Αριστούχοι μαϊμούδες;

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
ΠΗΓΗ
https://www.esos.gr/arthra/64121/yp...isteia-50920-vraveia-15210-vraveia-prosopikis
Το υπουργείο Παιδείας παρήγγειλε για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια 181.050 αριστεία. Ποιος είπε ότι κάποιοι είναι κατά της αριστείας; Πολύ απλά οι καθηγητές βάζουν βροχή τα 19 και τα 20. Κάπου 1 στους 5 μαθητές είναι "αριστούχος". Όλοι ξέρουμε πόσο μη αληθινοί είναι οι βαθμοί του σχολείου κι έτσι έχουμε ατέλειωτες ουρές αριστούχων μαϊμούδων που στις πανελλήνιες φτάνουν αγκομαχώντας τα 12.000 μόρια. Αν θέλουμε πραγματικούς αριστούχους, θα πρέπει οι βαθμοί να έχουν πραγματική αξία. Ο χρυσός είναι πολύτιμος γιατί είναι σπάνιος.

 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
- "Το ξαδερφάκι σου είναι αριστούχος μαθητής, εσύ γιατί όχι;"
- "Το ξαδερφάκι σου θα σπουδάσει και Ιατρική γιατί έβγαλε 150.000 μόρια ενώ εσύ όχι"
- "Να σε περάσει το ξαδερφάκι σου σε βαθμούς; Ξεφτίλα. Με τη μούτρα θα μιλάς στο σόι;"
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
εμένα το όνειρο μου πάντα ήταν να πάρω αριστείο αλλά επειδή είμαι χαζός δεν πήρα ποτέ μου όσο και αν προσπαθούσα :(
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,248 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,222 μηνύματα.
Μήπως οι βαθμοί μπαίνουν αβέρτα γιατί το απολυτήριο δεν έχει κύρος :P ;
Μήπως το σωστό θα ήταν βαθμολόγηση σε στυλ πανελληνίων,με επικάλυψη ονομάτων ; Προσωπικά βρίσκω την διαδικασία πιο επίπονη σίγουρα αλλά και πιο διαφανής .
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Έγκλημα. Οι χαριστικοί βαθμοί καταστρέφουν την εξέλιξη του μαθητή.
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Φίλε μπήκες Ιατρική,δεν είσαι χαζός.


Ναι αλλα δε πήρα ποτέ αριστείο έβλεπα τα παιδιά να το παίρνουν και ζήλευα πολυ που δε σηκώνομουν και εγώ να παρω ... ααα πήρα ένα αριστείο 3η Λυκείου (τελευταία ευκαιρία :D ) σλλα δε πηγα ποτέ να το παρω

.ειμαι απλά ένας χαζός που πέρασε ιατρική
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,248 μηνύματα.
Ναι αλλα δε πήρα ποτέ αριστείο έβλεπα τα παιδιά να το παίρνουν και ζήλευα πολυ ... ααα πήρα ένα αριστείο 3η Λυκείου σλλα δε πηγα ποτέ να το παρω
.ειμαι απλώς ένας χαζός που πέρασε ιατρική


Φίλε έβγαλες 19.000+ μόρια,δεν μπορεί να είσαι χαζός!Εγινες ένας σπουδαίος ιατρός και το βλέπω αφού με έχεις βοηθήσει σε ότι έχω ρωτήσει από ιατρικής άποψης.Εισαι πολύ πιο έξυπνος από όσο νομιζεις!
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Φίλε έβγαλες 19.000+ μόρια,δεν μπορεί να είσαι χαζός!Εγινες ένας σπουδαίος ιατρός και το βλέπω αφού με έχεις βοηθήσει σε ότι έχω ρωτήσει από ιατρικής άποψης.Εισαι πολύ πιο έξυπνος από όσο νομιζεις!


Όχι δεν έβγαλα τόσα 16100 ειχα βγάλει στο 3ο νοσηλευτική εκπα πέρασα . Ιατρική πέρασα με κατατσκτηριες ( απο την πίσω πόρτα δηλαδή)
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,248 μηνύματα.
Όχι δεν έβγαλα τόσα 16100 ειχα βγάλει στο 3ο νοσηλευτική εκπα πέρασα . Ιατρική πέρασα με κατατσκτηριες ( απο την πίσω πόρτα δηλαδή)


Και πάλι είναι πολύ σημαντικά όσα έχεις καταφέρει!!!Αν ήσουν χαζός δεν θα είχες τόσες γνώσεις πάνω στην Ιατρική!
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Ισως έχεις δίκιο :thumbup:
 

Indiana Jones

Δραστήριο μέλος

Ο Ιάκωβος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 456 μηνύματα.
Αν είναι δυνατόν ένα απολυτήριο να κρίνει αν είμαστε έξυπνοι ή όχι! Δεν καθορίζει κάτι.

