santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Το υπογραμμισμένο ισχύει. Και επειδή ήταν χτυπητή αυτή η αδυναμία του ΦΠΨ, εσχάτως άλλαξαν τον οδηγό σπουδών για να θεραπεύσουν την έλλειψη αυτή.
Αυτό έλειπε να μη ξέρουν που πάνε τα τέσσερα στα Παιδαγωγικά και την Ψυχολογία, αφού με αυτά ασχολούνται. Αλλιώς ποιός ο λόγος ύπαρξης του τμήματος;
Κατά τα λοιπά κόψε το πολύ βλόγημα του τμήματος σου, δεν είναι ούτε το μοναδικό, ούτε φυσικά το καλύτερο.
Παρακαλώ και εσύ "κόψε" τα... "κόψε". Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει τη θέση του και τα επιχειρήματά του. Και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να στερήσει από τον οποιονδήποτε το "λόγο". Διαφορετικά θα πιστέψω ότι περιέργως ενοχλείσαι. Δεν είναι "βλόγημα" του τμήματός μου, ούτε έχει ανάγκη τέτοιου... "βλογήματος" από μένα, αλλά διαβάζοντας τις απόψεις πολλών σε αυτό το forum ένιωσα την υποχρέωση να αποκαταστήσω την αλήθεια για ένα τμήμα που αδίκως έχουν κάποιοι στήσει στον τοίχο και το εκτελούν. Πουθενά δεν έγραψα ότι είναι το μοναδικό ή το καλύτερο. Όλα τα τμήματα είναι σεβαστά. Παρακαλώ όμως μη γράφετε ανακρίβειες και να παρουσιάζετε ένα θέμα από όλες τις σκοπιές όσον αφορά στα τμήματά μας.
Πρωτίστως, έκανες ένα σοβαρό σφάλμα. Παρέθεσες μέρος της πρότασης που έγραψα για τα αρχαία ελληνικά και την ιστορία που διδάσκονται στο ΦΠΨ, αλλοιώνοντας τα γραφόμενά μου. Ελπίζω να μην το έκανες επίτηδες... Επαναλαμβάνω: στο τμήμα ΦΠΨ οι φοιτητές διδάσκονταν αρκετά μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλολογίας και ιστορίας (για το τελευταίο αντικείμενο περισσότερα από το τμήμα Φιλολογίας) και, φυσικά, δεν έγραψα ότι υστερούν. Το ότι ενίσχυσαν το πρόγραμμα σπουδών με ακόμα περισσότερα τέτοια μαθήματα είναι Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε όσους κατηγορούν το τμήμα αυτό και χαίρομαι που το επιβεβαιώνεις. Πάντως, τις ελλείψεις και χτυπητές αδυναμίες των τμημάτων Φιλολογίας σε μαθήματα Παιδαγωγικής, Διδακτικής και Ψυχολογίας που ακόμα υφίστανται (παρά την αλλαγή και των δικών τους προγραμμάτων σπουδών) δεν τις αναφέρεις. Γιατί; Και δεν εννοώ φυσικά την ειδίκευση του καθενός σε κάποια ανθρωπιστική επιστήμη της σχολής μας (κλασική φιλολογία, παιδαγωγική, γλωσσολογία, ιστορία κτλ.), αλλά στην κατάρτιση που οφείλουν να έχουν, για να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στο μελλοντικό έργο τους. Επομένως, είναι αναληθές και ανόητο να γράφεται ότι το τμήμα ΦΠΨ υστερεί σε αυτά τα αντικείμενα. Γιατί αφενός και προσφέρονται αρκετά και αφετέρου αφού είναι επιστημονικά αντικείμενα άλλων τμημάτων, πώς είναι δυνατόν να προσφέρονταν περισσότερα;!
Αρχική Δημοσίευση από Miss Brightside:Εμάς πάντως στο σχολείο μας έλεγαν ορισμένοι καθηγητές ότι το ΦΠΨ είναι καλύτερο από την κλασική φιλολογία και να το προτιμήσουν όσοι θέλουν τέτοιες σχολές. Και αναρωτιέμαι εγώ τώρα γιατί μας το έλεγαν αυτό καθώς, απ' ότι ξέρω τουλάχιστον, δε διδάσκονται σε βάθος τα αρχαία ελληνικά, ούτε την ιστορία που είναι νομίζω τα πιο βασικά μαθήματα και τα πιο απαραίτητα αν θέλει κάποιος να διδάξει στο μέλλον.
Μαρία, για το "βάθος" γνώσης έχω τοποθετηθεί και παραπάνω. Μπορείς, αν θέλεις, να διαβάσεις τις απαντήσεις μου. Όσο για τα βασικά μαθήματα που έγραψες σε πληροφορώ πως τα αρχαία ελληνικά ή η ιστορία δεν είναι τα μοναδικά (ούτε και τα σπουδαιότερα) μαθήματα των καθηγητών φιλολόγων. Υπάρχει και η έκθεση, που διδάσκεται σε όλες τις τάξεις ως υποχρεωτικό (όχι μόνο στη θεωρητική κατεύθυνση) και είναι αντικείμενο του τμήματος ΦΠΨ. Επίσης, έγραψες "αν θέλει κάποιος να διδάξει"... Αναλογίσου λοιπόν τα μαθήματα Ψυχοπαιδαγωγικής και Διδακτικής καθώς και τις Ασκήσεις που προσφέρει το ΦΠΨ και συγκεκριμένα ο Τομέας Παιδαγωγικής στους φοιτητές του ως αντικείμενο αλλά και σε όλα τα καθηγητικά τμήματα των πανεπιστημίων, ως απαραίτητα εφόδια για το εκπαιδευτικό λειτούργημα.
