ΗΜΜΥ vs Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής Θράκης

nikoletaz57

Νεοφερμένος

Η nikoletaz57 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Καλησπέρα σας! Είμαι μαθήτρια της Γ’ λυκείου και σαφώς όπως και πολλοί άλλοι μαθητές έχω πρόβλημα με το τι σχολή να ακολουθήσω. Είμαι μεταξύ των πολυτεχνικών σχολών ( για την ακρίβεια μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος) και της σχολής Μοριακής βιολογίας. Είμαι από θετική κατεύθυνση και για όσους δεν το γνωρίζουν από το πεδίο αυτό περνάω και στην μοριακή βιολογία. Ωστόσο είμαι προβληματισμένη καθώς ναι μεν ήμουν αρχικά «κλειδωμένη» με το Πολυτεχνείο αλλά ανέκαθεν έβρισκα πολύ ενδιαφέρον την βιολογία και την σχολή αυτή, μάλιστα σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να άλλαζα πεδίο όταν είχα την δυνατότητα αλλά δεν το επιχείρησα. Είναι όμως καλύτερη επιλογή ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση ένα πτυχίο Πολυτεχνείου η ενός μοριακού βιολόγου; Και ποιο πιστεύετε είναι προτιμότερο για ενα άτομο το οποίο δεν έχει ουσιαστική επαφή με κανένα από τα τρία επαγγέλματα καθώς το οικογενειακό μου background είναι τελείως διαφορετικό από όλες αυτές τις σχολές ;;;
 

Scarlett

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Scarlett αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 135 μηνύματα.
Γεια ! Και εγώ ειμαι μαθήτρια γ λυκείου και είχα ακριβώς την ίδια απορία με εσένα! Όσους ρώτησα μου είπαν πως οι πολυτεχνικές σχολές έχουν καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση και μεγαλύτερο εύρος κατευθύνσεων που μπορείς να ακολουθήσεις
Άσε που επειδή και εγώ σκεφτόμουν να αλλάξω πεδίο και δεν άλλαξα τελικά λέω ας μην πάνε τσάμπα τα μαθηματικά που κάνουμε όλη την χρονιά 😅
 

nikoletaz57

Νεοφερμένος

Η nikoletaz57 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Γεια ! Και εγώ ειμαι μαθήτρια γ λυκείου και είχα ακριβώς την ίδια απορία με εσένα! Όσους ρώτησα μου είπαν πως οι πολυτεχνικές σχολές έχουν καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση και μεγαλύτερο εύρος κατευθύνσεων που μπορείς να ακολουθήσεις
Άσε που επειδή και εγώ σκεφτόμουν να αλλάξω πεδίο και δεν άλλαξα τελικά λέω ας μην πάνε τσάμπα τα μαθηματικά που κάνουμε όλη την χρονιά 😅
Χαχαχαχα ακριβώς τόσα τετράδια τζάμπα δεν λέει… παρολαυτα έστω ότι αποφασίζουμε να πάμε Πολυτεχνείο δεν σου κρύβω ότι έχω κάποιους Ενδοιασμούς ως προς το αν θα τα κατάφερω στην σχολή ..
 

Steliosgkougkou

Νεοφερμένος

Ο Steliosgkougkou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δυτικής Μακεδονίας. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Καλησπέρα. Εάν σου αρέσουν τα μαθηματικά και η φυσική στο λύκειο και θες να ασχοληθείς με την εφαρμογή αυτών σε πραγματικά προβλήματα πιστεύω είναι πολύ καλή επιλογή. Δεν γνωρίζω για την μοριακή βιολόγια, πάντως σαν απόφοιτος υπάρχει καλή προοπτική επαγγελματικής αποκάταστασης. Τέλος, εάν σου φαίνονται ενδιαφέροντα ο ηλεκτρομαγνητισμός , τα ηλεκτρονικά , οι τηλεπικοινωνίες και ο προγραμματισμός τότε να την δηλώσεις στα σίγουρα.
 

nikoletaz57

Νεοφερμένος

Η nikoletaz57 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Καλησπέρα. Εάν σου αρέσουν τα μαθηματικά και η φυσική στο λύκειο και θες να ασχοληθείς με την εφαρμογή αυτών σε πραγματικά προβλήματα πιστεύω είναι πολύ καλή επιλογή. Δεν γνωρίζω για την μοριακή βιολόγια, πάντως σαν απόφοιτος υπάρχει καλή προοπτική επαγγελματικής αποκάταστασης. Τέλος, εάν σου φαίνονται ενδιαφέροντα ο ηλεκτρομαγνητισμός , τα ηλεκτρονικά , οι τηλεπικοινωνίες και ο προγραμματισμός τότε να την δηλώσεις στα σίγουρα.
Καλησπέρα και ευχαριστώ πολύ εσυ είσαι απόφοιτος μηχανολόγος η ηλεκτρολόγος;;;
 

