×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός Ρυθμίσεις Ειδοποιήσεων
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αντιδράσεις σε Posts μου Παραθέσεις των Posts μου Αναφορές σε Εμένα Ενέργειες Συντονιστών Αόρατος Χρήστης
Αναζήτηση στο iSchool!
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το iSchool είναι η μεγαλύτερη μαθητική διαδικτυακή κοινότητα με 67,983 εγγεγραμμένα μέλη και 2,441,123 μηνύματα σε 77,110 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το iSchool άλλα 320 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο iSchool!

Εγγραφή Βοήθεια

Φιλοσοφικές ανησυχίες

Rainbowarrior

Φοιτητής

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 1,907 μηνύματα.

O Rainbowarrior έγραψε: στις 01:47, 18-08-12:

#1
Αρχική Δημοσίευση από Μυρτάλη1993
+1.Τι να το κανω ,αν ξερεις να λυσεις ολοκληρωματα,αν δε γνωριζεις ποιος ηταν ο Πλατωνας;
Aν στη θέση του «Πλάτωνας» έγραφες «Αριστοτέλης», τότε ίσως να σε έπαιρνα στα σοβαρά.

Και για πες, από 3 κείμενα στην Πολιτεία και 7 στον Πρωταγόρα έμαθες τον Πλάτωνα;
Πωω ρε παιδί μου. Κοίτα να δεις.



Aν, όμως, δεν έχεις ιδέα από μαθηματικά και φυσική, και, απλώς, έχεις διαβάσει 10 κείμενα του Πλάτωνα, τι να το κάνω;
Στα σκουπίδια.

Σημείωση συντονιστή
Το θέμα προήλθε από το Γ΄Λυκείου:Τι αλλάζει στη ζωή μου;
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Δαλιδά : 18-08-12 στις 17:48.
2
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Λιβία Αυγούστα

Φοιτητής

H Λιβία Αυγούστα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ιδιωτική σχολή . Έχει γράψει 408 μηνύματα.

H Λιβία Αυγούστα έγραψε: στις 01:54, 18-08-12:

#2
Αρχική Δημοσίευση από Rainbowarrior
Aν στη θέση του «Πλάτωνας» έγραφες «Αριστοτέλης», τότε ίσως να σε έπαιρνα στα σοβαρά.

Και για πες, από 3 κείμενα στην Πολιτεία και 7 στον Πρωταγόρα έμαθες τον Πλάτωνα;
Πωω ρε παιδί μου. Κοίτα να δεις.

Πλακα εχεις.Σου πατησαμε κανενα καλο;Λεγοντας 'Πλατωνας'εννοουσα γενικοτερα την αρχαια ελληνικη φιλοσοφια,πανω στην οποια βασιστηκαν μερικες απο τις βασικες ιδεες του Διαφωτισμου.
Και ναι,ρε παιδι μου.Κοιτα να δεις που εμαθα
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

venividivici43946

Φοιτητής

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 3,194 μηνύματα.

O venividivici43946 έγραψε: στις 02:43, 18-08-12:

#3
Αρχική Δημοσίευση από Rainbowarrior
Την άποψή μου λέω, την οποία σε ανάλογο θέμα μπορώ να τεκμηριώσω.
Δεν παρατραβάω κάτι. Διαφωνώ με τις στρατιωτικές ιδέες του Πλάτωνα, και με την γενικότερη θεώρησή του σχετικά με την ζωή και τον άνθρωπο. Δεν είμαι υποχρεωμένος να συμφωνήσω με κανέναν.
1. Κι ο ίδιος αναγνωρίζει την ουτοπία των ιδεών του και βάζει νερό στο κρασί του.
2. Είναι από τους σπουδαιότερους διανοητές.
Μπορείς να διαφωνείς, κάτι θεμιτό, αλλά όχι να τον ακυρώνεις.
Υγ. Προς αποφυγή παρανοήσεων. Έχω διαβάσει και την Πολιτεία, μεταξύ άλλων έργων του.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

DrHouse (intelligentsia)

Φοιτητής

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 3,368 μηνύματα.

