ δεν προσφέρονται εδώ,ενω νομιζω σαν τομέας υπάρχει μονο στο ΕΜΠ.Για αυτο επιλέγω μαθηματα που εχουν να κανουν περισσότερο με αλγορίθμους και μαθηματικες πραξεις,απλως τα προγραμματιστικά μαθηματα μου φαίνονται βουνό και νιωθω πως δεν θα τα καταφέρω,αν και νομιζω λόγω καραντίνας και οτι ειμαι εδω και 2 μηνες μονος στην πολη οπου φοιτώ τα σκέφτομαι έτσι αρνητικά.Προσπαθώ να βγαίνω οσο μπορώ απλώς συνέχεια σκέφτομαι τα λαθη που εχω κανει στο παρελθον και στεναχωριεμαι και οτι ημουνα τοσο ανωριμος που τα εκανα ενω επρεπε να δωσω περισσότερη βάση στα μαθήματα μου,αλλα τουλαχιστον το καταλαβα τώρα και το συνειδητοποίησα.Επίησς λόγω πολλων εργασιών
νιώθω μια μεγάλη πίεση και δεν εχω κίνητρο,αλλα πρεπει το κινητρο μου να ειναι να τελειώσω οσο το δυνατόν πιο νωρίς.

Κοίταξε να δεις, δεν είναι απαραίτητο να έχεις καθαρά μαθήματα πάνω στα μαθηματικά για να δεις νέα concepts. Άσε που είναι πολύ πιο εύκολο να κατανοήσεις κάποια πράγματα ή να τα εκτιμήσεις όταν τα βλέπεις δίπλα δίπλα με πραγματικές εφαρμογές. Αλλά γιατί λες ότι δεν έχει επιλογές γενικά ; Εγώ βλέπω κάποιες :

Κωδικοποίηση ήχου και βίντεο
Υπολογιστική όραση
Επεξεργασία εικόνας
Υπολογιστική άλγεβρα
Βελτιστοποίηση δικτύων
Ειδικά θέματα εφαρμοσμένων μαθηματικών
Προχωρημένες στοχαστικές διαδικασίες
Ρομποτική

Και πολλά πολλά άλλα μαθήματα. Μπορεί να μην γράφουν όλα μαθηματικά στον τίτλο αλλά...μαθηματικά είναι στην ουσία όλα αυτά :laugh: . Π.χ. και ηλεκτρομαγνητισμό ΙΙ να έπαιρνες ή κεραίες, θα μίλαγες για συναρτήσεις Green,να ένα καινούριο concept. Μην περιμένεις δηλαδή να πάρεις ολόκληρα ξεχωριστά μαθήματα, αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι δεν θα εξοικειωθείς με πολλές έννοιες σε διάφορα άλλα. Αλίμονο δηλαδή γιατί έτσι θα έπρεπε να περιοριστείς αποκλειστικά σε συγκεκριμένες επιλογές μαθημάτων και να χάσεις χρήσιμα concepts απο άλλα. Σίγουρα δεν είναι τα κλασσικά μαθήματα που θα έβλεπες στο μαθηματικό, αλλά μιλάμε για διαφορετική γεύση απλά και διαφορετική οπτική στην ίδια επιστήμη. Άλλος θέλει να δει εφαρμογές άλλον τον αφήνουν παγερά αδιάφορο, και είναι πλήρως αποδεκτό το κάθε τι. Αλίμονο εάν είμασταν όλοι ίδιοι. Δεν ξεκαθάρισες ακόμα τι σε ενδιαφέρει και τι όχι όμως. Τι είδους μαθηματικά θα ήθελες εσύ να δεις δηλαδή ; Σε επίπεδο θεωρητικών ;

Πάντως σε αυτό το σημείο δεν έχει νόημα να μετανιώνεις. Ότι έκανες το έκανες. Η ζωή σου δεν τελείωσε, όπως το σχολείο έτσι και το πανεπιστήμιο είναι απλά ευκαιρίες που έχουμε να εξελιχθούμε. Αλλά η πραγματική εξέλιξη συμβαίνει στα μεταπτυχιακά, στην δουλειά και στην έρευνα. Τα προηγούμενα είναι εκεί απλά για να σε προετοιμάσουν, αλλά όλα θα κριθούν από την προσωπική σου επιμονή και αγάπη για το οτι επιλέξεις να κάνεις. Έχεις 17 μαθήματα ακόμα οπότε εστίασε στο να τα περάσεις. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος σου. Πάρε ότι βρίσκεις πιο κοντά στα ενδιαφέροντα σου και φρόντισε απλά να είσαι συνεπής. Δεν χρειάζεται να το λατρέψεις, αλλά ας είσαι συνεπής, γιατί το να χρωστάς και να καθυστερήσεις να τελειώσεις δεν θα σε βοηθήσει καθόλου. Οι επιλογές σου δεν σταματάνε στο πανεπιστήμιο. Ίσα ίσα εαν είσαι σωστός επαγγελματίας αλλά και άνθρωπος με "πνεύμα" φροντίζεις πάντα να εξελίσσεις τις γνώσεις σου, ιδίως σε ότι βρίσκεις ενδιαφέρον, ανεξάρτητα τι τελείωσες, με τι βαθμό τελείωσες κτλπ.

Ενδεχομένως να μπορούν να σου πουν κάποια πράγματα και τα παιδιά εδώ @nPb @Μάρκος Βασίλης ,σε περίπτωση που θες να συνεχίσεις σε θεωρητικά μαθηματικά ή εφαρμοσμένα με κάποιο μεταπτυχιακό. Δηλαδή πόσο εφικτό θα είναι(εαν θα σε δεχτούν), τι δυσκολίες πιθανών να αντιμετωπίσεις, αν αξίζει περισσότερο το μεταπτυχιακό απο το να δώσεις κατατακτήριες κτλπ.

