Να ξεκινήσω φροντιστήριο;

Zamasu

Νεοφερμένος

Ο Zamasu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Γεια σας. Είμαι μαθητής της Β' Λυκείου, και έχω επιλέξει την θεωρητική κατεύθυνση. Όνειρό μου είναι να καταφέρω να εισαχθώ στη Νομική Σχολή Αθηνών. Έως τώρα ήμουν άριστος μαθητής, από το Γυμνάσιο ακόμη, και συνεχίζοντας στο Λύκειο έχω μια άριστη πορεία (την Α' τάξη την έβγαλα με 19.8, το πρώτο τετράμηνο φέτος με 19.9 κοκ.) Το πρόβλημά μου είναι το εξής: πρέπει να ξεκινήσω το φροντιστήριο; Ποτέ δεν πήγα φροντιστήριο και ούτε το χρειάστηκα για τις επιδόσεις μου. Το σχολείο ήταν κάτι που μου άρεσε και το ευχαριστιόμουν. Στα Αρχαία ήδη έχω αρχίσει ιδιαίτερο αφιλοκερδώς, μετά από πρόταση του καθηγητή μου. Αλλά βλέπω πως δεν μου αρκεί - δεν κάνουμε απολύτως καθόλου γραμματική, παρά μόνο εάν το ζητήσω εγώ στοχευμένα. Και το ότι δεν πληρώνω προφανώς δεν εγγυάται και υψηλού επιπέδου μάθημα. Αυτό μου έχει δημιουργήσει τρομακτική ανασφάλεια. Η Νομική δεν είναι επιπόλαιη επιλογή για εμένα. Από πολύ μικρός αγάπησα τη νομική επιστήμη και αποφάσισα να τη σπουδάσω. Και είμαι τρομερά αποφασισμένος να καταφέρω να μπω στη Νομική. Φανταστείτε ότι έχουμε κάνει μαζί με την οικογένειά μου πολλά βήματα για να έχω μια καλή φοίτηση σε καλό πανεπιστήμιο. Από την άλλη δεν θέλω να επιβαρύνω άσκοπα την οικογένειά μου με οικονομικά έξοδα. Επομένως, είναι απαραίτητο το φροντιστήριο; Αρκεί το σχολείο για έναν καλό μαθητή; Μήπως να αρκεστώ στο ιδιαίτερο; Έχω ήδη χάσει χρόνο; Παρακαλώ δώστε σοβαρές απόψεις. Αυτή η κατάσταση μου δημιουργεί πολλή ανασφάλεια.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Καλησπέρα! Αν αισθάνεσαι ασφαλής με την επιλογή να προσπαθήσεις μόνος σου, δεν βρίσκω λόγο να ξεκινήσεις μαθήματα σε φροντιστήριο ή ιδιαίτερα. Από ό,τι καταλαβαίνω είσαι άριστος μαθητής, επομένως δεν θα έχεις πρόβλημα, αρκεί να διαβάζεις συστηματικά και να μην υπερτιμάς τις γνώσεις σου. Σου εύχομαι αρίστη επιτυχία και να πετύχεις τον στόχο σου!
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Αρχικά, μπράβο σου που έχεις όνειρα και στόχους και τα κυνηγάς. Στο δια ταύτα τώρα.

Γενικά, το φροντιστήριο, πέρα από όλα τα άλλα, σου δίνει μία ασφάλεια, μία «άνεση», θεωρητικά. Ωστόσο, μπορεί και να σε «κάψει» υπό την έννοια ότι μπορεί η πίεση που θα δέχεσαι να είναι υπέρμετρη και να μη σε βοηθάει να τα βγάλεις πέρα. Άσε που πρέπει να λάβεις υπ' όψην σου και το πώς έχεις εσύ συνηθίσει να διαβάζεις τόσα χρόνια. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, αυτό δεν θα μπορείς να το μεταβάλλεις έντονα - γι' αυτό άλλωστε και, παιδιά που δε διαβάζουν συστηματικά και δεν έχουν αναπτύξει τη μέθοδό τους, δυσκολεύονται περισσότερο να «στρωθούν» στις πανελλήνιες.

Τώρα, το ότι μέχρι τώρα έχεις καλούς βαθμούς είναι δίκοπο μαχαίρι. Το θέμα είναι αν και κατά πόσον αυτό αντιστοιχεί σε στέρεες γνώσεις και σε δουλειά - το οποίο προφανώς και μόνο εσύ το γνωρίζεις και, για να κάνεις σκέψεις να μην πας φροντιστήριο, θα έχεις ρίξει δουλειά, θαρρώ. Ωστόσο, πρέπει να έχεις κατά νου ότι το φροντιστήριο δε θα σου καλύψει μόνο τα γνωστικά κενά που ενδεχομένως να προκύψουν από το σχολείο, αλλά θα σου δώσει και κάποια εργαλεία σχετικά με τις εξετάσεις. Γιατί, είναι άλλο πράγμα να είσαι καλός, εύστροφος κ.λπ. και άλλο να γράψεις καλά στις πανελλαδικές. Αν αυτά μπορείς να τα βρεις από άλλες πηγές - ή/και μόνος σου - τότε όλα καλά.

