Πανελλαδικές στο πέρασμα των χρόνων

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το πιο δύσκολο σύστημα πανελλαδικών εως και σήμερα;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 57)
  • Δέσμες (-2000)

    Ψήφοι: 20 35.1%
  • Κατευθύνσεις (2000-2002) 12 μαθήματα Β +12 Μαθήματα Γ

    Ψήφοι: 21 36.8%
  • Κατευθύνσεις (2003-2005) (9 μαθήματα Β + 9 μαθήματα Γ)

    Ψήφοι: 3 5.3%
  • Κατευθύνσεις (2006- 2010) 6 Μαθήματα

    Ψήφοι: 13 22.8%

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Δε διαφωνώ σε τίποτα από τα παραπάνω.
Απλά για τον ανώριμο 25χρονο, αυτό που έχω να πω είναι : πρόβλημά του, να ωριμάσει.

Τους μαθητές δε θέλω να τους κρίνω. Συμφωνώ με την άποψη ότι στην Ελλάδα οι μαθητές είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι. Το λέω αυτό κι ας έχει χρειαστεί να δουλέψω μέχρι και 2,5 μήνες σερί με 10-11 ώρες δουλειά καθημερινά με μόνο 2 μέρες ρεπό όλο αυτό το διάστημα.

Τι να πεις πχ στον μαθητή που θεωρεί ότι είναι χαμένοι όσοι δε κάνουν φροντιστήρια; Να μην πάει και να γίνει αυτός το πειραματόζωο ώστε να δούμε κατά πόσο τα καταφέρνει κάποιος χωρίς φροντιστήριο;

Αν ένας μαθητής δε μπορεί να δει με ωριμότητα και καθαρή σκέψη τις πανελλήνιες δε φταίει αυτός, φταίει το σύστημα.

Μαζί σου!
Αυτό ακριβώς προσπαθώ να πω!
Ναι, είναι πολύ σημαντικές, αλλά δεν είναι τόσο τραγικές όσο προσπαθεί το σύστημα (όπως και αν μεταφράζεται αυτό) να τους πείσει για να τους σπρώξει αλλού...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tiffanykal

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η tiffanykal αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 143 μηνύματα.
Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε ποιο ήταν το πιο δύσκολο σύστημα. Οι εξετάσεις πάντα έχουν τις δυσκολίες τους. Οι μαθητές που συμμετέχουν κάθε χρόνο στις εξετάσεις καλούνται να απαντήσουν στα ίδια θέματα και τελικά έχουν τις περισσότερες επιλογές και εισάγονται στη σχολή προτίμησής τους εκείνοι οι οποίοι για διάφορους λόγους ανταποκρίθηκαν καλύτερα στις απαιτήσεις του συστήματος.
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας μου για τις πανελλαδικές έλυσα θέματα παλαιότερων ετών. Τα θέματα των δεσμών, κυρίως στα μαθηματικά, ήταν ιδιαίτερα αυξημένης δυσκολίας. Το ίδιο , όμως, συνέβη και με θέματα των ετών 2002, 2005, 2007. Εύκολα ή δύσκολα τελικά δεν έχει σημασία γιατί είναι κοινά για όλους, όπως και οι αντικειμενικές συνθήκες. Σε τέτοιες χρονιές, απλώς, ο εξεταζόμενος μπορεί να πετύχει το στόχο του γράφοντας μικρότερους βαθμούς, αφού θα απαντήσουν (σωστά) λιγότεροι μαθητές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Μια που γράφουμε την ιστορία των συστημάτων εξετάσεων, έψαξα, ρώτησα και έμαθα για το ...

