Κατάργηση τμημάτων 2021-22

penelopenick

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Πηνελόπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Καλησπέρα σας! Έχουμε ακούσει τίποτα για το τι θα γίνει με την κατάργηση κάποιων τμημάτων ή πως θα αναδιοργανωθούν; ευχαριστώ πολύ
 

SlimShady

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Μελίσσια (Αττική). Έχει γράψει 864 μηνύματα.
Δεν έχω ενημερωθεί αναφορικά με όσα αναφέρεις, εσύ απο που πληροφορήθηκες;
 

penelopenick

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Πηνελόπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Δεν έχω ενημερωθεί αναφορικά με όσα αναφέρεις, εσύ απο που πληροφορήθηκες;
Αν ψάξεις θα δεις πως η Κεραμέως σ διαλέξεις της έχει πει πως θα κλείσει περίπου το 10% των τωρινών πανεπιστημιακών τμημάτων γιατί δεν έχουν ζήτηση και έχω μείνει με την απορία μήπως στοχεύω σε κάτι που μέχρι να δώσω θα νε μία μακρινή ανάμνηση
 

Ijt

Νεοφερμένος

Ο Ijt αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
Εγώ το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε πρόσφατη συνέντευξη του, είπε ότι το Υπουργείο δεν τους έχει ενημερώσει συγκεκριμένα πάνω σε κάτι τέτοιο, όπως επίσης ότι είναι στην επιλογή του κάθε πανεπιστημίου αν θέλει να τα κλείσει. Το ίδιο το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, δεν πρόκειται να κλείσει τμήματα του, ανέφερε ο ίδιος.
Τώρα βέβαια το τι θέλουν τα πανεπιστήμια και το τι θα γίνει τελικά, είναι πλασματικό. Εσύ κοίτα να γράψεις καλά στις πανελλήνιες και να περάσεις σε κάποιο τμήμα παλαιό, κυρίως Αθήνας και Θεσσαλονίκης τα οποία και δύσκολο να καταργηθούν.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι το Υπουργείο κρίνει λάθος την κάθε σχολή και με αυτό εννοώ ότι θα έπρεπε να καθήσουν και να ελέξουν εξωνυχιστικά κάθε τμήμα που υπάρχει στην Ελλάδα πάνω από 10 χρόνια, αν τελικά κατάφερε να πραγματοποιήσει το σκοπό με το οποίο δημιουργήθηκε. Για παράδειγμα, θα σου δώσω το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο, το οποίο είναι ένα καλό τμήμα μεν, αλλά αχρείαστο καθώς δεν οφελεί η ύπαρξη δυο φυσικών/μαθηματικών στην Αθήνα και ειδικά όταν το μετσόβειο θέλει να καρπωθεί επιπλέον δικαιώματα. Θα μπορούσε κάλλιστα να μετουσιωθεί σε ένα τμήμα Φυσικής Μηχανικής, όπως αυτά του εξωτερικού ή ακόμα καλύτερη ιδέα να αποροφούσε το νεοσύστατο τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας και να δημιουργούσε ένα τμήμα Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας και Μηχανικής.
Συγγνώμη που ξέφυγα λίγο από το θέμα, αλλά ήθελα να το παραθέσω.
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Καλησπέρα σας! Έχουμε ακούσει τίποτα για το τι θα γίνει με την κατάργηση κάποιων τμημάτων ή πως θα αναδιοργανωθούν; ευχαριστώ πολύ
Τα τμήματα που θα καταργηθούν θα είναι αυτά που δεν θα έχουν ζήτηση, δηλαδή αυτά που είναι αρκετά κάτω από τα 10.000 μόρια. Για παράδειγμα η Δασολογία στο Καρπενήσι, κάποιες γεωπονικές, κάποια λογιστικά-οικονομικά, περιβάλλοντος στη Ζάκυνθο και πάει λέγοντας.

