Τα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Ποια νομίζετε ότι είναι τα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος και των καθηγητών?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Βασικά το θέμα θα έπρεπε να ήταν ποια είναι τα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος (μόνο). Γιατί αν ένα εκπαιδευτικό σύστημα είναι λάθος τότε και οι καθηγητές αλλά και οι μαθητές που είναι τα γρανάζια αυτού του συστήματος είναι όλοι λάθος.

Οπότε θα περιορίσω τις απόψεις μου μόνο στο σύστημα.

Κατά την γνώμη μου το μεγαλύτερο λάθος του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ότι μέχρι και την 3η Λυκείου όλοι κάνουν όλα τα μαθήματα. Δεν είναι δυνατόν να απαιτεί το σύστημα ένας μαθητής πχ της 1ης Λυκείου που τον ενδιαφέρουν τα φιλολογικά και έχει κλίση εκεί, να διδάσκεται 5 ώρες την εβδομάδα μαθηματικά, άλλες τόσες Φυσική-Χημεία. Θα έπρεπε να υπήρχαν 3 κατηγορίες Γυμνασίων και Λυκείων: Θετικών επιστημών, θεωρητικών επιστημών, τεχνικών επιστημών (όπως τα ΕΠΑΛ σήμερα). Στο καθένα να διδάσκονται μόνο σχετικά μαθηματα.
Έτσι κάθε μαθητής θα έβρισκε ενδιαφέρον να πηγαίνει στο σχολείο και να διδάσκεται πράγματα της αρεσκείας του.
Η Γενική παιδεία θα πρέπει να φτάνει μέχρι το Δημοτικό και από κει και πέρα εξειδίκευση και μόνο εξειδίκευση.
Γιατί πείτε μου, ένας μαθητής της θεωρητικής κατεύθυνσης που αποφοίτησε από το Λύκειο τι θυμάται από τα μαθηματικά που έκανε σε όλο το Λύκειο: ΤΙΠΟΤΑ ! άχρηστες ώρες για αυτόν.

Αυτή είναι μια αδυναμία του συστήματος πιστεύω.
Θα επανέλθω και με άλλες αφού προχωρήσει η συζήτηση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Effie1

Νεοφερμένος

Η Effie1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φιλολογίας Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 46 μηνύματα.
Ποια νομίζετε ότι είναι τα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος και των καθηγητών?

Λάθος 1: Επιλογή επαγγέλματος/ επαγγελματικός προσανατολισμός: Θα γίνω καθηγητής για τους γνωστούς 3 λόγους --> Ιούνιος,Ιούλιος, Αύγουστος.
Λάθος 2: Ο διορισμένος πια καθηγητής μετά από τόση ταλαιπωρία (ωρομισθία, δυσπρόσιτα, part-time job με ό,τι αυτό συνεπάγεται) " αράζει" δικαιωμένος, εξασφαλισμένος και επιτυχών - επιτυχημένος ,μετατρέπεται σε δημόσιο υπάλληλο που εκδικείται το κράτος για την έως τώρα οδύσσεια που βίωσε. Προς Θεού δε γενικεύω, οφείλουμε όμως όλοι να παραδεχτούμε ότι τέτοιας ποιότητας και τέτοιων επιλογών καθηγητές δυστυχώς υπάρχουν , όπως, φυσικά, υπάρχουν και οι "άλλοι" που κυνηγούν το όνειρό τους να διδάξουν και ,όταν επιτέλους το υλοποιούν, το κάνουν ονειρεμένα.Υποκλίνομαι.
Λάθος 3: (του συστήματος βεβαίως -βεβαίως): Παντελής έλλειψη αξιολόγησης: Ουσιαστικής αξιολόγησης των καθηγητών από το σύνολο της εκπαιδευτικής τους κοινότητας (προϊστάμενοι, μαθητές, γονείς- κηδεμόνες μαθητών, συνάδελφοι).
Λάθος 4: Το Λύκειο είναι το αποκλειστικό διαβατήριο για την εισαγωγή σε ανώτερες- ανώτατες σχολές. Αυτό σημαίνει : Δεν κρίνομαι ως μαθητής γι' αυτό που είμαι, αλλά για ό,τι μπορώ να αποστηθίσω. Κρίνομαι επίσης από το αν μπορώ να πληρώσω φροντιστήρια ή ιδιαίτερα που θα με προπονήσουν κατάλληλα για το συγκεκριμένο αγώνα των Πανελλαδικών.
Λάθος 5: Πού είναι ο επαγγελαματικός προσανατολισμός βρε παιδιά; Πώς θα αποφασίσω για το επάγγελμά μου αν δεν έχω τη δυνατότητα μέσα από το σχολείο να ενημερωθώ για τη δουλειά που θα κάνω σε όλη μου τη ζωή; Να συναντήσω επαγγελματίες του χώρου, να πάω μια επίσκεψη σε χώρους που θέλω να δουλέψω, να μάθω ακόμη και τα αρνητικά του επαγγέλματος, να δω μια στατιστική μελέτη για τα ανοιχτά και τα κλειστά επαγγέλματα του μέλλοντος;
Λάθος 6: Δε ζήτησε κανείς και ποτέ τη γνώμη των μαθητών. Δεν καταγράφηκε ποτέ επίσημα και αξιόπιστα ο παλμός , το παράπονο, η δυσαρέσκεια, ούτε βέβαια και η θετική τους κρίση για ό,τι συμβαίνει στην εκπαιδευτική πραγματικότητα...


