Διαδικτυακή Εκπαίδευση

Ricky

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pericles αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
Η διαδικτυακή εκπαίδευση είναι μια σχετικά νέα μέθοδος εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και την τεχνολογία.

Μπορεί να περιλαμβάνει τα εξής:

  • Ζωντανή και συνεχή υποστήριξη προς τον μαθητή (μέσω κατάλληλου λογισμικού όπως πχ messenger, skype) για επίλυση αποριών σε θεωρία και ασκήσεις
  • Πρόσβαση σε συλλογή θεμάτων και σε forum
  • Πρόσβαση σε μαγνητοσκοπημένα αποσπάσματα που περιέχουν λύσεις ασκήσεων ή/και σχολικές διαλέξεις πάνω στη θεωρία. Τα αποσπάσματα μπορεί να είναι έτσι φτιαγμένα (μέσω χρήσης hardware όπως η γραφίδα) ώστε ο μαθητής να έχει την αίσθηση ότι "βλέπει" μέσα από τα μάτια του καθηγητή την ώρα που εκείνος θα δίδασκε στον πίνακα.
  • Πρόσβαση σε διαγωνίσματα για έλεγχο επιδόσεων του μαθητή
  • Ζωντανή διαδικτυακή παράδοση μαθήματος με χρήση εξειδικευμένου λογισμικού που συνήθως περιλαμβάνει αλληλεπίδραση με webcam και επιφάνεια εργασίας.
Η διαδικτυακή εκπαίδευση προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με συμβατικές μορφές εκπαίδευσης (ιδιαίτερα κατʼ οίκον, φροντιστήριο), όπως:



  • · Εξοικονόμηση χρόνου μαθητή και καθηγητή
  • · Άρση περιορισμών λόγω απόστασης
  • · Δυνατότητα επιλογής καθηγητή από όλη την Ελλάδα
  • · Οικονομία
  • · Ελαστικότητα ωραρίων
  • · Χρήση πολυμέσων και προσομοιωτών που διευκολύνουν την κατανόηση της θεωρίας ή/και των ασκήσεων


Θα δοκιμάζατε τη διαδικτυακή εκπαίδευση; Αν όχι, γιατί;


Ποια από τις παραπάνω συνιστώσες της διαδικτυακής εκπαίδευσης πιστεύετε θα σας ταίριαζε περισσότερο;



Πιστεύετε ότι θα μπορούσε ένας μαθητής να βασιστεί πλήρως στη διαδικτυακή εκπαίδευση;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Η διαδικτυακή εκπαίδευση δε νομίζω ότι μπορεί να αντικαταστήσει ποτέ την συμβατική. Ένας καθηγητής δεν δένεται με τον μαθητή του όσο επιβάλλει ο ρόλος της διδασκαλίας. Επίσης μέσω skype δε μπορεί να περάσει τόσο καλά η κινησιολογία του καθηγητή το οποία θα έχει ως απόρροια να βαριέται ο μαθητής. Ο καθηγητής από την άλλη δε θα μπορεί εύκολα να γνωρίσει τα κενά των μαθητών του και το έργο του θα είναι προβληματικό. Επίσης η πολύ ώρα στον υπολογιστή θα δημιουργήσει στον μαθητή δυνητικά προβλήματα υγείας (στα μάτια, στην σπονδυλική στήλη). Επίσης η τεχνολογία δεν έχει προχωρήσει τόσο πολύ ώστε να έχουμε τέλεια εικόνα (HD) και ήχο από τις webcam με αποτέλεσμα να καταντάει κουραστικό.

η διαδικτυακή εκπαίδευση μπορεί να είναι ένα καλό βοήθημα παρόλα αυτά σε καμία περίπτωση δε μπορεί να αντικαταστήσει το συμβατικό φροντιστήριο. Δε έχω δοκιμάσει ποτέ την διαδικτυακή εκπαίδευση παρόλα αυτά δε νομίζω ότι αν την δοκίμαζα θα ήταν επιτυχημένη πάνω μου (σε άλλους ίσως)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JosefK

