Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια

Ποια είναι η γνώμη σας για το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 22)
  • Θετική

    Ψήφοι: 1 4.5%
  • Μάλλον θετική

    Ψήφοι: 7 31.8%
  • Αρνητική

    Ψήφοι: 10 45.5%
  • Μάλλον αρνητική

    Ψήφοι: 1 4.5%
  • Δεν το έχω διαβάσει/Δεν ασχολούμαι

    Ψήφοι: 3 13.6%

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων και ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των Ιδρυμάτων, με μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Ιδρύματα και... ταυτόχρονη λειτουργία θεσμών λογοδοσίας και ελέγχου, προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νέο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τα Πανεπιστήμια, το οποίο έλαβε το «πράσινο» φως από το άτυπο υπουργικό συμβούλιο.

Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε τους πυλώνες των αλλαγών που σχεδιάζονται και έχουν ως εξής:

1. Θεσπίζεται το Συμβούλιο Ιδρύματος, με ρόλο ελεγκτικό της διοίκησης του ιδρύματος. Το Συμβούλιο κάθε ιδρύματος αποτελείται από 7 καθηγητές, εκλεγμένους για τετραετή θητεία από τους καθηγητές του ιδρύματος, ένα φοιτητή εκλεγμένο από ενιαίο ψηφοδέλτιο για ετήσια θητεία, με καθολική ψηφοφορία των ενεργών φοιτητών του τμήματος και 7 εξωτερικά μέλη που επιλέγονται για τετραετή θητεία από τους εκλεγμένους καθηγητές του Συμβουλίου .

2. Το Συμβούλιο του Ιδρύματος, ύστερα από διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα εκλέγει τον/την πρύτανη/πρόεδρο ΤΕΙ για 3ετή θητεία με φανερή ψηφοφορία. Επιτροπή διερεύνησης, αποτελούμενη από καθηγητές του ιδρύματος έχει την ευθύνη της πρόσκλησης και της διερεύνησης για την υποβολή υποψηφιοτήτων και, ύστερα από δημόσια ακρόασή τους, εισηγείται τους υποψηφίους στο Συμβούλιο με βάση κυρίως την επιστημονική αναγνώριση αλλά και την διοικητική του/της εμπειρία. Η Σύγκλητος διατηρεί το δικαίωμα αρνησικυρίας για δύο υποψηφίους. Με ανάλογη διαδικασία εκλέγονται από το Συμβούλιο κάθε ιδρύματος οι κοσμήτορες/διευθυντές των σχολών.

Ο πρύτανης/πρόεδρος ΤΕΙ καταρτίζει και εισηγείται και το Συμβούλιο του ιδρύματος τελικώς εγκρίνει τον Οργανισμό και τον εσωτερικό κανονισμό και την εσωτερική διάρθρωση και οργάνωση κάθε ιδρύματος.

3. Βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα σε κάθε ίδρυμα, θα είναι η Σχολή. Κάθε σχολή οργανώνει διαφορετικά προγράμματα σπουδών, και απονέμει τα αντίστοιχα πτυχία. Οι σχολές μπορούν επίσης να οργανώνουν ενιαίο πρόγραμμα σπουδών στο πρώτο έτος, ώστε να εισάγονται οι φοιτητές σε σχολές και να εντάσσονται στα προγράμματα σπουδών μετά το πρώτο έτος. Για το συντονισμό της διδασκαλίας και της έρευνας, οι καθηγητές κάθε σχολής συγκροτούν επιμέρους, εργαστήρια και κλινικές. Οι σχολές διοικούνται από τον κοσμήτορα/διευθυντή, την κοσμητεία/διεύθυνση της σχολής και τη γενική συνέλευση.

4. Μεταπτυχιακές σχολές και σχολές διά βίου μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ιδρύονται στα πανεπιστήμια. Τα ΑΕΙ μπορούν να οργανώνουν μονοετείς και διετείς σπουδές με τρόπο που ορίζει το κάθε ίδρυμα.

5. Καταργείται η βαθμίδα του λέκτορα και μένουν τρεις βασικές βαθμίδες (επίκουρος, αναπληρωτής καθηγητής, καθηγητής). ΟΙ πανεπιστημιακοί θα μονιμοποιούνται στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή. Οι επίκουροι καθηγητές εκλέγονται για τετραετή θητεία, με δυνατότητα ανανέωσης για άλλη μία θητεία ύστερα από κρίση. Η εξέλιξη τους στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή γίνεται με ανοικτή διαδικασία.

6. «Συμβόλαια» θα γίνονται με καθηγητές που θα επιλέγει κάθε πανεπιστήμιο. Τα ΑΕΙ δύνανται να αναθέτουν τη διδασκαλία μαθημάτων σε εντεταλμένους διδασκαλίας με ατομικές, ανανεώσιμες, συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πλήρους απασχόλησης, διάρκειας ενός ως τριών ακαδημαϊκών ετών και με ανώτατο συνολικό όριο τα πέντε έτη. Τα λεπτομερή προσόντα για την εκλογή σε θέση καθηγητή και οι υποχρεώσεις του διδακτικού προσωπικού καθορίζονται στον Οργανισμό κάθε ιδρύματος.

Μεταβατικές διατάξεις θα υπάρξουν για τους υπηρετούντες και οι, υπό διορισμό λέκτορες.

