ΣΕΜΦΕ ή Φυσικό;

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Unseen skygge κάνετε Μαθηματικά αλλά με άλλο προσανατολισμό. Και οι φοιτητές Ψυχολογίας κάνουν Στατιστική Παλινδρόμηση αν και είναι θεωρητική επιστήμη. Μπορείς λίγο να φανταστείς πώς μπορεί να κατανοούν την έννοια συνάρτηση πυκνότητας; Χωρίς πρακτική εφαρμογή μια επιστήμη δεν δίνει δυνατότητες επιβίωσης σε έναν κόσμο με βάση το χρήμα. Πονάει σαν αλήθεια αλλά δεν ζούμε στην εποχή του Γαλιλαίου.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
Πρακτικη εφαρμογη και πρακτικη εφαρμογη.Ετσι εχουν μειωσει τα μαθηματικα.Δηλαδη εσεις θελετε τσελεμεντεδες για τους προγραμματισμους σας και τα φυσικα σας φαινομενα χωρις να ξερετε σε βαθος μαθηματικα.Δεν πειραζει βγαλτε και 1 δις ευρω που λεει ο λογος επιστημονες ομως δε θα ειστε με την ευροια εννοια του ορου.Και εναν μπακαλη αν τον παρω και του πω ετσι παει αυτο το φυσικο φαινομενο κτλπ θα το καταλαβει.Η μαγκια ειναι ομως οτι σε βαθος δε θα ξερει να στο εξηγησει γτ δεν ξερει μαθηματικα
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Eπιβίωση ίσως; Πληρωμή μηνιάτικων εισφορών; Φορολησταρία κράτους; Ρεαλιστικότητα;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Παιδιά καταλήγουμε να συζητάμε τα ίδια και τα ίδια σε κύκλους .
Προς Θεού δεν σας μαλώνω , αλλά νομίζω οτι πρέπει να γίνουμε λίγο πρωτότυποι και επί του θέματος πάντα :laugh:. Το θέμα λοιπόν είναι Σεμφε ή φυσικό . Και είναι απόλυτα ξεκάθαρο οτι το ένα είναι πιο εφαρμσομένο ενώ το άλλο είναι πιο θεωρητικό . Πρέπει λοιπόν όποιος θέλει να αποφασίσει,να το κάνει λαμβάνοντας υπόψιν τις προσωπικές του προτιμήσεις & φυσικά τις επαγγελματικές διεξόδους . Προφανώς το Σεμφε δεν δίνει ιδιαίτερη έμφαση(και όχι δεν είναι καλό) τόσο σε θεωρητική φυσική, και εστιάζει στις εφαρμοσμένες πλευρές των δύο επιστημών που κάνει . Επίσης είναι καλή επιλογή για όσους δεν έχουν αποφασίσει μεταξύ φυσικού και μαθηματικού και θέλουν να δουν ποια θα είναι η σχέση τους με τις δύο επιστήμες αφού έχουν φοιτήσει κάποια χρόνια σοβαρά και τις δύο σε ένα αρχικό επίπεδο.

Απο εκεί και πέρα . Τα μαθηματικά,όπως και η φυσική σαν επιστήμες δεν έχουν λόγο να παλεύουν η μια την άλλη . Όπως σωστά ειπώθηκε,το μεν είναι για το δε ο καλύτερος πελάτης που εξελίσσει το δε . Φυσικά και άλλες επιστήμες όπως των υπολογιστών και η οικονομολογία,αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό όσο η φυσική . Τώρα απο άποψη φοιτητών προφανώς και υπάρχει λόγος να παλεύει ο ένας τον άλλο ,αλλά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε οτι αυτό πηγάζει καθαρά απο οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες παρά απο επιστημονικούς :P.

