Λογοτεχνία - Βοήθεια/Απορίες στη Λογοτεχνία

christidim

Νεοφερμένος

Η Dimitra αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξάνδρεια (Ημαθία). Έχει γράψει 70 μηνύματα.
PLEASE

μπορεί κάποιος να μου πει την άσκηση 1 από την σελίδα 22 του βιβλίου των κειμένων Β' γυμνασίου

μάθημα:((Ενα παλιό μύνημα για το συχρονο κόσμο)
Επίσης πιο είναι το περιεχόμενα του κειμένου

Είναι επείγον!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tzenh

Νεοφερμένος

Η tzenh αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 113 μηνύματα.
κοιτα δεν το εχουμε κανει το μα8ημα .Αλλα απο οτι καταλαβα θα χωρισεις το κειμενο σε ενοτητες ξερεις αναλογα με το νοημα του και θα πεις για τη κα8εμια απο τις ενοτητες τα επιχειρηματα που λεει ο ινδιανος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kambana

Δραστήριο μέλος

Η kambana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 505 μηνύματα.
1. Χωρίστε το κείμενο σε ενότητες και γράψτε συνοπτικά τα επι-
χειρήματα που διατυπώνει ο Ινδιάνος σε καθεμιά από αυτές.
1η ενότητα
Ο φύλαρχος οφείλει να μελετήσει το αίτημα του Αμερικανού προέ-
δρου για πώληση της γης των ερυθροδέρμων ομοεθνών του, γιατί γνω-
ρίζει πως σε αντίθετη περίπτωση θα υποστεί απευθείας τη βίαιη αρπαγή
των εδαφών από τους λευκούς.
Η αγοραπωλησία της γης είναι ωξύμωρη προσδοκία του ανθρώπου,
καθώς δεν είναι ιδιοκτησία του φυσική. Οι ερυθρόδερμοι γνωρίζουν αυ-
τή την αδιαπραγμάτευτη και απαρασάλευτη αλήθεια και πάνω σʼαυτή
στηρίζουν την ιερότητα της φύσης και την ευσέβεια που δείχνουν έναντι
των εδαφών όπου κατοικούν οι ίδιοι.
Οι λευκοί όχι μόνο δε σέβονται, αλλά έχουν καταστροφικές τάσεις
έναντι του φυσικού τοπίου και των ζωντανών οργανισμών μέσα σε αυ-
τό. Δε σκοπεύουν, λοιπόν, να προστατέψουν ή να αξιοποιήσουν τα εδά-
φη που διεκδικούν, αλλά να τα καταστρέψουν.
2η ενότητα
Επομένως, είναι παράλογο να συναινέσουν σε αυτό το έγκλημα οι
ερυθρόδερμοι, εκτός και αν προβάλλουν απαράβατους όρους περί προ-
στασίας του περιβάλλοντος.
Η λευκή φυλή δεν είναι παντοδύναμη και αλώβητη μπροστά στις δυ-
νάμεις της φύσης. Η καταστροφή του περιβάλλοντος επιφέρει αλυσιδω-
τά και σταδιακά τον αφανισμό κάθε ζωντανού οργανισμού· ασφαλώς
και του ανθρώπινου είδους, σε όποια φυλή κι αν συναντάται αυτό.
Ιδιαίτερα οι λευκοί αψηφούν τη σημασία της φύσης για την ψυχική
τους ισορροπία θεωρώντας την αμελητέα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα
μην αντιλαμβάνονται ότι επιδιώκουν και, τελικά, προκαλούν με τη θέλη-
σή τους την πνευματική τους αδράνεια και στη συνέχεια τον ολοκληρωτι-
κό τους αφανισμό. Οδεύουν δηλαδή οικειοθελώς στο θάνατό τους (!).
3η ενότητα
Οι ερυθρόδερμοι έχουν συνειδητοποιήσει τον περιορισμένο ρόλο
τους πάνω στη γη σε αντίθεση με την αιωνιότητα που χαρακτηρίζει το
φυσικό τοπίο που τους περιβάλλει. Εφόσον, λοιπόν, είναι περαστικοί
από αυτό, καλούν και τους λευκούς να αντιληφθούν τη μοναδική αλή-
θεια της φιλοξενίας που παρέχει το περιβάλλον σε ολόκληρο το ανθρώ-
πινο είδος και, συνεπώς, την υποχρέωσή τους (έναντι των δικών τους
απογόνων και μελλοντικών ʽφιλοξενούμενωνʼ της φύσης) να το προ-
στατέψουν με κάθε δυνατό μέσο.

i) Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
Η σύγκρουση ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς, τον ινδιάνικο και το
δυτικό, με αντικείμενο την εξαγορά και εκμετάλλευση της γης των Ινδιά-
νων από τους Αμερικανούς αποτελεί το θεματικό κέντρο του κειμένου
αυτού.
Μέσα από αυτή τη σύγκρουση διαφαίνεται ο σεβασμός των
Ινδιάνων προς τη φύση, την οποία θεωρούν ιερή και απαραβίαστη, συν-
δεδεμένη με τη ζωή τους, ενώ, από την άλλη μεριά, οι λευκοί και πολιτι-
σμένοι κατακτητές αποβλέπουν στην καταπάτηση και εκμετάλλευση της
φύσης με το πρόσχημα της βελτίωσης των συνθηκών ζωής του ανθρώπου.
Ο αρχηγός Σιάτλ, γνωρίζοντας ότι ο Ινδιάνοι είναι αδύναμοι να αντι-
σταθούν μπροστά στη θέληση και τη δύναμη των λευκών, δεν προσφεύγει
στη βία αλλά σε ένα μήνυμα γεμάτο αξιοπρέπεια και σεβασμό προς τη φύ-
ση. Προτρέπει δηλαδή τους λευκούς κατακτητές να αγαπήσουν τη φύση
και να ζήσουν αρμονικά μαζί της, ώστε να απολαύσουν τα αγαθά της και
παρομοιάζει τέλος την αγάπη του Θεού προς τους ανθρώπους με την αγά-
πη που πρέπει οι τελευταίοι να δείξουν στο φυσικό περιβάλλον, γιατί κα-
νείς «δε γίνεται να απαλλαχτεί από την κοινή μοίρα».

Αυτά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aekara4ever

Νεοφερμένος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 110 μηνύματα.
Η απάντηση λοιπόν:

"Το κείμενο θα μπορούσε να χωριστεί σε θεματικές ενότητες, στην καθεμιάν από τις οποίες διατυπώνεται ή νοείται μια βασική σκέψη καθώς και ένα βασικό επιχείρημα με το οποίο αυτή στηρίζεται:
Πρώτη Ενότητα: (Ο μεγάλος αρχηγός... τη γη μας). Ο Ινδιάνος φύλαρχος είναι υποχρεωμένος να μελετήσει την πρόταση του προέδρου των ΗΠΑ, γιατί διαφορετικά οι λευκοί θα πάρουν τη γη των Ινδιάνων με τη βία των όπλων.
Δεύτερη Ενότητα: (Πώς μπορείτε... ιερό). Τα στοιχεία της φύσης (ο ουρανός, η ζέστα της γης, η δροσιά του αγέρα κ.α.) δέν είναι δυνατό να γίνουν αντικείμενα αγοραπωλησίας, γιατί δεν ανήκουν σε κανέναν και είναι για τους Ινδιάνους τουλάχιστο ιερά.
Τρίτη Ενότητα: (Ξέρομε πως... δεν καταλαβαίνει). Οι λευκοί δέν καταλαβαίνουν τη φιλική στάση των ερυθρόδερμων απέναντι στη φύση, γιατί τη βλέπουν με εχθρικό μάτι και την εκμεταλλεύονται με απληστία.
Τέταρτη Ενότητα: (Αν αποφασίσω... στον άνθρωπο). Ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τα ζώα, γιατί "όσα συμβαίνουν στα ζώα, τα ίδια συμβαίνουν στον άνθρωπο".
Πέμπτη Ενότητα: (Ένα ξέρομε... του θανάτου). Όπως ο Θεός είναι ικανός για λευκούς και ερυθρόδερμους, έτσι και η φύση ανήκει σε όλους τους ανθρώπους και δεν πρέπει να τη βλάπτουμε, γιατί αυτό θα σημαίνει "το τέλος της ζωής και την αρχή του θανάτου" (ο άνθρωπος δε θα μπορέσει να επιβιώσει).
Έκτη Ενότητα: (Πουθενά δε βρίσκεται... δεν οσμίζεται τίποτα). Η ζωή των λευκών δεν έχει κανένα νόημα (Μα τι μένει από τη ζωή...; ), γιατι αυτοί ζούν μέσα στο θόρυβο των πόλεών τους, μακριά από τους ευχάριστους ήχους και τις ευωδιές της φύσης, μακριά από το βασίλειο των φυτών και των ζώων.
Έβδομη Ενότητα: (Αν ξέραμε... από την κοινή μοίρα). Αν η γη των Ινδιάνων πουληθεί στους λευκούς, αυτοί πρέπει να την αγαπήσουν και να τη φροντίσουν όπως εκείνοι, γιατί και ο Θεός, στον οποίο αυτή ανήκει, είναι κοινός και η μοίρα είναι κοινή για τους ανθρώπους (ο θάνατος).