Σύστημα Εξετάσεων πριν τις Δέσμες (ως το 1980)

1) Οι πανελλήνιες εξετάσεις γίνονταν στις αρχές Σεπτεμβρίου. Δηλαδή οι μαθητές τελείωναν το λύκειο (ή μάλλον την ΣΤ γυμνασίου) τον Ιούνιο, έπαιρναν το απολυτήριο (όσοι το έπαιρναν, γιατί τότε δεν ήταν τόσο εύκολο όπως τώρα) και είχαν το καλοκαίρι για να διαβάσουν (και να ψηθούν, καθώς τότε δεν υπήρχαν air condition).

2) Η ύλη των εξετάσεων για κάθε μάθημα ήταν σχεδόν απεριόριστη. Ήταν όλη η “διδακτέα” ύλη και των 6 τάξεων του γυμνασίου και του λυκείου. Από τα αρχαία (που τα θυμήθηκα?) μάθαμε ότι “διδακτέα” σημαίνει αυτή που πρέπει να διδαχθεί, δηλαδή όλα τα βιβλία (!). Έτσι αν ένα βιβλίο είχε π.χ. 300 σελίδες, στην ύλη ήταν μέσα και οι 300, άσχετα αν στο σχολείο διδάχτηκαν 120, 200 ή 250. Η ύλη λοιπόν σε κάθε μάθημα ήταν ατελείωτη. Για παράδειγμα η ύλη μόνον της ιστορίας μπορεί και να ξεπερνούσε τις 1500 σελίδες (!!!).

3) Τα πεδία που έχουμε εμείς, τότε τα έλεγαν κύκλους. Κάθε κύκλος είχε το δικό του πακέτο μαθημάτων και το δικό του βαθμό δυσκολίας θεμάτων. Κάθε υποψήφιος μπορούσε να δώσει εξετάσεις μόνον σε έναν κύκλο. Οι κύκλοι ήταν:
α. ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΟΣ (Άλγεβρα – Γεωμετρία – Τριγωνομετρία – Φυσική – Χημεία – Έκθεση)
β. ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ (τα ίδια μαθήματα με τον α)
γ. ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ (Φυσική – Χημεία – Βιολογία – Ανθρωπολογία – Έκθεση)
δ. ΝΟΜΙΚΟΣ (Έκθεση – Αρχαία – Λατινικά – Ιστορία)
ε. ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ (τα ίδια με τον δ)
ζ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ (Μαθηματικά – Ιστορία – Έκθεση – Χημεία!!!!)
η. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ (Μαθηματικά – Αρχαία – Φυσική – Χημεία – Ιστορία – Έκθεση)
θ. ΤΕΧΝΙΚΟΣ (Μαθηματικά – Φυσική – Χημεία – Έκθεση) = περίπου σημερινά ΤΕΙ

4) Στα μόρια προσθέτανε και το βαθμό του απολυτηρίου σαν να ήταν ένα ακόμα μάθημα. Δεν υπήρχε κανένα κράτημα βαθμών και όποιος ήθελε να ξαναδώσει έδινε όλα τα μαθήματα ξανά. Από την Α λυκείου (τότε την έλεγαν Δ γυμνασίου) οι μαθητές διάλεγαν Πρακτικό ή Κλασικό (αντίστοιχα με Θετικοτεχνολογική και Θεωρητική κατεύθυνση δική μας). Όμως καθένας μπορούσε να δώσει σε όποιο κύκλο ήθελε άσχετα αν είχε τελειώσει πρακτικό ή κλασικό. Οι στρατιωτικές σχολές είχαν δικές τους ανεξάρτητες εξετάσεις (δεν υπήρχαν αστυνομικές σχολές, τότε με απολυτήριο δημοτικού γινόσουν αστυφύλακας). Τότε το γυμνάσιο-λύκειο είχε πολύ πιο αυστηρούς κανόνες και για να περάσεις την τάξη έπρεπε να είχες 10 σε όλα τα μαθήματα. Με ένα μάθημα κάτω από τη βάση έμενες ανεξεταστέος (και δεν έδινες πανελλήνιες) και με δύο έμενες στην ίδια τάξη. Μάλιστα το μισό κάτω από τη βάση χανόταν (το 9,5 γινόταν 9). Λίγοι πήγαιναν φροντιστήριο στη Β λυκείου (Ε γυμνασίου). Όλοι πήγαιναν το καλοκαίρι Β προς Γ λυκείου, στη διάρκεια της Γ λυκείου και το άλλο καλοκαίρι που τέλειωναν την ΣΤ γυμνασίου μέχρι τις εξετάσεις (δηλαδή έχαναν 2 καλοκαίρια!!). Το μηχανογραφικό συμπληρωνόταν τον Ιούνιο, δηλαδή 2 μήνες πριν τις εξετάσεις.

