Sokf
Νεοφερμένο μέλος
Η Sokf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών. Έχει γράψει 15 μηνύματα.

11-08-25

10:25
Για να πάρεις έναν υψηλό βαθμό βιολογίας (ει δυνατόν 20),ειναι ανάγκη να παπαγαλισεις αυτολεξεί όλο το βιβλίο;
Aria2006
Νεοφερμένο μέλος
Η Aria2006 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 48 ετών και Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 27 μηνύματα.

11-08-25

11:51
Ρώτησα τη κορη μου που ήταν και αυτή 3ο πεδίο και η απάντηση της ήταν, όσον αφορά τη θεωρία του βιβλίου του σχολικού να είναι η γνώση της θεωρίας πάρα πολύ καλή, ειδικά αν στοχεύεις στο 20. Φυσικά δεν είναι απαραίτητο μόνο αυτό, αλλα εστίασε πολύ στη θεωρία του σχολικού βιβλίου.
Vera
Νεοφερμένο μέλος
Η Vera αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 69 μηνύματα.

11-08-25

17:22
Έδωσα το 2024 και έγραψα 19.7 στην Βιολογία ( 100 ο ένας διορθωτής και 97 ο άλλος ) .Θεωρώ οτι δεν είναι αναγκαίο να να ξέρεις απ' έξω την θεωρία , αρκεί να την έχεις κατανοήσει και να την έχεις μάθει πάρα πολύ καλά ( και με τα δικά σου λόγια να γράψεις την θεωρία είσαι καλά , αρκεί να χρησιμοποιήσεις τις λέξεις κλειδιά ) .Καλό θα ήταν να σημειώνεις του ορισμούς του βιβλίου (πχ ποιοι είναι οι γενετικά τροποποιημένοι μικροοργανισμοί ) είτε σε ένα τετράδιο , είτε σε μια κόλλα χαρτί είτε σε flashcards και να τους κάνεις τακτικά επανάληψη , γιατί οι διορθωτές περιμένουν να τους γράψεις απέξω . Τώρα , για τις ασκήσεις δεν είναι απαραίτητο να γράψεις παπαγαλία την όλη θεωρία γιατί : (1) Θα χάσεις πολύτιμο χρόνο από την ώρα τις εξέτασης (2) Θα αγχωθείς μην ξεχάσεις κάτι και αυτό θα σε τραβήξει πίσω (3) Αρκετές φορές αν πας να γράψεις απέξω το βιβλίο σε ασκήσεις μπορεί να γράψεις και πράγματα που δεν χρειάζονται και να σου κόψουν μονάδες για αυτό .Για να πάρεις έναν υψηλό βαθμό βιολογίας (ει δυνατόν 20),ειναι ανάγκη να παπαγαλισεις αυτολεξεί όλο το βιβλίο;
Αυτά είχα να πω ! Καλή επιτυχία !
nucomer
Νεοφερμένο μέλος
Ο nucomer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 70 μηνύματα.

11-08-25

17:47
Όπως είπε και μια ψυχή κάποτε, "Τα θέματα ήταν για πολύ καλούς παπαγάλους".
Βαθιά κατανόηση της θεωρίας και όσο πιο κοντά στη πιστή αποτύπωση της σύμφωνα με το βιβλίο.
Αυτό θεωρώ είναι το σημαντικό, ώστε με χρήση κριτικής σκέψης να κατανοήσει κάποιος το ερώτημα, όσο παγίδα και αν είναι, και η παπαγαλία θα βοηθήσει στην έκφραση της απάντησης ώστε να μην αφήσει πολλά περιθώρια παρερμηνείας από τους διορθωτές.
Να σημειωθεί ότι το κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή, απαιτεί διορθωτή που να καταλαβαίνει ένα τικ παραπάνω και να έχει τη διάθεση να ασχοληθεί, ειδάλλως χωρίς παρέμβαση της κεντρικής επιτροπής, οι πιθανότητες είναι να μηδενιστεί εφόσον παρεκκλίνει της ενδεικτικής απάντησης.
Βαθιά κατανόηση της θεωρίας και όσο πιο κοντά στη πιστή αποτύπωση της σύμφωνα με το βιβλίο.
Αυτό θεωρώ είναι το σημαντικό, ώστε με χρήση κριτικής σκέψης να κατανοήσει κάποιος το ερώτημα, όσο παγίδα και αν είναι, και η παπαγαλία θα βοηθήσει στην έκφραση της απάντησης ώστε να μην αφήσει πολλά περιθώρια παρερμηνείας από τους διορθωτές.
Να σημειωθεί ότι το κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή, απαιτεί διορθωτή που να καταλαβαίνει ένα τικ παραπάνω και να έχει τη διάθεση να ασχοληθεί, ειδάλλως χωρίς παρέμβαση της κεντρικής επιτροπής, οι πιθανότητες είναι να μηδενιστεί εφόσον παρεκκλίνει της ενδεικτικής απάντησης.
Kougami
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ο Kougami αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 259 μηνύματα.