Αρχική Δημοσίευση από ελεναα:η προσωπικη μου αποψη ειναι πως και απο τα 3 μπορεις να βγεις καλος φιλολογος αρκει να προσπαθησεις και να διαβασεις πολυ!δεν υποτιμω και αυτο το τονιζω κανενα απο τα τρια αυτα τμηματα αλλα εφοσον η φιλολογια εχει να κανει περισσοτερο με τα αρχαια και τη λογοτεχνια-αυτα τα μαθηματα διδασκονται οπως και να το κανουμε περισσοτερο στο φιλολογικο-νομιζω οτι τουλαχιστον καλυτερα καταρτισμενος φιλολογος θα βγεις απο το φιλολογικο.τωρα η διδασκαλια σε μια σχολικη αιθουσα ειναι διαφορετικο θεμα.αν επισης παρατηρησουμε τις βασεις των πανελληνιων παρατηρουμε οτι η βαση του τμηματος φιλολογιας ειναι με μεγαλη διαφορα υψηλοτερη απο των αλλων 2 τμηματων αυτο ισως να μην σημαινει και πολλα.ωστοσο δειχνει οτι οι μαθητες που διαλεγουν να φοιτησουν στη φιλοσοφικη προτιμουν το τμημα φιλολογιας για διαφορους φυσικα λογους ο καθενας.
Πάλι όμως με την απάντηση που δίνεις ξεχωρίζεις τα αρχαία ελληνικά και τη νεοελληνική λογοτεχνία από τα υπόλοιπα μαθήματά μας που δεν είναι αντικείμενα των πτυχιούχων τμ. Φιλολογίας: Έκθεση, Ιστορία, Φιλοσοφία, ΣΕΠ, Ψυχολογία. Η διδασκαλία είναι όντως άλλη παράμετρος, πολύ σημαντική (ίσως και σημαντικότερη από το γνωστικό αντικείμενο ως προς την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας της μάθησης), που αφορά άμεσα και στους πτυχιούχους τμ. Φιλολογίας ως βασική τους επαγγελματική αποκατάσταση.
Επίσης, αυτό που έγραψες για τις βάσεις των τμημάτων είναι άκυρο! Η βάση του τμήματος Φιλολογίας Πάτρας είναι μεγαλύτερη από του τμ. Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Θεσσαλονίκης;! Όχι βέβαια. Μπορεί το τμήμα Φιλολογίας της Αθήνας (και της Θεσσαλονίκης) να έχει υψηλή βάση συνήθως λόγω κακής συμπλήρωσης του μηχανογραφικού από τους μαθητές (οι περισσότεροι δεν επιλέγουν με κριτήριο τα ενδιαφέροντά τους, αλλά τα τμήματα με τις παραδοσιακά υψηλότερες βάσεις), τα υπόλοιπα όμως της περιφέρειας (πχ. το τμ. Φιλολογίας Ιωαννίνων) έχουν χαμηλότερη βάση από το τμ. Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Αθήνας. Επομένως, με βάση το συλλογισμό σου τα τμήματα ΦΠΨ ΕΚΠΑ / ΦΠ ΑΠΘ είναι προτιμότερα από τα τμ. Φιλολογίας Πατρών και Ιωαννίνων (και των υπολοίπων, Ρεθύμνου, Καλαμάτας, Κομοτηνής).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
HumaneTouch
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
H φιλολογία θα είναι η δεύτερη επιλογή μου μετά την Ψυχολογία . Πιστεύω είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα επιστήμη αν και υποτιμημένη από πολλούς . Πάντως το επάγγελμα -κακά τα ψέματα- έχει κορεστεί και σε αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι από σχολές που δεν έχουν απόλυτη σχέση με το αντικείμενο μπορείς να βγεις φιλολογος .
Αναλογίσου τι σημαίνει καθηγητής φιλόλογος ΠΕ02 και μετά θα καταλάβεις αν έχουν ή όχι σχέση τα τμήματα (και όχι οι σχολές) μεταξύ τους. Επειδή δε γνωρίζεις ακόμα τη φύση των ανθρωπιστικών επιστημών, οι επιστήμες και των τριών τμημάτων που εκπαιδεύουν τους μελλοντικούς ΠΕ02 είναι συγγενικές και άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Ο όρος "φιλόλογος" της εκπαίδευσης είναι συμβατικός. Δεν αναφέρεται μόνο στους πτυχιούχους τμημάτων Φιλολογίας. Επιλέχθηκε να χαρακτηρίζει το σύνολο των πτυχιούχων όλων των κατευθύνσεων των Φιλοσοφικών σχολών και καθηγητών των ανθρωπιστικών μαθημάτων. Επίσης, όπως έχουμε επανειλημμένως τονίσει τα μαθήματα των ΠΕ02 δεν είναι μόνο τα επιστημονικά αντικείμενα των τμημάτων Φιλολογίας (δηλ. αρχαία ελληνικά, λατινικά και νεοελληνική λογοτεχνία), αλλά και τα αντικείμενα των τμημάτων Ιστορίας & Αρχαιολογίας και Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
HumaneTouch
Νεοφερμένος
