nPb
Επιφανές μέλος
Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.573 μηνύματα.

17-11-24

11:01
Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω την επιστημονική καινοτομία των μηχανών τεχνητής νοημοσύνης και την όλη υπερπροβολή που γίνεται από κυβερνήσεις και εταιρίες, νεοσύστατες εταιρίες, ηθικά ή ανήθικα, νομίζω ότι η καλύτερη τεχνολογία δεν θα υποκαταστήσει ποτέ έναν καλό και επικοινωνιακό καθηγητή.
Αντί να σπαταλιούνται πόροι σε εκμάθηση άψυχων μποτ να "διδάσκουν" σωστά Μαθηματικά ή άλλο γνωστικό αντικείμενο, θα μπορούσαν να γίνουν πιο στοχευμένες σπουδές με έμφαση στη σωστή διδασκαλία των Μαθηματικών με μια σειρά από μαθήματα και δράσεις που να δίνουν έμφαση στη σκέψη, διατύπωση και μεταφορά του μηνύματος παρά την ξερή επίδειξη της λύσης και την καταγραφή της απάντησης από το μαθητή ή γονιό του μαθητή (αν ο μαθητής βαριέται να γράψει). Δεν έχω δει ούτε έχω ακούσει να υπάρχουν προγράμματα σπουδών που να στοχεύουν σε νέες τεχνικές διδασκαλίας. Ότι υπάρχει είναι απλά μια αναμόχλευση διαφορετικών θεματικών ενοτήτων για να φτιάχνουν Πανεπιστήμια ή εταιρίες νέα προγράμματα σπουδών με στόχο την βιομηχανία των μεταπτυχιακών στον χώρο των ψηφιακών μεθόδων εκπαίδευσης. Τίποτα πιο ουσιαστικό, τίποτα πιο καινοτόμο. Μια από τα ίδια. Μπλα μπλα και στο βάθος κήπος. Σου δίνουν ένα κωλόχαρτο πτυχίο ή πιστοποίηση χειρισμού και άντε γεια.
Περίμενα κάτι άλλο από την τεχνολογία αλλά βλέπω ότι για μια ακόμη φορά, ο ρόλος του καθηγητή παρά μένει ως έχει ενώ δίνεται περισσότερη έμφαση σε κάτι που λειτουργεί με μηχανική λογική και όχι με ανθρώπινο συναίσθημα. Η διδασκαλία για μένα βασίζεται στη ζωντανή αλληλεπίδραση με το μαθητή, στη συζήτηση, στην χαλαρή και ευχάριστη διάθεση μέσω της άσκησης και όχι απλά στη διαλεκτική απομόνωση του μαθητή πίσω από μια οθόνη που απλά ο αλγόριθμος προσομοίωσης να γράφει κατεβατά ανάλογα την ερώτηση που μπορεί να ρωτήσει ο χρήστης-μαθητής. Αυτό ελοχεύει έναν άλλο κίνδυνο. Ο μαθητής λόγω άγνοιας μπορεί να ρωτάει ότι ο ίδιος καταλαβαίνει και το ίδιο το chatbot να απαντάει αυτό που θέλει ο μαθητής να ακούσει και όχι απαραίτητα την σωστή απάντηση ή την απάντηση που πρέπει να ξέρει ο μαθητής με βάση την σχολική τάξη, ή ότι διδάσκεται στο συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα. Βλέπετε μπαίνουν στο τραπέζι ένα σωρό άλλες παράμετροι όπου η διαφήμιση της "κουδουνίστρας για μωρά" δεν μας λέει.
Ο φίλος @Samael είχε αναφέρει σε σχετικό θέμα ότι αρκετοί μαθητές ζορίζονται να γράψουν σωστά μια πρόταση επειδή σχεδόν όλη τους η επικοινωνία βασίζεται σε auto-correcting τεχνικές γραφής. Αντιθέτως προβάλλεται μια τεχνολογική πλατφόρμα από όλα τα μέσα ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα λύσει όλα τα προβλήματα του κόσμου, ενώ τα προβλήματα και ειδικά στο χώρο της εκπαίδευσης παραμένουν και χειροτερεύουν. Τις προάλλες μια καθηγήτρια ψυχολογίας σε ένα Πανεπιστήμιο της Αγγλίας αναφέρθηκε ότι για να χρησιμοποιούμε σωστά ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης δεν έχουμε τη σωστή ενημέρωση αλλά ούτε τόσα άλλα λυμένα προβλήματα για να πάμε σε αυτό το θέμα. Υπάρχει κόσμος μη ειδικός, κόσμος που απλά δεν θέλει, κόσμος που δεν έχει κανένα υπόβαθρο να ενσωματώσει την τεχνολογία αυτή στη ζωή του ας παρουσιάζεται ως κουδουνίστρα για μωρά από τις μεγάλες πολυεθνικές ή ως το ... φάρμακο για πάσαν νόσον.
