Πώς θα σας φαινόταν αν γινόταν μια μείωση των εισακτέων κατά 50% σε όλες τις σχολές;

Raiseonce

Δραστήριο μέλος

Ο Raiseonce αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πανόραμα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 680 μηνύματα.
Θα το βλέπατε θετικά από την άποψη ότι θα ξεφρακάρουν κάποια επαγγέλματα ή θα το βλέπατε αρνητικά από την άποψη ότι θα μπαίνουν λιγότεροι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Δεν θα πάρω θέση προσωπικά.Αν και πολύ θα έχουν διαβάσει αλλού την άποψη μου πάνω στο θέμα.
Απλά θέλω να δω τις απόψεις σας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φρεντος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Φρεντος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,181 μηνύματα.
Δε χρειαζεται να μειωθουνε σε ολες τις σχολες...Πρεπει να μειωθουνε στις σχολες που περισσευουν οι πτυχιουχοι....
Π.χ το παιδαγωγικο γιατι να δεχεται τοσους εισακτεους, απο τη στιγμη που δε διοριζεται κανενας πλεον?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,405 μηνύματα.
Δε χρειαζεται να μειωθουνε σε ολες τις σχολες...Πρεπει να μειωθουνε στις σχολες που περισσευουν οι πτυχιουχοι....
Π.χ το παιδαγωγικο γιατι να δεχεται τοσους εισακτεους, απο τη στιγμη που δε διοριζεται κανενας πλεον?

Γιατί θεωρείς δεδομένο οτι όποιος τελειώνει παιδαγωγικό θα γίνει δάσκαλος στην Ελλάδα;
Στο εξωτερικό (πχ Γερμανία) τους ζητάνε, ασε τι γίνεται στην Ελλάδα.
Θέλει τρέξιμο βέβαια, αλλά μπορείς να γίνεις δάσκαλος σε σχολεία του εξωτερικου (όχι ελληνικά), και να παίρνεις χοντρά φράγκα.
Στη Γαλλία ψάξε πόσο παίρνουν οι δάσκαλοι... ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φρεντος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Φρεντος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,181 μηνύματα.
Nαι ρε, δε διαφωνω.... Αλλα υποτιθεται, οτι σπουδαζεις στην Ελλαδα, σε ελληνικο πανεπιστημιο που "χρηματοδοτειται" απο το κρατος, για να μεινεις και να δουλεψεις στην Ελλαδα, επειδη η Ελλαδα χρειαζεται δασκαλους, μηχανικους, γιατρους κ.τ.λ
Απο τη στιγμη που η Ελλαδα δε διοριζει αλλους δασκαλους στο δημοσιο, ποιος ο λογος να βγαζει πτυχιουχους παιδαγωγικου?? Για να τους στειλει στο εξωτερικο?Αμα ειναι η μονη μου λυση για εργασια να ειναι εξω, να φυγω απο τωρα για να κανω και τις διασυνδεσεις.... Αυτο εννοω!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ThanosShadow

Νεοφερμένος

Ο ThanosShadow αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 90 μηνύματα.
Εχω μια καλυτερη ιδεα!!
Γιατι απλα να μην διορθωσουμε το κρατος ωστε οι θεσεις εργασιας να ειναι περισσοτερες,να εξυπηρετουν καλυτερα τον πολιτη και την οικονομικη αναπτυξη, το συστημα πιο εξυπνα διαμορφωμενο και πιο αποδοτικο συμφωνα με απλα μαθηματικα , και ολοι ναναι χαρουμενοι?
Το προβλημα δεν ειναι οτι δεν γινεται. Το προβλημα ειναι οτι δεν θα μας αφησουν!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Γεια σας. Το αυτό (ήτοι, αύξηση ~50% των εισακτέων) έγινε το 1999 στο ξαφνικό (από τις ~42.000 πήγε στους ~85.000), χωρίς καμία άλλη μέριμνα για τα ήδη υπάρχοντα Τμήματα (καθηγητές, αίθουσες, εξοπλισμός κ.λ.π.), καθώς επίσης και μαζική ίδρυση (χρονικός πυρήνας) το 1998-2004 ΑΕΙ με χρήματα του (τότε) ΕΠΕΑΕΚ σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας (κατά το γνωστό moto, κάθε πόλη και uni, κάθε χωριό και ΤΕΙ).

