Απορία σε ερωτήματα στερεό

Phys39

Νεοφερμένος

Ο Phys39 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Μπορεί να βοηθήσει κάποιος με την αιτιολόγηση της επιλογής στο Α3 και στο Α4; Ευχαριστώ.
IMG_20220409_124127.jpg

IMG_20220409_124213.jpg
 

nimbus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Μπορεί να βοηθήσει κάποιος με την αιτιολόγηση της επιλογής στο Α3 και στο Α4; Ευχαριστώ.View attachment 100533
View attachment 100534
A.3. Η τριβή δημιουργείται μεταξύ δαπέδου - σώματος και κάνει μόνο μεταφορική κίνηση:

ΣF = m x acm
T = m x acm

Στη δεύτερη περίπτωση κάνει και μεταφορική και στροφική κίνηση:

ΣF' = m x acm'
και
ΣΤ' = I x aγων.
F x R = m x R^2/2 x acm/R
F = m/2 x acm

F = T/2, F>T


Αυτό δεν ξέρω κατά πόσο βγάζει νοήμα ή ισχύει αλλά μπορείς να πεις και ότι το πρώτο σώμα στα πλάγια uολ. = ucm - u ενώ στο σώμα που ολισθαίνει χωρίς τριβές uολ = ucm, άρα το γ


Α.4. Έχουν διαφορετική Icm αφού στη στεφάνη η μάζα είναι συγκεντρωμένη ισάξια στη περιφέρεια της.
Έχουν όμως ίδια μάζα άρα:
Lαρχ = Lτελ
I1 χ ω1 = Ι2 χ ω2, άρα το γ
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.
A3
1649524241525.png

Δηλαδή αcm < α οπότε εύκολα απαντάς σε όλα.
 

nimbus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 224 μηνύματα.

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,224 μηνύματα.
Ναι, απλα θεωρητικά πρέπει να δίνεται, ενώ εδώ δε συμβαίνει αυτό.
Δηλαδή ο μαθητής δεν είναι υποχρεωμένος να το γνωρίζει, αν και με την πολλή χρήση επέρχεται ασυνείδητα η απομνημόνευση τόσο της εν λόγω ροπής αδρανειας όσο και των υπολοίπων.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.
Α4. Ιδισκ < Ιστεφ , Στ = F.R = ίδιο , Στ = Ι.aγων άρα aγωνδισκ > aγωνστεφ άρα κάθε στιγμή ωδισκστεφ ,
άρα υ
γρδισκγραστεφ που σημαίνει ότι στο δίσκο ξετυλίγεται περισσότερο σκοινί.
Αφού Στ = dL/dt και Στ = ίδιο, κάθε στιγμή έχουν την ίδια στροφορμή.


@Pak, αυτό που γράφεις ισχύει για εξετάσεις. Στα βοηθήματα δεν δίνονται κάθε φορά σε κάθε άσκηση.

1649529782657.png
 

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,224 μηνύματα.
@Pak, αυτό που γράφεις ισχύει για εξετάσεις. Στα βοηθήματα δεν δίνονται κάθε φορά σε κάθε άσκηση.
Το γνωρίζω, απλά μου φάνηκε οτι ειναι ερώτημα απο διαγώνισμα,οπότε ανέμενα να υπάρχει ολοκληρωμένη εκφώνηση. Anyway, μπορεί να έχετε/έχεις δίκιο (δεν ειρωνεύομαι).
 

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 788 μηνύματα.
Στις ασκήσεις η ροπή αδράνειας πρέπει να δίνεται, ο μαθητής δεν χρειάζεται να τους θυμάται απ' έξω.
Και στις ασκήσεις, απ όσο έχω προσέξει τουλάχιστον, οι τυποι δίνονται
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Μπορεί να βοηθήσει κάποιος με την αιτιολόγηση της επιλογής στο Α3 και στο Α4; Ευχαριστώ.View attachment 100533
View attachment 100534
Για το α3 σκέψου ότι στη 2η περίπτωση η αρχική δυναμική ενέργεια μετατρέπεται όλη σε κινητική (μεταφορική) δηλαδή μεγαλύτερη ταχύτητα κέντρου μάζας, ενώ στην πρώτη ένα μέρος της επενδύεται και σε περιστροφική
 
Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.
Στις ασκήσεις η ροπή αδράνειας πρέπει να δίνεται, ο μαθητής δεν χρειάζεται να τους θυμάται απ' έξω.
Και στις ασκήσεις, απ όσο έχω προσέξει τουλάχιστον, οι τυποι δίνονται
Δηλαδή, αν σε εξετάσεις σε μια άσκηση δεν δίνεται η ροπή αδράνειας γιατί λύνεται και αλλιώς, και ο υποψήφιος τη θυμάται και τη χρησιμοποιήσει, δεν θα θεωρηθεί σωστό;

Πάντως νομίζω ότι αυτό που γίνεται, δηλαδή να δίνονται οι σταθερές που θα χρειαστούν σε κάθε άσκηση, είναι χαζό. Στις εξετάσεις θα έπρεπε να δίνανε μια λίστα με όοολες τις σταθερές και ο μαθητής να χρησιμοποιούσε όποια του χρειαζόταν. Αλλού έτσι γίνεται.


