Πολυγλωσσία στην δευτεροβάθμια: μακρινό όνειρο;

ole ole

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Aπο την στατιστική 2007-2008 του ΥΠΕΠΘ

Δημόσια Γυμνάσια Αγγλικά 320.310 μαθητές
Δημόσια Λύκεια Αγγλικά 272.719 μαθητές
Ιδιωτικά Γυμνασια Αγγλικά 18.860 μαθητές
Ιδιωτικά Λύκεια Αγγλικά 14.916 μαθητές

(2η ξένη γλώσσα = σύνολο Γαλλικών / Γερμανικών)

Δημόσια Γυμνάσια 2η γλώσ. 310.678 μαθητές
Δημόσια Λύκεια 2η γλώσσα 26.467 μαθητές
Ιδιωτικά Γυμνάσια 2η γλωσ. 18.035 μαθητές
Ιδιωτικά Λύκεια 2η γλώσσα 6.706 μαθητές

Ανάλυση
α/ Τα Αγγλικά απο το γυμνάσιο στο λύκειο χάνουν μόνο 15% των μαθητών.
β/ Η 2η ξένη γλώσσα απο το γυμνάσιο στο λύκειο χάνει το 92% στο δημόσιο σχολείο.
γ/ Η 2η ξένη γλώσσα απο το γυμνάσιο στο λύκειο χάνει το 63% στο ιδιωτικό σχολείο.

Τι προκύπτει
Το έτος 2008 τα παιδιά ειδικά στο Λύκειο συνεχίζουν να διδάσκονται πρακτικά μόνο μία γλώσσα.
Στο δημόσιο λύκειο φαίνετε ότι συνεχίζουν 2η γλώσσα μόνο παιδιά που πιθανόν έχουν ως κατεύθυνση ξένη φιλολογία και μόνο (8% του συνόλου).
Στο Ιδιωτικό λύκειο δίνεται μεγαλύτερη βάση στην δεύτερη ξένη γλώσσα (37% των παιδιών κάνουν δεύτερη γλώσσα επι του συνόλου), και εκεί όμως το ποσοστό είναι πολύ μικρό.

Συμπέρασμα
Για ποιά πολυγλωσσία μιλάμε όταν το 2008 (στοιχεία 2008-2009 δεν έχουν αναρτηθεί) ένα μόλις 10% του συνόλου των παιδιών κάνει 2η γλώσσα ?
Αυτό είναι παταγώδης αποτυχία.
Πότε θα δημοσιευτούν στοιχεία ΥΠΕΠΘ του έτους 2008-2009 για να δούμε αν υπάρχει καμία βελτίωση ?

Τα σχόλια ευπρόσδεκτα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
Πολλά παιδιά έχοντας αρχίσει μια ξένη γλώσσα στο δημοτικό, όταν πηγαίνουν στο γυμνάσιο να επιλέγουν άλλη και έτσι να μπερδεύονται τα πράγματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ole ole

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
To να μπορούν τα παιδιά να αλλάξουν προτίμηση (αν αυτό που είχαν στο δημοτικό για διάφορους λόγους δεν τους άρεσε) είναι σωστό.
Το πρόβλημα είναι στο Λύκειο που η δεύτερη γλώσσα είναι επιλογής μάθημα και όχι υποχρεωτικό, στην περίπτωση αυτή το αποτέλεσμα είναι αποκαρδιωτικό.
8% των μαθητών δημόσιων σχολείων και 37% των μαθητών ιδιωτικών σχολείων κάνουν δεύτερη γλώσσα ενώ είναι πασιφανής η χρησιμότητα της στην μετέπειτα επαγγελματική πορεία.
Η δεύτερη ξένη γλώσσα πρέπει να είναι υποχρεωτική και στο Λύκειο και να πιστοποιείται η γνώση της εντός του σχολείου όπως και για την πρώτη γλώσσα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teol20

Επιφανές μέλος

Ο teol20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,425 μηνύματα.
Παντως να πω και του στραβου το δικιο εγω Γερμανικα για μαθημα επιλογης Α Λυκείου δεν διαλέγω.
Τωρα το πως θα πετυχουν αυτους τους σκοπους για την πολυγλωσσια ένας Θεος ξέρει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σοφιστής

Δραστήριο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 779 μηνύματα.
ένας θεός και ένας υπουργός!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teol20

Επιφανές μέλος

Ο teol20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,425 μηνύματα.
ένας θεός και ένας υπουργός!