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχαήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,361 μηνύματα.
Θεωρώ ότι η διαδικτυακή εκπαίδευση είναι η νέα μεγάλη ανερχόμενη "μπίζνα" στον πολύπαθο χώρο της 2βάθμιας εκπαίδευσης. Όπως με κάθε καινούρια ιδέα, έτσι και με τη διαδικτυακή εκπαίδευση αυτοί που θα τα οικονομήσουν καλά θα είναι αυτοί που θα έχουν τη διορατικότητα να εφαρμόσουν πρώτοι την ιδέα αυτή. Συνεπώς, όσοι ασχολήστε με το την εκπαίδευση βιαστείτε. Μπορεί τώρα να σας φαίνεται περίεργο, δύσκολο, μη αποδοτικό με σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία και πολύ νωρίς για να εφαρμοστεί, αλλά αν περιμένετε να καθιερωθεί αυτός ο τρόπος διδασκαλίας τότε θα είναι αργά, θα σας έχουν φάει άλλοι τη δουλειά.

Απορία δική μου (που νομίζω λύνεται εύκολα) : ένας καθηγητής που βρίσκεται πχ στην Κρήτη, πως θα κόψει απόδειξη παροχής υπηρεσιών για ένα μαθητή του στην Αλεξανδρούπολη;

Μήπως όμως σε περιόδους οικονομικής κρίσης θα πρέπει γονείς και μαθητές να ψάχνουν και εναλλακτικές επιλογές; Το καλύτερο παράδειγμα διαδικτυακής εκπαίδευσης βρίσκεται εδώ χωρίς να το έχουμε καταλάβει. Στο ischool. Οποιοσδήποτε θέλει ρωτάει την απορία του και μέσα σε λίγη ώρα έχει πάρει απάντηση! Τι άλλο θέλετε από ένα φροντιστήριο; :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ricky

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pericles αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
Η διαδικτυακή εκπαίδευση δε νομίζω ότι μπορεί να αντικαταστήσει ποτέ την συμβατική. Ένας καθηγητής δεν δένεται με τον μαθητή του όσο επιβάλλει ο ρόλος της διδασκαλίας. Επίσης μέσω skype δε μπορεί να περάσει τόσο καλά η κινησιολογία του καθηγητή το οποία θα έχει ως απόρροια να βαριέται ο μαθητής. Ο καθηγητής από την άλλη δε θα μπορεί εύκολα να γνωρίσει τα κενά των μαθητών του και το έργο του θα είναι προβληματικό. Επίσης η πολύ ώρα στον υπολογιστή θα δημιουργήσει στον μαθητή δυνητικά προβλήματα υγείας (στα μάτια, στην σπονδυλική στήλη). Επίσης η τεχνολογία δεν έχει προχωρήσει τόσο πολύ ώστε να έχουμε τέλεια εικόνα (HD) και ήχο από τις webcam με αποτέλεσμα να καταντάει κουραστικό.

η διαδικτυακή εκπαίδευση μπορεί να είναι ένα καλό βοήθημα παρόλα αυτά σε καμία περίπτωση δε μπορεί να αντικαταστήσει το συμβατικό φροντιστήριο. Δε έχω δοκιμάσει ποτέ την διαδικτυακή εκπαίδευση παρόλα αυτά δε νομίζω ότι αν την δοκίμαζα θα ήταν επιτυχημένη πάνω μου (σε άλλους ίσως)

H κινησιολογία του καθηγητή δεν έχει απαραίτητα θετική επίδραση στο μαθητή. Για παράδειγμα εύκολα μπορεί ο μαθητής να αφαιρεθεί και να προσέξει περισσότερο τις κινήσεις, τους μορφασμούς και τις εκφράσεις του καθηγητή παρά την ουσία των όσων λέει ή γράφει. Εξάλλου, αν θεωρήσουμε ότι το μάθημα γίνεται live με webcam, υπάρχει η κινησιολογία στην οποία αναφέρεσαι.

Όσον αφορά την παρακολούθηση των κενών του μαθητή, δε βλέπω κάποιο εμπόδιο.

