Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια

Ποια είναι η γνώμη σας για το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 22)
  • Θετική

    Ψήφοι: 1 4.5%
  • Μάλλον θετική

    Ψήφοι: 7 31.8%
  • Αρνητική

    Ψήφοι: 10 45.5%
  • Μάλλον αρνητική

    Ψήφοι: 1 4.5%
  • Δεν το έχω διαβάσει/Δεν ασχολούμαι

    Ψήφοι: 3 13.6%

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,008 μηνύματα.
Ε, σχεδον αναμενομενο ηταν.Στο τελος λογικα μονο ΕΚΠΑ ΑΠΘ και ΕΜΠ θα μεινουν 'ανοιχτα'

Στο Βασιλικό διάταγμα ίδρυσης των Πανεπιστημίων Πατρών και Ιωαννίνων αναφέρεται ότι ιδρύθηκαν με σκοπό να αποτελέσουν τα πρότυπα Πανεπιστήμια της χώρας συμβάλλοντας στην βελτίωση της υπάρχουσας επιστήμης των άλλων Πανεπιστημίων με πρωτοποριακές περιοχές έρευνας. Το Πανεπιστήμια Πατρών και Ιωαννίνων ιδρύθηκαν επί χουντικής περιόδου και από τότε μέχρι σήμερα, αποτελούν κορυφαία Πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα. Είναι λίγο απίθανο να κλείσουν. Μη συγκρίνουμε το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας ή της Πελ/σου με το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, της Κρήτης...λόγω διαφοράς επιστημονικού έργου και διεθνούς αναγνώρισης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
Οχι, δεν προσπαθησα να τα μειωσω η κατι, μια χαρα πανεπιστημια ειναι, απλως αμα μεινουν καποια ανοιχτα, η λογικη λεει οτι αυτα θα ειναι τα πανεπιστημια που βρισκονται σε πιο μεγαλα αστικα κεντρα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,008 μηνύματα.
Βέβαια Πανεπιστήμια όπως της Θεσσαλίας, Δυτ.Μακεδονίας, Πελοποννήσου,...ιδρύθηκαν σε μια νύχτα για τα «κομματικά» παιδιά και την τοπική αγορά της γκαρσονιέρας και του μπιλιαρδάδικου..Mιλάμε για Πανεπιστήμια προχειροστημένα...υπό τις ευλογίες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, εποχές που έδενες τα σκυλιά με λουκάνικα. Την ίδια λογική ακολούθησε και η ίδρυση πολλών ΤΕΙ..που μετονομάστηκαν σε Α-ΤΕΙ. Αλλά το καλύτερο θα ήταν να προσφέρονταν δίγλωσσες σπουδές και δίδακτρα μόνο για ξένους φοιτητές από άλλες χώρες. Τότε θα υπήρχε τόνωση της τοπικής αγοράς και η οικονομική βιωσιμότητα του Πανεπιστημίου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Είναι πολύ επικίνδυνο αυτό, γνωρίζω κάποιον που βίωσε κάτι παρόμοιο πριν 9-10 χρόνια (σπούδαζε νομική) και του έκλισαν την σχολή.. Δεν θυμάμαι που ακριβώς ήταν .. (νομίζω Κρήτη). Και επί 2-3 χρόνια προσπαθούσαν τα παιδιά να βρουν το δίκιο τους!!! Ήταν εκτός και το υπουργείο παιδείας σφύριζε αριστερά και δεξιά!. Κάτι παιζόταν κομματικά.. Τα κατάφεραν μετά από αγώνα να μεταγραφούν σε άλλο πανεπιστήμιο (Νομίζω ότι τους έστελνε ο πρύτανης να γραφτούν σε χ σχολή.. και ο άλλος ο πρύτανης ήταν άλλο κόμμα και τους έδιωχνε τους μαθητές. Tα βρήκαν στα δικαστήρια)! Δεν είναι παιχνίδια αυτά, να περάσουμε κάπου και να συμβεί κάτι τέτοιο!

Δεν έχει το δικαίωμα το υπουργείο παιδείας να μας πασάρει κάτι που είναι για κλείσιμο, είναι εγκληματικό.
Αλήθεια τι θα κάνουν τα παιδιά που σπουδάζουν εκεί αν γίνει το κακό? Και είχε καλά σχόλια αυτή η σχολή!! Πάλι καλά που δεν την δήλωσα (παρόλο τα χαμηλά μου μόρια.. χεχε).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Το Νομοσχέδιο θέλει, μεταξύ άλλων, να καθιερώσει τις «επώνυμες έδρες». Αυτές είναι έδρες καθηγητών οι οποίες θα μπορούν να χρηματοδοτούνται από οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, δημόσιο ή ιδιωτικό.