7. Οι μόνιμοι πρωτοβάθμιοι καθηγητές αξιολογούνται κάθε 5 χρόνια ως προς το επιστημονικό, ερευνητικό και εκπαιδευτικό τους έργο από ειδικές επιτροπές κρίσης όπως καθορίζεται στον Οργανισμό του ιδρύματος. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης κοινοποιούνται στον αξιολογούμενο και στον οικείο κοσμήτορα. Ο κοσμήτορας προτείνει στο Συμβούλιο, με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, συγκεκριμένες επιβραβεύσεις στους καθηγητές που διακρίνονται. Σε περιπτώσεις αρνητικής αξιολόγησης οι καθηγητές είναι δυνατόν, με απόφαση του κοσμήτορα, να έχουν συγκεκριμένες ακαδημαϊκές επιπτώσεις (όπως έχει γράψει ήδη το «Βήμα» θα προβλέπεται μείωση μισθού, ή μετακίνηση σε άλλη θέση δημοσίου)

8. Συστήνεται νέα κατηγορία καθεστώτος απασχόλησης, αυτή της «πλήρους και αποκλειστικής» απασχόλησης που θα λαμβάνει και πλήρη αμοιβή.

9. Εκλογές καθηγητών. Τα εκλεκτορικά σώματα για τις προαγωγές των καθηγητών αλλάζουν. Οι καθηγητές θα επιλέγονται από επιτροπές επιλογής καθηγητών που αποτελούνται από 7 μέλη, καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές, εκ των οποίων 3 είναι καθηγητές ή αντίστοιχης βαθμίδας ερευνητές ιδρύματος της αλλοδαπής και, σε ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις, από άλλο ίδρυμα της ημεδαπής. Τα μέλη των επιτροπών επιλογής καθηγητών ορίζονται με κλήρωση, η οποία διεξάγεται σε συνεδρίαση της κοσμητείας/διεύθυνσης από καταλόγους εσωτερικών και εξωτερικών μελών. Οι κατάλογοι είναι τετραετούς διάρκειας, συντάσσονται από την κοσμητεία/διεύθυνση της σχολής ανά ειδικότερο γνωστικό πεδίο -ή όπου είναι εφικτό ανά γνωστικό αντικείμενο- εγκρίνονται από το Συμβούλιο του ιδρύματος και δημοσιεύονται σε διακριτή θέση στον ιστότοπό του.

10. Συστήνονται Έδρες στα πανεπιστήμιο. Τα Ιδρύματα μπορούν να ιδρύουν και να διατηρούν επώνυμες έδρες διδασκαλίας και έρευνας (από κληροδοτήματα, χορηγίες, κλπ.) ύστερα από έγκριση των ακαδημαϊκών τους οργάνων.

11. Νέα διάρθρωση των σπουδών. Οι σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση «πέφτουν» στα 3 έτη (έως σήμερα ήταν 4ετεις) και οργανώνονται στους τρεις κύκλους του ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης (180 συνολικά πιστωτικές μονάδες). Ο πρώτος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστον σε 180 ακαδημαϊκές μονάδες (α.μ.). Ένα έτος αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 60 α.μ. Ένα ίδρυμα μπορεί να οργανώνει και προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, ως μέρος του πρώτου κύκλου σπουδών ή συνδεδεμένα με αυτόν, που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστο σε 60 και κατά ανώτατο όριο σε 120 α.μ. και οδηγούν στην απονομή διπλώματος σύντομου κύκλου. Ο δεύτερος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 α.μ. Ο τρίτος κύκλος είναι οι διδακτορικές σπουδές. Μπορεί να περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 α.μ. καθώς και την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.

Για κάθε υποψήφιο διδάκτορα διορίζεται τριμελής συμβουλευτική επιτροπή. Η τελική αξιολόγηση της διατριβής γίνεται από διμελή επιτροπή εξέτασης. Το ένα μέλος είναι καθηγητής του ιδρύματος και το άλλο ιδρύματος του εξωτερικού και σε εξαιρετικές περιπτώσεις άλλου ιδρύματος της ημεδαπής.

12. Προγράμματα σπουδών στα Αγγλικά. Δίνεται η δυνατότητα στα ιδρύματα να οργανώνουν και να προσφέρουν προγράμματα σπουδών, ως αποτέλεσμα συνεργασίας των σχολών τους ή σε συνεργασία με άλλα ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και σε ξένη γλώσσα, καθώς και ειδικά προγράμματα διά βίου μάθησης, με παραδοσιακές μορφές και εξ αποστάσεως. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στα ιδρύματα να οργανώνουν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής. Όλα τα προγράμματα σπουδών πιστοποιούνται από την ανεξάρτητη αρχή ή από πιστοποιημένους από αυτήν διεθνείς φορείς πιστοποίησης.

13. Οι διαδικασίες αξιολόγησης της ποιότητας που έχουν εισαχθεί από το 2005 ενισχύονται. Από συμβουλευτικές για τα ιδρύματα και τις διοικήσεις τους, οι διαδικασίες αξιολόγησης μετατρέπονται σε διαδικασίες πιστοποίησης. Για το λόγο αυτό, διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Μονάδας Διασφάλισης της Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) κάθε ιδρύματος ώστε να αποτελέσει το όργανο της διοίκησης κάθε ιδρύματος που σχεδιάζει, αναπτύσσει και συντονίζει τις εσωτερικές διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας του ιδρύματος και υποστηρίζει τις διαδικασίες εξωτερικής πιστοποίησης. Η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ) που θεσμοθετήθηκε το 2005 μετεξελίσσεται και αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών και των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας των ιδρυμάτων.

