Πιστεύετε πως η ποιότητα ενός τμήματος εξαρτάται από την βάση εισαγωγής του;

HelloWorld

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ψηφιακών Τεχνών & Κινηματογράφου ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 210 μηνύματα.
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, λοιπόν, και πέφτει ως θέμα συζήτησης η σχολή που σπουδάζω. Άκουσα, μία άποψη πως επειδή το τμήμα μου έχει χαμηλή βάση (10.500 μόρια πέρυσι) το τμήμα είναι κακό με "τούβλα" μαθητές που δεν τους ενδιαφέρει η σχολή. Με λίγα λόγια, πως η "ποιότητα" ενός τμήματος είναι άμεσα συνδεδεμένη με την βάση της σχολής...

Η δική μου γνώμη είναι πως η "ποιότητα" ενός τμήματος δεν εξαρτάται από την βάση ενός τμήματος, αλλά από τον αριθμό των φοιτητών που εισέρχονται στο τμήμα συνειδητοποιημένα. π.χ. στο δικό μου τμήμα, αν και έχει μικρή βάση είναι πολλά τα παιδιά που έχουν μπει συνειδητοποιημένα και με όρεξη στο τμήμα για μάθηση και δημιουργία, οπότε θεωρώ πως η σχολή είναι πολλή καλή.

Ποια είναι η δική σας γνώμη;
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
Ενδιαφέρουσα ερώτηση, και δεν σού κρύβω πως και για το δικό μου τμήμα είχα πολλές αμφιβολίες (όταν μπήκα εγώ το μακρινό 2018 το Μαθηματικό Ιωαννίνων είχε βάση 12κ).

Ύστερα από τέσσερα μαρτυρικά χρόνια + στρατό + μισό μεταπτυχιακό απέκτησα αρκετή αντικειμενικότητα για να απαντήσω, στο μέτρο του δυνατού, αμερόληπτα.

ΝΑΙ.

Η ποιότητα ενός τμήματος εξαρτάται αρκετά από τη βάση του ΣΤΟ 99% ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ.

Εξηγούμαι:
  • Υψηλή βάση σημαίνει δύο πράγματα: είτε ότι παίρνει λίγα άτομα και περνά ο αφρός, είτε παίρνει πολλά άτομα αλλά τα άτομα αυτά είναι, συγκριτικά με το σύνολο, πάλι αφρός.
  • Σε τμήματα χαμηλών μορίων περνάνε και φοιτητές από σπόντα: δεν πέρασαν 1η, 2η, 3η, 4η, ..., επιλογή και από τα να δώσουν πανελλήνιες ή να ασχοληθούν σοβαρά με τη ζωή τους απλά παρακολουθούν χωρίς πραγματικό σκοπό να κατακτήσουν την επιστήμη. Αυτό αδιαμφισβήτητα αλλοιώνει την ποιότητα του τμήματος. Για παράδειγμα, στο τμήμα μου σχεδόν ΟΛΟΙ περάσαμε επειδή δεν περάσαμε στις πόλεις μας. Δύσκολα θα μπορούσε να ειπωθεί το ίδιο, λέω εγώ τώρα, για την Ιατρική Πάτρας. Οκ, σίγουρα κάποιοι δήλωσαν 1η επιλογή ΕΚΠΑ, 2η επιλογή ΑΠΘ (λέω γω με το μυαλό μου) ΑΛΛΑ σίγουρα ενδιαφέρονται για το αντικείμενό τους για να έγραψαν 17.8κ+ μόρια για να μπουν.
  • Οπότε στο ζήτημα της ποιότητας των προπτυχιακών φοιτητών, θεωρώ πως σίγουρα παίζει ρόλο η βάση του τμήματος ως χονδροειδές φίλτρο κατάταξης ικανοτήτων.
  • Όσον αφορά την ποιότητα των επιστημόνων (μέλη ΔΕΠ, υποψήφιων διδακτόρων, μεταπτυχιακών φοιτητών κλπ.) η εικόνα είναι αρκετά θλιβερή. Ουσιαστικά το κύριο έργο στην πρόοδο των επιστημών (σχεδόν σε όλες τις μη-ιατρικές επιστήμες) στην Ελλάδα γίνεται από τους τρεις τιτάνες: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα. Αυτό το διαπιστώνεις αμα δεις το μέσο h-index (πολύ χονδροειδές μέτρο) των καθηγητών στα παραπάνω πανεπιστήμια και το συγκρίνεις με το αντίστοιχο των καθηγητών στα πιο περιφερειακά πανεπιστήμια. Και είναι λογικό κάπως. Άλλη χρηματοδότηση θα πάρει το ΕΚΠΑ για την έρευνα, και άλλη το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Και μάντεψε: ο μέσος φοιτητής θέλει να περάσει στο ΕΚΠΑ ή στο Αιγαίο;
 

