Προγράμματα Προπτυχιακών Σπουδών Πολυτεχνικών Σχολών

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Είναι σκόπιμο πριν την κατάθεση του μηχανογραφικού δελτίου, οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να δηλώσουν τμήματα πολυτεχνικών σχολών πανεπιστημίων και πολυτεχνικές σχολές πολυτεχνείων να έχουν μία εικόνα για τις ελάχιστες υποχρεώσεις επιτυχούς ολοκλήρωσες των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών τους. Η σύγκριση γίνεται για τα ομοταγή τμήματα. Η ελάχιστη διάρκεια σπουδών σε όλα τα τμήματα είναι 10 ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Χρησιμοποιούνται οι συντομογραφίες:

ΕΜ=Εξαμηνιαίο Μάθημα (δεν συμπεριλαμβάνονται μαθήματα ξένων γλωσσών ή προαιρετικά μαθήματα)
ΠΑ=Πρακτική Άσκηση (σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο)
ΕΘ=Ερευνητικό Θέμα
ΣΕ=Σπουδαστική Εργασία
ΔΕ=Διπλωματική Εργασία

Ως εξαμηνιαίο μάθημα θεωρείται ένα μάθημα που διδάσκεται κατά τη διάρκεια ενός ακαδημαϊκού εξαμήνου και εξετάζεται μετά το πέρας αυτού. Έτσι για παράδειγμα αν δύο μαθήματα διδάσκονται στο ίδιο εξάμηνο ή σε διαφορετικά εξάμηνα αλλά υφίσταται μία μόνο εξέταση που οδηγεί στην επιτυχή ολοκλήρωση και των δύο τότε λογίζονται ως ένα εξαμηνιαίο μάθημα.

Τμήματα Πολιτικών Μηχανικών
1) Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου: 63/64 ΕΜ + ΔΕ
2) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: 60 ΕΜ + ΔΕ
3) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης: 65 ΕΜ + ΔΕ
4) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών: 53 ΕΜ + ΔΕ
5) Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: 54 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών
1) Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου: 64 ΕΜ + ΔΕ
2) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: 48 ΕΜ + ΔΕ
3) Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών: 58 ΕΜ + ΔΕ / 57 ΕΜ + ΣΕ + ΔΕ
4) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: 45 ΕΜ + ΔΕ
5) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: 58 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών
1) Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου: 63 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών
1) Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου: 59 ΕΜ + ΔΕ
2) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: 61 ΕΜ + ΔΕ
3) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης: 64 ΕΜ + ΔΕ
4) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πανεπιστημίου Πατρών: 64 ΕΜ + ΔΕ
5) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: 45 ΕΜ + ΠΑ + ΔΕ

Τμήματα Ηλεκτρονικών Μηχανικών
1) Σχολή Ηλεκτρονικών Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνείου Κρήτης: 44 ΕΜ + ΔΕ
2) Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών: 65 ΕΜ + ΔΕ
3) Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: 48 ΕΜ + ΔΕ
4) Τμήμα Μηχανικών Τηλεπικοινωνιών & Πληροφορικής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: 55 ΕΜ + ΔΕ
5) Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων Πανεπιστημίου Αιγαίου: 54 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών
1) Σχολή Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου: 60 ΕΜ + ΔΕ
2) Τμήμα Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: 56 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Χημικών Μηχανικών
1) Σχολή Χημικών Μηχανικών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου: 54 ΕΜ + ΠΑ + ΔΕ
2) Τμήμα Χημικών Μηχανικών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: 56 ΕΜ + ΔΕ
3) Τμήμα Χημικών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών: 55 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών
1) Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου: 58 ΕΜ + 2 ΠΑ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
1) Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Πολυτεχνείου Κρήτης: 54 ΕΜ + ΔΕ
2) Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης: 56 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων
1) Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Πολυτεχνείου Κρήτης: 56 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανικών Περιβάλλοντος
1) Σχολή Μηχανικών Περιβάλλοντος Πολυτεχνείου Κρήτης: 56 ΕΜ + ΔΕ
2) Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης: -
3) Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: -