Steliosgkougkou

Νεοφερμένος

Ο Steliosgkougkou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δυτικής Μακεδονίας. Έχει γράψει 23 μηνύματα.

nikoletaz57

Νεοφερμένος

Η nikoletaz57 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Εγώ σπουδάζω ηλεκτρολόγος 1ο έτος :).
Α επειδή είπες απόφοιτος υπέθεσα ότι ήσουν της σχολής και όχι σχολείου 😅 πως σου φαίνεται η σχολή; Και άλλη μια ερώτηση πριν πας στην σχολή αυτή είχες καμία ουσιαστική επαφή με προγραμματισμό και υπολογιστές η απέκτησες αφού πηγές;;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,275 μηνύματα.
Καλησπέρα σας! Είμαι μαθήτρια της Γ’ λυκείου και σαφώς όπως και πολλοί άλλοι μαθητές έχω πρόβλημα με το τι σχολή να ακολουθήσω. Είμαι μεταξύ των πολυτεχνικών σχολών ( για την ακρίβεια μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος) και της σχολής Μοριακής βιολογίας. Είμαι από θετική κατεύθυνση και για όσους δεν το γνωρίζουν από το πεδίο αυτό περνάω και στην μοριακή βιολογία. Ωστόσο είμαι προβληματισμένη καθώς ναι μεν ήμουν αρχικά «κλειδωμένη» με το Πολυτεχνείο αλλά ανέκαθεν έβρισκα πολύ ενδιαφέρον την βιολογία και την σχολή αυτή, μάλιστα σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να άλλαζα πεδίο όταν είχα την δυνατότητα αλλά δεν το επιχείρησα. Είναι όμως καλύτερη επιλογή ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση ένα πτυχίο Πολυτεχνείου η ενός μοριακού βιολόγου; Και ποιο πιστεύετε είναι προτιμότερο για ενα άτομο το οποίο δεν έχει ουσιαστική επαφή με κανένα από τα τρία επαγγέλματα καθώς το οικογενειακό μου background είναι τελείως διαφορετικό από όλες αυτές τις σχολές ;;;
Έχεις διαβάσει το πρόγραμμα σπουδών των σχολών ; Εαν ναι, τι έχεις καταλάβει οτι είναι το αντικείμενο καθεμιάς;
 

Steliosgkougkou

Νεοφερμένος

Ο Steliosgkougkou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δυτικής Μακεδονίας. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Α επειδή είπες απόφοιτος υπέθεσα ότι ήσουν της σχολής και όχι σχολείου 😅 πως σου φαίνεται η σχολή; Και άλλη μια ερώτηση πριν πας στην σχολή αυτή είχες καμία ουσιαστική επαφή με προγραμματισμό και υπολογιστές η απέκτησες αφού πηγές;;
Με προγραμματισμό η αλήθεια είναι πως είχα μια ελάχιστη επαφή στο λύκειο , ουσιαστικά την απέκτησα εδώ. Εγώ την επέλεξα λόγω του εύρους της σχολής , τα μαθήματα και την επαγγελματική αποκατάσταση.
 

nikoletaz57

Νεοφερμένος

Η nikoletaz57 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Έχεις διαβάσει το πρόγραμμα σπουδών των σχολών ; Εαν ναι, τι έχεις καταλάβει οτι είναι το αντικείμενο καθεμιάς;
Λοιπόν απο την πολλή πληροφορία που μου παρέχεται από το διαδίκτυο και κάποιους φοιτητές που σπουδάζουν σε αυτά τα επαγγέλματα έχω καταλάβει τα εξής:
1. Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί εργάζονται κατά κυρία βάση μέσω υπολογιστή και προγραμματισμού χωρίς να έχουν τόσα «έμπρακτα» κομμάτια στην δουλειά τους συγκριτικά με τους μηχανολόγους έχοντας όμως γνώσεις πολλών προγραμμάτων (π.χ.python) και σαφώς μαθηματικών φυσικής

2. Οι μηχανολόγοι από την άλλη είναι στο πιο πρακτικό κομμάτι καθώς σχεδιάζουν και αναλαμβάνουν να «στήσουν» μια μηχανή, ασχολούνται δηλαδή περισσότερο με το μηχανολογικό κομμάτι και όχι με
Το προγραμματιστικο οπως κάνουν οι ηλεκτρολόγοι επισης έχουν γνωσεις χημειας σε αντίθεση με τους ηλεκτρολόγους