eukleidhs1821 , αναφέρεσαι στα μαθηματικά σαν μια ελιτ επιστήμη κάτι το οποίο είναι οτιδήποτε παρά η αλήθεια . Δεν θα αγαπούσαμε το ίδιο την φιλοσοφία εαν δεν οδηγούσε σε μια καλύτερη ζωή όπως δεν θα αγαπούσαμε τα μαθηματικά το ίδιο εαν δεν οδηγούσαν σε μια καλύτερη ζωή . Έχουν να κάνουν με 1)την μελέτη ευκαιριών που προκύπτουν απο την δημιουργική σκέψη , 2) την επικοινωνία των αποτελεσμάτων αυτής της μελέτης . Οπότε ναι,για να κάνει κάποιος καλά μαθηματικά πρέπει να τα κάνει αγνοώντας τις πιθανές εφαρμογές που ίσως προκύψουν . Αλλά δεν πρέπει να υποτιμάει ποτέ τις εφαρμογές . Είμαι σίγουρος οτι εαν ζούσε σήμερα ο Gauss ή ο Euler θα ένιωθαν ρίγος εαν έβλεπαν πόσο έχουν επηρεάσει τον κόσμο,αλλά και αλληλεπιδρώντας με κάτι υλικό που ενσωματώνει τις ιδέες τους με κάποιον τρόπο.

Η καθεμία επιστήμη έχει την δική της ομορφιά στον τρόπο που αντιμετωπίζει τον κόσμο και τις αλήθειες του. Ο φυσικός διερευνά τα μυστήρια της φύσης, φαινομενολογικά για να εξελίξει τον κόσμο, αλλά ποθεί και την αιτιολόγηση τους σε ένα κοινό πλαίσιο εννοιών και ιδεών για να καταλάβει την μεγαλύτερη και πιο βαθιά αλήθεια : "Τι είναι αυτό που κάνει τον κόσμο να είναι έτσι,και όχι αλλιώς;".

Απο την άλλη ο μαθηματικός με την αυστηρή λογική του , εργάζεται για να παράξει τα μέγιστα απο τα ελάχιστα,κάνοντας μικρές αλλά απόλυτα ορθές επαγωγές μέχρι να φτάσει σε ένα τελικό,χρήσιμο αποτέλεσμα για αυτό που μελετάει . Δεν μένει στις φυσικές λεπτομέρειες του κόσμου, αλλά προχωρά στην διερεύνηση της ύπαρξης ανώτερων δομών(απο άποψη αφαίρεσης) και σχέσεων.