Το πιο κρίσιμο όμως για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, είναι να γράψεις μια πολύ καλή διπλωματική εργασία πάνω σε κάτι που εστιάζει σε μαθηματικά. Καθώς θα ληφθεί σοβαρά υπόψιν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

boomerang

Νεοφερμένος

Ο boomerang αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών . Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Ναι εχεις δικιο σε ολα οσα ειπες,όσον αφορά τα μαθηματα που προανεφερες,μονο τα 3 προσφερονται στη σχολη μου.
Τα εχω ψαξει,μόνο η εισαγωγη στη ρομποτική οι εφαρμοσμενες στοχαστικές διαδικασίες υπολογιστική αλγεβρα την οποια θα την παρω του χρονου το χειμερινο εξαμηνο και η βελτιστοποιηση δικτυων.Ο καθηγητης που κανει την επεξεργασια φωνης και ηχου,μου αρεσει εχω παρακολουθηση 3 απο τα μαθηματα του 1 εκ των οποιων υποχρεωτικο,και μου αρεσει σαν καθηγητης αλλα δυστυχως πολλα μαθηματα δεν προσφερονται.Πλέον εχω κάνει την δήλωση μαθημάτων και εχω επιλέξει καποια που εχουν σχεση με συστηματα αυτοματου ελεγχου και αλγορίθμους και ενεργειακα.Ισως παρω καποιο απο τα οποιο προανεφερες που προσφερονται του χρονου.
Σε ευχαριστω πολυ για ολα τα προαναφερθεντα :)
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 5,500 μηνύματα.
Ναι εχεις δικιο σε ολα οσα ειπες,όσον αφορά τα μαθηματα που προανεφερες,μονο τα 3 προσφερονται στη σχολη μου.
Τα εχω ψαξει,μόνο η εισαγωγη στη ρομποτική οι εφαρμοσμενες στοχαστικές διαδικασίες υπολογιστική αλγεβρα την οποια θα την παρω του χρονου το χειμερινο εξαμηνο και η βελτιστοποιηση δικτυων.Ο καθηγητης που κανει την επεξεργασια φωνης και ηχου,μου αρεσει εχω παρακολουθηση 3 απο τα μαθηματα του 1 εκ των οποιων υποχρεωτικο,και μου αρεσει σαν καθηγητης αλλα δυστυχως πολλα μαθηματα δεν προσφερονται.Πλέον εχω κάνει την δήλωση μαθημάτων και εχω επιλέξει καποια που εχουν σχεση με συστηματα αυτοματου ελεγχου και αλγορίθμους και ενεργειακα.Ισως παρω καποιο απο τα οποιο προανεφερες που προσφερονται του χρονου.
Σε ευχαριστω πολυ για ολα τα προαναφερθεντα :)

Δώσε τους μια ευκαιρία, νομίζω οτι θα σου αρέσουν γιατί θα δεις πολύ ενδιαφέροντα πράγματα ;) . Μόνο η επεξεργασία ήχου, αντιλαμβάνεσαι πόσες πόρτες σου ανοίγει; Ψυχοακουστική,ιατρική απεικόνιση, βιομηχανία θεάματος,μουσική,βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ακουστική τεχνολογία και συσκευές(ηχεία,μικρόφωνα,ενισχυτές κτλπ.), ακουστικό υλικό στην εκπαίδευση, σχεδίαση χώρων με ιδιαίτερες ακουστικές προδιαγραφές, σύνθεση φωνής, ανάλυση φωνής, δημιουργία εικονικών βοηθών,text to speech,speech to text,αυτόματος μεταφραστής, εφέ φωνής και ήχων, ραδιοφωνία και επικοινωνίες, ανάλυση δονήσεων σε κατασκευές και μη καταστρεπτικός έλεγχος, και πολλά πολλά άλλα. Μην μιλήσω καν για την ρομποτική.

Θέλω να πω, μην βλέπεις ψυχρά τα μαθήματα, έχουν πολύ ζουμί εαν τα ψάξεις. Και εννοείται ότι εάν επιλέξεις να εξειδικευτείς θα μελετήσεις πολλά πιο προχωρημένα θέματα σε μαθηματικά. Άλλωστε έτσι αναπτύσσονται και τα ίδια τα εφαρμοσμένα μαθηματικά και συμπληρώνονται με την ενόραση που μπορεί να προσφέρει η θεωρία, για την επέκταση των τεχνικών και την εφαρμογή τους και σε άλλους τομείς. Είναι φάση πειραματισμού όλα αυτά τα μαθήματα για να δεις τι σε εξιτάρει και τι θα κάνεις μετέπειτα στην ζωή σου ως επαγγελματίας ή ως ερευνητής. Μην περιμένεις οπότε το μάθημα να μετατραπεί σε μαθηματική θεωρία γιατί πρώτον δεν αφορά μόνο τα μαθηματικά αυτά καθεαυτά,αλλά και το πως είναι χρήσιμα για την όποια εφαρμογή αλλά και επειδή δεν είναι σίγουρο τι θα ακολουθήσει ο καθένας, οπότε δεν έχει νόημα η εις βάθος μελέτη, καθώς κάποιοι συμφοιτητές σου ενδεχομένως να μην ενδιαφέρονται να μπουν αργότερα στην ζωή τους τόσο βαθιά στα μαθηματικά. Εσύ θέλεις και επομένως θα κάνεις ανάλογα βήματα μετά την σχολή.