3. Όσον αφορά τώρα τους μοριακούς βιολόγους δεν μπορώ να πω ότι το έχω ψάξει τόσο καθώς η «αναλαμπή» μου αυτή είναι πρόσφατη άρα πολύ διστακτικά θα πω ότι δεν είναι βιολόγοι καθώς το χαρτί τους έχει περισσότερη «βαρύτητα» μιας και ασχολούνται πολύ και με την γενετική. Κύριος χώρος ενασχόλησης έχω την εντύπωση οτι ειναι είτε κάποια φαρμακοβιομηχανία είτε κάποιο εργαστήριο είτε κάποια έρευνα η φυσικα κάποιο μικροβιολογικό η εναλλακτικά κάποιο κέντρο που ασχολείται με τις εξωσωματικές κλπ. Εάν είμαι κάπου λάθος παρακαλώ διορθώστε με να γνωρίζω και εγώ τι γίνεται!!😂
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Με προγραμματισμό η αλήθεια είναι πως είχα μια ελάχιστη επαφή στο λύκειο , ουσιαστικά την απέκτησα εδώ. Εγώ την επέλεξα λόγω του εύρους της σχολής , τα μαθήματα και την επαγγελματική αποκατάσταση.
Κατάλαβα και εμένα αυτά είναι τα κριτήρια μου και πως σου φαίνεται η σχολή; Επιβεβαίωσες τις φήμες για το επίπεδο δυσκολίας της;😂
 

Steliosgkougkou

Νεοφερμένος

Ο Steliosgkougkou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δυτικής Μακεδονίας. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Λοιπόν απο την πολλή πληροφορία που μου παρέχεται από το διαδίκτυο και κάποιους φοιτητές που σπουδάζουν σε αυτά τα επαγγέλματα έχω καταλάβει τα εξής:
1. Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί εργάζονται κατά κυρία βάση μέσω υπολογιστή και προγραμματισμού χωρίς να έχουν τόσα «έμπρακτα» κομμάτια στην δουλειά τους συγκριτικά με τους μηχανολόγους έχοντας όμως γνώσεις πολλών προγραμμάτων (π.χ.python) και σαφώς μαθηματικών φυσικής

2. Οι μηχανολόγοι από την άλλη είναι στο πιο πρακτικό κομμάτι καθώς σχεδιάζουν και αναλαμβάνουν να «στήσουν» μια μηχανή, ασχολούνται δηλαδή περισσότερο με το μηχανολογικό κομμάτι και όχι με
Το προγραμματιστικο οπως κάνουν οι ηλεκτρολόγοι επισης έχουν γνωσεις χημειας σε αντίθεση με τους ηλεκτρολόγους

3. Όσον αφορά τώρα τους μοριακούς βιολόγους δεν μπορώ να πω ότι το έχω ψάξει τόσο καθώς η «αναλαμπή» μου αυτή είναι πρόσφατη άρα πολύ διστακτικά θα πω ότι δεν είναι βιολόγοι καθώς το χαρτί τους έχει περισσότερη «βαρύτητα» μιας και ασχολούνται πολύ και με την γενετική. Κύριος χώρος ενασχόλησης έχω την εντύπωση οτι ειναι είτε κάποια φαρμακοβιομηχανία είτε κάποιο εργαστήριο είτε κάποια έρευνα η φυσικα κάποιο μικροβιολογικό η εναλλακτικά κάποιο κέντρο που ασχολείται με τις εξωσωματικές κλπ. Εάν είμαι κάπου λάθος παρακαλώ διορθώστε με να γνωρίζω και εγώ τι γίνεται!!😂
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Κατάλαβα και εμένα αυτά είναι τα κριτήρια μου και πως σου φαίνεται η σχολή; Επιβεβαίωσες τις φήμες για το επίπεδο δυσκολίας της;😂
Θα ήθελα να προσθέσω πως εκτός από ηλεκτρονικά και προγραμματισμό που θα τα δεις πολύ παραπάνω στην αντίστοιχη κατεύθυνση / ροή , ασχολούμαστε και με ηλεκτρολογικά όπως είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός μιας ηλεκτρικής εγκατάστασης , τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών κτλπ. Ναι το επιβεβαίωσα και με το παραπάνω ! Αλλά , αν έχεις βάλει σοβαρό σκοπό να κάτσεις κάτω και να διαβάσεις μέσα στο εξάμηνο, να κάνεις τις εργασίες σου, δεν θα αντιμετωπίσεις κανένα θέμα πιστεύω ! ;)
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,275 μηνύματα.
Λοιπόν απο την πολλή πληροφορία που μου παρέχεται από το διαδίκτυο και κάποιους φοιτητές που σπουδάζουν σε αυτά τα επαγγέλματα έχω καταλάβει τα εξής:
1. Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί εργάζονται κατά κυρία βάση μέσω υπολογιστή και προγραμματισμού χωρίς να έχουν τόσα «έμπρακτα» κομμάτια στην δουλειά τους συγκριτικά με τους μηχανολόγους έχοντας όμως γνώσεις πολλών προγραμμάτων (π.χ.python) και σαφώς μαθηματικών φυσικής