Υ.Γ.1. Τα παραπάνω είναι από μια εργασία που κάναμε πέρυσι στο σχολείο για τα εκπαιδευτικά συστήματα.
Υ.Γ.2. Ίσως κάπου υπάρχουν μικρές ανακρίβειες γιατί και σε εκείνο το σύστημα από χρονιά σε χρονιά γίνονταν μικρές αλλαγές.
Υ.Γ.3. Αν υπάρχει ενδιαφέρον έχω και άλλα σχετικά στοιχεία.
Υ.Γ.4. Νομίζω ότι δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε το σύστημα αυτό με το σημερινό.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mariw

Νεοφερμένος

Η Mariw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Δεν έχει νόημα να τα συγκρίνουμε...Δίνοντας 12 μαθήματα π.χ αν γράψεις ένα 13 στην Έκθεση και ένα 15 στα Μαθηματικά και σε όλα τα υπόλοιπα όπως Ιστορία, Θρησκευτικά, Βιολογία και πάει λέγοντας γράψεις κοντά στο Άριστα τότε μπορείς να περάσεις σε υψηλόβαθμη σχολή...Με αυτό το σύστημα όμως δεν περνάς με τέτοιους βαθμούς Ιατρική π.χ ούτε κατά διάνοια.... Από την άλλη μεριά όμως εμείς διαβάσαμε μόνο 6 μαθήματα δηλαδή τα μισά οπότε θα μπορούσαμε να αποδώσουμε καλύτερα.... Όπως και να έχει όμως οι Πανελλήνιες είναι μια τρομερά ψυχοφθόρα διαδικασία....με όλα τα συστήματα.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,097 μηνύματα.
Μα η ιστορία δεν είναι εύκολο μάθημα εκεί έπεφτε η σφαγή. Από την στιγμή που καραργήθηκε οι βαθμοί στην θετική πήγαν στα ουράνια. Αν εξαιρέσουμε τις 2 πρώτες χρονιές. Και μην ξεχνάς ότι υπήρχαν 2 Φυσικες, 2 Μαθηματικά. Ιστορία, 2 Βιολογίας και η Έκθεση (η ύλη πολύ μεγαλύτερη από τώρα). Η ύλη ήταν μεγαλύτερη από τώρα και ο μέσος απόφοιτος είχε περισσότερες γνώσεις από ότι έχει τώρα (Τις περισσότερες γνώσεις τις είχε ο μέσος απόφοιτος των δεσμών συγκριτικά με τους άλλους).


Από τότε που μπήκαν 6 μαθήματα οι βάσεις πήγαν στα ουράνια και αυτό σημαίνει πως οι εξετάσεις έγιναν ευκολότερες. Αφού η δυσκολία των θεμάτων έπεσε φυσικό ήταν οι βάσεις να ανεβούν. Η δυσκολία να μπεις σε υψηλόβαθμη σχολή παραμένει ίδια απλώς όταν υπάρχουν πιο εύκολα θέματα παίζει καθοριστικό ρόλο οι παραγοντες απροσεξία και τυχη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mariw

