Πανελλαδικές Εξετάσεις: Βαθμολογικό όριο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.


Τρία νομοσχέδια ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας - Θεσπίζεται το δικαίωμα κάθε σχολής να καθορίζει συγκεκριμένη βάση εισαγωγής σε ένα μάθημα - Επανέρχεται ο συντελεστής βαρύτητας - Πιθανές τροποποιήσεις στην ύλη των Πανελλαδικών



Αλλαγές στα Πανεπιστήμια και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, με τρία νομοσχέδια. Οι αλλαγές στον πανεπιστημιακό χάρτη αφορούν τον αριθμό εισακτέων, που θα ορίζεται με συνεργασία υπουργείου Παιδείας και ΑΕΙ, τον καθορισμό βάσης εισαγωγής από το υπουργείο, αλλά και από τα ίδια τα ιδρύματα με βάση το μάθημα ή τα μαθήματα που θα προκρίνει η σχολή, για παράδειγμα η Φυσική για το Φυσικό, αλλά και την αναμόρφωση του ακαδημαϊκού τοπίου με νέες συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων. Για τον λόγο αυτό με νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί εντός της εβδομάδας, τίθεται ως στόχος να γίνει ελκυστική ηΕπαγγελματική Εκπαίδευση με την κατάρτιση επαγγελματιών που αναζητεί η αγορά εργασίας, με σκοπό να μην κατευθύνονται όλοι οι απόφοιτοι Λυκείου στα πανεπιστήμια.

Ειδικό Σώμα

Ενα ακόμα νομοσχέδιο για τη φύλαξη των ΑΕΙ έρχεται αυτήν την εβδομάδα. Ο λόγος για τη σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ) για την ασφάλεια των πανεπιστημίων, την ελεγχόμενη είσοδο και την ενίσχυση του Ποινικού Δικαίου, την οποία θα συζητήσουν την ερχόμενη Τετάρτη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τη σύνοδο των πρυτάνεων. Μετά τις σοκαριστικές εικόνες με την προσπάθεια διαπόμπευσης του πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτρη Μπουραντώνη δόθηκε το έναυσμα για θωράκιση των ΑΕΙ προκειμένου να μπει φρένο στις βιαιοπραγίες εντός των ιδρυμάτων. Η ΟΠΠΙ θα φυλάσσει τα κτίρια και τις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, θα έχει προανακριτικά καθήκοντα, ενώ θα κάνει και συλλήψεις αν διαπράττονται αδικήματα. Το σχέδιο προβλέπει ότι η είσοδος στα πανεπιστήμια θα γίνεται με ειδική κάρτα εισόδου, ενώ στην περίπτωση των μεγάλων campus, που είναι πάρκα ανοιχτά για το κοινό, θα παραμείνουν ανοιχτά και ο έλεγχος με την κάρτα εισόδου θα γίνεται στις πύλες των κτιριακών εγκαταστάσεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το νέο Σώμα θα φορά ειδικές στολές, προκειμένου να είναι ευδιάκριτο στον χώρο του πανεπιστημίου, ωστόσο αυτές θα είναι διαφορετικές από των υπολοίπων αστυνομικών, ενδεχομένως και στο χρώμα. Το Σώμα των ειδικά εκπαιδευμένων αστυνομικών που θα αναφέρεται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στην ΕΛ.ΑΣ. θα έχει την έδρα του εντός των ΑΕΙ και θα έχει εποπτεία σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.

Ο ορισμός των εισακτέων


Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει η πρόταση, η είσοδος στα ΑΕΙ να γίνεται με βάση σε μάθημα ή μαθήματα που θα ορίζουν τα ίδια, εκτός φυσικά από τη βάση εισαγωγής που ορίζεται από το υπουργείο Παιδείας. Το σχέδιο προβλέπει ο ορισμός του αριθμού των εισακτέων να γίνεται από τα ίδια τα πανεπιστήμια, όπως ακριβώς είχε ζητηθεί και πέρυσι, αλλά λόγω πανδημίας σταμάτησε η συνεννόηση υπουργείου - πρυτάνεων για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Σε ό,τι αφορά τη βάση εισαγωγής, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως προσανατολίζεται στο να μπορεί κάθε σχολή να βάλει τη δική της βάση σε μάθημα που το θεωρεί σημαντικό, ενώ ξεκαθάρισε ότι «είμαστε σε συνεχή επικοινωνία, συνεχή συζήτηση με το ΙΕΠ, αναμένοντας βεβαίως και τις εισηγήσεις των ειδικών σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων. Αρα για όλα αυτά θα υπάρξουν κατευθυντήριες οδηγίες το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού δούμε και τι θα γίνει ακριβώς με τα σχολεία». Ειδικά για το πότε θα εφαρμοστεί η βάση εισαγωγής και αν θα είναι οριζόντια για όλα τα τμήματα, η υπουργός Παιδείας είπε: «Είμαστε πολύ επιφυλακτικοί σχετικά με την ύπαρξη μιας οριζόντιας βάσης. Κι αυτό διότι θεωρούμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις, όπως κάποια πρώην ΤΕΙ που ενσωματώθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση σε πανεπιστήμια, τα οποία έχουν εξαιρετικό δυναμικό, πολύ μεγάλη απορρόφηση στην αγορά εργασίας και μπορεί να έχουν χαμηλή βάση. Αντιστοίχως, υπάρχουν άλλες σχολές που μπορεί να έχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις. Αρα μια οριζόντια βάση που να καλύπτει όλες τις περιπτώσεις μάς δημιουργεί επιφυλάξεις. Εχουμε εξετάσει το ενδεχόμενο να μπορεί το κάθε τμήμα, η κάθε σχολή να ορίζει συγκεκριμένη βάση εισαγωγής για ένα ή περισσότερα μαθήματα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι».