O DrHouse Ψάξε με,θα με βρείς στους εφτιάλτες σου. έγραψε: στις 02:47, 18-08-12:

#4
Αρχική Δημοσίευση από venividivici43946
1. Κι ο ίδιος αναγνωρίζει την ουτοπία των ιδεών του και βάζει νερό στο κρασί του.
2. Είναι από τους σπουδαιότερους διανοητές.
Μπορείς να διαφωνείς, κάτι θεμιτό, αλλά όχι να τον ακυρώνεις.
Υγ. Προς αποφυγή παρανοήσεων. Έχω διαβάσει και την Πολιτεία, μεταξύ άλλων έργων του.
Ο Πλατωνας ηταν ενας φασιστακος ιδεαλιστης,που παρερμηνευσε και αγρια την Δημοκρατια.Επισης,σε κειμενα του κανει και αναφορες στην ευγονικη.

Το ''σπουδαιοτερους διανοητες'',ασε να το κρινει ο καθενας προσωπικα.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη DrHouse : 18-08-12 στις 02:50. Αιτία: Ορθογραφικο.
2
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Rainbowarrior

Φοιτητής

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 1,907 μηνύματα.

O Rainbowarrior έγραψε: στις 02:48, 18-08-12:

#5
Αρχική Δημοσίευση από venividivici43946
1. Κι ο ίδιος αναγνωρίζει την ουτοπία των ιδεών του και βάζει νερό στο κρασί του.
2. Είναι από τους σπουδαιότερους διανοητές.
Μπορείς να διαφωνείς, κάτι θεμιτό, αλλά όχι να τον ακυρώνεις.
Υγ. Προς αποφυγή παρανοήσεων. Έχω διαβάσει και την Πολιτεία, μεταξύ άλλων έργων του.
Μα δεν τον ακύρωσα. Την άποψή μου είπα.
Ένα έργο το κρίνεις και με γνώμονα την εποχή του, αλλά και εξελικτικά.
Επέτρεψέ μου να θεωρώ πολύ πιο διαχρονικό και προσγειωμένο στοχαστή τον «Σταγειρίτη».

Υγ. Μπράβο.


Αρχική Δημοσίευση από DrHouse
Το ''σπουδαιοτερους διανοητες'',ασε να το κρινει ο καθενας προσωπικα.
+1.

Εξ άλλου, η φιλοσοφία αποκτά νόημα, όπως και κάθε επιστήμη (και η τέχνη), όταν είναι προσβάσιμη σε όλους.
Μέσα από το σύνολο αναδεικνύεται ή όχι.
Η επιρροή της εκεί (πρέπει να) ασκείται.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

venividivici43946

Φοιτητής

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 3,194 μηνύματα.

O venividivici43946 έγραψε: στις 02:56, 18-08-12:

#6
Αρχική Δημοσίευση από DrHouse
Ο Πλατωνας ηταν ενας φασιστακος ιδεαλιστης,που παρερμηνευσε και αγρια την Δημοκρατια.Επισης,σε κειμενα του κανει και αναφορες στην ευγονικη.

Το ''σπουδεοτερους διανοητες'',ασε να το κρινει ο καθενας προσωπικα.
Όταν διαβάζω ένα βιβλίο, αφήνω κατά μέρος τις κομματικές παρωπίδες και προσπαθώ να αντλήσω το ζουμί, τοποθετημένο στο πλαίσιο της εποχής του συγγραφέως. Θεωρώ, ίσως ορθώς ίσως λανθασμένα, ότι οποιοσδήποτε έχει κάτι να πει και έγκειται σε μένα πώς θα λάβω το μήνυμα και θα το επεξεργαστώ.
Αν ακολουθούσα την άποψή σου για τη λογοτεχνία, θα είχα διαβάσει το 1/10 των βιβλίων και μόνο ομοϊδεατών μου. Ευχαριστώ, δε θα πάρω.
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Αγνωστο

Φοιτητής

H Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 431 μηνύματα.