chrisjhon02

Διάσημο μέλος

Ο chrisjhon02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,744 μηνύματα.
Η ποιότητα δεν αφορά μόνο τους φοιτητές αλλά και το διδακτικό προσωπικό. Οσο καλά και να έχουν γράψει οι φοιτητές, αν οι καθηγητές λόγω χαμηλής χρηματοδότησης, έλλειψη πόρων ή ακόμα και αδιαφορία για τους φοιτητές τους και το πως θα μεταδώσουν την ύλη, τότε τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά.


Σπουδαζω σε υψηλοβαθμη σχολή, το επίπεδο σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά τμήματα είναι πολύ χαμηλό, κυρίως επειδή δεν υπάρχουν λεφτά. Την μεγαλύτερη δουλειά την κάνει ο φοιτητής, πόσο έχει διαβάσει από πολλές πηγές, προσωπικο ψάξιμο κλπ.
 

Obi-Wan Kenobi

Δραστήριο μέλος

Ο Obi-Wan Kenobi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Γεωπονίας Πελοποννήσου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 403 μηνύματα.
Νομιζω οτι η ποιοτητα δεν εξαρταται τοσο απο την βαση μιας σχολης. Πολλες φορες κοιταμε μονο την βαση 10.000 μορια αλλα δεν κοιταμε οτι μπηκανε στην σχολη και ατομα που περασανε εχοντας την σε πρωτη προτιμηηση με 14.500 μορια.
Το μαθηματικο πριν πολλα χρονια ειχε πολυ ψηλη βαση, τωρα στην Σαμο αν δεν κανω λαθος εχει 9.000 μορια. Η φιλολογια στην Αθηνα καποτε ειχε 16.500 τωρα εχει φτασει κοντα στα 12.000, αυτο δεν σημαινει οτι ξαφνικα δεν αξιζουν σαν επιστημες αλλα οι φοιτητες κατευθυνονται σε αλλους κλαδους με καλυτερη επαγγελματικη αποκατασταση.
Στην Ελλαδα δυσκολα μπαινεις σε μια σχολη και βγαινεις ευκολα. Στο εξωτερικο μπαινεις πιο ευκολα αλλα βγαινεις πολυ πιο δυσκολα.
Ενα μεγαλο προβλημα ειναι οτι υπαρχει εδω το ιδιο αντικειμενο σε 10 πολεις που ειναι καθαρα για πολιτικους λογους.Στην Ελλαδα ναι μεν μπορει να πεσεις σε καθηγητη που ειναι παραξενος και κοβει αβερτα αλλα σε αρκετες περιπτωσεις ειτε θα μπουνε τα σος θεματα, ειτε θα υπαρξουν ερωτησεις που σου λεει οτι απο αυτες θα βαλει τις 10 κτλ κτλ.
Στις χαμηλοβαθμες θελουν κιολας να βγαινουν αρκετοι αποφοιτοι για να δικαιολογουν το τμημα, οποτε υπαρχει και μεγαλυτερη βοηθεια γιατι χωρις αποφοιτους,τελος η κρατικη επιχορηγηση, τελος και η σχολη.
Νομιζω την ποιοτητα την καθοριζει σε μεγαλο βαθμο ο φοιτητης, μην ξεχναμε οτι μπορει καποιος να περασει σε σχολη του 18 και να την παρατησει και να περασει καποιος σε σχολη του 10 να την βγαλει και να κανει και καριερα.Εχοντας σπουδασει σε δημοσιο πανεπιστημιο της Αγγλιας και σπουδαζοντας τωρα σε δημοσια πανεπιστημιο της Ελλαδας η διαφορα ειναι χαοτικη δυστυχως και τωρα και με τα ιδιωτικα θα γινει ακομα χειροτερη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