Αν όντως φοβάσαι για τα τμήματα που είναι 3.000-5.000 και έχεις στόχο αυτά, πολύ πιθανών να καταργηθούν. Αν όμως στοχεύεις τμήματα που είναι πάνω από 8.000 δεν πιστεύω να καταργηθούν
 

penelopenick

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Πηνελόπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Εγώ το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε πρόσφατη συνέντευξη του, είπε ότι το Υπουργείο δεν τους έχει ενημερώσει συγκεκριμένα πάνω σε κάτι τέτοιο, όπως επίσης ότι είναι στην επιλογή του κάθε πανεπιστημίου αν θέλει να τα κλείσει. Το ίδιο το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, δεν πρόκειται να κλείσει τμήματα του, ανέφερε ο ίδιος.
Τώρα βέβαια το τι θέλουν τα πανεπιστήμια και το τι θα γίνει τελικά, είναι πλασματικό. Εσύ κοίτα να γράψεις καλά στις πανελλήνιες και να περάσεις σε κάποιο τμήμα παλαιό, κυρίως Αθήνας και Θεσσαλονίκης τα οποία και δύσκολο να καταργηθούν.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι το Υπουργείο κρίνει λάθος την κάθε σχολή και με αυτό εννοώ ότι θα έπρεπε να καθήσουν και να ελέξουν εξωνυχιστικά κάθε τμήμα που υπάρχει στην Ελλάδα πάνω από 10 χρόνια, αν τελικά κατάφερε να πραγματοποιήσει το σκοπό με το οποίο δημιουργήθηκε. Για παράδειγμα, θα σου δώσω το τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο, το οποίο είναι ένα καλό τμήμα μεν, αλλά αχρείαστο καθώς δεν οφελεί η ύπαρξη δυο φυσικών/μαθηματικών στην Αθήνα και ειδικά όταν το μετσόβειο θέλει να καρπωθεί επιπλέον δικαιώματα. Θα μπορούσε κάλλιστα να μετουσιωθεί σε ένα τμήμα Φυσικής Μηχανικής, όπως αυτά του εξωτερικού ή ακόμα καλύτερη ιδέα να αποροφούσε το νεοσύστατο τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας και να δημιουργούσε ένα τμήμα Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας και Μηχανικής.
Συγγνώμη που ξέφυγα λίγο από το θέμα, αλλά ήθελα να το παραθέσω.
Αρχικά σε ευχαριστώ που έκατσες, ασχολήθηκες τόσο και έδωσες μια τεκμηριωμένη απάντηση. Πιστεύω είναι η καλύτερη συμβουλή που μου χει δώσει άνθρωπος για το κομμάτι των πανελληνίων γιατί πολύ απλά απο οτι κατάλαβα στην Ελλάδα γενικά είναι δύσκολο να σε σίγουρος για κάτι, ακόμα και στην Παιδεία. Το να κλείσουν κάποια τμήματα επειδή πολύ απλά έτυχε να χουν χαμηλή ζήτηση δεν πάει να πει πως πρέπει να κλείσουν. Υπάρχουν τμήματα επίσης τα οποία θα μπορούσαν να μετασχηματιστούν σε ανώτερη κλίμακα με παραπάνω όφελος. Έχεις απόλυτο δίκιο,σε ευχαριστώ. Ελπίζω να μην κλείσουν σχολές που θα καταστρέψουν όνειρα παιδιών να σε καλά
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Τα τμήματα που θα καταργηθούν θα είναι αυτά που δεν θα έχουν ζήτηση, δηλαδή αυτά που είναι αρκετά κάτω από τα 10.000 μόρια. Για παράδειγμα η Δασολογία στο Καρπενήσι, κάποιες γεωπονικές, κάποια λογιστικά-οικονομικά, περιβάλλοντος στη Ζάκυνθο και πάει λέγοντας.

Αν όντως φοβάσαι για τα τμήματα που είναι 3.000-5.000 και έχεις στόχο αυτά, πολύ πιθανών να καταργηθούν. Αν όμως στοχεύεις τμήματα που είναι πάνω από 8.000 δεν πιστεύω να καταργηθούν
Η λογοθεραπεία Πάτρας ήταν πολύ κάτω φέτος. Ελπίζω να μην είναι μια απο αυτές. Βασικά ελπίζω κανένα τμήμα να μην κλείσει γιατί πολύ πιθανό μα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ζωή ενός μέλλοντα φοιτητή.
 