Δείτε τι έγινε στην Γερμανία με αυτό το σύστημα: https://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_100076_19/07/2011_449758
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Μέχρι και στα δικαστήρια θα προσφύγουν οι πανεπιστημιακοί διότι το χαρακτηρίζουν αντισυνταγματικό και οι πρόεδροι τον ΤΕΙ απέρριψαν την πρόταση Διαμαντοπούλου για να καθίσουν στο τραπέζι συζητήσεων, διότι πιστεύουν ότι είναι τετελεσμένο το νομοσχέδιο και τους κοροϊδεύει..
Το ότι θα δημιουργηθεί ένας πανικός από Σεπτέμβριο και μετά είναι σίγουρο.

(αυτές οι πληροφορίες γράφτηκαν χθες και σήμερα στα ειδησεογραφικά μπλογκς).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,103 μηνύματα.
oτι και να γίνει δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]Σήμερα υπήρξε μία διαδικασία απó το ΥΠΕΠΘ με την οποία απαντούσαν σε ερωτήσεις διαφóρων πολιτών οι οποίες τέθηκαν ή μέσω του Blog του ΥΠΕΠΘ ή μέσω του twitter...
Εν πάσει περιπτώσει το ΥΠΕΠΘ μετά τη λήξη της διαδικασίας, έβγαλε ανακοίνωση óτι απαντήθηκαν óλες
οι ερωτήσεις (https://www.minedu.gov.gr/blog/?p=362). Αυτó, óμως, ΔΕΝ ισχύει. Δείτε σε ποιές ερωτήσεις
επέλεξε το ΥΠΕΠΘ να ΜΗΝ απαντήσει εδώ: https://www.minedu.gov.gr/blog/?p=343 (το υπεπθ απαντά ως Minedublog).
[/FONT]
[/FONT]
oτι και να γίνει δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα :(
Και ποια είναι επομένως η πρότασή σου;
Να μην κάνουμε τίποτα;
Διαφωνώ και με το να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια και με το ότι δεν θα επιτευχθεί τίποτα.
---
Και μη ξεχνάμε την συγκέντρωση υπογραφών (εδώ: https://www.gopetition.com/petitions/support-the-public-university.html). Μπορεί να μη φαίνεται σπουδαίο, αλλά μπορεί και να φανεί στο τέλος σε συνδυασμό και με άλλα μέσα. Ήδη έχουν υπογράψει πάρα πολλοί πανεπιστημιακοί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
εγώ παρατήρησα ότι τα φροντιστήρια (παραπαιδεία γενικότερα), δεν αντιδρά έντονα.. μήπως θα εκκολαφτούν ως έδρες και διορθωτές μετά??? Γιατί τόση σιωπή? παλιά που προσπάθησαν να ανοίξουν τα πανεπιστήμια (χωρίς όλο αυτό το μπαράζ άκυρων νόμων), έγινε πανικός από τα φροντιστήρια που θα έχαναν το ψωμί τους.

Πάλι καλά που έδωσες αυτό το λινκ ερωτήσεων. Έκανα και εγώ μια πριν λίγο, αλλά δεν νομίζω να πάρω ποτέ απάντηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

eco-warrior

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μπάμπης ή Αμφιάραος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Βουλγαρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 925 μηνύματα.
Τροφή για σκέψη:

- Πόσο διαφέρουν σήμερα στο πρώτο έτος οι οδηγοί σπουδών Πολιτικός Μηχανικός, Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, Μηχανολόγος Μηχανικός, Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός, Μεταλλειολόγος Μηχανικός, Μηχανικός Ορυκτών Πόρων, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Ηλεκτρονικός Μηχανικός, Χημικός Μηχανικός, Μηχανικός Περιβάλλοντος?

- Πόσο διαφέρουν σήμερα στο πρώτο έτος οι οδηγοί σπουδών των Φιλολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας, ΦΠΨ, Φιλοσοφίας?

- Πόσο διαφέρουν σήμερα στο πρώτο έτος οι οδηγοί σπουδών Μαθηματικών, Φυσικής Χημείας, Γεωλογίας?

- Πόσο διαφέρουν σήμερα στο πρώτο έτος οι οδηγοί σπουδών Οικονομικών Επιστημών, Οικονομικής Επιστήμης, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Εμπορίας & Επικοινωνίας, Λογιστικής & Χρηματοοικονομικών, Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών?

κ.λ.π. κ.λ.π.

Επισήμανση: Στο ΓΠΑ, ο οδηγός σπουδών στα τρία πρώτα χρόνια είναι κατά 90% ίδιος μεταξύ των 6 Τμημάτων που απονέμουν πτυχίο και μόνο στα δύο τελευταία διαφέρουν τα μάλλα...