Σημειώσεις ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΜΟΝΟ:

1) Αν δε θές να το γράψεις όλο αυτό, γράψε τις περιγραφές με λιγότερα λογάκια και τον πρόλογο ασ'τον απ'εξω αν δέν χρειάζεται. Αν, όμως, το κάνεις αυτό, πες στο τέλος αφού διαβάσεις την απάντηση σου και κανένα προφορικό σχόλιο για το ότι ελάχιστη κινητοποίηση υπάρχει ΚΑΙ σήμερα για την αντιμετόπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
2) Δεν συνηθίζω να δίνω έτοιμες απαντήσεις, δέν έχω όμως πρόβλημα να το κάνω για την Β' Γυμνασίου γιατι τότε η καθηγήτριά μου μετέτρεψε τη λογοτεχνία σε μια οδυνειρή εμπειρία για μένα και λίγο πολύ συμμερίζομαι όσους από εσάς έχουν κάποια δυσκολία στα Κείμενα.
3) Ο,τι έχω βάλει σε εισαγωγικά είναι φράσεις του κειμένου που χρησιμοποιείς στην απάντηση και θα δώσεις έμφαση σε αυτές, όχι όπως κάτι γελάδια αντιγραφείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christidim

Νεοφερμένος

Η Dimitra αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξάνδρεια (Ημαθία). Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Σας ευχαριτώ πολύ!!!!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kambana

Δραστήριο μέλος

Η kambana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 505 μηνύματα.
Τίποτα!!!:)Χάρα μου!!!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aekara4ever

Νεοφερμένος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 110 μηνύματα.
Παρακαλώ. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilisL2

Νεοφερμένος

Ο vasilisL2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Σος. Ποια ειναι η αξια του λαϊκου πολιτισμου ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ultimater

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ultimater αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Άβδηρα (Ξάνθη). Έχει γράψει 214 μηνύματα.
:):):)Ο λαϊκός πολιτισμός ενός τόπου δεν είναι κάτι που μπαίνει εύκολα σ' ένα βιβλίο, όσο μεγάλο και περιεκτικό κι αν είναι. Ένας ολόκληρος τρόπος ζωής δεν είναι εύκολο να ξαναζωντανέψει μέσα από τις σελίδες βιβλίων, ακόμα κι αν έχουν περάσει μόνο 30, 40, ή και 50 χρόνια από τότε που βρισκόταν σε άνθηση. Εξ' άλλου η προσπάθεια ξαναζωντανέματος της παράδοσης μέσα στον αιώνα της εκβιομηχάνισης μόνο δονκιχωτισμός μπορεί να θεωρηθεί.
Αν και υπάρχουν ακόμα σήμερα άνθρωποι που κάποτε έζησαν μ' αυτόν τον τρόπο, είναι αναμφίβολο αν μπορούν να μεταφέρουν άλλους ή να μεταφερθούν κι οι ίδιοι ακόμα σ' εκείνο το κλίμα, αν μάλιστα υπολογισθεί η αλλοτρίωση που έχουν υποστεί στην εποχή μας.
Είναι όμως στη φύση του ανθρώπου να θέλει να ξαναγυρίζει στις ρίζες του και να πιστεύει πάντοτε ότι παλιότερα ήταν καλύτερα. Για τον κουρασμένο άνθρωπο της εποχής μας η αναπόληση άλλων εποχών με απλότητα ζωής, χωρίς άγχος και θορύβους και με πιο ανθρώπινες κοινωνικές σχέσεις δεν μπορεί παρά να είναι θελκτική.
Έτσι μπορεί να εξηγηθεί και η συσσώρευση στο μοντέρνο σπίτι παλιών επίπλων ή διακοσμητικών αντικειμένων παρμένων από τη λαϊκή παράδοση. Όταν μάλιστα η επιστροφή αυτή στις ρίζες γίνεται και σε άλλες χώρες, πολύ πιο ανεπτυγμένες από τη δική μας, τότε αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε την αναγκαιότητα του φαινομένου.ελπιζω να βοηθησα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΙΡΙΣ ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ

Νεοφερμένος

Η ΙΡΙΣ ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
λοιπον ξερει κανενας σχολιασμο λεκτικων τροπων και σχηματων λογου που χρησιμοποιουνται για την περιγραφη της κουλουρας και την συγκριση της με αλλα φαγητα??????(αυτο το κειμενο ειναι στη σελιδα 164):(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kambana

Δραστήριο μέλος

Η kambana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 505 μηνύματα.
Είναι κάποια άσκηση από το βιβλίο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΙΡΙΣ ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ

Νεοφερμένος

Η ΙΡΙΣ ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
οχι μασ το εβαλε η καθηγητρια<1111111111:(δεν το ξεσ ε?>???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kambana

Δραστήριο μέλος

Η kambana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 505 μηνύματα.
Όταν λες λεκτικούς τρόπους τί εννοείς;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Amy 4ever

Νεοφερμένος

Η Amy 4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 117 μηνύματα.
ακριβως......γιατι και εμεις το εχουμε κανει αυτο το μαθημα αλλα δεν μας ειπε τπτ τετοιο!!δεν τα εξηγεις πολυ καλα......βσκ εσυ μαλλον δε πρεοει να πολυκαταλαβες τι ζηταει........!!!!plz προσπαθεισε να διατυπωσεις την ερωτηση πιο σωστη καντην λιγο πιο συγκεκριμενη......αν ειναι ακηση βιβλιου μπορω να σου την πω.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

riki

Νεοφερμένος

Η riki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
ξερω πως αυτη την ασκηση σου την εδωσε η καθηγητρια την εδωσε αλλα εξηγησε τ καλυτερα:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cophia_RiChie

Νεοφερμένος

Η Σοφία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
βασικά σελιδα 64 είναι
κι εμεις σε αυτο ειμαστε
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bill13

Νεοφερμένος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Β' γυμνασίου και μας γράφει απο Γάζι (Ηράκλειο). Έχει γράψει 32 μηνύματα.
Παιδιά, αύριο γράφω Κείμενα!!!!! Μήπως ξέρει κανείς καμία σημείωση;;;;;:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny-4

Νεοφερμένος

Ο Johnny-4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Μαθητής Β' γυμνασίου και μας γράφει απο Ωραιόκαστρο (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
σε ποια κείμενα?
-----------------------------------------
δες και πες μου! ισως να μπορώ να σε βοηθήσω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bill13

Νεοφερμένος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Β' γυμνασίου και μας γράφει απο Γάζι (Ηράκλειο). Έχει γράψει 32 μηνύματα.
Στις Θερμοπύλες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny-4

Νεοφερμένος

Ο Johnny-4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Μαθητής Β' γυμνασίου και μας γράφει απο Ωραιόκαστρο (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
δεν το ξέρω το κείμενο αλλά ξέρω ότι για όλα τα κείμενα πρέπει να ξέρουμε:
1.ενότητες
2.χαρακτηρισμός/ηθογράφιση προσώπων
3.αφηγηματική τεχνική
g o o d l u c k ! ! ! !
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top