skarecrow76

Νεοφερμένος

Ο skarecrow76 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Γονιός Μαθητή. Έχει γράψει 46 μηνύματα.
Υψηλά μόρια σημαίνει ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση για τη σχολή / επιστήμονικο αντικείμενο / πόλη-έδρα της σχολής, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και η καλύτερη σχολή για εσένα...

Εφόσον έχεις κατασταλάξει εσύ σε συγκεκριμένο τομέα (τέχνη) που σε ενδιαφέρει, τότε η σύγκριση που κάνεις (και οι λοιποί συνδαιτυμόνες σου) είναι ανάμεσα σε τμήματα του ίδιου αντικειμένου. Και πάλι εκεί θα συγκρίνεις καθηγητές (διακρίσεις, σπουδές, διδακτορικά, εμπειρία), υποδομές (αίθουσες, εργαστήρια, εξοπλισμό) και αν σου δίνονται ευκαιρίες για πρακτική εξάσκηση ή περαιτέρω σπουδές (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, κτλ).

Γενικά, υπάρχουν αρκετά τέτοια "κρυφά" τμήματα, έχουν μεν χαμηλή βάση, αλλά δίνουν μια χαρά ποιοτική εκπαίδευση (για αυτούς που το βλέπουν σοβαρα και τελειώνουν τη σχολή), με επαγγελματικά δικαιώματα και σχετικά καλή εξειδίκευση, με βοήθεια από τους καθηγητές και στα μαθήματα και για μετέπειτα αναζήτηση εμπειρίας.

Επίσης, το δικό σου πτυχίο ΕΚΠΑ θα γράφει ..
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
Νομιζω οτι η ποιοτητα δεν εξαρταται τοσο απο την βαση μιας σχολης. Πολλες φορες κοιταμε μονο την βαση 10.000 μορια αλλα δεν κοιταμε οτι μπηκανε στην σχολη και ατομα που περασανε εχοντας την σε πρωτη προτιμηηση με 14.500 μορια.
Το μαθηματικο πριν πολλα χρονια ειχε πολυ ψηλη βαση, τωρα στην Σαμο αν δεν κανω λαθος εχει 9.000 μορια. Η φιλολογια στην Αθηνα καποτε ειχε 16.500 τωρα εχει φτασει κοντα στα 12.000, αυτο δεν σημαινει οτι ξαφνικα δεν αξιζουν σαν επιστημες αλλα οι φοιτητες κατευθυνονται σε αλλους κλαδους με καλυτερη επαγγελματικη αποκατασταση.
Στην Ελλαδα δυσκολα μπαινεις σε μια σχολη και βγαινεις ευκολα. Στο εξωτερικο μπαινεις πιο ευκολα αλλα βγαινεις πολυ πιο δυσκολα.
Ενα μεγαλο προβλημα ειναι οτι υπαρχει εδω το ιδιο αντικειμενο σε 10 πολεις που ειναι καθαρα για πολιτικους λογους.Στην Ελλαδα ναι μεν μπορει να πεσεις σε καθηγητη που ειναι παραξενος και κοβει αβερτα αλλα σε αρκετες περιπτωσεις ειτε θα μπουνε τα σος θεματα, ειτε θα υπαρξουν ερωτησεις που σου λεει οτι απο αυτες θα βαλει τις 10 κτλ κτλ.
Στις χαμηλοβαθμες θελουν κιολας να βγαινουν αρκετοι αποφοιτοι για να δικαιολογουν το τμημα, οποτε υπαρχει και μεγαλυτερη βοηθεια γιατι χωρις αποφοιτους,τελος η κρατικη επιχορηγηση, τελος και η σχολη.
Νομιζω την ποιοτητα την καθοριζει σε μεγαλο βαθμο ο φοιτητης, μην ξεχναμε οτι μπορει καποιος να περασει σε σχολη του 18 και να την παρατησει και να περασει καποιος σε σχολη του 10 να την βγαλει και να κανει και καριερα.Εχοντας σπουδασει σε δημοσιο πανεπιστημιο της Αγγλιας και σπουδαζοντας τωρα σε δημοσια πανεπιστημιο της Ελλαδας η διαφορα ειναι χαοτικη δυστυχως και τωρα και με τα ιδιωτικα θα γινει ακομα χειροτερη.
Δεν αμφιβάλλω, ωστόσο γενικά ο κανόνας είναι πως υψηλότερη βάση -> υψηλότεροι βαθμοί εισαχθέντων που, κατά γενική ομολογία, αποτελεί ικανό κριτήριο για μια πρωταρχική αξιολόγηση του τμήματος.
 