Γνώμη μου σχετικά με τα έτη σπουδών προπτυχιακά (ουχί Ιατρική):
- Όλα τα Πανεπιστήμια στα 4
- Όλα τα ΤΕΙ στα 3

Διαφορά ετών προπτυχιακών σπουδών --> διαφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα.

Μετά το πτυχίο, +1 έτος το ΜΔΕ...


Ευτυχώς δεν σε διόρισαν υπουργό παιδείας ακόμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Ευτυχώς δεν σε διόρισαν υπουργό παιδείας ακόμη.

Μια επισήμανση: δεν υιοθετώ το πρώτο κομμάτι του προηγούμενου μηνύματός μου. Απλή αναφορά... τροφή για σκέψη...

Η γνώμη μου είναι μόνο τα bolt γράμματα.

Υπουργός? Μπα, χλωμό...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Είμαι κάθετα αντίθετος από αυτό που γράφεις για 4 στα πανεπιστήμια και 3 στα ΤΕΙ. Γιατί τα ΤΕΙ 3??? Δεν είναι κατώτερα, αλλά τεχνολογικά πανεπιστήμια.
Αν ο τεχνολογικός τομέας για εσένα είναι δεύτερης μοίρας.. τότε τι να πω. Όμως συμφωνώ ότι μερικές ειδικότητες άνετα μπορούν να μετατραπούν σε 3ετη. Όχι όμως όλες. Και στα ΑΕΙ μερικές ειδικότητες πρέπει να μετατραπούν σε κάτι άλλο.
Εγώ έκανα ερώτηση χθες στο υπουργείο παιδείας (το μπλογκ που έχουν). Αλλά από ότι φαίνετε δεν το κοιτανε καθόλου. Ακόμη είναι σε στάδιο «awaiting moderation»

Αφού προσπαθούν να φέρουν συστήματα δυτικών χορών. Τότε να τα κάνουν 3+1 και 4+1 (joined, honors), ένα έτος προαιρετικό δηλαδή.. (αυτό δεν σημαίνει με κόστος, αλλά με κριτήρια).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

g1wrg0s

Επιφανές μέλος

Ο 01001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 9,074 μηνύματα.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Είμαι κάθετα αντίθετος από αυτό που γράφεις για 4 στα πανεπιστήμια και 3 στα ΤΕΙ. Γιατί τα ΤΕΙ 3??? Δεν είναι κατώτερα, αλλά τεχνολογικά πανεπιστήμια.
Αν ο τεχνολογικός τομέας για εσένα είναι δεύτερης μοίρας.. τότε τι να πω.

Τα ΤΕΙ και ΑΤΕΙ να τα πεις και ΝΑΣΑ να τα πεις και Μήτσος να τα πεις, για μένα το ίδιο κάνει. Το δεδομένο πλαίσιο των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων με τις μισθολογικέςκαι διοικητικές τους ιεραρχίες και τα δικαιώματα υπογραφής που μπορούν νομικάκατοχυρωμένα να φέρουν λέει ότι διαφέρουν από τα Πανεπιστήμια... Δεν είναι τοθέμα μας αν για μένα τα ΤΕΙ είναι κατώτερα ή ανώτερα από τα Πανεπιστήμια, αλλά από τη γύρω πραγματικότητα. Όποιος δεν τη βλέπει, τότε ζει σε άλλη χώρα...

Και μία ερώτηση: Ο όρος «Τεχνολογικά Πανεπιστήμια» που αναφέρεις πού τον είδες? Η νομοθεσία νομίζω είναι σαφής: Τα ΑΕΙ διακρίνονται στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Άρα τα ΤΕΙ δεν είναι Πανεπιστήμια... Μην λέμε τα ίδια όλη την ώρα...

Όμως συμφωνώ ότι μερικές ειδικότητες άνετα μπορούν να μετατραπούν σε 3ετη. Όχι όμως όλες. Και στα ΑΕΙ μερικές ειδικότητες πρέπει να μετατραπούν σε κάτι άλλο.

Και τώρα με μπέρδεψες. Στην αρχή διαφωνείς κάθετα και τώρα αναφέρεις, ότι συμφωνείς για μερικές ειδικότητες. Και τώρα το κρίσιμο ερώτημα: Ποιες ειδικότητες? Βάσει ποιων κριτηρίων δηλαδή?

Και το επιχείρημα με τις βάσεις, που είναι οι προτιμήσεις 18χρονων από τον Πανελλήνιο διαγωνισμό, δεν στέκει... Η κα Διαμαντοπούλου ανέφερε στην tv "γιατί η ανθοκομία να είναι 4 έτη"? και αναφέρω... γιατί π.χ. το "Εφαρμογές Πληροφορικής στη Διοίκηση-Οικονομία" να είναι 4? ή γιατί η Φυσικοθεραπεία να είναι 4? ή γιατί το Μηχανικών Επιστήμης Υλικών να είναι 5? ή το τεχνολογίας ήχου και εικόνας να είναι 5? κολοκυθιά....