Σίγουρα η επικοινωνία μέσω internet σηκώνει βελτίωση στην εικόνα και τον ήχο όμως βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Θεωρώ ότι η διαδικτυακή εκπαίδευση είναι η νέα μεγάλη ανερχόμενη "μπίζνα" στον πολύπαθο χώρο της 2βάθμιας εκπαίδευσης. Όπως με κάθε καινούρια ιδέα, έτσι και με τη διαδικτυακή εκπαίδευση αυτοί που θα τα οικονομήσουν καλά θα είναι αυτοί που θα έχουν τη διορατικότητα να εφαρμόσουν πρώτοι την ιδέα αυτή. Συνεπώς, όσοι ασχολήστε με το την εκπαίδευση βιαστείτε. Μπορεί τώρα να σας φαίνεται περίεργο, δύσκολο, μη αποδοτικό με σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία και πολύ νωρίς για να εφαρμοστεί, αλλά αν περιμένετε να καθιερωθεί αυτός ο τρόπος διδασκαλίας τότε θα είναι αργά, θα σας έχουν φάει άλλοι τη δουλειά.

Απορία δική μου (που νομίζω λύνεται εύκολα) : ένας καθηγητής που βρίσκεται πχ στην Κρήτη, πως θα κόψει απόδειξη παροχής υπηρεσιών για ένα μαθητή του στην Αλεξανδρούπολη;

Μήπως όμως σε περιόδους οικονομικής κρίσης θα πρέπει γονείς και μαθητές να ψάχνουν και εναλλακτικές επιλογές; Το καλύτερο παράδειγμα διαδικτυακής εκπαίδευσης βρίσκεται εδώ χωρίς να το έχουμε καταλάβει. Στο ischool. Οποιοσδήποτε θέλει ρωτάει την απορία του και μέσα σε λίγη ώρα έχει πάρει απάντηση! Τι άλλο θέλετε από ένα φροντιστήριο; :)

Συμφωνώ απόλυτα.
Απάντηση στην ερώτησή σου, με μια μικρή επιφύλαξη: Ο μαθητής λαμβάνει απόδειξη παροχής υπηρεσιών από το site με το οποίο συνεργάζεται ο καθηγητής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
H κινησιολογία του καθηγητή δεν έχει απαραίτητα θετική επίδραση στο μαθητή. Για παράδειγμα εύκολα μπορεί ο μαθητής να αφαιρεθεί και να προσέξει περισσότερο τις κινήσεις, τους μορφασμούς και τις εκφράσεις του καθηγητή παρά την ουσία των όσων λέει ή γράφει. Εξάλλου, αν θεωρήσουμε ότι το μάθημα γίνεται live με webcam, υπάρχει η κινησιολογία στην οποία αναφέρεσαι.

Όσον αφορά την παρακολούθηση των κενών του μαθητή, δε βλέπω κάποιο εμπόδιο.

Σίγουρα η επικοινωνία μέσω internet σηκώνει βελτίωση στην εικόνα και τον ήχο όμως βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Αν δω έναν καθηγητή σε ένα μεγάλο πίνακα ο οποίο να κινείται δεξιά αριστερά ομολογώ πως θα είναι όλα τα λεφτά. Δεν έχω κάνει σπουδές διδασκαλιας για αυτό αυτά που λέω είναι εμπειρικά και μπορεί και λανθασμένα. Προσωπικά οι καθηγητές που με κουραζαν και με κάνανε να βαριεμαι στα σχολεία και στα φροντιστήρια ήταν αυτοί που καθόντουσαν στο γραφείο του με έναν καφέ και απλώς μιλούσαν (αυτό το έκανε ο εκθεσας και η ιστορικός μου στο σχολείο). Αντιθέτως ο μαθηματικός μου στην β λυκειου ήταν υπερκινητικός αλλαζε συνεχώς θέση από την δεξια μεριά στην αριστερή μιλούσε δυνατά και φωνακτά και ποτέ δε κοιμόμουνα. :)

Την διαδικτυακή εκπαίδευση την φαντάζομαι να είναι ένας καθηγητης καθισμένο στο γραφείο να κάθεται στο Pc και να μιλάει με τον μαθητη.

Aν είναι όμως κάπως έτσι

τότε πραγματικά θα αξίζει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Θέλει ιδιαίτερη προσοχή πάντως γιατί οι υπολογιστές αποτελούν έτσι και αλλιώς στοιχείο "αποπροσανατολισμού" του μαθητή...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top