Συγγνώμη για τον όγκο της απάντησης, το θέμα που άνοιξες όμως, είναι πραγματικά χαώδες και,φυσικά, δεν τελειώνει εδώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
To αδικαιολόγητο χάσιμο πάρα πολλών ωρών διδασκαλίας:

Συνελεύσεις μαθητών εις βάρος διδακτικών ωρών,
συνελεύσεις καθηγητών εις βάρος διδακτικών ωρών,
εκδρομές εις βάρος διδακτικών ωρών,
5ήμερες εις βάρος διδακτικών ωρών,
επισκέψεις σε μουσεία και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις εις βάρος διδακτικών ωρών,
ομιλίες εις βάρος διδακτικών ωρών,
εκλογές καθηγητών εις βάρος διδακτικών ωρών,
εκλογές μαθητών εις βάρος διδακτικών ωρών,
σχολικές εορτές εις βάρος διδακτικών ωρών,

χάθηκε τα παραπάνω να γίνονται εκτός διδακτικών ωρών;

15 ημέρες διακοπές Χριστουγέννων, (τα φροντιστήρια δεν κλείνουν τόσο)
15 ημέρες διακοπές πάσχα, (τα φροντιστήρια δεν κλείνουν τόσο)
καταλήψεις (που πλέον γίνονται από 1-2 άτομα για χαβαλέ και όλους μας βολεύει αυτό καθηγητές & μαθητές!),
απεργίες καθηγητών (αφού φυσικά τελειώσουν οι καταλήψεις!)


μα καλά θα αναρωτηθεί κανείς, γίνεται ποτέ μάθημα στο σχολείο? ευτυχώς που υπάρχουν και τα φροντιστήρια θα πει!

Σχολείο=ένα σύνολο εκδρομών, απεργιών, συνελεύσεων, καταλήψεων, εορτών ανάμεσα στις οποίες παρεμβάλλονται και ορισμένες ώρες μαθήματος! [Μπαμπινιώτης;]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mariza_93

