Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ - εντυπώσεις

Schlimazel

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Schlimazel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών. Έχει γράψει 221 μηνύματα.
Ποια η γνώμη σας για το Ιστορικό - Αρχαιολογικό της Θεσσαλονίκης;


(Ως προς τα μαθήματα, τις κατευθύνσεις, τις απαιτήσεις, τους καθηγητές, εντυπώσεις δικές σας, αρνητικές, θετικές κτλ)
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,309 μηνύματα.
Ποια η γνώμη σας για το Ιστορικό - Αρχαιολογικό της Θεσσαλονίκης;


(Ως προς τα μαθήματα, τις κατευθύνσεις, τις απαιτήσεις, τους καθηγητές, εντυπώσεις δικές σας, αρνητικές, θετικές κτλ)
Ωραία σχολή αλλά χωρίς μέλλον. Είναι απαιτητική διότι συνδυάζονται και φιλολογικά μαθήματα και εκεί δεν αστειεύονται, είναι αρκετά δύσκολα. Οι κατευθύνσεις είναι δύο, Ιστορία και Κοινωνική Ανθρωπολογία η μία και Αρχαιολογία με Ιστορία της Τέχνης η άλλη. Διαλέγεις μια από τις δύο στο τέταρτο εξάμηνο. Μέχρι τότε κάνεις εισαγωγικά μαθήματα και από τις δύο κατευθύνσεις μαζί με τα φιλολογικά που είπα. Η αρχαιολογία είναι λίγο το ζόρι, η ιστορία είναι το κλασικό αν έχεις καλές σημειώσεις και διαβάσεις θα περάσεις.

Είναι απαιτητική σχολή υπό την έννοια ότι σαν θεωρητική σχολή δεν χωράει απουσίες. Μια φορά να μην πατήσεις σε ένα μάθημα και να μη πάρεις σημειώσεις από αυτό μπορεί να σου στοιχίσει στην εξεταστική.

Καθηγητές υπάρχουν και αρκετά καλοί και κακοί. Θα έλεγα όμως πως σε γενική εικόνα είμαι αρκετά ικανοποιημένος από τους/τις καθηγητ(ρι)ές της Ιστορίας. Στην αρχαιολογία δεν μπορώ να κρίνω, πάντως δεν με έκαναν καλή εντύπωση αυτοί στα εισαγωγικά.

Το μόνο σίγουρα αρνητικό είναι ότι θα στα πρήξουν για τα καλά οι παρατάξεις.
 

Schlimazel

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Schlimazel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών. Έχει γράψει 221 μηνύματα.
Ωραία σχολή αλλά χωρίς μέλλον. Είναι απαιτητική διότι συνδυάζονται και φιλολογικά μαθήματα και εκεί δεν αστειεύονται, είναι αρκετά δύσκολα. Οι κατευθύνσεις είναι δύο, Ιστορία και Κοινωνική Ανθρωπολογία η μία και Αρχαιολογία με Ιστορία της Τέχνης η άλλη. Διαλέγεις μια από τις δύο στο τέταρτο εξάμηνο. Μέχρι τότε κάνεις εισαγωγικά μαθήματα και από τις δύο κατευθύνσεις μαζί με τα φιλολογικά που είπα. Η αρχαιολογία είναι λίγο το ζόρι, η ιστορία είναι το κλασικό αν έχεις καλές σημειώσεις και διαβάσεις θα περάσεις.

Είναι απαιτητική σχολή υπό την έννοια ότι σαν θεωρητική σχολή δεν χωράει απουσίες. Μια φορά να μην πατήσεις σε ένα μάθημα και να μη πάρεις σημειώσεις από αυτό μπορεί να σου στοιχίσει στην εξεταστική.

Καθηγητές υπάρχουν και αρκετά καλοί και κακοί. Θα έλεγα όμως πως σε γενική εικόνα είμαι αρκετά ικανοποιημένος από τους/τις καθηγητ(ρι)ές της Ιστορίας. Στην αρχαιολογία δεν μπορώ να κρίνω, πάντως δεν με έκαναν καλή εντύπωση αυτοί στα εισαγωγικά.

Το μόνο σίγουρα αρνητικό είναι ότι θα στα πρήξουν για τα καλά οι παρατάξεις.




Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, για κατεύθυνση ιστορίας ενδιαφέρομαι κι εγώ, εκεί τα φιλολογικά,( αρχαία λατινικά κτλ) είναι πολλά μάθημα; ή σταματάνε όταν διαλέγεις κατεύθυνση; ή δεν σταματάνε κι απλά ελαττωνονται;
Οι καθηγητές της ιστορίας θα τους ελεγες απαιτητικούς άρα; άλλοι περισσότερο άλλοι λιγότερο, όπως σε κάθε σχολή φαντάζομαι
Η πρακτική σας είσαι υποχρεωτική; έχετε παρουσίες; επί τον πλείστον η εξέτασεις είναι προφορικες ή γραπτές;

Σορι για τα πολλά ερωτήματα χαχα
 

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Ωραία σχολή αλλά χωρίς μέλλον. Είναι απαιτητική διότι συνδυάζονται και φιλολογικά μαθήματα και εκεί δεν αστειεύονται, είναι αρκετά δύσκολα. Οι κατευθύνσεις είναι δύο, Ιστορία και Κοινωνική Ανθρωπολογία η μία και Αρχαιολογία με Ιστορία της Τέχνης η άλλη. Διαλέγεις μια από τις δύο στο τέταρτο εξάμηνο. Μέχρι τότε κάνεις εισαγωγικά μαθήματα και από τις δύο κατευθύνσεις μαζί με τα φιλολογικά που είπα. Η αρχαιολογία είναι λίγο το ζόρι, η ιστορία είναι το κλασικό αν έχεις καλές σημειώσεις και διαβάσεις θα περάσεις.

Είναι απαιτητική σχολή υπό την έννοια ότι σαν θεωρητική σχολή δεν χωράει απουσίες. Μια φορά να μην πατήσεις σε ένα μάθημα και να μη πάρεις σημειώσεις από αυτό μπορεί να σου στοιχίσει στην εξεταστική.

Καθηγητές υπάρχουν και αρκετά καλοί και κακοί. Θα έλεγα όμως πως σε γενική εικόνα είμαι αρκετά ικανοποιημένος από τους/τις καθηγητ(ρι)ές της Ιστορίας. Στην αρχαιολογία δεν μπορώ να κρίνω, πάντως δεν με έκαναν καλή εντύπωση αυτοί στα εισαγωγικά.

Το μόνο σίγουρα αρνητικό είναι ότι θα στα πρήξουν για τα καλά οι παρατάξεις.

Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μας έλεγες τις προσωπικές σου εκτιμήσεις ή πληροφορίες από φίλους/συμφοιτητές σου ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση και για τις δύο άλλες "συγγενικές" σχολές δηλ. Φιλολογία/Φιλοσοφία. Υπάρχουν άτομα που έχουν ρωτήσει σε σχετικό ποστ και ενδιαφέρονται να μάθουν.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,309 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, για κατεύθυνση ιστορίας ενδιαφέρομαι κι εγώ, εκεί τα φιλολογικά,( αρχαία λατινικά κτλ) είναι πολλά μάθημα; ή σταματάνε όταν διαλέγεις κατεύθυνση; ή δεν σταματάνε κι απλά ελαττωνονται;
Οι καθηγητές της ιστορίας θα τους ελεγες απαιτητικούς άρα; άλλοι περισσότερο άλλοι λιγότερο, όπως σε κάθε σχολή φαντάζομαι
Η πρακτική σας είσαι υποχρεωτική; έχετε παρουσίες; επί τον πλείστον η εξέτασεις είναι προφορικες ή γραπτές;

Σορι για τα πολλά ερωτήματα χαχα
Δεν υπάρχουν αρχαία και λατινικά εκεί στα μαθήματα κατεύθυνσης. Υπάρχουν βέβαια αρχαία κείμενα ιδίως σε αρχαία και βυζαντινή ιστορία τα οποία αναλύονται εντός του μαθήματος και ίσως κάποιοι καθηγητές να τα βάλουν στις εξετάσεις ως πηγές. Αρχαία και λατινικά σαν μαθήματα υπάρχουν μόνον στα μαθήματα εισαγωγής σε αυτά που υποχρεωτικά οι φοιτητές του ιστορικού παίρνουν μαθήματα φιλολογικού. Σε εμάς ήταν 3 μαθήματα αρχαίας γραμματείας και 1 λατινικό.