Η τεχνητή νοημοσύνη μας έχει δείξει πάρα πολύ καλά τις διαφορές των δύο επιστημών αλλά και πως συνδυάζονται αρμονικά . Η μελέτη της ζωής θεωρούσαμε ανέκαθεν οτι ήταν κομμάτι της βιολογίας. χαριτολογώντας θα μπορούσαμε όμως να πούμε οτι δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια εξαιρετικά ειδική περιοχή της φυσικής . Ξέρουμε οτι είτε αποτελούμαστε απο σάρκα είτε απο μέταλλο ή απο οποιοδήποτε στοιχείο η ζωή δεν σχετίζεται με την υλική μας υπόσταση αλλά με την οργάνωση που αυτή λαμβάνει . Απο αυτό το σημείο και μετά, αυτά που προκύπτουν απο αυτή την οργάνωση σε φυσικό επίπεδο της ύλης,με συγκεκριμένο τρόπο,ώστε να φιλοξενήσει την αποθήκευση & επεξεργασία της πληροφορίας είναι προϊόν ενός ανώτερου επιπέδου αφαίρεσης απο τον υλικό κόσμο . Είναι αυτό που εν τέλει εμείς αποκαλούμε ως το σημαντικότερο αγαθό,η ζωή. Γιατί ; Γιατί αυτή η οργάνωση είναι εξαιρετικά απίθανα ανεπανάληπτη επακριβώς και συνθέτει τις διαφορετικές προσωπικότητες που έχουν πατήσει επι της γης απο την απαρχή της ανθρωπότητας . Οπότε, συνοψίζοντας , προσωπικά θεωρώ οτι είναι μια φανταστική εποχή είτε είσαι φυσικός,είτε μαθηματικός είτε μηχανικός γιατί οι ευκαιρίες είναι τόσες πολλές για όλους, και εαν όχι είναι τόσο εύκολο πλέον να στραφείς επαγγελματικά σε μια περιοχή εντός αυτών που είναι περισσότερες,και αυτό έχει επιτευχθεί επειδή έχουμε ανοίξει τα πεδία μας και έχουμε μοιραστεί γνώσεις που μαζεύαμε. Γι'αυτό λοιπόν,είτε Σεμφε,είτε φυσικό,είτε μαθηματικό,είτε πολυτεχνείο , λόγω όλων των παραπάνω, νομίζω δεν θα χαθεί κανείς στο τέλος . Απλά κοιτάξτε τώρα όσοι δίνετε να πάτε στην σχολή που πιστεύετε οτι θα έχετε προπαντός καλύτερους καθηγητές,και έπειτα μαθήματα που σας ενδιαφέρουν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Λοιπόν Ευκλείδη δεν έχω καταλάβει ακόμα τι ρόλο βαράς για να είμαι ειλικρινής. Αν είσαι φοιτητής κάποιου τμήματος μαθηματικών δηλαδή ή αν είσαι Γ λυκείου και δίνεις πανελλήνιες φέτος. Όπως και να'χει κάπου τα έχεις μπερδέψει στο μυαλό σου. Το ότι τα μαθηματικά είναι η γλώσσα μοντελοποίησης προβλημάτων φυσικής και μηχανικων δεν τα κάνει πιο χρήσιμα από τα άλλα αντικείμενα σε καμία περίπτωση. Ως φοιτητής ημμυ σε πληροφορώ έχουμε άπειρα μαθηματικά στην σχολή μας όπως και στα τμήματα φυσικής φαντάζομαι και αυτό που παρατηρώ είναι ότι μόνα τους χωρίς πρακτική εφαρμογή είναι ΆΧΡΗΣΤΑ. Για να στο θέσω αλλιώς αν και όχι τόσο ακριβης ο παραλληλισμός σκέψου ότι τα μαθηματικά είναι κάτι σαν μια γλώσσα προγραμματισμού και οι λοιπές επιστήμες που τα χρησιμοποιούν είναι κάτι σαν τον developer της γλώσσας. Όταν ο developer καλείται να λύσει ένα πρόβλημα τον αλγόριθμο τον σκέφτεται ο ίδιος και μάλιστα σε φυσική γλωσσα. Απλώς εν τέλει θα τον υλοποιήσει στην γλώσσα που γράφει.

Κοίτα, άχρηστα δεν είναι τα μαθηματικά χωρίς τις εφαρμοσμένες επιστήμες, ακριβώς επειδή ζουν έξω από τον φυσικό κόσμο και είναι συνάμα και μία εξαδέλφη της φιλοσοφίας, οπότε προάγουν από εκεί την ευημερία του ανθρωπίνου είδους. Αλλά άλλη κουβέντα αυτό.

Για το δίλημμα του θέματος που είναι ΣΕΜΦΕ ή Φυσικό, δεδομένων των μεταπτυχιακών που μπορούν να βρεθούν μετά, νομίζω ότι η μόνη διαφορά είναι στα επαγγελματικά δικαιώματα που κατοχυρώνει η κάθε σχολή, άρα και εξετάζεται κατά περίπτωση. Ωστόσο, ως πιο θεωρητικός, θα προτιμούσα το φυσικό. :Ρ
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
To λάθος που γίνεται είναι να βγαίνει η χολή σε λάθος κατεύθυνση. Τα Μαθηματικά είναι σε τελείως λάθος βάση στην Ελλάδα επειδή το πρόβλημα είναι της πολιτείας και όχι της επιστήμης αυτής καθεαυτής. Τα Μαθηματικά έχουν αποδείξει την αξία τους σε άλλες πιο σοβαρές χώρες και ποιος θα ήταν αυτός σε ένα φόρουμ που θα έβγαζε την επιστήμη αυτή άχρηστη. Η ένσταση νομίζω είναι αλλού.