H Αγνωστο έγραψε: στις 03:00, 18-08-12:

#7
Αρχική Δημοσίευση από DrHouse
Ο Πλατωνας ηταν ενας φασιστακος ιδεαλιστης
Η εγκράτεια είναι αρετή.
(Μη βιαστείς να μου καταλογίσεις άγνοια. Έχω έρθει σε επαφή με πολλά έργα του -Θεαίτητος, Φαίδων, Ευθύδημος, Μενέξενος, Πολιτεία (δεν αναφέρομαι στις σελιδούλες τις κατεύθυνσης, αλλά σε εργογραφία του Vlastou και της Annas), κ.α.) Κανείς δεν αρνείται τις αριστοκρατικές καταβολές του Πλάτωνα και το γεγονός πως στη διδασκαλία του δομήθηκαν, εκτός των άλλων, ολοκληρωτικά καθεστώτα, αλλά επαναλαμβάνω: ας είμαστε εγκρατείς ως προς τους χαρακτηρισμούς.
3
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Rainbowarrior

Φοιτητής

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 1,907 μηνύματα.

O Rainbowarrior έγραψε: στις 03:03, 18-08-12:

#8
Αρχική Δημοσίευση από Αγνωστο
Η εγκράτεια είναι αρετή.
(Μη βιαστείς να μου καταλογίσεις άγνοια. Έχω έρθει σε επαφή με πολλά έργα του -Θεαίτητος, Φαίδων, Ευθύδημος, Μενέξενος, Πολιτεία (δεν αναφέρομαι στις σελιδούλες τις κατεύθυνσης, αλλά σε εργογραφία του Vlastou και της Annas), κ.α.) Κανείς δεν αρνείται τις αριστοκρατικές καταβολές του Πλάτωνα και το γεγονός πως στη διδασκαλία του δομήθηκαν, εκτός των άλλων, ολοκληρωτικά καθεστώτα, αλλά επαναλαμβάνω: ας είμαστε εγκρατείς ως προς τους χαρακτηρισμούς.
Ποιος χαρακτηρισμός σε ενόχλησε; Ο φασίστας ή ο ιδεαλιστής;
Παρακαλώ απάντησε επιχειρηματολογώντας, αναφορικά με εκείνον που θα διαφωνήσεις.

Υγ. Η εγκράτεια στις απολαύσεις και στις χρήσεις είναι αρετή.
Στον εμπνεόμενο «σεβασμό» θα αναφέρεσαι.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Αγνωστο

Φοιτητής

H Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 431 μηνύματα.

H Αγνωστο έγραψε: στις 03:13, 18-08-12:

#9
Αρχική Δημοσίευση από Rainbowarrior
Ποιος χαρακτηρισμός σε ενόχλησε; Ο φασίστας ή ο ιδεαλιστής;
Παρακαλώ απάντησε επιχειρηματολογώντας, αναφορικά με εκείνον που θα διαφωνήσεις.
Είναι σαφές πως διαφωνώ με τον πρώτο χαρακτηρισμό. Ο φασισμός ορίζεται ως
"ριζοσπαστικἠ αυταρχική εθνικιστική πολιτική ιδεολογία και μαζικό κίνημα που έχει ως στόχο να θέσει το έθνος, το οποίο ορίζει βάσει αποκλειστικών βιολογικών, πολιτισμικών ή/και ιστορικών συνθηκών, υπεράνω κάθε άλλης αξίας και να δημιουργήσει μια κινητοποιημένη εθνική κοινότητα."
. Αρχικά είναι ανόητο να εξετάζει κανείς από την πλατωνική πραγματεία, μονάχα την πολιτειολογία, αγνοώντας τις πλατωνικές απόψεις περί ηθικής, οντολογίας, κτλ, και να προβαίνει σε επιφανειακούς και αστήριχτους χαρακτηρισμούς. Και εστιάζω την προσοχή μου στο θέμα της πολιτικής: Από τον ορισμό που σου παραθέτω αλλά και την άποψή σου περί φασισμού, ποια στοιχεία συνηγορούν ακριβώς στην ανακήρυξη του Πλάτωνα σε φασίστα; Πρόσεξε! Όχι απόλυτο, αριστοκράτη, ή (ιδιότυπο) φιλομονάρχη. Αυτά είναι λίγο- πολύ γνωστά. Προσωπικά διαφωνώ σε πολλά από τη διδασκαλία του Πλάτωνα,καθώς πέραν του ότι δε βρίσκουν άμεση εφαρμογή, αρκετά στερούνται τω όντι δημοκρατικότητας ή και ανθρωπισμού.