Σε άλλον άξονα, το φροντιστήριο είναι και μία οικονομική πληγή αλλά, πολλές φορές, κι ένας παράγοντας άγχους επιπρόσθετος σε όσα ήδη έχεις στο κεφάλι σου. Οπότε, αν δεν πας φροντιστήριο αυτά τα γλυτώνεις, ενώ, αντίθετα, αν αποφασίσεις να πας, πρέπει να αφιερώσεις έναν ικανό χρόνο στην αναζήτηση κατάλληλου φροντιστηρίου. Ρώτα παιδιά από το σχολείο σου, ρώτα κόσμο, γενικά, τι εικόνες έχει αποκομίσει από τα φροντιστήρια της περιοχής σου. Μην πας στα κουτουρού ή απλά κοιτάζοντας τα παιδιά που έχουν εισαχθεί σε σχολές από το κάθε φροντιστήριο. Ρώτα για τους ανθρώπους, πώς είναι το κλίμα και άλλα πράγματα σχετικά με αυτά - πολύ σημαντικά για τη χρονιά των πανελλαδικών.

Υ.Γ.: Σε σχέση με το παρακάτω που έγραψες:

Και το ότι δεν πληρώνω προφανώς δεν εγγυάται και υψηλού επιπέδου μάθημα.

φιλικά θέλω να σου πω ότι είναι ελαφρώς προσβλητικό για όσα άτομα παρέχουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους - π.χ. σε κοινωνικά φροντιστήρια ή όπου αλλού κρίνουν ότι μπορούν. Τα χρήματα δεν εγγυώνται την ποιότητα και, αντιστρόφως, η έλλειψη αμοιβής δεν εγγυάται την «μη ποιότητα» ενός μαθήματος ή όποιου άλλου προϊόντος παίρνεις.
 

