Κ. Πιερρακάκης: Τέλος το κρατικό μονοπώλιο σε ό,τι αφορά τα ελληνικά Πανεπιστήμια

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,136 μηνύματα.

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,575 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,796 μηνύματα.
Η βασική αρχή των οικονομικών λέει: there is no a free lunch. Μόνο στην Ελλάδα της φαιδράς πορτοκαλαίας ο κοζμάκης νομίζει ότι υπάρχει δωρεάν παιδεία σαν να πρόκειται για κάποια δωρεά ή χορηγία κάποιου. Η παιδεία δεν είναι δωρεάν. Η παιδεία είναι προπληρωμένη και μάλιστα ακριβά μέσω φορολογίας και εκτάκτων εισφορών ανά Έλληνα πολίτη για να βγαίνουν τα επιδόματα κτλ, των εκπαιδευτικών (στις καλές εποχές προ μνημονίων). Κανένας δεν δουλεύει για την ψυχή του "έθνους". Ο καθένας κοιτάζει πως θα ζήσει και θα αυξήσει το εισόδημά του με κάθε κόστος. ;)
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,136 μηνύματα.
Η βασική αρχή των οικονομικών λέει: there is no a free lunch. Μόνο στην Ελλάδα της φαιδράς πορτοκαλαίας ο κοζμάκης νομίζει ότι υπάρχει δωρεάν παιδεία σαν να πρόκειται για κάποια δωρεά ή χορηγία κάποιου. Η παιδεία δεν είναι δωρεάν. Η παιδεία είναι προπληρωμένη και μάλιστα ακριβά μέσω φορολογίας και εκτάκτων εισφορών ανά Έλληνα πολίτη για να βγαίνουν τα επιδόματα κτλ, των εκπαιδευτικών (στις καλές εποχές προ μνημονίων). Κανένας δεν δουλεύει για την ψυχή του "έθνους". Ο καθένας κοιτάζει πως θα ζήσει και θα αυξήσει το εισόδημά του με κάθε κόστος. ;)
Η παιδεία δεν είναι προϊόν καταρχάς.

Δεν μπορείς να την βάζεις στο ίδιο κουβούκλι που βάζεις τις κοκακόλες και τα μπικ μακ.

Ούτε να την προσεγγίζεις (όπως δυστυχώς είθισται) με αγοραίους όρους του στιλ: "Σπουδάζω για να δουλέψω για να βγάλω πίσω τα σπασμένα".

Πέρα από χαζομάρα, είναι και λάθος εφαρμογή οικονομικών αρχών.

Αλλιώς αντιμετωπίζει η νεοκλασική θεωρία τα δημόσια αγαθά (που είναι αδιαίρετα και ταυτοχρόνως μεγιστικά απολαμβανόμενα από όλους στον ίδιο βαθμό: άμυνα, παιδεία, υγεία, κ.ο.κ.) και αλλιώς τα καταναλωτικά αγαθά.

Από την φύση τους, τα ΑΕΙ δεν παράγουν κάτι καταναλώσιμο διότι η έρευνα υπάρχει για πάντα αφ' εαυτής.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,796 μηνύματα.
Η παιδεία δεν είναι προϊόν καταρχάς.

Δεν μπορείς να την βάζεις στο ίδιο κουβούκλι που βάζεις τις κοκακόλες και τα μπικ μακ.

Ούτε να την προσεγγίζεις (όπως δυστυχώς είθισται) με αγοραίους όρους του στιλ: "Σπουδάζω για να δουλέψω για να βγάλω πίσω τα σπασμένα".

Πέρα από χαζομάρα, είναι και λάθος εφαρμογή οικονομικών αρχών.

Αλλιώς αντιμετωπίζει η νεοκλασική θεωρία τα δημόσια αγαθά (που είναι αδιαίρετα και ταυτοχρόνως μεγιστικά απολαμβανόμενα από όλους στον ίδιο βαθμό: άμυνα, παιδεία, υγεία, κ.ο.κ.) και αλλιώς τα καταναλωτικά αγαθά.

Από την φύση τους, τα ΑΕΙ δεν παράγουν κάτι καταναλώσιμο διότι η έρευνα υπάρχει για πάντα αφ' εαυτής.

