Νεαρής ηλικίας καθηγητές: Η λύση στο εκπαιδευτικό σύστημα;

anisixos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο anisixos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών. Έχει γράψει 176 μηνύματα.
Στη σχολή που πάω όλοι οι καθηγητές μας είναι νεαρής ηλικίας. 30-35 χρονών. Αυτό πρώτη φορά μου συμβαίνει. Από τη δημοτικό μέχρι και τα 24 μου είχα δασκάλους και καθηγητές μεγάλης ηλικίας. Οι καθηγητές στη νέα μου σχολή είναι εξαιρετικοί, ταλαντούχοι και κάνουν άριστα τη δουλειά τους. Είναι τρομερά μεταδοτικοί, δεν κάνουν βαρετό τυποποιημένο μάθημα, λένε μεν την τυποποιημένη θεωρία αλλά με τρόπο που να μη μοιάζει σαν να τη διαβάζουν, μιλάνε μαζί μας, ακούνε πάντα τις απορίες μας, συζητάνε, κάνουν αστεία, κάνουν και χαβαλέ, αλλά πάντα με μέτρο, και όταν πρέπει.

Ποτέ δεν ξεφεύγουν. Πάντα κρατάνε ισορροπίες με ιδανικό τρόπο. Γι' αυτό λέω ότι είναι ταλαντούχοι. Δεν είναι ταλαντούχοι επειδή έχουν αποφοιτήσει από κάποιο σπουδαίο πανεπιστήμιο, έχουν κάνει φοβερά μεταπτυχιακά και διδακτορικά και έχουν γράψει ένα σωρό άρθρα σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και συγγράψει πολλά βιβλία. Αυτά σαφώς είναι πολύ σπουδαία και βαρυσήμαντα έως και απαραίτητα. Αλλά δεν κάνει κανέναν καθηγητή ταλαντούχο σε αυτό που απαιτεί ο ρόλος του. Κανένα διδακτορικό δε σε κάνει καλό καθηγητή. Αυτό ή το 'χεις ή δεν το 'χεις. Και διαπιστώνω ότι οι νεαρής ηλικίας καθηγητές το έχουν περισσότερο. Από τη δική μου εμπειρία τουλάχιστον. Είναι νομίζω καλύτεροι. Δεν ξέρω πού μπορεί να οφείλεται αυτό. Άραγε γενικά η κοινωνία έχει αλλάξει προς το καλύτερο; Η νέα γενιά γενικά διαφέρει σε πολλά από τις παλιές.

Ας μην ανοίξουμε τώρα κοινωνιολογική κουβέντα σχετική. Καλά, άμα θέλετε ανοίξτε εσείς. Εγώ πάντως αυτό παρατηρώ και γι' αυτό νομίζω ότι η λύση για καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα είναι να έχουμε νεαρής ηλικίας δασκάλους και καθηγητές. Αν τελικά βλέπουμε οτι οι μεγάλης ηλικίας δεν είναι μεταδοτικοί, δεν κάνουν ελκυστικό μάθημα κτλ, ε τι να τους κάνουμε; Τις γνώσεις πολλοί μπορεί να τις έχουν, το ταλέντο όμως να τις μεταδίδουν λίγοι. Και επαναλαμβάνω από την εμπειρία μου το ταλέντο αυτό το έχουν κατά κύριο λόγο οι νεαρής ηλικίας καθηγητές. Εννοείται βέβαια πως υπάρχουν εξαιρέσεις και στους νεαρής ηλικίας και στους μεγάλης ηλικίας καθηγητές. Αλλά σε όλους τους κανόνες υπάρχουν. Ποιά είναι η άποψη σας;

ΥΓ. Να πω επίσης ότι κάποιοι συμφοιτητές μου απευθύνονται στους καθηγητές μας με το μικρό τους όνομα. Στην αρχή αυτό με ξένισε κάπως. Τελικά όμως γιατί να είναι κακό; Δε λέω καθηγητές και μαθητές να είναι απόλυτα ίσοι. Αλλά ούτε και ο καθηγητής χρειάζεται να έχει τον ρόλο του παντογνώστη, του εξουσιαστή. Πρέπει να υπάρχει μια διάκριση στους δυο ρόλους γιατί αλλιώς δεν επιτυγχάνεται το εκπαιδευτικό έργο. Αλλά είναι πολύ σημαντικό να νιώθει κοντά ο ένας στον άλλον και να υπάρχει μια οικειότητα χωρίς φυσικά να ξεπερνιούνται κάποια όρια. Α, επίσης να πω ότι πάω σε ιδιωτική σχολή αλλά μάλλον αυτό εξυπακούεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

prinCess.