Zamasu

Νεοφερμένος

Ο Zamasu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Καλησπέρα! Αν αισθάνεσαι ασφαλής με την επιλογή να προσπαθήσεις μόνος σου, δεν βρίσκω λόγο να ξεκινήσεις μαθήματα σε φροντιστήριο ή ιδιαίτερα. Από ό,τι καταλαβαίνω είσαι άριστος μαθητής, επομένως δεν θα έχεις πρόβλημα, αρκεί να διαβάζεις συστηματικά και να μην υπερτιμάς τις γνώσεις σου. Σου εύχομαι αρίστη επιτυχία και να πετύχεις τον στόχο σου!
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα λόγια σου! Η αλήθεια είναι ότι το σχολείο, το διάβασμα και γενικά η γνώση και η μάθηση πάντα ήταν κάτι που αγαπούσα. Από όταν μπήκα στη Β' όμως νιώθω όλο και πιο πολλή ανασφάλεια και αβεβαιότητα. Ακούγοντας μάλιστα τους περισσότερους επιτυχόντες στη Νομική να εξυψώνουν το φροντιστήριο και να ακυρώνουν τελείως το σχολείο ως προς το επίπεδο της προετοιμασίας, η αλήθεια είναι ότι πανικοβάλλομαι και μοιραία ανησυχώ για το πόσο αρκετή θα είναι η δουλειά που κάνουμε στο σχολείο για να συγκεντρώσω τα ζητούμενα μόρια. Βλέπω επίσης και άλλους συμμαθητές μου να απαντούν πιο εύκολα σε ερωτήσεις γραμματικής-συντακτικής φύσης από ό,τι εγώ. Και αυτό με κάνει να νιώθω μειονεκτικά πολλές φορές. Αυτό που έχει περισσότερη σημασία θεωρώ πως είναι αυτό που είπες: να μην υπερτιμούμε τις γνώσεις μας! Μήπως μια καθοδήγηση στις προσπάθειές μου θα ήταν ενισχυτική;
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Από τη στιγμή που εκφράζεις ανησυχίες, ίσως είναι προτιμότερο να ενισχυθείς με κάποιον τρόπο, πιο πολύ για να άρεις την ανασφάλεια. Αν έχεις την οικονομική δυνατότητα, επίλεξε ιδιαίτερα για να είναι εστιασμένα στις δυνατότητες και τις αδυναμίες σου. Βεβαιώσου ότι ο καθηγητής ή η καθηγήτρια καλύπτει τις ανάγκες σου και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σου!
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Γεια σας. Είμαι μαθητής της Β' Λυκείου, και έχω επιλέξει την θεωρητική κατεύθυνση. Όνειρό μου είναι να καταφέρω να εισαχθώ στη Νομική Σχολή Αθηνών. Έως τώρα ήμουν άριστος μαθητής, από το Γυμνάσιο ακόμη, και συνεχίζοντας στο Λύκειο έχω μια άριστη πορεία (την Α' τάξη την έβγαλα με 19.8, το πρώτο τετράμηνο φέτος με 19.9 κοκ.) Το πρόβλημά μου είναι το εξής: πρέπει να ξεκινήσω το φροντιστήριο; Ποτέ δεν πήγα φροντιστήριο και ούτε το χρειάστηκα για τις επιδόσεις μου. Το σχολείο ήταν κάτι που μου άρεσε και το ευχαριστιόμουν. Στα Αρχαία ήδη έχω αρχίσει ιδιαίτερο αφιλοκερδώς, μετά από πρόταση του καθηγητή μου. Αλλά βλέπω πως δεν μου αρκεί - δεν κάνουμε απολύτως καθόλου γραμματική, παρά μόνο εάν το ζητήσω εγώ στοχευμένα. Και το ότι δεν πληρώνω προφανώς δεν εγγυάται και υψηλού επιπέδου μάθημα. Αυτό μου έχει δημιουργήσει τρομακτική ανασφάλεια. Η Νομική δεν είναι επιπόλαιη επιλογή για εμένα. Από πολύ μικρός αγάπησα τη νομική επιστήμη και αποφάσισα να τη σπουδάσω. Και είμαι τρομερά αποφασισμένος να καταφέρω να μπω στη Νομική. Φανταστείτε ότι έχουμε κάνει μαζί με την οικογένειά μου πολλά βήματα για να έχω μια καλή φοίτηση σε καλό πανεπιστήμιο. Από την άλλη δεν θέλω να επιβαρύνω άσκοπα την οικογένειά μου με οικονομικά έξοδα. Επομένως, είναι απαραίτητο το φροντιστήριο; Αρκεί το σχολείο για έναν καλό μαθητή; Μήπως να αρκεστώ στο ιδιαίτερο; Έχω ήδη χάσει χρόνο; Παρακαλώ δώστε σοβαρές απόψεις. Αυτή η κατάσταση μου δημιουργεί πολλή ανασφάλεια.