Τί είναι αυτό το "άλλο" που πρέπει να μετατραπούν τα ΑΕΙ?

Αφού προσπαθούν να φέρουν συστήματα δυτικών χορών. Τότε να τα κάνουν 3+1 και 4+1 (joined, honors), ένα έτος προαιρετικό δηλαδή.. (αυτό δεν σημαίνει με κόστος, αλλά με κριτήρια).
΄

Εδώ για ποια αναφέρεσαι? Για όλα? Πανεπιστήμια και ΤΕΙ?

Και δεν είναι σε όλες τις δυτικές χώρες το 3+1. Στη Σκωτία είναι 4 το πρώτο πτυχίο, όπως και Η.Π.Α. Ισπανία και Ιταλία π.χ. είναι όπως Ελλάδα (Πανεπιστήμια 4 ή 5)... Στη Σκανδιναβία υπάρχουν χώρες με το 3+2 ή με τα 5 έχεις πτυχίο και ΜΔΕ πακέτο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Την περίοδο που ζούσα Αγγλία, υπήρχαν πολλές ειδικότητες 3+1 (joined) και 4+1 και αυτό joined.
Τα τεχνολογικά ήταν 3+1 (πληροφορικές, ζωγραφικές, γενικότερα τεχνικά επαγγέλματα) και τα θεωρητικά (νομική, φιλοσοφία, κτλ) ήταν 4+1
Στην Σκωτία είναι 4+1 (πρακτική σε μεγάλη εταιρία) τα τεχνολογικά και πλέον η μοναδική χώρα στην Αγγλία που έχει δωρεάν παιδεία.. τα καλύπτει η κυβέρνηση τα δίδακτρα (3600 λίρες).
Όταν ζούσα εγω Αγγλία, η παιδεία ήταν δωρεάν για τους ευρωπαίους. Τα κάλυπταν όλα η ευρωπαϊκή ένωση. Είχαν όμως 2τες προγράμματα για τους αλλοδαπούς, γλώσσα και εξοικείωση με το αντικείμενο, το οποίο ταυτόχρονα ήταν και δίπλωμα. Αν σκόπευες να κάνεις και προπτυχιακό, αντί 2, έκανες 1 έτος + προπτυχιακό. (έβγαζαν λεφτά με αυτό τον τρόπο, διότι αυτό δεν το κάλυπτε η ΕU). Και το δούλευαν το σύστημα αυτό με κριτήρια των πανεπιστημιακών.. Ορίστε προτάσεις, από το να θάβουμε τα προπτυχιακά, γιατί δεν κάνουν κάτι τέτοιο?

Όσο για το ποιες ειδικότητες να αλλάξουν, το έχω ξαναπεί.. Ένα παράδειγμα είναι η κοινωνιολογία. Σε δυτικές χώρες έχει καταργηθεί και μετατραπεί σε ψυχολογία (ένα κλάδο αυτής). Έτσι και αλλιώς, δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Σίγουρα υπάρχουν και άλλες ειδικότητες τέτοιου είδους. Στον κλάδο του περιβάλλοντος υπάρχουν ένα σορό.. (δασολογία, φυσικό περιβάλλον, θάλασσα, μετρολογία, γεωλογία, κτλ).. θα μπορούσε να είναι 5ετη πρόγραμμα 3 κορμός και 2 κατεύθυνση. Η ακόμη και joined (2 από αυτά σε 1 πακέτο).
Βέβαια δεν γνωρίζω και από πρώτο χέρι τα μαθήματα τους και αν αυτό αρκεί.. Αλλά λίγο πολύ ανήκουν στον ίδιο κλάδο.

Εσύ σκέπτεσαι με βάσει τα επαγγελματικά δικαιώματα, εντελώς της προ γιαγιάς μου ιδέες και σύστημα.. Εγώ είμαι υπέρ ενός συστήματος που ο κάθε ένας θα σπουδάζει, αυτό που ακριβώς αγαπά (έτσι η ψυχολογία μας θα είναι καλύτερη και ποιοτικότερη εργασία)!!! Και όχι αυτό που σου δίνει ένα πακέτο ΝΑ με επαγγελματικά δικαιώματα. Σε αυτό το σύστημα, είμαι ΥΠΕΡ το να σταματήσει.. αλλά λαου λαου.. τα πήραν όλα σβάρνα και είναι περισσότερα τα μαστίγια, από τα καρότα αυτού του νομοσχεδίου.. Τα θάβουν περισσότερο από το να εξιχρονιστουν τα πανεπιστήμια . https://www.prionokordela.gr/rokanidia/katevazoun-tous-prytaneis-sto-pezodromio/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Τρώγωντας παράλληλα το τραγανό μου καρπουζάκι...