11-08-25

17:52
Καταρχάς είναι λάθος η χρήση του όρου σε ένα θετικό μάθημα όπως είναι η βιολογία. Παπαγαλία σημαίνει να μαθαίνεις κάτι "απέξω" χωρίς ωστόσο να κατανοείς τι είναι αυτό που έμαθες. Η σωστή λέξη είναι αποστήθιση. Για να μπορέσεις να αποστηθίσεις ωστόσο είναι σημαντικό σε πρώτη φάση να έχεις κατανοήσει πολύ καλά τι είναι αυτό που διαβάζεις. Από εκεί και πέρα η αποστήθιση που χρειάζεται προφανώς δεν απαιτεί να ξέρεις μέχρι και το κόμμα από το κείμενο του βιβλίου, αλλά πχ ορολογία και λέξεις κλειδία είναι αναγκαίο να τα αποστηθίσεις γιατί δεν μπορούν να ειπωθούν με άλλα λόγια.
Η καλή κατανόηση και αποστήθιση θεωρώ είναι κομβική και για τις ασκήσεις, ώστε πέρα από την επίλυση τους (που προυποθέτει να έχεις καλό υπόβαθμο της θεωρίας) θα είσαι σε θέση να αναπαράγεις και τα σωστά χωρία του βιβλίου ώστε να αιτιολογήσεις επαρκώς την απάντηση σου.
Η καλή κατανόηση και αποστήθιση θεωρώ είναι κομβική και για τις ασκήσεις, ώστε πέρα από την επίλυση τους (που προυποθέτει να έχεις καλό υπόβαθμο της θεωρίας) θα είσαι σε θέση να αναπαράγεις και τα σωστά χωρία του βιβλίου ώστε να αιτιολογήσεις επαρκώς την απάντηση σου.
despoina13
Νεοφερμένο μέλος
Η despoina13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 40 μηνύματα.

11-08-25

19:40
Σε πρώτη φάση η αποστήθιση της θεωρίας είναι αναγκαία γιατι όσο πιο νωρίς είσαι στο πέρασμά της ύλης τόσο λιγότερα έχεις κατανοήσει ουσιαστικά,γιατί δεν έχεις πιάσει τόσο πολύ τη φιλοσοφία του μαθήματος.Αν παρακολουθείς, λύνεις ασκήσεις και καταλαβαίνεις αυτό που διαβάζεις θα δεις ότι όσο περνάει ο καιρός όλα "κλειδώνουν" μεταξύ τους και δεν παπαγαλιζεις γιατί απλα δεν χρειάζεται. Πολύ σημαντικες είναι οι ασκήσεις θεωρίας τύπου πολλαπλής ή σλ και κάποιες συνδυαστικες ερωτήσεις που υπάρχουν συχνά σε βοηθήματα γιατί εκεί βλέπεις τι έχεις καταλάβει πραγματικά και βλέπεις τυχόν ελλείψεις.
Sokf
Νεοφερμένο μέλος
Η Sokf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών. Έχει γράψει 15 μηνύματα.

11-08-25

20:01
Ευχαριστω πολυυΚαταρχάς είναι λάθος η χρήση του όρου σε ένα θετικό μάθημα όπως είναι η βιολογία. Παπαγαλία σημαίνει να μαθαίνεις κάτι "απέξω" χωρίς ωστόσο να κατανοείς τι είναι αυτό που έμαθες. Η σωστή λέξη είναι αποστήθιση. Για να μπορέσεις να αποστηθίσεις ωστόσο είναι σημαντικό σε πρώτη φάση να έχεις κατανοήσει πολύ καλά τι είναι αυτό που διαβάζεις. Από εκεί και πέρα η αποστήθιση που χρειάζεται προφανώς δεν απαιτεί να ξέρεις μέχρι και το κόμμα από το κείμενο του βιβλίου, αλλά πχ ορολογία και λέξεις κλειδία είναι αναγκαίο να τα αποστηθίσεις γιατί δεν μπορούν να ειπωθούν με άλλα λόγια.
Η καλή κατανόηση και αποστήθιση θεωρώ είναι κομβική και για τις ασκήσεις, ώστε πέρα από την επίλυση τους (που προυποθέτει να έχεις καλό υπόβαθμο της θεωρίας) θα είσαι σε θέση να αναπαράγεις και τα σωστά χωρία του βιβλίου ώστε να αιτιολογήσεις επαρκώς την απάντηση σου.
tan07
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ο tan07 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής ΔΠΘ. Έχει γράψει 156 μηνύματα.