Eclipse

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Έκλειψις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,665 μηνύματα.
Βασικά ελπίζω κανένα τμήμα να μην κλείσει γιατί πολύ πιθανό μα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ζωή ενός μέλλοντα φοιτητή
Ακουσα οτι στην περίπτωση που κλείσει καποιο Τμήμα, τους φοιτητές θα τους μεταφέρουν σε κάποιο άλλο που ειναι σχετικά κοντα με το Τμημα στο οποίο ειχαν περάσει (παρόμοιο μαθηματα κλπ)
 

iminspain

Δραστήριο μέλος

Ο iminspain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας Πατρών (Πάτρα). Έχει γράψει 562 μηνύματα.
Αρχικά σε ευχαριστώ που έκατσες, ασχολήθηκες τόσο και έδωσες μια τεκμηριωμένη απάντηση. Πιστεύω είναι η καλύτερη συμβουλή που μου χει δώσει άνθρωπος για το κομμάτι των πανελληνίων γιατί πολύ απλά απο οτι κατάλαβα στην Ελλάδα γενικά είναι δύσκολο να σε σίγουρος για κάτι, ακόμα και στην Παιδεία. Το να κλείσουν κάποια τμήματα επειδή πολύ απλά έτυχε να χουν χαμηλή ζήτηση δεν πάει να πει πως πρέπει να κλείσουν. Υπάρχουν τμήματα επίσης τα οποία θα μπορούσαν να μετασχηματιστούν σε ανώτερη κλίμακα με παραπάνω όφελος. Έχεις απόλυτο δίκιο,σε ευχαριστώ. Ελπίζω να μην κλείσουν σχολές που θα καταστρέψουν όνειρα παιδιών να σε καλά
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Η λογοθεραπεία Πάτρας ήταν πολύ κάτω φέτος. Ελπίζω να μην είναι μια απο αυτές. Βασικά ελπίζω κανένα τμήμα να μην κλείσει γιατί πολύ πιθανό μα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ζωή ενός μέλλοντα φοιτητή.
Η Λογοθεραπεία τουλάχιστον στην Πάτρα δεν γίνεται να κλείσει, γιατί ο κλάδος αυτός είναι σημαντικός και μετά δεν θα υπάρχουν σχολές για να γίνεις Λογοθεραπευτής σε ΑΕΙ, και αναγκαστικά θα πρέπει να πας σε ΙΕΚ
 

penelopenick

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Πηνελόπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Η Λογοθεραπεία τουλάχιστον στην Πάτρα δεν γίνεται να κλείσει, γιατί ο κλάδος αυτός είναι σημαντικός και μετά δεν θα υπάρχουν σχολές για να γίνεις Λογοθεραπευτής σε ΑΕΙ, και αναγκαστικά θα πρέπει να πας σε ΙΕΚ
Ισχύει. Σαφώς και δεν μιλάω μόνο για το επάγγελμα που εγώ θέλω. Ιδανικά, μακάρι να μην κλείσει κανένα τμήμα ή τουλάχιστον να μετασχηματιστούν σε κάτι πιο εξειδικευμένο
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Ισχύει. Σαφώς και δεν μιλάω μόνο για το επάγγελμα που εγώ θέλω. Ιδανικά, μακάρι να μην κλείσει κανένα τμήμα ή τουλάχιστον να μετασχηματιστούν σε κάτι πιο εξειδικευμένο

Αν η Ελλάδα θέλει να έχει μέλλον λόγω δομικών προβλημάτων που έχει σαν χώρα, εννοείται ότι πρέπει να κλείσουν πάνω από τα μισά Τμήματα. Δεν γίνεται μια Γαλλία και μια Ελλάδα να έχουν ίδιο αριθμό Τμημάτων σε Πανεπιστήμια. Λίγη λογική.. :down:

