Εξειδίκευση: Πόση αντέχουμε;

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Το θέμα γεννήθηκε μιλώντας σε άλλο τόπικ στην φίλτατη desperateforphd.Μου άρεσε το όνομά της,και αρχίσαμε τη συζήτηση.Είμαι κι εγώ δευτεροετής,και έχω αρχίσει και σκέφτομαι-χωρίς να το θέλω-από τώρα μεταπτυχιακά,διδακτορικά,και δε συμμαζεύεται.

Στην πράξη όμως,κατά πόσο είναι χρήσιμη η εξειδίκευση?

Ξέρω άτομα που χάσαν πολύ χρόνο,και χρήμα,για να κερδίσουν κάποιες γνώσεις,που τελικά δεν τους χρησίμευσαν στη δευτεροβάθμια που κατέληξαν.

Ζούμε και σε μια χώρα,με περιορισμένη βιομηχανία κι έρευνα.

Από την άλλη,υπάρχουν μερικοί τομείς που μου προξενούν τεράστιο ενδιαφέρον!

Υάρχουν κι αυτοί που λένε πως οι υπερβολική εξειδίκευση υποσκελίζει την ανθρωπιστική παιδεία.

Είστε θετικοί στην εξειδίκευση?Πιστεύετε ότι πρέπει να γίνεται με γνώμονα την προσωπική ευχαρίστηση,ή οφείλει να έχει επαγγελματικό αντίκρισμα?Ποιοί ειναι οι στόχοι σας σχετικά?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Εξαρτάται τι θέλεις να κάνεις στη ζωή σου, είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς.

Αν θες απλά να βγεις στην αγορά εργασίας, ένα μεταπτυχιακό πιστεύω είναι αρκετό αν είναι διαλεγμένο σωστά. Έτσι και αλλιώς η αγορά εργασίας δεν πληρώνει κάτι παραπάνω (είτε δεύτερο μεταπτυχιακό είτε δεύτερο πτυχίο είτε διδακτορικό). Όταν μίλησα πρώτη φορά με τον επιβλέποντα καθηγητή μου και μου πρότεινε το διδακτορικό μου είπε το εξής και το οποίο εκτίμησα:

"Αν το κάνεις το διδακτορικό για τα χρήματα, δεν έχει νόημα να το κάνεις γιατί πολύ απλά δεν θα έρθουν ποτέ. Θα αναγκαστείς να το κρύψεις για να σε προσλάβουν".

Έχω ξαναπεί και σε άλλο τόπικ ότι το διδακτορικό είναι μοναχικός δρόμος και πολύ δύσκολος. Δύσκολο μπορεί να είναι και το μεταπτυχιακό αλλα στο διδακτορικό είσαι μόνος σου.Μιλάμε για 3 το λιγότερο χρόνια πολύ σκληρού διαβάσματος (αν το κάνεις σωστά και δεν θες να το τελειώσεις στα 80 σου) όπου παράλληλα δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο (οι υποψήφιοι διδάκτορες έχουν υποχρεωτική παρουσία στη σχολή, με μαθήματα, επιτηρήσεις και άλλες υποχρεώσεις). Όσοι λένε ότι δουλεύουν παράλληλα, πολύ απλά κάτι από όλα δεν κάνουν σωστά. Δεν συζητώ για όσους έχουν οικογένειες. Είναι full time job. Πολλοί ξεκινούν αλλά πολύ λίγοι τελειώνουν.

Σαν προσωπική ευχαρίστηση βάζω το να με πορώνει, όχι να το κάνω απλά για να το "κορνιζώνω" μετά...Άλλωστε, μετά από δύο χρόνια, αν δεν το έχεις εξελίξει, θα έχει παλιώσει με το ρυθμό που τρέχουν όλα.

Τι θέλω να πω...εγώ το σκέφτηκα 6 μήνες. από όλες τις πλευρές. Είναι απόφαση ζωής, αν θες να είσαι εντάξει με αυτό που έχεις επιλέξει και τους ανθρώπους που έχεις εμπλέξει. Με πορώνει αυτό που κάνω αλλά ξέρω ότι θα το κάνω όλη μου τη ζωή. Δεν έχω διακοπές, δεν έχω ωράριο (όπως και οι καθηγητές πανεπιστημίου οι σωστοί) αλλά γουστάρω όταν βλέπω το όνομά μου σε ένα βιβλίο. Έχω χάσει φίλους γιατί τους λέω ότι διαβάζω και δεν το καταλαβαίνουν.