Στην παρούσα φάση η επιστήμη αυτή χάνει την αίγλη της επειδή μαζικοποιήθηκε και βγαίνουν φουρνιές ανέργων επειδή δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας. Δεν δημιουργούνται θέσεις εργασίας, δεν παράγεται ΦΠΑ ώστε να δημιουργηθούν. Παρά μόνο τρώμε φόρους και ΕΣΠΑ σε επιδοματοπολιτικές επιμορφώσεων, κλπ. Η επιστήμη των Μαθηματικών νομίζω δεν τυγχάνει καλής και προσεχτικής αντιμετώπισης από την Ελληνική πολιτεία ως η κορωνίδα των επιστημών της σκέψης και της σύγχρονης τεχνολογίας. Θα μου πείτε, σαφώς αφού η Ελλάδα δεν είναι τεχνολογική χώρα παρά μόνο σαβουροκαταναλωτική χώρα σε είδη τεχνολογίας από την Κίνα. Τα Μαθηματικά για όσους τα έχουν σπουδάσει πέρα από την "διαχειριστική" λογική του Πολυτεχνείου και άλλων Επιστημών που απλά εργάζονται σε καλά τοποθετημένα μαθηματικά μοντέλα με τίτλο "Γενικά Μαθηματικά για... -λόγους Ι,ΙΙ,..." είναι μια υπέροχη σειρά σπουδών, δίνει πολύ καλές νοητικές δεξιότητες και βάθος σκέψης ενώ φυσικά υπό κατάλληλες συνθήκες ένας απόφοιτος μπορεί να μαθαίνει εύκολα. Εξάλλου η λέξη Μαθηματικά είναι από το ρήμα μαθαίνω. Είναι η επιστήμη του να μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε με λογικές και αλγοριθμικές συνεπαγωγές. Τα υπόλοιπα λόγια είναι περιττά.

Παρακάτω αναλύω την ένστασή μου που ξεκίνησα στην αρχή.

Δηλαδή, πάνω σε ποιο σχέδιο θα πρέπει να υπάρχουν 8-10 Τμήματα Μαθηματικών ενώ δεν υπάρχει η οικονομία να στηρίξει την επιστήμη αυτή και σε επίπεδο έρευνας; Μια άλλη ερώτηση είναι γιατί θα πρέπει σε κάθε Τμήμα Μαθηματικών να προσφέρονται οι ίδιοι πάνω κάτω τομείς θεματικών ενοτήτων και να μην υπάρχει έμφαση καινοτομίας σε διαφορετικό τομέα ανά Τμήμα.

Εννοείται ότι σε μια τέτοια πρόταση, το κάθε Τμήμα θα προσλαμβάνει τους καλύτερους του είδους. Έτσι θα έχουμε το Τμήμα Μαθηματικών της Αθήνας να έχει μοναδικό δυνατό τομέα Θεωρητικών Μαθηματικών με έμφαση στην Άλγεβρα και Γεωμετρία ενώ της Πάτρας θα μπορούσε να συγχωνευθεί με των Ιωαννίνων και να προσφέρουν καλές σπουδές στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά με έμφαση στις Διαφορικές Εξισώσεις, Γεωμετρία - Μηχανική, Υπολογιστικά Μαθηματικά. Η σκέψη μου βασίζεται στην προϋπάρχουσα ιστορία. Το Τμήμα Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να συγχωνευθεί με το Κρήτης και να παρέχουν καλές σπουδές στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά με έμφαση τις Πιθανότητες, Στατιστική και Υπολογιστικά Μαθηματικά - Θεωρία Λήψης Αποφάσεων.