Αναλογίσου τι σημαίνει καθηγητής φιλόλογος ΠΕ02 και μετά θα καταλάβεις αν έχουν ή όχι σχέση τα τμήματα (και όχι οι σχολές) μεταξύ τους. Επειδή δε γνωρίζεις ακόμα τη φύση των ανθρωπιστικών επιστημών, οι επιστήμες και των τριών τμημάτων που εκπαιδεύουν τους μελλοντικούς ΠΕ02 είναι συγγενικές και άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Ο όρος "φιλόλογος" της εκπαίδευσης είναι συμβατικός. Δεν αναφέρεται μόνο στους πτυχιούχους τμημάτων Φιλολογίας. Επιλέχθηκε να χαρακτηρίζει το σύνολο των πτυχιούχων όλων των κατευθύνσεων των Φιλοσοφικών σχολών και καθηγητών των ανθρωπιστικών μαθημάτων. Επίσης, όπως έχουμε επανειλημμένως τονίσει τα μαθήματα των ΠΕ02 δεν είναι μόνο τα επιστημονικά αντικείμενα των τμημάτων Φιλολογίας (δηλ. αρχαία ελληνικά, λατινικά και νεοελληνική λογοτεχνία), αλλά και τα αντικείμενα των τμημάτων Ιστορίας & Αρχαιολογίας και Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
Έχεις δίκιο σε αυτά που λες , δεν έγινα όμως σαφής . Πιστεύω πως ένας τίτλος ΠΕ02 δεν καθιστά κάποιον ικανό να διδάξει όλα τα μαθήματα που συμπεριλαμβάνονται στον κλάδο . Ένας απόφοιτος λόγου χάρη του Ιστορικού θα μπορεί να διδάξει πολύ καλύτερα την Ιστορία από κάποιον απόφοιτο της Φιλολογίας . Αυτή η διεύρυνση του κλάδου είναι τραγική . Ωστόσο , η ΦΠΨ παρέχει -από όσο έχω ακούσει- επαρκείς γνώσεις στην Παιδαγωγική , πράγμα που δεν γίνεται σε άλλες σχολές . Ίσως γίνομαι γραφικός , αλλά το σύστημα είναι ολοφάνερο ότι χρειάζεται ριζικές αλλαγές . Μέχρι τότε οι διαφωνίες θα είναι πολλές και το παράδοξο είναι πως ο λόγος του καθενός εμπεριέχει τουλάχιστον έναν κόκκο αλήθειας . Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να είμαστε απόλυτοι .
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Συγκινητική προσπάθεια σπεκουλαρίσματος του ΦΠΨ. Αλλά ξέρεις δεν είμαστε όλοι άσχετοι. Πώς ορίζεις τα πολλά μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλολογίας και ιστορίας όταν το ΦΠΨ είχε μέχρι πριν 2- 3 χρόνια ως υποχρεωτικά 3 αρχαία ελληνικά, 0 λατινικά και 1 ιστορία; Την ίδια στιγμή επαρχιακές Ιστορίες- Αρχαιολογίες είχαν περίπου 10 μαθήματα από το Φιλολογικό υποχρεωτικά.Παρέθεσες μέρος της πρότασης που έγραψα για τα αρχαία ελληνικά και την ιστορία που διδάσκονται στο ΦΠΨ, αλλοιώνοντας τα γραφόμενά μου. Ελπίζω να μην το έκανες επίτηδες... Επαναλαμβάνω: στο τμήμα ΦΠΨ οι φοιτητές διδάσκονταν αρκετά μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλολογίας και ιστορίας (για το τελευταίο αντικείμενο περισσότερα από το τμήμα Φιλολογίας) και, φυσικά, δεν έγραψα ότι υστερούν. Το ότι ενίσχυσαν το πρόγραμμα σπουδών με ακόμα περισσότερα τέτοια μαθήματα είναι Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε όσους κατηγορούν το τμήμα αυτό και χαίρομαι που το επιβεβαιώνεις.
Ξέρεις Φιλόλογοι θα βγουν οι άνθρωποι. Όχι Παιδαγωγοί, αλλιώς θα είχαν πάει στο ομώνυμο τμήμα. Σκοπός των εν λόγω μαθημάτων είναι να τους δώσουν κάποια επιπλέον εφόδια.Πάντως, τις ελλείψεις και χτυπητές αδυναμίες των τμημάτων Φιλολογίας σε μαθήματα Παιδαγωγικής, Διδακτικής και Ψυχολογίας που ακόμα υφίστανται (παρά την αλλαγή και των δικών τους προγραμμάτων σπουδών) δεν τις αναφέρεις. Γιατί; Και δεν εννοώ φυσικά την ειδίκευση του καθενός σε κάποια ανθρωπιστική επιστήμη της σχολής μας (κλασική φιλολογία, παιδαγωγική, γλωσσολογία, ιστορία κτλ.), αλλά στην κατάρτιση που οφείλουν να έχουν, για να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στο μελλοντικό έργο τους. Επομένως, είναι αναληθές και ανόητο να γράφεται ότι το τμήμα ΦΠΨ υστερεί σε αυτά τα αντικείμενα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Έχεις δίκιο σε αυτά που λες , δεν έγινα όμως σαφής . Πιστεύω πως ένας τίτλος ΠΕ02 δεν καθιστά κάποιον ικανό να διδάξει όλα τα μαθήματα που συμπεριλαμβάνονται στον κλάδο . Ένας απόφοιτος λόγου χάρη του Ιστορικού θα μπορεί να διδάξει πολύ καλύτερα την Ιστορία από κάποιον απόφοιτο της Φιλολογίας . Αυτή η διεύρυνση του κλάδου είναι τραγική . Ωστόσο , η ΦΠΨ παρέχει -από όσο έχω ακούσει- επαρκείς γνώσεις στην Παιδαγωγική , πράγμα που δεν γίνεται σε άλλες σχολές . Ίσως γίνομαι γραφικός , αλλά το σύστημα είναι ολοφάνερο ότι χρειάζεται ριζικές αλλαγές . Μέχρι τότε οι διαφωνίες θα είναι πολλές και το παράδοξο είναι πως ο λόγος του καθενός εμπεριέχει τουλάχιστον έναν κόκκο αλήθειας . Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να είμαστε απόλυτοι .
