[Β' τεύχος] Βοήθεια/Απορίες στα Λατινικά Προσανατολισμού

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το site:
https://www.anodosedu.gr/main.php?page=succes

Έχει θέματα της ΟΕΦΕ των προηγούμενων χρόνων καθώς και θέματα Πανελληνίων μαζί με τις λύσεις. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Michaelgr2009

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Michaelgr2009 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 164 μηνύματα.
ευχαριστώ αλλα το ΟΕΦΕ πιστευω οτιειναι χάσιμο χρόνου...θελω ανγινεται το συγκεκριμενο απο πλαγιο σε ευθυ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Έχεις βοήθημα; Αν ναι, εκεί δεν έχει τις μετατροπές; Τα περισσότερα τις έχουν...
Τέλος πάντων, βρήκα αυτό το site:
https://siamantoura.blogspot.com/2011/03/2000.html
Έχει πολλές μετατροπές, πέρα από πλάγιο λόγο σε ευθύ και το αντίστροφο. Έχει και για δευτερεύουσες, απαγόρευση κλπ.
Ελπίζω να σου φανεί χρήσιμο! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Michaelgr2009

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Michaelgr2009 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 164 μηνύματα.
εχω μεταίχμιο αλλα είναι μπαχαλο!και εχει πολλά λαθη!το εχει κ η καθηγητριαα μου γιαυτο στο λεω μου εχει πει οτι 30%τ προτάσεων ειναι λαθος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Κάνε τις μετατροπές από τη σελίδα που σου έδωσα και δώστες στην καθηγήτριά σου να τις ελέγξει ή ρώτα την για όποια μετατροπή έχεις απορία. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Michaelgr2009

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Michaelgr2009 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 164 μηνύματα.
Λοιπον παιδιά όποιος μπορείς ας μου εξηγήσει τα παακάτω...λοιπον απο πλάιο σε ευθύ λογο..
οταν εχουμε π,χ απαρ ενεστώτα η παρακειμένου το απαρ θα γινει στον ευθυ ρημα παρακ η ενεστωτα?

στην τελική πρόταση αν έχουμε ut η ne μετα πως γινεται στην ευθυ λογο?
καθως και δευτερευουσες προτάσεις και πλαγιες ερωτησεις σε ευθσ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Michaelgr2009

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Michaelgr2009 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 164 μηνύματα.
θα ηθελα αν γινεται να μου βρει κάποιος διαγωνισματα λατινικων με απαντήσεις...ευχαριστώ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Λοιπον παιδιά όποιος μπορείς ας μου εξηγήσει τα παακάτω...λοιπον απο πλάιο σε ευθύ λογο..
οταν εχουμε π,χ απαρ ενεστώτα η παρακειμένου το απαρ θα γινει στον ευθυ ρημα παρακ η ενεστωτα?

στην τελική πρόταση αν έχουμε ut η ne μετα πως γινεται στην ευθυ λογο?
καθως και δευτερευουσες προτάσεις και πλαγιες ερωτησεις σε ευθσ

Καταρχήν, ένα site που προσωπικά με έχει βοηθήσει πολύ: έχει όλα τα παλιά θέματα μαζί με τις απαντήσεις.

https://www.romvos.edu.gr/panellinies.shtml

Όταν έχουμε απαρέμφατο Ενεστώτα, στον ευθύ λόγο το ρήμα θα βρίσκεται ή σε Ενεστώτα ή σε Παρατατικό. Όταν έχουμε απαρέμφατο Παρακειμένου το ρήμα στον ευθύ λόγο θα βρίσκεται ή σε Παρακείμενο ή σε Υπερσυντέλικο. Ο χρόνος εξαρτάται από το αν η πρόταση θα εκφράζει το σύγχρονο ή το προτερόχρονο. Επίσης, μπορεί να χρειαστεί το ρήμα να είναι σε άλλη έγκλιση, όχι σε Οριστική (και αυτό θα το καταλάβεις πχ. σε ένα παράδειγμα τύπου "τους διέταξε να φύγουν" στον ευθύ λόγο θα είναι "φύγετε!").
Το "ut" ή το "ne" μπορεί να είναι η μετατροπή μίας πρότασης επιθυμίας σε δευτερεύουσα βουλητική πρόταση. Σε αυτή την περίπτωση, στον ευθύ λόγο το "ut" ή το "ne" (που χρησιμοποιείται σε περίπτωση άρνησης) φεύγουν, δε μετατρέπονται σε κάτι, απλά φεύγουν και μετατρέπεις τον πλάγιο λόγο σου σε απλή πρόταση επιθυμίας.
Στη μετατροπή πλάγιων ερωτήσεων σε ευθέων, ουσιαστικά χρησιμοποιείς το σύνδεσμο που σου δίνει και απλά κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές σε χρόνους/εγκλίσεις και βάζεις ένα ερωτηματικό στο τέλος. Νομίζω υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις σε αυτό ^ αλλά δεν τις θυμάμαι αυτή τη στιγμή επειδή δεν έκανα ακόμα επανάληψη τον πλάγιο λόγο και δεν τα θυμάμαι όλα πολύ καλά οπότε σόρυ προκαταβολικά αν ξέχασα να αναφέρω κάτι ή αν είπα καμιά βλακειούλα.:redface::redface:
Για περισσότερη σιγουριά, πάντως, ρώτα τον/την καθηγητή/τριά σου.

https://www.vlioras.gr/Philologia/Latina/Syntax/PlagiosLogos.htm

Ρίξε και εδώ μια ματιά, ίσως σε βοηθήσει.
Ελπίζω να βοήθησα! Καλή επιτυχία!;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kostakisss