Obi-Wan Kenobi

Δραστήριο μέλος

Ο Obi-Wan Kenobi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Γεωπονίας Πελοποννήσου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 403 μηνύματα.
Δεν αμφιβάλλω, ωστόσο γενικά ο κανόνας είναι πως υψηλότερη βάση -> υψηλότεροι βαθμοί εισαχθέντων που, κατά γενική ομολογία, αποτελεί ικανό κριτήριο για μια πρωταρχική αξιολόγηση του τμήματος.
Εχεις δικιο.Αυτο που φοβαμαι πλεον ειναι το τι θα γινει τωρα με τα ιδιωτικα πανεπιστημια και ποσο ασχημα θα επηρεαστουν τα δημοσια.
 

HelloWorld

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ψηφιακών Τεχνών & Κινηματογράφου ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 210 μηνύματα.
Σε τμήματα χαμηλών μορίων περνάνε και φοιτητές από σπόντα: δεν πέρασαν 1η, 2η, 3η, 4η, ..., επιλογή και από τα να δώσουν πανελλήνιες ή να ασχοληθούν σοβαρά με τη ζωή τους απλά παρακολουθούν χωρίς πραγματικό σκοπό να κατακτήσουν την επιστήμη. Αυτό αδιαμφισβήτητα αλλοιώνει την ποιότητα του τμήματος.
Συμφωνώ σε έναν βαθμό με αυτό σου το επιχείρημα. Είναι κάτι που είδα όσο σπούδαζα στο Βιολογικό στην Πάτρα, που είναι και ένα καλό τμήμα-παράδειγμα για το επιχείρημά μου.

Το Βιολογικό, για έναν μεγάλο αριθμό των εισηχθέντων του είναι ένα τμήμα-σπόντα. Ήθελε το παιδί να μπει στην Ιατρική ή στην Κτηνιατρική, κάτι δεν πήγε καλά και κατέληξε να σπουδάζει Βιολογία. Αυτό, ως αποτέλεσμα, ανεβάζει κάτα κόρυφα την βάση των σχολών Βιολογίας, μιας και που το παιδί που έχασε την Ιατρική ή την Κτηνιατρική έγραψε ναι μεν καλά, αλλά όχι άριστα.