Νεοφερμένος

Η Mariw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Διαφωνώ ότι είναι ευκολότερα τα θέματα.Νομίζω οτι οι συνειδητοποιημένοι μαθητές ξέρουν να διαβάζουν και ως αποτέλεσμα αποδίδουν...Παρατήρησε λίγο τη βάση της πιο υψηλόβαθμης και της πιο χαμηλόβαθμης σχολής...Τι σημαίνει αυτό;;; Οι καλοί γίνονται καλύτεροι και οι μέτριοι μετριότεροι...Φυσικά αυτή είναι η άποψη μου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miro2

Δραστήριο μέλος

Η miro2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 619 μηνύματα.
που ρε παιδια εγιναν ευκολοτερες?8α τρελα8ουμε τελειως...?τα 8εματα του 2005 ηταν ευκολα?τα 8εματα του '10 ηταν ευκολα?το χω 3αναπει και αλλου...οσο περνανε τα χρονια και η υλη παραμενει στασιμη, οι κα8ηγητες γινονται καλυτεροι και κατα συνεπεια και οι μα8ητες...αυτος ειναι ο λογος που εχουν φτασει οι βασεις εκει που ειναι τωρα...
για μενα το καλυτερο συστημα ηταν οταν δινανε και στη β λυκειου, και μπορουσες να κρατησεις το βα8μο που εγραψες καλυτερα απο τις δυο τα3εις...ειχες πολλα οφελη...ενα απο αυτα ηταν οτι αποκτουσες μια επαφη και μια εμπειρια με το 8εμα πανελληνιες, οποτε τη δευτερη χρονια δεν ησουν σαν τη σοφι σολ πριν απο τη γκιλοτινα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,881 μηνύματα.
Διαφωνώ ότι είναι ευκολότερα τα θέματα.Νομίζω οτι οι συνειδητοποιημένοι μαθητές ξέρουν να διαβάζουν και ως αποτέλεσμα αποδίδουν...Παρατήρησε λίγο τη βάση της πιο υψηλόβαθμης και της πιο χαμηλόβαθμης σχολής...Τι σημαίνει αυτό;;; Οι καλοί γίνονται καλύτεροι και οι μέτριοι μετριότεροι...Φυσικά αυτή είναι η άποψη μου

...και αυτούς που θεωρείς συνειδητοποιημένους, ενώ ξέρουν να διαβάζουν και διαβάζουν πώς γίνεται μετά μεγάλο μέρος αυτών να χάνει την μπάλα των σπουδών; Μήπως είναι σχετική η έννοια καλός ή μέτριος ή άριστος;

Πάντως πολλοί μαθητές λένε ότι μετά το 2005, τα θέματα έγιναν πιο εύκολα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,097 μηνύματα.
που ρε παιδια εγιναν ευκολοτερες?8α τρελα8ουμε τελειως...?τα 8εματα του 2005 ηταν ευκολα?τα 8εματα του '10 ηταν ευκολα?το χω 3αναπει και αλλου...οσο περνανε τα χρονια και η υλη παραμενει στασιμη, οι κα8ηγητες γινονται καλυτεροι και κατα συνεπεια και οι μα8ητες...αυτος ειναι ο λογος που εχουν φτασει οι βασεις εκει που ειναι τωρα...
για μενα το καλυτερο συστημα ηταν οταν δινανε και στη β λυκειου, και μπορουσες να κρατησεις το βα8μο που εγραψες καλυτερα απο τις δυο τα3εις...ειχες πολλα οφελη...ενα απο αυτα ηταν οτι αποκτουσες μια επαφη και μια εμπειρια με το 8εμα πανελληνιες, οποτε τη δευτερη χρονια δεν ησουν σαν τη σοφι σολ πριν απο τη γκιλοτινα...
Για το 2005 για τα θέματα της φυσικής συμφωνώ για το 2010 διαφωνώ. Τα πιο δύσκολα θέματα στην βιολογια έπεσαν το 2002 όλες τις άλλες φορές πέφτουν εύκολα.
Όταν οι πανελλαδικές ήταν και στην Β ήταν πολύ πιο ψυχοφόρες από ότι τώρα. Αρχιζες το διαβασμα για τις πανελλαικες σε full πρόγραμμα από το Καλοκαίρι της Α και άρχιζες καπάκι χωρίς καθόλου μετά τις πανελλαδικες της β φροντιστήρια για την Γ (σε 9 μαθήματα). Επίσης στην Β πολλοί λίγοι γράφανε καλύτερα επειδή υπήρχαν τα Αρχαία στις πανελλαδικές. Τώρα τα παιδια έχουν όλο το χρόνο από την Α Λυκείου να διαβαζουν τα 6 μαθήμτα της Γ (με πολύ μικρή ύλη για το καθένα). Παλιά και να ήθελες δε μπορούσες έπρεπε να διαβάσεις τα 9 μαθήματα της Β .