Υγ. Η εγκράτεια στις απολαύσεις και στις χρήσεις είναι αρετή.
Στον εμπνεόμενο «σεβασμό» θα αναφέρεσαι.
Η αμετροέπεια έχει να κάνει πρωτίστως με την αυτοσυγκράτηση του άλλου. Προσέχεις να μιλάς μετρημένα όχι γιατί σέβεσαι τον άλλο, αλλά διότι προσπαθείς να μην εκτίθεσαι.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

venividivici43946

Φοιτητής

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 3,194 μηνύματα.

O venividivici43946 έγραψε: στις 03:21, 18-08-12:

#10
Άγνωστο,

Βλέπω έχεις εντρυφήσει ουσιαστικά στην αρχαία γραμματεία. Πολύ ενδιαφέρουσες αναλύσεις. Αν ποτέ γράψεις βιβλίο, θέλω υπογεγραμμένο αντίτυπο.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Αγνωστο

Φοιτητής

H Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 431 μηνύματα.

H Αγνωστο έγραψε: στις 03:26, 18-08-12:

#11
Αρχική Δημοσίευση από venividivici43946
Άγνωστο,

Βλέπω έχεις εντρυφήσει ουσιαστικά στην αρχαία γραμματεία. Πολύ ενδιαφέρουσες αναλύσεις. Αν ποτέ γράψεις βιβλίο, θέλω υπογεγραμμένο αντίτυπο.

Μα δεν έκανα και καμία ανάλυση. Προς το παρόν μόνο επιδερμικά έχω μελετήσει κάποια πράγματα, αλλά υπάρχει χρόνος για περισσότερα...
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

ελεναα

Πολύ δραστήριο μέλος

H ελεναα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 451 μηνύματα.

H ελεναα έγραψε: στις 03:28, 18-08-12:

#12
Αρχική Δημοσίευση από Αγνωστο
Είναι σαφές πως διαφωνώ με τον πρώτο χαρακτηρισμό. Ο φασισμός ορίζεται ως . Αρχικά είναι ανόητο να εξετάζει κανείς από την πλατωνική πραγματεία, μονάχα την πολιτειολογία, αγνοώντας τις πλατωνικές απόψεις περί ηθικής, οντολογίας, κτλ, και να προβαίνει σε επιφανειακούς και αστήριχτους χαρακτηρισμούς. Και εστιάζω την προσοχή μου στο θέμα της πολιτικής: Από τον ορισμό που σου παραθέτω αλλά και την άποψή σου περί φασισμού, ποια στοιχεία συνηγορούν ακριβώς στην ανακήρυξη του Πλάτωνα σε φασίστα; Πρόσεξε! Όχι απόλυτο, αριστοκράτη, ή (ιδιότυπο) φιλομονάρχη. Αυτά είναι λίγο- πολύ γνωστά. Προσωπικά διαφωνώ σε πολλά από τη διδασκαλία του Πλάτωνα,καθώς πέραν του ότι δε βρίσκουν άμεση εφαρμογή, αρκετά στερούνται τω όντι δημοκρατικότητας ή και ανθρωπισμού.


Η αμετροέπεια έχει να κάνει πρωτίστως με την αυτοσυγκράτηση του άλλου. Προσέχεις να μιλάς μετρημένα όχι γιατί σέβεσαι τον άλλο, αλλά διότι προσπαθείς να μην εκτίθεσαι.
μια ερωτηση μονο(απο περιεργεια):ποια τα στοιχεια που στερουνται δημοκρατικοτητας ή ανθρωπισμου.υποψη ο πλατωνας εζησε πριν παρα παρα πολλα χρονια.οταν λες δημοκρατικοτητα για παραδειγμα πωσ ακριβως το εννοεις;;;επιμενω δεν μπορεισ να κρινεισ ωσ σωστο ή λαθος κατι με σημερινα κριτηρια δεδομενα και αξιες
2
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Rainbowarrior

Φοιτητής

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 1,907 μηνύματα.