Αν και μαθητής (αν δεν κάνω λάθος), έγραψες ορθότερα από άλλους (σε συγχαίρω και για τα ελληνικά σου), ακόμα και από πτυχιούχους φιλολόγους, θέτοντας ένα ζήτημα του κλάδου μας που απαιτεί πολλή συζήτηση και ενέχει ποικίλους κινδύνους. Κάποιοι έχουν γράψει περί διαχωρισμού. Αλλά είναι εφικτός; Η άποψή μου είναι πως όχι. Όχι μόνο από πρακτικής άποψης (συμπλήρωσης ωρών, θέσεις κτλ.) που μπορεί να βάλει σε κίνδυνο τον κλάδο, αλλά και από ουσιαστικότερης σκοπιάς. Οι ανθρωπιστικές επιστήμες είναι αλληλένδετες. Όποιος διδάσκει Φιλοσοφικό Λόγο δεν οφείλει να έχει διδαχτεί και μαθήματα Φιλοσοφίας για τη βαθύτερη γνώση του κειμένου, πέρα από γραμματικοσυντακτικούς κανόνες; Το ίδιο ισχύει και για ένα ιστορικό κείμενο, πχ. του Θουκυδίδη· η γνώση του ιστορικού πλαισίου είναι απαραίτητη. Το ίδιο και για το μάθημα της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας, της Έκθεσης. Δεν είναι το αν γινόμαστε γραφικοί ή όχι... Πρέπει να γράφουμε τα πράγματα ως έχουν. Απόλυτοι ποτέ, ακριβείς όμως πάντα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ελεναα
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συγκινητική προσπάθεια σπεκουλαρίσματος του ΦΠΨ. Αλλά ξέρεις δεν είμαστε όλοι άσχετοι. Πώς ορίζεις τα πολλά μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλολογίας και ιστορίας όταν το ΦΠΨ είχε μέχρι πριν 2- 3 χρόνια ως υποχρεωτικά 3 αρχαία ελληνικά, 0 λατινικά και 1 ιστορία; Την ίδια στιγμή επαρχιακές Ιστορίες- Αρχαιολογίες είχαν περίπου 10 μαθήματα από το Φιλολογικό υποχρεωτικά.
Καμία πρόθεση να σε... συγκινήσω. Όπως φυσικά μακριά από μένα προθέσεις σπεκουλαρίσματος, τις αφήνω σε άλλους. Και υπάρχουν πολλοί. Δεν έγραψα ότι είσαι άσχετος. Έγραψα ότι είσαι ανακριβής και το αποδεικνύεις περίτρανα. Στο τμήμα ΦΠΨ Αθήνας (στο οποίο αναφερόμουν) διδάσκονταν πριν από την τελευταία αλλαγή του προγράμματος 5-7 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλολογίας (!), 4 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μαθήματα Ιστορίας (!): Αρχαίας Ελληνικής, Βυζαντινής, Νεότερης Ευρωπαϊκής και Νεότερου Ελληνισμού (ενώ στο τμήμα Φιλολογίας μόνο μία και αυτή επιλογής και όχι απαραιτήτως δύσκολη· οι πτυχιούχοι του τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας θα με καταλάβουν διαβάζοντας και μόνο τον τίτλο Βυζαντινή Ιστορία Α΄ με Καραπλή ή Νοταρά ή Αρχαία Ιστορία Α΄ με Μικρογιαννάκη ή Ραμμού...) ΚΑΙ μαθήματα Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, Βυζαντινής Φιλολογίας, Λατινικής Φιλολογίας (1 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ για την κατεύθυνση Παιδαγωγικής) και Γλωσσολογίας που -περιέργως πάλι- ξέχασες... να αναφέρεις. Σύνολο μαθημάτων από το τμήμα Φιλολογίας;! Πάνω από 12 (τονίζω ότι δεν υπολογίζω τα μαθήματα Ιστορίας), εκτός από τις ελεύθερες επιλογές που θα μπορούσε να εξαντλήσει ο φοιτητής σε μαθήματα Φιλολογίας ή Ιστορίας. Και ακόμα παλιότερα τα υποχρεωτικά μαθήματα Φιλολογίας, Γλωσσολογίας, Ιστορίας & Αρχαιολογίας ήταν πάνω από 15, επομένως η σύγκριση με τα περιφερειακά τμήματα Ιστορίας - Αρχαιολογίας ατυχής. Αντιθέτως, στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας Αθήνας οι φοιτητές διδάσκονταν και διδάσκονται (ακόμα και σήμερα με την αλλαγή του προγράμματος) ΛΙΓΟΤΕΡΑ φιλολογικά μαθήματα σε σύγκριση με το ΦΠΨ. Άσε λοιπόν τα... σπεκουλαρίσματα. Εκτίθεσαι.
Στα λόγια μου έρχεσαι. Οι πτυχιούχοι τμ. Φιλολογίας βεβαίως και θα βγουν επιστήμονες Φιλόλογοι (όπως και οι άλλοι επιστήμονες Παιδαγωγοί, Ιστορικοί κτλ. από τα αντίστοιχα τμήματα), όχι όμως καθηγητές επαρκείς να διδάξουν. Και όπως προβλέπει ο νόμος πλέον, οι πτυχιούχοι χωρίς πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής δε θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.Ξέρεις Φιλόλογοι θα βγουν οι άνθρωποι. Όχι Παιδαγωγοί, αλλιώς θα είχαν πάει στο ομώνυμο τμήμα. Σκοπός των εν λόγω μαθημάτων είναι να τους δώσουν κάποια επιπλέον εφόδια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Τότε γιατί όλοι οι γνωστοί μου από τα ΦΠΨ περηφανεύονταν ότι βγαίνουν Φιλολόγοι έχοντας κάνει ελάχιστα μαθήματα από το Φιλολογικό και κατά συνέπεια έχοντας γλυτώσει τους Φιλόλογους; Και μάλιστα μακάριζαν την τύχη τους που δεν είχαν επιλέξει Ιστορικό- Αρχαιολογικό για τον ίδιο λόγο.