Κοινώς τα παιδιά είχανε παλιά την πρώτη Λυκείου να προετοιμαστουν για 18 μαθήματα Πανελλαδικών και τώρα από την πρώτη Λυκείου για 6 μόνο μαθήματα (λιγότερα από τα διπλασια) χωρίς την ιστορία που εριχνε τον βαθμό.

Αυτός είναι ο λογος που οι βάσεις έχουν αυξηθεί και όχι επειδή έγιναν πιο καλοί οι καθηγητες.

Στις δέσμες που η βάση στην ιατρική ήταν στο 16,9 ήταν με διαφορά το πιο δύσκολο (αλλά και το πιο δικαιο σύστημα). Τα παιδια είχαν 4 μαθήματα αλλά με ύλη 6 πλάσια από την σημερινή σε κάθε μάθημα και θέματα πολύ πιο δύσκολα.
Με το σημερινό σύστημα

Μπορείς να μπεις Χημικός χωρίς να ξέρεις Χημεία
Μπορείς να μπεις Πληροφορική χωρίς να ξέρεις προγραμματισμό


Το επίπεδο των πρωτοετών εχει πέσει (πράγμα που στις Δεσμες δεν ίσχυε) Οι πρωτοετείς στις δεσμες ξέρανε πιο πολλά πραγματα από τους πρωτοετείς αντιστοιχων σχολών εξωτερικού τωρα αυτό δε συμβαίνει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miro2

Δραστήριο μέλος

Η miro2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 619 μηνύματα.
Για το 2005 για τα θέματα της φυσικής συμφωνώ για το 2010 διαφωνώ. Τα πιο δύσκολα θέματα στην βιολογια έπεσαν το 2002 όλες τις άλλες φορές πέφτουν εύκολα.
Όταν οι πανελλαδικές ήταν και στην Β ήταν πολύ πιο ψυχοφόρες από ότι τώρα. Αρχιζες το διαβασμα για τις πανελλαικες σε full πρόγραμμα από το Καλοκαίρι της Α και άρχιζες καπάκι χωρίς καθόλου μετά τις πανελλαδικες της β φροντιστήρια για την Γ (σε 9 μαθήματα). Επίσης στην Β πολλοί λίγοι γράφανε καλύτερα επειδή υπήρχαν τα Αρχαία στις πανελλαδικές. Τώρα τα παιδια έχουν όλο το χρόνο από την Α Λυκείου να διαβαζουν τα 6 μαθήμτα της Γ (με πολύ μικρή ύλη για το καθένα). Παλιά και να ήθελες δε μπορούσες έπρεπε να διαβάσεις τα 9 μαθήματα της Β .

Κοινώς τα παιδιά είχανε παλιά την πρώτη Λυκείου να προετοιμαστουν για 18 μαθήματα Πανελλαδικών και τώρα από την πρώτη Λυκείου για 6 μόνο μαθήματα (λιγότερα από τα διπλασια) χωρίς την ιστορία που εριχνε τον βαθμό.

Αυτός είναι ο λογος που οι βάσεις έχουν αυξηθεί και όχι επειδή έγιναν πιο καλοί οι καθηγητες.

