Ερευνητικός Συνεργάτης σε Πανεπιστήμιο

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Γενικό Πλαίσιο

Πρόσφατα είδα ότι στη Γερμανία εκτός των κλασικών θέσεων για διδακτορικούς φοιτητές (doctorand / υποψήφιους διδάκτορες) υπάρχουν θέσεις με τριετές ή τετραετές συμβόλαιο πλήρους απασχόλησης στο Πανεπιστήμιο με καθήκοντα ερευνητικού συνεργάτη σε όλα τα επιστημονικά αντικείμενα. Οι προϋποθέσεις είναι κάποιο μεταπτυχιακό με καλούς βαθμούς και διάφορες δεξιότητες (ξένη γλώσσα ή Γερμανικά, λίστα εργασιών, συστάσεις, κλπ). Μια τέτοια θέση παρέχει επέκταση συμβολαίου μόνο με τον όρο της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής. Στα καθήκοντα θέσης περιλαμβάνεται η ερευνητική υποστήριξη του Τομέα ή κάποιου καθηγητή με έμφαση σε δημοσιεύσεις-συνέδρια και έρευνα. Εννοείται ότι θα παρέχεται και διδασκαλία μειωμένου ωραρίου σε φοιτητές του Τμήματος με πλήρη ανάθεση κάποιων μαθημάτων χαμηλών ECTS, συν-εξεταστής σε μαθήματα ή και σε διπλωματικές εργασίες προ- / μεταπτυχιακού επιπέδου.

Να σημειώσω ότι οι μισθολογικές αμοιβές και το πακέτο ιατρικής-ασφαλιστικής κάλυψης είναι του Γερμανικού δημοσίου για το εργασιακό ωράριο 25 - 39,5 ώρες την εβδομάδα ανάλογα το ερευνητικό πρόγραμμα και το Τμήμα που υποστηρίζει μια τέτοια θέση. Οι χρηματοδότηση της θέσης γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας της Γερμανίας και άλλα Ινστιτούτα ανά θεματική περιοχή ή Κλινικές αν μιλάμε για τις Ιατρικές επιστήμες. Μετά την παρέλευση της διδακτορικής διατριβής, δίνεται η δυνατότητα για διεκδίκηση κανονικής θέσης διδακτικού προσωπικού ως βοηθητικό προσωπικό (π.χ. außerordentlicher Professor / a.o. Prof. / priv.Doz.) ή και δυνατότητα υφηγεσίας (Habilitation) με διετές μεταδιδακτορικό για την προοπτική κανονικής θέσης ακαδημαϊκού σύμφωνα με τη Γερμανική νομοθεσία.

Ύστερα από ψάξιμο περί αμοιβών εργασίας και στον ιδιωτικό τομέα της Γερμανίας σε διάφορες θέσεις για κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων, οι μισθοί της παραπάνω θέσης του ερευνητικού συνεργάτη είναι αρκετά ανταγωνιστικοί.

Επίσης ο τίτλος του Υφηγητή δεν αντιστοιχεί στο περίπλοκο σύστημα Καθηγητών Πανεπιστημίου της Ελλάδας και μάλλον μπορεί να θεωρηθεί ως ισοδύναμος των βαθμίδων Λέκτορα - Επίκουρου. Γι' αυτό και στις Γερμανόφωνες χώρες θα δείτε καθηγητές Πανεπιστημίου (κανονικός Prof.) από την ηλικία των 35 ετών!

Εσείς πώς βλέπετε μια τέτοια προοπτική εργασίας;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Ωραία είναι αυτά, έχουμε και εμείς στην Ελλάδα σε Ερευνητικά κέντρα και Ινστιτούτα. Λίγες φυσικά, αλλά υπάρχουν!

Η προοπτική είναι καλή πάντως ή κακή πάντα ανάλογα του τι θες να κάνεις..
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Ωραία είναι αυτά, έχουμε και εμείς στην Ελλάδα σε Ερευνητικά κέντρα και Ινστιτούτα. Λίγες φυσικά, αλλά υπάρχουν!

