Ευκαιρίες Απασχόλησης στον Γερμανόφωνο κόσμο για την Εκπαίδευση

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,524 μηνύματα.
Μάγκες ανοίγω αυτό το θέμα για πω δυο λόγια σχετικά με τις επαγγελματικές ευκαιρίες στον χώρο της εκπαίδευσης για τον γερμανόφωνο κόσμο. Υπάρχουν καλές θέσεις εργασίας με ανταγωνιστικά πακέτα πλήρους απασχόλησης και κοινωνικής ασφάλισης όπως προβλέπει το καθεστώς φορολογίας του εκάστοτε ομόσπονδου κρατιδίου ή καντονίου. Πάμε στα πιο ειδικά:

- Δημόσια Εκπαίδευση: Μην ασχοληθείτε εκτός και αν έχετε ειδική πιστοποίηση εκπαιδευτικού σύμφωνα με τις εξής περιγραφές
1. Πτυχίο Παιδαγωγικής Γερμανικού Τύπου (Lehramt) με συνδυαστική ποσόστωση αντικειμένων (π.χ. Μαθηματικά / Φυσική Αγωγή).
2. Επιτυχία στις Εξετάσεις του Ομόσπονδου Κρατιδίου που οδηγεί στην πιστοποίηση Εκπαιδευτικού Κατώτερης ή Ανώτερης Μέσης Βαθμίδας (Sekundar Stufe I-II) με έμφαση στη διδασκαλία μαθημάτων για τις εθνικές απολυτήριες εξετάσεις του κρατιδίου (Abitur, Matura).
3. Ειδικές Τεχνικές Πιστοποιήσεις για Εκπαιδευτικό σε Ανώτερα Σχολεία ή Τεχνικές Σχολές Ειδικότητες (Oberstufe, Real, Berufsschule, Kirchliche (Εκκλησιαστικά),...).

- Ιδιωτική Εκπαίδευση: Eδώ υπάρχουν ευκαιρίες με καθεστώς εργοδοσίας και προσφοράς/ζήτησης. Η διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια που χορηγεί το Ελληνικό κράτος αν είναι σωστά μεταφρασμένη και επεξηγείται, αναγνωρίζεται σε άλλες χώρες (και στο Γερμανόφωνο κόσμο) εφόσον η έκδοση είναι από Κυβερνητικό Δημόσιο Φορέα.

1. Ιδιωτικά Διεθνή Σχολεία που ζητάνε έμμεσα στη Γερμανική ως επιπλέον προσόν (για μαθητές με αδυναμίες στην Αγγλική καθώς δεν είναι επίσημη γλώσσα στη Γερμανία).
2. Ανώτερα Τεχνικά Σχολεία (Fachschule, Hochschule) που είναι τριτοβάθμια εκπαίδευση σαν Ανώτατες Επαγγελματικές Ακαδημίες με μαθήματα ειδικότητας και υποδομής.
3. Φροντιστήρια (Nachhilfeschule) υποστήριξης μαθητών πέρα από το ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα. Διδάσκουν στο ίδιο μοντέλο με το σχολείο, προσφέρουν μεγάλη γκάμα μαθημάτων και σε άψογο περιβάλλον εργασίας, δυνατότητες ηλεκτρονικής διδασκαλίας, πλήρης ασφάλιση κλπ.

Για παράδειγμα στην Αυστρία υπάρχουν Φροντιστήρια Μέσης και Ανώτερης Εκπαίδευσης με δυναμικό μαθητών 5.000-150.000 (σε δυο ή τρεις χώρες: Αυστρία-Γερμανία-Ελβετία ή Β.Ιταλία) και προσωπικό κάτι χιλιάδες. Τα φροντιστήρια στον γερμανόφωνο κόσμο είναι μεγάλες επιχειρήσεις ανώνυμης εταιρικής μορφής και εργάζονται Γερμανοί και όχι μόνο με πολύ καλές σπουδές (έως και Διδακτορικό). Πολλοί καθηγητές Τεχνικών Σχολών συμπληρώνουν εισόδημα διδάσκοντας σε τέτοια φροντιστήρια.