Εάν έχω να σου πω κάτι, είναι το πώς είδα φέτος τα πράγματα στη τρίτη λυκείου στη θεωρητική (δεν θέλω να επαναλάβω κάτι που ήδη διάβασες εδώ). Η θεωρητική κατεύθυνση είναι πάρα πολύ θέμα παίρνω από μόνος μου και διαβάζω κάτι. Όσες φορές και να σου εξηγήσει κάτι ο καθηγητής, αν δεν το διαβάσεις πολύ καλά δεν πρόκειται να προχωρήσεις. Μη νομίζεις ότι όσοι πάνε θα αριστευσουν σίγουρα ενώ εσύ θα μείνεις στην απ'έξω. Ουσιαστικά, είναι θέμα πρωτοβουλίας. Το αν είναι καλό να πας φροντιστήριο ή όχι, θα σου πρότεινα να το δεις του χρόνου. Από την άποψη ότι μπορεί να συναντήσεις καθηγητές, που σου το εύχομαι, που κάνουν κανονικοτατα την δουλειά του,ς και δεν έχει ο μαθητής να ζηλέψει σε τίποτα το φροντιστηριακο μάθημα. Εγώ δεν κάνω κοινωνιολογία και ιστορία, γιατί εκρινα ότι μπορώ μόνη μου να ανταπεξέλθω στο συγκεκριμένο μάθημα και οι καθηγητές στο σχολείο με κάλυπταν πάρα πολύ. Το σημαντικότερο από όλα στην τρίτη λυκείου, είναι να μην αφήνεις κενά στα μαθήματα. Δηλαδή, ναι μεν να προχωράς με τους ρυθμούς του σχολείου, αλλά σε περίπτωση που νιώσεις ότι πάνε αργά, να βγάλεις από μόνος σου παραπάνω. Το βασικό είναι ο,τι μάθημα έχετε περάσει, εσύ να το ξέρεις νερό, και μετά θα σου είναι πιο εύκολη η επανάληψη τέτοια εποχή. Ξέρω αριστούχους μαθητές που ενώ πήγαιναν φροντιστήριο, και μπορεί να τόνιζαν το ποσό μπροστά είναι απ'ότι στο σχολείο, όταν ερχόταν η ώρα των διαγωνισματων ή θα έκαναν σκονακια, ή θα ζητούσαν συνέχεια επεξηγήσεις για το ποια είναι η απάντηση! Υπάρχει εξάλλου, άπειρο υλικό στο ίντερνετ ειδικά στο μάθημα του άγνωστου και μπορείς δωρεάν να δεις πολλά πράγματα. Σίγουρα είναι μια ευκαιρία το δωρεάν που κάνεις, αλλά αν νιώθεις ότι δεν σε καλύπτει ή ότι μπορείς και μόνος , ίσως καλύτερα να το άφηνες. Πάντως, μπορείς να πεις σε μαθήματα όπως τα αρχαία ή τη κοινωνιολογία, να αγοράσεις ένα βοήθημα, που θα σου βγει πιο φθηνά και με αυτά ασχολούνται στο φροντιστήριο. Αν θέλεις, μπορείς να μου στείλεις μύνημα για να σε κατευθύνω σε αυτά τα μαθήματα 😉. Αλλά προφανώς να θυμάσαι, ότι δεν είναι τίποτα απόλυτο και ο,τι κάνετε στο σχολείο να το ξέρεις νερό ώστε να μπορείς και μόνος σου να προχωρήσεις.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Σορρυ όταν λέω να σε κατευθύνω εννοώ κοινωνιολογία και ιστορία, τα αρχαία από βιασύνη τα έγραψα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα λόγια σου! Η αλήθεια είναι ότι το σχολείο, το διάβασμα και γενικά η γνώση και η μάθηση πάντα ήταν κάτι που αγαπούσα. Από όταν μπήκα στη Β' όμως νιώθω όλο και πιο πολλή ανασφάλεια και αβεβαιότητα. Ακούγοντας μάλιστα τους περισσότερους επιτυχόντες στη Νομική να εξυψώνουν το φροντιστήριο και να ακυρώνουν τελείως το σχολείο ως προς το επίπεδο της προετοιμασίας, η αλήθεια είναι ότι πανικοβάλλομαι και μοιραία ανησυχώ για το πόσο αρκετή θα είναι η δουλειά που κάνουμε στο σχολείο για να συγκεντρώσω τα ζητούμενα μόρια. Βλέπω επίσης και άλλους συμμαθητές μου να απαντούν πιο εύκολα σε ερωτήσεις γραμματικής-συντακτικής φύσης από ό,τι εγώ. Και αυτό με κάνει να νιώθω μειονεκτικά πολλές φορές. Αυτό που έχει περισσότερη σημασία θεωρώ πως είναι αυτό που είπες: να μην υπερτιμούμε τις γνώσεις μας! Μήπως μια καθοδήγηση στις προσπάθειές μου θα ήταν ενισχυτική;