Συμπληρώνω. Έχεις εν μέρει δίκιο ως προς το πλήθος των μαθημάτων. Τα νούμερα ισχύαν για επαρχιακή σχολή, με την διόρθωση της ιστορίας που ήταν πιο πολλές αλλά όχι τραγικό νούμερο. Και πάλι όμως απόφοιτοι των Αθηνών έκαναν λόγο για λιγότερα από όσα λες, νούμερο δε θυμάμαι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
βασικα δεν εννοουσα ακριβως αυτο.το γνωριζω οτι το π.χ το φπ της θεσσαλονικης εχει υψηλοτερη βαση απο το τμημα φιλολογιας στην πατρα και αυτο οφειλεται κυριως στο οτι πολλοι προτιμουν να σπουδασουν στο αριστοτελειο και ασ μην ειναι στο ΄΄πρωτο τμημα΄΄ γιατι το αριστοτελειο εχει σαφως μεγαλυτερο κυρος απο το τμημα της πατρας ή για οικονομικους λογους ή γιατι δεν θελουν να φυγουν απο την πολη τους.για παραδειγμα εγω θα μπορουσα να περασω στο φπψ της αθηνασ ωστοσο προτιμησα μια φιλολογια σε επαρχιακη πολη ενω αρκετοι γνωστοι μου για να μην φυγουν απο την αθηνα προτιμησαν το φπψ.δυστυχως αυτα που λεω ειναι αληθεια.το παραδειγμα που εφερα δεν τοσο ακυρο...σιγουρα υπαρχουν καποιοι που δεν συμπληρωνουν σωστα το μηχανογραφικο και βαλανε πρωτη επιλογη φιλολογια ενω ισως δεν ηταν αυτο που ηθελαν περισσοτερο.κοιταξε ομως καλυτερα καθε φιλοσοφικη καθε πολης ξεχωριστα(ωσ προς τις βασεις)!!!!!πρωτα το τμημα φιλολογιασ μετα ή το ιστορικο ή το φπψ και αυτο ισχυει για ολες τις φιλοσοφικες!!
Έλενα, το άκυρο της απάντησής σου συνίσταται στο γεγονός ότι τώρα συγκρίνεις τα τμήματα της κάθε Φιλοσοφικής σχολής και θέτεις και άλλες παραμέτρους, ενώ πριν τα συνέκρινες με βάση τις επιστήμες τους (ή έτσι κατάλαβα). Δηλαδή αν πίστευες ότι τα τμήματα Φιλολογίας που θεραπεύουν τις επιστήμες της Κλασικής Φιλολογίας, της Βυζαντινής & Νεοελληνικής Φιλολογίας και της Γλωσσολογίας προτιμούνται από τους μαθητές σε σχέση με τις άλλες επιστήμες των τμημάτων μας, τότε θα έπρεπε να προηγούνταν ακόμα και εκείνα της περιφέρειας από τα ΦΠΨ και Ιστορίας-Αρχαιολογίας. Αλλά και πάλι, όπως σου έγραψα και στην προηγούμενη απάντησή μου, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού από τους μαθητές δε γίνεται σωστά. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν τα τμήματα με σειρά κατάταξης των μορίων της προηγούμενης χρονιάς: πρώτα Νομική κτλ. Και έτσι διαιωνίζεται το κακό. Αυτό δε σημαίνει ότι προτιμούν τη Φιλολογία σε σχέση με την Ιστορία ή την Παιδαγωγική ή ότι αποδεικνύεται έτσι κάποιο "προβάδισμα" της Φιλολογίας σε σχέση με τις άλλες· όλες οι επιστήμες είναι ισάξιες και σεβαστές. Απλώς ακολουθούν τυφλά τη σειρά των βάσεων (μεγάλο ρόλο παίζει και η προπαγάνδα που τους ασκείται). Εσύ ήσουν συνειδητοποιημένη και επέλεξες αυτό που αγαπούσες και έπραξες ορθώς. Το ίδιο συνειδητοποιημένος ήμουν και εγώ που δεν έβαλα στο μηχανογραφικό μου κανένα τμήμα Φιλολογίας ή Ιστορίας - Αρχαιολογίας, παρόλο που μπορούσα να εισαχθώ και στα τμήματα του ΕΚΠΑ. Αν και η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από πολλές παραμέτρους (ανέφερες πολύ σωστά κάποιες), ανατροπές συμβαίνουν μόνο όταν αλλάζουν οι επαγγελματικές προοπτικές των τμημάτων, πχ. των ΠΤΔΕ που από το 14 που ήταν είχαν κάποτε βαθμό εισαγωγής έφτασαν τα τμήματα Ιατρικής (αν και από φέτος φάνηκε η ραγδαία πτώση τους και επιστροφή τους σιγά-σιγά στις παλιές βάσεις).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ελεναα
Δραστήριο μέλος
ναι οντως υπαρχουν πολλοι λογοι που επηρεαζουν τις βασεις ειδικα αυτη τη χρονικη περιοδο.βεβαια το θεωρω πραγματικα αδυνατο ολες οι φιλολογιες της επαρχιας να ξεπερνουν π.χ τη βαση του φπψ της αθηνας!δυστυχως οικονομικοι λογοι....δυστυχως εχεις δικιο αφου αποδεικνυεται οτι πολλοι φοιτητες επιλεγουν το τμημα που θα περασουν μονο και μονο επειδη εχουν μεγαλες βασεις χωρις να το εχουν ψαξει το θεμα!!!και μετα μετανιωνουν φυσικα.