Βλέπει πως η Βιολογία δεν είναι καθόλου κοντά σε αυτό που θέλει και είτε την παρατάει για να ξαναδώσει Πανελλήνιες ή κάνει κάτι άλλο με την ζωή του. Αποτέλεσμα, να είναι το ότι παίζεται αν θα έχει μείνει το 75% της σχολής μέχρι τα Χριστούγεννα.
Γενικά, υπάρχουν αρκετά τέτοια "κρυφά" τμήματα, έχουν μεν χαμηλή βάση, αλλά δίνουν μια χαρά ποιοτική εκπαίδευση (για αυτούς που το βλέπουν σοβαρα και τελειώνουν τη σχολή), με επαγγελματικά δικαιώματα και σχετικά καλή εξειδίκευση, με βοήθεια από τους καθηγητές και στα μαθήματα και για μετέπειτα αναζήτηση εμπειρίας.
Σε αυτό συμφωνώ 100%, όπως και να το κάνουμε, οι δημόσιες σχολές κινηματογράφου που έχουμε στην Ελλάδα είναι δύο. Η δική μου και του ΑΠΘ. Αν θες να σπουδάσεις film-making στην Ελλάδα, ή θα μπεις στην δική μου που έχει βάση 10.500 ή στην Θεσσαλονίκη που είναι στα 13.000. Ένα παιδί που ενδιαφέρεται για αυτό τον τομέα και μπει συνειδητοποιημένα στην σχολή και γουστάρει, δεν πάει να έχει γράψει και 10.500 μόρια, δουλειά θα κάνει μέσα στο τμήμα.

Σε αυτό στέκομαι κιόλας, υπάρχουν κάποιες niche σχολές που δεν έχουν κάποια equivalent πιο υψηλόβαθμη. Ε τι να κάνουμε αναγκαστικά θα μπεις στην χαμηλόβαθμη, αν αυτό θέλεις να σπουδάσεις.

Επίσης, το δικό σου πτυχίο ΕΚΠΑ θα γράφει ..
Ναι, αυτό είναι πολύ καλό, ειδικά αν θέλω να κάνω τίποτα στο εξωτερικό. Ο εργοδότης University of Athens θα δει, όχι University of Psachna. (Πλζ, μην μας συγχωνεύσετε με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Λογικό δεν είναι; Όταν σε ένα τμήμα μπαίνουν (κυρίως) χαμηλόβαθμοι και αυτοί που ήθελαν κάτι άλλο αλλά δεν τους έφτασαν τα κουκιά, πώς να μην πέσει η ποιότητα του τμήματος; Οι διδάσκοντες, όσο καλές προθέσεις και να έχουν, αναγκάζονται να ρίξουν ο επίπεδο σπουδών, για να το προσαρμόσουν στους φοιτητές τους αλλά και να εξασφαλίσουν την επιβίωση του τμήματος. Ένας καθηγητής που βλέπει στο αμφιθέατρό του φοιτητές - τουρίστες θα κάνει μάθημα υψηλού επιπέδου; Έχω δει θέματα εξετάσεων σε σχολές που ήταν επιπέδου Α' λυκείου

Υπάρχουν όμως κάποιες σχολές στις οποίες συμβαίνουν στατιστικά παράδοξα. Αναφέρω το Φυσικό και το Μαθηματικό Αθήνας και Θεσσαλονίκης (για άλλες πόλεις δεν ξέρω). Λοιπόν στις σχολές αυτές εισάγονται φοιτητές δύο ταχυτήτων. Από τη μια οι "καμένοι" με τα Μαθηματικά και τη Φυσική που το όνειρό τους από παιδιά ήταν αυτές οι σχολές και από την άλλη οι "άλλοι" που την είχαν κάτω - κάτω στο μηχανογραφικό τους αλλά δεν πέτυχαν αυτό που ήθελαν και κατέληξαν εδώ. Οι της πρώτης κατηγορίας μπαίνουν έχοντας συγκεντρώσει πάνω από 18οοο μόρια και πολλοί πάνω από 19οοο και αρκετές φορές ο "πρώτος των πρώτων" πέτυχε στις παραπάνω σχολές. Οι της δεύτερης κατηγορίας έχουν κάπου 14οοο - 16οοο μόρια , λένε θα ξαναδώσουν αλλά δεν το κάνουν και προσπαθούν όσο μπορούν. Ναι, αν δει κανείς τις βαθμολογίες εισαγωγής απουσιάζουν (ή έστω είναι ελάχιστες) οι εισαγωγές με 16οοο ως 18οοο μόρια. Εδώ οι διδάσκοντες κάνουν συνήθως ποιοτική και σίγουρα "αυστηρή" δουλειά και το επίπεδο παραμένει υψηλό. Αυτό έχει σα συνέπεια οι της δεύτερης κατηγορίας να προχωρούν αγκομαχώντας και από αυτούς να προκύπτει ότι για τι σχολές αυτές ο μέσος χρόνος λήψης πτυχίου είναι τα 8 χρόνια.