Επιφανές μέλος

Η prinCess. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,089 μηνύματα.
Έλεγα ότι στα ιδιωτικά βρίσκεις και 25χρονους καθηγητές.
Το θέμα είναι αν βλέπονται. :redface:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici

Τιμώμενο Μέλος

Η venividivici αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 23,236 μηνύματα.
Μεσήλικες οι καθηγητές, νέοι οι δάσκαλοι


Μόνιμοι καθηγητές
Ο νεαρότερος μόνιμος επί δοκιμασία καθηγητής είναι ηλικίας 27 ετών.
Συνολικά, οι εκπαιδευτικοί Μέσης που είναι 30 χρονών και κάτω, δεν υπερβαίνουν τους 26. Η μεγαλύτερη
ηλικιακή ομάδα είναι αυτή των 50-60 ετών, στην οποία ανήκουν 2.257 από τους 5.254 καθηγητές ή ποσοστό
43%. Περίπου 1.400 είναι από 30 μέχρι 49 ετών και άλλοι τόσοι από 30 μέχρι 39. Υπάρχουν, επίσης, 31 διδάσκοντες οι οποίοι ενεργοποίησαν το δικαίωμά τους για παράταση του ορί ου αφυπηρέτησης και βρίσκονται στο 61ο έτος της ηλικίας τους.

Μόνιμοι εκπαιδευτές

Πρόκειται για τους διδάσκοντες της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Σε αυτή την κατηγορία είναι ακόμα πιο εμφανή τα σημάδια γήρανσης του προσωπικού. Έξι στους δέκα ή ποσοστό 60% εντάσσονται στην ηλικιακή ομάδα των 50 μέ-
χρι 60 ετών και συγκεκριμένα 261 από τους 434. Δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτής κάτω των 31 χρόνων,ενώ πέντε έχουν συμπληρώσει τα 61.
Ποσοστό κάτω του 10% έχει ηλικία από 31 μέχρι 39 ετών και οι υπόλοιποι διανύουν την τέταρτη δεκαετία της ζωής τους.

Μόνιμοι δάσκαλοι

Στην περίπτωση των δασκάλων τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Υπάρχουν 266 μόνιμοι εκπαιδευτικοί που είναι 30 ετών και κάτω, δηλαδή ένας στους δέκα. Συνολικά οι δάσκαλοι ανέρχονται σε 3.832 και από αυτούς το 58% (2.228 ) είναι από 30 έως και 39 ετών. Μόλις οι 147 βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 50-59 χρόνων, ενώ οι υπόλοιποι 1.374 είναι από 40 μέχρι 49
ετών. Αξιοσημείωτο το γεγονός πως ούτε ένα δάσκαλος δεν έχει συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας τους.

Μόνιμοι νηπιαγωγοί

Από τις 490 νηπιαγωγούς η πλειοψηφία ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 40-49 ετών. Συγκεκριμένα, αποτελούν το 40% που αντιπροσωπεύει 201 άτομα. Από τις υπόλοιπες νηπιαγωγούς, σχεδόν οι μισές είναι από 31 έως 39 ετών και άλλες τόσες από 50
μέχρι 60. Μόνο μια νηπιαγωγός είναι κάτω των 30.

Συμβασιούχοι - έκτακτοι

Η νεαρότερη ομάδα συμβασιούχων είναι αυτή των δασκάλων, καθώς από τους 466 οι 316 είναι κάτω των 30 ετών. Στην Τεχνική Εκπαίδευση υπάρχουν 31 συμβασιούχοι εκ των οποίων ο μικρότερος σε ηλικία είναι 35 και ο μεγαλύτερος 59. Ελαφρώς διαφοροποιημένη είναι η ηλικιακή εικόνα με τους έκτακτους εκπαιδευτές της Τεχνικής: 14 είναι κάτω των 40, έντεκα από 40 μέχρι 49 ετών και άλλοι τόσοι από 50 έως και 59. Προκύπτει λοιπόν, ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί θα αφυπηρετήσουν πριν προλάβουν να διοριστούν μόνιμα. Όσον αφορά στους καθηγητές με σύμβαση, από τους 640 οι 26 είναι κάτω των 30 ετών και οι 79 από 50 μέχρι 59. Υπάρχουν, επίσης, 133 έκτακτοι ηλικίας από 25 (ο νεαρότερος καθηγητής) έως και 56 ετών.
Γεγονός που δημιουργηθεί εύλογα ερωτηματικά, του τύπου, γιατί ένας άνθρωπος λίγα χρόνια πριν την αφυπηρέτησή του να αποδεχτεί έκτακτο διορισμό και τι δουλειά έκανε προηγουμένως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christinelle