Έλενα, το άκυρο της απάντησής σου συνίσταται στο γεγονός ότι τώρα συγκρίνεις τα τμήματα των Φιλοσοφικών σχολών μεταξύ τους και θέτεις και άλλες παραμέτρους, ενώ πριν τα συνέκρινες με βάση τις επιστήμες τους (ή έτσι κατάλαβα). Δηλαδή αν πίστευες ότι τα τμήματα Φιλολογίας που θεραπεύουν τις επιστήμες της Κλασικής Φιλολογίας, της Βυζαντινής & Νεοελληνικής Φιλολογίας και της Γλωσσολογίας προτιμούνται από τους μαθητές σε σχέση με τις άλλες επιστήμες των τμημάτων μας, τότε θα έπρεπε να προηγούνταν ακόμα και εκείνα της περιφέρειας από τα ΦΠΨ και Ιστορίας-Αρχαιολογίας. Βέβαια, όπως σου έγραψα και στην προηγούμενη απάντησή μου, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού από τους μαθητές δε γίνεται σωστά. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν τα τμήματα με σειρά κατάταξης των μορίων της προηγούμενης χρονιάς: πρώτα Νομική κτλ. Και έτσι διαιωνίζεται το κακό. Αυτό δε σημαίνει ότι προτιμούν τη Φιλολογία σε σχέση με την Ιστορία ή την Παιδαγωγική ή ότι αποδεικνύεται έτσι κάποιο "προβάδισμα" της Φιλολογίας σε σχέση με τις άλλες· όλες οι επιστήμες είναι ισάξιες και σεβαστές. Απλώς ακολουθούν τυφλά τη σειρά των βάσεων (μεγάλο ρόλο παίζει και η προπαγάνδα που τους ασκείται). Εσύ ήσουν συνειδητοποιημένη και επέλεξες αυτό που αγαπούσες και έπραξες ορθώς. Το ίδιο συνειδητοποιημένος ήμουν και εγώ που δεν έβαλα στο μηχανογραφικό μου κανένα τμήμα Φιλολογίας ή Ιστορίας - Αρχαιολογίας, παρόλο που μπορούσα να εισαχθώ και στα τμήματα του ΕΚΠΑ. Αν και η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από πολλές παραμέτρους (ανέφερες πολύ σωστά κάποιες), ανατροπές συμβαίνουν μόνο όταν αλλάζουν οι επαγγελματικές προοπτικές των τμημάτων, πχ. των ΠΤΔΕ που από το 14 που ήταν είχαν κάποτε βαθμό εισαγωγής έφτασαν τα τμήματα Ιατρικής (αν και από φέτος φάνηκε η ραγδαία πτώση τους και επιστροφή τους στις παλιές βάσεις).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
astathmitos
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
@IoannisP
Τότε γιατί όλοι οι γνωστοί μου από τα ΦΠΨ περηφανεύονταν ότι βγαίνουν Φιλολόγοι έχοντας κάνει ελάχιστα μαθήματα από το Φιλολογικό και κατά συνέπεια έχοντας γλυτώσει τους Φιλόλογους; Και μάλιστα μακάριζαν την τύχη τους που δεν είχαν επιλέξει Ιστορικό- Αρχαιολογικό για τον ίδιο λόγο.
Συμπληρώνω. Έχεις εν μέρει δίκιο ως προς το πλήθος των μαθημάτων. Τα νούμερα ισχύαν για επαρχιακή σχολή, με την διόρθωση της ιστορίας που ήταν πιο πολλές αλλά όχι τραγικό νούμερο. Και πάλι όμως απόφοιτοι των Αθηνών έκαναν λόγο για λιγότερα από όσα λες, νούμερο δε θυμάμαι.
venividivici, τα στοιχεία που σου έγραψα για τη Φιλοσοφική σχολή της Αθήνας μπορούν να επαληθευτούν με τους οδηγούς σπουδών των τμημάτων κατά τα παλαιότερα έτη. Υπάρχουν στη διάθεση του καθενός και τα έχω μελετήσει πολύ καλά. Δεν μπορώ να γνωρίζω γιατί οι γνωστοί σου έλεγαν πράγματα που δεν ίσχυαν ή ποιες "αλχημείες" μπορεί να είχαν κάνει ως φοιτητές. Λίγοι γνωστοί όμως, φίλε μου, δεν αποτελούν το κανόνα. Ίσως, όπως έγραψες, να ήθελαν -αγανακτισμένοι με τη συμπεριφορά κάποιων φοιτητών ή πτυχιούχων άλλων τμημάτων- να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις και να δείξουν ότι ήταν πιο "έξυπνοι" σε σχέση με αυτούς. Γράφεις ότι δε θυμάσαι. Προσωπικά, το γνωρίζω έχοντας στο αρχείο μου την αναλυτική μου βαθμολογία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Πόσως με ενδιέφερε να συγκρατήσω νούμερα, όταν δεν ήταν τα χωράφια μου. Φοιτητικές συζητήσεις ήταν, μεταξύ φίλων και παλιών συμμαθητών. Οι περισσότεροι σε επαρχιακά τμήματα. Το συμπέρασμα τους ήταν αυτό που σου είπα. Μερικοί εξ Αθηνών μου είχαν πει για 5- 6 μαθήματα αρχαίων ελληνικών και άλλα τόσα ιστορίας. Καθόλου λατινικά. Αυτά που τους δυσκόλευαν ήταν τα αρχαία. Όχι τόσο τα νέα και η ιστορία.Λίγοι γνωστοί όμως, φίλε μου, δεν αποτελούν το κανόνα. Ίσως, όπως έγραψες, να ήθελαν -αγανακτισμένοι με τη συμπεριφορά κάποιων φοιτητών ή πτυχιούχων άλλων τμημάτων- να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις και να δείξουν ότι ήταν πιο "έξυπνοι" σε σχέση με αυτούς. Γράφεις ότι δε θυμάσαι. Προσωπικά, το γνωρίζω έχοντας στο αρχείο μου την αναλυτική μου βαθμολογία.