Αυτά από εμένα, ελπίζω να βρεις τον δρόμο σου,μια παρέα και γιατί όχι και μια σχέση κάποια στιγμή. Πάνω απο όλα όμως,βρες την αισιοδοξία σου σιγά σιγά,γιατί το μέλλον δεν είναι τόσο περιοριστικό ούτε μαύρο ;) .
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 15,830 μηνύματα.
Ναι εχεις δικιο σε ολα οσα ειπες,όσον αφορά τα μαθηματα που προανεφερες,μονο τα 3 προσφερονται στη σχολη μου.
Τα εχω ψαξει,μόνο η εισαγωγη στη ρομποτική οι εφαρμοσμενες στοχαστικές διαδικασίες υπολογιστική αλγεβρα την οποια θα την παρω του χρονου το χειμερινο εξαμηνο και η βελτιστοποιηση δικτυων.Ο καθηγητης που κανει την επεξεργασια φωνης και ηχου,μου αρεσει εχω παρακολουθηση 3 απο τα μαθηματα του 1 εκ των οποιων υποχρεωτικο,και μου αρεσει σαν καθηγητης αλλα δυστυχως πολλα μαθηματα δεν προσφερονται.Πλέον εχω κάνει την δήλωση μαθημάτων και εχω επιλέξει καποια που εχουν σχεση με συστηματα αυτοματου ελεγχου και αλγορίθμους και ενεργειακα.Ισως παρω καποιο απο τα οποιο προανεφερες που προσφερονται του χρονου.
Σε ευχαριστω πολυ για ολα τα προαναφερθεντα :)

H ρομποτική για πιθανή ερευνητική καριέρα χρειάζεται άριστη γνώση Διαφορικής Γεωμετρίας για να κατανοείς τον φορμαλισμό καθώς οι βραχίονες υπάγονται σε καμπυλόγραμμες κινήσεις με την αναγκαία άλγεβρα Lie και φυσικά στην έρευνα, θα φας στη "μάπα" και την μαθηματική καύλα του Gauss, Riemann...και άλλων. Εκτός αυτών θα πρέπει την ίδια στιγμή την θεωρητική προσέγγιση να μπορείς να την ανάγεις σε υπολογιστική εικόνα, που σημαίνει ότι θα πρέπει να ξέρεις υπολογιστικές μεθόδους που επιλύουν τέτοιες μαθηματικές "κινήσεις".





Συμβουλή:
Μπορεί να σπουδάζεις για να γίνεις μηχανικός αλλά στην έρευνα οι Μαθηματικοί ή οι Θεωρητικοί Φυσικοί με τους Μηχανικούς δεν έχουν και μεγάλη διαφορά. Μόνο εκεί δεν υπάρχουν οι επαγγελματικοί διαχωρισμοί.

Να προσθέσω και εγώ κάτι για το οποίο διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις. Το να αφήσεις τη σχολή σου τη δεδομένη στιγμή και να πας στο μαθηματικο αξιζει μόνο αν είσαι 100% ότι θέλεις να ασχοληθείς με την εκπαίδευση ή τα θεωρητικά μαθηματικά. Που βέβαια και σε αυτήν ακομα την περίπτωση θα μπορούσες να πιέσεις να τελειώσεις την σχολη σου, γιατί πλησιάζεις στο τέλος , και να δώσεις μετα κατατακτηριες για μαθηματικό.
Τωρα, αν σου αρέσουν τομείς των εφαρμοσμενων μαθηματικών , να ξέρεις ότι σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται με τα μαθήματα που προσφέρονται σε σχολές ημμυ. Επίσης τελειώνοντας τη σχολή θα μπορούσες να κάνεις μεταπτυχιακό στα εφαρμοσμενα μαθηματικά και να συνεχίσεις ετσι την πορεία σου. ( Σιγουρα τα εφαρμοσμενα μαθηματικά σε μεταπτυχιακό επίπεδο δεν είναι άμεση εξέλιξη ενός αποφοιτου ημμυ, αλλά με κάποια προσωπική προσπάθεια στην αρχή θα είναι κάτι που θα μπορείς εύκολα να κάνεις.

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω γιατί ουσιαστικά μου ακυρώνεις την επαγγελματική μου καριέρα (χωρίς να το θέλεις) και πόσο μάλλον τον προσωπικό μου αγώνα χρόνων. Η διαπίστωση αυτή εν μέρει είναι σωστή αν βασιστούμε στα στεγανά της Ελληνικής κοινωνίας που δικαίως τα Μαθηματικά δεν τα έχει ανάγκη. Όταν δεν υπάρχει η βιομηχανία, τα Μαθηματικά είναι άχρηστα όπως και η Μηχανολογία είναι άχρηστη για τον ίδιο λόγο. Όμως, επειδή δεν ζούμε στη δεκαετία του 1950 άσχετα αν πολλοί νεοέλληνες ζουν (σε επίπεδο ιδιοσυγκρασίας) πλέον αν το ψάξει μπορεί να κάνει αξιοζήλευτη καριέρα κάποιος με σπουδές (πτυχίο-μεταπτυχιακό) στα Μαθηματικά ακόμη και σε ερευνητικούς κλάδους με θεωρητικό όχημα τις Διαφορικές Εξισώσεις και τη Στατιστική να βιοπορίζεται με την Δυναμική Οστών, Μαθηματική Βιολογία, Νευρωνικά Δίκτυα κτλ στο εξωτερικό φυσικά. Πλέον τα Μαθηματικά παρέχουν μεγάλη έκταση γνώσης και πολυπλοκότητα σκέψης, συνδυαστικής ανάλυσης που το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι χρόνος ζωής για να δει αποτελέσματα δουλειάς. Άμεσες λύσεις δεν υπάρχουν. Δυστυχώς οι περισσότεροι νέοι ψάχνουν να βρουν παπατζίδικες λύσεις στο γόνατο και όταν η μισή χώρα ασχολείται με τη Φάρμα είναι λογικό να μην υπάρχει χώρος σκέψης προοπτικών στα Μαθηματικά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