Δεν με πείθει η λογική των ΑΙ φροντιστηρίων που πάνε να ιδρυθούν ή ιδρύονται με στόχο τον ... αφελή μαθητή ενώ ο μαθητής παραμένει απλά χειριστής ξερής γνώσης. Αυτό δεν είναι καινοτομία στην εκπαίδευση αλλά μια βαθμιαία εξασθένιση της σκέψης και προσωπικότητας του μαθητή. Θα πρέπει να δούμε ξανά και τον ρόλο του καθηγητή ως ζωντανού μέσου διδασκαλίας ειδικά στις μέρες μας όπου αρκετοί αξιόλογοι νέοι έχουν καλές σπουδές και λόγω αυτής της σταδιακής τεχνολογικής αντικατάστασης του ανθρώπου από ένα μηχάνημα, υπάρχει ο ορατός κίνδυνος να αχρηστευθούν, όταν ο μαθητής με ένα κλικ στο chatbot μπορεί να αντιγράφει ξερά την λύση στο μάθημά του.
Θυμάμαι κάτι ανάλογο και παλιά με τις νέες πλατφόρμες επικοινωνίας τύπου Messenger, Facebook, Flickr, κτλ, όπου υπήρχαν οι προσδοκίες από γκουρού και γκουρούνες των νέων τεχνολογιών να εμφανίζουν την θετική προοπτική για περισσότερη και άμεση επικοινωνία, νέες γνωριμίες, γνωριμίες με το άλλο μισό, έρωτες και παντρειές και τελικά φτάσαμε στο άλλο άκρο. Μεγάλη μερίδα κόσμου αμφισβητεί την ποιότητα γνωριμιών ενώ είναι καχύποπτοι με τους ανθρώπους που έχουν προφίλ σε τέτοια μέσα. Ο κόσμος έχει απομονωθεί χειρότερα ενώ δεν τολμάς να στείλεις αίτημα φιλίας γιατί θεωρείται creepy.
Αντί να σπαταλιούνται πόροι σε εκμάθηση άψυχων μποτ να "διδάσκουν" σωστά Μαθηματικά ή άλλο γνωστικό αντικείμενο, θα μπορούσαν να γίνουν πιο στοχευμένες σπουδές με έμφαση στη σωστή διδασκαλία των Μαθηματικών με μια σειρά από μαθήματα και δράσεις που να δίνουν έμφαση στη σκέψη, διατύπωση και μεταφορά του μηνύματος παρά την ξερή επίδειξη της λύσης και την καταγραφή της απάντησης από το μαθητή ή γονιό του μαθητή (αν ο μαθητής βαριέται να γράψει). Δεν έχω δει ούτε έχω ακούσει να υπάρχουν προγράμματα σπουδών που να στοχεύουν σε νέες τεχνικές διδασκαλίας. Ότι υπάρχει είναι απλά μια αναμόχλευση διαφορετικών θεματικών ενοτήτων για να φτιάχνουν Πανεπιστήμια ή εταιρίες νέα προγράμματα σπουδών με στόχο την βιομηχανία των μεταπτυχιακών στον χώρο των ψηφιακών μεθόδων εκπαίδευσης. Τίποτα πιο ουσιαστικό, τίποτα πιο καινοτόμο. Μια από τα ίδια. Μπλα μπλα και στο βάθος κήπος. Σου δίνουν ένα κωλόχαρτο πτυχίο ή πιστοποίηση χειρισμού και άντε γεια.