14. Κέντρα αριστείας. Για την επιβράβευση και υποστήριξη βέλτιστων πρακτικών ποιότητας και καινοτομίας εντός των ΑΕΙ, θεσμοθετούνται διαδικασίες αξιολόγησης για την ανακήρυξη ακαδημαϊκών μονάδων ( Προγράμματα Σπουδών, Σχολών, ΑΕΙ) ως Κέντρων Αριστείας.

15. Για τη βελτίωση της απόδοσης των ιδρυμάτων και την εισαγωγή κινήτρων στη λειτουργία τους, η δημόσια χρηματοδότηση κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες και διακρίνεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών που εγγράφονται σε αυτό και το κόστος σπουδών ανά φοιτητή. Το υπόλοιπο κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων και σύμφωνα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της πολιτείας και των ιδρυμάτων. Κάθε ίδρυμα επιλέγει τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων με βάση τους οποίους επιθυμεί να αξιολογηθεί, ώστε, παράλληλα με τη βελτίωση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας διασφαλίζεται η δυνατότητα των ιδρυμάτων να διαφοροποιούν τη στρατηγική ανάπτυξής τους.

16. Ένα Νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ΝΠΙΔ) σε κάθε ΑΕΙ. Για την ενίσχυση της διοικητικής ευελιξίας, σε κάθε ΑΕΙ ιδρύεται με ΠΔ ειδικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου υπό την εποπτεία του Συμβουλίου του ιδρύματος. Πρόεδρος του ΝΠΙΔ ορίζεται ένας εκ των Αναπληρωτών Πρυτάνεων/Προέδρων, επιλογής του Πρυτάνεως/Προέδρου. Το ΝΠΙΔ του ιδρύματος διαχειρίζεται και αξιοποιεί τους πόρους των ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων και της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους. Για την καλύτερη αξιοποίηση, τη βελτίωση της απόδοσης και της ποιότητας των υπηρεσιών δύναται να ανατίθενται στο ΝΠΙΔ και υπηρεσίες προς φοιτητές (φοιτητικές εστίες, εστιατόρια, κυλικεία, κλπ.). Παραμένουν οι τετραετείς προγραμματισμοί των Ιδρυμάτων.

17. «Αιώνιοι φοιτητές». Η φοιτητική ιδιότητα διατηρείται με την εγγραφή των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο. Χάνεται σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα. Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται δύνανται να εγγράφονται με καθεστώς μερικής φοίτησης. Μετά το ν + 2 οι φοιτητές πλήρους φοίτησης και μετά το 2ν οι φοιτητές μερικής φοίτησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις για διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας ορίζονται από τα ιδρύματα.

18. Φοιτητικός συνδικαλισμός. Οι εκπρόσωποι των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων εκλέγονται από ενιαίο ψηφοδέλτιο με άμεση, καθολική, ταξινομική και μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ενεργών φοιτητών. Για την διασφάλιση της συμμετοχής των φοιτητών στη λειτουργία του ιδρύματος, τα ιδρύματα δύνανται να συγκροτούν: α) συμβούλιο φοιτητικής μέριμνας σε επίπεδο ιδρύματος, β) συμβούλια σπουδών ανά σχολή ή/και πρόγραμμα σπουδών. Στα συμβούλια αυτά, με γνωμοδοτικό χαρακτήρα, η συμμετοχή φοιτητών ανέρχεται στο 40%. Οι λεπτομέρειες ορίζονται στον Οργανισμό και τον Εσωτερικό Κανονισμό των ιδρυμάτων. Τα ιδρύματα συγκροτούν υπηρεσία Συνηγόρου του φοιτητή για την επίλυση διαφορών τους με το ίδρυμα και τη διοίκησή του.

19. Άτοκα δάνεια. Με υπουργική απόφαση ορίζονται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άτοκων δανείων σε φοιτητές (πρώτου κύκλου) ή σε ορισμένες άλλες κατηγορίες φοιτητών, από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής του δανείου μετά την έναρξη απασχόλησής τους ή την απόκτηση ατομικού εισοδήματος.

20. Ακαδημαϊκή ελευθερία -άσυλο. Αναφέρεται απλά στο κείμενο του υπουργείου Παιδείας: «Πλήρης και πιστή εγγύηση της επιστημονικής ελευθερίας και της ελευθερίας της έκφρασης μέσα στα ΑΕΙ. Απομάκρυνση από το μοντέλου χωροταξικού ορισμού και επιστροφή στις ρίζες του ασύλου».

21. Διεθνοποίηση. Ενίσχυση διεθνών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που θα προσελκύουν και ξένους φοιτητές, προσφορά προγραμμάτων και σε ξένη γλώσσα, η εκλογή των καθηγητών να γίνεται από διεθνούς σύνθεσης εκλεκτορικά σώματα. Δυνατότητα εκλογής και αλλοδαπών ως μελών ΔΕΠ. Ακόμη, θα παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης κατοχής θέσης ΔΕΠ σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια (dual appointments) ώστε οι διακεκριμένοι Έλληνες-Ελληνίδες και ξένοι επιστήμονες να μπορούν να προσφέρουν την εμπειρία τους στα ελληνικά πανεπιστήμια χωρίς να υποχρεώνονται να εγκαταλείπουν τη θέση τους. Ακόμη προβλέπεται: Ενθάρρυνση της ίδρυσης παραρτημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων σε άλλες χώρες, υιοθέτηση και εφαρμογή του εθνικού πλαισίου προσόντων (NQF) κατά τα πρότυπα του αντίστοιχου ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων, σύνδεση των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών με διεθνείς βάσεις δεδομένων του εξωτερικού με διττό σκοπό: α) την πρόσβαση στην επιστημονική δεξαμενή γνώσης και β) τη δημοσιοποίηση της ελληνικής επιστημονικής παραγωγής στο εξωτερικό και τέλος συστηματική προώθηση των ελληνικών Πανεπιστήμιων και ΤΕΙ στο εξωτερικό σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού.