Συλλήβδην, το όλο θέμα με τους βαθμούς έχει κουράσει. Καλύτερα να είναι περιγραφική η αξιολόγηση. Έχω ακούσει καθηγητές να βάζουν έναν βαθμό και να μην ξέρουν γιατί τον έβαλαν. Απλά τους βάζουν μόνο και μόνο για τους βάλουν. Με την περιγραφική αξιολόγηση ίσως αντισταθμιστεί αυτό.
 

Dimitris9

Δραστήριο μέλος

Ο Dimitris9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 411 μηνύματα.
Χαζος ειναι καποιος ο οποίος δεν πηρε «αριστείο» στα πλαίσια αυτού του τεχνοκρατικού και απαράδεκτου συστήματος ;;; Μη τρελαθούμε τελειως ... εγω ειχα συμμαθητές που περνανε αριστεία καθε χρονο 19-20, και εν τελει δεν γράψανε ουτε 11,000 και υπήρξαν παιδια που δεν πήραν ποτέ και γράψανε 16.000-18.000... δεν εχει καμία σημασία
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Εγώ θα συμφωνήσω με τον @Indiana Jones (τον δικό μας, όχι του George Lucas) σε ό,τι έχει να κάνει με την περιγραφική αξιολόγηση. Σε τελική ανάλυση, τι πάει να πει το «19» στα μαθηματικά; Δηλαδή, ο μαθητής είναι 95% καλός στην πρόσθεση, 95% στην αφαίρεση, 95% καλός στο να υπολογίζει ολοκληρώματα κ.ο.κ.; Ή μήπως είναι ένας μέσος όρος των δεξιοτήτων του μαθητή; Δηλαδή ο μαθητής είναι 90% καλός στα όρια, 100% ακριβής στην τριγωνομετρία κ.λπ.; Και η μαθηματική διαίσθηση; Πώς τη μετράμε αυτή; Ή, ακόμα καλύτερα, γιατί η Μαρία που είναι μαστόρισσα στα όρια και, γενικά στους αλγεβρικούς χειρισμούς να θεωρείται καλύτερη (19) από τον Κωστάκη που δεν είναι τόσο καλός στα τεχνάσματα κ.λπ., αλλά έχει εξαιρετικά πλούσιες αναπαραστάσεις για τις έννοιες που χειρίζεται; (π.χ. απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις γραφικά) Σε τελική ανάλυση, και οι δύο μαθητές έχουν ισχυρά σημεία, απλά βρίσκονται σε διαφορετικούς άξονες.

Κι όταν λέμε περιγραφική αξιολόγηση δεν εννοούμε «Καλός είναι, μωρέ, λίγη δουλειά θέλει», αλλά κανονική έκθεση αξιολόγησης που, πέρα από τα τεχνικά ζητήματα του μαθήματος, να περιλαμβάνει και τη συναισθηματική υπόσταση του μαθητή, τις αντιλήψεις, τις πεποιθήσεις και τη δράση του στην τάξη. Αλλά μάλλον αυτό δε μας βοηθάει να λέμε ότι «το παιδί μου είναι καλύτερο από του γείτονα».

Οπότε, και τα αριστεία, έτσι γενικά και αόριστα, τι νόημα έχουν; Να πούμε ότι ένας μαθητής διακρίθηκε για τις επιδόσεις του σε έναν διαγωνισμό, σε μία ολυμπιάδα (αθλητική ή ακαδημαϊκή), να πούμε ότι διακρίθηκε για μία ενέργειά του, να το καταλάβω, αυτό είναι δείγμα αριστείας. Τώρα, το να διακρίνουμε τα παιδιά σε «καλούς» μαθητές και «κακούς» μαθητές με 10-15 βαθμούς να το καθορίζουν, δε νομίζω να είναι η θεμιτή αριστεία.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,248 μηνύματα.
Εγώ θα συμφωνήσω με τον @Indiana Jones (τον δικό μας, όχι του George Lucas) σε ό,τι έχει να κάνει με την περιγραφική αξιολόγηση. Σε τελική ανάλυση, τι πάει να πει το «19» στα μαθηματικά; Δηλαδή, ο μαθητής είναι 95% καλός στην πρόσθεση, 95% στην αφαίρεση, 95% καλός στο να υπολογίζει ολοκληρώματα κ.ο.κ.; Ή μήπως είναι ένας μέσος όρος των δεξιοτήτων του μαθητή; Δηλαδή ο μαθητής είναι 90% καλός στα όρια, 100% ακριβής στην τριγωνομετρία κ.λπ.; Και η μαθηματική διαίσθηση; Πώς τη μετράμε αυτή; Ή, ακόμα καλύτερα, γιατί η Μαρία που είναι μαστόρισσα στα όρια και, γενικά στους αλγεβρικούς χειρισμούς να θεωρείται καλύτερη (19) από τον Κωστάκη που δεν είναι τόσο καλός στα τεχνάσματα κ.λπ., αλλά έχει εξαιρετικά πλούσιες αναπαραστάσεις για τις έννοιες που χειρίζεται; (π.χ. απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις γραφικά) Σε τελική ανάλυση, και οι δύο μαθητές έχουν ισχυρά σημεία, απλά βρίσκονται σε διαφορετικούς άξονες.