Για τους νεότερους, ο κλάδος της Αριθμητικής Ανάλυσης στην Ελλάδα ήρθε από τον τέως Μαθηματικό καθηγητή Γούδα του Πανεπιστημίου Πατρών, την δεκαετία του '60 πολύ πριν γίνει βασικό μάθημα και στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Την πληροφορία αυτή την έχω διαβάσει σε πρακτικά διεθνούς συνεδρίου από το Ην.Βασίλειο ύστερα από εύφημο μνεία υπέρ του τελευταίου. Η Ελληνική πολιτεία πώς αξιοποίησε μια τόσο καινοτόμα πράξη; Είδατε ποτέ κανένας πολιτικάντης από τη δεκαετία του 70 να έδωσε καμία σημασία στην Αριθμητική Ανάλυση και πώς αυτή θα συμβάλλει στην νέα γενιά Ελλήνων Μαθηματικών;

Σε κάθε Τμήμα θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστεί ενότητα παιδαγωγικών, θεμάτων ψυχολογίας, διδακτικής κλπ με ειδικό κανονισμό και δέσμευση που να παρέχει επάρκεια για όσους θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την μέση εκπαίδευση ώστε να αποφεύγουν ανώτερα Μαθηματικά όπως Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις ΙΙ. Έτσι θα παράγουμε Μαθηματικούς δυο ταχυτήτων όπως γίνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου. Εκείνους που θέλουν να ασχοληθούν με την έρευνα και την ευρύτερη οικονομία (ιδιωτικό τομέα) αλλά και εκείνους που θέλουν να εργαστούν ως καθηγητές σχολείων. Η κάθε επιλογή θα πρέπει να είναι σεβαστή, αλλά και σωστά υποστηριζόμενη σε επίπεδο σπουδών και δεξιοτήτων.

Την ίδια στιγμή, θα έπρεπε να κλείσουν τα Τμήματα Στατιστικής και ΔΕΤ καθώς για την οικονομία της χώρας παράγουν μόνο ζημία κορεσμού σε αντικείμενα που μπορεί και ένα Μαθηματικό Τμήμα αν επανδρωθεί σωστά να παρέχει. Δεν γίνεται μια Ελλάδα με προβληματική οικονομία να παρέχει τεράστιο φάσμα ειδικοτήτων-εφαρμογών ίσως και περισσότερων από μια Ολλανδία ή Γερμανία ενώ η λογική είναι σε λάθος βάση μόνο και μόνο να τρώνε πακέτα από τον Εθνικό προϋπολογισμό και την ΕΕ για να συντηρούν καρέκλες αργόμισθων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Όλα αυτά θα τα ξαναλέμε με τον Sam και μετά από 30 χρόνια αν το κράτος παραμένει σε λογική πελατειακών σκοπιμοτήτων...για το οποίο και είμαι σίγουρος. Απαντήστε μου σε κάτι. Παρέχει και η Αγγλία σπουδές στα Μαθηματικά. Είναι στην ίδια βάση με την Ελλάδα; Προσφέρουν τις ίδιες δυνατότητες και δεξιότητες;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
To λάθος που γίνεται είναι να βγαίνει η χολή σε λάθος κατεύθυνση. Τα Μαθηματικά είναι σε τελείως λάθος βάση στην Ελλάδα επειδή το πρόβλημα είναι της πολιτείας και όχι της επιστήμης αυτής καθεαυτής. Τα Μαθηματικά έχουν αποδείξει την αξία τους σε άλλες πιο σοβαρές χώρες και ποιος θα ήταν αυτός σε ένα φόρουμ που θα έβγαζε την επιστήμη αυτή άχρηστη. Η ένσταση νομίζω είναι αλλού.