2. Οι μηχανολόγοι από την άλλη είναι στο πιο πρακτικό κομμάτι καθώς σχεδιάζουν και αναλαμβάνουν να «στήσουν» μια μηχανή, ασχολούνται δηλαδή περισσότερο με το μηχανολογικό κομμάτι και όχι με
Το προγραμματιστικο οπως κάνουν οι ηλεκτρολόγοι επισης έχουν γνωσεις χημειας σε αντίθεση με τους ηλεκτρολόγους

3. Όσον αφορά τώρα τους μοριακούς βιολόγους δεν μπορώ να πω ότι το έχω ψάξει τόσο καθώς η «αναλαμπή» μου αυτή είναι πρόσφατη άρα πολύ διστακτικά θα πω ότι δεν είναι βιολόγοι καθώς το χαρτί τους έχει περισσότερη «βαρύτητα» μιας και ασχολούνται πολύ και με την γενετική. Κύριος χώρος ενασχόλησης έχω την εντύπωση οτι ειναι είτε κάποια φαρμακοβιομηχανία είτε κάποιο εργαστήριο είτε κάποια έρευνα η φυσικα κάποιο μικροβιολογικό η εναλλακτικά κάποιο κέντρο που ασχολείται με τις εξωσωματικές κλπ. Εάν είμαι κάπου λάθος παρακαλώ διορθώστε με να γνωρίζω και εγώ τι γίνεται!!😂
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Κατάλαβα και εμένα αυτά είναι τα κριτήρια μου και πως σου φαίνεται η σχολή; Επιβεβαίωσες τις φήμες για το επίπεδο δυσκολίας της;😂
Λοιπόν, δεν μπορώ-και δεν θέλω- να εκφράσω άποψη για την ειδικότητα του μηχανολόγου ούτε του μοριακού βιολόγου. Μπορώ να εκφράσω όμως άποψη για τους ηλεκτρολόγους, ώστε να έχεις μια πιο σωστή εικόνα.

Εαν με το έμπρακτα εννοείς "χειροπιαστά" πράγματα,τότε όχι. Το επάγγελμα του ηλεκτρολόγου/ηλεκτρονικού είναι σχεδόν εξ'ολοκλήρου "εγκεφαλικό", και για αυτό απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αγαπάει κανείς πολύ τα μαθηματικά αλλά και την φυσική. Επιπρόσθετα,κακά τα ψέματα στην χώρα μας δεν υπάρχουν ευκαιρίες για καινοτομίες. Το οποίο είναι κακό για το πεδίο των ημμυ γιατί ανέκαθεν ήταν-και είναι στην "αιχμή του δόρατος" απο τεχνολογικής άποψης.

Πάρα αυτά, ο ορισμός που πιστεύω οτι είναι ο πιο ακριβής κατά την γνώμη μου είναι ο εξής :

Ηλεκτρολόγος/ηλεκτρονικός μηχανικός είναι η ειδικότητα του μηχανικού που σχεδιάζει,αναπτύσσει,ελέγχει,πιστοποιεί,συντηρεί και βελτιώνει συστήματα τα οποία αφορούν την μεταφορά, την διαχείριση, την επεξεργασία,την σύνθεση,την ανάλυση και τον έλεγχο της ενέργειας και της πληροφορίας με τον πιο αποδοτικό και οικονομικά δυνατό τρόπο.

Δυστυχώς πολλά παιδιά έχουν την εντύπωση οτι η σχολή περιστρέφεται γύρω απο τον προγραμματισμό. Δεν είναι εντελώς λάθος αυτή η άποψη, αλλά δεν είναι και σωστή. Είναι απλά ένα ακόμα εργαλείο στα χέρια μας,αλλά η σχολή είναι πολλά περισσότερα απο προγραμματισμό σε κάποια γλώσσα όπως python ή C ή C++.Αυτές είναι απλά το μέσο,το πρακτικό εργαλείο για να υλοποιήσει ο ηλεκτρολόγος τις ιδέες του.

Τώρα,οι έννοιες της ενέργειας και της πληροφορίας ακούγονται κάπως αφηρημένες. Οκ η ενέργεια όχι και τόσο,λόγω της φυσικής. Η πληροφορία απο την άλλη ναι είναι κάπως αφηρημένη για τον κοινό νου. Κάπου θα το έχω ξαναγράψει εδώ τριγύρω όμως, δεν θυμάμαι που, οτι η πληροφορία ορίζεται μαθηματικά και οτι δεν είναι αφηρημένη για τον ηλεκτρολόγο.