_Christine_

Διάσημο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,824 μηνύματα.
Ο συγκεκριμένος κλάδος έχει πολλά αντικείμενα που μπορείς να ασχοληθείς επαγγελματικά ή ερευνητικά.
Χρειάζεται να πειραματιστείς λίγο με τα διάφορα μαθήματα που έχετε ώστε να πάρεις μια ιδέα και αν δεν μπορέσεις να βρείς κάτι που σου αρέσει άμεσα τουλάχιστον να αποκλείσεις με εις άτοπον όλα εκείνα που δεν σου αρέσουν.
Να σημειώσω εδώ πως το bachelor είναι μόνο η αρχή και έχει σκοπό να σου δώσει τις βάσεις και το έναυσμα να ασχοληθείς όσο γενικότερα γίνεται και με όσα περισσότερα γίνεται ώστε να ακολουθήσεις στη πορεία το δικό σου δρόμο πάνω στο αντικείμενο που σου αρέσει.

Αυτό που νιώθεις το νιώσαμε όλοι,αυτό το χάος και την αβεβαιότητα σχετικά με το τι θα κάνουμε μελλοντικά, αν αξίζει τόση πίεση κτλ.Αυτή η απελπισία σε κάποιες φάσεις θεωρώ (και ειδικά στην Ελλάδα) πως μας καταπιέζει σε αυτή την ευαίσθητη περίοδο της ζωής μας.

Κατα τη γνώμη μου κυρίως επειδή δεν βλέπουμε πολλές πρακτικές εφαρμογές όσων σπουδάζουμε στην Ελλάδα.
Όμως αυτό είναι άλλη υπόθεση και δεν είναι και ο σκοπός του μηνύματός σου.

Θεωρώ πως πρέπει να βρείς έναν τρόπο να βρείς ξανά την αισιοδοξία σου και να αλλάξεις τον τρόπο σκέψης σου.Αντικειμενικά ο κλάδος σου έχει πολλές επιλογές.Μην βάζεις ασυναίσθητα τα όρια στην Ελλάδα ψάξε πόσα θαυμαστά δημιουργήματα προσφέρει το αντικείμενο σπουδών σου ,στον άνθρωπο, στην υγεία, στην διαστημική κτλ κτλ.

Θα πρέπει να δώσεις εσύ το νόημα και όχι να το ψάξεις παθητικά.
Επίσης δεν είσαι μόνος σου, εκεί που είσαι ήμασταν όλοι.

Ελπίζω να σε βοήθησα έστω και λίγο και σου εύχομαι οποια απόφαση και να πάρεις να είσαι ευτυχισμένος επειδή επέλεξες να είσαι! :]

Keep up the amazing job!

:thumbup:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Athena apo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athena apo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (Θεσσαλονίκη) . Έχει γράψει 216 μηνύματα.
H ρομποτική για πιθανή ερευνητική καριέρα χρειάζεται άριστη γνώση Διαφορικής Γεωμετρίας για να κατανοείς τον φορμαλισμό καθώς οι βραχίονες υπάγονται σε καμπυλόγραμμες κινήσεις με την αναγκαία άλγεβρα Lie και φυσικά στην έρευνα, θα φας στη "μάπα" και την μαθηματική καύλα του Gauss, Riemann...και άλλων. Εκτός αυτών θα πρέπει την ίδια στιγμή την θεωρητική προσέγγιση να μπορείς να την ανάγεις σε υπολογιστική εικόνα, που σημαίνει ότι θα πρέπει να ξέρεις υπολογιστικές μεθόδους που επιλύουν τέτοιες μαθηματικές "κινήσεις".





Συμβουλή:
Μπορεί να σπουδάζεις για να γίνεις μηχανικός αλλά στην έρευνα οι Μαθηματικοί ή οι Θεωρητικοί Φυσικοί με τους Μηχανικούς δεν έχουν και μεγάλη διαφορά. Μόνο εκεί δεν υπάρχουν οι επαγγελματικοί διαχωρισμοί.



Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω γιατί ουσιαστικά μου ακυρώνεις την επαγγελματική μου καριέρα (χωρίς να το θέλεις) και πόσο μάλλον τον προσωπικό μου αγώνα χρόνων. Η διαπίστωση αυτή εν μέρει είναι σωστή αν βασιστούμε στα στεγανά της Ελληνικής κοινωνίας που δικαίως τα Μαθηματικά δεν τα έχει ανάγκη. Όταν δεν υπάρχει η βιομηχανία, τα Μαθηματικά είναι άχρηστα όπως και η Μηχανολογία είναι άχρηστη για τον ίδιο λόγο. Όμως, επειδή δεν ζούμε στη δεκαετία του 1950 άσχετα αν πολλοί νεοέλληνες ζουν (σε επίπεδο ιδιοσυγκρασίας) πλέον αν το ψάξει μπορεί να κάνει αξιοζήλευτη καριέρα κάποιος με σπουδές (πτυχίο-μεταπτυχιακό) στα Μαθηματικά ακόμη και σε ερευνητικούς κλάδους με θεωρητικό όχημα τις Διαφορικές Εξισώσεις και τη Στατιστική να βιοπορίζεται με την Δυναμική Οστών, Μαθηματική Βιολογία, Νευρωνικά Δίκτυα κτλ στο εξωτερικό φυσικά. Πλέον τα Μαθηματικά παρέχουν μεγάλη έκταση γνώσης και πολυπλοκότητα σκέψης, συνδυαστικής ανάλυσης που το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι χρόνος ζωής για να δει αποτελέσματα δουλειάς. Άμεσες λύσεις δεν υπάρχουν. Δυστυχώς οι περισσότεροι νέοι ψάχνουν να βρουν παπατζίδικες λύσεις στο γόνατο και όταν η μισή χώρα ασχολείται με τη Φάρμα είναι λογικό να μην υπάρχει χώρος σκέψης προοπτικών στα Μαθηματικά.
Με συγχωρείς αν ακύρωσα την επαγγελματική σου πορεία έστω και άθελά μου. Αυτο που ήθελα να πω είναι ότι αν το θέλει πάρα το γεγονός ότι το πτυχίο του είναι από πολυτεχνική σχολη μπορει να σταδιοδρομισεί πάνω στα μαθηματικά χωρίς απαραίτητα να χρειαστεί δεύτερο πτυχίο. Το ίδιο μπορει να κάνει αντίστοιχα και ένας με πτυχίο μαθηματικων ο οποίος μπορει με κατάλληλο μεταπτυχιακό να ασχοληθεί με θέματα Μηχανικών, Έχω παραδείγματα και για τις δυο περιπτώσεις αν και ομολογώ ότι είναι περασμένης δεκαετίας.