Την περίοδο που ζούσα Αγγλία, υπήρχαν πολλές ειδικότητες 3+1 (joined) και 4+1 και αυτό joined.
Τα τεχνολογικά ήταν 3+1 (πληροφορικές, ζωγραφικές, γενικότερα τεχνικά επαγγέλματα) και τα θεωρητικά (νομική, φιλοσοφία, κτλ) ήταν 4+1
Στην Σκωτία είναι 4+1 (πρακτική σε μεγάλη εταιρία) τα τεχνολογικά και πλέον η μοναδική χώρα στην Αγγλία που έχει δωρεάν παιδεία.. τα καλύπτει η κυβέρνηση τα δίδακτρα (3600 λίρες).
Όταν ζούσα εγω Αγγλία, η παιδεία ήταν δωρεάν για τους ευρωπαίους. Τα κάλυπταν όλα η ευρωπαϊκή ένωση. Είχαν όμως 2τες προγράμματα για τους αλλοδαπούς, γλώσσα και εξοικείωση με το αντικείμενο, το οποίο ταυτόχρονα ήταν και δίπλωμα. Αν σκόπευες να κάνεις και προπτυχιακό, αντί 2, έκανες 1 έτος + προπτυχιακό. (έβγαζαν λεφτά με αυτό τον τρόπο, διότι αυτό δεν το κάλυπτε η ΕU). Και το δούλευαν το σύστημα αυτό με κριτήρια των πανεπιστημιακών.. Ορίστε προτάσεις, από το να θάβουμε τα προπτυχιακά, γιατί δεν κάνουν κάτι τέτοιο?

Ωραία, αλλα ξεχνάς δύο σημαντικές κοινωνικοπολιτικές παραμέτρους: τις αποικίες και τη γλώσσα (αγγλικά)! Ποιος αλλοδαπός (μαζικά)θα έρθει να μάθει Ελλήνικος? Έχουμε αποικίες τη μισή Αφρική, Ινδία και Πακιστάν να έρθουν για σπουδές? Έχουμε σύστημα υποστροφιών να τους φέρει? Εδώ φέτος έκλεισε και το ΙΚΥ που έδινε κάτι ψιλά για τους Έλληνες... Μόνο στις κλασσικές θεωρητικές επιστήμες κάτι αχνοφαίνεται από το ένα μάτι, λόγω των αρχαίων και της Ιστορίας μας... Για αυτό και έρχονται μόνο από Κύπρο! Ακόμα και ερευνητή αλλοδαπό να δεχθείς, που έχει και την εμπειρία σε διάφορα επίπεδα, για να εργαστεί πρέπει να τον στείλεις σε εφορία και ΟΑΕΕ να ανοίξει βιβλία!!!!! το έπιασες το υπονοούμενο... δεν γίνονται αυτά ακόμα εδώ πέρα....

Και στην Αγγλία τα Polytechniques τα βάφτησαν uni εν μία νυκτί. Αυτα που σήμερα είναι στον πάτο των αξιολογήσεων... εκεί που πάνε μαζικά οι Έλληνες για ΜΔΕ.... γιατί είναι και πιο... φθηνά ή νομίζω?

Όσο για το ποιες ειδικότητες να αλλάξουν, το έχω ξαναπεί.. Ένα παράδειγμα είναι η κοινωνιολογία. Σε δυτικές χώρες έχει καταργηθεί και μετατραπεί σε ψυχολογία (ένα κλάδο αυτής). Έτσι και αλλιώς, δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Σίγουρα υπάρχουν και άλλες ειδικότητες τέτοιου είδους. Στον κλάδο του περιβάλλοντος υπάρχουν ένα σορό.. (δασολογία, φυσικό περιβάλλον, θάλασσα, μετρολογία, γεωλογία, κτλ).. θα μπορούσε να είναι 5ετη πρόγραμμα 3 κορμός και 2 κατεύθυνση. Η ακόμη και joined (2 από αυτά σε 1 πακέτο).
Βέβαια δεν γνωρίζω και από πρώτο χέρι τα μαθήματα τους και αν αυτό αρκεί.. Αλλά λίγο πολύ ανήκουν στον ίδιο κλάδο.

Γιατί η Κοινωνιολογία? Κριτήρια? Μήπως οικονομικά?????? Γιατί έξω άλλαξε σε ψυχολογία? Κοινωνιολογία και ψυχολογία δεν είναι άλλο πράγμα? Και αν όχι γιατί στην Ελλάδα το ένα προτιμάται περισσότερο από ό,τι το άλλο? Μήπως λόγω Ε.Δ.? Δηλαδή ό,τι δεν μας αποφέρει έσοδα το καταργούμε? Ή του αλλάζουμε λίγο ταμπέλα σε πιο φαντεζί για να ελκύει κόσμο? Έτσι απλά καταργούμε επιστήμες? Πού είναι η σφαιρικότητα της επιστήμης που έχουμε χρόοοοονια στην Ελλάδα (Αγγλία θέλουν μόνο τα "απαραίτητα" για αγορά εργασίας...) και γίνανε τόσες κινητοποιήσεις για αυτό το λόγο?