Για να μην μιλάω λοιπόν γενικά και αόριστα θα σου δώσω ένα overview κάποιων πραγμάτων. Όταν με το καλό μπαίνεις στην σχολή, έχεις στα πρώτα εξάμηνα κάτι μαθήματα τύπου κυκλώματα 1,κυκλώματα 2 κτλπ. Αυτά τα μαθήματα παίζουν διττό ρόλο ως προς την μόρφωση σου. Μπορείς να πεις "Α, ηλεκτρολογικά,αναμενόμενο". Και ναι ισχύει. Καλύπτουν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης σου το οποίο φυσικά αφορά την διαχείριση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.

Εξυπηρετούν όμως και έναν άλλο σκοπό αυτά τα "βασικά" και θεμελιώδη μαθήματα. Σε εισάγουν σιγά σιγά στις έννοιες των συστημάτων και των σημάτων. Ένα άλλο μάθημα που έρχεται αργότερα και είναι πολύ πιο γενικής φύσεως. Όχι ως προς το περιεχόμενο, αλλά ως προς τις εφαρμογές. Τα πάντα στην φύση αποτελούν συστήματα, και ο τρόπος που αυτά τα συστήματα επικοινωνούν είναι μέσω σημάτων. Τα σήματα λοιπόν έχουν ένα πολύ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό : φέρουν πληροφορία. Και όπως είπα,η πληροφορία δεν είναι αόριστο μέγεθος είναι κάτι πολύ υπαρκτό και κάτι πολύ μετρήσιμο(δεν χρειάζεται να μπλέξουμε εδώ με τα μαθηματικά). Τα σήματα λοιπόν λαμβάνονται απο τα συστήματα,και αυτά με την σειρά τους τα επεξεργάζονται και προβαίνουν σε ενέργειες(παράγουν δικά τους σήματα,αλλάζουν την εσωτερική δομή τους κτλπ.). Αποκρίνονται δηλαδή με συγκεκριμένο τρόπο. In a nutshell τα σήματα είναι αυτά που κάνουν τον κόσμο να γυρίζει. Κάτι που δεν επικοινωνεί μέσω σημάτων(π.χ. τα κύτταρα μέσα στο σώμα εκκρίνοντας χημικές ουσίες(ναι αποτελεί μια μορφή σήματος), ο άνθρωπος μέσω της φωνής,ο υπολογιστής μέσω θυρών usb κτλ.) δεν μπορεί να "επιβιώσει" για πολύ ή εαν επιβιώσει δεν έχει καμία απολύτως αξία.

Σου θυμίζουν κάποια πράγματα τα όσα ανέφερα ; Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν έχει παρόμοιες συμπεριφορές ; Ένας οργανισμός δεν δέχεται σήματα/ερεθίσματα/διεγέρσεις απο το περιβάλλον, και δεν αποκρίνεται με συγκεκριμένο τρόπο ;(Π.χ. αυξημένη θερμοκρασία => ιδρώτας για δροσιά). Ο λόγος είναι οτι είτε μιλάμε για ηλεκτρικά συστήματα,είτε μηχανικά,είτε ακουστικά,είτε χημικά,είτε βιολογικά, αλλά ακόμα και κοινωνικά ή οικονομικά, όλα αυτά δεν παύουν να είναι συστήματα και να μοιράζονται έναν κοινό κορμό ιδιοτήτων που απαντούν σε όλα. Ένα μεγάλο μέρος της θεωρίας συστήματων αναπτύχθηκε απο τους μαθηματικούς με κίνητρο τις απαιτήσεις που υπήρχαν στον κόσμο των ηλεκτρολόγων για να μοντελοποιήσουν τα ηλεκτρικά συστήματα(κυκλώματα). Παράλληλα και απο τους βιολόγους, στην προσπάθεια τους να μελετήσουν το φαινόμενο της ζωής.

Θα μπορούσαμε να γράφουμε όλη μέρα και πάλι δεν θα καλύπταμε το vastness του πεδίου. Ωστόσο αυτό που προσπαθώ να πω είναι οτι 1)Η επιστήμη του ηλεκτρολόγου μηχανικού είναι πολύ ευρύτερη απο ότι μπορεί να νομίζει κάποιος. 2)Βασίζεται σε αυστηρά μαθηματικά και φυσική που θεμελιώνουν τα όσα είπα με ξεκάθαρο και απόλυτο τρόπο. 3) Το κομμάτι του προγραμματισμού είναι απλά ένα εργαλείο και δεν υποκαθιστά όλη την υπόλοιπη γνώση και εκπαίδευση. Δεν αρκεί κάποιος να ξέρει λοιπόν μια ή πολλές γλώσσες προγραμματισμού για να ασκήσει το επάγγελμα.