Πρόσβαση από τα ΙΕΚ


Μεγάλη βαρύτητα δίνει το υπουργείο Παιδείας στο νέο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που θα εξασφαλίζει μεν πρόσβαση και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά θα απορροφά και τους μαθητές που θέλουν να ασχοληθούν σε τεχνικές ειδικότητες που οδηγούν στην αγορά εργασίας. Η δυνατότητα πρόσβασης δεν θα αφορά όλα τα τμήματα των ΑΕΙ, αλλά μόνο αυτά με συναφή ειδικότητα με αυτή του διπλώματος αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, δηλαδή δεν μπορεί ένας απόφοιτος ΙΕΚ με ειδικότητα Τεχνικός Οχημάτων να αποκτήσει πρόσβαση σε Τμήμα Πληροφορικής. Η επιλογή των υποψήφιων αποφοίτων ΙΕΚ και μεταλυκειακού έτους ή τάξης μαθητείας γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις που διενεργούνται με την επιμέλεια του ΑΕΙ και αφορούν την εξέταση σε θέματα ανάπτυξης τριών μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του τμήματος υποδοχής. Η σειρά επιτυχίας θα καθορίζεται με βάση το άθροισμα της βαθμολογίας όλων των μαθημάτων. Επισημαίνεται ότι σε κάθε μάθημα θα πρέπει κάποιος να έχει γράψει τουλάχιστον 10 μονάδες και η κατάταξη γίνεται κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας μέχρι να καλυφθεί το προβλεπόμενο ποσοστό.

Οι εξετάσεις

Την ίδια ώρα για τις φετινές Πανελλαδικές οι εκπαιδευτικοί ζητούν μείωση της ύλης λόγω της τηλεκπαίδευσης. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, τα σχολεία θα ανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου του 2021 και ως τότε η τηλεκπαίδευση καλά θα κρατεί, χωρίς να αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί και τους επόμενους μήνες αν αυτό κριθεί απαραίτητο από τους ειδικούς, που μιλούν για τρίτο κύμα του ιού τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο. Η ΟΛΜΕ ζητεί μείωση της ύλης τόσο για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και νέα προσαρμογή της όσο και για τις άλλες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου και την επαναδιδασκαλία της ύλης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, νέα θέματα προστίθενται στην Τράπεζα Θεμάτων, από την οποία θα επιλέγονται τα μισά θέματα στις προαγωγικές εξετάσεις του Λυκείου, με πρώτη εφαρμογή στους μαθητές της φετινής Α’ Λυκείου. Ωστόσο, λόγω τηλεκπαίδευσης, δεν αποκλείεται να αναβληθεί τελικά η φετινή πρεμιέρα της Τράπεζας Θεμάτων. Το υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο «να προχωρήσει σε προσαρμογή οποιασδήποτε πτυχής της εκπαιδευτικής διαδικασίας», προκειμένου οι εξετάσεις αλλά και κάθε μορφής εκπαίδευση να πραγματοποιηθούν ομαλά.

Με στόχο την καλύτερη κατάταξη των υποψηφίων, το υπουργείο Παιδείας προκρίνει την επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας αλλά και έναν νέο τρόπο υπολογισμού των μορίων, αρχής γενομένης από τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021και εφεξής. Οπως ορίζει, λοιπόν, η σχετική υπουργική απόφαση, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων των υποψηφίων θα γίνεται ως εξής: το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην 20βαθμη κλίμακα, με προσέγγιση δεκάτου, των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα πολλαπλασιάζεται επί δύο. Στη συνέχεια στο γινόμενο αυτό θα προστίθενται τα γινόμενα των βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό 100.