Νομικός επόπτης της διδακτικής αξιοπιστίας του κάθε εργαζόμενου είναι ένα Ομοσπονδιακό Γραφείο Εκπαίδευσης του κρατιδίου ή του καντονίου που σε συμφωνία με τη Σχολή ή το Σχολείο μπορεί να τερματίσει τη σύμβαση εργασίας για ειδικούς λόγους. Ο κάθε εργοδότης υποβάλλει όλα τα πιστοποιητικά σπουδών και επάρκειας σε αυτό το Γραφείο για την "αναγνώριση" και η διαδικασία είναι κάπως χρονοβόρα (τουλάχιστον 6μηνο) αλλά τυπική. Η εργοδοσία συνήθως εγγυάται για την αξιοπιστία των προσληφθέντων καθηγητών.

Για τις θέσεις τακτικού διδακτικού προσωπικού συνήθως θέλουν διδακτορικό τίτλο αλλά όχι πάντα (αν αυτό μπορεί να πιστοποιηθεί με ερευνητική εργασία / πρακτικές / επαγγελματική εμπειρία σε βιομηχανίες / μεταπτυχιακά με έρευνα, κλπ). Για τις θέσεις επιστημονικού συνεργάτη, έκτακτου προσωπικού / εξωτερικού διδακτικού προσωπικού και ένας μεταπτυχιακός τίτλος αρκεί. Ζητάνε ειδικότητες για μαθήματα από "Μεταλλουργία" μέχρι "Νομική Ορολογία Αγγλικών". Όπου πάει ο νους σας.

Όλες οι θέσεις εργασίας εκπαιδευτικού προσωπικού ξεκινάνε με συμβόλαιο περιορισμένης ισχύς (5μηνο δοκιμής) μέχρι 1-2 χρόνια σε πρώτη φάση, κατόπιν αξιολογήσεων και μετά γίνεται αορίστου χρόνου με πάντα το ενδεχόμενο παύσης της εργασίας και μονομερώς (από την εργοδοσία) άσχετα αν ο φορέας είναι δημόσιος ή ιδιωτικός! Η σύμβαση αορίστου χρόνου είναι η λεγόμενη μόνιμη θέση που λέμε και στην Ελλάδα αλλά όχι με την μορφή της ισοβιότητας που οδηγεί σε άλλες καταστάσεις.

Τα μαθήματα στο γερμανόφωνο κόσμο διαιρούνται σε θεωρητικό, πρακτικό, εργαστηριακό, σεμιναριακό μέρος κλπ και ανάλογα οργανώνονται και εξετάζονται με διάφορες ξεχωριστές μορφές προφορικές ή γραπτές, πολλές εργασίες και με ανάλογη πίστωση στο μισθό και στο διδακτικό ημερήσιο πλάνο. Η διδακτική ώρα είναι 45 λεπτά και ένα μάθημα διαρκεί σε 2 ενότητες των 45 λεπτών με 15 λεπτά περίπου διάλειμμα. Συνήθως η διδακτική ενότητα (module) είναι 90 λεπτά και αποτελεί συνδυασμό τύπων του μαθήματος (θεωρία και σεμινάριο). Ο καθηγητής μόνο στην θεωρία είναι ο κεντρικός ομιλητής. Στις άλλες διδακτικές ώρες και τύπους (σεμινάριο, ασκήσεις, κλπ) ο καθηγητής έχει το ρόλο συντονιστή και οι μαθητές / φοιτητές συμμετέχουν ως κύριοι ομιλητές. Το ακαδημαϊκό έτος χωρίζεται σε 2 εξάμηνα των 15 εβδομάδων πλήρους διδακτικού έργου και με τις διακοπές του Φεβρουαρίου (σχεδόν 1 μήνας).

Εικόνα μιας δημόσιας Τεχνικής Ανώτατης Ακαδημίας σε μια πόλη της Γερμανίας.

1587121106121.png
 

Συνημμένα

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top