Κλείνοντας θα πω το εξής. Εαν σε ενδιαφέρουν οι knitty gritty λεπτομέρειες του πως λειτουργεί ο ανθρώπινος οργανισμός τότε καλύτερα να πας βιολογία. Εαν ωστόσο σου φαίνεται ωραίο το πεδίο του ηλεκτρολόγου,τότε θα σου ανοίξει τα μάτια σε πολλά πράγματα. Γιατί δεν εστιάζουμε στις λεπτομέρειες. Π.χ. τι ουσίες μέσα στον εγκέφαλο συμμετέχουν για να γίνουν τα διάφορα φαινόμενα,όσο του ποια ακριβώς είναι αυτά τα γεγονότα,και αυτές οι δομές που ευθύνονται για την συμπεριφορά των συστημάτων(π.χ. του ανθρώπου σε επίπεδο οργανικό αλλά και ψυχολογικό). Διότι δεν μας ενδιαφέρει η χημεία αυτή καθεαυτή,αλλά η δομή,η μαθηματική δομή,που είναι πιο αφηρημένη και μπορεί να "αντιγραφτεί" και να ενσωματωθεί σε ένα ηλεκτρικό σύστημα ή σε οποιοδήποτε άλλο σύστημα, αρκεί αυτό να έχει παρόμοια "δομή".
 
Τελευταία επεξεργασία:

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,775 μηνύματα.
Από πολυτεχνείο θα έχεις καλύτερες και πιο εύκολες προοπτικές εργασίας. Ο δρόμος της (μοριακής) βιολογίας συνήθως έχει μεταπτυχιακά, μετανάστευση, προσωρινές θέσεις εργασίας ή συμβιβασμό με χαμηλότερες αποδοχές / βαρετή θέση εργασίας.
 

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,481 μηνύματα.
Λοιπόν, δεν μπορώ-και δεν θέλω- να εκφράσω άποψη για την ειδικότητα του μηχανολόγου ούτε του μοριακού βιολόγου. Μπορώ να εκφράσω όμως άποψη για τους ηλεκτρολόγους, ώστε να έχεις μια πιο σωστή εικόνα.

Εαν με το έμπρακτα εννοείς "χειροπιαστά" πράγματα,τότε όχι. Το επάγγελμα του ηλεκτρολόγου/ηλεκτρονικού είναι σχεδόν εξ'ολοκλήρου "εγκεφαλικό", και για αυτό απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αγαπάει κανείς πολύ τα μαθηματικά αλλά και την φυσική. Επιπρόσθετα,κακά τα ψέματα στην χώρα μας δεν υπάρχουν ευκαιρίες για καινοτομίες. Το οποίο είναι κακό για το πεδίο των ημμυ γιατί ανέκαθεν ήταν-και είναι στην "αιχμή του δόρατος" απο τεχνολογικής άποψης.

Πάρα αυτά, ο ορισμός που πιστεύω οτι είναι ο πιο ακριβής κατά την γνώμη μου είναι ο εξής :

Ηλεκτρολόγος/ηλεκτρονικός μηχανικός είναι η ειδικότητα του μηχανικού που σχεδιάζει,αναπτύσσει,ελέγχει,πιστοποιεί,συντηρεί και βελτιώνει συστήματα τα οποία αφορούν την μεταφορά, την διαχείριση, την επεξεργασία,την σύνθεση,την ανάλυση και τον έλεγχο της ενέργειας και της πληροφορίας με τον πιο αποδοτικό και οικονομικά δυνατό τρόπο.

Δυστυχώς πολλά παιδιά έχουν την εντύπωση οτι η σχολή περιστρέφεται γύρω απο τον προγραμματισμό. Δεν είναι εντελώς λάθος αυτή η άποψη, αλλά δεν είναι και σωστή. Είναι απλά ένα ακόμα εργαλείο στα χέρια μας,αλλά η σχολή είναι πολλά περισσότερα απο προγραμματισμό σε κάποια γλώσσα όπως python ή C ή C++.Αυτές είναι απλά το μέσο,το πρακτικό εργαλείο για να υλοποιήσει ο ηλεκτρολόγος τις ιδέες του.