Διαδικτυακά γκρουπ


Σε ό,τι αφορά τα ειδικά μαθήματα που δεν διδάσκονταν έως τώρα στα σχολεία αλλά οι υποψήφιοι καλούνταν να εξεταστούν σε αυτά, όπως Ισπανικά, Μουσική και Σχέδιο, μετά τις γιορτές το υπουργείο θα φτιάξει γκρουπ προκειμένου οι υποψήφιοι να τα διδαχθούν διαδικτυακά.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Και βαθμολογικό όριο τώρα στο "βασικό μάθημα", λέει... Μάλιστα! Αυτό δηλαδή που υπήρχε φυσικά μέχρι και στις αρχές 90ς στις πανελλήνιες! Δεν νοούνταν να μπεις π.χ. στο μαθηματικό χωρίς να έχεις γράψει έστω 10 στα μαθηματικά! (όχι μόνο τα ξενόγλωσσα) Και τα διάφορα σώματα ασφαλείας και στρατιωτικές είχαν το "επιτυχία" εφόσον έπιανες τα μισά έστω μόρια από το σύνολο (τη βάση).

Κάναμε λοιπόν 30-40 χρόνια περιπλάνησης και κατάργησης κάθε "ποιοτικού κριτηρίου" που είχαμε (ο πελάτης που ψηφίζει έχει "πάντα δίκιο"), για να φθάσουμε στο αρχικό σύστημα των Δεσμών! Άντε, απομένει μόνο η δήλωση "ομάδας" σχολών στη Δέσμη/Πεδίο.

Και όλα αυτά αφού είδαμε με αυτή τη λογική, το επίπεδο να έχει φθάσει στα τάρταρα (βάσεις 0-1-2-3 κ.λπ.)
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Εντάξει, ούτε μάντης... και οι "ομάδες τμημάτων" στο περίπου σήμερα! https://www.esos.gr/arthra/70802/ep...lladikes-dyo-mihanografika-me-omofono-nai-ton

Με χρονδρικό υπολογισμό, ο μ.ο. βαθμολογίας στα πεδία στα γραπτά του γελ 90% (80%) μού βγαίνει η βάση τελευταίου τμήματος ανά πεδίο στα 11000-11500 μόρια στα πεδία 1-2-3 και κάπου 9750 μόρια στο 4ο...

Επιπλέον πληροφορίες σήμερα με το θέμα: https://www.esos.gr/arthra/70814/pa...s-apantiseis-gia-tis-nees-rythmiseis-kerameos

Λέει αυτά θα εφαρμοστούν τώρα, φέτος! Επίσης, λέει επιπλέον η ελάχιστη βάση του πεδίου θα είναι ο μέσος όρος των μαθημάτων του πεδίο και αυτό θα ορίζεται περαιτέρω από το κάθε τμήμα, αλλά αυτό επίσης θα γίνεται και εντός κάποιων ορίων (μεταξύ 80-120%)!

Άρα, η ακραία κατώτερη περίπτωση, στο 3ο πεδίο π.χ. θα είναι περίπου 9+ χιλιάδες μόρια η ελάχιστη βάση σε οποιοδήποτε τμήμα!
 

maria20

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η maria20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Ξέρετε αν θα επηρεαστούν και οι υποψήφιοι με το 6% 2020 και 4% 2019 από αυτες τις ρυθμίσεις;
 

jimis2001

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jimis2001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Σταυρούπολη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Ξέρετε αν θα επηρεαστούν και οι υποψήφιοι με το 6% 2020 και 4% 2019 από αυτες τις ρυθμίσεις;
Τα μόρια αυτών που έδωσαν το 2020 και το 2019 έχουν ήδη υπολογιστεί και με αυτά γίνεται η κατάταξη σε αυτήν την κατηγορία, δεν έχω δει ποτέ να αλλάζουν τον υπολογισμό μορίων για τους περσινούς υποψήφιους. Δηλαδή δύο μέτρα και δύο σταθμά πάλι
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Τα μόρια αυτών που έδωσαν το 2020 και το 2019 έχουν ήδη υπολογιστεί και με αυτά γίνεται η κατάταξη σε αυτήν την κατηγορία, δεν έχω δει ποτέ να αλλάζουν τον υπολογισμό μορίων για τους περσινούς υποψήφιους. Δηλαδή δύο μέτρα και δύο σταθμά πάλι
Δεν θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων αλλα θα μπει κατώτερο εισαγωγής στα τμήματα.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Μάλλον όλοι ξέρουμε ό,τι αναφέρεται στα παραπάνω δημοσιεύματα, μιας και ούτε στο ίδιο του ΥΠΕΠΘ δεν έχουν τις απαντήσεις σε όλες τις λεπτομέρειες! Σε μια πρώτη ανάγνωση, πιθανά να μην αφορά το 10% (6%-4%), άλλωστε είναι μόνο το 10% των θέσεων (και από αυτούς, η πλειοψηφία έχει καλούς-καλύτερους βαθμούς από ό,τι του 90% στο ίδιο τμήμα συγκριτικά).