Πολύ δραστήριο μέλος

Η christinelle αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ελευσίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,873 μηνύματα.
Οι νέοι απλά έχουν περισσότερη όρεξη συνήθως. Και οι μεγαλύτεροι μπορούν να έχουν, αλλά αν κρίνω από το ΑΕΙ που πάω, μετριούνται στα δάχτυλα. Οι περισσότεροι έχουν ένα μπλαζέ ύφος ανωτερότητας, είναι ειρωνικοί/εριστικοί ή απλά αγενείς και δείχνουν πως τους ενδιαφέρει περισότερο η καριέρα τους παρά οι φοιτητές.
Δεν πειράζει, αν όλα πάνε καλά, σε λίγο καιρό δεν θα χρειαστεί να τους ξαναδώ ποτέ μου και να μου χαλάσουν την μερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,795 μηνύματα.
Κι εγώ έχω την εντύπωση ότι οι νέοι είναι πιο ορεξάτοι, σύμφωνα με τα όσα θυμάμαι από δημοτικό - γυμνάσιο και λύκειο. Είναι βέβαια μέχρι κι αυτοί να φθίνουν σε απόδοση και να χάσουν τον αρχικό ενθουσιασμό όταν πρώτο διορίστηκαν. :(

Ξεκινάνε να καλυτερεύσουν τον μάταιο τούτο κόσμο και καταλήγουν να είναι ξεπέτες σε ό,τι κάνουν (οι εκπαιδευτικοί, αλλά και άλλα επαγγέλματα όπως γιατροί κτλ). :P
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,052 μηνύματα.
Για τη μέση εκπαίδευση η εμπειρία μου λέει τα αντίθετα. Όσους νέους καθηγητές είχα ήταν συνήθως άσχετοι, ακατάλληλοι, φιγουρατζήδες και τεμπέληδες. Είχαμε κάποτε συζητήσει το θέμα ΕΔΩ.

1643042318821.png
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Για τη μέση εκπαίδευση η εμπειρία μου λέει τα αντίθετα. Όσους νέους καθηγητές είχα ήταν συνήθως άσχετοι, ακατάλληλοι, φιγουρατζήδες και τεμπέληδες. Είχαμε κάποτε συζητήσει το θέμα ΕΔΩ.


H γνώση δεν ειναι συνάρτηση της ηλικίας. Συνήθως αρκετοί άνθρωποι δεν σημαίνει ότι επειδη μεγαλώνουν γίνονται και πιο ώριμοι. Ούτε οι εμπειρίες βοηθάνε. Αν δεν ξέρει κάποιος την επιστήμη του από νέος και απλά μένει στα ίδια, μεγαλώνοντας σταδιακά ξεχνάει ότι έμαθε με αποτέλεσμα να έχουμε πολλά παραδείγματα τελείως επιστημονικά αναλφάβητων. Ο χρόνος συνήθως διαγράφει μνήμη όταν δεν έχει κάτι εμπεδωθεί.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,052 μηνύματα.
Αναφέρομαι μόνο στη μέση εκπαίδευση. Σύμφωνοι, η γνώση δεν είναι συνάρτηση της ηλικίας. Η εμπειρία όμως βοηθά τον εκπαιδευτικό καθώς αποκτά την ικανότητα να παρουσιάζει το μάθημά του. Το θέμα όμως είναι αλλού. Οι παλιοί έγιναν καθηγητές γιατί το ήθελαν, ενώ οι περισσότεροι νέοι γιατί δεν τους έφτασαν τα μόρια για κάτι άλλο. Έτσι πώς να κάνουν καλά τη δουλειά τους σε κάτι που δεν αγάπησαν αλλά βρέθηκαν αναγκαστικά;
1643050122811.png
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Nαι ναι ναι... οι παλιοί πάντα όλα τα ήθελαν. :-*
 

bubblebee

Δραστήριο μέλος

Η bubblebee αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 563 μηνύματα.
Top