Τώρα,οι έννοιες της ενέργειας και της πληροφορίας ακούγονται κάπως αφηρημένες. Οκ η ενέργεια όχι και τόσο,λόγω της φυσικής. Η πληροφορία απο την άλλη ναι είναι κάπως αφηρημένη για τον κοινό νου. Κάπου θα το έχω ξαναγράψει εδώ τριγύρω όμως, δεν θυμάμαι που, οτι η πληροφορία ορίζεται μαθηματικά και οτι δεν είναι αφηρημένη για τον ηλεκτρολόγο.

Για να μην μιλάω λοιπόν γενικά και αόριστα θα σου δώσω ένα overview κάποιων πραγμάτων. Όταν με το καλό μπαίνεις στην σχολή, έχεις στα πρώτα εξάμηνα κάτι μαθήματα τύπου κυκλώματα 1,κυκλώματα 2 κτλπ. Αυτά τα μαθήματα παίζουν διττό ρόλο ως προς την μόρφωση σου. Μπορείς να πεις "Α, ηλεκτρολογικά,αναμενόμενο". Και ναι ισχύει. Καλύπτουν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης σου το οποίο φυσικά αφορά την διαχείριση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.

Εξυπηρετούν όμως και έναν άλλο σκοπό αυτά τα "βασικά" και θεμελιώδη μαθήματα. Σε εισάγουν σιγά σιγά στις έννοιες των συστημάτων και των σημάτων. Ένα άλλο μάθημα που έρχεται αργότερα και είναι πολύ πιο γενικής φύσεως. Όχι ως προς το περιεχόμενο, αλλά ως προς τις εφαρμογές. Τα πάντα στην φύση αποτελούν συστήματα, και ο τρόπος που αυτά τα συστήματα επικοινωνούν είναι μέσω σημάτων. Τα σήματα λοιπόν έχουν ένα πολύ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό : φέρουν πληροφορία. Και όπως είπα,η πληροφορία δεν είναι αόριστο μέγεθος είναι κάτι πολύ υπαρκτό και κάτι πολύ μετρήσιμο(δεν χρειάζεται να μπλέξουμε εδώ με τα μαθηματικά). Τα σήματα λοιπόν λαμβάνονται απο τα συστήματα,και αυτά με την σειρά τους τα επεξεργάζονται και προβαίνουν σε ενέργειες(παράγουν δικά τους σήματα,αλλάζουν την εσωτερική δομή τους κτλπ.). Αποκρίνονται δηλαδή με συγκεκριμένο τρόπο. In a nutshell τα σήματα είναι αυτά που κάνουν τον κόσμο να γυρίζει. Κάτι που δεν επικοινωνεί μέσω σημάτων(π.χ. τα κύτταρα μέσα στο σώμα εκκρίνοντας χημικές ουσίες(ναι αποτελεί μια μορφή σήματος), ο άνθρωπος μέσω της φωνής,ο υπολογιστής μέσω θυρών usb κτλ.) δεν μπορεί να "επιβιώσει" για πολύ ή εαν επιβιώσει δεν έχει καμία απολύτως αξία.

Σου θυμίζουν κάποια πράγματα τα όσα ανέφερα ; Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν έχει παρόμοιες συμπεριφορές ; Ένας οργανισμός δεν δέχεται σήματα/ερεθίσματα/διεγέρσεις απο το περιβάλλον, και δεν αποκρίνεται με συγκεκριμένο τρόπο ;(Π.χ. αυξημένη θερμοκρασία => ιδρώτας για δροσιά). Ο λόγος είναι οτι είτε μιλάμε για ηλεκτρικά συστήματα,είτε μηχανικά,είτε ακουστικά,είτε χημικά,είτε βιολογικά, αλλά ακόμα και κοινωνικά ή οικονομικά, όλα αυτά δεν παύουν να είναι συστήματα και να μοιράζονται έναν κοινό κορμό ιδιοτήτων που απαντούν σε όλα. Ένα μεγάλο μέρος της θεωρίας συστήματων αναπτύχθηκε απο τους μαθηματικούς με κίνητρο τις απαιτήσεις που υπήρχαν στον κόσμο των ηλεκτρολόγων για να μοντελοποιήσουν τα ηλεκτρικά συστήματα(κυκλώματα). Παράλληλα και απο τους βιολόγους, στην προσπάθεια τους να μελετήσουν το φαινόμενο της ζωής.

Θα μπορούσαμε να γράφουμε όλη μέρα και πάλι δεν θα καλύπταμε το vastness του πεδίου. Ωστόσο αυτό που προσπαθώ να πω είναι οτι 1)Η επιστήμη του ηλεκτρολόγου μηχανικού είναι πολύ ευρύτερη απο ότι μπορεί να νομίζει κάποιος. 2)Βασίζεται σε αυστηρά μαθηματικά και φυσική που θεμελιώνουν τα όσα είπα με ξεκάθαρο και απόλυτο τρόπο. 3) Το κομμάτι του προγραμματισμού είναι απλά ένα εργαλείο και δεν υποκαθιστά όλη την υπόλοιπη γνώση και εκπαίδευση. Δεν αρκεί κάποιος να ξέρει λοιπόν μια ή πολλές γλώσσες προγραμματισμού για να ασκήσει το επάγγελμα.