O Rainbowarrior έγραψε: στις 03:33, 18-08-12:

#13
Αρχική Δημοσίευση από Αγνωστο
Είναι σαφές πως διαφωνώ με τον πρώτο χαρακτηρισμό. Ο φασισμός ορίζεται ως ... Αρχικά είναι ανόητο να εξετάζει κανείς από την πλατωνική πραγματεία, μονάχα την πολιτειολογία, αγνοώντας τις πλατωνικές απόψεις περί ηθικής, οντολογίας, κτλ, και να προβαίνει σε επιφανειακούς και αστήριχτους χαρακτηρισμούς. Και εστιάζω την προσοχή μου στο θέμα της πολιτικής: Από τον ορισμό που σου παραθέτω αλλά και την άποψή σου περί φασισμού, ποια στοιχεία συνηγορούν ακριβώς στην ανακήρυξη του Πλάτωνα σε φασίστα; Πρόσεξε! Όχι απόλυτο, αριστοκράτη, ή (ιδιότυπο) φιλομονάρχη. Αυτά είναι λίγο- πολύ γνωστά. Προσωπικά διαφωνώ σε πολλά από τη διδασκαλία του Πλάτωνα,καθώς πέραν του ότι δε βρίσκουν άμεση εφαρμογή, αρκετά στερούνται τω όντι δημοκρατικότητας ή και ανθρωπισμού.
Ποιος σου είπε ότι αγνοώ τις Πλατωνικές απόψεις περί ηθικής κλπ; Αν και δεν τον αποκάλεσα εγώ φασίστα, θα μπω στη διαδικασία να απαντήσω:

Μόνο και μόνο από τον ορισμό που εσύ παρέθεσες, στο χωρίο που αναφέρεται το εξής: «πολιτική ιδεολογία... βάσει αποκλειστικών βιολογικών, πολιτισμικών ή/και ιστορικών συνθηκών...κινητοποιημένη εθνική κοινότητα.» είναι προφανής ο λόγος για τον οποίο αποκαλέστηκε ο Πλάτωνας φασίστας. Ο ίδιος ενίσχυε με την πίστη του τη θέση ότι η αρετή είναι κληρονομικό χάρισμα των αριστοκρατικών γόνων. Την αρετή μπορείς να την ορίσεις ως δικαιοσύνη, ικανότητα για ορθή διακυβέρνηση, λογική κλπ. Αφαιρώντας από μια μερίδα ανθρώπων τη δυνατότητα να εκφέρουν άποψη, θέτοντας ένα τέλμα στη δραστηριότητά τους ως κοινωνικά όντα τα «δένεις», και τα «τραβάς» προς τα πίσω (αν γνωρίζεις την ετυμολογία και τη σημασία, πέρα από τον ορισμό, της λέξης για την οποία γίνεται ο «σαματάς» θα καταλάβεις τα εισαγωγικά.). Κάτι τέτοιο είναι φασιστικό. Δε θα αναφερθώ σε ηθικούς εξαναγκασμούς και λοιπές κοινοτοπίες που μαθαίνουμε στη Γ' Λυκείου. Με αφήνουν αδιάφορο. Εμένα με απασχολεί ο τρόπος που δομεί την ιδεατή πολιτεία του, το πώς αντιλαμβάνεται το δίκαιο, από ποια σκοπιά, δηλαδή, καθώς και οι νόμοι ή, απλώς, οι ρυθμοί της κοινωνίας, καθώς και ο ρόλος που ο καθένας επιτελεί. Επιπλέον, η πίστη σε μια ανώτερη «Ιδεά» η οποία καθορίζει το γίγνεσθαι, και, γενικώς, τα πάντα, για εμένα είναι ένα φασιστικό στρώμα. Είναι ακριβώς η έννοια του ιδεαλισμού, η οποία έχει ως απόρροια το φασισμό.

Επειδή, όμως, διακρίνω μια διάθεση επιδειξιομανίας, η συζήτηση θα λάβει τέλος στο σημείο αυτό από μέρους μου.

Κλείνοντας, θα αναφέρω ότι όλοι έχουμε δικαίωμα να εκφέρουμε άποψή. Θα επαναλάβω ότι κρίνεις το φιλοσοφικό στοχασμό στην ισχύ που έχει με το πέρασμα των χρόνων, πέρα από τα «τότε» δεδομένα. Εκεί φαίνεται η αξία του. Ακόμη, βέβαια, και με τα «τότε» δεδομένα, η συγκεκριμένη φιλοσοφική γραμμή «μπάζει».
Τις λοιπές θεωρητικούρες και εξυπνάδες, συζήτησέ τις με τον Χάουζ. Δε με ενδιαφέρουν.