Το ερώτημα είναι γιατί ακριβώς χρειάζεται η Ελλάδα τόσα Τμήματα και ειδικότητες, υπερεξειδικεύσεις κτλ στα Πανεπιστήμια ενώ η οικονομία είναι παντελώς αποβιομηχανοποιημένη. Ας δώσουμε σε αυτή την ερώτηση μια απάντηση με επιχειρήματα.
 

penelopenick

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Πηνελόπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Αν η Ελλάδα θέλει να έχει μέλλον λόγω δομικών προβλημάτων που έχει σαν χώρα, εννοείται ότι πρέπει να κλείσουν πάνω από τα μισά Τμήματα. Δεν γίνεται μια Γαλλία και μια Ελλάδα να έχουν ίδιο αριθμό Τμημάτων σε Πανεπιστήμια. Λίγη λογική.. :down:

Το ερώτημα είναι γιατί ακριβώς χρειάζεται η Ελλάδα τόσα Τμήματα και ειδικότητες, υπερεξειδικεύσεις κτλ στα Πανεπιστήμια ενώ η οικονομία είναι παντελώς αποβιομηχανοποιημένη. Ας δώσουμε σε αυτή την ερώτηση μια απάντηση με επιχειρήματα.
Γιατί ο κόσμος έχει ανάγκη πλέον απο ειδίκευση πάνω στην ίδια την ειδίκευση. Το γιατί να έχει μια χώρα σαν την Γαλλία περισσότερα τμήματα και ενδεχομένως κλάδους δεν το καταλαβαίνω μιας και όλοι γνωρίζουμε πως όσο και να χτυπιέται η ελληνική παιδεία εξακολουθεί να έχει απο τα τοπ πανεπιστήμια και επίπεδα σπουδών. Εδώ όμως δεν κάνουμε φιλοσοφικές ερωτήσεις που προπάντων δεν απευθύνονται σε μας αλλά στον εκάστοτε υπουργό Παιδείας, αλλά ερωτήσεις που αφορούν το μέλλον το οποίο πρόκειται να μας επηρεάσει σύντομα στην ζωή μας
 

iminspain

Δραστήριο μέλος

Ο iminspain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας Πατρών (Πάτρα). Έχει γράψει 562 μηνύματα.
Το θέμα είναι άλλο. Για ποιόν λόγο να υπάρχουν 10 οικονομικές σχολές, 12 διοίκησης επιχειρήσεων, 12 λογιστικής, 6-7 Μαθηματικών, 5-6 Φυσικής, άπειρες Φιλολογίες, Ιστορικά-Αρχαιολογικά και Παιδαγωγικά ενώ η επαγγελματική αποκατάσταση σε αυτά είναι δύσκολη εώς αδύνατη; Θα μπορούσε κάλλιστα η χώρα να έχει 4 Οικονομικές σχολές, 4 Διοίκησης Επιχειρήσεων, 4 Λογιστικής, 3 Μαθηματικών, 2 Φυσικής, 3 Φιλολογίες, 3 Παιδαγωγικά και 3 Ιστορικά-Αρχαιολογικά με πολύ λιγότερους εισακτέους (περίπου 100 κάθε τμήμα). Χώρια πως σε αυτούς τους κλάδους να μην επιτραπεί να υπάρχουν τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιωτικούς φορείς (κολλέγια, ιδιωτικά ΙΕΚ) στην Ελλάδα ώστε να μειωθεί επιτέλους ο αριθμός των ατόμων που με το πτυχίο τους περιμένει για πολλά χρόνια το ταμείο ανεργίας
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Γιατί ο κόσμος έχει ανάγκη πλέον απο ειδίκευση πάνω στην ίδια την ειδίκευση. Το γιατί να έχει μια χώρα σαν την Γαλλία περισσότερα τμήματα και ενδεχομένως κλάδους δεν το καταλαβαίνω μιας και όλοι γνωρίζουμε πως όσο και να χτυπιέται η ελληνική παιδεία εξακολουθεί να έχει απο τα τοπ πανεπιστήμια και επίπεδα σπουδών. Εδώ όμως δεν κάνουμε φιλοσοφικές ερωτήσεις που προπάντων δεν απευθύνονται σε μας αλλά στον εκάστοτε υπουργό Παιδείας, αλλά ερωτήσεις που αφορούν το μέλλον το οποίο πρόκειται να μας επηρεάσει σύντομα στην ζωή μας