Να ξέρεις, αυτήν την ανασφάλεια και το άγχος θα τις νιώθεις, αν επιλέξεις να μην πας φροντιστήριο, ούτως ή άλλως - μιλάω εκ πείρας. Είναι πολύ λογικό, γιατί ο περίγυρός σου σχεδόν εξ ολοκλήρου θα είναι σε κάποιο φροντιστήριο και εσύ θα νιώθεις, ενδεχομένως, κάπως «στην απ'έξω» ή/και λίγο πιο ανασφαλής. Απλά να θυμάσαι ότι είναι φυσιολογικό και θα νιώθεις καλύτερα.

Κάτι που ξέχασα να πω πριν ήταν ότι το να μην πας φροντιστήριο έχει κι ένα ακόμα μεγάλο θετικό άσχετο με όλα τα παραπάνω. Θα μάθεις πολύ καλύτερα πώς να διαχειρίζεσαι το διάβασμά σου, τον χρόνο σου αλλά και γενικότερα, τον εαυτό σου. Και πάλι μιλώντας πιο προσωπικά, για εμένα ήταν ένα μεγάλο τεστ ενηλικίωσης που μου έδωσε απίστευτα εφόδια για να περπατήσω πιο άνετα στη σχολή τα επόμενα χρόνια - και όχι μόνο στη σχολή.
 

Zamasu

Νεοφερμένος

Ο Zamasu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Αρχικά, μπράβο σου που έχεις όνειρα και στόχους και τα κυνηγάς. Στο δια ταύτα τώρα.

Γενικά, το φροντιστήριο, πέρα από όλα τα άλλα, σου δίνει μία ασφάλεια, μία «άνεση», θεωρητικά. Ωστόσο, μπορεί και να σε «κάψει» υπό την έννοια ότι μπορεί η πίεση που θα δέχεσαι να είναι υπέρμετρη και να μη σε βοηθάει να τα βγάλεις πέρα. Άσε που πρέπει να λάβεις υπ' όψην σου και το πώς έχεις εσύ συνηθίσει να διαβάζεις τόσα χρόνια. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, αυτό δεν θα μπορείς να το μεταβάλλεις έντονα - γι' αυτό άλλωστε και, παιδιά που δε διαβάζουν συστηματικά και δεν έχουν αναπτύξει τη μέθοδό τους, δυσκολεύονται περισσότερο να «στρωθούν» στις πανελλήνιες.

Τώρα, το ότι μέχρι τώρα έχεις καλούς βαθμούς είναι δίκοπο μαχαίρι. Το θέμα είναι αν και κατά πόσον αυτό αντιστοιχεί σε στέρεες γνώσεις και σε δουλειά - το οποίο προφανώς και μόνο εσύ το γνωρίζεις και, για να κάνεις σκέψεις να μην πας φροντιστήριο, θα έχεις ρίξει δουλειά, θαρρώ. Ωστόσο, πρέπει να έχεις κατά νου ότι το φροντιστήριο δε θα σου καλύψει μόνο τα γνωστικά κενά που ενδεχομένως να προκύψουν από το σχολείο, αλλά θα σου δώσει και κάποια εργαλεία σχετικά με τις εξετάσεις. Γιατί, είναι άλλο πράγμα να είσαι καλός, εύστροφος κ.λπ. και άλλο να γράψεις καλά στις πανελλαδικές. Αν αυτά μπορείς να τα βρεις από άλλες πηγές - ή/και μόνος σου - τότε όλα καλά.