1649577786839.png
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Πάντως νομίζω ότι αυτό που γίνεται, δηλαδή να δίνονται οι σταθερές που θα χρειαστούν σε κάθε άσκηση, είναι χαζό. Στις εξετάσεις θα έπρεπε να δίνανε μια λίστα με όοολες τις σταθερές και ο μαθητής να χρησιμοποιούσε όποια του χρειαζόταν. Αλλού έτσι γίνεται.

Θεωρητικά και τους τύπους θα έπρεπε να δίνουν σε ένα τυπολόγιο από όλη την ύλη, και να αφήνουν τον μαθητή να αποφασίζει ποιος και που χρειάζεται να εφαρμόσει. Αλλά για τα δεδομένα του λυκείου μάλλον θα τους το κάνανε αρκετά πιο δύσκολο. Εαν και ούτως η άλλως αρκετοί δεν διστάζουν να αποστηθίσουν ακόμα και στην φυσική:P.
 

nimbus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Δηλαδή, αν σε εξετάσεις σε μια άσκηση δεν δίνεται η ροπή αδράνειας γιατί λύνεται και αλλιώς, και ο υποψήφιος τη θυμάται και τη χρησιμοποιήσει, δεν θα θεωρηθεί σωστό;

Πάντως νομίζω ότι αυτό που γίνεται, δηλαδή να δίνονται οι σταθερές που θα χρειαστούν σε κάθε άσκηση, είναι χαζό. Στις εξετάσεις θα έπρεπε να δίνανε μια λίστα με όοολες τις σταθερές και ο μαθητής να χρησιμοποιούσε όποια του χρειαζόταν. Αλλού έτσι γίνεται.


Πάντα σε θέματα υπουργείου και θέματα τύπου πανελληνίων γενικότερα δίνεται η ροπή αδράνειας και σε όσες ασκήσεις δεν δίνεται είτε το σώμα είναι υλικό σημείο (m x l^2) είτε λύνετα χωρίς την ροπή αδράνειας. Θα ήταν λάθος να τους πει ότι δείτε η ροπή είναι τόσο.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.
1) Έχει γίνει υπερβολή αυτό με τις σταθερές που δίνονται. Δίνουν π.χ. ότι το ημίτονο των 30° είναι ½ που το ξέρουν και οι γάτες. Κάποτε είχαν δώσει σε εξετάσεις ότι g = 10 m/s² που δεν χρειαζόταν και μετά από λίγο ήρθε διόρθωση που έλεγε να σβηστεί.
2) Κάποια φορά ζητούσαν ροπή αδράνειας αλλά έλεγαν ότι ο τύπος που τη δίνει να μη θεωρηθεί γνωστός. Εκτός από μια τέτοια περίπτωση, το να χρησιμοποιήσει κάποιος τύπο ροπής αδράνειας που δεν δίνεται είναι αποδεκτό με βάση την παρατήρηση στο τέλος των θεμάτων: "Κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση είναι αποδεκτή".
3) Για την ερώτηση που απάντησα: Ήταν ερώτηση πολλαπλής επιλογής χωρίς αιτιολόγηση. Έδωσα μια αναλυτική εξήγηση για τροφή για τη σκέψη και όχι την ξερή απάντηση που ήθελε.
4) Γιατί γράφετε χ^2 αφού το πληκτρολόγιο βγάζει χ² ;


1649599067558.png
 

nimbus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
1) Έχει γίνει υπερβολή αυτό με τις σταθερές που δίνονται. Δίνουν π.χ. ότι το ημίτονο των 30° είναι ½ που το ξέρουν και οι γάτες. Κάποτε είχαν δώσει σε εξετάσεις ότι g = 10 m/s² που δεν χρειαζόταν και μετά από λίγο ήρθε διόρθωση που έλεγε να σβηστεί.
2) Κάποια φορά ζητούσαν ροπή αδράνειας αλλά έλεγαν ότι ο τύπος που τη δίνει να μη θεωρηθεί γνωστός. Εκτός από μια τέτοια περίπτωση, το να χρησιμοποιήσει κάποιος τύπο ροπής αδράνειας που δεν δίνεται είναι αποδεκτό με βάση την παρατήρηση στο τέλος των θεμάτων: "Κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση είναι αποδεκτή".
3) Για την ερώτηση που απάντησα: Ήταν ερώτηση πολλαπλής επιλογής χωρίς αιτιολόγηση. Έδωσα μια αναλυτική εξήγηση για τροφή για τη σκέψη και όχι την ξερή απάντηση που ήθελε.
4) Γιατί γράφετε χ^2 αφού το πληκτρολόγιο βγάζει χ² ;


Έχει το πληκτρολόγιο χ²; Ίσως στο κινητό :cool2:
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.

nimbus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 224 μηνύματα.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,224 μηνύματα.
Next question: Πώς τετραγωνίζουμε τον κύκλο; :P
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.
Next question: Πώς τετραγωνιζουμε τον κύκλο; :P
Ποια είναι η διαφορά του μαθηματικού από τον αστυνομικό;

1649611578637.png
1649611599368.png


Ο μαθηματικός θέλει να τετραγωνίσει τον κύκλο, ενώ ο αστυνομικός να κυκλώσει το τετράγωνο.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,062 μηνύματα.
Next question: Πώς τετραγωνίζουμε τον κύκλο; :P
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ Μαθηματικού και μηχανικού ;
Ο πρώτος θα σου πει δεν γίνεται. Ο δεύτερος θα σου πει οτι προσεγγίζεται, το οποίο είναι ισοδύναμο με το οτι γίνεται , theoritically no, but practically yes :hehe: .
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top