Πηγη. Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Τα θέματα που υπάρχουν είναι αποσπασματικά -μείωση συγγραμμάτων/κατάργηση ασύλου κλπ- οπότε ανοίγω αυτό το θέμα για τις επερχόμενες εξελίξεις.


Το σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια που διέρρευσε.

--------------------------------------------

Το ψήφισμα της 67ης Συνόδου των Πρυτάνεων


Αθήνα 2.7.2011, 23:02

Με την έκδοση ψηφίσματος, ολοκληρώθηκε σήμερα η 67η Σύνοδος των Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων, που συνεδρίασε στο Βόλο.

Στο ψήφισμά της η Σύνοδος διαπιστώνει ότι, "μετά από 9 μήνες, το υπουργείο Παιδείας εμμένει στην ίδια τακτική. Επιδεικνύει εμπάθεια απέναντι στην ακαδημαϊκή κοινότητα, εξαντλεί το χρόνο ώστε να επιχειρήσει αλλαγές εξπρές στην Ανώτατη εκπαίδευση εν μέσω θέρους και μάλιστα τη στιγμή που οι παντός τύπου διαρροές προδίδουν την ύπαρξη κρυφής ατζέντας. Η Σύνοδος Πρυτάνεων, σε μια σύγχρονη Δημοκρατία, δεν μπορεί να ασχολείται με διαρροές, δεν είναι όμως διατεθειμένη να εθελοτυφλεί, όταν τα Πανεπιστήμια και η ελληνική κοινωνία απαξιώνονται και εμπαίζονται κατά αυτό τον τρόπο.
Επί της ουσίας, βάσει των επαναλαμβανόμενων διακηρύξεων της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, θεωρούμε ότι είναι επιζήμιες για τα Πανεπιστήμια και την κοινωνία:
- Η αλλοίωση της φύσης των σπουδών μέσω των ταχύρρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης (μονοετή, 2ετή, 3ετή) μεταλυκειακού χαρακτήρα στο Πανεπιστήμιο. Η έμφαση στα τριετή προγράμματα σπουδών οδηγεί σε ταυτόχρονη υποβάθμιση της ικανότητας άσκησης του επαγγέλματος και βλάπτει το δημόσιο συμφέρον.
- Η επαπειλούμενη κατάργηση/συγχώνευση Πανεπιστημίων χωρίς κανένα στρατηγικό σχεδιασμό.
- Η μεταβίβαση σε ανεξάρτητη αρχή της υποχρέωσης της πολιτείας για τη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων.
- Η εισαγωγή διδάκτρων σε προπτυχιακό επίπεδο.

Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την αυτοτέλεια και τη διαφάνεια των Πανεπιστημίων, όταν:
• Παύονται οι εκλεγμένες διοικήσεις τους και καταλύεται η εσωτερική δημοκρατία.
• Παραδίδεται πλήρως και χωρίς αντίβαρα η Διοίκηση σε εξωτερικούς παράγοντες ενός παντοδύναμου Συμβουλίου με διαδικασίες που ενέχουν μεγάλο κίνδυνο συναλλαγής, ελέγχου από ξένα προς το Πανεπιστήμιο κέντρα εξουσίας και επικράτησης ομάδων συμφερόντων.
• Ακυρώνεται η ισότιμη συμμετοχή των μελών ΔΕΠ στις πανεπιστημιακές διαδικασίες.
• Καταργείται η δημοκρατική νομιμοποίηση των οργάνων και ακυρώνεται η συμμετοχή των συνιστωσών της πανεπιστημιακής κοινότητας.
• Τα παραπάνω οδηγούν στη μετατροπή του Πανεπιστημίου σε Εταιρεία, μετακυλώντας το κόστος λειτουργίας του στην ελληνική οικογένεια.

Η κοινωνία δε χρειάζεται ένα υποταγμένο Πανεπιστήμιο. Αντίθετα, στις σημερινές συνθήκες, έχει ανάγκη, μεταξύ των άλλων, τα ελληνικά Πανεπιστήμια να λειτουργήσουν σε συνθήκες ακαδημαϊκής ελευθερίας, προκειμένου να συμβάλουν στην έξοδο από την κρίση με διεθνείς διακρίσεις και την ικανότητα που επέδειξαν να προσαρμοστούν και να διαχειριστούν την κρίση με εξορθολογισμό και μείωση δαπανών, αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό, την καινοτομία και την τεχνογνωσία που διαθέτουν. Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, αντί να αναδείξει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο ως σύμμαχο, επιτίθεται διαρκώς σε αυτό. Γιατί, άραγε, η κρατική επιχορήγηση των Πανεπιστημίων μειώθηκε το 2010-2011 έως 50% και το 2011-2012 16% επιπλέον, όταν ακόμη και στο μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα από το οποίο δοκιμάζεται η ελληνική κοινωνία, η μείωση του κρατικού προϋπολογισμού για το Υπουργείο Παιδείας δεν ξεπερνά το 7%;