Εσύ σκέπτεσαι με βάσει τα επαγγελματικά δικαιώματα, εντελώς της προ γιαγιάς μου ιδέες και σύστημα.. Εγώ είμαι υπέρ ενός συστήματος που ο κάθε ένας θα σπουδάζει, αυτό που ακριβώς αγαπά (έτσι η ψυχολογία μας θα είναι καλύτερη και ποιοτικότερη εργασία)!!! Και όχι αυτό που σου δίνει ένα πακέτο ΝΑ με επαγγελματικά δικαιώματα. Σε αυτό το σύστημα, είμαι ΥΠΕΡ το να σταματήσει.. αλλά λαου λαου.. τα πήραν όλα σβάρνα και είναι περισσότερα τα μαστίγια, από τα καρότα αυτού του νομοσχεδίου.. Τα θάβουν περισσότερο από το να εξιχρονιστουν τα πανεπιστήμια . https://www.prionokordela.gr/rokanidia/katevazoun-tous-prytaneis-sto-pezodromio/

Δεν σκέφτομαι τελικά μόο εγώ με τα επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά και εσύ τελικά... Αν τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι εντελώς προ-γιαγιάς εποχής, τότε διορθώνουμε δίκαια τα Ε.Δ. και όχι καταργώντας επιστήμες... Η λογική για μένα σε αυτό λέει "να μπορείς να κάνεις αυτό που η κοινωνία σε σπούδασε"! Αν τώρα δεν έχουμε αγορά εργασίας για όλους, τότε περιορίζουμε εισακτέους ή συγχωνεύουμε ομοειδή Τμήματα... Αν δεν υπάρχουν διαφορές σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, τότε όλοι το ίδιο χωρίς ΤΕΙ. Μια χαρά υπάρχουν πλέον και τα ΙΕΚ! Και πάει λέγοντας... Άυτά δεν τα κάναμε...

Δεν ισχυρίστηκα πουθενά ότι δεν σπουδάζουμε αυτό που αγαπάμε. Ίσα-ίσα σπουδάζουμε αυτό που αγαπάμε και μπορούμε να σπουδάσουμε. Αυτό δεν έχει σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα. Ωστόσο, αν κάποιος που αγαπά για παράδειγμα Η/Υ-Ηλεκτρονικά θα πάει ΗΜΜΥ-ροή ηλεκτρονικά, γιατί έχει καλύτερο πακέτο Ε.Δ. και μετά σε Ηλεκτρονικούς που έχει λιγότερα Ε.Δ. και μετά σε ΤΕΙ ηλεκτρονικών που έχει ακόμα λιγότερα Ε.Δ. και πάει λέγοντας.

Αφού ρε παίδες είναι η πραγματικότητα γύρω μας... γιατί έχει ΗΜΜΥ ~18.5-19 και Ηλεκτρονικός ~17 και ΤΕΙ Ηλεκτρονικής ~14 και πάει λέγοντας? Εικονικά είναι????? Δεν αναγνωρίζουμε, ότι τα Ε.Δ. έχουν ένα πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι γύρω μας? Δεν θέλουμε μετά βάσει του κόπου μας και σπουδών μας μετά να εργαστούμε και να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής? Αν όχι και αν σπουδάζουμε για χόμπυ, τότε όλοι μαζικά ξέρω 'γω? Ιστορία της Τέχνης και Ανθοκομία...