Η προοπτική είναι καλή πάντως ή κακή πάντα ανάλογα του τι θες να κάνεις..

Aς ξεκινήσουμε από την κακή προοπτική.

Προσωπικά μου αρέσει πολύ το θέμα του project που έχω βρει και αναμένω συνέντευξη. :hi:
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,605 μηνύματα.
Γενικό Πλαίσιο

Πρόσφατα είδα ότι στη Γερμανία εκτός των κλασικών θέσεων για διδακτορικούς φοιτητές (doctorand / υποψήφιους διδάκτορες) υπάρχουν θέσεις με τριετές ή τετραετές συμβόλαιο πλήρους απασχόλησης στο Πανεπιστήμιο με καθήκοντα ερευνητικού συνεργάτη σε όλα τα επιστημονικά αντικείμενα. Οι προϋποθέσεις είναι κάποιο μεταπτυχιακό με καλούς βαθμούς και διάφορες δεξιότητες (ξένη γλώσσα ή Γερμανικά, λίστα εργασιών, συστάσεις, κλπ). Μια τέτοια θέση παρέχει επέκταση συμβολαίου μόνο με τον όρο της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής. Στα καθήκοντα θέσης περιλαμβάνεται η ερευνητική υποστήριξη του Τομέα ή κάποιου καθηγητή με έμφαση σε δημοσιεύσεις-συνέδρια και έρευνα. Εννοείται ότι θα παρέχεται και διδασκαλία μειωμένου ωραρίου σε φοιτητές του Τμήματος με πλήρη ανάθεση κάποιων μαθημάτων χαμηλών ECTS, συν-εξεταστής σε μαθήματα ή και σε διπλωματικές εργασίες προ- / μεταπτυχιακού επιπέδου.

Να σημειώσω ότι οι μισθολογικές αμοιβές και το πακέτο ιατρικής-ασφαλιστικής κάλυψης είναι του Γερμανικού δημοσίου για το εργασιακό ωράριο 25 - 39,5 ώρες την εβδομάδα ανάλογα το ερευνητικό πρόγραμμα και το Τμήμα που υποστηρίζει μια τέτοια θέση. Οι χρηματοδότηση της θέσης γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας της Γερμανίας και άλλα Ινστιτούτα ανά θεματική περιοχή ή Κλινικές αν μιλάμε για τις Ιατρικές επιστήμες. Μετά την παρέλευση της διδακτορικής διατριβής, δίνεται η δυνατότητα για διεκδίκηση κανονικής θέσης διδακτικού προσωπικού ως βοηθητικό προσωπικό (π.χ. außerordentlicher Professor / a.o. Prof. / priv.Doz.) ή και δυνατότητα υφηγεσίας (Habilitation) με διετές μεταδιδακτορικό για την προοπτική κανονικής θέσης ακαδημαϊκού σύμφωνα με τη Γερμανική νομοθεσία.

Ύστερα από ψάξιμο περί αμοιβών εργασίας και στον ιδιωτικό τομέα της Γερμανίας σε διάφορες θέσεις για κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων, οι μισθοί της παραπάνω θέσης του ερευνητικού συνεργάτη είναι αρκετά ανταγωνιστικοί.

Επίσης ο τίτλος του Υφηγητή δεν αντιστοιχεί στο περίπλοκο σύστημα Καθηγητών Πανεπιστημίου της Ελλάδας και μάλλον μπορεί να θεωρηθεί ως ισοδύναμος των βαθμίδων Λέκτορα - Επίκουρου. Γι' αυτό και στις Γερμανόφωνες χώρες θα δείτε καθηγητές Πανεπιστημίου (κανονικός Prof.) από την ηλικία των 35 ετών!