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων καλεί την Πανεπιστημιακή Κοινότητα, την κοινωνία και τις πολιτικές δυνάμεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους για να μη δοθεί η χαριστική βολή στο Ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο. Καλεί έστω και αυτή την έσχατη στιγμή το Υπουργείο να μην προχωρήσει μονομερώς στην κατάθεση του νομοσχεδίου και να λάβει υπόψη του τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων που διατυπώθηκαν στο Ρέθυμνο και το Λαύριο. Η Σύνοδος των Πρυτάνεων και τα Πανεπιστήμια έχουν καταθέσει από καιρό συγκεκριμένες προτάσεις σε σημαντικά ζητήματα λειτουργίας και ανάπτυξης των Ελληνικών Πανεπιστημίων, όπως:
• Η ενίσχυση της κοινωνικής λογοδοσίας.
• Η αναδιοργάνωση της διοίκησης.
• Τα Προγράμματα σπουδών.
• Η έρευνα.
• Η ανάπτυξη και η οικονομική διαχείριση.

Η Σύνοδος αποφασίζει να αναλάβει συντεταγμένη εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης, των πολιτικών κομμάτων, των θεσμικών οργάνων της Βουλής και καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα και την ελληνική νεολαία να υπερασπιστεί το δημόσιο αγαθό της Παιδείας. Καμία μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν είναι εφικτή, χωρίς τη συμμετοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας. Οι Πρυτανικές αρχές λειτουργούν με ευθύνη και θα τιμήσουν την εντολή που έχουν πάρει από την Πανεπιστημιακή κοινότητα, υπερασπιζόμενες σθεναρά το Δημόσιο Πανεπιστήμιο".



Κινητοποιήσεις και δικαστικές προσφυγές για το νόμο πλαίσιο προαναγγέλουν οι πρυτάνεις

-------------------------------------------------

Προσεχώς στις σχολές σας.
Από το καλοκαίρι στις αίθουσες και τα αμφιθέατρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gaga.boy

Νεοφερμένος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
τραγικεςςςςςςς!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Balthazor

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Balthazor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,011 μηνύματα.
. Από το ακαδημαϊκό έτος ... (ήτοι μετά την πάροδο τριών (3) ετών από την ισχύ του παρόντος) παύει η διανομή των διδασκομένων συγγραμμάτων στους φοιτητές με δαπάνες του Δημοσίου. Παράλληλα ενισχύονται αντιστοίχως οι βιβλιοθήκες με τον απαραίτητο αριθμό συγγραμμάτων και αντιτύπων των διδασκόντων ώστε να καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες του ιδρύματος.

Καλα πανε καλα; Κοβουν απ'τη δωρεαν παιδεια; Ειναι απαραδεκτοι:mad:

10. α) Μετά το πέρας της περιόδου δωρεάν φοίτησης, που ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για τη λήψη του πτυχίου εξαμήνων, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξανομένων κατά δυο εξάμηνα[1], οι φοιτητές, προκειμένου να εγγραφούν στα εξάμηνα, καλούνται να καταβάλλουν ποσό που αντιστοιχεί σε τέσσερα (4) ημερομίσθια ενός ανειδίκευτου εργάτη για κάθε εξάμηνο της επιπλέον του ορίου δωρεάν φοίτησης.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ: Όροι και προϋποθέσεις για τη φοίτηση μετά το ν+2 ορίζονται υποχρεωτικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

Καλα, θα πληρωνουμε κιολας;Ας ξεσηκωθουμε για να μην περασουν αυτα τα αδικα και τερατωδη μετρα:mad::mad:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
10. α) Μετά το πέρας της περιόδου δωρεάν φοίτησης, που ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για τη λήψη του πτυχίου εξαμήνων, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξανομένων κατά δυο εξάμηνα[1], οι φοιτητές, προκειμένου να εγγραφούν στα εξάμηνα, καλούνται να καταβάλλουν ποσό που αντιστοιχεί σε τέσσερα (4) ημερομίσθια ενός ανειδίκευτου εργάτη για κάθε εξάμηνο της επιπλέον του ορίου δωρεάν φοίτησης.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ: Όροι και προϋποθέσεις για τη φοίτηση μετά το ν+2 ορίζονται υποχρεωτικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

Καλα, θα πληρωνουμε κιολας;Ας ξεσηκωθουμε για να μην περασουν αυτα τα αδικα και τερατωδη μετρα:mad::mad:

Το συγκεκριμένο είναι ένας πολύ καλός τρόπος να «υποχρεώσει» τους αιώνιους φοιτητές να μην είναι πια αιώνιοι. Μια χαρά είναι αυτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Πιστεύω πως το 10α είναι ένα καθαρά εισπρακτικό μέτρο ενάντια στους φτωχούς. Ο πλούσιος αιώνιος φοιτητής δεν επηρεάζεται

Ορίζεται πουθενά πόση θα είναι η μέγιστη δυνατή διάρκεια φοίτησης;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Στο άρθρο το λέει, είναι η ελάχιστη φοίτηση κάθε σχολής συν 2 εξάμηνα ή εναλλακτικά το ν+2.
Ο φτωχός φοιτητής, που νοιάζεται δεν έχει ανάγκη από επιπλέον φοίτηση. Στρώνει τον κώλο του γιατί ξέρει ότι δεν τον παίρνει να καθυστερήσει να τελειώσει.

Και δεν αντέχω, θα το πω: Όταν τα σκάνε τα λεφτά το εξωτερικό, δεν γκρινιάζουν.Και εκεί όχι ανά εξάμηνο, αλλά ανά μάθημα που μένουν . Μόνο εδώ είναι τσάμπα μάγκες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Στο άρθρο το λέει, είναι η ελάχιστη φοίτηση κάθε σχολής συν 2 εξάμηνα ή εναλλακτικά το ν+2..