14-08-25

22:21
Προσωπικά να πω και την εμπειρία μου, δεν έμαθα ποτέ απέξω «παπαγαλία» τη θεωρία της Βιολογίας Γ λυκείου, όμως την είχα κατανοήσει απίστευτα καλά και με τις τακτικές επαναλήψεις. Φέτος έχασα ένα πολλαπλής επιλογής το 2025 και οι δύο βαθμολογητές μου έβαλαν γύρω στο 94/100 οπότε δεν θεωρώ ότι κόβουν από την παπαγαλία πλέον, όπως παλιότερα. Και γενικότερα με τη Βιολογία πανελληνίων έχει αλλάξει το θέμα της αποστήθισης γιατί πλέον, εκτός απο κάποια πολλαπλής και Β θέματα, δινουν προτεραιότητα στη κριτική σκέψη του εξεταζόμενου. Σε κανένα σχολικό βιβλίο της βιολογίας Γ λυκείου δεν γράφει πχ στο ανασυνδυασμένο 4ο κεφάλαιο ότι αν πρέπει υποχρεωτικά η ίδια ενδονουκλέαση να κόβει και το πλασμίδιο και το γονίδιο, και όμως όταν άλλη ενδονουκλέαση κόβει το πλασμίδιο και άλλη το γονίδιο ενώ εχουν ίδια άκρα, περιμένουν τον εξεταζόμενο να «μαντέψει» (να μυρισει τα νυχια του) ότι μπορεί να γινει ο ανασυνδυασμός. Είναι κάτι που έχει μπει καποιες φορές στις πανελλαδικές και προφανώς το βιβλίο δεν έλεγε καμία πληροφορία ότι κατι τέτοιο ειναι δυνατό. Είχα φίλη που έριχνε πολλές ώρες για την αποστήθιση και στο τέλος έγραψε χειρότερα από μένα, οπότε προσοχή και στις ασκήσεις αλλά και στη θεωρία να μην χάνονται μονάδες.
Huener
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η Huener αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 141 μηνύματα.

18-08-25

16:32
Προσωπικά, η δική μου εμπειρία έχοντας δώσει δύο φορές πανελλήνιες: Το 2024 έγραψα 19,7 βιολογία (98/99) και το 2025 19,6 (98/98). Σίγουρα χρειάζεται να ξέρεις σε ένα εξαιρετικό επίπεδο τη θεωρία του σχολικού βιβλίου, αν είναι δυνατόν αυτολεξεί σε μερικά σημεία για να μπορέσεις να την αξιοποιήσεις όταν γράφεις τις αιτιολογήσεις σου (πχ δράση ενζύμων αντιγραφής, δομή γενετικού υλικού, μεταλλάξεις κ.ά). Σε κάθε περίπτωση, όμως, όπως ήδη έχει προαναφερθεί πολλάκις, οι πανελλήνιες απαιτούν από εσένα, ειδικά στο μάθημα της Βιολογίας, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ώστε να μπορέσεις να ανταποκριθείς με επιτυχία στο σύνολο των ζητούμενων. Πάντως, για όλο το πρώτο τεύχος και για τα κεφάλαια 1, 2, 7, 8 και 9 από το β τεύχος, θα σε συμβούλευα να προσπαθήσεις να μάθεις απέξω τη σχετική θεωρία για να μην χάσεις από τα θέματα θεωρίας (α και β). Ας πούμε φέτος αν δεν θυμώσουν ότι τα χιάσματα είναι ορατά με οπτικό μικροσκόπιο (πληροφορία που υπάρχει καλά κρυμμένη μέσα στο κείμενο του σχολικού), θα έχανες τσάμπα και βερεσέ 5 πολύτιμες μονάδες στα 100 (ή 1 ολόκληρη μονάδα στα 20!).
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 0 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 78 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Kostpapas
- Dr.Katalyst
- pnf292
- tan07
- Sokf
- jellojina
- Kafkinos
- Wonderkid
- elenitren
- JohnOppie
- Vera
- thewitcher
- nucomer
- ang12_012
- Corfu kitty
- Scandal
- abyssiniancat
- Dion G.
- jYanniss
- Than003
- FNC_Sophia
- st.krf
- Drscientist
- panosT436
- elefther1ou_
- elinamav
- E.Z
- Atrlef
- Panatha mono
- blissele
- Mammy Nun
- P.Dam.
- sugarhoneyloveee
- BatGuin
- aris65
- sophieee
- testusernameyes
- Xryssa
- Sotiris 12
- Joji
- charmander
- sakplat
- many of Filip
- Hased Babis
- Hmmytheos
- Dr. Gl. Luminous
- bigguy
- Fwteini69
- nicole1982
- m.b.
- trifasikodiavasma
- Martheos
- Ilias__
- redpointer
- psychoticwaltz
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.