Δραστήριο μέλος

Η mariza_93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 770 μηνύματα.
Κατα την γνωμη μου τα λαθη του εκπαιδευτικου συστηματος ειναι τα εξης: 1ον αντι το σχολειο να κανει ευχαριστο το διαβασμα το κανει αντιπαθητικο και βαρετο πραγμα για το οποιο φταινει τα βιβλια...2ον τα παιδια απο τις πρωτες ταξεις αντι να μαθαινουν την ουσια των κειμενων μαθαινουν να παπαγαλιζουν πραγματα που ηδη την επομενη μερα εχουν ξεχασει...3ον λενε οτι δινουν την δινατοτητα να διαλεξουν τα παιδια 2η ξενη γλωσσα ή στο λυκειο ενα μαθημα επιλογης πραγμα που σημαινει οτι οι μαθητες θα περνανε μια ωρα ευχαριστα αφου θα διδασκονται ενα μαθημα που εχουν διαλεξει αρα τους αρεσει αλλα τις περισσοτερες φορες επειδη δεν συμπληρωνεται τμημα καποιοι μαθητες κανουν ενα ακομα μαθημα που δεν τους ενδιαφερει...4ον πολλα μαθηματα οπως πληροφορικη,χημεια.κτλ. χρειαζονται εργαστηρια για να γινουν αλλα ακομα και σημερα δεν ειναι λιγα τα σχολεια που δεν εχουν τετοιες αιθουσες αλλα και να εχουν θα υπαρχουν ελλειψεις...το σημαντικοτερο λαθος των καθηγητων τωρα ειναι οτι απο την στιγμη που θα διοριστουν και δεν θα εχουν καποιο αφεντικο πανω απο το κεφαλι τους αρα και τον φοβο απολυσης τους σταματανε να εχουν την οποια ορεξη μπορει να ειχαν πραγμα που εχει ως συνεπεια να μην γινετε σωστο μαθημα...σιγουρα αυτο δεν ισχυει για ολους μιας και υπαρχουν ανθρωποι που κανουν οτι καλυτερο μπορουν για να το αλλαξουν...τελος σιγουρα για το εκπαιδευτικο συστημα που εχουμε δεν φταινε μονο οι καθηγητες αλλα και οι ιδιοι οι μαθητες που το αποδεχονται χωρις να κανουν κατι για να το αλλαξουν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 894423

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πόσο μεγάλο λάθος νομίζω ότι κάνεις killbill!
Ήμουν τεχνολογική κατεύθυνση και ειλικρινά αισθάνομαι τυχερή και χαίρομαι ιδιαίτερα που έκανα αρχαία μέχρι την τρίτη λυκείου.
Εκτός του ότι μαθήματα όπως τα αρχαία, η κοινωνιολογία, η ιστορία ήταν ένας παράδεισος μετά από ώρες ολόκληρες σε ιδιαίτερα, να βλέπω μόνο αριθμούς, αριθμούς, αριθμούς, αν η γενική παιδία έφτανε μέχρι το δημοτικό οι περισσότεροι άνθρωποι θα ήταν... αγράμματοι! Δε νομίζω κανείς να θυμάται τις γνώσεις που απέκτησε στο δημοτικό... Είναι απλά βάσεις, τίποτα περισσότερο. Αν σταματήσεις στα 12 σου χρόνια να μαθαίνεις μαθηματικά ύστερα από λιγο καιρό δε θα ξέρεις να κάνεις ούτε διαίρεση... Μέχρι και την προπαίδεια θα ξεχάσεις. Και πολύ περισσότερο, αν οι γνώσεις μας σχετικά με τη γλώσσα μας σταματούσαν στα 12, δε θα ξέραμε να μιλήσουμε και να γράψουμε σωστά.Προσωπικά πιστεύω ότι τις πιο σημαντικές γνώσεις τις πήρα μέχρι την πρώτη λυκείου, όπου δεν υπάρχουν κατευθύνσεις.

Οι άνθρωποι πρέπει να διευρύνουν τους ορίζοντές τους προς όσο περισσότερες κατευθύνσεις μπορούν, να αποφεύγουν την εξειδίκευση ώστε να έχουν τη δυνατότητα πολυπρισματικών θεωρήσεων και να μην είναι ψυχικά ισχνοί και στεγνοί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Έχεις δίκιο.

Αυτή είναι η ιδανική κατάσταση, και έτσι σκέφτεται ο ιδανικός μαθητής!
Δυστυχώς όπως είναι το σύστημα σήμερα με τις πανελλαδικές εξετάσεις να μην είναι διαχωρισμένες από το Λύκειο, δεν υπάρχει χρόνος κάποιος πχ της τεχνολογικής κατεύθυνσης Α Λυκείου να κάτσει να διαβάσει Ιστορία!

Αυτά που έγραψα παραπάνω αφορούσαν την τωρινή κατάσταση, όπου σχεδόν κανείς δεν ασχολείται με τα μαθήματα γενικής!