:hmm: Αυτό αντιφάσκει με το 10α. Αφού η μέγιστη δυνατή φοίτηση είναι ν+2 πως είναι δυνατόν να πληρώνεις στα έτη > του ν+2 αφού δεν θα μπορεί να είναι κάποιος φοιτητής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Το συγκεκριμένο είναι ένας πολύ καλός τρόπος να «υποχρεώσει» τους αιώνιους φοιτητές να μην είναι πια αιώνιοι. Μια χαρά είναι αυτό.

Sorry κιόλας, αλλά εκτός του ότι καταργεί τη δημόσια δωρεάν παιδεία που εξασφαλίζει το Σύνταγμα, ποιος κρίνει ότι το ν εξάμηνα + 2 είναι σωστά υπολογισμένο;
Η σχολή μου πχ έχει μέσο χρόνο αποφοίτησης τα 7 χρόνια από τα 5 που είναι, δηλαδή ν+4. Και δεν είναι επειδή η πλειοψηφία των φοιτητών είναι άχρηστη ή κωλοβαράει, αλλά επειδή όπως και οι καθηγητές παραδέχονται, η ύλη που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αντιστοιχεί σε πάνω από 5 χρόνια.
So, επειδή ήδη είμαστε μια σχολή από nerds που καίγονται όλη μέρα, δε γουστάρω καμμία Διαμαντοπούλου να με τρελάνει στην εντατικοποίηση για να μην πληρώσω.
Μια χαρά είναι αυτό;

-----------------------------------------
:hmm: Αυτό αντιφάσκει με το 10α. Αφού η μέγιστη δυνατή φοίτηση είναι ν+2 πως είναι δυνατόν να πληρώνεις στα έτη > του ν+2 αφού δεν θα μπορεί να είναι κάποιος φοιτητής.

Μέγιστη περίοδος ΔΩΡΕΑΝ φοίτησης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Μα δεν σου λέει τη μέγιστη, σου λέει την ελάχιστη. Πόσα εξάμηνα το λιγότερο για να πάρει κανείς πτυχίο δηλαδή.

Garch, μπορεί να σε πάει στο ν+2, δηλαδή 7 χρόνια. Αυτό από ότι κατάλαβα θα είναι στο "χέρι" της κάθε σχολής. Αν οι καθηγητές σας θεωρούν ότι 5 χρόνια είναι λίγα, θα προτείνουν τα δύο χρόνια παραπάνω.

Έχει αποδειχτεί πολλές φορές ότι το δωρεάν δεν το εκτίμησε κανείς. Ούτε πλούσιοι, ούτε φτωχοί (υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις) . Ίσως μια "χρηματική απειλή" φτιάξει λίγο το πράγμα. Πάντως, έβγαλε ανακοίνωση το υπουργείο ότι αυτά είναι φήμες. Μέσα στη βδομάδα θα βγει το επίσημο, άρα είναι πολύ πιθανό να τα λέμε τσάμπα....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Μέγιστη περίοδος ΔΩΡΕΑΝ φοίτησης.

Αυτό κατάλαβα και εγώ. Ο πλούσιος θα μπορεί να είναι αιώνιος ο φτωχός όχι. Αυτό το μέτρο εξυπηρετεί το κεφάλαιο.


Πιστεύω ότι το πρόβλημα των πανεπιστημίων δεν είναι οι αιώνιοι φοιτητές που όυτε βιβλία παίρνουν, ούτε πάσο δικαιούνται. Ποιο είναι το πρόβλημα καποιος που έχει αποφασίει να παρατήσει το πανεπιστήμιο για οποιοδήποτε λόγο να το συνεχίσει π.χ. στα σαράντα του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Η μέγιστη περίοδος δωρεάν φοίτησης είναι τα ελάχιστα εξάμηνα που απαιτούνται για πτυχίο συν 2 εξάμηνα, σύμφωνα με το πιο πάνω. Στη δική μου σχολή είναι 8 εξάμηνα το ελάχιστο για να πάρεις πτυχίο. Άρα η δωρεάν φοίτηση είναι 10 εξάμηνα.

Το ν+2 χρόνια νομίζω ότι είναι η διάρκεια της φοίτησης ΓΕΝΙΚΑ.

Ποιο είναι το πρόβλημα των πανεπιστημίων Γιώργο;
(δεν λέω ούτε εγώ ότι είναι μόνο οι αιώνιοι φοιτητές, δεν είμαι αυτής της άποψης αλλά με εντυπωσιάζει η σιγουριά σου)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Garch, μπορεί να σε πάει στο ν+2, δηλαδή 7 χρόνια. Αυτό από ότι κατάλαβα θα είναι στο "χέρι" της κάθε σχολής. Αν οι καθηγητές σας θεωρούν ότι 5 χρόνια είναι λίγα, θα προτείνουν τα δύο χρόνια παραπάνω.

Έχει αποδειχτεί πολλές φορές ότι το δωρεάν δεν το εκτίμησε κανείς. Ούτε πλούσιοι, ούτε φτωχοί (υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις) . Ίσως μια "χρηματική απειλή" φτιάξει λίγο το πράγμα. Πάντως, έβγαλε ανακοίνωση το υπουργείο ότι αυτά είναι φήμες. Μέσα στη βδομάδα θα βγει το επίσημο, άρα είναι πολύ πιθανό να τα λέμε τσάμπα....