Νεοφερμένος

Ο Kώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πανόραμα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Λοιπον στον πλαγιο λογο π.χ. το τu γινετε ille/is-ea-id
H απορια μου ειναι στον πλαγιο αλλαζω τις αντωνυμιες πτωση? η απλα οπου βλεπω τu αλλάζω σε ιλλε(και το is-ea-id απλα το αφηνω ονομαστικη αναλογa με το υποκειμενο)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Miss Brightside

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ahri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,696 μηνύματα.
Λοιπον στον πλαγιο λογο π.χ. το τu γινετε ille/is-ea-id
H απορια μου ειναι στον πλαγιο αλλαζω τις αντωνυμιες πτωση? η απλα οπου βλεπω τu αλλάζω σε ιλλε(και το is-ea-id απλα το αφηνω ονομαστικη αναλογa με το υποκειμενο)

η πτωση μενει παντα ιδια:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kostakisss

Νεοφερμένος

Ο Kώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πανόραμα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Δηλαδη π.χ. το "tu investiga" αν το εξαρτησω θα γινει "Kostas iussit ut ILLE investigaret hominem"?
αα και οπου βλεπω ιλλε σε πλαγιο το κανω τu?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mr.thewritikos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 193 μηνύματα.
Ναι και στα δύο που λες!! επίσης έχε υπόψην πως εάν το iussit ηταν iubet το investugaret θα γινόταν investiget!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Miss Brightside

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ahri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,696 μηνύματα.
Δηλαδη π.χ. το "tu investiga" αν το εξαρτησω θα γινει "Kostas iussit ut ILLE investigaret hominem"?
αα και οπου βλεπω ιλλε σε πλαγιο το κανω τu?

ναι,αλλα αν το κανεις με τελικο απαρεμφατο, θα αλλαξει και θα μπει σε αιτιατικη γιατι θα γινει υποκειμενο.
Αλλα αυτο το καταλαβαινεις απ το νοημα,δε γινεται να ειναι δυο ονομαστικες στην ιδια προταση.
παντως οπου ειναι αντικειμενα κλπ η πτωση μενει παντα η ιδια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Michaelgr2009

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Michaelgr2009 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 164 μηνύματα.
wrong σε ευχαριστώ πολύ..κατι ακομα στην μετάραση πως μπορουμε να ξεχωρίζουμε αν μια πρόταση ειναι παραβολική βουλητική πλαγια ερωτηματική?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

L North

Νεοφερμένος

Ο L North αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 25 μηνύματα.
To θεωρώ άσκοπο για τη ζωή σου να μάθεις να τις ξεχωρίζεις.
Που θα σου χρειαστεί;

Μάθε τις απ' έξω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

παναγιωτης_21

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο παναγιωτης_21 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 124 μηνύματα.
Οι βουλητικές μεταφράζοντα με το "να", η αιτιολογικές με το "επειδή/γιατί" και πάει λέγοντας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kostakisss

Νεοφερμένος

Ο Kώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πανόραμα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Εχω τρελαθει με αυτες τις αντωνυμιες στον πλαγιο..
Αν υπαρχει σε εναν ευθυ λογο πχ η δοτικη του "τυ" δλδ τιβι στον πλαγιο θα γινει το "ιλλε" δοτικη? ι παλι ονομαστικη το βαζω?

Με αλλα λογια τις αντωνυμιες προς μετατροπη τις δειχνει παντα ονομαστικη κ μετατρεπονται σε κατι

Αν πχ μια αντωνυμια δεν ειναι σε ονομαστικη κ ειναι αιτιατικη θα την κανω παλι ονομαστικη?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Εχω τρελαθει με αυτες τις αντωνυμιες στον πλαγιο..
Αν υπαρχει σε εναν ευθυ λογο πχ η δοτικη του "τυ" δλδ τιβι στον πλαγιο θα γινει το "ιλλε" δοτικη? ι παλι ονομαστικη το βαζω?

Με αλλα λογια τις αντωνυμιες προς μετατροπη τις δειχνει παντα ονομαστικη κ μετατρεπονται σε κατι

Αν πχ μια αντωνυμια δεν ειναι σε ονομαστικη κ ειναι αιτιατικη θα την κανω παλι ονομαστικη?

Βασικά, η πτώση της αντωνυμίας εξαρτάται από το αν προσδιορίζει κάποιον όρο ο οποίος στη μετατροπή του ευθέως σε πλάγιο λόγο και το αντίστροφο αλλάζει πτώση. Αλλιώς, η πτώση παραμένει ίδια.

Εγώ έχω δύο απορίες:
1) υπάρχει περίπτωση να μας βάλουν αριθμητικά; Ο καθηγητής μας πέρυσι στο σχολείο [δεύτερη φορά δίνω :P] μας είχε δώσει ένα φυλλάδιο αριθμητικών και μας είχε πει να το μάθουμε απέξω, αν και δε θεωρώ τόσο πιθανό να μας βάλουν αριθμητικά...
2) η εναντιωματική μετοχή αναλύεται σε δευτερεύουσα πρόταση με το etsi και με υποτακτική [ο χρόνος εξαρτάται από το αν εκφράζει η μετοχή το προτερόχρονο/υστερόχρονο/σύγχρονο]... Έτσι δεν αναλύεται;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
με το etsi, και με υποτακτική


ανάλογα με το ρήμα της κύριας r c
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας. Έχει γράψει 439 μηνύματα.
ανάλογα με το ρήμα της κύριας r c

Ναι, αυτό το ξέρω, το έγραψα κιόλας ότι ισχύει. :P Η δική μου απορία είναι αν όντως μετατρέπεται σε δευτερεύουσα εναντιωματική πρόταση που εισάγεται με το etsi και εκφέρεται με υποτακτική...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top