Αυτή τη μαζικοποίηση των (πρώτων) πτυχίων τη βλέπουν σήμερα οι νεότεροι και ως προς την αναζήτηση εργασίας και ως προς την παρεχόμενη ποιότητα κατά τη διάρκεια της προπτυχιακής φοίτησής τους και ως προς το μέσο επίπεδο γνώσεων των φοιτητών σε κάθε ΑΕΙ!

Ακόμα και στη Λιβερία (πρόσφατη είδηση, αφρικανική χώρα με εμφύλιο πόλεμο) έχει τεθεί από τους αρμοδίους μία "κόκκινη γραμμή" που πρέπει να περάσεις, για να θεωρηθείς ότι τουλάχιστον πληροίς τα ελάχιστα προσόντα (ικανότητες, γνώσεις) για τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην Ελλάδα και φέτος είδαμε τα γελοία με ΜΟ βαθμολογίας 2-3-4-5 (από διάφορες κατηγορίες) να εισέρχεται στα ΑΕΙ. Και μην ισχυριστεί κάποιος, ότι με ΜΟ π.χ. 5-6 μάς αποδεικνύει ο υποψήφιος, ότι κόπιασε για να "κερδίσει" μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το μοντέλο της "'ήσσονος προσπάθειας" συνεχίζεται...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Raiseonce

Δραστήριο μέλος

Ο Raiseonce αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πανόραμα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 680 μηνύματα.
Γεια σας. Το αυτό (ήτοι, αύξηση ~50% των εισακτέων) έγινε το 1999 στο ξαφνικό (από τις ~42.000 πήγε στους ~85.000), χωρίς καμία άλλη μέριμνα για τα ήδη υπάρχοντα Τμήματα (καθηγητές, αίθουσες, εξοπλισμός κ.λ.π.), καθώς επίσης και μαζική ίδρυση (χρονικός πυρήνας) το 1998-2004 ΑΕΙ με χρήματα του (τότε) ΕΠΕΑΕΚ σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας (κατά το γνωστό moto, κάθε πόλη και uni, κάθε χωριό και ΤΕΙ).

Αυτή τη μαζικοποίηση των (πρώτων) πτυχίων τη βλέπουν σήμερα οι νεότεροι και ως προς την αναζήτηση εργασίας και ως προς την παρεχόμενη ποιότητα κατά τη διάρκεια της προπτυχιακής φοίτησής τους και ως προς το μέσο επίπεδο γνώσεων των φοιτητών σε κάθε ΑΕΙ!

Ακόμα και στη Λιβερία (πρόσφατη είδηση, αφρικανική χώρα με εμφύλιο πόλεμο) έχει τεθεί από τους αρμοδίους μία "κόκκινη γραμμή" που πρέπει να περάσεις, για να θεωρηθείς ότι τουλάχιστον πληροίς τα ελάχιστα προσόντα (ικανότητες, γνώσεις) για τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην Ελλάδα και φέτος είδαμε τα γελοία με ΜΟ βαθμολογίας 2-3-4-5 (από διάφορες κατηγορίες) να εισέρχεται στα ΑΕΙ. Και μην ισχυριστεί κάποιος, ότι με ΜΟ π.χ. 5-6 μάς αποδεικνύει ο υποψήφιος, ότι κόπιασε για να "κερδίσει" μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το μοντέλο της "'ήσσονος προσπάθειας" συνεχίζεται...