Κι όταν λέμε περιγραφική αξιολόγηση δεν εννοούμε «Καλός είναι, μωρέ, λίγη δουλειά θέλει», αλλά κανονική έκθεση αξιολόγησης που, πέρα από τα τεχνικά ζητήματα του μαθήματος, να περιλαμβάνει και τη συναισθηματική υπόσταση του μαθητή, τις αντιλήψεις, τις πεποιθήσεις και τη δράση του στην τάξη. Αλλά μάλλον αυτό δε μας βοηθάει να λέμε ότι «το παιδί μου είναι καλύτερο από του γείτονα».

Οπότε, και τα αριστεία, έτσι γενικά και αόριστα, τι νόημα έχουν; Να πούμε ότι ένας μαθητής διακρίθηκε για τις επιδόσεις του σε έναν διαγωνισμό, σε μία ολυμπιάδα (αθλητική ή ακαδημαϊκή), να πούμε ότι διακρίθηκε για μία ενέργειά του, να το καταλάβω, αυτό είναι δείγμα αριστείας. Τώρα, το να διακρίνουμε τα παιδιά σε «καλούς» μαθητές και «κακούς» μαθητές με 10-15 βαθμούς να το καθορίζουν, δε νομίζω να είναι η θεμιτή αριστεία.


Καλό είναι που υπάρχουν τα αριστεία καθώς υπάρχουν πολλοί μαθητές που όντως είναι καλοί και προσπάθησαν.Το θέμα δεν είναι να καταργηθεί η αριστεία,το θέμα είναι να μην μπαίνουν οι βαθμοί τόσο εύκολα.Και φυσικά δεν σημαίνει ότι οποίος μαθητής δεν αριστεύει στο σχολείο δεν αξίζει σαν ανθρωπος η σαν μαθητής.
 

Gate4

Επιφανές μέλος

Η Ηägring αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 25,581 μηνύματα.
Αν είναι δυνατόν ένα απολυτήριο να κρίνει αν είμαστε έξυπνοι ή όχι! Δεν καθορίζει κάτι.

Συλλήβδην, το όλο θέμα με τους βαθμούς έχει κουράσει. Καλύτερα να είναι περιγραφική η αξιολόγηση. Έχω ακούσει καθηγητές να βάζουν έναν βαθμό και να μην ξέρουν γιατί τον έβαλαν. Απλά τους βάζουν μόνο και μόνο για τους βάλουν. Με την περιγραφική αξιολόγηση ίσως αντισταθμιστεί αυτό.
Απλώς οι βαθμοί δεν έχουν καμία άλλη χρήση πέρα από το να τραβολογήσουν τους γονείς στο σχολείο 2-3 φορές το χρόνο οπότε υποθέτω για αυτό στην πλειοψηφία τους οι καθηγητές τους έβαζαν με περίσσεια ευκολία. :P Ακόμα και τα διαγωνίσματα ξεφτιλίκια ήταν, έγραψες 16 σήκωσες χέρι δυο φορές, δεν έκανες φασαρία πάρε ένα 18 ξέρω γω. Καμία επίπτωση σε οτιδήποτε οπότε ούτε καταλαβαίνει ο μαθητής ότι κάνει τελείως λάθος διάβασμα και όταν έρχεται η τρίτη λυκείου ειδικά στα θετικά μαθήματα έπεφτε μεγάλη φάπα.
 