Τμήματα Μηχανικών Πολεοδομίας-Χωροταξίας
1) Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας & Ανάπτυξης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: 51 ΕΜ + ΕΘ + ΔΕ
2) Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: 64 ΕΜ + ΠΑ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανικών Επιστήμης των Υλικών
1) Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης των Υλικών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: 62 ΕΜ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων
1) Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων Πανεπιστημίου Αιγαίου: 58 ΕΜ + ΠΑ + ΔΕ

Τμήματα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης
1) Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης Πανεπιστημίου Αιγαίου: 55 ΕΜ + ΔΕ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

giorgos_pao

Νεοφερμένος

Ο giorgos_pao αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Πολυ χρησιμος ο καταλογος. Παντως που δικαιολογειται η τοσο μεγαλη διαφορα στον αριθμο των μαθηματων Μηχανολογων ΕΜΠ με ΑΠΘ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Esperius

Νεοφερμένος

Ο Esperius αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 84 μηνύματα.
Μας έφαγες ένα μάθημα :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

anwnymos

Δραστήριο μέλος

Ο anwnymos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 424 μηνύματα.
πρωτον εμπ εχουν κατι ακυρα επιλογης του τυπου φιλοσοφια κ κατι συναφη στα πρωτα εξαμηνα ενω στο απθ δεν εχουμε , δευτερον τα μαθηματικα εμεις τα εχουμε σε ενα μαθημα ενσσωματωμενη ολη την υλη ενω στο εμπ τα σπανε σε 2 και στα 3 πρωτα εξαμηνα , εχουν ξενη γλωσσα σε τεσσερα εξαμηνα στο εμπ (τα 2 πρωτα προαιρετικα οτι κ αν σημαινει αυτο) ενω εμεις στα 2 πρωτα κ μετρανε σαν ενα μαθημα (το ιδιο ισχυει κ με την πληροφορικη 1 κ 2 που μετραει σαν ενα μαθημα σε εμας - αρα ουσιαστικα 50 ειναι τα μαθηματα ) ,τριτον ουσιαστικα αυτα που κανουν εμπ κ οχι εμεις ειναι κατι σχετικα με πυρηνικους αντιδραστηρες , πυρηνικη ενεργεια κλπ(μειον για απθ γιατι ειναι πολυ σημαντικος κλαδος) αλλα κατα ταλλα σε γενικες γραμμες θα μαθεις τα ιδια πραγματα κ στις δυο σχολες , μην σε ψαρωνουν τοσο πολυ κ σου φαινονται παρα πολλα του εμπ και νομιζεις οτι μαθαινουν παπαδες ας πουμε ενω στο απθ τρομπαρουμε ( προσωπικη μου αποψη , ειναι πολλα τα 7-8 μαθηματα το εξαμηνο , εμεις πεντε εχουμε κ δυσκολα την παλευουμε:P )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Μας έφαγες ένα μάθημα :P

Έχεις δίκιο. Τώρα βέβαια που τα ξαναμέτρησα βγήκαν 32 κορμού + 14 επιλογής = 46:P.

