Προβληματισμοί μετά το πτυχίο

Ria99

Νεοφερμένος

Η Ria99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 108 μηνύματα.
Γεια σας.

Ελπίζω να μην σας μπερδέψω σε αυτό το νήμα γιατί κάποια πράγματα δεν είναι ξεκαθαρισμένα ούτε για εμένα και αναζητώ μια συμβουλή για να πάω τη σκέψη μου ένα βήμα παραπάνω η ίδια.

Αρχικά αποφοίτησα από παιδαγωγικό τμήμα φέτος. Η σχολή ήταν η πρώτη, και θεωρώ συνειδητή, επιλογή μου αλλά στην πορεία συνειδητοποίησα ότι η ιδέα της διδασκαλίας δεν μου αρέσει καθόλου. Και πάλι για αυτή τη δήλωση δεν μπορώ να είμαι απόλυτα σίγουρη αφού η επαφή μου με την πραγματικότητα του σχολείου ήταν μικρή καθώς όταν φοιτούσα στα τρία τελευταία εξάμηνα δεν πηγαίναμε για πρακτικές εξαιτίας της πανδημίας.

Από την άλλη πλευρά μέσα στη σχολή είχα πολλά ενδιαφέροντα και προσπάθησα να εκμεταλλευτώ όσες περισσότερες ευκαιρίες μπορούσα (πχ εθελοντισμό, συμμετοχή σε ομάδες, erasmus, πτυχιακή). Γενικότερα έμεινα πολύ ευχαριστημένη από τη σχολή μου και αν γυρνούσα το χρόνο πίσω θα κατέθετα το ίδιο μηχανογραφικό. Με λίγα λόγια δεν θα ήθελα να φύγω επαγγελματικά από το χώρο της εκπαίδευσης.

Όμως πια πρέπει να σκεφτώ σοβαρά και χωρίς υπεκφυγές τα επόμενά μου επαγγελματικά βήματα. Πιθανώς να χαρακτηριστώ ‘’εκτός τόπου και χρόνου’’ αν πω ότι θα με ενδιέφερε πολύ να ασχοληθώ και να κυνηγήσω την έρευνα, κατανοώντας κάποιες από τις δυσκολίες που θα έχει αυτή η απόφαση, ειδικότερα στις κοινωνικές επιστήμες, κάνοντας ένα μεταπτυχιακό προσανατολισμένο στην έρευνα στο εξωτερικό.

Προβληματίζομαι πολύ σε τι προγράμματα θα πρέπει να στοχεύσω με γνώμονα αυτό τον στόχο πχ ερευνητικά προγράμματα, μεταπτυχιακά σε social data που εντόπισα, προγράμματα που ειδικεύονται σε έναν συγκεκριμένο κλάδο πχ stem στην εκπαίδευση, ή λογοτεχνία στην εκπαίδευση (τυχαία παραδείγματα). Σκέφτηκα επίσης, να απευθυνθώ σε κάποιους από τους καθηγητές μου αλλά διστάζω αφού οι περισσότεροι στο άκουσμα του εξωτερικού θα δυσανασχετήσουν εξ αρχής.

Η άλλη μου επιλογή είναι να κάτσω "στα αυγά μου" και ακολουθήσω εδώ ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα, να μαζέψω και άλλα τυπικά προσόντα που μετράνε πλέον για τις προσλήψεις και να προσληφθώ κάπου ως αναπληρώτρια σύντομα σχετικά, αφού ο κλάδος μου είναι σε καλύτερη μοίρα από τους υπόλοιπους. Βέβαια αυτή την επιλογή μπορώ να την ακολουθήσω και στο μέλλον αν δω ότι τα άλλα σχέδια δεν βγάζουν πουθενά αλλά φοβάμαι ότι τότε θα έχω χάσει ενέργεια, χρόνο, φυσικά χρήμα και τέλος τη ‘’θέση’’ μου.
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ο διορισμός των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών) γίνεται τουλάχιστον μέχρι σήμερα μ΄αυτόν τον τρόπο:
΄Οποιος έχει ενταχθεί στους παραπάνω πίνακες του ΑΣΕΠ μπορεί ν΄ανταποκριθεί στις προσκλήσεις για διορισμό με την υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη, μπορεί και να μην ανταποκριθεί παραμένοντας όμως πίνακες του ΑΣΕΠ μέχρις ότου θελήσει να λάβει μέρος.