Στην παρούσα φάση η επιστήμη αυτή χάνει την αίγλη της επειδή μαζικοποιήθηκε και βγαίνουν φουρνιές ανέργων επειδή δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας. Δεν δημιουργούνται θέσεις εργασίας, δεν παράγεται ΦΠΑ ώστε να δημιουργηθούν. Παρά μόνο τρώμε φόρους και ΕΣΠΑ σε επιδοματοπολιτικές επιμορφώσεων, κλπ. Η επιστήμη των Μαθηματικών νομίζω δεν τυγχάνει καλής και προσεχτικής αντιμετώπισης από την Ελληνική πολιτεία ως η κορωνίδα των επιστημών της σκέψης και της σύγχρονης τεχνολογίας. Θα μου πείτε, σαφώς αφού η Ελλάδα δεν είναι τεχνολογική χώρα παρά μόνο σαβουροκαταναλωτική χώρα σε είδη τεχνολογίας από την Κίνα. Τα Μαθηματικά για όσους τα έχουν σπουδάσει πέρα από την "διαχειριστική" λογική του Πολυτεχνείου και άλλων Επιστημών που απλά εργάζονται σε καλά τοποθετημένα μαθηματικά μοντέλα με τίτλο "Γενικά Μαθηματικά για... -λόγους Ι,ΙΙ,..." είναι μια υπέροχη σειρά σπουδών, δίνει πολύ καλές νοητικές δεξιότητες και βάθος σκέψης ενώ φυσικά υπό κατάλληλες συνθήκες ένας απόφοιτος μπορεί να μαθαίνει εύκολα. Εξάλλου η λέξη Μαθηματικά είναι από το ρήμα μαθαίνω. Είναι η επιστήμη του να μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε με λογικές και αλγοριθμικές συνεπαγωγές. Τα υπόλοιπα λόγια είναι περιττά.

Παρακάτω αναλύω την ένστασή μου που ξεκίνησα στην αρχή.

Δηλαδή, πάνω σε ποιο σχέδιο θα πρέπει να υπάρχουν 8-10 Τμήματα Μαθηματικών ενώ δεν υπάρχει η οικονομία να στηρίξει την επιστήμη αυτή και σε επίπεδο έρευνας; Μια άλλη ερώτηση είναι γιατί θα πρέπει σε κάθε Τμήμα Μαθηματικών να προσφέρονται οι ίδιοι πάνω κάτω τομείς θεματικών ενοτήτων και να μην υπάρχει έμφαση καινοτομίας σε διαφορετικό τομέα ανά Τμήμα.

Εννοείται ότι σε μια τέτοια πρόταση, το κάθε Τμήμα θα προσλαμβάνει τους καλύτερους του είδους. Έτσι θα έχουμε το Τμήμα Μαθηματικών της Αθήνας να έχει μοναδικό δυνατό τομέα Θεωρητικών Μαθηματικών με έμφαση στην Άλγεβρα και Γεωμετρία ενώ της Πάτρας θα μπορούσε να συγχωνευθεί με των Ιωαννίνων και να προσφέρουν καλές σπουδές στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά με έμφαση στις Διαφορικές Εξισώσεις, Γεωμετρία - Μηχανική, Υπολογιστικά Μαθηματικά. Η σκέψη μου βασίζεται στην προϋπάρχουσα ιστορία. Το Τμήμα Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να συγχωνευθεί με το Κρήτης και να παρέχουν καλές σπουδές στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά με έμφαση τις Πιθανότητες, Στατιστική και Υπολογιστικά Μαθηματικά - Θεωρία Λήψης Αποφάσεων.

Για τους νεότερους, ο κλάδος της Αριθμητικής Ανάλυσης στην Ελλάδα ήρθε από τον τέως Μαθηματικό καθηγητή Γούδα του Πανεπιστημίου Πατρών, την δεκαετία του '60 πολύ πριν γίνει βασικό μάθημα και στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Την πληροφορία αυτή την έχω διαβάσει σε πρακτικά διεθνούς συνεδρίου από το Ην.Βασίλειο ύστερα από εύφημο μνεία υπέρ του τελευταίου. Η Ελληνική πολιτεία πώς αξιοποίησε μια τόσο καινοτόμα πράξη; Είδατε ποτέ κανένας πολιτικάντης από τη δεκαετία του 70 να έδωσε καμία σημασία στην Αριθμητική Ανάλυση και πώς αυτή θα συμβάλλει στην νέα γενιά Ελλήνων Μαθηματικών;