Αυτά που λες είναι πολύ σωστά και θα εφαρμόζοταν μόνο αν αποδεσμευτούν οι πανελλήνιες από το Λύκειο. Έτσι δεν θα υπάρχει το άγχος της κάλυψης της ύλης και των εξετάσεων και κάποιος θα μπορεί να αποκτήσει γενικές γνώσεις γύρω από διάφορα αντικείμενα.

Το πιο σωστό σύστημα θα ήταν όλα τα μαθήματα στο Γενικό Λύκειο να ήταν επιλογής!
Να μην υπάρχουν πανελλήνιες στην Γ Λυκείου, αλλά να προστεθεί ένα έτος ακόμα, ώστε όποιος ενδιαφέρεται να δώσει πανελλήνιες να κάνει σε αυτό το έτος μόνο μαθήματα κατεύθυνσης (όλη μέρα μαθηματικά και Φυσική!)

Στο σχολείο που διδάσκω η πλειοψηφία των μαθητών μου δεν θέλουν να δώσουν πανελλήνιες. Οι περισσότεροι έχουν δουλειές από τους γονείς τους όπου θα απασχοληθούν ή θα δουλέψουν σε άλλες δουλειές. Όμως το σύστημα σήμερα τους εξαναγκάζει θέλουν δεν θέλουν να παρακολουθούν μαθηματικά κατεύθυνσης 5 ώρες την εβδομάδα, το ίδιο και Φυσική κλπ.
Και το χειρότερο, για να πάρουν απολυτήριο λυκείου πρέπει υποχρεωτικά να δώσουν πανελλήνιες και να γράψουν μια βάση μιας και ο βαθμός των πανελληνίων μετράει στον βαθμό του απολυτηρίου. Δεν είναι άδικο? Γιατί να ταλαιπωρούντε;
Στο κάτω κάτω αν είναι τόσο δύσκολο να αποδεσμευτεί το Λύκειο από τις πανελλήνιες, τότε θα μπορούσε τουλάχιστον να δημιουργηθεί μια 4η κατεύθυνση με την ονομασία "Κατεύθυνση Γενικής Παιδείας", όπου ένας μαθητής θα μπορεί να επιλέγει μαθήματα της αρεσκείας του, χωρίς όμως να έχει δικαίωμα να δώσει πανελλήνιες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zaraki

Δραστήριο μέλος

Ο Zaraki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 536 μηνύματα.
killbill θα διαφωνησω με το δευτερο σου μηνυμα.Ποιο το νοημα να μη χασω 1-2 ωρες Θρησκευτικα,Αρχαια,Κοινωνιολογια κλπ;Και για να μην αναφερομαι μονο σε τετοιου ειδους μαθηματα, γιατι να μη χασω και καποιες ωρες κατευθυνσης που ειναι παντα νωρις το πρωι;Μου προσφερουν κατι;Οταν ο καθηγητης ειναι ανεπαρκης, το επιπεδο του τμηματος ειναι χαμηλοτατο απλα χανεις το χρονο σου στο σχολειο.Εγω θα προτεινα 1ον)Υπαρξη συστηματος αξιολογησης για τους καθηγητες.Εισαι ανικανος;Πηγαινε σπιτι σου! 2ον)Μειωση του αριθμου των μαθητων σε καθε τμημα.Ανωτατο οριο οι 15 μαθητες. 3ον)Υποδομες για αθλητικες δραστηριοτητες 4ον)Πιο αποδοτικα ωραρια.Ο μαθητης κατα τη γνωμη μου θα πρεπει να πηγαινει στο σχολειο του στις 9 και να φευγει στις 5-6 εχοντας α)λαβει μερος σε αθλητικες δραστηριοτητες β)διεκπεραιωσει το 80% των εργασιων του για την επομενη μερα 5ον) Καταργηση των φροντηστηριων ξενων γλωσσων.Ο μαθητης θα κανει αγγλικα απο την τριτη δημοτικου και μια γλωσσα της επιλογης του(Γερμανικα,Γαλλικα,Ιταλικα,Ισπανικα) απο την εκτη και στη Δευτερα Λυκειου αν περασει τις ενδοσχολικες εξετασεις σε αυτα τα μαθηματα θα του παρεχεται πτυχιο γλωσσομαθειας 6ον) Εξειδικευση.Στο Λυκειο ο μαθητης θα διδασκεται μονο τα μαθηματα για το αντιστοιχο πεδιο που θα επιλεξει.Σε συνδιασμο με το 1 και το 2 τα φροντηστηρια που τωρα κανουν χρυσες δουλειες θα κλεισουν διοτι μαθημα με σωστους καθηγητες + μικρα τμηματα= εκπαιδευση ικανη να σε βαλει στο πανεπιστημιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