Βασικά αυτό που λέει είναι ότι το ν+2 παραμένει όριο, και εναλλακτικά από την πληρωμή ορίζονται από τον εσωτερικό κανονισμό άλλες προϋποθέσεις και όροι. Σε κάθε περίπτωση, είτε καταργήσει την δωρεάν παιδεία, (που δεν είναι από μόνο του μικρό πράγμα) είτε όχι, προωθεί εντατικοποίηση των σπουδών, ειδικά αν το δούμε ως κομμάτι του συνόλου των αλλαγών.
Σαφώς, δεν την έχουμε σεβαστεί γενικά τη δωρεάν παιδεία, είναι προφανές αυτό, (ούτε αυτή μας έχει σεβαστεί βέβαια:P) αλλά το θέμα είναι ότι δημοκρατία δε χτίζεται πάνω σε περιορισμούς και απαγορεύσεις, αλλά πάνω σε ελευθερίες.

Κι όσο για τις διαψεύσεις, είναι λίγο αστείες. Αύριο θα μάθουμε τελικώς την αλήθεια, αλλά αυτά που περιλαμβάνει το σχέδιο που διέρρευσε αντανακλούν όλες τις πολιτικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία. Οπότε στην καλύτερη θα δούμε κάποια υποχώρηση σε αιτήματα κάποιου πανεπιστημιακού, ή σε θέματα αντισυνταγματικότητας (αν και στο όλο του έχει "ξεφύγει" το σχέδιο).
Καλύτερα να λέμε ό,τι λέμε τσάμπα, παρά να μη λέμε τίποτα. Το ίδιο νομίζω σκέφτηκαν και οι πρυτάνεις. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Βασικά αυτό που λέει είναι ότι το ν+2 παραμένει όριο, και εναλλακτικά από την πληρωμή ορίζονται από τον εσωτερικό κανονισμό άλλες προϋποθέσεις και όροι. Σε κάθε περίπτωση, είτε καταργήσει την δωρεάν παιδεία (που δεν είναι από μόνο του μικρό πράγμα) προωθεί εντατικοποίηση των σπουδών, ειδικά αν το δούμε ως κομμάτι του συνόλου των αλλαγών.
Σαφώς, δεν την έχουμε σεβαστεί γενικά τη δωρεάν παιδεία, είναι προφανές αυτό, (ούτε αυτή μας έχει σεβαστεί βέβαια:P) αλλά το θέμα είναι ότι δημοκρατία δε χτίζεται πάνω σε περιορισμούς και απαγορεύσεις, αλλά πάνω σε ελευθερίες.

Δεν είμαι υπέρ της ιδιωτικής παιδείας, μην παρεξηγηθώ. Απλά βλέπω την κατάντια της δωρεάν και δεν μου αρέσει.
Με στενοχωρεί αφάνταστα που χρειαζόμαστε έναν μπαμπούλα πάνω από το κεφάλι μας για να κάνουμε κάτι καλό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Ποιο είναι το πρόβλημα των πανεπιστημίων Γιώργο;
(δεν λέω ούτε εγώ ότι είναι μόνο οι αιώνιοι φοιτητές, δεν είμαι αυτής της άποψης αλλά με εντυπωσιάζει η σιγουριά σου)

Αφού δεν κοστίζει τίποτα ο αιώνιος φοιτητής στο κράτος. (ούτε πάσο δεν παίρνει, ούτε σίτηση δεν διακιούται, ούτε δωρεάν συγγράματα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Αφού δεν κοστίζει τίποτα ο αιώνιο φοιτητής στο κράτος. (ούτε πάσο δεν παίρνει, ούτε σίτηση δεν διακιούται, ούτε δωρεάν συγγράματα)

Οικονομικά δεν στοιχίζει. Μήπως όμως στοιχίζει σε επίπεδο; Μήπως όταν ένα τμήμα αντέχει 100 άτομα, υπάρχει θέμα όταν είναι 200 με τους αιώνιους; Μήπως δημιουργεί πρόβλημα όταν αυτοί οι αιώνιοι, που δεν πατάνε ποτέ κάνουν αξιολόγηση του τμήματος και των σπουδών; Μήπως στην τελική, ένα μεγάλο ποσοστό απλά δεν ενδιαφέρεται για τη σχολή, οπότε ΠΟΙΟΣ ο λόγος να είναι εκεί; Γιατί αν για παράδειγμα για τα ΕΜΜΕ κάνεις 7 χρόνια να τελειώσεις, απλά είσαι τρόμπας. Και δεν μιλάω για τα πραγματικά προβλήματα. Γιατί αυτοί είναι συνειδητοποιημένοι, κάνουν διακοπή σπουδών και επανέρχονται όταν πραγματικά μπορούν.

(Κατά τη γνώμη μου είναι πολλά τα προβλήματα, ένα από αυτά, ίσως μικρό, είναι και οι αιώνιοι)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Δεν είμαι υπέρ της ιδιωτικής παιδείας, μην παρεξηγηθώ. Απλά βλέπω την κατάντια της δωρεάν και δεν μου αρέσει.
Με στενοχωρεί αφάνταστα που χρειαζόμαστε έναν μπαμπούλα πάνω από το κεφάλι μας για να κάνουμε κάτι καλό.

Το 'χω καταλάβει ότι πρόκειται περί απογοήτευσης και υποστήριξης του μέτρου ως "ύστατη ανάγκη". Αλλά πάλι, ένα τέτοιο μέτρο είναι ξεκάθαρα κομμάτι μιας πολιτικής σαν της κυβέρνησης που προωθεί τη διάσπαση και "τιμολόγηση" των πτυχίων και την εξάρτηση της παιδείας από το "κεφάλαιο".