Η Γαλλία είναι πυρηνική δύναμη, έχει ένα παρελθόν από τον 16ο αιώνα στις Φυσικές Επιστήμες και γενικά στον Διαφωτισμό. Εξάγει "επιστήμη" σε άλλες χώρες και συμβάλλει στην επιστημονική πρόοδο διεθνώς. Η Ελλάδα "χρησιμοποιεί" αμιγή επιστήμη από την Γαλλία, Γερμανία και άλλες μικρότερες ανεπτυγμένες χώρες (π.χ. Ολλανδία, Βέλγιο) και οικονομίες που έχουν το δικαίωμα να έχουν καλά Πανεπιστήμια και ειδικότητες. Η ένστασή μου είναι στην σύγκριση και στην κακή αντιγραφή ενώ δεν έχουμε τις προϋποθέσεις να παρέχουμε την αγορά εργασίας (βιομηχανία κτλ) για εφαρμοσμένη έρευνα.

Το θέμα είναι άλλο. Για ποιόν λόγο να υπάρχουν 10 οικονομικές σχολές, 12 διοίκησης επιχειρήσεων, 12 λογιστικής, 6-7 Μαθηματικών, 5-6 Φυσικής, άπειρες Φιλολογίες, Ιστορικά-Αρχαιολογικά και Παιδαγωγικά ενώ η επαγγελματική αποκατάσταση σε αυτά είναι δύσκολη εώς αδύνατη; Θα μπορούσε κάλλιστα η χώρα να έχει 4 Οικονομικές σχολές, 4 Διοίκησης Επιχειρήσεων, 4 Λογιστικής, 3 Μαθηματικών, 2 Φυσικής, 3 Φιλολογίες, 3 Παιδαγωγικά και 3 Ιστορικά-Αρχαιολογικά με πολύ λιγότερους εισακτέους (περίπου 100 κάθε τμήμα). Χώρια πως σε αυτούς τους κλάδους να μην επιτραπεί να υπάρχουν τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιωτικούς φορείς (κολλέγια, ιδιωτικά ΙΕΚ) στην Ελλάδα ώστε να μειωθεί επιτέλους ο αριθμός των ατόμων που με το πτυχίο τους περιμένει για πολλά χρόνια το ταμείο ανεργίας

H κάθε νέα γενιά μαθητών και φοιτητών θεωρεί ότι πρέπει πάντα να ανακαλύπτουμε τον τροχό. Η απάντηση στην ερώτησή σου σχετίζεται με την γνωστή πρακτική: "κάθε χωριό και γήπεδο". Όσα χρόνια ζω στο εξωτερικό ένα πράγμα μου έχει κάνει εντύπωση: ο ντόπιος κόσμος δεν ανοίγει εύκολα μικρό μαγαζάκι για να οικονομήσει φράγκα. Πάντα απορώ πως γίνεται να μην ανοίγουν νέες ατομικές επιχειρήσεις και σχεδόν όλοι να έχουν μια δουλειά ενώ στην Ελλάδα έχουμε πολλά μικρά μαγαζιά (και τα περισσότερα είναι για χρεωκοπία ολική) και πολλά Τμήματα Πανεπιστημίων με πολλούς φοιτητές.
 