minouki

Νεοφερμένος

Η Μίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 12 μηνύματα.
Συμφωνώ με την μείωση των μαθημάτων στο λύκειο αλλά να μην υπερβάλλουμε...
Κάποια πράγματα είναι βασικά...
Αν δεν κάνεις ιστορία γενικής στην τρίτη Λυκείου, πώς θα ακούσεις για τους Παγκόσμιους πολέμους ή για τους εμφυλίους της συγχρονης Ελλάδας; Ή αν δεν γίνονταν αρχαία γενικής τι θα γνωρίζαμε για τον Σοφοκλή και τα απίστευτα πράγματα που λέει στην Αντιγόνη ή για τον Επιτάφιο που αντιπροσωπεύει όλο το αρχαίο ελληνικό ιδεώδες; Με ποιά άλλη ευκαιρία τα παιδιά θα γνωρίζαν τον Καβάφη και το Σεφέρη, ή τον Καμύ και τον Σαρτρ αν όχι με τη Λογοτεχνία; Αυτά θα σου μείνουν σαν παιδεία και όχι η παπαγαλία για τις πανελλήνιες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Silent_Killer

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Σαλαμίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,641 μηνύματα.
Για μένα ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι το ότι κάθε χρόνο στο σχολείο κάνουμε Αγγλικά κ' Γαλλκά την πρώτη τάξη!Δεν προχωράμε!
Αποτέλεσμα:Χάμενες ωρες διδασκαλίας κ' φυσικά χαμένες ώρες του Θεού στα φροντιστήρια όπου οι γονείς πληρώνουν χρησάφι!!
Εγώ κάνω 6 ώρες την βδομάδα Αγγλικά + 2 ώρες Γαλλικά
Αγγλικά πάω 5η και Γαλλικά Β'1
Για σκεφτείτε!Θα είχα από τα Αγγλικά κάθε Δευτέρα, Τετάρτη κ' Παρασκευή 2 ώρες(σύνολο 6 ώρες) + από τα Γαλλικά κάθε Τρίτη 2 ώρες, σύνολο 8+το διάβασμα διάβασμα κι'άλλο ελεύθερο χρόνο όπου θα μπορούσα να τον αξιοποιήσω σε εξοσχολικές το δραστηριότητες + καλύτερη προετοιμασία για το σχολείο!

Πέρα από αυτό!Σε κάθε τάξη ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ(ναι ξέρω, το σκότωσα) να υπάρχει η/υ!!
Για κάθε μάθημα υπάρχει ειδικό dvd όπου το παιδί μπορεί να κάνει εξάσκηση(εννοώ στο σχολείο) και φυσικά ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ!Και αυτό πρέπει να ξεκινάει από το δημοτικό φυσικά!Και δεν τα κατεβάζω απ'το μυαλό μου αυτά!Οι γονείς μου είναι φίλοι με ένα ζευγάρι δασκάλων και μου τα έχουν δείξει!


Και να μην αναφερθώ στα σχολικά βιβλία!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Οδυσσέας