Αυτό σου το γράφω επειδή μπορείς ν΄ακολουθήσεις την διαδικασία ένταξης στους πίνακες του ΑΣΕΠ (όταν γίνει η επόμενη προκήρυξη και αν, όπως είπα παραπάνω, δεν αλλάξει ο τρόπος διορισμού) "ασφαλίζοντας" την θέση σου στους πίνακες και να υποβάλεις (ή να μην υποβάλεις) αίτηση για πρόσληψη όταν θα έχεις δοκιμάσει τις άλλες σου επιλογές και έχεις κατασταλάξει ποιον δρόμο θ΄ακολουθήσεις (χάνοντας τα μόρια προϋπηρεσίας ως αναπληρώτρια που πιθανόν θα μπορούσες να είχες μέχρι τότε αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο).
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τα προγράμματα στα οποία στοχεύεις είναι πράγματι πολύ σωστά επιλεγμένα και "επίκαιρα".

Τόσο τα μεταπτυχιακά σε social data για την εκπαίδευση καθώς ο τομέας αυτός απαιτεί περισσότερες μελέτες από τις ήδη υπάρχουσες αφού υπάρχει σωρεία εκπαιδευτικών δεδομένων που χρήζουν συλλογής, ανάλυσης και αξιολόγησης προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε πρακτικό επίπεδο, όσο και τα STEM στην εκπαίδευση για την δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών ώστε κάθε παιδί ν΄αναπτύξει τις προσωπικές του ικανότητες σ΄ένα όσο γίνεται πρόσφορο πλαίσιο, όσο και ο τομέας της Ψυχοκοινωνιολογίας των ομάδων εκπαίδευσης (αλληλεπίδραση εκπαιδευτή- εκπαιδευόμενου).

Καλή επιτυχία σου εύχομαι σε ο,τι αποφασίσεις!
 

Ria99

Νεοφερμένος

Η Ria99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 108 μηνύματα.
Λενω, σε ευχαριστω παρα πολυ για την απαντηση σου. Ναι γνωριζω ακριβως τον τροπο εγγραφης στους πινακες του ΑΣΕΠ, λεγοντας οτι θα χασω τη σειρα μου εννοουσα πιθανα μορια.
Η αναφορα μου επισης στο ''stem στην εκπαιδευση'' ηταν λιγο τυχαια αλλα παραλληλα δεν ειναι μακρια και απο τα πραγματικα ενδιαφεροντα μου. σε ευχαριστω ξανα!
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 5,687 μηνύματα.
η επαφή μου με την πραγματικότητα του σχολείου ήταν μικρή

Εφόσον είσαι μπερδεμένη και το λες και μόνη σου οτι δεν έχεις επαφή στην πράξη με το αντικείμενο...θα ξεκινήσεις απο εκεί λοιπόν. Είναι δυνατόν να πεις εαν κάτι σου αρέσει ή όχι κάτι , έχοντας μόνο την θεωρητική πλευρά του πράγματος στο μυαλό σου; Δεν νομίζω ;).
 

Εχέμυθη

Περιβόητο μέλος

Η Εχέμυθη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 4,783 μηνύματα.
Γεια σας.

Ελπίζω να μην σας μπερδέψω σε αυτό το νήμα γιατί κάποια πράγματα δεν είναι ξεκαθαρισμένα ούτε για εμένα και αναζητώ μια συμβουλή για να πάω τη σκέψη μου ένα βήμα παραπάνω η ίδια.

Αρχικά αποφοίτησα από παιδαγωγικό τμήμα φέτος. Η σχολή ήταν η πρώτη, και θεωρώ συνειδητή, επιλογή μου αλλά στην πορεία συνειδητοποίησα ότι η ιδέα της διδασκαλίας δεν μου αρέσει καθόλου. Και πάλι για αυτή τη δήλωση δεν μπορώ να είμαι απόλυτα σίγουρη αφού η επαφή μου με την πραγματικότητα του σχολείου ήταν μικρή καθώς όταν φοιτούσα στα τρία τελευταία εξάμηνα δεν πηγαίναμε για πρακτικές εξαιτίας της πανδημίας.

Από την άλλη πλευρά μέσα στη σχολή είχα πολλά ενδιαφέροντα και προσπάθησα να εκμεταλλευτώ όσες περισσότερες ευκαιρίες μπορούσα (πχ εθελοντισμό, συμμετοχή σε ομάδες, erasmus, πτυχιακή). Γενικότερα έμεινα πολύ ευχαριστημένη από τη σχολή μου και αν γυρνούσα το χρόνο πίσω θα κατέθετα το ίδιο μηχανογραφικό. Με λίγα λόγια δεν θα ήθελα να φύγω επαγγελματικά από το χώρο της εκπαίδευσης.