Αυτο που προσπαθώ να πω δηλαδη δεν είναι η μηδενίστηκε αποψη που επικρατεί ορισμένες φορές ( και με την οποία διαφωνώ κάθετα) ότι τα μαθηματικά έχουν νόημα μόνο μέσα από τις εφαρμογές τους και πως αν θες μαθηματικά μπορείς να τα δεις και στο φυσικο ή το πολυτεχνείο οποτε μην πας μαθηματικο. Απλα ότι καλώς ή κακως αυτές οι σχολές δεν θα αποτελέσουν εμπόδιο σε κάποιον φοιτητη που στην πορεία καταλαβε το ενδιαφέρον του για τα Μαθηματικά με προσωπική προσπάθεια να το ακολουθήσει. Η καλύτερη λύση για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τα μαθηματικα ειναι να πάει μαθηματικό. Ομως αν καποιος δεν έκανε αυτή τη επιλογή οταν έπρεπε μπορει να το κάνει και με άλλους δρόμους ξεκινώντας βέβαια από μια θέση κάπως μειονεκτική.
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 2,543 μηνύματα.
εγω θα τα συνοψισω γτ τσαμπα σαλιο χαλαμε.ολοι νομιζουν οτι πολυτεχνειο=ιατρικη δηλαδη μορια και ιστοριες και μαθηματικα ειναι η β εθνικη αλλα κουνια που τους κουναγε εχω να πω.
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 5,500 μηνύματα.
εγω θα τα συνοψισω γτ τσαμπα σαλιο χαλαμε.ολοι νομιζουν οτι πολυτεχνειο=ιατρικη δηλαδη μορια και ιστοριες και μαθηματικα ειναι η β εθνικη αλλα κουνια που τους κουναγε εχω να πω.

Μην χαλάσεις το θέμα, σε παρακαλώ, κρίμα είναι. Ο άνθρωπος ζήτησε απλά μια βοήθεια για το πως μπορεί να μεταβεί σε έναν άλλο τομέα. Η Αθηνά απλά τόνισε το γεγονός οτι δεν είναι σαν να λέει ο μπακάλης της γειτονιάς οτι θέλει να ασχοληθεί με τα μαθηματικά,ενώ δεν έχει καμία επαφή μαζί τους απο το λύκειο, αλλά ένας άνθρωπος που έχει επαφή και τα έχει σπουδάσει σε ένα επίπεδο παραπάνω. Μην μπερδεύεις τα πράγματα, κανείς δεν ανέφερε για β και α εθνικές πέρα απο εσένα.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 2,543 μηνύματα.
Μην χαλάσεις το θέμα, σε παρακαλώ, κρίμα είναι. Ο άνθρωπος ζήτησε απλά μια βοήθεια για το πως μπορεί να μεταβεί σε έναν άλλο τομέα. Η Αθηνά απλά τόνισε το γεγονός οτι δεν είναι σαν να λέει ο μπακάλης της γειτονιάς οτι θέλει να ασχοληθεί με τα μαθηματικά,ενώ δεν έχει καμία επαφή μαζί τους απο το λύκειο, αλλά ένας άνθρωπος που έχει επαφή. Μην μπερδεύεις τα πράγματα, κανείς δεν ανέφερε για β και α εθνικές πέρα απο εσένα.
μα πανω σε αυτο ανακυκλωνονται παντα αυτα τα θεματα.λαθος μου και ζηταω συγγνωμη
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 5,500 μηνύματα.
μα πανω σε αυτο ανακυκλωνονται παντα αυτα τα θεματα.λαθος μου και ζηταω συγγνωμη