Κάντε εξειδίκευση αν έχετε βρει που θα την εφαρμόσετε! Οι θετικές επιστήμες ευτυχώς μπορούν να απορροφήσουν και αλλού ερευνητές εκτός από το πανεπιστήμιο. Μην το κάνετε απλά για να το κάνετε. Το βλέπω γύρω μου και πραγματικά είναι ενοχλητικό.

(ξύπνησα με φόρα πρωί πρωί....!!!!!σόρυυυυ!!:redface:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
θα μου πειτε οτι εινε πολυ νωρις ακομα αλλα anyway απλως ρωταω... Revekka το σχετικα με τελευταιο που λες : Μην το κάνετε απλά για να το κάνετε. Το βλέπω γύρω μου και πραγματικά είναι ενοχλητικό....
δεν εχω καταλαβει, τοτε γιατι το κανεις ? τα μεταπτυχιακα και ολα αυτα δεν σου δινουν περισσοτερες ευκαιριες στην ζωη σου ? η τα κανεις μονο επειδη "σε πορωνει" ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Τι εννοείς ευκαιρίες...;:confused:
Το διδακτορικό δεν θα σε βοηθήσει να βρεις δουλειά, σε καμία περίπτωση, στην εποχή που ζούμε. Στο εξωτερικό, ναι, εδώ όχι.
Το μεταπτυχιακό είναι πολύ πιο χρήσιμο αν θέλει κάποιος να βγει στην αγορά.

Αυτό που εννοώ είναι ότι δεν πρέπει να το κάνεις απλά για να λες ότι έχεις διδακτορικό. Το κάνεις για να το κάνεις κάτι χρήσιμο. Να προσφέρεις κάτι.
Δεν το κάνεις για να πάρεις τον τίτλο.

Δεν είναι μόνο το ένα ή μόνο το άλλο. Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων που πρέπει να σκεφτεί κανείς πριν το αποφασίσει. Για παράδειγμα: Ναι, πρέπει να σε πορώνει. Αλλά η πόρωσή σου θα τελειώσει όταν θα πάρεις το διδακτορικό...;Μετά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
τι ενοεις ειναι συνδιασμος πραγματων ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι η ηλικία, είναι το αντικείμενο που θέλει να ακολουθήσει, το επάγγελμα που θέλει να κάνει στη ζωή του, την οικογενειακή κατάσταση, την οικονομική κατάσταση, τις αντοχές του, το πανεπιστήμιο, τη χώρα...αυτά είναι τα πρώτα που μου ήρθαν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
εσυ αγαπας το επαγγελμα σου ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Πάρα πολύ!Και όσο προχωράω ακόμα περισσότερο. Έχω παράπλευρες απώλειες, αλλά δεν με νοιάζει και εκεί καταλαβαίνω πόσο το γουστάρω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
τι σπουδασες ? ενοψ τι τμημα εινε αυτο ?
και τι μεταπτυχιακο κανεις ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι Επικοινωνίας και ΜΜΕ, δημοσιογραφία, επικοινωνία και ότι άλλο έχει σχέση με αυτά. Δεν κάνω μεταπτυχιακό, έχω τελειώσει από αυτό. Κάνω διδακτορικό στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τα social media. :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
:/: τι εινε αυτο παλι?
(Σορρυ το ξερω οτι σε εχω πρηξει,αλλα απ οτι βλεπεις δεν ενημερωνομαστε στα σχολεια καθολου για αυτα και δεν ξερουμε...)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι η επικοινωνία κράτους-πολίτη για γραφειοκρατικά θέματα αλλά και για τα συμφέροντα του πολίτη. Επίσης είναι και η αυτο-οργάνωση των πολιτών με τη βοήθεια του διαδικτύου και συγκεκριμένα με τη βοήθεια των social networks, blogs, wikis κλπ...Μια αρχική μορφή αυτού, πολύ αρχική είναι τα ΚΕΠ.