Αυτά που δεν μας αρέσουν πρέπει να τα αλλάξουμε εσωτερικά ως κοινωνία (όσο κι αν πάρει αυτό) και όχι με νόμους επί νόμων. Αν και όπως λέει o fockos, οι αιώνιοι φοιτητές είναι το μικρότερο από τα προβλήματα της τριτοβάθμιας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kaleidoscope

Επιφανές μέλος

Η kaleidoscope αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 9,248 μηνύματα.
Συνταγή για το κέικ "Τριτοβάθμια Εκπαίδευση"
1. Αφαιρούμε κομματικές παρατάξεις από τα πανεπιστήμια.
2. Μειώνουμε τις θέσεις φοιτητών. To "the more the merrier" δεν ισχύει πάντα ;)
3. Ξεφορτωνόμαστε τους αιώνιους.
4. Ανακινούμε καλά το μίγμα.
5. Προσθέτουμε και λίγη σοκολάτα (παραγγελιά της Revekka).

Τα ντα! Έτοιμο! Καλή όρεξη!
Κι όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Βάλε λίγη σοκολάτα....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
. Από το ακαδημαϊκό έτος ... (ήτοι μετά την πάροδο τριών (3) ετών από την ισχύ του παρόντος) παύει η διανομή των διδασκομένων συγγραμμάτων στους φοιτητές με δαπάνες του Δημοσίου. Παράλληλα ενισχύονται αντιστοίχως οι βιβλιοθήκες με τον απαραίτητο αριθμό συγγραμμάτων και αντιτύπων των διδασκόντων ώστε να καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες του ιδρύματος.

Καλα πανε καλα; Κοβουν απ'τη δωρεαν παιδεια; Ειναι απαραδεκτοι:mad:

10. α) Μετά το πέρας της περιόδου δωρεάν φοίτησης, που ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για τη λήψη του πτυχίου εξαμήνων, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξανομένων κατά δυο εξάμηνα[1], οι φοιτητές, προκειμένου να εγγραφούν στα εξάμηνα, καλούνται να καταβάλλουν ποσό που αντιστοιχεί σε τέσσερα (4) ημερομίσθια ενός ανειδίκευτου εργάτη για κάθε εξάμηνο της επιπλέον του ορίου δωρεάν φοίτησης.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ: Όροι και προϋποθέσεις για τη φοίτηση μετά το ν+2 ορίζονται υποχρεωτικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

Καλα, θα πληρωνουμε κιολας;Ας ξεσηκωθουμε για να μην περασουν αυτα τα αδικα και τερατωδη μετρα:mad::mad:

Το ξέρεις ότι υπάρχουν φοιτητές που ενώ δικαιούνται δωρεάν σύγγραμμα, εφόσον το έχουν δηλώσει δεν πήγαν ποτέ να το παραλάβουν; Αυτό αποτελεί μια μορφή σπατάλης του δημοσίου με επιβάρυνση του προϋπολογισμού. Το συγκεκριμένο αποτελεί ένα κίνητρο έτσι ώστε να δηλώνονται μόνο όσα μαθήματα ο φοιτητής πρόκειται να εξεταστεί ώστε να αναγκαστεί να πάρει και το σύγγραμμα...μέσα στα 3 έτη!! Από την άλλη για ποιο λόγο να συντηρούμε τους αιώνιους φοιτητές και να τους παρέχουμε όλες τις ανέσεις με δαπάνες του δημοσίου. Μαλάκες φοιτητές θα είναι όσοι θα τελειώνουν στα 3 χρόνια; Σε αυτήν την χώρα δεν θα πρέπει να υπάρξει ένας διαχωρισμός των συνεπών φοιτητών από τους ξύστες; Οι συνεπείς φοιτητές δεν οφείλουν μια καλύτερη μεταχείρηση; Όλα ίδια και ισοπεδωμένα; Μου αρέσει που γκρινιάζετε όταν πάει να μπει λίγη τάξη στο μπ**ρδέλο. Όμως γκρινιάζετε πάλι όταν υπάρχει λογική αδικία. Τελικά, πάμε καλά στα λογικά, ως λαός; :hmm:

Ως προς την καταβολή διδάκτρων μετά το πέρας των 3 ετών υποχρεωτικής φοίτησης, το βρίσκω απολύτως λογικό γιατί σχετίζεται με την παραπάνω άποψή μου περί "προνομοιούχων" φραπεδοφοιτητών που ξέρουν τις μισές γνώσεις από όσες ήξεραν πριν γίνουν φοιτητές...και οι οποίοι απαιτούν με κάθε μέσο να πάρουν το πτυχίο και να το "παίζουν" επιστήμονες μετά στον αγράμματο πολίτη "αρμέγοντάς" τον. Η αγορά εργασίας γιατί θα πρέπει να δίνει δουλειά σε κοπρίτες και να συντηρεί μέτριους; Για να αναβαθμιστεί το επίπεδο του Πανεπιστημίου, οφείλει να αναβαθμιστεί και το επίπεδο των φοιτητών, συνεπώς με ανάλογη επίπτωση στο επίπεδο των πτυχιούχων. Το βρίσκω απολύτως λογικό, να μην καταφέρνουν αρκετοί φοιτητές να πάρουν πτυχίο ποτέ λόγω μαθησιακής ανικανότητας. Γεμίσαμε πτυχιούχους φίλε, όπου το 70% αυτών δεν μπορεί να κρατήσει ούτε περίπτερο..:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top