Κανένα πρόβλημα. Αυτή η ανακύκλωση πάνω στο θέμα όντως είναι κακή,και προσωπικά διαφωνώ επίσης με το να συμβαίνει. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα θέσει ποτέ το ερώτημα τι είναι καλύτερο. Είναι ανούσιο, καθώς η απάντηση εξαρτάται πάρα πολύ απο το τι αρέσει στον καθένα. Καλύτερο οπότε είναι αυτό που σου αρέσει περισσότερο. Έχουμε δει όλων των ειδών τους συνδυασμούς, μαθηματικούς και ηλεκτρολόγους, φυσικούς και μαθηματικούς, ακόμα και γιατρούς και μαθηματικούς ή γιατρούς και φυσικούς, ηλεκτρολόγους και φυσικούς, φυσικούς και πληροφορικάριους και δεν συμμαζεύεται . Ο καθένας απο αυτούς ήταν μια ιδιαίτερη προσωπικότητα και προσέφερε κάτι μοναδικό στην επιστήμη. Οι κόντρες λοιπόν δεν πιστεύω οτι εξυπηρετούν σε κάτι,πέρα απο το να προσβάλλουν τις επιλογές των άλλων και να περιορίζουν τον κόσμο στο πως μπορεί να εξελιχθεί.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 15,830 μηνύματα.
Με συγχωρείς αν ακύρωσα την επαγγελματική σου πορεία έστω και άθελά μου. Αυτο που ήθελα να πω είναι ότι αν το θέλει πάρα το γεγονός ότι το πτυχίο του είναι από πολυτεχνική σχολη μπορει να σταδιοδρομισεί πάνω στα μαθηματικά χωρίς απαραίτητα να χρειαστεί δεύτερο πτυχίο. Το ίδιο μπορει να κάνει αντίστοιχα και ένας με πτυχίο μαθηματικων ο οποίος μπορει με κατάλληλο μεταπτυχιακό να ασχοληθεί με θέματα Μηχανικών, Έχω παραδείγματα και για τις δυο περιπτώσεις αν και ομολογώ ότι είναι περασμένης δεκαετίας.

Αυτο που προσπαθώ να πω δηλαδη δεν είναι η μηδενίστηκε αποψη που επικρατεί ορισμένες φορές ( και με την οποία διαφωνώ κάθετα) ότι τα μαθηματικά έχουν νόημα μόνο μέσα από τις εφαρμογές τους και πως αν θες μαθηματικά μπορείς να τα δεις και στο φυσικο ή το πολυτεχνείο οποτε μην πας μαθηματικο. Απλα ότι καλώς ή κακως αυτές οι σχολές δεν θα αποτελέσουν εμπόδιο σε κάποιον φοιτητη που στην πορεία καταλαβε το ενδιαφέρον του για τα Μαθηματικά με προσωπική προσπάθεια να το ακολουθήσει. Η καλύτερη λύση για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τα μαθηματικα ειναι να πάει μαθηματικό. Ομως αν καποιος δεν έκανε αυτή τη επιλογή οταν έπρεπε μπορει να το κάνει και με άλλους δρόμους ξεκινώντας βέβαια από μια θέση κάπως μειονεκτική.

Όλα καλά Αθηνά. :) Έχουμε γράψει πολλές φορές απόψεις και ξέρω το ύφος σου. Εννοείται αυτό που γράφεις. Τα Μαθηματικά σαν επιστήμη δείχνουν αυτό που είναι πραγματικά μόνο στην Πανεπιστημιακή έρευνα ή στην Βιομηχανική έρευνα για χώρες που έχουν βιομηχανία (π.χ. ΗΠΑ, Γερμανία). Οι επιστήμες του Πολυτεχνείου ασχολούνται με συγκεκριμένα Μαθηματικά προβλήματα σε συγκεκριμένες τεχνολογικές εφαρμογές (βλ. Χημικοί Μηχανικοί). Η διαφορά ενός πτυχιούχου από το Πολυτεχνείο με έναν Μαθηματικό είναι μόνο στο πτυχίο και στην εργασιακή πορεία με βάση το πτυχίο των Μαθηματικών. Σε επίπεδο ακαδημαϊκής έρευνας σε συγκεκριμένες διαθεματικές περιοχές των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών δεν υπάρχει διακριτό "σύνορο" μεταξύ της Δυναμικής Υλικών ή Χημικών Διεργασιών ή της Τεχνολογίας Λογισμικού και των Μαθηματικών. Ακόμη και περισσότερο θεωρητικοί κλάδοι των Μαθηματικών όπως η Άλγεβρα Δακτυλίων (με όχι και τόση χρησιμότητα εκτός Τμ.Μαθηματικών ή Φυσικής πιθανόν) ερευνητικά χρησιμοποιείται στην Χημεία Ετεροκυκλικών Ενώσεων ή η Θεωρία Αυτομάτων της Μαθηματικής Πληροφορικής δίνει βασικές απαντήσεις στην Διακριτή Κυτταρική Βιολογία (Κυτταρικά Αυτόματα) αν δεν κάνω λάθος. Ένας καθηγητής μου στον τομέα της Άλγεβρας Συνόλων είχε κάνει πρωτότυπη εργασία σε περιοδικό Θεωρητικής Βιολογίας χωρίς να ασχοληθεί καθόλου με εκτενή ορολογία Βιολογίας ή εργαστηριακά πειράματα! Για παράδειγμα, η Φασματική Ανάλυση των Μαθηματικών δίνει πολλές απαντήσεις στην Υπολογιστική Χημεία (π.χ. spin των ατόμων Ηλίου).

Τελευταία ανεβαίνει και η Ρωσία στον κλάδο της Υπολογιστικής Επιστήμης (Computational Science) η οποία και διατηρεί τόσο το αυστηρό μαθηματικό προφίλ της Σοβιετικής περιόδου αλλά οι αριστούχοι Ρώσοι Μαθηματικοί κάνουν μεταδιδακτορικό στη Γερμανία ή σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και "παίρνουν τεχνογνωσία". Xώρες με πρώην Σοβιετικό παρελθόν όπως η Πολωνία ή η Τσεχία διαθέτουν πολύ καλούς Μαθηματικούς στον κλάδο της Ανάλυσης σε διεθνή κλίμακα.
 