Υγ. Όλοι τους δυσκολεύτηκαν με ΑΣΕΠ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μια παρατήρηση μόνο.Στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας υπάρχουν 9 υποχρεωτικά μαθήματα του τμήματος φιλολογίας μέχρι πέρσι διπλά(!) και 4 επιλογής μαθήματα γλωσσολογίας(απο λίστα 15 μαθημάτων γλωσσολογίας προσφερόμενα)για όποιον ενδιαφέρεται.Εκτός αυτού οι φοιτητές του τμήματος έρχονται σε επαφή με τα αρχαία ελληνικά και μέσω των πηγών σε πολλά ιστορικά μαθήματα.Δεν νομίζω ότι ο απόφοιτος ΦΠΨ υπερέχει σε γνώσεις αρχαίων σε καμία περίπτωση.Πάνω κάτω τα ίδια μαθήματα φιλολογίας κάνουμε σε αριθμό.
Αστάθμητε, δεν ξέρω αν αναφέρεσαι στα τμήματα της Θεσσαλονίκης ή άλλης περιφερειακής πόλης, αλλά για τα τμήματα της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών είμαι απολύτως βέβαιος. Μέχρι την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών από φέτος οι φοιτητές του τμ. Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Αθήνας και ιδίως των κατευθύνσεων Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής διδάσκονταν αντίστοιχα 7 και 5 έως 7 υποχρεωτικά πεντάωρα (διπλά) μαθήματα Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας (+ 1 μάθημα Λατινικής υποχρεωτικό που διδάσκονται στην κατεύθυνση Παιδαγωγικής), 3-4 μαθήματα Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, 1 Βυζαντινής, καθώς επίσης και Γλωσσολογία. Επίσης, οι φοιτητές της κατεύθυνσης Παιδαγωγικής είχαν και 2 επιλογές από το τμήμα Φιλολογίας που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν σε μαθήματα αρχαίας ελληνικής. Οι φοιτητές τμ. Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αθήνας διδάσκονταν 4 μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλολογίας, 2 νεοελληνικής, 2 λατινικής, 1 βυζαντινής και Γλωσσολογία. Δε θα έλεγα υπεροχή,αλλά υπήρχαν διαφορές. Από φέτος, τα φιλολογικά μαθήματα στο ΦΠΨ αυξήθηκαν κι άλλο.
ναι οντως υπαρχουν πολλοι λογοι που επηρεαζουν τις βασεις ειδικα αυτη τη χρονικη περιοδο.βεβαια το θεωρω πραγματικα αδυνατο ολες οι φιλολογιες της επαρχιας να ξεπερνουν π.χ τη βαση του φπψ της αθηνας!δυστυχως οικονομικοι λογοι....δυστυχως εχεις δικιο αφου αποδεικνυεται οτι πολλοι φοιτητες επιλεγουν το τμημα που θα περασουν μονο και μονο επειδη εχουν μεγαλες βασεις χωρις να το εχουν ψαξει το θεμα!!!και μετα μετανιωνουν φυσικα.
Συμφωνούμε. Οι φοιτητές όμως που σπουδάζουν ή έχουν σπουδάσει σε άλλες πόλεις, μακριά δηλαδή από την πόλη γέννησης ή διαμονής τους είναι χιλιάδες. Βεβαίως και ο οικονομικός παράγοντας παίζει ρόλο, αλλά τα τελευταία χρόνια που η ανώτερη-ανώτατη μόρφωση είχε / έχει γίνει εμμονή στον Έλληνα, οι γονείς έβρισκαν τον τρόπο (ακόμα και με στερήσεις), ώστε να στείλουν το παιδί στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη ή και άλλη επαρχιακή πόλη.
Αρχική Δημοσίευση από venividivici:Πόσως με ενδιέφερε να συγκρατήσω νούμερα, όταν δεν ήταν τα χωράφια μου. Φοιτητικές συζητήσεις ήταν, μεταξύ φίλων και παλιών συμμαθητών. Οι περισσότεροι σε επαρχιακά τμήματα. Το συμπέρασμα τους ήταν αυτό που σου είπα. Μερικοί εξ Αθηνών μου είχαν πει για 5- 6 μαθήματα αρχαίων ελληνικών και άλλα τόσα ιστορίας. Καθόλου λατινικά. Αυτά που τους δυσκόλευαν ήταν τα αρχαία. Όχι τόσο τα νέα και η ιστορία.
Υγ. Όλοι τους δυσκολεύτηκαν με ΑΣΕΠ.