Ο πρώτος διπλασιασμός εισακτέων έγινε το 81 από τον Παπανδρέου.Από εκεί ξεκίνησε το πρόβλημα και μετά μεγάλωσε κι άλλο.Πριν δεν υπήρχε θέμα.Πτυχίο σήμαινε εξασφάλιση.
Έλεγε κάτι συνθήματα "Το πανεπιστήμιο είναι δικαίωμα" και κάτι τέτοια.
Σιγά να μην προστατεύεται και από τον ΟΗΕ το "δικαίωμα" να μπουν όλοι στην τριτοβάθμια.
Από εκεί που ήταν κατάκτηση έγινε δικαίωμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
To πρόβλημα με την (σχεδόν ανύπαρκτη) σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας στην χώρα μας είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο, όντως. Είχα ποστάρει μια αντίστοιχη σκέψη και σε άλλο θέμα του φόρουμ, αλλά λόγω μεταφοράς του σε άλλο θέμα, χάθηκε. Για αυτό, θα παραθέσω εκ νέου μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Ας ξεκαθαρίσουμε καταρχάς ότι ο δημόσιος τομέας κάθε χώρας οφείλει να παρέχει στους πολίτες της τα στοιχειώδη: Δρόμους για την κυκλοφορία, γέφυρες, πάρκα, υγεία, άμυνα, και άλλα πολλά. Ένα από αυτά τα στοιχειώδη είναι και η εκπαίδευση. Κατά την γνώμη μου, αυτή η εκπαίδευση θα έπρεπε να φτάνει μέχρι και την Γ' Λυκείου.

Καλώς ή κακώς, η τριτοβάθμια εκπαίδευση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, και ούτε θα έπρεπε να είναι, στοιχειώδης εκπαίδευση. Ως εκ τούτου, το κράτος, δεν θα έπρεπε να την παρέχει δωρεάν στους πολίτες της.

Μα θα μου πείτε, η εκπαίδευση είναι δικαίωμα, και ο καθένας θα έπρεπε να έχει ελεύθερη πρόσβαση σε αυτήν.

Πάμε λοιπόν:

Έτσι πως έχουν τα πράγματα στα πανεπιστήμια σήμερα, ο ιδιωτικός τομέας, η αγορά εργασίας, όπως θέλετε πείτε το, δεν έχουν κανέναν λόγο πάνω στα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων. Τα προγράμματα σπουδών, ως επί το πλείστον, αναλώνονται σε θεωρητικά αντικείμενα, δεν αξιολογούνται, δεν ανανεώνονται σύμφωνα με την ανάπτυξη της εποχής και οι φοιτητές, όταν βγαίνουν στην αγορά εργασίας συνειδητοποιούν ότι, στα 4 χρόνια σπουδών, το μόνο που απέκτησαν, ήταν γενικές γνώσεις. Βγαίνουν στην αγορά εργασίας κατά χιλιάδες, και, αν κάποιος είναι τυχερός και απορροφηθεί, καταλαβαίνει ότι πρέπει εκ νέου να μάθει την δουλειά από την αρχή (που, υποτίθεται την σπούδασε). Το αποτέλεσμα είναι, τόσο ο εργαζόμενος όσο και ο εργοδότης να χάνουν πολύτιμο χρόνο και ενέργεια, για το αυτονόητο.

Ας αναλογιστούμε λίγο, πόσο λογικό είναι αυτό.