Διάσημο μέλος

Ο Οδυσσέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,499 μηνύματα.
Θα έπρεπε να υπήρχαν 3 κατηγορίες Γυμνασίων και Λυκείων: Θετικών επιστημών, θεωρητικών επιστημών, τεχνικών επιστημών (όπως τα ΕΠΑΛ σήμερα). Στο καθένα να διδάσκονται μόνο σχετικά μαθηματα.
I don' t think so.Είναι δυνατόν ένα παιδί πριν πάει στο λύκειο,πόσο μάλλον πριν πάει στο γυμνάσιο(!) να έχει αποφασίσει με τι θέλει να ασχοληθεί;
Αυτά τα σχολεία θα έφτιαχναν άτομα με μονόπλευρη γνώση,χωρίς ολοκληρωμένο χαρακτήρα.Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος.Άρα δε διορθώνουμε το ουσιαστικότερο πρόβλημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Συμφωνώ με την μείωση των μαθημάτων στο λύκειο αλλά να μην υπερβάλλουμε...
Κάποια πράγματα είναι βασικά...
Αν δεν κάνεις ιστορία γενικής στην τρίτη Λυκείου, πώς θα ακούσεις για τους Παγκόσμιους πολέμους ή για τους εμφυλίους της συγχρονης Ελλάδας; Ή αν δεν γίνονταν αρχαία γενικής τι θα γνωρίζαμε για τον Σοφοκλή και τα απίστευτα πράγματα που λέει στην Αντιγόνη ή για τον Επιτάφιο που αντιπροσωπεύει όλο το αρχαίο ελληνικό ιδεώδες; Με ποιά άλλη ευκαιρία τα παιδιά θα γνωρίζαν τον Καβάφη και το Σεφέρη, ή τον Καμύ και τον Σαρτρ αν όχι με τη Λογοτεχνία; Αυτά θα σου μείνουν σαν παιδεία και όχι η παπαγαλία για τις πανελλήνιες...
Πολύ σωστα όμως πως περιμένει κανείς να τα μάθουμε στ' αλήθεια αν το σχολείο το ίδιο υποστηρίζει τους βαθμούς και όχι μόνο στις πανελλήνιες, αλλά γενικά?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

minouki

Νεοφερμένος

Η Μίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 12 μηνύματα.
πολύ καλή ερώτηση....:( ο cris@tos έχει δίκιο όμως....γι'αυτό και εγώ μίλησα έτσι για τα μαθήματα της γενικής όπως η ιστορία... νομίζω ότι το γυμνάσιο χρειάζεται πλήρη αναμόρφωση. εκεί χαλάνε όλα, εκεί αρχίζει η βαθμοθηρία κλπ κλπ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,046 μηνύματα.
Δηλαδή συγνώμη να ρωτήσω κάτι:
Τώρα κανένας δεν ενδιαφέρεται για τα μαθήματα που δεν δίνει στις πανελλήνιες. Τελικά πιστέυετε ότι ήταν καλύτερα πριν το 2004 που τα δίνανε όλα στις πανελλήνιες? Δλδ όλες οι κατευθύνσεις δίνανε και τα 4 γενικής παιδείας. Η δικιά μου γνώμη είναι ΟΧΙ. Δλδ για να μπω Φυσικό ή ΕΜΠ πρέπει να διαβάζω ιστορία?

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zaraki

Δραστήριο μέλος

Ο Zaraki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 536 μηνύματα.
Συμφωνώ με την μείωση των μαθημάτων στο λύκειο αλλά να μην υπερβάλλουμε...
Κάποια πράγματα είναι βασικά...
Αν δεν κάνεις ιστορία γενικής στην τρίτη Λυκείου, πώς θα ακούσεις για τους Παγκόσμιους πολέμους ή για τους εμφυλίους της συγχρονης Ελλάδας; Ή αν δεν γίνονταν αρχαία γενικής τι θα γνωρίζαμε για τον Σοφοκλή και τα απίστευτα πράγματα που λέει στην Αντιγόνη ή για τον Επιτάφιο που αντιπροσωπεύει όλο το αρχαίο ελληνικό ιδεώδες; Με ποιά άλλη ευκαιρία τα παιδιά θα γνωρίζαν τον Καβάφη και το Σεφέρη, ή τον Καμύ και τον Σαρτρ αν όχι με τη Λογοτεχνία; Αυτά θα σου μείνουν σαν παιδεία και όχι η παπαγαλία για τις πανελλήνιες...
Εχεις εν μερει δικιο.Καποια πραγματα πρεπει να τα μαθουμε αλλα οχι με τη μορφη που διδασκονται σημερα και φυσικα οχι στην Τριτη Λυκειου!Σε καμια περιπτωση τα παιδια δεν ασχολουνται με τον Καβαφη και τον Σεφερη στο ελληνικο σχολειο, ουτε τους δινεται το εναυσμα για να το κανουν.Οτι κανεις πρεπει να το κανεις εξωσχολικα.Εμενα τουλαχιστον αυτη ειναι η εμπειρια μου απο τα μαθητικα χρονια.