H παιδεία είναι προϊόν εφόσον ως άυλο asset ο άνθρωπος (εκπαιδευτικός, Πανεπιστημιακός) την μετασχηματίζει σε έργο με χρηματοοικονομικά μέσα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν αλλά οι κοινωνικές παροχές και αγαθά ως άυλα assets είναι απλά προπληρωμένες υπηρεσίες ή προϊόντα. Ο Πανεπιστημιακός έχει προπληρωθεί ή πληρώνεται με το μήνα για το 2ωρο ή 1ώρα μάθημα (αν χαθεί λόγω απρόβλεπτων αιτιών π.χ. καταλήψεις, φοιτητικές συνελεύσεις, βαρεμάρα κτλ) που διδάσκει. Άρα το εκπαιδευτικό του έργο παύει να είναι κοινωνικό αγαθό και γίνεται προϊόν με αποδέκτη τον φοιτητή πελάτη που το έχει προ-πληρώσει μέσω της φορολογίας. Τώρα, αν το μάθημα είναι χάλια οφείλεται στην κλασική παπατζίδικη νοοτροπία των Ελληνικών Πανεπιστημίων που καλλιεργούν στο μυαλό των φοιτητών ουτοπικές φαντασιώσεις ότι η μάθηση είναι δωρεάν ενώ κανείς δεν μας λέει ποιος θα εργαζόταν δωρεάν;

Θα δεχόμουν μια δωρεάν παιδεία αν ήξερα εκ των προτέρων ότι και ο εκπαιδευτικός ή ο Πανεπιστημιακός δεν πληρωνόταν. Αυτό σημαίνει δωρεάν. Ή υπάρχει κάποια δωρεά π.χ. από κάποια εφοπλιστική οικογένεια ενός χ ποσού ώστε να καλύπτονται δωρεάν φροντιστηριακά μαθήματα σε παιδιά απόρων οικογενειών. Εκεί εφόσον δεν παρεμβαίνει το κράτος μέσω της προ-πληρωμένης φορολογίας για να δημιουργήσει μισθοδοτούμενες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών, η υπηρεσία είναι δωρεάν γιατί κανένας δεν πληρώνεται και άρα δεν υπάρχει σχέση έργου-υπηρεσίας.
 

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,755 μηνύματα.
Η παιδεία δεν είναι προϊόν καταρχάς.

Δεν μπορείς να την βάζεις στο ίδιο κουβούκλι που βάζεις τις κοκακόλες και τα μπικ μακ.

Ούτε να την προσεγγίζεις (όπως δυστυχώς είθισται) με αγοραίους όρους του στιλ: "Σπουδάζω για να δουλέψω για να βγάλω πίσω τα σπασμένα".

Πέρα από χαζομάρα, είναι και λάθος εφαρμογή οικονομικών αρχών.

Αλλιώς αντιμετωπίζει η νεοκλασική θεωρία τα δημόσια αγαθά (που είναι αδιαίρετα και ταυτοχρόνως μεγιστικά απολαμβανόμενα από όλους στον ίδιο βαθμό: άμυνα, παιδεία, υγεία, κ.ο.κ.) και αλλιώς τα καταναλωτικά αγαθά.

Από την φύση τους, τα ΑΕΙ δεν παράγουν κάτι καταναλώσιμο διότι η έρευνα υπάρχει για πάντα αφ' εαυτής.
Γράφεις αυθαίρετα ότι δεν γίνεται, χωρίς το γιατί. Γιατί δεν γίνεται να υπάρχει ανταγωνισμός στο ποιος θα προσφέρει την υπηρεσία της εκπαίδευσης ή αξιολόγηση του κόστους-οφελους μιας έρευνας? Τι είναι αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και διαδικασίες κάτι το "ιερο" που τις κάνει να μην αξιολογουνται βάσει των περιορισμενων πόρων, όπως όλα τα υπόλοιπα?
Και πρόσεξε, δεν είναι πράγματα που τα κάνεις πληρώνοντας από την τσέπη σου - επιβάλλεις στους υπόλοιπους να σου τα χρηματοδοτουν μέσω φόρων. Αν εγώ ερχόμουν και σου απαιτούσα να κάνω ότι έρευνα μου κατέβει, χωρίς καμία απαίτηση για αποτέλεσμα, πως θα σου φαινόταν?
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top