πρωτον εμπ εχουν κατι ακυρα επιλογης του τυπου φιλοσοφια κ κατι συναφη στα πρωτα εξαμηνα ενω στο απθ δεν εχουμε , δευτερον τα μαθηματικα εμεις τα εχουμε σε ενα μαθημα ενσσωματωμενη ολη την υλη ενω στο εμπ τα σπανε σε 2 και στα 3 πρωτα εξαμηνα , εχουν ξενη γλωσσα σε τεσσερα εξαμηνα στο εμπ (τα 2 πρωτα προαιρετικα οτι κ αν σημαινει αυτο) ενω εμεις στα 2 πρωτα κ μετρανε σαν ενα μαθημα (το ιδιο ισχυει κ με την πληροφορικη 1 κ 2 που μετραει σαν ενα μαθημα σε εμας - αρα ουσιαστικα 50 ειναι τα μαθηματα ) ,τριτον ουσιαστικα αυτα που κανουν εμπ κ οχι εμεις ειναι κατι σχετικα με πυρηνικους αντιδραστηρες , πυρηνικη ενεργεια κλπ(μειον για απθ γιατι ειναι πολυ σημαντικος κλαδος) αλλα κατα ταλλα σε γενικες γραμμες θα μαθεις τα ιδια πραγματα κ στις δυο σχολες , μην σε ψαρωνουν τοσο πολυ κ σου φαινονται παρα πολλα του εμπ και νομιζεις οτι μαθαινουν παπαδες ας πουμε ενω στο απθ τρομπαρουμε ( προσωπικη μου αποψη , ειναι πολλα τα 7-8 μαθηματα το εξαμηνο , εμεις πεντε εχουμε κ δυσκολα την παλευουμε:P )

Στην παραπάνω λίστα δεν προσμετρώνται τα μαθήματα ξένων γλωσσών σε κανένα τμήμα. Δηλαδή στη σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, αν ληφθούν και οι ξένες γλώσσες τα μαθήματα είναι περισσότερα από 64. Για λόγους ίσης μεταχείρισης δεν τα λαμβάνω υπόψη καθώς μπορεί να χορηγηθεί απαλλαγή φοίτησης και εξέτασης στους φοιτητές που διαθέτουν πιστοποιητικό επαρκούς γνώσης της αγγλικής γλώσσας.

Το μάθημα γενικής επιλογής είναι 1 στο πρώτο εξάμηνο και εκτός από τη φιλοσοφία προσφέρεται η πολτική οικονομία που δεν είναι καθόλου μα καθόλου άκυρο μάθημα για τον μηχανικό. Έτσι στη σχολή μηχανολόγων μηχανικών εμπ έχουν 2 περισσότερα μαθήματα οικονομίας από ότι στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών απθ. Επιπλέον στη σχολή μηχανολόγων μηχανικών εμπ έχουν 1 παραπάνω μάθημα μαθηματικών και 1 παραπάνω μάθημα φυσικής από ότι στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών εμπ. Το μάθημα Μαθηματικά Ι του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών απθ περιλαμβάνει την ύλη των μαθημάτων μαθηματικά Ια και μαθηματικά Ιβ της σχολής μηχανολόγων μηχανικών. Μάθημα στατιστικής στη σχολή μηχανολόγων μηχανικών δεν υπάρχει όπως συμβαίνει στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών ΑΠΘ ενώ μάθημα μερικών διαφορικών εξισώσεων (μαθηματικά ΙΙΙα) στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών απθ δεν υπάρχει όπως συμβαίνει στη σχολή μηχανλόγων μηχανικών εμπ.

Από τα 48 μέχρι τα 64 υπάρχει μία πολύ μεγάλη διαφορά 16 μαθημάτων (διαφορά 25%). Το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών της σχολής μηχανολόγων μηχανικών εμπ είναι πάρα πολύ βαρύ και αυτό φαίνεται όχι μόνο από το μεγάλο πλήθος των υποχρεωτικών μαθημάτων για την λήψη διπλώματος αλλά και από τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος που σε κάθε εξάμηνο ξεπερνούν τις 30 αθροιστικά σε όλα τα μαθήματα του εξαμήνου για τα 6 πρώτα εξάμηνα (πριν την επιλογή της κατεύθυνσης εξειδίκευσης). Αυτή τη διαπίστωση έχει κάνει και η ΑΔΙΠ την οποία έχει διατυπώσει στην έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης. Συνιστά να μειωθούν τα μαθήματα και οι ώρες διδασκαλίας στη σχολή μηχανολόγων μηχανικών εμπ καθώς τόσος φόρτος δεν βοηθάει στην εμπέδωση των γνώσεων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Esperius

Νεοφερμένος

Ο Esperius αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 84 μηνύματα.
Έχεις δίκιο. Τώρα βέβαια που τα ξαναμέτρησα βγήκαν 32 κορμού + 14 επιλογής = 46:P.