υ.γ. Οι σχολές αναφέρθηκαν τυχαία... Υπάρχουν και άλλα σχετικά παραδείγματα για την κάθε περίπτωση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Μετά θα απαντήσω σε όλο το μήνυμα σου, το πρώτο κομμάτι διάβασα και δεν μου αρέσει καθόλου το υφακι σου, στο ποιος θα κάτσει να μάθει ελληνικά.. ίσως αν και αμφιβάλω με αυτό το ύφος, να γνώριζες ότι όλοι οι ξένοι (άγγλοι, γάλοι, γερμανοί, κτλ). Λατρεύουν στο να μαθαίνουν ξένες γλώσσες με πρώτη στην λίστα τους τα Ελληνικά. Οι γερμανοί και γάλλοι είναι κομπλεξικοί με τα αγγλικά, λατρεύουν όμως τα ελληνικά. Οι άγγλοι παρομοίως και πάντα επιλέγουν τα ελληνικά. Τώρα τελευταία διάβαζα ότι και η Αμερική αρχίζει έντονα να μαθαίνει ιστορία και γλώσσα ελληνική..
Ιδίως στην Αγγλία που τα ελληνικά φροντιστήρια και αρχαιοελληνικά είναι μόδα και τρεντυ.. (δεν ξέρω τώρα με την οικονομική κρίση), κάνε μια βόλτα προς τα έξω να ζήσεις.. και όχι να βγάλεις τουριστικές φωτογραφίες.. θα εκπλαγείς. Το ότι εδώ μας πασάρουν τα εβραϊκά και τους μασόνους, υποβαθμίζοντας την ιστορία μας και πολιτισμό, σημαίνει ότι οι απέξω ζουν στο ίδιο σκοτάδι? Αχ… και εγώ όταν έφυγα από εδώ, είχα παρόμοιο υφακι.. αλλά άλλαξα, με άλλαξαν οι ξένοι!.
Αυτό θα μπορούσε η Ελλάδα να το εκμεταλλευτή.. αλλά πουυυυυυυυυυυυυυ, oτιδήποτε εβραϊκό η μουσουλμανικό, γενικότερα οτιδήποτε ανθελληνικό, προωθείτε εδώ..
(μετά θα απαντήσω και στο υπόλοιπο κάνοντας edit, είμαι στην μέση μιας δουλειάς..)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Μετά θα απαντήσω σε όλο το μήνυμα σου, το πρώτο κομμάτι διάβασα και δεν μου αρέσει καθόλου το υφακι σου, στο ποιος θα κάτσει να μάθει ελληνικά.. ίσως αν και αμφιβάλω με αυτό το ύφος, να γνώριζες ότι όλοι οι ξένοι (άγγλοι, γάλοι, γερμανοί, κτλ). Λατρεύουν στο να μαθαίνουν ξένες γλώσσες με πρώτη στην λίστα τους τα Ελληνικά. Οι γερμανοί και γάλλοι είναι κομπλεξικοί με τα αγγλικά, λατρεύουν όμως τα ελληνικά. Οι άγγλοι παρομοίως και πάντα επιλέγουν τα ελληνικά. Τώρα τελευταία διάβαζα ότι και η Αμερική αρχίζει έντονα να μαθαίνει ιστορία και γλώσσα ελληνική..
Ιδίως στην Αγγλία που τα ελληνικά φροντιστήρια και αρχαιοελληνικά είναι μόδα και τρεντυ.. (δεν ξέρω τώρα με την οικονομική κρίση), κάνε μια βόλτα προς τα έξω να ζήσεις.. και όχι να βγάλεις τουριστικές φωτογραφίες.. θα εκπλαγείς. Το ότι εδώ μας πασάρουν τα εβραϊκά και τους μασόνους, υποβαθμίζοντας την ιστορία μας και πολιτισμό, σημαίνει ότι οι απέξω ζουν στο ίδιο σκοτάδι? Αχ… και εγώ όταν έφυγα από εδώ, είχα παρόμοιο υφακι.. αλλά άλλαξα, με άλλαξαν οι ξένοι!.
Αυτό θα μπορούσε η Ελλάδα να το εκμεταλλευτή.. αλλά πουυυυυυυυυυυυυυ, oτιδήποτε εβραϊκό η μουσουλμανικό, γενικότερα οτιδήποτε ανθελληνικό, προωθείτε εδώ..
(μετά θα απαντήσω και στο υπόλοιπο κάνοντας edit, είμαι στην μέση μιας δουλειάς..)

Τώρα που τελειώσα και το καρπουζάκι μου.... Ειλικρινά δεν έχω κανένα υφάκι... Παρεξήγησες... Απόψεις εκφέρουμε...

Άλλο να μαθαίνει κάποιος Ελληνικά για τη γλώσσα γενικά (πχ. στο σχολείο ή κάπου αλλού) και άλλο να τη μάθει και να σπουδάσει στην Ελλάδα (αντί να πάει Β. Ευρώπη ή Η.Π.Α.). Άλλωστε, πόσοι ξένοι υπάρχουν τόσα χρόνια στα Ελληνικά Πανεπιστήμια? Ελάχιστοι και αυτοί για λίγο χάρη του Erasmus... Πριν ανέφερα και το σκόπελο της γραφειοκρατίας.

Παρεμπιπτώντως (όχι ότι έχει και σημασία, αλλά έτσι που το έφερε η συζήτηση) τυγχάνει να έχω ζήσει έξω σε Βόρεια Ευρώπη και Η.Π.Α. για σπουδές και εργασία για μερικά χρόνια. Σπουδές μεταπτυχιακές τυγχάνει και Ελλάδα και έξω...