Σε άλλον άξονα, το φροντιστήριο είναι και μία οικονομική πληγή αλλά, πολλές φορές, κι ένας παράγοντας άγχους επιπρόσθετος σε όσα ήδη έχεις στο κεφάλι σου. Οπότε, αν δεν πας φροντιστήριο αυτά τα γλυτώνεις, ενώ, αντίθετα, αν αποφασίσεις να πας, πρέπει να αφιερώσεις έναν ικανό χρόνο στην αναζήτηση κατάλληλου φροντιστηρίου. Ρώτα παιδιά από το σχολείο σου, ρώτα κόσμο, γενικά, τι εικόνες έχει αποκομίσει από τα φροντιστήρια της περιοχής σου. Μην πας στα κουτουρού ή απλά κοιτάζοντας τα παιδιά που έχουν εισαχθεί σε σχολές από το κάθε φροντιστήριο. Ρώτα για τους ανθρώπους, πώς είναι το κλίμα και άλλα πράγματα σχετικά με αυτά - πολύ σημαντικά για τη χρονιά των πανελλαδικών.

Υ.Γ.: Σε σχέση με το παρακάτω που έγραψες:



φιλικά θέλω να σου πω ότι είναι ελαφρώς προσβλητικό για όσα άτομα παρέχουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους - π.χ. σε κοινωνικά φροντιστήρια ή όπου αλλού κρίνουν ότι μπορούν. Τα χρήματα δεν εγγυώνται την ποιότητα και, αντιστρόφως, η έλλειψη αμοιβής δεν εγγυάται την «μη ποιότητα» ενός μαθήματος ή όποιου άλλου προϊόντος παίρνεις.
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου.
Ξεκινώντας από το τελευταίο: προς Θεού, δεν σκοπεύω σε καμία περίπτωση να προσβάλλω κανέναν με αυτό που είπα. Η ανιδιοτελής προσφορά είναι πραγματικά πολύτιμη, και μιλώ και από δική μου παρελθόντική εμπειρία. Αυτό που εννοούσα είναι ότι όταν κάποιος καθηγητής δεν αισθάνεται δεσμευμένος με αυτό που κάνει, συνήθως είναι πιο εύκολο να το παραμελήσει. Για παράδειγμα, ίσως να του είναι πιο εύκολο να αναβάλλει κάποιο μάθημα ή να μην επιμείνει τόσο σε απορίες ή διευκρινίσεις. Πράγμα που εγώ αντιλαμβάνομαι από μεριάς μου.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα που ανέφερες, είναι αλήθεια ότι ποτέ δεν πήγα σε φροντιστήριο και δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να έρθω σε επαφή με το περιβάλλον εκεί. Πάντα στηριζόμουν σε σε δικές μου δυνάμεις και στην δική μου μέθοδο μελέτης. Αυτό που εγώ αναζητώ είναι περισσότερο το γνωστικό κομμάτι. Να καλύψω δηλαδή οποία κενά έχω στην ύλη. Όταν αναφέρεις εργαλεία σχετικά με τις εξετάσεις, τι είδους εργαλεία εννοείς; Αναφέρεσαι σε τεχνάσματα που αφορούν το γράψιμο; Θεωρώ πως έχω μια άνεση στις εξετάσεις κρίνοντας από τις μέχρι τώρα επιδόσεις μου σε αυτές.
Τώρα, μπορώ να πω για τον εαυτό μου πως οι βαθμοί μου αντικατοπτρίζουν τις γνώσεις μου, καθώς όπως ανέφερα, με ενδιαφέρει η εις βάθος ενασχόληση με κάθε αντικείμενο μέχρι να το κατανοήσω και να το κάνω "κτήμα" μου.
Τέλος, να σου πω ότι από ό,τι ξέρω στην περιοχή μου δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για φροντιστήρια. Συγκεκριμένα, στην πόλη μου υπάρχει ένα συγκεκριμένο (πολύ γνωστό). Αν θελήσω να αναζητήσω εναλλακτική, θα αναγκαστώ να ταξιδεύω μακριά (πχ. με λεωφορείο). Είναι γεγονός ότι το φροντιστήριο μπορεί να σου προσδίδει άνεση ή ακόμη και να σε "καταστρέψει". Με άλλα λόγια, η ανησυχία μου αφορά το θέμα της κάλυψης της ύλης και της παροχής "ασφάλειας", όσον αφορά το κομμάτι των γνώσεων. Ίσως το συστηματοποιημένο πρόγραμμα θέσει την προετοιμασία μου σε ένα οργανωμένο πλαίσιο, που μαζί με την καθοδήγηση των καθηγητών θα διαμορφώσει μια πιο οργανωμένη και στέρεη μελέτη.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Εργαλεία εννοώ τα όσα σχετίζονται με τις πανελλήνιες αποκλειστικά. Τρόπος με τον οποίο γράφεις, το πόσο αναλυτικός πρέπει/δεν πρέπει να είσαι, διαχείριση χρόνου κ.λπ. Δυστυχώς, δε μοιάζουν πολύ οι πανελλήνιες με τις ενδοσχολικές σε πολλά ζητήματα.