Ως τώρα έχω αρκετά θετική γνώμη για τους καθηγητές και τις καθηγήτριες της κατεύθυνσης. Όλοι/Ες είναι εξαιρετικά βοηθητικοί/ες. Υπάρχουν πάντα βέβαια και απαιτητικοί/ες που βαθμολογούν με περίεργο τρόπο αλλά γενικά η εικόνα που έχω σχηματίσει είναι υπερβολικά καλή για τους καθηγητάς.

Για την πρακτική δεν γνωρίζω με σιγουριά να σε απαντήσω. Και δεν έχω φτάσει σε αυτό το επίπεδο ακόμα και το πρόγραμμα σπουδών άλλαξε το 2020 ενώ εγώ μπήκα το 2019. Σε εμάς νομίζω δεν είναι υποχρεωτική. Πάντως γενικά είναι μια καλή εμπειρία από αυτά που ακούω.
Οι εξετάσεις είναι γραπτές, βέβαια μετά τη πανδημία κάτι ακούγεται ότι και άλλοι καθηγητές και δια ζώσης τώρα το σκέφτονται για προφορική εξέταση ( βλέπεις πολλά που έφερε η πανδημία θα μείνουν ). Οπότε αυτή την ερώτηση θα μπορώ να στην απαντήσω με το τέλος αυτού του πρώτου μετά από δύο χρόνια δια ζώσης ακαδημαϊκού έτους. Πάντως στα δικά μας μαθήματα κανένας δεν ανέφερε για προφορικές εξετάσεις.

Κάνε όσες ερωτήσεις θες. Δεν υπάρχει θέμα.

Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μας έλεγες τις προσωπικές σου εκτιμήσεις ή πληροφορίες από φίλους/συμφοιτητές σου ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση και για τις δύο άλλες "συγγενικές" σχολές δηλ. Φιλολογία/Φιλοσοφία. Υπάρχουν άτομα που έχουν ρωτήσει σε σχετικό ποστ και ενδιαφέρονται να μάθουν.
Η αλήθεια είναι ότι αν το δούμε από επαγγελματική αποκατάσταση μάλλον δεν θα σας ενθαρρύνω και τόσο να το επιλέξετε. Συχνά καθόμαστεε τη παρέα έξω και λέμε " ρε παιδιά, σε 1.5 έτος καλώς εχόντων των πραγμάτων τελειώνουμε, τι θα κάνουμε μετά; " Αυτό το " μετά " πέφτει σαν βράχος στη κουβέντα πάντα και η διάθεση όλων πέφτει στα τάρταρα. Κανένας δεν θέλει να σκέφτεται το μετά. Και αυτό ισχύει και για τις 3 αυτές σχολές.

Και στις τρεις βγαίνεις " φιλόλογος ". Δεν υπάρχει διαφορά, στα ίδια μπορούν να δουλέψουν, δηλαδή τα κλασικά, φροντιστήριο, σε ιδιαίτερα και σε ένα παράλληλο σύμπαν μέσω ΑΣΕΠ στη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση. Όμως ποια είναι η διαφορά. Τόσο στα φροντιστήρια, όσο και στα ιδιαίτερα το πάνω χέρι στη προτίμηση το έχουν οι Φιλόλογοι καθώς όπως είπα και πιο πάνω αυτοί βγαίνουν με αρκετά καλές γνώσεις αρχαίων και λατινικών ενώ του ιστορικού βγαίνουν με σχεδόν μηδαμινές θα έλεγα. Και στον ΑΣΕΠ επίσης πάλι οι Φιλόλογοι έχουν το πάνω χέρι. Γιατί στον ΑΣΕΠ για το δημόσιο δεν έχει α επειδή είσαι του ιστορικού θα δώσεις μόνο ιστορία και θα διδάξεις μόνο Ιστορία ή θα συναγωνιστείς μόνο τους αποφοίτους του Ιστορικού. Στο Ελλαδισταν δεν υπάρχουν τέτοια. Στο Ελλαδισταν όλοι είναι φιλόλογοι και όλοι δίνουν τα πάντα. Οπότε και θα δώσεις Αρχαία και Λατινικά που δεν είναι το φόρτε της σχολής μας και θα ανταγωνιστείς τους αποφοίτους Φιλολογίας πάνω σε αυτά. Γενικά η επαγγελματική αποκατάσταση σε καμία από τις τρεις σχολές δεν είναι καλή..
 
Top