Maria04
Νεοφερμένο μέλος
Η Maria04 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 43 μηνύματα.

23-08-25

00:31
Τιπς για επιτευξη υψηλου βαθμου στις πανελλήνιες στα αρχαια
Searching
Νεοφερμένο μέλος
Ο Searching αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 18 μηνύματα.

23-08-25

02:19
Ξεκινώντας από το άγνωστο,οφείλεις να γνωρίζεις άριστα έναν βασικό(όσο μεγαλύτερος τόσο το καλύτερο και μην υποφέρεις με τις προθέσεις,είτε βγάζεις είτε βάζεις και σε κάθε περίπτωση μάθε τη νοηματική μεταβολή που προκαλεί η προσθήκη της αν π.χ ξέρεις την απλή λέξη) αριθμό λέξεων που είτε δε χρησιμοποιούνται πλέον,είτε διατηρούνται ως λόγιες,είτε έχουν μεταβληθεί ριζικά,είτε έχει αλλάξει το νόημά τους,είτε έχουν σημαντικά(σχετικό)και πολλαπλά νοήματα στα αρχαία.Υπάρχουν στα κείμενα των βιβλίων και των τριών τάξεων γλωσσάρια νομίζω,ιδίως της α' έχει στο τέλος ,και πέρα από την τριβή με άπειρα ή τέλος πάντων πολλά κείμενα(που είναι υψίστης σημασίας),έ και στο εμπόριο υπάρχουν άλλα και στο διαδίκτυο κ.α. και εμπλουτίζεις τα νέα σου(Ελληνικά).Μαθαίνεις άριστα γραμματική και συντακτικό(όσον αφορά τα σχολικά βιβλία,καλό θα ήταν να έχεις ή προμηθευτείς κάπως το συντακτικό γυμνασίου,οι περισσότεροι καθηγητές τη μελέτη από εκείνο προκρίνουν.Για τη γραμματική(μαθαίνεις άριστα βασικούς χρόνους,μιλάμε άριστα!!),ξεχωρίζεις αυστηρά ονοματικό από ρηματικό μέρος και αναζητάς πάντοτε γενικές αρχές που διέπουν τους κανόνες,τη σχέση με τα νέα(που πιστεύω πως γνωρίζεις)και οφείλεις να μην αγνοείς καμία παρατήρηση-εξαίρεση(ορισμένες είναι αυτό ακριβώς που θέλουν οι εξεταστές)(πρόσεχε ξανά τονισμούς και σύνθετα,τονίζω!!!Για το συντακτικό,η εξάσκηση με τα κείμενα,η δημιουργία(δεν ξέρω)ίσως κάποιων πινάκων (καλύτερα μόνη σου)και πάλι ο ξεκάθαρος διαχωρισμός των επι μέρους φαινομένων βοηθά.Όσον αφορά το λεξιλόγιο,πάλι η τριβή με πολλά κείμενα είναι ενισχυτικός παράγοντας,εν προκειμένω στην απομνημόνευση.Για την ερμηνευτική,μεταφράζεις και λες με δικά σου λόγια(βλέπε περίληψη γλώσσα)όλα αυτά που συνέβησαν ή υποστηρίζονται με παραπομπές,με εστίαση στο νόημα,ίσως πιθανοί σύνδεσμοι και επιρρηματικές σχέσεις να σε βοηθήσουν εδώ.Η απάντηση πρέπει να έχει την πλήρη δομή παραγράφου με κατακλείδα και θεματική,για αυτό και μην υποτιμάς εισαγωγικά σημειώματα,λοιπές γενικές γνώσεις που διαθέτεις και στοιχεία κειμένου.Αυτό είναι το άγνωστο.Γενικά.Με 4-6 ασκήσεις.Για το γνωστό,η πρώτη άσκηση κατανόησης είναι συνήθως απλούστατη(δεν αποστηθίζεις μετάφραση,απλά γνωρίζεις λέξη προς λέξη το νόημα,γνώσεις αρχαίων(αγνώστου)επιταχύνουν τη διαδικασία.Για την άσκηση εισαγωγής,τι να πω,απλά επικεντρώνεσαι σε όλα τα δεδομένα (πρόσωπα,αριθμούς,απόψεις,γεγονότα κ.α)και δεν σκοτώνεσαι στην ακριβή διατύπωση,αλλά στην επανάληψη.