Αν αναζητάς αμιγώς το γνωστικό κομμάτι, δες πρώτα αν μπορεί να σε καλύψει στο σχολείο σου. Επίσης, δες και κατά πόσον σε καλύπτουν οι online εναλλακτικές - αν και δεν έχω εικόνα για την θεωρητική.
 

Ermioni89

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ermioni89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Με άλλα λόγια, η ανησυχία μου αφορά το θέμα της κάλυψης της ύλης και της παροχής "ασφάλειας", όσον αφορά το κομμάτι των γνώσεων. Ίσως το συστηματοποιημένο πρόγραμμα θέσει την προετοιμασία μου σε ένα οργανωμένο πλαίσιο, που μαζί με την καθοδήγηση των καθηγητών θα διαμορφώσει μια πιο οργανωμένη και στέρεη μελέτη.
Προφανώς όταν πας φροντιστήριο σε οργανώνουν, σου λένε τι να διαβάσεις, και αυτός είναι από τους λόγους που κατευθύνονται πολλοί, επειδή δεν μπορούν από μόνοι τους να πουν ότι θα διαβάσουν 2 κεφάλαια ας πούμε. Εφόσον δείχνεις τέτοιο ζήλο για τη μάθηση, δεν θεωρώ ότι θα έχεις θέμα με το οργανωτικό κομμάτι του διαβάσματος. Εξάλλου, εφόσον είσαι άριστος μαθητής τόσα χρόνια, σημαίνει πως όντως εφαρμόζεις οργάνωση στο διάβασμα. Το μόνο μάθημα που είναι διαφορετικό από τον τρόπο διδασκαλίας τα προηγούμενα χρόνια, είναι η ιστορία. Η αξιολόγηση της ιστορίας στις προηγούμενες τάξεις, δεν έχει καμία σχέση με το πώς θα πρέπει να τα γράψεις στις πανελλήνιες. Και όταν είπα σε προηγούμενο μύνημα μου να σε κατευθύνω, εννοώ να σου πω, τι πρέπει να διαβάσεις οπωσδήποτε το καλοκαίρι, έτσι ώστε όταν φτάσεις Σεπτέμβριο να μην νιώθεις πιο πίσω σε σχέση με τους συμμαθητές σου, και να είσαι προϊδεασμενος για κάποια πράγματα. Νομίζω τα άλλα μαθήματα, δεν έχουν κάτι ιδιαίτερο να προσέξεις, και πάνω κάτω, τα έχεις δει σε προηγούμενες τάξεις.
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,658 μηνύματα.
Γεια σας. Είμαι μαθητής της Β' Λυκείου, και έχω επιλέξει την θεωρητική κατεύθυνση. Όνειρό μου είναι να καταφέρω να εισαχθώ στη Νομική Σχολή Αθηνών. Έως τώρα ήμουν άριστος μαθητής, από το Γυμνάσιο ακόμη, και συνεχίζοντας στο Λύκειο έχω μια άριστη πορεία (την Α' τάξη την έβγαλα με 19.8, το πρώτο τετράμηνο φέτος με 19.9 κοκ.) Το πρόβλημά μου είναι το εξής: πρέπει να ξεκινήσω το φροντιστήριο; Ποτέ δεν πήγα φροντιστήριο και ούτε το χρειάστηκα για τις επιδόσεις μου. Το σχολείο ήταν κάτι που μου άρεσε και το ευχαριστιόμουν. Στα Αρχαία ήδη έχω αρχίσει ιδιαίτερο αφιλοκερδώς, μετά από πρόταση του καθηγητή μου. Αλλά βλέπω πως δεν μου αρκεί - δεν κάνουμε απολύτως καθόλου γραμματική, παρά μόνο εάν το ζητήσω εγώ στοχευμένα. Και το ότι δεν πληρώνω προφανώς δεν εγγυάται και υψηλού επιπέδου μάθημα. Αυτό μου έχει δημιουργήσει τρομακτική ανασφάλεια. Η Νομική δεν είναι επιπόλαιη επιλογή για εμένα. Από πολύ μικρός αγάπησα τη νομική επιστήμη και αποφάσισα να τη σπουδάσω. Και είμαι τρομερά αποφασισμένος να καταφέρω να μπω στη Νομική. Φανταστείτε ότι έχουμε κάνει μαζί με την οικογένειά μου πολλά βήματα για να έχω μια καλή φοίτηση σε καλό πανεπιστήμιο. Από την άλλη δεν θέλω να επιβαρύνω άσκοπα την οικογένειά μου με οικονομικά έξοδα. Επομένως, είναι απαραίτητο το φροντιστήριο; Αρκεί το σχολείο για έναν καλό μαθητή; Μήπως να αρκεστώ στο ιδιαίτερο; Έχω ήδη χάσει χρόνο; Παρακαλώ δώστε σοβαρές απόψεις. Αυτή η κατάσταση μου δημιουργεί πολλή ανασφάλεια.