Εσείς πώς βλέπετε μια τέτοια προοπτική εργασίας;
Αναφέρεσαι στο λεγομενο wiss.Mitarbeiter (ετσι θα το δεις εξω απο τα γραφεία τους) wissenschaftlicher Mitarbeiter. Συνηθως ειναι φοοτητες που εχουν τελειωσει με το master και ανελαβαν PhD. Συνηθως τα προγραμματα ειναι 3 έτη ωστόσο θα πετύχεις και φοιτητές που εχουν ασχοληθει με πολλα και διαφορετικά project. Είναι προτιμοτερο ομως το πρώτο διότι εχεις και επαφή με την ή τις εταιρίες. Εχεις εναν υπευθυνο καθηγητη, αν εισαι σε εργαστήριο δεν ειναι ο διευθυντης του εργαστηρίου αλλα ο ακριβως απο κατω. Έχει μια ονομασια αλλα δεν την θυμαμαι.
Είναι σημαντικο να ειπωθεί οτι αναλαμβανεις να παρουσιασεις καποια μαθήματα της εδρας αλλα και αναλαμβανεις ειτε bachelor thesis ειτε master thesis. Και οι δυο απαιτουν πειραματα κατα 90% οποτε αναλαμβανεις επιπλεον ευθυνη

Αμοιβή : Ανηκεις στο E13 και ανεβαινεις κλιμακα με τα χρόνια εμπειριας. Ειναι αρκετά καλα για την Γερμανια και φυσικα για πρωτο μισθο. Μετα με το Phd χτυπας αλλα νουμερα... στον Θεό.

Καθηγητής
Για να γινεις καθηγητης ειτε στην Ελλαδα ειτε στην Γερμανία απαιτεί σημαντική έρευνα. Δηλαδή τρομερή δουλεια και θυσια. Δεν ειναι εύκολο. Απλως στην Γερμανια θα δεις πολυ ευκολα οπως αναφερεις και 30αρη καθηγητή. Γρηγορα δηλαδη απολαμβανουν τα οφέλη της θεσης του καθηγητη.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Αναφέρεσαι στο λεγομενο wiss.Mitarbeiter (ετσι θα το δεις εξω απο τα γραφεία τους) wissenschaftlicher Mitarbeiter. Συνηθως ειναι φοοτητες που εχουν τελειωσει με το master και ανελαβαν PhD. Συνηθως τα προγραμματα ειναι 3 έτη ωστόσο θα πετύχεις και φοιτητές που εχουν ασχοληθει με πολλα και διαφορετικά project. Είναι προτιμοτερο ομως το πρώτο διότι εχεις και επαφή με την ή τις εταιρίες. Εχεις εναν υπευθυνο καθηγητη, αν εισαι σε εργαστήριο δεν ειναι ο διευθυντης του εργαστηρίου αλλα ο ακριβως απο κατω. Έχει μια ονομασια αλλα δεν την θυμαμαι.
Είναι σημαντικο να ειπωθεί οτι αναλαμβανεις να παρουσιασεις καποια μαθήματα της εδρας αλλα και αναλαμβανεις ειτε bachelor thesis ειτε master thesis. Και οι δυο απαιτουν πειραματα κατα 90% οποτε αναλαμβανεις επιπλεον ευθυνη

Αμοιβή : Ανηκεις στο E13 και ανεβαινεις κλιμακα με τα χρόνια εμπειριας. Ειναι αρκετά καλα για την Γερμανια και φυσικα για πρωτο μισθο. Μετα με το Phd χτυπας αλλα νουμερα... στον Θεό.

Καθηγητής
Για να γινεις καθηγητης ειτε στην Ελλαδα ειτε στην Γερμανία απαιτεί σημαντική έρευνα. Δηλαδή τρομερή δουλεια και θυσια. Δεν ειναι εύκολο. Απλως στην Γερμανια θα δεις πολυ ευκολα οπως αναφερεις και 30αρη καθηγητή. Γρηγορα δηλαδη απολαμβανουν τα οφέλη της θεσης του καθηγητη.