Στις δέσμες που η βάση στην ιατρική ήταν στο 16,9 ήταν με διαφορά το πιο δύσκολο (αλλά και το πιο δικαιο σύστημα). Τα παιδια είχαν 4 μαθήματα αλλά με ύλη 6 πλάσια από την σημερινή σε κάθε μάθημα και θέματα πολύ πιο δύσκολα.
Με το σημερινό σύστημα

Μπορείς να μπεις Χημικός χωρίς να ξέρεις Χημεία
Μπαίνεις Πληροφορική και δε ξέρεις προγραμματισμό

Το επίπεδο των πρωτοετών εχει πέσει (πράγμα που στις Δεσμες δεν ίσχυε) Οι πρωτοετείς στις δεσμες ξέρανε πιο πολλά πραγματα από τους πρωτοετείς αντιστοιχων σχολών εξωτερικού τωρα αυτό δε συμβαίνει.


για το '10 διαφωνεις?καλα, ας εδινα εγω με τα 8εματα του '08 ή ακομα καλυτερα του '09 και 8α σου ελεγα ποσο 8α ειχα βγαλει και που 8α ειχα περασει...:)
ποιος μα8ητης με το τωρινο συστημα π.χ 3εκιναει να διαβασει για τα 6 μα8ηματα της γ απο την α λυκειου?ειμαστε σοβαροι?η πλειοψηφια 3εκινα το καλοκαιρι μετα3υ β και γ αντε και καποιοι προς το τελος της β...μη λεμε ο,τι 8ελουμε...
οποτε αυτο που λες οτι ειχαν το καλοκαιρι της α λυκειου για να ετοιμαστουν για 18 μα8ηματα δεν μπορω να το συλλαβω...
οι κα8ηγητες εχουν γινει καλυτεροι και αυτο το πιστευω ακραδαντα μετα απο συζητησεις μου και με κα8ηγητες...κα8ε χρονια εχουν να διδα3ουν κατι παραπανω στους μα8ητες τους, αφου εχει περασει ακομα μια χρονια πανελλαδικων...απο τοτε για παραδειγμα που επεσε μια χρονια στα μα8ηματικα γενικης μια ασκηση που απαιτουσε τις προοδους της β λυκειου κατευ8., οι κα8ηγητες απο κει κ περα ζητουσαν απο το μα8ητη να τις γνωριζει...δε νομιζω οτι επιμενανε τοσο σε αυτο, μεχρι που επεσε..

τωρα ναι, οι δεσμες ηταν οντως το πιο δυσκολο...αλλα το πιο δικαιο?δε νομιζω...ναι, μαζι σου, οι πρωτοετεις δεν ειναι οπως οι πρωτοετεις τοτε...αλλα μπορουν να γινουν στην πορεια με δουλεια και προσπα8εια...το 8εωρω βλακεια να μου στερησει τη σχολη που 8ελω ενα συστημα...αν δεν τα καταφερω αφου μπω, ας προσεχα...
οσο για το ε3ωτερικο, απ αυτα που εχω ακουσει(δεν ορκιζομαι για την ακριβεια τους) οι φοιτητες στην αγγλια και στην ιταλια π.χ μα8αινουν τα μα8ηματικα που κανουμε εμεις στη γ λυκειου, απο το 2ο ετος των σπουδων τους κ μετα...καλα, για τους αμερικανους δεν το συζητω...ειμαστε μακραν πολυυυ μπροστα σαν χωρα....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,881 μηνύματα.
Kαλά μην παίρνεις όρκο. Πολλοί πρωτοετείς στην Ελλάδα παραμένουν πρωτοετείς σε γνώσεις. Δεν σημαίνει ότι όποιος μπήκε σε ένα Πανεπιστήμιο το άξιζε κιόλας είτε έβγαλε 9.000 είτε 19.999 μόρια. Εξάλλου τα μόρια δεν αποδεικνύουν την ποιότητα των εισακτέων φοιτητών. Στην Ελλάδα, παραδόξως έχουμε σβήσει την έννοια "απορριπτέος" από το Πανεπιστήμιο γιατί όλοι σπουδάζουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miro2