Είναι φυσικό πάντως να μην ξέρετε γι αυτό...είναι αρκετά εξειδικευμένο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
αν και εχω πολλα κενα ακομα ελπιζω μεχρι την ωρα που θα μπω σε καποιο πανεπιστιμιο να τα εχω ξεκαθαρισει,ευχαριστω παντως :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Τίποτα βρε!!!!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Νομίζω ότι ένα από τα καλά που προσφέρει το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο και θα πρέπει να του το αναγνωρίσουμε με το παραπάνω αλλά και να το στηρίξουμε με κάθε τρόπο σε "αλλαγές" κατάργησής του, είναι οι προπτυχιακές κατευθύνσεις ή αλλιώς οι προπτυχιακοί Τομείς. Ξέρουμε ότι κάθε Τμήμα Πανεπιστημίου στην Ελλάδα, έχει δομήσει το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών με βάση έναν κορμό μαθημάτων βασικής παιδείας στα πρώτα έτη και κάποια μαθήματα επιλογής που λόγω κοινού παρονομαστή, ανήκουν σε κάποια κατεύθυνση την οποία επιλέγει ο φοιτητής με βάση την προσωπική προτίμησή του, μεταξύ 1-5 διακριτών υπό επιλογή κατευθύνσεων. Όλα τα μαθήματα του προγράμματος ανήκουν σε Τομείς διαφορετικούς που ανήκουν στην ίδια επιστήμη και ο φοιτητής διδάσκεται σε πρώτη φάση κάποια υποχρεωτικά μαθήματα (κορμός) από κάθε Τομέα ώστε να αποκτήσει βασική παιδεία.

Αυτό πιστεύω ότι είναι καλό διότι αποκτώντας το πτυχίο, δεν έχεις αποκτήσει μια πλήρη γνωσιακή εξειδίκευση και επιστημονική μονομέρεια. Αντιθέτως, ενώ έχεις οικοδομήσει στον γενικό τίτλο της επιστήμης του πτυχίου (π.χ. φυσική) παράλληλα έχεις αποκτήσει μια καλή εισαγωγική γνώση σε κάποιον εξειδικευμένο κλάδο της επιστήμης σου (π.χ. εφαρμοσμένη φυσική) με κάποια βασικά και προχωρημένα μαθήματα-αυτοτελείς κλάδους έρευνας της εφαρμοσμένης φυσικής (π.χ. μηχανική ρευστών, φυσική ατμόσφαιρας,..κτλ). Επιπλέον η κατεύθυνση αυτή όπως και κάθε κατεύθυνση που σου προσφέρεται και εσύ ο φοιτητής επιλέγεις μια ή και δυο κατευθύνσεις (αναλόγως το πρόγραμμα σπουδών) με βάση τα επιστημονικά γούστα σου, τις κλίσεις σου, την ευκολία/ δυσκολία,...κτλ δεν σε αποκλείει να ασχοληθείς και με άλλη κατεύθυνση μέσω κάποιου μεταπτυχιακού προγράμματος. Αυτό οφείλεται κυρίως στην βασική γνώση που έχεις από τον κορμό, όπου διδάχτηκες μαθήματα από όλους τους κλάδους της φυσικής. Συνεπώς, ακόμη και αν μετανιώσεις στο μέλλον για την προπτυχιακή σου κατεύθυνση, οι γνώσεις σου δεν πάνε χαμένες ακόμη και αν αλλάξεις μεταπτυχιακά κατεύθυνση έρευνας.

Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι χειρότερα. Εκεί προσφέρονται πτυχία ανά κατεύθυνση. Δεν υπάρχει ενιαίο πτυχίο φυσικής. Υπάρχει πτυχίο θεωρητικής φυσικής, εφαρμοσμένης φυσικής,...κτλ τίτλοι που στην Ελλάδα εμπεριέχονται ως κατευθύνσεις και δεν αναγράφονται στο βασικό πτυχίο. Στο εξωτερικό εξειδικεύεσαι εξ' αρχής χωρίς βασικό κορμό. Παράλληλα μπορείς και συνδυάζεις διαφορετικά προγράμματα σπουδών μεταξύ τους π.χ. θεωρητική φυσική και μουσική....και δεν έχεις σαφή τίτλο σπουδών και σαφείς γνώσεις. Αυτό το μοντέλο του εξωτερικού δεν μου αρέσει γιατί προκαθορίζει το μέλλον του φοιτητή, σε μια εποχή εργασιακής αβεβαιότητας.