Περίμενα κάτι άλλο από την τεχνολογία αλλά βλέπω ότι για μια ακόμη φορά, ο ρόλος του καθηγητή παρά μένει ως έχει ενώ δίνεται περισσότερη έμφαση σε κάτι που λειτουργεί με μηχανική λογική και όχι με ανθρώπινο συναίσθημα. Η διδασκαλία για μένα βασίζεται στη ζωντανή αλληλεπίδραση με το μαθητή, στη συζήτηση, στην χαλαρή και ευχάριστη διάθεση μέσω της άσκησης και όχι απλά στη διαλεκτική απομόνωση του μαθητή πίσω από μια οθόνη που απλά ο αλγόριθμος προσομοίωσης να γράφει κατεβατά ανάλογα την ερώτηση που μπορεί να ρωτήσει ο χρήστης-μαθητής. Αυτό ελοχεύει έναν άλλο κίνδυνο. Ο μαθητής λόγω άγνοιας μπορεί να ρωτάει ότι ο ίδιος καταλαβαίνει και το ίδιο το chatbot να απαντάει αυτό που θέλει ο μαθητής να ακούσει και όχι απαραίτητα την σωστή απάντηση ή την απάντηση που πρέπει να ξέρει ο μαθητής με βάση την σχολική τάξη, ή ότι διδάσκεται στο συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα. Βλέπετε μπαίνουν στο τραπέζι ένα σωρό άλλες παράμετροι όπου η διαφήμιση της "κουδουνίστρας για μωρά" δεν μας λέει.
Ο φίλος @Samael είχε αναφέρει σε σχετικό θέμα ότι αρκετοί μαθητές ζορίζονται να γράψουν σωστά μια πρόταση επειδή σχεδόν όλη τους η επικοινωνία βασίζεται σε auto-correcting τεχνικές γραφής. Αντιθέτως προβάλλεται μια τεχνολογική πλατφόρμα από όλα τα μέσα ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα λύσει όλα τα προβλήματα του κόσμου, ενώ τα προβλήματα και ειδικά στο χώρο της εκπαίδευσης παραμένουν και χειροτερεύουν. Τις προάλλες μια καθηγήτρια ψυχολογίας σε ένα Πανεπιστήμιο της Αγγλίας αναφέρθηκε ότι για να χρησιμοποιούμε σωστά ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης δεν έχουμε τη σωστή ενημέρωση αλλά ούτε τόσα άλλα λυμένα προβλήματα για να πάμε σε αυτό το θέμα. Υπάρχει κόσμος μη ειδικός, κόσμος που απλά δεν θέλει, κόσμος που δεν έχει κανένα υπόβαθρο να ενσωματώσει την τεχνολογία αυτή στη ζωή του ας παρουσιάζεται ως κουδουνίστρα για μωρά από τις μεγάλες πολυεθνικές ή ως το ... φάρμακο για πάσαν νόσον.
Δεν με πείθει η λογική των ΑΙ φροντιστηρίων που πάνε να ιδρυθούν ή ιδρύονται με στόχο τον ... αφελή μαθητή ενώ ο μαθητής παραμένει απλά χειριστής ξερής γνώσης. Αυτό δεν είναι καινοτομία στην εκπαίδευση αλλά μια βαθμιαία εξασθένιση της σκέψης και προσωπικότητας του μαθητή. Θα πρέπει να δούμε ξανά και τον ρόλο του καθηγητή ως ζωντανού μέσου διδασκαλίας ειδικά στις μέρες μας όπου αρκετοί αξιόλογοι νέοι έχουν καλές σπουδές και λόγω αυτής της σταδιακής τεχνολογικής αντικατάστασης του ανθρώπου από ένα μηχάνημα, υπάρχει ο ορατός κίνδυνος να αχρηστευθούν, όταν ο μαθητής με ένα κλικ στο chatbot μπορεί να αντιγράφει ξερά την λύση στο μάθημά του.
Θυμάμαι κάτι ανάλογο και παλιά με τις νέες πλατφόρμες επικοινωνίας τύπου Messenger, Facebook, Flickr, κτλ, όπου υπήρχαν οι προσδοκίες από γκουρού και γκουρούνες των νέων τεχνολογιών να εμφανίζουν την θετική προοπτική για περισσότερη και άμεση επικοινωνία, νέες γνωριμίες, γνωριμίες με το άλλο μισό, έρωτες και παντρειές και τελικά φτάσαμε στο άλλο άκρο. Μεγάλη μερίδα κόσμου αμφισβητεί την ποιότητα γνωριμιών ενώ είναι καχύποπτοι με τους ανθρώπους που έχουν προφίλ σε τέτοια μέσα. Ο κόσμος έχει απομονωθεί χειρότερα ενώ δεν τολμάς να στείλεις αίτημα φιλίας γιατί θεωρείται creepy.