Θα σου πω εμπειρίες. Όποτε θες εν καιρώ, στείλε. Δεν είναι έτσι ακριβώς, αν και το θέτεις σε σωστή βάση, γιατί για έναν άσχετο και Έλληνα θυμίζει λίγο σπουδές. Πράγματι, θέλει μεγάλη αφοσίωση και εργατικότητα για να μπορέσεις να διατηρήσεις την εύνοια του καθηγητή. Από όσο έχω συζητήσει, δεν έχει μεγάλη διαφορά αν το project είναι σε σύναψη συμβολαίου με το Πανεπιστήμιο ή με εταιρίες. Σημασία έχει αν η θέση μπορεί να μετατραπεί από 65% ή 75% σε 100% (πλήρης εργασία, 40 ώρες τη βδομάδα) εφόσον ο καθηγητής το ζητήσει, όπου εκεί μετά προσφέρεται ολόκληρος μισθός Ε13 κλάσης Ι (για ανύπαντρους) σύμφωνα με το φορολογικό σύστημα του Δημόσιου Τομέα της Γερμανίας.

Από την βαθμίδα Ε13-15, μισθολογικά κάποιος ανήκει στην ανώτατη κοινωνική τάξη της Γερμανίας για το δημόσιο Τομέα.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,605 μηνύματα.
Θα σου πω εμπειρίες. Όποτε θες εν καιρώ, στείλε. Δεν είναι έτσι ακριβώς, αν και το θέτεις σε σωστή βάση, γιατί για έναν άσχετο και Έλληνα θυμίζει λίγο σπουδές. Πράγματι, θέλει μεγάλη αφοσίωση και εργατικότητα για να μπορέσεις να διατηρήσεις την εύνοια του καθηγητή. Από όσο έχω συζητήσει, δεν έχει μεγάλη διαφορά αν το project είναι σε σύναψη συμβολαίου με το Πανεπιστήμιο ή με εταιρίες. Σημασία έχει αν η θέση μπορεί να μετατραπεί από 65% ή 75% σε 100% (πλήρης εργασία, 40 ώρες τη βδομάδα) εφόσον ο καθηγητής το ζητήσει, όπου εκεί μετά προσφέρεται ολόκληρος μισθός Ε13 κλάσης Ι (για ανύπαντρους) σύμφωνα με το φορολογικό σύστημα του Δημόσιου Τομέα της Γερμανίας.

Από την βαθμίδα Ε13-15, μισθολογικά κάποιος ανήκει στην ανώτατη κοινωνική τάξη της Γερμανίας για το δημόσιο Τομέα.
Πάντως αυτό που με κάνει σκεπτικό είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς που συνομίλησα δεν επιθυμούσαν να γίνουν καθηγητές. Αντιθέτως θέλανε να απορροφηθούν στην βιομηχανία όταν τελείωναν το PhD.
Σαν εργασιακό περιβάλλον , το πανεπιστήμιο είναι ιδανικό. Δεν υπάρχει μεγάλη πίεση (δεν είσαι και χαλαρά βέβαια) και έρχεσαι σε επαφή με πολλές εταιρίες. Κάνεις παρουσιάσεις του έργου σου σε άλλα πανεπιστήμια και ειδικά αν έχεις χρηματοδοτήσεις από BAM ή Fraunhofer εμφανίζονται εταιρίες από το πουθενά οι οποίες σε προσεγγίζουν για να λύσεις προβλήματα τους.

Αυτό που δεν ξέρω και όταν ρώτησα με έκανε εντύπωση, είναι ότι δεν θέλουν να γίνουν καθηγητές διότι έχει πολλή δουλειά. Αυτό δεν μπόρεσα να κατανοήσω.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,605 μηνύματα.
@nPb για που σκέφτεσαι εσύ ; Στην Σουηδία δεν ήσουν σε ένα σχολείο ;
 
Top