Σημ.: Η Φυσική επιλέχτηκε ως τυχαίο παράδειγμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι χειρότερα. Εκεί προσφέρονται πτυχία ανά κατεύθυνση. Δεν υπάρχει ενιαίο πτυχίο φυσικής. Υπάρχει πτυχίο θεωρητικής φυσικής, εφαρμοσμένης φυσικής,...κτλ τίτλοι που στην Ελλάδα εμπεριέχονται ως κατευθύνσεις και δεν αναγράφονται στο βασικό πτυχίο. Στο εξωτερικό εξειδικεύεσαι εξ' αρχής χωρίς βασικό κορμό. Παράλληλα μπορείς και συνδυάζεις διαφορετικά προγράμματα σπουδών μεταξύ τους π.χ. θεωρητική φυσική και μουσική....και δεν έχεις σαφή τίτλο σπουδών και σαφείς γνώσεις. Αυτό το μοντέλο του εξωτερικού δεν μου αρέσει γιατί προκαθορίζει το μέλλον του φοιτητή, σε μια εποχή εργασιακής αβεβαιότητας.

Ο φοιτητης του εξωτερικου εχει διαδαχθει την γενικη παιδεια απο το σχολειο και κατευθειαν ειδικευεται σε αυτο που τον ενδιαφερει και με αυτο που θα ασχολειθει στην ζωη του,π.χ. καποιος που σπουδαζει Ιστορια στην Ελλαδα πρεπει να ξερει Αρχ.Ελλ. πολυ καλα ενω στο εξωτερικο ο Ιστορικος δεν θα κατσει να μαθει παρακειμενους και υπερσυντελικους στα λατινικα...Ενω εμας μας εχουνε μπιξει σε ενα καρο χρονους,εγκλισεις,εξερεσεις και ΑΝΩΜΑΛΑ....κατι που εμενα π.χ. θα μου χρειασουν παρα πολυ στην ιατρικη μου καριερα...

(το τελευτεο το ειπα ειρωνικα ) :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Ο φοιτητης του εξωτερικου εχει διαδαχθει την γενικη παιδεια απο το σχολειο και κατευθειαν ειδικευεται σε αυτο που τον ενδιαφερει και με αυτο που θα ασχολειθει στην ζωη του,π.χ. καποιος που σπουδαζει Ιστορια στην Ελλαδα πρεπει να ξερει Αρχ.Ελλ. πολυ καλα ενω στο εξωτερικο ο Ιστορικος δεν θα κατσει να μαθει παρακειμενους και υπερσυντελικους στα λατινικα...

Είχα ακούσει Ολλανδό καθηγητή Βυζαντινής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ (Ολλανδία) στην τηλεόραση να διαβάζει Αρχαία Ελληνικά καλύτερα από Έλληνα φιλόλογο. Οι ξένοι έχουν εντάξει την Ελληνική γλώσσα και στην Αρχαία Ελληνική γλώσσα ως μάθημα επιλογής στα σχολεία (π.χ. Βρετανική μέση εκπαίδευση) αλλά και στα Πανεπιστήμια. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ, σε πολλά καλά Πανεπιστήμια κάποιος που επέλεξε major στην χημεία (βασικό κορμό) μπορεί να επιλέξει μάθημα ξένης γλώσσας την Ελληνική. Από ότι έχω διαβάσει σε εφημερίδες, υπάρχει μεγάλη προτίμηση εκμάθησης των νέων και αρχαίων Ελληνικών από ξένους νεαρής ηλικίας. Αν εμείς δεν ξέρουμε τι σημαίνει να είσαι Έλληνας λόγω της παρηκμασμένης παιδείας που έχουμε, ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει να είσαι Έλληνας, οι ουσιαστικοί Έλληνες της ομογένειας και οι ξένοι λαοί που επιδιώκουν την Ελληνική κουλτούρα.

Ενω εμας μας εχουνε μπιξει σε ενα καρο χρονους,εγκλισεις,εξερεσεις και ΑΝΩΜΑΛΑ....κατι που εμενα π.χ. θα μου χρειασουν παρα πολυ στην ιατρικη μου καριερα...