Ναι, αλλά πρέπει να γράφουμε με στοιχεία όχι με βάση τι ισχυρίζεται ο καθένας. Ίσως δεν κατάλαβες ίσως μπερδεύτηκαν. Η ουσία είναι να επικαλούμαστε επίσημα στοιχεία από τους οδηγούς σπουδών. Όσο για τα αρχαία ελληνικά, όλοι δυσκολεύονται (και στις εξετάσεις του πανεπιστημίου και στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ), ακόμα και αυτοί των τμημάτων Φιλολογίας. Γι' αυτό και πολλοί πτυχιούχοι τους αποτυγχάνουν στο διαγωνισμό. Ενώ πολλοί του ΦΠΨ διορίζονται.Οι φίλοι και γνωστοί σου δυσκολεύτηκαν, οι υποψήφιοι όμως και από τα τρία τμήματα είναι χιλιάδες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
astathmitos
Δραστήριο μέλος
Για το τμήμα της Αθήνας λέω,για τα άλλα δεν έχω γνώμη γιατί δεν έχω μελετήσει τα προγράμματα σπουδών.Στα επιλογής του τμήματος υπάρχουν αρκετές γλωσσολογίες όπως προείπα πχ " Ιστορική γραμματική αρχαίας ελληνικής" κτλ.Δηλσδή σύνολο κάποιος που ενδιαφέρεται μπορεί να φτάσει τα 13 μαθήματα απο το τμήμα φιλολογίας.Επίσης υπάρχουν σεμινάρια αρχαίας ιστορίας που ασχολούνται αποκλειστικά με ανάλυση φιλολογικών πηγών.Τέσπα δεν με απασχολεί και ιδιαίτερα το αν κάνει περισσότερα η λιγότερα αρχαίολατινικά το φπψ απο το ιστορικό και αν είναι πιο εύκολα η όχι,καθώς με ενδιαφέρουν οι νεότερες σπουδές περισσότερο προσωπικά,απλά το ανέφερα.Αστάθμητε, δεν ξέρω αν αναφέρεσαι στα τμήματα της Θεσσαλονίκης ή άλλης περιφερειακής πόλης, αλλά για τα τμήματα της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών είμαι απολύτως βέβαιος. Μέχρι την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών από φέτος οι φοιτητές του τμ. Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Αθήνας και ιδίως των κατευθύνσεων Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής διδάσκονταν αντίστοιχα 7 και 5 έως 7 υποχρεωτικά πεντάωρα (διπλά) μαθήματα Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας (+ 1 μάθημα Λατινικής υποχρεωτικό που διδάσκονται στην κατεύθυνση Παιδαγωγικής), 3-4 μαθήματα Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, 1 Βυζαντινής, καθώς επίσης και Γλωσσολογία. Επίσης, οι φοιτητές της κατεύθυνσης Παιδαγωγικής είχαν και 2 επιλογές από το τμήμα Φιλολογίας που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν σε μαθήματα αρχαίας ελληνικής. Οι φοιτητές τμ. Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αθήνας διδάσκονταν 4 μαθήματα αρχαίας ελληνικής φιλολογίας, 2 νεοελληνικής, 2 λατινικής, 1 βυζαντινής και Γλωσσολογία. Δε θα έλεγα υπεροχή,αλλά υπήρχαν διαφορές. Από φέτος, τα φιλολογικά μαθήματα στο ΦΠΨ αυξήθηκαν κι άλλο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Για το τμήμα της Αθήνας λέω,για τα άλλα δεν έχω γνώμη γιατί δεν έχω μελετήσει τα προγράμματα σπουδών.Στα επιλογής του τμήματος υπάρχουν αρκετές γλωσσολογίες όπως προείπα πχ " Ιστορική γραμματική αρχαίας ελληνικής" κτλ.Δηλσδή σύνολο κάποιος που ενδιαφέρεται μπορεί να φτάσει τα 13 μαθήματα απο το τμήμα φιλολογίας.Επίσης υπάρχουν σεμινάρια αρχαίας ιστορίας που ασχολούνται αποκλειστικά με ανάλυση φιλολογικών πηγών.Τέσπα δεν με απασχολεί και ιδιαίτερα το αν κάνει περισσότερα η λιγότερα αρχαίολατινικά το φπψ απο το ιστορικό και αν είναι πιο εύκολα η όχι,καθώς με ενδιαφέρουν οι νεότερες σπουδές περισσότερο προσωπικά,απλά το ανέφερα.
Το "εύκολα ή όχι" ήταν περιττό, αφού προσφέρονται από τον Τομέα Κλασικής Φιλολογίας (Θεματογραφία, Όμηρος, Δραματική Ποίηση, Φιλοσοφικά Κείμενα κτλ.). Όσο για τις ελεύθερες επιλογές στον οδηγό σπουδών του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας Αθήνας γράφει ότι συστήνεται η παρακολούθηση μαθημάτων από τον Τομέα Παιδαγωγικής του ΦΠΨ, προφανώς για την παιδαγωγική κατάρτιση των φοιτητών. Επίσης, προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας IV ή μαθήματος Γλωσσολογίας, όπως έγραψες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
astathmitos
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Κάνετε κοινά τα μαθήματα των αρχαίων με το κλασικό δηλαδή;Μεταξύ μας τώρα
Έγραψα κάτι για συνδιδασκαλία; Και τι σημαίνει η ερώτησή σου; Ότι στην κατεύθυνση κλασικής κάνουν... άλλα αρχαία ελληνικά... ανώτερης φύσεως; Μήπως ο βαθμός δυσκολίας είναι μεγαλύτερος για τα άλλα τμήματα για τους γνωστούς λόγους; Έγραψα ότι όλα τα μαθήματα Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας προσφέρονται από τον Τομέα της Κλασικής προς όλους και όσα αντικείμενα προσφέρονται είναι τα ίδια με αυτά που διδάσκονται και οι φοιτητές του τμήματος Φιλολογίας.
ΥΓ: Δεν είμαι φοιτητής.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 17 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.