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,613 μηνύματα.
Καλά είσαι με 17 για πτυχιο στο 4ο έτος, κακώς έχεις χαμηλή εικόνα για τον εαυτό σ :friends:
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,870 μηνύματα.
Καλησπέρα σας,
Εδώ και ενα μήνα περίπου με τρώει κάτι και θελω να το συζητησω με καποιον.Σπουδάζω ηλεκτρολόγων μηχανικων στο Παν.Θεσσαλίας.Ειμαι στο 4ο ετος,και μου εχουν μεινει 17 μαθηματα για πτυχιο.Επέλεξα αυτη τη σχολη γιατι μου αρεσουν γενικα τα μαθηματικά και νομιζα οτι θα ειχα περισσότερες επιλογές στα μαθηματικά,ενώ σε αυτη τη σχολή εκτος του οτι δεν εχουμε πολλές επιλογές στους τομείς,εμβαθυνουν πιο πολύ στη πληροφοική,κατι που εμενα δεν μου αρεσει και δεν τα διαβαζω με ορεξη.Στο 1ο ετος ειχα περάσει σχεδον ολα τα μαθηματα εκτος απο τους 2 προγραμματισμους,που ηταν απαιτιτικοι σαν μαθηματα.Το καλοκαίρι επειδη ειχα συμφωνήσει για να παω να δουλέψω σεζόν,δεν ειχα την ευκαιρία να το συζητήσω με τους γονείς μου,για το τι θελω και αν μου αρεσε τελικα η σχολή.Στο 2ο έτος,αυτό μεγάλωσε,και ήθελα να το συζητήσω για να κάνω 10% να περασω μαθηματικό,αλλα οι φίλοι μου,μου ελεγαν οτι θες να σπουδάσεις ηλεκτρολογων ή μαθηματικό?και με απετρεψαν με απετρεψαν καπώς,και ειπε αντε ας συνεχισω και να μην το συζητησω με τους γονέις μου.Μετα,ακολούθησαν άλλα,οπως οι σχέσεις κτλπ,χαμηλη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση και με επηρέασαν στα μαθήματα,κακώς δλδ.Είμαι γενικά κλειστός και τα αφήνω ολα μέσα μου,χωρις να πηγαίνω σε καποιον ειδικό,και γενικα δνε ειμαι θαραλλέος.Τώρα λόγω της καραντίνας,δεν μπορώ να συγκεντρωνομαι πολύ στα μαθήματα και στις εργασίες γιατι μου ερχονται συνέχεια στο μυαλο τα λάθη που εχω κανει και που δεν το συζήτησα με καποιον,ειδικά με τους γονείς μου.Είμαι σε αδιέξοδο,δεν ξερω ακριβώς τι θελω αν θα μπορέσω να τα βγάλω πέρα με τη σχολή.Πρέπει δλδ να τα βρω πρωτα με τον εαυτό μου,γτ εχουν περάσει χρόνια,οπότε και να τα παρατήσω δεν θα ξέρω τι να κάνω στη ζωή μου.Σε ολες τις σχολές υπάρχουν μαθήματα που δεν μας αρέσουν,το ξέρω.Αλλά αρχισα να νιωθω,οσο περνάει ο καιρός,σαν να μη με γεμίζει αυτό που κάνω και οτι δεν θα ειμαι καλός σε αυτό.Τι λέτε,μήπως τα βλέπω βουνό τα μαθήματα που έχουν μεινει και πιστευω οτι δεν θα τα καταφέρω λόγω καραντίνας ή γενικά επειδη τελικά συνειδητοποιησα οτι δεν ταιριάζει σε μενα αυτο που κάνω?και απλώς προσπαθω να περάσω τα μαθήματα με το ζόρι,και αν τα περάσω καλώς,εγω σαν να νιωθω ετσι,οτι δεν θελω αυτη τη σχολη 100% και απλώς κοροιδευα τον εαυτο μου και ευελπιστουσα να μου αρεσει κτλπ.γτ αυτη η σχολη θελει μεγάλο κινητρο για να τη βγαλεις και εγω σαν φοιτητης νομιζω οτι δεν εκανα αυτα που επρεπε να κανει ενας φοιητης,ειχα ξεκινησει με μια παρεα που ηταν η σωστη για εμενα στο 1ο ετος,αλλα μετα πηγα σε μια αλλη και τελικα δνε ηταν για εμενα,και τωρα εχω γυρισει στην 1η η οποια εχει το κυκλο της πλεον και δεν ειμα ενας απο αυτους και απλα βγαινουμε.Δεν εχω παει με καμια παρεα καπου στο εξωτερικο μετα απο καποια εξεταστικη ετσι ωστε να εχω ενα κινητρο,δεν εχω κανει καμια σχεση γτ δεν εχω πλεον αυτοπεποιθηση και αυτο με οδηγει πλεον στο να τα παρατησω και οτι δεν θα τα καταφερω.

Νομίζω ότι καλώς τοποθετήθηκαν τα παραπάνω μέλη. Το πιο συνετό που έχεις να κάνεις είναι να ξεμπερδεύεις με το πτυχίο που έχεις τώρα πρώτα και μετά βλέπεις τι κάνεις διότι αλλιώς σκέφτεσαι τώρα κι αλλιώς θα σκέφτεσαι μ' ένα τυπικό προσόν στην τσέπη - ακόμα κι αν για εσένα δεν έχει τόσο αντίκρυσμα. Σε τελική ανάλυση, έχεις μπροστά σου 5 εξεταστικές για 17 μαθήματα, δηλαδή 4+4+3+3+3, κάτι που φαίνεται πολύ πιο εφικτό. Μην σκέφτεσαι τη ζωή σου τόσο μακροπρόθεσμα όταν δεν μπορείς. Τι πάει να πει έχεις 17 μαθήματα και σε παίρνει αυτό από κάτω; Εστίασε στα 3-4 που έρχονται τώρα - ακόμα είναι νωρίς στο εξάμηνο.