Καληνύχτα, ή καλό διάβασμα.
1
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Αγνωστο

Φοιτητής

H Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 431 μηνύματα.

H Αγνωστο έγραψε: στις 03:36, 18-08-12:

#14
[QUOTE]
Αρχική Δημοσίευση από ελεναα
μια ερωτηση μονο(απο περιεργεια):ποια τα στοιχεια που στερουνται δημοκρατικοτητας ή ανθρωπισμου.
Το σωφρονιστικό έργο των νομοθετών, το δικαίωμα στην ισότιμη εκπαίδευση, η απόλυτη εξουσία των ηγετών (που εδώ υπεισέρχονται βέβαια και άλλοι παράγοντες), η δουλεία (που κι εδώ θα πρέπει να συνυπολογιστούν τα δεδομένα της εποχής) κ.α.
υποψη ο πλατωνας εζησε πριν παρα παρα πολλα χρονια.οταν λες δημοκρατικοτητα για παραδειγμα πωσ ακριβως το εννοεις;;;επιμενω δεν μπορεισ να κρινεισ ωσ σωστο ή λαθος κατι με σημερινα κριτηρια δεδομενα και αξιες
Έχεις απόλυτο δίκιο. Αναφέρθηκα στην έλλειψη δημοκρατικότητας, λόγω των χαρακτηρισμών που χρησιμοποιήθηκαν. Συμφωνώ πως είναι άτοπο να ερμηνεύονται διδασκαλίες 2500 χρόνων με όρους σύγχρονους.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

ελεναα

Πολύ δραστήριο μέλος

H ελεναα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 451 μηνύματα.

H ελεναα έγραψε: στις 03:39, 18-08-12:

#15
Αρχική Δημοσίευση από Rainbowarrior
Ποιος σου είπε ότι αγνοώ τις Πλατωνικές απόψεις περί ηθικής κλπ; Αν και δεν τον αποκάλεσα εγώ φασίστα, θα μπω στη διαδικασία να απαντήσω:

Μόνο και μόνο από τον ορισμό που εσύ παρέθεσες, στο χωρίο που αναφέρεται το εξής: «πολιτική ιδεολογία... βάσει αποκλειστικών βιολογικών, πολιτισμικών ή/και ιστορικών συνθηκών...κινητοποιημένη εθνική κοινότητα.» είναι προφανής ο λόγος για τον οποίο αποκαλέστηκε ο Πλάτωνας φασίστας. Ο ίδιος ενίσχυε με την πίστη του τη θέση ότι η αρετή είναι κληρονομικό χάρισμα των αριστοκρατικών γόνων. Την αρετή μπορείς να την ορίσεις ως δικαιοσύνη, ικανότητα για ορθή διακυβέρνηση, λογική κλπ. Αφαιρώντας από μια μερίδα ανθρώπων τη δυνατότητα να εκφέρουν άποψη, θέτοντας ένα τέλμα στη δραστηριότητά τους ως κοινωνικά όντα τα «δένεις», και τα «τραβάς» προς τα πίσω (αν γνωρίζεις την ετυμολογία και τη σημασία, πέρα από τον ορισμό, της λέξης για την οποία γίνεται ο «σαματάς» θα καταλάβεις τα εισαγωγικά.). Κάτι τέτοιο είναι φασιστικό. Δε θα αναφερθώ σε ηθικούς εξαναγκασμούς και λοιπές κοινοτοπίες που μαθαίνουμε στη Γ' Λυκείου. Με αφήνουν αδιάφορο. Εμένα με απασχολεί ο τρόπος που δομεί την ιδεατή πολιτεία του, το πώς αντιλαμβάνεται το δίκαιο, από ποια σκοπιά, δηλαδή, καθώς και οι νόμοι ή, απλώς, οι ρυθμοί της κοινωνίας, καθώς και ο ρόλος που ο καθένας επιτελεί. Επιπλέον, η πίστη σε μια ανώτερη «Ιδεά» η οποία καθορίζει το γίγνεσθαι, και, γενικώς, τα πάντα, για εμένα είναι ένα φασιστικό στρώμα. Είναι ακριβώς η έννοια του ιδεαλισμού, η οποία έχει ως απόρροια το φασισμό.