Για την λεξιλογική,στην οποία συνηθίζονται τελευταία σφαγές(πάλι οι γνώσεις αγνώστου π.χ αρχικών χρόνων(διάφορες μεταβολές του θέματος ρήματος,και ο γενικότερος εμπλουτισμός του λεξιλογίου στα ελληνικά είναι απαραίτητος,όπως φυσικά και η εξάσκηση(με κάθε ιστορική μορφή της άσκησης υπό την οποία έχει εξεταστεί),ειδικά το παιχνιδάκι με τις έρημες προθέσεις).Για την ερμηνευτική και το πράλληλο καταθέτεις ψυχή(σε κάθε επίπεδο) χωρίς βέβαια να ξεπερνάς κανά 30λεπτο για την κάθε μια(χρονικός πόλεμος σίγουρα,μην παραπονιέσαι θα υπάρχουν κάπου αλλού άνθρωποι που θα tryhardάρουν με απαιτητικά μαθηματικά, πιθανολογώ, στην αίθουσα των εξετάσεων).
Τι πρέπει να παραθέσεις;Τα άριστα ενσωματωμένα και κατάλληλα,όσο το δυνατόν ακέραια σχόλια Φακέλου υλικού,με αρχή και (συνήθως) τέλος τα της σχετική ενότητος(μην ξεχνάς παραπομπές,δομή παραγράφου και υποχρεωτικά αναφορά στοιχείων κειμένου ή και κειμένων(στο παράλληλο),στο οποίο επισημαίνεις ιδανικά αρχικά την σχέση των νοημάτων-απόψεων(πχ αντίθεση-σύγκλιση,αν η ερώτηση είναι γενική και αφιερώνεις είτε διαφορετική παράγραφο για το κάθε απόσπασμα και τα σχετικά νοήματα που εξετάζονται σε σχέση με εκείνα του άλλου,είτε όλα μαζί(μάλλον όχι,γιατί μπορείς να χαθείς ή και να υπερφορτώσεις μια παράγραφο πιστεύω).Εκτός σχολίων και στοιχείων,εξετάζεται η κατανόηση των κειμένων(κατά βάση φιλοσοφικού περιεχομένου,αν και το παράλληλο μπορέι να είναι λογοτεχνικό με σχετικά λανθάνουσα φιλοσοφική υφή
).Οπότε,παθιάζεσαι με τους φιλοσόφους,με τις γνώσεις που αποκομίζεις και κατανοείς μέσω μετάφρασης,των εισαγωγικών σημειωμάτων,της εισαγωγής του βιβλίου Φ.λόγος,τών συζητήσεων στις τάξεις(δεν ξέρω)και όσων σχετικών,πάντα με τα κείμενα και ειδικά με τα ζητούμενα της ερώτησης(στα οποία αδιαπραγμάτευτα εστιάζεις μετά από μια δημιουργική εισαγωγή)γνώσεων έχεις αποκομίσει είτε προσωπικά (π.χ σχετική μελέτη,φιλοσοφική,διαδίκτυο,προβληματισμός και τα λοιπά),είτε τέλος πάντων με εύστοχη και δημιουργική χρήση αυτών των έρημων ερμηνευτικών σχολίων που βρίσκεις ονλάιν(πχ study4exams) και σε φροντιστηριακά βιβλία(προφανώς εύστοχα και με δικά σου λόγια).Η αλληλουχία των νοημάτων στις απαντήσεις σου δε τίθεται υπό διαπραγμάτευση,όπως επίσης και η λογική στην οποία θα πρέπει να βασίζονται όσα παραθέτεις,τα οποία φυσικά συνοδεύεις και με παραπομπές και με αξιόλογες μορφολογικές επισημάνσεις(βλέπε β και γ θέμα γλώσσας).Για ειδικότερες απορίες ξαναρώτα.Να προσπαθήσεις να συνηθίσεις να τα δίνεις όλα στα γραπτά και να αποδίδεις άριστα ακόμη και σε δύσκολα θέματα,αν στοχεύεις υψηλά.(Ναι,το χέρι ίσως πονέσει για να τα γράψεις καλό βαθμό π.χ που πήρα εγώ 18.3 με 13 περίπου γεμάτες σελίδες).Αυτά πιστεύω και ειδικές απορίες καλοδεχούμενες και επιθυμητές.