(Για τα αρχαια απεφυγα να μιλησω.Δεν θα πειστω ποτε οτι εχουν την οποιαδηποτε χρησιμοτητα για εναν θετικοτεχνολογικο μαθητη.)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Εξετασιοκεντρικος χαρακτηρας.
Αυτο ειναι το μονο λαθος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Ω! Ωραία λέξη. :P

Δεν είναι όμως το μόνο λάθος του σημερινού συστήματος. Για την ακρίβεια οι εξετάσεις - σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες - δεν είναι καθόλου ανεπιθύμητες. Ίσα ίσα θα έλεγα. Άλλο τώρα αν τα πάντα περιστρέφονται γύρω από αυτές, άλλο πράγμα και ο τρόπος διεξαγωγής τους. Εδώ συμφωνώ.

Το βασικότερο πρόβλημα πιστεύω πως είναι η ηλίθια νοοτροπία της εξειδίκευσης, η οποία δυστυχώς λίγο έως πολύ έχει αρχίσει εδώ και καιρό να ''κατεβαίνει'' και πιο κάτω από το λύκειο. Καταπολέμησε την πρώιμη εξειδίκευση ζυγίζοντας τις γνώσεις και τα ερεθίσματα των μαθητών, κίνησέ τους το ενδιαφέρον πραγματικά και θα 'χεις καταφέρει πολλά, για αρχή τουλάχιστον.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Α να μπραβο. Και εξειδικευση.
Προσφορα γνωσεων καθαρα εγκυκλοπαιδικων(δεν νομιζω να μην επιβιωσε ποτε κανεις στην κοινωνια επειδη δεν ηξερε να αναλυσει ενα ποιημα κλπ), εξειδικευση, προωθηση της στειρας απομνημονευσης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Δηλαδή συγνώμη να ρωτήσω κάτι:
Τώρα κανένας δεν ενδιαφέρεται για τα μαθήματα που δεν δίνει στις πανελλήνιες. Τελικά πιστέυετε ότι ήταν καλύτερα πριν το 2004 που τα δίνανε όλα στις πανελλήνιες? Δλδ όλες οι κατευθύνσεις δίνανε και τα 4 γενικής παιδείας. Η δικιά μου γνώμη είναι ΟΧΙ. Δλδ για να μπω Φυσικό ή ΕΜΠ πρέπει να διαβάζω ιστορία?

Αυτό που λες δεν το ήξερα αλλά θυμάμαι παλιότερα ένας σε ένα άλλο φόρουμ που είπε: είναι σωστό να μην περάσει κάποιος στην σχολή που θέλει για να γίνει γιατρός επειδή κόπηκε στην ιστορία?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Leo 93

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Leo 93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 209 μηνύματα.
προωθηση της στειρας απομνημονευσης.

Και αυτό είναι ένα θέμα. Υπάθχη η έλλειψη πρωτοβουλίας από τους μαθητές, η καταπίεση της δημιουργικότητάς τους και η απομνημόνευση μεθοδολογιών (''κονσέρβες'') τις οποίες ο μαθητής τις χρησιμοποιεί χωρίς να ξέρει καν γιατί.

Έτσι το σύστημα προωθεί την αποστήθιση και αναφέρομαι σε όλα τα μαθήματα.

Η αποστήθιση θα μπορούσε να αποφευχθεί αν οι μαθητές ενθαρύνονταν να χρησιμοποιήσουν τις ιδέες τους, τη φαντασία τουςε και τη λογική.

πχ στη φυσική αντί να λύνουμε μία άσκηση στο χαρτί θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε ένα φαινόμενο, χρησιμοποιόντας διάφορα όργανα να μετρήσουμε διάφορα χαρακτηριστικά του και μετά να το ερμηνεύσουμε με τους κατάλληλους τύπους.

Αλλά αυτό ακούγεται σαν σενάριο φαντασίας στο ελληνικό σύστημα..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top