Δραστήριο μέλος

Η miro2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 619 μηνύματα.
Kαλά μην παίρνεις όρκο. Πολλοί πρωτοετείς στην Ελλάδα παραμένουν πρωτοετείς σε γνώσεις. Δεν σημαίνει ότι όποιος μπήκε σε ένα Πανεπιστήμιο το άξιζε κιόλας είτε έβγαλε 9.000 είτε 19.999 μόρια. Εξάλλου τα μόρια δεν αποδεικνύουν την ποιότητα των εισακτέων φοιτητών. Στην Ελλάδα, παραδόξως έχουμε σβήσει την έννοια "απορριπτέος" από το Πανεπιστήμιο γιατί όλοι σπουδάζουν.

δεν παιρνω ορκο για τιποτα κ για κανενα:D
οχι, δε σημαινει οτι το α3ιζε...δεν κανουν ολοι για πανεπιστημιο...αμα δεν εχεις την απαιτουμενη ποιοτητα...(να φυγετε, να πατε αλλου:P)ας μην 3εχναμε οτι το πανεπιστημιο δεν ειναι υποχρεωτικο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,881 μηνύματα.
Καλή η πλάκα, αλλά εδώ αυτή την πλάκα πληρώνουμε με την σαβουροποίηση των πτυχιακών σπουδών. Γι' αυτό και ροπή προς μεταπτυχιακά,..κτλ μια ατέρμονη Ελληνική πτυχιομανία. Ναι όντως, το Πανεπιστήμιο δεν ανήκει στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Και αυτό πρέπει να το επαναπροσδιορίσουμε. Μια κοινωνία μόνο με Πανεπιστημιακά πτυχία είναι προ του γκρεμού, γιατί η οικονομία της είναι νεκρή. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miro2

Δραστήριο μέλος

Η miro2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 619 μηνύματα.
δεν εχεις αδικο...δυστυχως πολλα ειναι που πρεπει να επαναπροσδιοριστουν εδω που εχουμε φτασει....:worry::worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,881 μηνύματα.
δεν εχεις αδικο...δυστυχως πολλα ειναι που πρεπει να επαναπροσδιοριστουν εδω που εχουμε φτασει....:worry::worry:

Και για να στο κάνω πιο σαφές εσένα αλλά και άλλων νέων ανθρώπων εδώ μέσα, παραθέτω ένα προσωπικό παράδειγμα:
Εντός ολίγου αποφοιτώ και θα είμαι πτυχιούχος. Αυτήν την περίοδο αλλά και πιο πριν, με έχει φάει το άγχος γιατί βλέπω μια αγορά εργασίας στην Ελλάδα στον γύψο. Ένα χάος χωρίς τάξη και χωρίς μέλλον. Μια γκρίζα κατάσταση που εκμηδενίζει τις πολυετείς κουραστικές σπουδές μου με την αιτιολογία της περιορισμένης αγοράς εργασίας η οποία εκτείνεται σε ένα δημόσιο με διαφθορά και με ένα management του 1930 μ.Χ., το οποίο αντί να προσλαμβάνει, κόβει μισθούς και απολύει τώρα. Αναγκαστικά σκέφτομαι να κάνω κάποιο μεταπτυχιακό εδώ ή στο εξωτερικό σε διατμηματικό αντικείμενο για διεύρυνση των εργασιακών επιλογών στο ...εξωτερικό και αν (και εκεί υπάρχει ανεργία, π.χ. η Μ.Βρετανία έχει 2.500.000 ανέργους). Ο συνάδελφος μου για παράδειγμα, Σουηδός, Γερμανός,..κτλ Μαθηματικός, Φυσικός, Οικονομολόγος,...κτλ δεν έχει ανάγκη για μεταπτυχιακό, γιατί πολύ απλά το ίδιο το Τμήμα του και η κοινωνία δεν απαξιώνουν το πτυχίο σαν πιστοποίηση γνώσεων. Το στηρίζουν με εύρος εργασιακών επιλογών. Μπορεί να επιβιώσει μόνο με το πτυχίο του και κάποια σεμινάρια δουλεύοντας σε βιομηχανίες χρωμάτων, τροφίμων, εργαλείων,...κτλ. Στην Ελλάδα μάθε παιδί μου γράμματα και πάρε ένα σωρό πωπόχαρτα μεταπτυχιακά,...κτλ για ένα κομματικό δημόσιο; :hmm:Αυτή είναι η πραγματικότητα. Εδώ και 1,5 χρόνο ο ΑΣΕΠ έχει παγώσει τις προκυρήξεις και ζητάει μόνο νοσηλευτές ΤΕΙ με σύμβαση ή διευθυντές του Αστεροσκοπείου (κάτι...πολύ χειροπιαστό :D). Ας μας ζήσουν οι εργατοπατέρες. :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miro2