Επειδή, όμως, διακρίνω μια διάθεση επιδειξιομανίας, η συζήτηση θα λάβει τέλος στο σημείο αυτό από μέρους μου.

Κλείνοντας, θα αναφέρω ότι όλοι έχουμε δικαίωμα να εκφέρουμε άποψή. Θα επαναλάβω ότι κρίνεις το φιλοσοφικό στοχασμό στην ισχύ που έχει με το πέρασμα των χρόνων, πέρα από τα «τότε» δεδομένα. Εκεί φαίνεται η αξία του. Ακόμη, βέβαια, και με τα «τότε» δεδομένα, η συγκεκριμένη φιλοσοφική γραμμή «μπάζει».
Τις λοιπές θεωρητικούρες και εξυπνάδες, συζήτησέ τις με τον Χάουζ. Δε με ενδιαφέρουν.

Καληνύχτα, ή καλό διάβασμα.
οτι να ναι.
3
3
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Αγνωστο

Φοιτητής

H Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 431 μηνύματα.

H Αγνωστο έγραψε: στις 03:46, 18-08-12:

#16
Αρχική Δημοσίευση από Rainbowarrior
Μάλιστα. Κανείς δε σου αφαίρεσε το δικαίωμα να εκφέρεις την άποψή σου. Διαφωνώ με όσα γράφεις κι αυτό γιατί πιστεύω πως είναι επιφανειακά (όταν πχ επικεντρώνεσαι στην κληρονομικότητα της αρετής λες και ο Πλάτωνας δεν έθετε σε πρώτο πλάνο την παιδεία) και απόλυτα (ιδεαλισμός-φασισμός). Την επιδειξιομανία δεν την κατάλαβα. Υποστήριξα μια θέση, διατύπωσες κι εσύ μια άποψη. Δε χρειάζεται να είσαι ερειστικός ούτε να ακυρώνεις το συνομιλητή σου. Όσο για τις θεωρητικούρες, δεν μπορούν να φτάσουν προφανώς όλοι το μεγαλείο της δικής σου σκέψης. Καλή σου νύχτα.
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Rainbowarrior

Φοιτητής

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 1,907 μηνύματα.

O Rainbowarrior έγραψε: στις 03:47, 18-08-12:

#17
Με έπεισες.

Απόλαυσε την εθνόκα*λη και ουτοπική φούσκα μέσα στην οποία ζεις.
Όταν ξυπνήσεις, τα ξαναλέμε.
Κρίμα για τα παιδιά που θα έχεις μαθητές.-
Αρχική Δημοσίευση από Αγνωστο
Όσο για τις θεωρητικούρες, δεν μπορούν να φτάσουν προφανώς όλοι το μεγαλείο της δικής σου σκέψης.
You got the point.

Σχετικά με τα υπόλοιπα, θα πω πως με απασχολεί πρώτα απ' όλα η δύναμη που (δε) δίνει στον άνθρωπο.
Είναι τροφός της εκμετάλλευσης.
Αναλογίσου, ακόμη, ποιοι είχαν πλήρη «πρόσβαση» στο, κατά τα άλλα κοινωνικό αγαθό, «εκπαίδευση».

Καληνύχτα, lady.
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

DrHouse (intelligentsia)

Φοιτητής

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 3,368 μηνύματα.

O DrHouse Ψάξε με,θα με βρείς στους εφτιάλτες σου. έγραψε: στις 03:58, 18-08-12:

#18
Αρχική Δημοσίευση από venividivici43946
Όταν διαβάζω ένα βιβλίο, αφήνω κατά μέρος τις κομματικές παρωπίδες και προσπαθώ να αντλήσω το ζουμί, τοποθετημένο στο πλαίσιο της εποχής του συγγραφέως. Θεωρώ, ίσως ορθώς ίσως λανθασμένα, ότι οποιοσδήποτε έχει κάτι να πει και έγκειται σε μένα πώς θα λάβω το μήνυμα και θα το επεξεργαστώ.
Αν ακολουθούσα την άποψή σου για τη λογοτεχνία, θα είχα διαβάσει το 1/10 των βιβλίων και μόνο ομοϊδεατών μου. Ευχαριστώ, δε θα πάρω.
Το οτι κατι συνεβη στην εποχη του συγγραφεα,και φυσικα το αναλυουμε συσχετιζοντας εκεινη την εποχη με το γεγονος,δεν το αναιρει απο το να ειναι λαθος με τα σημερινα δεδομενα.

