Βαθμός «κάτω από τη βάση» για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ

Johnnaousa

Επιφανές μέλος

Ο Johnnaousa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 18,241 μηνύματα.
Ουραγός το ελληνικό σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά τη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας
Με βαθμολογία «κάτω από τη βάση» αξιολογείται το ελληνικό σύστημα ανώτατης
εκπαίδευσης. Μεταξύ 48 χωρών παγκοσμίως η Ελλάδα κατατάσσεται στην 29η θέση, ενώ ειδικά σε ό,τι αφορά τις υποδομές, το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και τη δυνατότητα των πανεπιστημίων της να συνδεθούν με την αγορά εργασίας, οι επιδόσεις της είναι απογοητευτικές, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει την 48η, δηλαδή την τελευταία θέση.

Τα παραπάνω αποτελέσματα προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε το δίκτυο πανεπιστημίων Universitas 21 για την αξιολόγηση των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης παγκοσμίως. «Πρωταθλήτρια» μάλιστα αναδεικνύεται η Αμερική «πιάνοντας» το απόλυτο άριστα (βαθμολογία 100), ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν η Σουηδία (83,6) και ο Καναδάς (82,8). Μεταξύ των 10 πρώτων, βρίσκονται ακόμη η Φινλανδία, η Ολλανδία, αλλά και το Ηνωμένο Βασίλειο. Για την κατάταξη οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους τα ακόλουθα τέσσερα κριτήρια:
Τον όγκο των δημοσιεύσεων και την απήχησή τους στον ακαδημαϊκό κόσμο. Το κριτήριο αυτό είχε βαρύνουσα σημασία, αφού «μέτρησε» στην αξιολόγηση σε ποσοστό 40%.
Το ύψος της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης από το κράτος (σε ποσοστό επί του ΑΕΠ), αλλά και από ιδιώτες. Προσμετρήθηκε σε ποσοστό 25%.
Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης, οι υποδομές του, αλλά και η σύνδεσή του με την αγορά εργασίας αξιολογήθηκαν σε ποσοστό 25%.
Τη «συνδεσιμότητα» του συστήματος με ξένα πανεπιστήμια στον τομέα της έρευνας που «βάρυνε» σε ποσοστό 10%. Ανά κριτήριο αξιολόγησης, η Ελλάδα «πιάνει τη βάση» και κατατάσσεται στην 20ή θέση μόνο σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση που λαμβάνουν τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης τόσο από το κράτος όσο και από ιδιώτες.Σε αυτόν τον τομέα, την υψηλότερη χρηματοδότηση από το κράτος ως ποσοστό του ΑΕΠ λαμβάνουν τα πανεπιστήμια της Φινλανδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας. Οι επιδόσεις της χώρας μας σχετικά με τον όγκο των δημοσιεύσεων την κατατάσσουν στην 27η θέση, ενώ η «συνδεσιμότητα» των ελληνικών ΑΕΙ με ξένα πανεπιστήμια τη «ρίχνουν» στην 30ή θέση.
Το ελληνικό σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης καταγράφει τις χειρότερες επιδόσεις ως προς το νομοθετικό πλαίσιο που το διέπει, τις υποδομές του και τη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας, καταλαμβάνοντας την τελευταία θέση ανάμεσα στα 48 συστήματα που εξετάστηκαν. Στη συνολική κατάταξη, η Ελλάδα βρίσκεται στην 29η θέση αφήνοντας «πίσω» την Ιταλία που ακολουθεί αμέσως μετά και χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ρωσία και η Ρουμανία. Οι τελευταίες πέντε χώρες στην κατάταξη είναι, κατά σειρά, η Κροατία, η Τουρκία, η Νότια Αφρική, η Ινδονησία και τελευταία η Ινδία (με βαθμολογία 34,4). Ευρωπαϊκές χώρες που βρίσκονται σε καλύτερη θέση από την Ελλάδα είναι η Γαλλία (15η θέση), η Ιρλανδία (16η), η Γερμανία (17η), η Πορτογαλία (23η θέση) και η Ισπανία (24η θέση).
Της Χαράς Καλημέρη

https://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=12433
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Γιατί μετράνε οι δημοσιεύσεις 40% σε μία έρευνα που έχει να κάνει με τη σύνδεση με την αγορά εργασίας;
Γενικά, τα κριτήρια είναι κάπως περίεργα (πάντα σε συνδυασμό με το θέμα).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Γιατί μετράνε οι δημοσιεύσεις 40% σε μία έρευνα που έχει να κάνει με τη σύνδεση με την αγορά εργασίας;
Γενικά, τα κριτήρια είναι κάπως περίεργα (πάντα σε συνδυασμό με το θέμα).

Ανεξαρτήτως κριτηρίων, τα συμπεράσματα είναι σωστά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Στην πράξη τα βλέπουμε και είναι σωστά. Συμφωνώ σε αυτό.
Αλλά μήπως είναι τυχαία η σύνδεση με τα συγκεκριμένα κριτήρια; Γιατί θα ήθελα να δω (σαν αναγνώστρια) τους πραγματικούς λόγους που συμβαίνει αυτό, κάτι που κάνει πιο ξεκάθαρες (; ) τις λύσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Οι λόγοι γνωστοί, όπως και οι λύσεις. Βούληση δεν υπάρχει, οπότε πλατειάζουμε.
Εξάλλου τώρα πια είναι άνευ σημασίας, θα έρθει η ανάπτυξη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
ειδικά σε ό,τι αφορά ... το νομοθετικό πλαίσιο ... οι επιδόσεις της είναι απογοητευτικές

Ώπα κάτσε, τι σημαίνει ότι οι επιδόσεις σε ό,τι αφορά το νομοθετικό πλαίσιο είναι απογοητευτικές; Και για μένα πχ μπορεί να είναι απογοητευτικές, αλλά ενδεχομένως για διαφορετικούς λόγους από αυτούς που έθεσε αυτός που παρήγγειλε την "έρευνα". :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Τι σημαίνει να συνδέονται με την αγορά εργασίας, κατά πόσο η έρευνα και τα προγράμματα σπουδών είναι προσανατολισμένη στις επιχειρήσεις; τότε όχι ευχαριστώ δε θα πάρω. Δουλειά του πανεπιστημίου δεν είναι να σε κάνει υπαλληλάκο είναι να σε κάνει επιστήμονα. Βέβαια και τα κριτήρια της έρευνας όπως είπε και η Ρεβέκκα είναι λίγο ό,τι να ναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
Δουλειά του πανεπιστημίου δεν είναι να σε κάνει υπαλληλάκο είναι να σε κάνει επιστήμονα.


και οι επιστήμονες, υπαλληλάκοι σε άλλα αφεντικά είναι :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top