Σε κάθε Τμήμα θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστεί ενότητα παιδαγωγικών, θεμάτων ψυχολογίας, διδακτικής κλπ με ειδικό κανονισμό και δέσμευση που να παρέχει επάρκεια για όσους θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την μέση εκπαίδευση ώστε να αποφεύγουν ανώτερα Μαθηματικά όπως Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις ΙΙ. Έτσι θα παράγουμε Μαθηματικούς δυο ταχυτήτων όπως γίνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου. Εκείνους που θέλουν να ασχοληθούν με την έρευνα και την ευρύτερη οικονομία (ιδιωτικό τομέα) αλλά και εκείνους που θέλουν να εργαστούν ως καθηγητές σχολείων. Η κάθε επιλογή θα πρέπει να είναι σεβαστή, αλλά και σωστά υποστηριζόμενη σε επίπεδο σπουδών και δεξιοτήτων.

Την ίδια στιγμή, θα έπρεπε να κλείσουν τα Τμήματα Στατιστικής και ΔΕΤ καθώς για την οικονομία της χώρας παράγουν μόνο ζημία κορεσμού σε αντικείμενα που μπορεί και ένα Μαθηματικό Τμήμα αν επανδρωθεί σωστά να παρέχει. Δεν γίνεται μια Ελλάδα με προβληματική οικονομία να παρέχει τεράστιο φάσμα ειδικοτήτων-εφαρμογών ίσως και περισσότερων από μια Ολλανδία ή Γερμανία ενώ η λογική είναι σε λάθος βάση μόνο και μόνο να τρώνε πακέτα από τον Εθνικό προϋπολογισμό και την ΕΕ για να συντηρούν καρέκλες αργόμισθων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Όλα αυτά θα τα ξαναλέμε με τον Sam και μετά από 30 χρόνια αν το κράτος παραμένει σε λογική πελατειακών σκοπιμοτήτων...για το οποίο και είμαι σίγουρος. Απαντήστε μου σε κάτι. Παρέχει και η Αγγλία σπουδές στα Μαθηματικά. Είναι στην ίδια βάση με την Ελλάδα; Προσφέρουν τις ίδιες δυνατότητες και δεξιότητες;

Δεν διαφωνώ πουθενά ! Θεωρώ οτι η Αγγλία σε σχέση με την Ελλάδα κοιτάει να ακολουθούν τα τμήματα τους τις τάσεις και τις εξελίξεις και τις νέες ευκαιρίες που αυτές συνεπάγονται και παρέχει πολύ ευρύ προγράμματα σπουδών στους μαθηματικούς . Επίσης μια σημαντική διαφορά είναι οτι στην Ελλάδα η ανάγκη για εργασία έχει οδηγήσει αρκετούς φοιτητές στα πολυτεχνεία(λες και έχουμε βιομηχανίες για σοβαρό engineering εδώ :hehe: ) .Το απότελεσμα είναι οτι έχουμε συσσώρευση πολλών ικανών φοιτητών εκεί και πολλών μέτριων ή και άθλιων φοιτητών σε τμήματα όπως το μαθηματικό/φυσικό , χημικό κ.α.