Πάντως, δεν είδα γύρω μου να ισχύουν και τόσο όσα λες περί Ελληνικών, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,103 μηνύματα.
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]

Και ποια είναι επομένως η πρότασή σου;
Να μην κάνουμε τίποτα;
Διαφωνώ και με το να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια και με το ότι δεν θα επιτευχθεί τίποτα.
.


Πρόταση Φώκου. Να μην κάνουμε καταλήψεις. Να εκδοθούν μπλουζάκια μαύρα που θα φοράμε όλοι οι φοιτητές με ενα συνθηματικο (π.χ. οχι στον νόμο πλαίσιο).
Σαββατα βράδυ θα κάνουμε διαδηλώσεις τύπου Αγανακτισμένων. Να ενωθούν τα φοιτητικά συνδικάτα και να πιέζουμε κάθε βδομάδα διάλογο με τον υπουργό. Να προτείνουμε αλλαγές στον νόμο..... να μην κάνουμε βιαίοτητές....

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Συνεχίζω στο παραπάνω μήνυμα για να μην χαθούμε εδώ πέρα, το γιατί αυτό και γιατι το άλλο, να ρωτήσεις αυτούς που παίρνουν αποφάσεις και αυτούς που φτιάχνουν τα επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν παύει αυτός ο τομέας να είναι λίγο παρεξηγημένος και αμελημένος. Το ξέρω αυτό πολύ καλά γιατί στο νησί μου έχουμε τμήμα ΑΕΙ κοινωνιολογίας. (αν και έχει ζήτηση, πάντα γκρινιάζουν και τα ΕΔ είναι στο επίκεντρο). Αν και πιστεύω ακράδαντα ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα ήταν και είναι τεράστιο πρόβλημα στην Ελλάδα, 1000 φόρες να τα κάψουν στην πυρά.. σπουδάζουν για αυτά και μόνο και κοίτα το χάλι που βρισκόμαστε τώρα.. (από «επιστήμονες» μέσα σε εισαγωγικά).

Η αναφορά μου στην συγχώνευση τμημάτων σε καμιά περίπτωση δεν καταργεί επιστήμες. Και σε καμιά περίπτωση δεν κλείνει τμήματα, η άποψη μου δεν συμβαδίζει με αυτή του υπουργείου, βλέπεις. Αντιθέτως, αυτό που εγώ εννοώ είναι η αναβάθμιση. Μαζεμένα και όμορφα. Απλά αντί να είναι 1 τμήμα με 60 μαθητές η 20, επειδή δεν έχει ζήτηση, να είναι 120-150, το οποίο διασπάτε μετά. Ίσως αυτό βοηθούσε και λίγο στην καλύτερη οργάνωση και ανάπτυξη – συμμετοχή φοιτητών σε διάφορα προγράμματα. Αν πας στο τμήμα περιβάλλοντος εδώ , το αποκαλούν στοιχειωμένο, γιατί δεν πάει κανείς.. χαχαχαχαχα
Από το να σκέπτεται το υπουργείο να τα κλείνει το ένα μετά το άλλο, εγώ θα πρότεινα να αναβαθμιστούν. Αλλά τι θέλουμε και λέμε, από όπου έχει περάσει το ΔΝΤ, καταστρέφει οτιδήποτε έχει σχέση με πολιτισμό, παιδεία και υγεία. Προάγει την πορνεία και παραεμπόριο (προϊόντα μαϊμού και ναρκωτικά). Για αυτή την ανάπτυξη μιλά το ΔΝΤ. Αν παρατηρήσετε τι αναφέρει η υπουργός, «ότι μετά από μεγάλη πίεση της τρόικας» το κάνει αυτό.. Περιμένετε να φέρει αξιοκρατία και αναβάθμιση η τρόικα?? Μην γελιόμαστε. Επί χρόνια πίεζε η Ευρώπη αναβάθμιση πανεπιστήμιων, αλλά πέρα έβρεχε..

Τώρα ως έχει τα ταξίδια σου στην Αμερική και βόρεια Ευρώπη. Εγώ αναφέρθηκα σε κεντρική και δυτική Ευρώπη. Ζούσα Αγγλία 4 χρόνια περίπου στο Sussex και όσο κόσμο γνώρισα, ακόμη και τυχαίους ανθρώπους στην στάση λεωφορείου, γριούλες και νέους.. πάντα είχαν κάτι να πουν για την Ελλάδα, κάνοντας δα και επίδειξη σε αυτά που γνωρίζουν από ελληνικές λέξεις και ιστορία!. Αμερική και να με πλήρωναν, δεν πρόκειται να πάω ποτέ. Ας ζει εκεί και το μισό μου σοι..
Ίσως εδώ ισχύει ότι, αυτό που έχεις ανάγκη να δεις, η αυτό που είσαι, αυτό βρίσκεις στην ζωή σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top