Κλείνοντας θα πω το εξής. Εαν σε ενδιαφέρουν οι knitty gritty λεπτομέρειες του πως λειτουργεί ο ανθρώπινος οργανισμός τότε καλύτερα να πας βιολογία. Εαν ωστόσο σου φαίνεται ωραίο το πεδίο του ηλεκτρολόγου,τότε θα σου ανοίξει τα μάτια σε πολλά πράγματα. Γιατί δεν εστιάζουμε στις λεπτομέρειες. Π.χ. τι ουσίες μέσα στον εγκέφαλο συμμετέχουν για να γίνουν τα διάφορα φαινόμενα,όσο του ποια ακριβώς είναι αυτά τα γεγονότα,και αυτές οι δομές που ευθύνονται για την συμπεριφορά των συστημάτων(π.χ. του ανθρώπου σε επίπεδο οργανικό αλλά και ψυχολογικό). Διότι δεν μας ενδιαφέρει η χημεία αυτή καθεαυτή,αλλά η δομή,η μαθηματική δομή,που είναι πιο αφηρημένη και μπορεί να "αντιγραφτεί" και να ενσωματωθεί σε ένα ηλεκτρικό σύστημα ή σε οποιοδήποτε άλλο σύστημα, αρκεί αυτό να έχει παρόμοια "δομή".
Συγγνώμη για τη διακοπή παιδιά.

Λοιπόν, αλλη φορά να γράφεις οτι ακολουθεί σεντόνι(αστειεύομαι). Ξεκίνησα να το διαβάζω και σε κάποια φάση που είδα οτι δεν τελείωνε έκανα σκρολ και έπαθα ενα μινι σοκ :laugh:
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,275 μηνύματα.
Συγγνώμη για τη διακοπή παιδιά.

Λοιπόν, αλλη φορά να γράφεις οτι ακολουθεί σεντόνι(αστειεύομαι). Ξεκίνησα να το διαβάζω και σε κάποια φάση που είδα οτι δεν τελείωνε έκανα σκρολ και έπαθα ενα μινι σοκ :laugh:
Όχι έχεις δίκιο και εγώ κουράστηκα να το γράφω, αλλά ήταν αρκετά off στο τι είχε καταλάβει οπότε είπα ε δεν......πειράζει( :hehe: ), ας το γράψω να έχει μια καλύτερη εικόνα,χαλάλι.

Αλλά ναι θα τα βάζω σε spoiler για να μην κουράζουν :laugh: .
 

georgia1213

Δραστήριο μέλος

Η georgia1213 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 510 μηνύματα.
Καλησπέρα σας! Είμαι μαθήτρια της Γ’ λυκείου και σαφώς όπως και πολλοί άλλοι μαθητές έχω πρόβλημα με το τι σχολή να ακολουθήσω. Είμαι μεταξύ των πολυτεχνικών σχολών ( για την ακρίβεια μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος) και της σχολής Μοριακής βιολογίας. Είμαι από θετική κατεύθυνση και για όσους δεν το γνωρίζουν από το πεδίο αυτό περνάω και στην μοριακή βιολογία. Ωστόσο είμαι προβληματισμένη καθώς ναι μεν ήμουν αρχικά «κλειδωμένη» με το Πολυτεχνείο αλλά ανέκαθεν έβρισκα πολύ ενδιαφέρον την βιολογία και την σχολή αυτή, μάλιστα σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να άλλαζα πεδίο όταν είχα την δυνατότητα αλλά δεν το επιχείρησα. Είναι όμως καλύτερη επιλογή ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση ένα πτυχίο Πολυτεχνείου η ενός μοριακού βιολόγου; Και ποιο πιστεύετε είναι προτιμότερο για ενα άτομο το οποίο δεν έχει ουσιαστική επαφή με κανένα από τα τρία επαγγέλματα καθώς το οικογενειακό μου background είναι τελείως διαφορετικό από όλες αυτές τις σχολές ;;;,
με τα χιλια πολυτεχνειο
οι βιολογοι εχουν τεραστιο θεμα αποκαταστασης
στο πολυτεχνειο θα ελεγα οτι ισως θεμα εχουν μονο πολιτικοι μηχανικοι, αρχιτεκτονες, τοπογραφοι, σεμφε
οι ηλεκτρολογοι, μηχανολογοι, ναυπηγοι ειναι πολυ καλα
 
Top