Δραστήριο μέλος

Η miro2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 619 μηνύματα.
Ο συνάδελφος μου για παράδειγμα, Σουηδός, Γερμανός,..κτλ Μαθηματικός, Φυσικός, Οικονομολόγος,...κτλ δεν έχει ανάγκη για μεταπτυχιακό, γιατί πολύ απλά το ίδιο το Τμήμα του και η κοινωνία δεν απαξιώνουν το πτυχίο σαν πιστοποίηση γνώσεων. Το στηρίζουν με εύρος εργασιακών επιλογών. Μπορεί να επιβιώσει μόνο με το πτυχίο του και κάποια σεμινάρια δουλεύοντας σε βιομηχανίες χρωμάτων, τροφίμων, εργαλείων,...κτλ.

αυτο νομιζω ειναι κ το ζουμι του προβληματος...η υποβα8μιση του πτυχιου απο μονο του...και αυτο σημαινει(εκτος απο ολα τα αλλα δλδ)οτι αν για μια σχολη ο μεσος ορος αποφοιτησης ειναι 7 χρονια(οπως το φυσικο), ο συνδυσμος με ενα μεταπτυχιακο επειτα 8α σημαινει οτι ο ελληνας 8α 3εκινησει να εργαζεται στο αντικειμενο του(και αν φυσικα)καπου κοντα στα 30...ειναι απλα τραγικο...το ε3ωτερικο αποτελει μια υπο8ετικη λυση...αλλα που κουβαλαει μαζι της κ αλλα προβληματα, ειδικα αν αναφερομαστε στο ''ε3ωτερικο του βορρα''...

υ.γ ελααα να ζησουν!:P:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,881 μηνύματα.
Βασικά δεν ξέρεις αν αξίζει να θυσιάσεις άλλα 2 χρόνια για κάποιο μεταπτυχιακό. Εργασιακή απόσβεση με ασφαλιστικές εισφορές μετά τα 30 χρόνια σημαίνει σύνταξη μετά τα 65 χρόνια σύμφωνα με τις νομοθετικές ρυθμίσεις...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miro2

Δραστήριο μέλος

Η miro2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 619 μηνύματα.
αα οσο παει κ καλυτερευει...:D:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,097 μηνύματα.
Λογικά θα υπάρχει μια προκηρύξη το 2011 στον ΑΣΕΠ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aluteros

Νεοφερμένος

Ο σημαντικος αλλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
(και εκεί υπάρχει ανεργία, π.χ. η Μ.Βρετανία έχει 2.500.000 ανέργους)
εκεινοι ομως εχουν και 60 εκατομμυρια πληθυσμο. εμεις με 10 εκ. και παμε να τους φτασουμε. ηδη ειμαστε στο 1 εκ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top