Όμως πια πρέπει να σκεφτώ σοβαρά και χωρίς υπεκφυγές τα επόμενά μου επαγγελματικά βήματα. Πιθανώς να χαρακτηριστώ ‘’εκτός τόπου και χρόνου’’ αν πω ότι θα με ενδιέφερε πολύ να ασχοληθώ και να κυνηγήσω την έρευνα, κατανοώντας κάποιες από τις δυσκολίες που θα έχει αυτή η απόφαση, ειδικότερα στις κοινωνικές επιστήμες, κάνοντας ένα μεταπτυχιακό προσανατολισμένο στην έρευνα στο εξωτερικό.

Προβληματίζομαι πολύ σε τι προγράμματα θα πρέπει να στοχεύσω με γνώμονα αυτό τον στόχο πχ ερευνητικά προγράμματα, μεταπτυχιακά σε social data που εντόπισα, προγράμματα που ειδικεύονται σε έναν συγκεκριμένο κλάδο πχ stem στην εκπαίδευση, ή λογοτεχνία στην εκπαίδευση (τυχαία παραδείγματα). Σκέφτηκα επίσης, να απευθυνθώ σε κάποιους από τους καθηγητές μου αλλά διστάζω αφού οι περισσότεροι στο άκουσμα του εξωτερικού θα δυσανασχετήσουν εξ αρχής.

Η άλλη μου επιλογή είναι να κάτσω "στα αυγά μου" και ακολουθήσω εδώ ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα, να μαζέψω και άλλα τυπικά προσόντα που μετράνε πλέον για τις προσλήψεις και να προσληφθώ κάπου ως αναπληρώτρια σύντομα σχετικά, αφού ο κλάδος μου είναι σε καλύτερη μοίρα από τους υπόλοιπους. Βέβαια αυτή την επιλογή μπορώ να την ακολουθήσω και στο μέλλον αν δω ότι τα άλλα σχέδια δεν βγάζουν πουθενά αλλά φοβάμαι ότι τότε θα έχω χάσει ενέργεια, χρόνο, φυσικά χρήμα και τέλος τη ‘’θέση’’ μου.
Καλημέρα! Κι εγώ πέρασα μια υπαρξιακή κρίση στη σχολή μου: σπούδαζα ιατρικά εργαστήρια, είχα τότε όνειρο να ασχοληθώ με lab based research στη μοριακή βιολογία όταν τέλη τρίτου έτους κατάλαβα ότι ούτε το προφίλ μου ταιριάζει σε κάτι τέτοιο ούτε τελικά θα μου άρεσε. Ήταν ένα τεράστιο τεράστιο σοκ οπότε πραγματικά σε καταλαβαίνω. Επειδή επίσης ασχολήθηκα κι εγώ με εθελοντισμό και πρόγραμματα ανταλλαγών, αυτό που έκανα εγώ καί στο προτείνω ανεπιφύλακτα ήταν να κάνω ένα gap year όπου μέσω του προγράμματος evs που πλέον λέγεται European solidarity corps στη Σλοβακία για δέκα μήνες. Μετά γύρισα Ελλάδα, πήρα πτυχίο καί αποφάσισα να κάνω μεταπτυχιακό στην παγκόσμια υγεία όπου ναι μεν έχει σχέση με υγεία αλλά επικεντρώνεται κυρίως στα health inequities στην Ολλανδία. Αυτά δε στα λέω για το τί πρέπει να κάνεις, αλλά που ξέρεις μπορεί να πάρεις μία ιδέα!

Γενικά αυτό που προτείνω είναι να πάρεις το χρόνο σού, ξέρω ότι είναι ένα τερααααααστιο σοκ αυτό που βιώνεις. Είσαι πολύ νέα και δε χρειάζεται να αποφασίσεις τώρα. Όσο για την ιδέα του εξωτερικού εγώ στο προτείνω ανεπιφύλακτα ειδικά το μεταπτυχιακό έξω εμένα προσωπικά μου έχει ανοίξει πάρα πολύ τους ορίζοντες (οκ μπορεί να πιέζομαι άπειρα γιατί το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό που επέλεξα είναι πάρα πολύ απαιτητικό αλλά μου αρέσει). Σου εύχομαι τα καλύτερα
 