Γενικά, είσαι, όπως έχεις διαπιστώσει, σε μία κατάσταση που σε προβληματίζει. Έχεις δει σε έναν βαθμό τι έχει φταίξει, έχεις δει λάθη, σωστά και παραλείψεις, τώρα δεν έχει νόημα άλλο να το κοσκινίζεις. Σήκω και κοίτα να λύσεις το πρόβλημα. Ξύπνιος είσαι - άλλωστε, καλά φαίνεται να τα πας στη σχολή σου, κι ας μη σε ελκύει τόσο - μια χαρά θα τα καταφέρεις, αρκεί να ξεκινήσεις την προσπάθεια. Μπορεί να μη σου αρέσει η πληροφορική και ο προγραμματισμός, αλλά ίσως να φταίει το ότι τον έχεις πάρει με κακό μάτι. Τι σου αρέσει; Τα μαθηματικά. Ωραία. Δες τον προγραμματισμό σαν ένα εργαλείο για να εμβαθύνεις στα μαθηματικά. Από το επιφανειακό επίπεδο του να σχεδιάζεις απλά μοντέλα για κατανομές πιθανοτήτων μέχρι ό,τι περίπλοκο σκεφτείς, αναζήτησε μικρά projects που θα σε βοηθήσουν να μάθεις προγραμματισμό κάνοντας μαθηματικά.

Για το μετά, μην χολοσκάς ακόμα, οι κατατακτήριες είναι το πιο απλό που μπορείς να κάνεις, όπως ίσως κι ένα μεταπτυχιακό σχετικό με τα μαθηματικά. Αλλά αυτά θα έρθουν στη πορεία. Τώρα αυτό που έχει σημασία είναι να συγκροτηθείς και να ξεμπερδεύεις με τον βραχνά της σχολής σου. Με θολωμένο κεφάλι δεν παίρνονται εύκολα αποφάσεις. Προοπτικές να ξέρεις ότι έχεις μετά σίγουρα, όπου θες, αρκεί να περάσεις τώρα αυτό το εμπόδιο. Δες το σαν ένα challenge αυτοβελτίωσης, σαν μία ευκαιρία που έχεις για να αποδείξεις στον εαυτό σου ότι μπορείς να ξανασηκωθείς στα πόδια σου και να προχωρήσεις. Γιατί, άλλωστε, εκεί είναι η μαγκιά, στο «ξανασήκωμα», όταν έχεις τσακιστεί μία φορά με το ποδήλατο και μετά ξανακάνεις πετάλι.
 

WhaleOilBeefHooked

Νεοφερμένος

Ο WhaleOilBeefHooked αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω γιατί ουσιαστικά μου ακυρώνεις την επαγγελματική μου καριέρα (χωρίς να το θέλεις) και πόσο μάλλον τον προσωπικό μου αγώνα χρόνων. Η διαπίστωση αυτή εν μέρει είναι σωστή αν βασιστούμε στα στεγανά της Ελληνικής κοινωνίας που δικαίως τα Μαθηματικά δεν τα έχει ανάγκη. Όταν δεν υπάρχει η βιομηχανία, τα Μαθηματικά είναι άχρηστα όπως και η Μηχανολογία είναι άχρηστη για τον ίδιο λόγο. Όμως, επειδή δεν ζούμε στη δεκαετία του 1950 άσχετα αν πολλοί νεοέλληνες ζουν (σε επίπεδο ιδιοσυγκρασίας) πλέον αν το ψάξει μπορεί να κάνει αξιοζήλευτη καριέρα κάποιος με σπουδές (πτυχίο-μεταπτυχιακό) στα Μαθηματικά ακόμη και σε ερευνητικούς κλάδους με θεωρητικό όχημα τις Διαφορικές Εξισώσεις και τη Στατιστική να βιοπορίζεται με την Δυναμική Οστών, Μαθηματική Βιολογία, Νευρωνικά Δίκτυα κτλ στο εξωτερικό φυσικά. Πλέον τα Μαθηματικά παρέχουν μεγάλη έκταση γνώσης και πολυπλοκότητα σκέψης, συνδυαστικής ανάλυσης που το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι χρόνος ζωής για να δει αποτελέσματα δουλειάς. Άμεσες λύσεις δεν υπάρχουν. Δυστυχώς οι περισσότεροι νέοι ψάχνουν να βρουν παπατζίδικες λύσεις στο γόνατο και όταν η μισή χώρα ασχολείται με τη Φάρμα είναι λογικό να μην υπάρχει χώρος σκέψης προοπτικών στα Μαθηματικά.
Can confirm. Δουλεύω στην όραση υπολογιστών και οι μισοί συνάδελφοι μου είναι φυσικοί/μαθηματικοί που είχαν κάνει μεταπυχιακό ή phd σε κάποιο θέμα που κάποτε θα μπορούσε να έχει εφαρμογές στη δουλειά τους τώρα, πχ belief propagation, χωρίς να το είχα προγραμματίσει από τοτε. Τα μαθηματικά έχουν κύρος στο εξωτερικό, τουλάσιχτον εφώ που ζω.

Οι σχολές του πολυτεχνίου έχου απέραντες εφαρμογές οπότε λογικό είναι να μη σου αρέσουν τα περισσότερα μαθήματα. Ούτε εμένα μου άρεζαν τα περισσότερα οπότε μην αγχώνεσαι, αυτό δε σημαίνει ότι δε σου ταιριάζει. To καλό είναι ότι έχει πάρει μια γνώση από όλα αυτά. Το θέμα είναι πριν τελειώσεις να βρεις έστω και ένα στενό αντικείμενο που να νε ενθουσιάζει και να το εμβαθύνεις μέχρι να το ξέρεις καλύτερα από τους άλλους για να μπορέσεις να κάνεις πτυχιακή σε αυτό/ μεταπτυχικό/ ή κάποια εργασία που θα μπει στο cv σου για νε μπορείς να την πλασάρεις σε συνετεύξεις.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top