sparaskeg

Νεοφερμένος

Η Παρασκευή αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 62 μηνύματα.
Ελα αηδίες με τα αριστεία δεν μπορώ. Εμένα μου είχε βάλει καθηγήτρια 8... Ναι 8 στην κοινωνιολογια επειδή απλά και μόνο δε με συμπαθούσε. Ποτέ δεν ήμουν καλή μαθήτρια... Αυτό φαίνεται εξάλλου Θεολογία πέρασα σιγά τα μόρια.. Δύο φορές πανελλαδικές και απέτυχα. Ξέρω όμως και πόσα ατομα που όλα τα χρόνια 20 και 19 και έπαινοι και μπράβο και δεν ξέρω και εγώ τι και πήγαν και πατωσαν στις πανελλήνιες. Αλλά και το αντίθετο. Παιδιά με χαμηλούς βαθμούς στις πανελλήνιες τα πήγαν πολύ καλά.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Η βαθμολογική ενίσχυση των μαθητών είναι ένα συχνότατο φαινόμενο. Ως απόφοιτος ιδιωτικού σχολείου έχω να πω πως το φαινόμενο αυτό ήταν ιδιαίτερα σύνηθες.Δύο είναι οι βασικές αρνητικές του συνέπειες. Πρώτον, δημιουργεί στον μαθητή ψευδαισθήσεις για την επίδοση του. Γνωρίζω μαθητές οι οποίοι ελάμβαναν ως βαθμό στα Αρχαία Κατεύθυνσης της Β' Λυκείου 19-20 και έγραψαν εν τέλει 15 ή 15 και έγραψαν τελικά 9. Οι μαθητές αυτοί είχαν καθησυχάσει τους εαυτούς τους και τους γονείς τους ότι ο βαθμός του σχολείου αντιπροσωπεύει το επίπεδο τους και προσπάθησαν ελάχιστα στην επόμενη τάξη, με αποτέλεσμα να πετύχουν βαθμό πολύ μικρότερο. Δεύτερον, οι ''φουσκωμένοι'' βαθμοί αποτελούν αδικία για μαθητές που άξιζαν πράγματι τον βαθμό 20 ή τον βαθμό 15, αλλά βρέθηκαν στην ίδια βαθμολογική αντιμετώπιση με μαθητές που άξιζαν στην πραγματικότητα 15 ή 10 αντίστοιχα. Είναι αυτονόητο ότι η έννοια της αριστείας αλλοιώνεται με τέτοιες πρακτικές.

Είμαι και εγώ υπέρμαχος μίας περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών, η οποία όμως να είναι αναλυτική για κάθε αντικείμενο, όπως πολύ σωστά ειπώθηκε παραπάνω. Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, φερ' ειπείν, κρίνεται απαραίτητη η αναφορά της επίδοσης σε κάθε ένα από τα επιμέρους αντικείμενα αξιολόγησης (Διδαγμένο Κείμενο, Μετάφραση, Γραμματική Αδιδάκτου κλπ), έτσι ώστε η προσπάθεια των μαθητών για βελτίωση να είναι στοχευμένη και, συνάμα, αποτελεσματικότερη. Οι επιδόσεις των μαθητών, κρίνω, θα βελτιωθούν αισθητά και καθολικά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

jim2015

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jim2015 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 340 μηνύματα.
Ελα αηδίες με τα αριστεία δεν μπορώ. Εμένα μου είχε βάλει καθηγήτρια 8... Ναι 8 στην κοινωνιολογια επειδή απλά και μόνο δε με συμπαθούσε. Ποτέ δεν ήμουν καλή μαθήτρια... Αυτό φαίνεται εξάλλου Θεολογία πέρασα σιγά τα μόρια.. Δύο φορές πανελλαδικές και απέτυχα. Ξέρω όμως και πόσα ατομα που όλα τα χρόνια 20 και 19 και έπαινοι και μπράβο και δεν ξέρω και εγώ τι και πήγαν και πατωσαν στις πανελλήνιες. Αλλά και το αντίθετο. Παιδιά με χαμηλούς βαθμούς στις πανελλήνιες τα πήγαν πολύ καλά.


το οτι καποιος αριστουχος "πατωσε" οπως λες στις πανελληνιες,δεν σημαινει οτι δεν ηταν αριστος μαθητης στο σχολειο!!!Μην τα ισοπεδωνουμε ολα.Αλλο πραγμα οι πανελληνιες και αλλο πραγμα οι βαθμοι στο σχολειο και μπραβο στα παιδια που ειναι αριστουχα.Και το οτι καποιος εγραψε καλα στις πανελληνιες καλα,δεν σημαινει οτι ειναι και καλυτερος μαθητης!!Μπορει απλα να ειναι "κ@@φαρδος"!!Αμα σου κατσουν θεματα τα οποια τα εχεις κανει επαναληψη την τελευταια βδομαδα στο φροντιστηριο,ε δεν θα γραψεςι;Ολα ειναι σχετικα!!Με αυτο δεν θελω να πω οτι στο σχολειο δεν μπαινουν ευκολα βαθμοι,αλλα μην παμε και στην αντιθετη οχθη και στοχοποιουμε τους μαθητες που αριστευσαν στο σχολειο τους!!
 

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω το πιο αντικείμενο με τους βαθμούς θα ήταν να έμπαινε ο βαθμός του πρόχειρου το οποίο και θα έδειχνε ο καθηγητής στον γονιό που παίρνει τους βαθμούς. Επίσης αυτό το πλοτ Τουίστ που λέτε για μαθητές με χαμηλούς βαθμούς που έγραψαν καλά δεν το έχω ακούσει. Το αντίστροφο από την αλλη δηλαδή τα "αριστεία" που ήταν τελικά κάτω από 15000 ήταν μπόλικα
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top