Και πιστεύεις είναι καλύτερο να γίνεις μια γιατρός χωρίς γενική παιδεία; :hmm:Πιστεύεις ότι η μονόπλευρη εξειδίκευση θα σε ωφελήσει σαν άνθρωπο με κάποια υποτιθέμενη μόρφωση που θα έχεις; Η αρχαία Ελληνική παιδεία, έστω και σε εισαγωγικό επίπεδο (επίπεδο σχολείου) είναι ένας τρόπος σκέψης και μια εσωτερική ισορροπία ενός ανθρώπου. Οι θετικές επιστήμες δεν προσδίδουν αυτή την ισορροπία. Με την αρχαία Ελληνική παιδεία, γίνεσαι περισσότερο άνθρωπος του ευζείν και όχι του ζειν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
οσο αφορα το πρωτο οκ!ναι εχεις δικιο

2) λεω ακριβως το αντιθετο (το ιδιο λεμε βασικα:P) την γενικη μορφωση την παιρνουν απο το σχολειο (αλλιως τι σκατα κανουν 12 χρονια εκει μεσα) ενω εμεις συνεχιζουμε να εντασωμαστε στην γενικη παιδεια μεχρι το τελος του πανεπιστιμιου ωσπου κανουμε ειδικευση-μεταπτυχιακο..εινε σωστο αυτο ? εινε παντως το ακροβως αντιθετο απο την ευρωπαικη παιδεια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Μέσα στις σχολές, με τις κατευθύνσεις παίρνεις ειδίκευση!
Συνήθως τα δύο πρώτα έτη είναι γενικά και μετά προσανατολίζεσαι κάπου..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
ενω εμεις συνεχιζουμε να εντασωμαστε στην γενικη παιδεια μεχρι το τελος του πανεπιστιμιου ωσπου κανουμε ειδικευση-μεταπτυχιακο..εινε σωστο αυτο ? εινε παντως το ακροβως αντιθετο απο την ευρωπαικη παιδεια.

Ναι. Είναι σωστό διότι η Ελλάδα λόγω απουσίας βιομηχανικής δραστηριότητας, μεγάλων επενδύσεων, εταιριών,...κτλ δίνει έμφαση στο Πανεπιστήμιο σε μια υπεραρκετή γενική παιδεία μεγάλου βάθους πάνω σε κάθε επιστήμη με την οποία εφόσον την έκανες κτήμα σου, μπορείς μετά να ειδικευτείς σε μεγάλο εύρος συναφών επιστημών. Επιπλέον σου δίνεται και μια επιπλέον ευκαιρία. Σου παρέχεται η επιλογή μιας "κατεύθυνσης" (μια ομαδοποιημένη κατηγορία μαθημάτων) πάνω στην επιστήμη που σπουδάζεις χωρίς να εξειδικεύεσαι πλήρως, αλλά να παίρνεις μια γενική ιδέα. Η κατεύθυνση αυτή "δένει" τόσο με μεταπτυχιακά πάνω στην επιστήμη που σπούδασες, όσο και με συναφή πεδία επιστημών λόγω υποβάθρου. Η κατεύθυνση εκτός Τμημάτων Ιατρικής & Πολυτεχνείου, δεν προσδίδει εργασιακά δικαιώματα. Απλά χτίζει γνώσεις για μετά, αν προχωρήσεις μεταπτυχιακά. Μην ξεχνάς ότι σήμερα κανένας δεν κάνει μεταπτυχιακά σε μια επιστήμη (π.χ. μεταπτυχιακά στα μαθηματικά) γενικά αλλά σε κάποιον κλάδο αυτής (π.χ. μεταπτυχιακά στην μαθηματική φυσική). Είναι πάρα πολύ μεγάλη μια επιστήμη συνεπώς η εξειδίκευση είναι απαραίτητη και επέρχεται μόνο μεταπτυχιακώς. Προπτυχιακώς, απλά εισάγεσαι για παράδειγμα στην μαθηματική φυσική με κάποια προχωρημένα μαθήματα και με μια παράλληλα ισόβαθμη μελέτη όλων των μαθηματικών σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Σημ.: Τα μαθηματικά επιλέχτηκαν ως τυχαίο παράδειγμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top