Ria99

Νεοφερμένος

Η Ria99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 108 μηνύματα.
Εφόσον είσαι μπερδεμένη και το λες και μόνη σου οτι δεν έχεις επαφή στην πράξη με το αντικείμενο...θα ξεκινήσεις απο εκεί λοιπόν. Είναι δυνατόν να πεις εαν κάτι σου αρέσει ή όχι κάτι , έχοντας μόνο την θεωρητική πλευρά του πράγματος στο μυαλό σου; Δεν νομίζω ;).
σε ευχαριστω για την απαντηση σου!!
Καλημέρα! Κι εγώ πέρασα μια υπαρξιακή κρίση στη σχολή μου: σπούδαζα ιατρικά εργαστήρια, είχα τότε όνειρο να ασχοληθώ με lab based research στη μοριακή βιολογία όταν τέλη τρίτου έτους κατάλαβα ότι ούτε το προφίλ μου ταιριάζει σε κάτι τέτοιο ούτε τελικά θα μου άρεσε. Ήταν ένα τεράστιο τεράστιο σοκ οπότε πραγματικά σε καταλαβαίνω. Επειδή επίσης ασχολήθηκα κι εγώ με εθελοντισμό και πρόγραμματα ανταλλαγών, αυτό που έκανα εγώ καί στο προτείνω ανεπιφύλακτα ήταν να κάνω ένα gap year όπου μέσω του προγράμματος evs που πλέον λέγεται European solidarity corps στη Σλοβακία για δέκα μήνες. Μετά γύρισα Ελλάδα, πήρα πτυχίο καί αποφάσισα να κάνω μεταπτυχιακό στην παγκόσμια υγεία όπου ναι μεν έχει σχέση με υγεία αλλά επικεντρώνεται κυρίως στα health inequities στην Ολλανδία. Αυτά δε στα λέω για το τί πρέπει να κάνεις, αλλά που ξέρεις μπορεί να πάρεις μία ιδέα!

Γενικά αυτό που προτείνω είναι να πάρεις το χρόνο σού, ξέρω ότι είναι ένα τερααααααστιο σοκ αυτό που βιώνεις. Είσαι πολύ νέα και δε χρειάζεται να αποφασίσεις τώρα. Όσο για την ιδέα του εξωτερικού εγώ στο προτείνω ανεπιφύλακτα ειδικά το μεταπτυχιακό έξω εμένα προσωπικά μου έχει ανοίξει πάρα πολύ τους ορίζοντες (οκ μπορεί να πιέζομαι άπειρα γιατί το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό που επέλεξα είναι πάρα πολύ απαιτητικό αλλά μου αρέσει). Σου εύχομαι τα καλύτερα
σε ευχαριστω πολυ αν και ιδανικα δεν θα ηθελα να αφησω μεγαλυτερο κενο αναμεσα στο πτυχιο και σε ενα μεταπτυχιακο αλλα προφανως καταλαβαινω οτι μεγαλυτερη αξια εχει να κανω κατι που θελω και παραλληλα θα με βοηθησει ειτε επαγγελματικα ειτε ακαδημαικα. για το εξωτερικο ειμαι σιγουρη και εγω και σου ευχομαι καλη συνεχεια στις σπουδες σου!
 

Εχέμυθη

Περιβόητο μέλος

Η Εχέμυθη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 4,783 μηνύματα.
σε ευχαριστω για την απαντηση σου!!

σε ευχαριστω πολυ αν και ιδανικα δεν θα ηθελα να αφησω μεγαλυτερο κενο αναμεσα στο πτυχιο και σε ενα μεταπτυχιακο αλλα προφανως καταλαβαινω οτι μεγαλυτερη αξια εχει να κανω κατι που θελω και παραλληλα θα με βοηθησει ειτε επαγγελματικα ειτε ακαδημαικα. για το εξωτερικο ειμαι σιγουρη και εγω και σου ευχομαι καλη συνεχεια στις σπουδες σου!
Εγώ ουσιαστικά έκανα ένα break στο δεύτερο εξάμηνο του τέταρτου έτους, γύρισα Δεκέμβρη τού 19 καί τελείωσα τις σπουδές ουσιαστικά τόν προηγούμενο Νοέμβρη ( άσχετα που καθυστέρησε το πτυχίο μου λόγω πανδημίας).Ναι καταλαβαίνω αυτό για το κενό, εγώ προσωπικά είχα καταλάβει στο τρίτο/τέταρτο έτος ότι μάλλον δε θα μου ταίριαζε να ασχοληθώ με το επάγγελμα αυτό οπότε ήθελα να αποκτήσω εμπειρία στον χώρο τών ΜΚΟ και μετά να αποφασίσω τι θέλω να κάνω. Εμένα αυτό με βοήθησε, κάποιους άλλους πάλι όχι. Είχα ακούσει πολλά σχόλια του τύπου " μα καλά τί κάνεις! Τελείωσε πρώτα τίς σπουδές σου καί τό κάνεις αυτό". Well, αν τελείωνα τίς σπουδές μου guess what: covid!
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top