Ο τρόπος υπολογισμού μορίων για τους παλιούς δεν αλλάζει, αν και σε κάθε υποκατηγορία τους υπολογίζονται διαφορετικά.

Το όλον αφορά βασικά τους φετινούς μέχρι στιγμής, οι οποίοι θα πρέπει να γράψουν τουλάχιστον ένα 8.5 για να ελπίζουν εισαγωγή σε κάποιο ΑΕΙ ακόμα και στο β μηχανογραφικό...

Η "παγίδα" έχω υποψιαστεί μέχρι στιγμής (όπως τουλάχιστον παρουσιάζονται στην ειδησεογραφία) είναι για τους μέτριο/καλούς βαθμούς και το τι επιλογές (τις 10-15) τμημάτων θα κάνουν στο α μηχανογραφικό... γιατί αν μείνουν εκτός, τότε στο β μηχανογραφικό πιθανό σενάριο να μην υπάρχουν κενές θέσεις στο τμήμα που θα αποτελούσε π.χ. 16-20η επιλογή τους!
 

TonyMontanaEse

Νεοφερμένος

Ο TonyMontanaEse αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 74 μηνύματα.
Υπάρχει περίπτωση να επηρεαστούν οι υποψήφιοι με το 4% σε περίπτωση που έχουν 18000+ μόρια;
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Μάλλον όλοι ξέρουμε ό,τι αναφέρεται στα παραπάνω δημοσιεύματα, μιας και ούτε στο ίδιο του ΥΠΕΠΘ δεν έχουν τις απαντήσεις σε όλες τις λεπτομέρειες! Σε μια πρώτη ανάγνωση, πιθανά να μην αφορά το 10% (6%-4%), άλλωστε είναι μόνο το 10% των θέσεων (και από αυτούς, η πλειοψηφία έχει καλούς-καλύτερους βαθμούς από ό,τι του 90% στο ίδιο τμήμα συγκριτικά).

Ο τρόπος υπολογισμού μορίων για τους παλιούς δεν αλλάζει, αν και σε κάθε υποκατηγορία τους υπολογίζονται διαφορετικά.

Το όλον αφορά βασικά τους φετινούς μέχρι στιγμής, οι οποίοι θα πρέπει να γράψουν τουλάχιστον ένα 8.5 για να ελπίζουν εισαγωγή σε κάποιο ΑΕΙ ακόμα και στο β μηχανογραφικό...

Η "παγίδα" έχω υποψιαστεί μέχρι στιγμής (όπως τουλάχιστον παρουσιάζονται στην ειδησεογραφία) είναι για τους μέτριο/καλούς βαθμούς και το τι επιλογές (τις 10-15) τμημάτων θα κάνουν στο α μηχανογραφικό... γιατί αν μείνουν εκτός, τότε στο β μηχανογραφικό πιθανό σενάριο να μην υπάρχουν κενές θέσεις στο τμήμα που θα αποτελούσε π.χ. 16-20η επιλογή τους!
Πραγματικά αν ψηφιστεί ως έχει το νομοσχέδιο το πρώτο μηχανογραφικό θα είναι εξίσωση για γέρους λύτες ιδιαίτερα αν η δήλωση του γίνει πριν τις εξετάσεις. Είναι η πρώτη φορά που η Σχολή που θα περάσει κάποιος δεν εξαρτάται μόνο από το τι δήλωσαν οι μαθητές με μεγαλύτερες βαθμολογιες από αυτόν Αλλά και από το τι δήλωσαν οι μαθητές με μικρότερες βα θμολογιες από αυτον.

Πραγματικά δεν ξέρει τι να δηλώσει κάποιος Γιατί από τη μια Μπορεί να δηλώσει όλες τις 15 πιο υψηλοβαθμες πχ σχολές του πεδίου του να μην τις πιάσει και ενώ θα έπιανε την 16 Τώρα να περάσει στην 25. Από την άλλη Μπορεί να κρατήσει πιο μικρό καλάθι και να δηλώσει 13 υψηλοβαθμες σχολές και στο τέλος και κάποιες με πιο χαμηλά μορια που τον ενδιαφέρουν. Και να δει Μόλις ανακοινωθούν οι βάσεις ότι δεν περνάει σε καμία από τις πρώτες 13 υψηλοβαθμες που έβαλε και να περάσει σε μια χαμηλοβαθμη ενώ αν έβαζε την 14 υψηλοβαθμη να την έπιανε.

Γενικά δεν είναι και πολύ δίκαιο αυτό θα έπρεπε αυτός που έγραψες καλύτερα να έχει πάντα προτεραιότητα στις προτιμήσεις από κάποιον που έγραψε χειρότερα.
 
Top