penelopenick

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Πηνελόπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Το θέμα είναι άλλο. Για ποιόν λόγο να υπάρχουν 10 οικονομικές σχολές, 12 διοίκησης επιχειρήσεων, 12 λογιστικής, 6-7 Μαθηματικών, 5-6 Φυσικής, άπειρες Φιλολογίες, Ιστορικά-Αρχαιολογικά και Παιδαγωγικά ενώ η επαγγελματική αποκατάσταση σε αυτά είναι δύσκολη εώς αδύνατη; Θα μπορούσε κάλλιστα η χώρα να έχει 4 Οικονομικές σχολές, 4 Διοίκησης Επιχειρήσεων, 4 Λογιστικής, 3 Μαθηματικών, 2 Φυσικής, 3 Φιλολογίες, 3 Παιδαγωγικά και 3 Ιστορικά-Αρχαιολογικά με πολύ λιγότερους εισακτέους (περίπου 100 κάθε τμήμα). Χώρια πως σε αυτούς τους κλάδους να μην επιτραπεί να υπάρχουν τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιωτικούς φορείς (κολλέγια, ιδιωτικά ΙΕΚ) στην Ελλάδα ώστε να μειωθεί επιτέλους ο αριθμός των ατόμων που με το πτυχίο τους περιμένει για πολλά χρόνια το ταμείο ανεργίας
Δεν ξέρω. Προφανώς γιατί κάποτε είχαν υψηλή ζήτηση αλλά πλέον έχουν κορεστεί οι περισσότεροι κλάδοι
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Η Γαλλία είναι πυρηνική δύναμη, έχει ένα παρελθόν από τον 16ο αιώνα στις Φυσικές Επιστήμες και γενικά στον Διαφωτισμό. Εξάγει "επιστήμη" σε άλλες χώρες και συμβάλλει στην επιστημονική πρόοδο διεθνώς. Η Ελλάδα "χρησιμοποιεί" αμιγή επιστήμη από την Γαλλία, Γερμανία και άλλες μικρότερες ανεπτυγμένες χώρες (π.χ. Ολλανδία, Βέλγιο) και οικονομίες που έχουν το δικαίωμα να έχουν καλά Πανεπιστήμια και ειδικότητες. Η ένστασή μου είναι στην σύγκριση και στην κακή αντιγραφή ενώ δεν έχουμε τις προϋποθέσεις να παρέχουμε την αγορά εργασίας (βιομηχανία κτλ) για εφαρμοσμένη έρευνα.
Γενικότερα η Ελλάδα υστερεί σε θέματα όπως η έρευνα,τα πειράματα κτλπ. Την πάει αρκετά πίσω
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Δεν ξέρω. Προφανώς γιατί κάποτε είχαν υψηλή ζήτηση αλλά πλέον έχουν κορεστεί οι περισσότεροι κλάδοι
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Γενικότερα η Ελλάδα υστερεί σε θέματα όπως η έρευνα,τα πειράματα κτλπ. Την πάει αρκετά πίσω

Yστερεί για έναν απλό λόγο: ανύπαρκτη βιομηχανία και άρα 0 τεχνολογικές εξαγωγές. Όταν δεν έχεις οικονομία με παραγωγή τεχνολογικών προϊόντων με αγορές είτε τοπικά είτε διεθνώς τότε απλά "παράγεις" ανυπολόγιστους αριθμούς από πτυχιούχους και τους επιδοτείς με μόρια (αναπηρίας, πολυτεκνίας, γνώσεις ECDL, τέκνο πατέρα που σκοτώθηκε από τρομοκράτη, κενά για να πέσει το βύσμα από το κόμμα, κτλ) μήπως και κάνουν κάτι στη ζωή τους στο δημόσιο με την μέθοδο "σύμβαση έργου και έχει ο θεός (για την επόμενη σεζόν)". Έτσι αφού δεν υπάρχει αποτέλεσμα, η γνώση δεν επικαιροποιείται στην πραγματική οικονομία με αποτέλεσμα και τα Πανεπιστήμια να διδάσκουν μέσω των κακογραμμένων παλαιών διδακτικών σημειώσεων χωρίς να δίνεται έμφαση στην εργαστηριακή εξάσκηση των φοιτητών με διάφορα projects, posters...κτλ. Έτσι και οι καθηγητές Πανεπιστημίου δεν επικαιροποιούνται από την τρέχουσα διεθνή έρευνα αφού η τακτική είναι ύπνος. Όσοι το κάνουν, είναι με κριτήρια ηθικής τους συνείδησης κόντρα στη σαπίλα των Ελληνικών Πανεπιστημίων και συνήθως στοχοποιούνται από το συνάφι τους ως γραφικοί με διάφορα είδη bullying από γονείς φοιτητών, νεολαίους κομμάτων, ΕΔΕ από Κοσμήτορες (επειδή "χαλάνε" τη σούπα) κτλ.