Το ένα υποχρεωτικό είναι σεμιναριακό. Δεν έχει τελική εξέταση, μόνο υποχρεωτική παρουσία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Το ένα υποχρεωτικό είναι σεμιναριακό. Δεν έχει τελική εξέταση, μόνο υποχρεωτική παρουσία.

Έτσι εξηγείται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
Το μάθημα γενικής επιλογής είναι 1 στο πρώτο εξάμηνο και εκτός από τη φιλοσοφία προσφέρεται η πολτική οικονομία που δεν είναι καθόλου μα καθόλου άκυρο μάθημα για τον μηχανικό.

Από τα 48 μέχρι τα 64 υπάρχει μία πολύ μεγάλη διαφορά 16 μαθημάτων (διαφορά 25%). Το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών της σχολής μηχανολόγων μηχανικών εμπ είναι πάρα πολύ βαρύ και αυτό φαίνεται όχι μόνο από το μεγάλο πλήθος των υποχρεωτικών μαθημάτων για την λήψη διπλώματος αλλά και από τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος που σε κάθε εξάμηνο ξεπερνούν τις 30 αθροιστικά σε όλα τα μαθήματα του εξαμήνου για τα 6 πρώτα εξάμηνα (πριν την επιλογή της κατεύθυνσης εξειδίκευσης). Αυτή τη διαπίστωση έχει κάνει και η ΑΔΙΠ την οποία έχει διατυπώσει στην έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης. Συνιστά να μειωθούν τα μαθήματα και οι ώρες διδασκαλίας στη σχολή μηχανολόγων μηχανικών εμπ καθώς τόσος φόρτος δεν βοηθάει στην εμπέδωση των γνώσεων.

Θα συμφωνησω οτι τα μαθηματα του ΕΜΠ ειναι παρα πολλα, αν τα παρακολουθεις ολα + τα εργαστηρια που εχεις + πιθανως διαβασμα, οχι μονο δν εχεις ζωη, δν εχεις ουτε καν τον στοιχειωδη ελευθερο χρονο. Επισης πολλα παιδια του ΕΜΠ μενουν στου βοδιου το κερατο σε σχεση με τη σχολη (μεταξυ αυτων και εγω) και αυτο κανει την καθημερινοτητα ακομα χειροτερη αν θες να παρακολουθεις. Για αυτο πολλα αμφιθεατρα εχουν καμια δεκαρια ατομα να παρακολουθουν.

Για την πολιτικη οικονομια θα διαφωνησω, ειναι ενα μαθημα δυσκολο και πρακτικα αχρηστο καθως στη σχολη ακομα και να μην ακολουθησεις την κατευθυνση της Παραγωγης (που αφορα δλδ οικονομικα και διοικηση) , εχεις τουλαχιστον αλλα τρια μαθηματα αν δν κανω λαθος που προσδιδουν βασικες οικονομικες γνωσεις (Τεχν. Οικονομικη, ΟΠΔΕ 1 και Επιχ. Ερευνα 1). Κανενας οταν αποφοιτησει Μηχανολογος δν θα θυμαται γνωσεις πολιτικης οικονομιας που εκανε επιλογης 2 ωρες τη βδομαδα στο πρωτο ετος. Αν ειναι δυνατον. Εγω την διαλεξα απο θεμα ενδιαφεροντος και το χιλιομετανιωσα, χρειαζοταν παρακολουθηση ή εστω καλες σημειωσεις για να το περασεις. Εγω περασα μονο και μονο γιατι το τελευταιο θεμα ηταν σχετικα κρισεως και το εβγαλα επειδη ασχολουμαι μονος μου. Χιλιες φορες ιστορια που μπορει να τσιμπησεις ενα 9αρακι, τα οικονομικα δν τα χανεις στη σχολη αυτη. Και σορρυ για το μερικως :offtopic:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Γενικά οι διαφορές στα μαθηματα σε μερικές σχολές είναι χαώδη, τι παίζει? γιατί τόσο απόκλιση η μια σχολή από την άλλη παρόλο που είναι ίδιας φύσεως?
πχ

3) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης: 64 ΕΜ + ΔΕ

5) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: 45 ΕΜ + ΠΑ + ΔΕ

μιλάμε για διαφορά 19 μαθημάτων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Γενικά οι διαφορές στα μαθηματα σε μερικές σχολές είναι χαώδη, τι παίζει? γιατί τόσο απόκλιση η μια σχολή από την άλλη παρόλο που είναι ίδιας φύσεως?
πχ

3) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης: 64 ΕΜ + ΔΕ

5) Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: 45 ΕΜ + ΠΑ + ΔΕ

μιλάμε για διαφορά 19 μαθημάτων

Υπάρχουν όντως χαώδεις διαφορές μεταξύ ομοταγών τμημάτων που σε βάζουν σε σκέψεις κατά πόσο είναι δίκαιο τα χορηγούμενα διπλώματα να είναι ισοδύναμα.

Είναι θέμα επιπέδου φοιτητών, καθηγητών και διαθέσιμων υποδομών. Επίσης είναι πιθανό να μην γίνεται πρόσληψη προσωπικού ή να μην υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομής για τον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών.

Σίγουρα άλλη εκπαίδευση έχεις με 45 και άλλη με 64 μαθήματα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

anwnymos

Δραστήριο μέλος

Ο anwnymos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 424 μηνύματα.
γιατι δηλαδη να ειναι καλυτερα τα 64 μαθηματα απο τα 45 ?? κ εσυ ο ιδιος ειχες πει οτι δυσκολα εμπεδωνεις οτι κανεις με 7-8 μαθηματα το εξαμηνο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
γιατι δηλαδη να ειναι καλυτερα τα 64 μαθηματα απο τα 45 ?? κ εσυ ο ιδιος ειχες πει οτι δυσκολα εμπεδωνεις οτι κανεις με 7-8 μαθηματα το εξαμηνο

Αμα περιμενεις να εμπεδωσεις ολα τα μαθηματα του πανεπιστημιου και δη Πολυτεχνειου:bye:

Θα δωσεις και πολλα μαθηματα που δν θα σου καιγεται καρφι, θα διαβασεις 2-3 μερες και μετα δν θα θυμασαι και τιποτα :smartass:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

anwnymos

Δραστήριο μέλος

Ο anwnymos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 424 μηνύματα.
καλα σιγουρα ρε συ απλα αλλο να δωσεις 7 η 8 μαθηματα και αλλο 5 η 6 για παραδειγμα , οσο να ναι στην δευτερη περιπτωση θα αφοσιωθεις καπως παραπανω ολο κ κατι θα σου μεινει . νταξει τωρα για 2 κ 3 μερες που λες τωρα( ειδικα στο τμημα μας) η θα το περασεις με κανενα 5 το πολυ η τον μπουλο ,και ουσιαστικα κ στις δυο περιπτωσεις δεν θα σου μεινει τιποτα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
καλα σιγουρα ρε συ απλα αλλο να δωσεις 7 η 8 μαθηματα και αλλο 5 η 6 για παραδειγμα , οσο να ναι στην δευτερη περιπτωση θα αφοσιωθεις καπως παραπανω ολο κ κατι θα σου μεινει . νταξει τωρα για 2 κ 3 μερες που λες τωρα( ειδικα στο τμημα μας) η θα το περασεις με κανενα 5 το πολυ η τον μπουλο ,και ουσιαστικα κ στις δυο περιπτωσεις δεν θα σου μεινει τιποτα