Γεια σου :)

Απόφοιτη φιλολογίας εδώ.
Λοιπόν θα σου μιλήσω απο τη δικη μου εμπειρία και αποκλειστικά για την θεωρητική.
Μεχρι πριν να γινει αυτο φέτος που κανουν τα παιδια πολλες ωρες κατεύθυνση, νομίζω θα ηθελε πολύ αυτοπειθαρχία απο κάποιο παιδι για να καλύψει μονο του την υλη .
Φαντάσου στο σχολείο δεν καναμε ουτε την μιση( και πήγαινα σε καλο δημοσιο σχολείο)
Απλα ηταν κι της Γενικής στη μεση και προχωρούσαμε ελάχιστα κατεύθυνση.
Πλεον νομίζω οτι ειναι απολυτα εφικτό αλλα υπάρχει στη μεση ενα μεγάλο ΑΛΛΑ.
Το 99% θα κανει φροντιστήριο.Αρα αν εισαι αγχώδης τύπος δεν ξερω κατα ποσο μπορείς να τα καταφέρεις.
Οι πανελλήνιες ειναι παρα πολυ θεμα διαχείρισης του άγχους.Πρεπει να δεχθείς απο τωρα οτι ολοι οι συμμαθητές σου θα έχουν ενα οργανωμένο πρόγραμμα, θα ειναι λιγο πιο μπροστά στην υλη κι σε κάποιες περιπτώσεις θα γνωρίζουν παραπάνω πραγματα.Κι θα μιλανε για αυτά.
Ομως , ακου να δεις πως εχει το πράγμα.
Οσον αφορα τα παραπανω πράγματα που ανέφερα... Τα φροντιστήρια τα πληρώνεις.Θα σου καλύψουν ΌΛΑ ΤΑ ΤΡΕΛΑ ΕΝΔΕΧΌΜΕΝΑ.
ελα ομως που δεν εχουν ζητηθεί ποτε τρελα πράγματα😅
Κι για το γνωστό παντα μα παντα( εγω ειχα φτάσει σε σημείο να γνωρίζω πράγματα που εμαθα στη σχολη μετά) αρκούν τα σχόλια του υπουργείου που ειναι αναρτημένα.Φυσικα ειναι θεμα κι έκφρασης κι συνδυασμού διαφόρων σχολιων που θα διαβάσεις το πως θα απαντάς στις ερμηνευτικές .Αλλα αρκούν αυτα .Αλήθεια.
Νομίζα οτι το 14 που εδινα επεσαν ευκολα θέματα.
Κοιτάζοντας τωρα ολα τα θέματα που ξαναδινω συνειδητοποίησα οτι περα απο τη μετάφραση του άγνωστου το 15 ( που κατρακύλησαν οι βάσεις) παντα πέφτουν παρα πολυ νορμάλ θέματα.
Ενα παιδι λοιπόν για μενα ειναι προτιμότερο να μάθει παρα πολυ καλα ολη την υλη και να την τελειώσει δυο μηνες αργοτερα , παρα να παει εξαντλημένο στις πανελλήνιες Ιούνιο μηνα.
Γιατι πραγματικά το πιστεύω , οτι ο κυριος λόγος που δε γράφουν παιδια που θα μπορούσαν
να γράψουν ειναι αυτός ο συνδυασμός άγχους και εξαντλησης μαζί.Κυριως εξάντλησης γιατι το αγχος παντα θα υπάρχει.Γι αυτό κι πολλες φορες λέπεις πιο "γιολο" παιδιά να γράφουν ψηλούς βαθμούς και παιδιά που ελιωναν στο διάβασμα να μη τα πηγανουν οσο καλα προσδοκούσαν.
Σχολείο μεχρι το Πάσχα, φαι , φροντιστήριο, σπίτι, φαι , διαβασμα μέχρι να κοιμηθείς κι παλι απο την αρχη ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΑΠΡΊΛΙΟ.Οι περισσότεροι απο το Μαρτιο κι μετα απλα τρελενονται.
Αυτοι που Τελικα ειναι άριστοι διαχειρίστηκαν πολύ καλα το θεμα της εξοικονόμησης δυνάμεων κι το άγχος.
Οι πανελλήνιες δεν ειναι sprint αλλα μαραθώνιος.Δεν γινεται να τα δωσεις ολα μέχρι Χριστούγεννα κι μετα να πεσεις( Επίσης πομυ συνηθισμένο φαινόμενο)
Έχουμε φτάσει σε σημείο να θεωρούμε οτι ενα νορμάλ παιδι στη γ Λύκειου που δεν μοιάζει με ζομπι δεν διαβάζει. Θυμάμαι μας αρεσε να λεμε ποσο -δεν - κοιμηθήκαμε κι γενικά κάπως στη γ Λύκειου γίνεται μοδα το άγχος και η κούραση, θελαμε δεν θελαμε "τρεφομασταν "απο αυτο .
Αν λοιπον πρέπει ποτε να μοιάζεις με ζομπι αυτο θα έπρεπε να ειναι τους τελευταίους δυο μηνες κι οχι Φλεβάρη μηνα.
Γιατι οι εξετάσεις ειναι Ιούνιο.
Τι θα εκανα στη θεση σου λοιπόν.
Αν ήμουνα λοιπόν παιδι που ένιωθα οτι θα μπορούσα για ενα χρόνο να μη συγκρίνομαι με τους άλλους κι να οργανωθω θα στηρίζουν στο σχολείο πλην του άγνωστου(κρτα και μια επιφύλαξη για το γνωστό)
Θα αγοραζα βοηθήματα παντού βέβαια .
Τα λατινικα που θα εχετε του χρόνου ειναι παιχνιδάκι μπροστά στη κοινωνιολογία κι ειναι μονο 22 κειμενάκια.Θα καλυψεις την υλη με το παραπανω τη σχολική χρονιά κι θα κανεις κι επανάληψη.
Στην ιστορία , θα έβγαζα μονη μου πολυ καλαα το κεφάλαιο της οικονομίας ολο το καλοκαίρι κι μετα θα στηριζομουν στο σχολείο απο Σεπτεβρη.Ειναι το πιο απαιτητικό κι εκει που κολλανε οι περισσότεροι στις πανελλήνιες.
Αγορασε επισης ενα πολυ καλο βοήθημα για τις πηγες ( μεταίχμιο ) .Να βλεπεις κι μονος σου πήγες εκτος σχολειου.
Ταυτόχρονα θα προσπαθούσα να προχωρώ ωστε να ειμαι παντα λίγο πιο μπροστά απο το σχολείο.
Αρχαια τωρα..Η ζωη σου ο.τι και να λεμε θα γινει πολυ πιο ευκολο με ενα 2ωρο άγνωστο τη βδομαδα.
Επένδυσε εκει παρα σε ολα τα αλλα.
Ο καθηγητής θα σου επισημάνει τι πρεπει να σου επισημαίνει στη γραμματική και θα σου απλοποιήσει παρα πολυ τα φαινόμενα.(Υπάρχουν παρα πολλα -μπακαλικα- τιπς που λειτουργούν κι δεν θα στα πει κανενα βοήθημα😅)
Στο άγνωστο πρεπει να πας άνετος .Να έχεις δει πολλα , να έχεις ανάπτυξει φαντασια στην μετάφραση του κειμένου.
Τωρα βεβαια αν κι στο γνωστό ο καθηγητής δεν ειναι καλος πρέπει να κανεις κι εκει.Γενικα τα αρχαια Πρεπει να τα προσέξεις γιατι ειναι το μάθημα που καθορίζει ποιοι θα μπουν στις υψηλόβαθμες.Δεν ξερω αν θα το ρίσκαρα στη θεση σου.
Έκθεση αγορασε κι εκει βοήθημα , να ξερεις πολυ καλα ολη τη θεωρια και απο εκει περα διάβαζε έτοιμες έκθεσεις*κυκλοφορούν πολλά βοηθήματα με ετοιμες έκθεσεις* και σχεδιαγράμματα.
Α και οποτε πας να φρικάρεις με το μεγεθος της υλης να θυμάσαι οτι εκεινη τη στιγμή το μυαλό σου μολις δεις την ερώτηση θα ξεχωρίσει το ενα αυτο πραγμα που πρεπει να θυμηθεί κι θα το γράψει.Αν έχεις διαβασει καλα φυσικα και κατανοήσει την υλη :)
Απλα ολα τα παιδια οταν πανε αυτο φοβούνται οτι δεν θα τους ερθει στο μυαλό.Ε μη φοβασαι θα σου έρθει.
Αυτά απο εμενα :)
Καλη επιτυχία !
 

Bool234

Νεοφερμένος

Ο Bool234 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Μπορεί ίσως κάποιος φιλόλογος να κάνει δωρεάν φροντιστήριο σε αυτούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα; Σε μαθήματα που τους δυσκολεύουν κυρίως εννοώ
 

Theodora03

Δραστήριο μέλος

Η Theodora03 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 481 μηνύματα.
Μπορεί ίσως κάποιος φιλόλογος να κάνει δωρεάν φροντιστήριο σε αυτούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα; Σε μαθήματα που τους δυσκολεύουν κυρίως εννοώ
Δωρεάν είναι τα κοινωνικά φροντιστήρια αλλα δεν ξέρω ποτε γίνονται οι εγγραφες
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top