And...finally,οι χαρακτηρισμοι μου δεν εχουν να κανουν με καμια κομματικ παρωπιδα που προφανως μου φορτωνεις.


Αρχική Δημοσίευση από Αγνωστο
Αρχικά είναι ανόητο να εξετάζει κανείς από την πλατωνική πραγματεία, μονάχα την πολιτειολογία, αγνοώντας τις πλατωνικές απόψεις περί ηθικής, οντολογίας, κτλ, και να προβαίνει σε επιφανειακούς και αστήριχτους χαρακτηρισμούς. Και εστιάζω την προσοχή μου στο θέμα της πολιτικής: Από τον ορισμό που σου παραθέτω αλλά και την άποψή σου περί φασισμού, ποια στοιχεία συνηγορούν ακριβώς στην ανακήρυξη του Πλάτωνα σε φασίστα; Πρόσεξε! Όχι απόλυτο, αριστοκράτη, ή (ιδιότυπο) φιλομονάρχη. Αυτά είναι λίγο- πολύ γνωστά. Προσωπικά διαφωνώ σε πολλά από τη διδασκαλία του Πλάτωνα,καθώς πέραν του ότι δε βρίσκουν άμεση εφαρμογή, αρκετά στερούνται τω όντι δημοκρατικότητας ή και ανθρωπισμού.


Η αμετροέπεια έχει να κάνει πρωτίστως με την αυτοσυγκράτηση του άλλου. Προσέχεις να μιλάς μετρημένα όχι γιατί σέβεσαι τον άλλο, αλλά διότι προσπαθείς να μην εκτίθεσαι.
Ο Πλατωνας πιστευε σε εξοχες φυσεις,σε βασιλεις Φιλοσοφους που ηθελε να κυβερνησουν αυτοι και μονο αυτοι,οδηγησε την Δημοκρατια σε μια παρερμηνευση και πολλα αλλα.Ολα αυτα τον κανουν φασιστα.
Επισης,ειπα οτι σε καποιο κειμενο του,γινεται αναφορα για την ευγονικη.Ειχα παραθεσει σε αλλο θρεντ το αποσπασμα,οταν το ξαναβρω θα το παραθεσω.Αυτο και αν δεν τον κανει φασιστα

Εν κατακλειδι,οπως καταλαβαινεις,το φορουμ δεν ειναι κανενα φιλοσοφικο φορουμ και δεν σηκωνει παρομοιες συζητησεις,λογω εκτασης και αναλυσης.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

venividivici43946

Φοιτητής

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 3,194 μηνύματα.

O venividivici43946 έγραψε: στις 04:15, 18-08-12:

#19
Δρ Χάουζ,

Υπάρχει διάσταση απόψεων. Λογικό και θεμιτό, δεδομένου ότι κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και αντιλαμβάνεται με το δικό του τρόπο τα πράγματα.
Καλό βράδυ.

Υγ. Δε διαφωνώ ότι υπάρχουν λανθασμένες απόψεις και μη αποδεκτές σήμερα, όπως σωστά έγραψες.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Αγνωστο

Φοιτητής

H Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 431 μηνύματα.

H Αγνωστο έγραψε: στις 13:31, 18-08-12:

#20
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια

  • Παρόμοια Θέματα
    • Ύψος και ανησυχίες - Από tweetyslvstr
      Το θέμα έχει λάβει 26 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Νεανικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 02-12-15 στις 22:29.
    • Βάρος και ανησυχίες - Από Σπυρακος (^^)
      Το θέμα έχει λάβει 113 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Νεανικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 21-09-13 στις 06:31.
    • Υπαρξιακές ανησυχίες... - Από Dhmh
      Το θέμα έχει λάβει 60 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Νεανικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 16-09-12 στις 19:20.
    • Ανησυχίες για το μέλλον μου - Από DoukiMan
      Το θέμα έχει λάβει 15 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 14-09-11 στις 18:25.
  • Προηγούμενο Θέμα Επόμενο Θέμα