Θα αφοσιωθεις σε αυτα που σου αρεσουν ουτως ή αλλως. Δεν γινεται να σ αρεσουν ολα τα μαθηματα της σχολης, ουτε να τα εμπεδωσεις ολα. Αν ενα μαθημα δεν σ αρεσει, και μονο αυτο να εχεις στο εξαμηνο, δεν θα αφοσιωθεις ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
γιατι δηλαδη να ειναι καλυτερα τα 64 μαθηματα απο τα 45 ?? κ εσυ ο ιδιος ειχες πει οτι δυσκολα εμπεδωνεις οτι κανεις με 7-8 μαθηματα το εξαμηνο

Δε λέω ότι είναι καλό αυτό. 64 μαθήματα είναι υπερβολικά πολλά σε 10 εξάμηνα χωρίς να λάβω υπόψη τον πρόσθετο φόρτο της διπλωματικής εργασίας. Από την άλλη όμως 45 μαθήματα είναι πολύ λίγα σε 10 εξάμηνα (+ διπλωματική εργασία βεβαίως βεβαίως).

Γι αυτό και η ΑΔΙΠ έκανε έντονες συστάσεις για το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών της σχολής μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ.

Εγώ προσωπικά πιστεύω πως ένας φυσιολογικός αριθμός μαθημάτων που εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα παρεχόμενων γνώσεων είναι τα 6 μαθήματα ανά εξάμηνο για τα πρώτα 9 εξάμηνα. Δηλαδή 9*6=54 μαθήματα. Πάνω από 54 μαθήματα είναι πολλά και είναι εις βάρος των φοιτητών καθώς εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να μην ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στα 5 χρόνια. Λιγότερα μαθήματα από 54 είναι λίγα και η παρεχόμενη εκπαίδευση ανεπαρκής. Αυτή είναι η άποψή μου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Θα αφοσιωθεις σε αυτα που σου αρεσουν ουτως ή αλλως. Δεν γινεται να σ αρεσουν ολα τα μαθηματα της σχολης, ουτε να τα εμπεδωσεις ολα. Αν ενα μαθημα δεν σ αρεσει, και μονο αυτο να εχεις στο εξαμηνο, δεν θα αφοσιωθεις ;)

Εξάλλου κάποια μαθήματα που είναι "σπασμένα" σε 2 εξάμηνα θα μπορούσαν να είναι 1 εξαμηνιαίο μάθημα, όπως και το ανάποδο. Έχει να κάνει με την φυσιογνωμία του Τμήματος. Είμαι υπερ στην προσεχτικά διαμοιρασμένη ύλη ανά εξάμηνο με ελαφρύ πρόγραμμα σπουδών ώστε να δίνεται έμφαση στην καλή κατανόηση αλλά και στην λογική «πως να μαθαίνουμε νέα πράγματα». Δυστυχώς με την αμάσητη αφομοίωση τεράστιας ύλης ή αλλιώς πολλά μαθήματα σε δουλειά να βρισκόμαστε, δεν πετυχαίνεται κάτι. Απλά έχουμε θέσεις εργασίας καθηγητών Πανεπιστημίου. Η ουσιαστική μάθηση έρχεται με προσωπικό ψάξιμο και όχι μέσα στο εξάμηνο. Στο εξάμηνο..απλά περνάς το μάθημα. Σπάνια προλαβαίνεις να το μάθεις καλά. Να το αφομοιώσεις..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Γενικά οι διαφορές στα μαθηματα σε μερικές σχολές είναι χαώδη, τι παίζει? γιατί τόσο απόκλιση η μια σχολή από την άλλη παρόλο που είναι ίδιας φύσεως?