University Uongraduation GIF by UniOfNottingham
 

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,405 μηνύματα.
Δεν ισχύει πάντα αυτό.
Ένας παράγοντας είναι και σε ποια πόλη βρίσκεται το τμήμα. Η πληροφορική στο ηράκλειο (επιστήμης υπολογιστών) είναι φοβερό τμήμα, αλλά η βάση της είναι χαμηλότερη σε σχέση με Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Η πληροφορική στην Καστοριά έχει επίσης χαμηλή βάση (κάτω από 10), αλλά βγάζει τρομερούς προγραμματιστές.
Αλλος παράγοντας είναι η ζήτηση. Φιλολογία ΕΚΠΑ εχει βάση 13 ενώ πριν κάποια χρόνια ήταν 17+
Δεν έπεσε η αξία του τμήματος, απλά πλέον έχει κορεστεί ο κλάδος και οι μαθητές επιλέγουν άλλες σχολές.

Σε όλες τις σχολές λίγο πολύ το πρόγραμμα σπουδών είναι το ίδιο. Οι απαιτήσεις σίγουρα έχουν να κάνουν με το υπόβαθρο των μαθητών. Θυμάμαι πχ στη φιλολογία Κομοτηνής είχε φροντιστηριακά μαθήματα γιατί οι φοιτητές είχαν ελλιπείς γνώσεις από το λύκειο. Στο ΑΠΘ δε γινόταν κάτι τέτοιο αντίστοιχα. Τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι τα ίδια, όπου και να τελειώσει κάποιος. Ωστόσο, μη περιμένει κανείς ότι θα μάθει τα πάντα από τη σχολή, απ' όπου και αν τελειώσει. Οι σχολές παρέχουν στοιχειώσεις γνώσεις, τα περισσότερα τα μαθαίνεις μέσα από προσωπική ενασχόληση και μέσα απο εργασιακή εμπειρία.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
Δεν ισχύει πάντα αυτό.
Ένας παράγοντας είναι και σε ποια πόλη βρίσκεται το τμήμα. Η πληροφορική στο ηράκλειο (επιστήμης υπολογιστών) είναι φοβερό τμήμα, αλλά η βάση της είναι χαμηλότερη σε σχέση με Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Η πληροφορική στην Καστοριά έχει επίσης χαμηλή βάση (κάτω από 10), αλλά βγάζει τρομερούς προγραμματιστές.
Αλλος παράγοντας είναι η ζήτηση. Φιλολογία ΕΚΠΑ εχει βάση 13 ενώ πριν κάποια χρόνια ήταν 17+
Δεν έπεσε η αξία του τμήματος, απλά πλέον έχει κορεστεί ο κλάδος και οι μαθητές επιλέγουν άλλες σχολές.