Πρώτο σημείο λοιπόν:

Αν εξαιρέσουμε τις σχολές που βγάζουν πτυχιούχους άμεσα συνδεδεμένους με τον δημόσιο τομέα (π.χ. παιδαγωγικά, στρατός, αστυνομία, κτλ), σε όλες τις άλλες σχολές πρέπει ο ιδιωτικός τομέας να έχει λόγο πάνω στην εκπαίδευση των φοιτητών. Θέλετε να το πούμε "είσοδος των εταιρειών στα πανεπιστήμια"; Ας το πούμε έτσι. Είναι ο μόνος τρόπος να γίνουν κάποια ευεργετικά πράγματα:

Πρώτον, εισροή χρημάτων από τον ιδιωτικό τομέα στα πανεπιστήμια, πράγμα που θα ελαφρύνει το κράτος. Με ανταπόδοση, φυσικά. Έρχεται η Χ εταιρεία στην Ψ σχολή και της λέει "θα σου δώσω 2 μύρια ευρώ, αρκεί να βάλεις στο πρόγραμμα σπουδών σου το Ω αντικείμενο γιατί θα το χρειαστώ, γιατί το χρειάζεται η εποχή, γιατί είναι ευκαιρία ο φοιτητής να το μάθει τώρα και όχι σε 5 χρόνια που θα μου έρθει για δουλειά.

Δεύτερον, εγώ, ως αντάλλαγμα, θα τσιμπήσω τους 5 καλύτερους φοιτητές σου σε αυτό το αντικείμενο.

Τρίτον, και εσύ φυσικά, καθηγητή πανεπιστημίου, δεν θα μπορείς να κάθεσαι να ξύνεις τα αρχίδια σου, να δείχνεις χρόνο με τον χρόνο τις ίδιες απαρχαιωμένες θεωρητικούρες που πριν 10 χρόνια έγραψες, αλλά θα είσαι αναγκασμένος να βελτιώσεις και να εκσυγχρονίσεις το μάθημα σου γιατί αλλιώς θα σου κόψω το ρευστό".

Μέσες άκρες, ό,τι γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου.

Εννοείται φυσικά ότι δεν προτείνω πλήρη ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, αλλά μείωση του ποσοστού συμμετοχής του κράτους, αυτό είναι όλο.

Η επόμενη αντίρρηση πάνω σε αυτό είναι ότι με αυτόν τον τρόπο θα επιβληθούν δίδακτρα και ότι η εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων. Όποιος φέρει αυτήν την αντίρρηση, υποννοεί ότι έτσι στερείς την μόρφωση από τους πολίτες, μέσω της οποίας αυτοί θα γίνουν καλύτεροι άνθρωποι, σωστά;

Ωραία λοιπόν. Αφού η εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων, και αφού δεν μπορούν όλοι να έχουν τα εργασιακά δικαιώματα που τους δίνει η τριτοβάθμια εκπαίδευση (κυριολεκτικά, δεν χωράνε), τι θα λέγατε για μια εντελώς ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στα πανεπιστήμια, να μπαίνει όποιος θέλει, όπου θέλει, αλλά το πτυχίο αυτών να μην τους δίνει ούτε ένα εργασιακό δικαίωμα; Θα ήθελα πολύ να δω τότε, πόσοι θα σπούδαζαν "για την μόρφωση".

Ή μήπως τελικά, σπουδάζουμε για λάθος λόγους;

Θες να σπουδάσεις για την μόρφωση; Πήγαινε Ιατρική ρε φίλε. Αλλά γιατρός δεν θα γίνεις. Θα σπουδάσεις όλες τις θεωρητικούρες που σπουδάζουν και τώρα οι γιατροί, για να μορφωθείς, αλλά το εργασιακό δικαίωμα θα πάει στον συμφοιτητή σου που θα ξεσκιστεί περισσότερο από σένα στα εφαρμοσμένα της επιστήμης του και θα είναι έτοιμος για χειροπιαστή δουλειά από το πρώτο δευτερόλεπτο λήψης πτυχίου.

Με όλο αυτό το σεντόνι, θέλω να πω ότι η μείωση των εισακτέων δεν είναι πανάκεια, όπως προτείνεται από τον θεματοθέτη. Αν μειωθούν οι εισακτέοι, δεν θα αποκτήσει ξαφνικά σύνδεση το πανεπιστήμιο με την εργασία. Υπάρχουν άλλοι τρόποι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top