Μια τυπική ερώτηση είναι: ποια είναι η ποιοτική αξία ότι κάποιος έγραψε 8 στο μάθημα Βιοχημεία ΙΙ; Πού αυτό χρησιμοποιείται στην Ελληνική αγορά εργασίας;

Δεν ξέρω. Προφανώς γιατί κάποτε είχαν υψηλή ζήτηση αλλά πλέον έχουν κορεστεί οι περισσότεροι κλάδοι

Το πρόβλημα δεν είναι τόσο ο κορεσμός όσο η απουσία οργανωμένου πλαισίου επαγγελμάτων με βάση την αγορά. Εφόσον η χώρα είναι σε ύφεση από το 1990 (άτυπα) αλλά με μνημόνιο από το 2008, είναι φυσικό αποτέλεσμα να υπάρχει φθίνουσα ζήτηση σε πτυχιούχους δεδομένης της ιδιαιτερότητας του Ελληνικού κράτους (που αναλύω παραπάνω).
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ijt

Νεοφερμένος

Ο Ijt αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
Τμήματα δύο ταχυτήτων μέσα στα Πανεπιστήμια: Τετραετή εφαρμοσμένων Επιστημών εξήγγειλε ο υφ. Παιδείας και “ξέσπασε” κατά των ΤΕΙ που έγιναν Πανεπιστήμια | esos.gr

Παραθέτω εδώ, το παραπάνω άρθρο, το οποίο αναγγέλθηκε σήμερα. Ενώ αναμένουμε πότε θα μας δώσουν έγκριση για τα βιβλία του Εύδοξου, εκείνοι επιμένουν κατά των τμημάτων, λες και είναι το μόνο μας θέμα!
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Τμήματα δύο ταχυτήτων μέσα στα Πανεπιστήμια: Τετραετή εφαρμοσμένων Επιστημών εξήγγειλε ο υφ. Παιδείας και “ξέσπασε” κατά των ΤΕΙ που έγιναν Πανεπιστήμια | esos.gr

Παραθέτω εδώ, το παραπάνω άρθρο, το οποίο αναγγέλθηκε σήμερα. Ενώ αναμένουμε πότε θα μας δώσουν έγκριση για τα βιβλία του Εύδοξου, εκείνοι επιμένουν κατά των τμημάτων, λες και είναι το μόνο μας θέμα!

Καλά κάνουν. ΤΟΛΜΑΣ και κάνεις κριτική στην Κυβέρνηση των αρίστων; :laugh: Κακό πιντί. Ξέρουν τι κάνουν. Φτιάχνουν μεταρρυθμίσεις για να μεταρρυθμιστούν από άλλη κυβέρνηση.
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
θα φτιαχτούν μεσα στα πανεπιστημια τμημα πανεπιστημιων εφαρμοσμενων επιστημων και τελειωνει το θεμα.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Καλησπέρα σας! Το μόνο ΑΕΙ που έχει αναφέρει με επίσημο τρόπο "κατάργηση Τμημάτων" του είναι (νομίζω) μέχρι στιγμής το Παν. Πατρών. Συγκεκριμένα, έχει δημοσιευθεί επίσημα πόρισμα σχετικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων του με δεδομένα πορίσματα σχετικά και αύριο (22/03/21) θα κυρωθεί επίσημα το όλον από την Πρυτανεία του Ιδρύματος (και κατάθεσή της ως πρόταση στο Υπ. Παιδείας).

Όλα αυτά είναι φυσικά στο πλαίσιο των νέων μέτρων σχετικά με τις πανελλήνιες (π.χ. ΕΒΕ) και, άρα, σημαντικής εκτίμησης περί απουσίας νέων φοιτητών σε χαμηλόβαθμα Τμήματα και έχουν "βγει στον αέρα" εδώ και 1-2 μήνες [και μέχρι σήμερα οι τοπικοί άρχοντες πολλών (παλιά) νομών είναι στα... κάγκελα]!