Σε όλες τις σχολές λίγο πολύ το πρόγραμμα σπουδών είναι το ίδιο. Οι απαιτήσεις σίγουρα έχουν να κάνουν με το υπόβαθρο των μαθητών. Θυμάμαι πχ στη φιλολογία Κομοτηνής είχε φροντιστηριακά μαθήματα γιατί οι φοιτητές είχαν ελλιπείς γνώσεις από το λύκειο. Στο ΑΠΘ δε γινόταν κάτι τέτοιο αντίστοιχα. Τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι τα ίδια, όπου και να τελειώσει κάποιος. Ωστόσο, μη περιμένει κανείς ότι θα μάθει τα πάντα από τη σχολή, απ' όπου και αν τελειώσει. Οι σχολές παρέχουν στοιχειώσεις γνώσεις, τα περισσότερα τα μαθαίνεις μέσα από προσωπική ενασχόληση και μέσα απο εργασιακή εμπειρία.
Δεκτό, αλλά και πάλι η πραγματικότητα είναι ολίγον τι διαφορετική.

Άλλη δουλειά θα κάνει ο καθηγητής με φοιτητές που έγραψαν 16+ για να μπούν, και άλλη δουλειά θα κάνει (ή όχι) με κάποιους που μετά βίας έγραψαν το 5 (αν και από τη θεσμοθέτηση της ΕΒΕ ομολογουμένως αυτή η κατηγορία τείνει να εκλείψει).
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,432 μηνύματα.
η έννοια της ποιότητας κατακερματίζεται στο επίπεδο των φοιτητών και στο επίπεδο της σχολής. Το χαμηλό επίπεδο των σπουδαστών σε ένα χαμηλόβαθμό τμήμα δεν αποτελεί τροχοπέδη στην ερευνητική δραστηριότητα των καθηγητών και στην εκπαιδευτική τους επάρκεια. Ωστόσο, όταν η χαμηλή βάση εδραιώνεται τότε οι καθηγητές αναπόφευκτα θα προσαρμοστούν στις αντίστοιχες δυνατότητες των φοιτητών ειδάλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος τα παιδιά να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν και το τμήμα να κλείσει. Έτσι δημιουργείται μια πλασματική εικόνα της αντίστοιχης επιστήμης που ίσως δημιουργήσει ένα χάσμα με την αγορά εργασίας . Ένας δυνατός φοιτητής που συνειδητά επιλέγει χαμηλόβαθμό τμήμα σίγουρα θα πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια να εναρμονιστεί με τα πραγματικά δεδομένα , αν όμως υπάρχουν αξιόλογοι καθηγητές ίσως του δωθουν μέσα στο πανεπιστήμιο ευκαιρίες να κάνει το κάτι παραπάνω
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,140 μηνύματα.
η έννοια της ποιότητας κατακερματίζεται στο επίπεδο των φοιτητών και στο επίπεδο της σχολής. Το χαμηλό επίπεδο των σπουδαστών σε ένα χαμηλόβαθμό τμήμα δεν αποτελεί τροχοπέδη στην ερευνητική δραστηριότητα των καθηγητών και στην εκπαιδευτική τους επάρκεια. Ωστόσο, όταν η χαμηλή βάση εδραιώνεται τότε οι καθηγητές αναπόφευκτα θα προσαρμοστούν στις αντίστοιχες δυνατότητες των φοιτητών ειδάλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος τα παιδιά να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν και το τμήμα να κλείσει. Έτσι δημιουργείται μια πλασματική εικόνα της αντίστοιχης επιστήμης που ίσως δημιουργήσει ένα χάσμα με την αγορά εργασίας . Ένας δυνατός φοιτητής που συνειδητά επιλέγει χαμηλόβαθμό τμήμα σίγουρα θα πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια να εναρμονιστεί με τα πραγματικά δεδομένα , αν όμως υπάρχουν αξιόλογοι καθηγητές ίσως του δωθουν μέσα στο πανεπιστήμιο ευκαιρίες να κάνει το κάτι παραπάνω
Μετά τη δική μου, θεωρώ αυτή να είναι η καλύτερη οπτική.
 
Top