Γενικά είναι δύσκολο κομμάτι το μαθηματικό γιατί δεν μπορεί να στηριχτεί μόνο του στην αγορά εργασίας . Προσωπικά εαν ήμουν μαθηματικός , θα έκανα master σε κάτι είτε του στυλ τεχνητή νοημοσύνη,είτε κρυπτογραφία-αλγόριθμοι,ή ανάλυση σήματος ή υπολογιστικά μαθηματικά και θα έδινα απίστευτη έμφαση στο να μάθαινα να προγραμματίζω άψογα . Ειδάλλως το πολύ πολύ να δουλέψεις σε καμιά τράπεζα ή να γίνεις καθηγητής . Και όχι δεν τα λεω καθόλου υποτιμητικά τα τελευταία , άσχετα που το να δούλευα σε τράπεζα δεν θα με τρέλαινε . Legit δουλειά όμως και φυσικά δεν θα έλεγα όχι . Απλά μου κάνει εντύπωση που τόσοι φοιτητές περιμένουν να μην δουλέψουν ως καθηγητές , ας πούμε τι περίμεναν να φτιάξουν πύραυλο απο το μαθηματικό ;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Aκόμη δεν έχω λάβει την απάντηση από φοιτητές / πτυχιούχους του Μαθηματικού σχετικά με την αποκατάσταση αν κάποιος δεν ασχοληθεί με τους γειτονικούς εφαρμοσμένους τομείς π.χ. Τεχνητή Νοημοσύνη και παραμείνει μόνο στα Μαθεαματικά.

Sam από την εμπειρία μου πλέον ο τίτλος του "Μαθηματικού" ακόμη και προγραμματισμό να έχεις κάνει, δεν κάνει αίσθηση σε διάφορες τράπεζες επειδή υπάρχουν πολύ πιο πιασάρικοι τίτλοι. Ή τελοσπάντων μπορεί να έχουν εμπειρίες με αποφοίτους άλλων ειδικοτήτων πιο ειδικών με τραπεζικά θέματα από τα Μαθηματικά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Aκόμη δεν έχω λάβει την απάντηση από φοιτητές / πτυχιούχους του Μαθηματικού σχετικά με την αποκατάσταση αν κάποιος δεν ασχοληθεί με τους γειτονικούς εφαρμοσμένους τομείς π.χ. Τεχνητή Νοημοσύνη και παραμείνει μόνο στα Μαθεαματικά.

Sam από την εμπειρία μου πλέον ο τίτλος του "Μαθηματικού" ακόμη και προγραμματισμό να έχεις κάνει, δεν κάνει αίσθηση σε διάφορες τράπεζες επειδή υπάρχουν πολύ πιο πιασάρικοι τίτλοι. Ή τελοσπάντων μπορεί να έχουν εμπειρίες με αποφοίτους άλλων ειδικοτήτων πιο ειδικών με τραπεζικά θέματα από τα Μαθηματικά.

Κοίτα, το μόνο στα μαθηματικά είναι λίγο παράξενο, υπό την έννοια ότι ποιος κλάδος είναι «μόνο μαθηματικά»; Δηλαδή, αν απασχολείσαι στην έρευνα στη λογική - άρα έχει και επαφές με AI - κάνεις δουλειά μόνο στα μαθηματικά ή όχι; Υπό αυτό το πρίσμα, έχεις πολλά πεδία ανοικτά που κάνεις μαθηματικά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
"Mόνο Μαθηματικά" είναι η Αλγεβρική Τοπολογία, η Συναρτησιακή Ανάλυση, η Στοχαστική Ανάλυση κλπ. H έρευνα στην Λογική δεν είναι απαραίτητο να συνδέεται με Διακριτά Μαθηματικά ή Τεχνική Νοημοσύνη. Αναφέρομαι σε αμιγή κλάδο. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι κλάδος των Μαθηματικών καθώς αποτελεί τομέα της Θεωρητικής Πληροφορικής. Ακόμη και σε περιοδικό της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορείς να βρεις θεωρητική δημοσίευση πάνω στην Λογική διατυπωμένη σε αυστηρή Αλγεβρική γλώσσα. Με την ίδια λογική, σε περιοδικό Επιχειρησιακής Έρευνας μπορείς να βρεις θεωρητική δημοσίευση πάνω στην Βελτιστοποίηση διατυπωμένη σε αυστηρή τοπολογική γλώσσα κοκ. Μια δημοσίευση πάνω στην αναλυτική δυναμική σε φαινόμενα διάχυσης με Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις σε περιοδικό Θεωρητικής Φυσικής είναι Μαθηματικά ή Φυσική;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top