Αναφέρω εν συντομία τα πορίσματα της ανωτέρω επιτροπής του Παν. Πατρών
α) Απορρόφηση του Μουσειολογίας (Πύργος) με Ιστορίας & Αρχαιολογίας (Αγρίνιο) και μεταφορά του στην Πάτρα με τίτλο "Ιστορίας-Αρχαιολογίας".
β) Μεταφορά του Φυσικοθεραπείας (Αίγιο) στην Πάτρα.
γ) Συγχώνευση των Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής (Μεσολόγγι), Επιστήμης Βιοσυστημάτων & Γεωργικής Μηχανικής (Μεσολόγγι) και Γεωπονίας (Αμαλιάδα) σε ένα τμήμα (3 σε 1) με τίτλο Γεωπονίας (Μεσολόγγι).
γ) Μετονομασία του Ζωικής Παραγωγής, Αλιείας & Υδατοκαλλιεργειών (Μεσολόγγι) σε Αλιείας & Υδατοκαλλιεργειών (Μεσολόγγι).
δ) Συνένωση του Διοίκησης Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων (Αγρίνιο) [Σχολή Οικονομίας & Διοίκησης Επιχειρήσεων] με το Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων (Αγρίνιο) και δημιουργία του Επιστήμης Διατροφής & Τεχνολογίας Τροφίμων (Αγρίνιο). Αυτό το τελευταίο τμήμα θα έχει τομέα "Διοίκηση Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων" και σε αυτό τον Τομέα θα περιέλθει και το "MBA: Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων" (λειτουργεί ήδη αυτό το μεταπτυχιακό)
ε) Δημιουργία του Αειφορικής Γεωργίας (πιθανά) ή Διαχείρισης Αγροτικών Πόρων & Περιβάλλοντος (Αγρίνιο) από το 2023-2024
στ) Απορρόφηση του Μηχανικών Περιβάλλοντος (Αγρίνιο) [Πολυτεχνική Σχολή] από το νέο τμήμα Αειφορικής Γεωργίας (πιθανά) και δημιουργία διατμηματικού μεταπτυχιακού του προγράμματος "Μηχανική Περιβάλλοντος" Μελλοντικά θα επανεξετασθεί να γίνει ξανά το Μηχανικών Περιβάλλοντος (προπτυχιακό) και μεταφορά του στην Πάτρα (πολυτεχνική σχολή).

Όλα τα παραπάνω ακολουθούνται με πίνακες και στατιστικά στοιχεία φοιτητών και βάσεις τμημάτων κ.λπ. κ.λπ., που ολοκληρώνουν το σκεπτικό της εν λόγω επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τις προτάσεις τους.

Από άλλα περιφερειακά ΑΕΙ που έχω μικρή-μεγάλη παρασκηνιακή ενημέρωση, κρατούν στάση αναμονής για τα περαιτέρω. Αναλογίζονται, ότι αν κατορθώνουν να έχουν τουλάχιστον 40-50 πρωτοετείς κουτσά-στραβά από ΓΕΛ+ΕΠΑΛ (άσχετα το πόσες ήταν οι διαθέσιμες θέσεις ανά τμήμα)... δεν θα τους κλείσει το Υπουργείο! Επίσης, νομίζω προχθές εξέπνευσε και η διορία πρότασης προς το Υπουργείο για την ΕΒΕ ανά τμήμα (80-120%) και αν δεν έχει δοθεί πρόταση, τότε, βάσει των σχετικών οδηγιών, θα ορίζεται το 80% αυτόματα από το Υπ. Παιδείας.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Εχθές η Πρυτανεία του Παν. Πατρών επικαιροποίησε (ψηφοφορία με συντριπτική πλειοψηφία, ~90% ναι) τα παραπάνω, που ανέφερα.

Πιθανό σενάριο να ισχύσουν από το φετινό μηχανογραφικό (ας το έχουν υπόψη οι φετινοί υποψήφιοι πανελλαδικών).
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top