Κάπως έπρεπε να βολευτούν κάποιοι σε καθηγητικές θέσεις!;)
Και μη πας μακριά...στις δικές μας σχολές γιατί να έχουμε τομείς (κατασκευαστικό,ενεργειακό π.χ.);

Αν συνεχιζόταν η μαρμίτα στην Ελλάδα για καμιά 10ρια χρόνια ακόμα το κάθε τμήμα του Ε.Μ.Π. όχι 50 κι 60,100 μαθήματα θα είχε!:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitsolas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο mitsolas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νέο Ψυχικό (Αττική). Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Το πρόβλημα έχει αρκετά βαθύτερα αίτια. Οι περισσότερες σχολές του εξωτερικού έχουν λιγότερα υποχρεωτικά μαθήματα ξεκινώντας πιο γρήγορα την εξειδίκευση.
Αλλά βέβαια, εδώ θέλουμε να έχουμε τα κέρατά μας από επαγγελματικά δικαιώματα (τρανταχτά παραδείγματα ΗΜΜΥ, πολιτικοί), οπότε βἀζουμε 35-40 υποχρεωτικά μαθήματα και κάτι τρέχει στα γύφτικα. Κάπως έτσι έχουμε καταφέρει να έχουμε 5ετή προγράμματα σπουδών που δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω από τα αντίστοιχα 4ετή μάστερ των έξω. Ελλάς το μεγαλείο σου!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Το πιο κωμικοτραγικό γεγονός το είδα στη σχολή πολιτικών μηχανικών ΕΜΠ. Για τις κατευθύνσεις δομοστατικού και συγκοινωνιολόγου μηχανικού τα απαιτούμενα μαθήματα είναι 64 ενώ για τις κατευθύνσεις υδραυλικού και γεωτεχνικού μηχανικού τα απαιτούμενα μαθήματα είναι 63. Ό,τι να 'ναι παιδιά.

Πριν την αναμόρφωση του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών της σχολής πολιτικών μηχανικών ΕΜΠ που εφαρμόστηκε από το 2007, ο ελάχιστος αριθμός μαθημάτων σε όλες τις κατευθύνσεις για τη λήψη διπλώματος ανερχόταν στο αστρονομικό ποσό των 66 μαθημάτων!

Στατιστικά με την πάροδο του χρόνου τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών γίνονται πιο χαλαρά αλλά με μικρό ρυθμό μείωσης των υποχρεώσεων για το δίπλωμα. Αυτό είναι καλό γιατί σε ορισμένες πολυτεχνικές σχολές ο φόρτος αγγίζει τα όρια της παραφροσύνης.

Σήμερα το μέγιστο το έχει το τμήμα πολιτικών μηχανικών ΔΠΘ με 65 υποχρεωτικά μαθήματα μετά την περσινή αναμόρφωση του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών. (Στο πρόγραμμα σπουδών αναφέρεται ότι τα υποχρεωτικά μαθήματα για τη λήψη διπλώματος είναι 68 αλλά 3 από αυτά είναι σεμιναριακού τύπου χωρίς εξέταση και χωρίς βαθμολόγηση).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
1)Αλλά βέβαια, εδώ θέλουμε να έχουμε τα κέρατά μας από επαγγελματικά δικαιώματα (τρανταχτά παραδείγματα ΗΜΜΥ, πολιτικοί), οπότε βἀζουμε 35-40 υποχρεωτικά μαθήματα και κάτι τρέχει στα γύφτικα. 2)Κάπως έτσι έχουμε καταφέρει να έχουμε 5ετή προγράμματα σπουδών που δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω από τα αντίστοιχα 4ετή μάστερ των έξω. Ελλάς το μεγαλείο σου!!!
1)Θα έβαζα τους πολιτικούς μηχανικούς πριν τους Η/Μ...
2)+το ότι δεν αναγνωρίζονται παρά μόνο ως BEng (Bachelor of Engineering)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top