O oποιος και μετα την 4η Οκτωβρη μαλλον δεν θα υπαρχει στην θεση του...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ole ole

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
O Αρης ήταν καλός για το λίγο που έκατσε, βέβαια δεν διαχειρίστηκε και κανένα σπουδαίο θέμα, καθυστερήσεις έπαιζε για να μην φύγει όπως η προκάτοχος του.
Το καλύτερο που θα κάνει ο νέος υπουργός είναι να βάλει άμεσα σε εφαρμογή τις προτάσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Μπαμπινιώτη) και τα αποτελέσματα θα φανούν σε 2-4 χρόνια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

RafAspa94

Περιβόητο μέλος

Η RafAspa94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 4,733 μηνύματα.
Πάντως στο Λύκειο ώς Β επιλογή διάλεξα την αγάπη μου τα Ισπανικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
Πάντως στο Λύκειο ώς Β επιλογή διάλεξα την αγάπη μου τα Ισπανικά

Θα γίνει τμήμα; Μπράβο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

RafAspa94

Περιβόητο μέλος

Η RafAspa94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 4,733 μηνύματα.
Είχαμε επιλογή τώρα αν γίνει τμήμα ένας θεός το ξέρει
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teol20

Επιφανές μέλος

Ο teol20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,425 μηνύματα.
Aν μαζευτούν καμια 10-15 ατομα θα γινει τμημα αλλιώς δυστυχως δεν γινεται τιποτα.
Ετσι προβλεπει ο νόμος!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ole ole

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
12 στα νορμάλ και 8 στα σχολεία που είναι σε παραμεθόριες περιοχές ή μικρά,
είναι στην κρίση και του εκάστοτε δντη, άλλοι και με 15 δεν θα σχηματίσουν τμήμα για πολλούς λόγους λογικούς και παράλογους.
Ραφαέλα πάιζεις στα παραμεθόρια οπότε 8 μαθητές / τμήμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

RafAspa94

Περιβόητο μέλος

Η RafAspa94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 4,733 μηνύματα.
Αυτό είναι πάρα πολύ καλό
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fragl

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η fragl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 326 μηνύματα.
Τι είπε ο κ. Μπαμπινιώτης για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών Τρίτη, 01 Σεπτέμβριος 2009 Στην έδρα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε χθες 31-08-2009 ημίωρη συνάντηση του Προέδρου του Συμβουλίου Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης κ. Γ. Μπαμπινιώτη με εκπροσώπους των συλλογικών φορέων των καθηγητών Γερμανικής (2 Σύλλογοι, ΣΥΚΑΓΕ-DLV, ΠΕΚΑΓΕΠΕ), Αγγλικής (2 Σύλλογοι), Γαλλικής (3 Σύλλογοι) και Ιταλικής & Ισπανικής Γλώσσας. Τον ΣΥΚΑΓΕ-DLV εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Πέτρος Παπαβασιλείου, καθηγητής ΠΕ07 Γερμανικών Δημόσιας Εκπαίδευσης.Επιγραμματικά αναφέρθηκαν τα εξής:
1. Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Αθμιας και Βθμιας Εκπσης κ. Γ. Μπαμπινιώτης τάχθηκε εξʼ αρχής υπέρ της πολυγλωσσίας (»Αγκαλιάζω την γλωσσική πολυμορφία. Θεωρώ την κυριαρχία της Αγγλικής επί κακώ».).
2. Ενίσχυση του ρόλου και της σημασίας της ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο, ώστε το μάθημα της ξένης γλώσσας να μην απαξιώνεται.
3. Η ξένη γλώσσα να γίνει κύριο μάθημα στα σχολεία.
4. Δυνατότητα ελεύθερης επιλογής της ξένης γλώσσας. Δηλ. όλες οι γλώσσες θα είναι ισότιμες. Δεν θα υπάρχει δηλ. η Αʼ ξένη γλώσσα και οι Βʼ ξένες γλώσσες.
5. Οι Σύλλογοι θα έχουν λόγο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα.
6. Οι μαθητές οφείλουν να εκμανθάνουν στο δημόσιο σχολείο 2 ξένες γλώσσες, όχι γιατί το θέλει η Ε.Ε., αλλά επειδή είναι αναγκαίο και συνιστούν εφόδιο.
7. Οι ξένες γλώσσες να διδάσκονται σε επίπεδα.
8. Διευρυμένο ωράριο διδασκαλίας. [Σημ.: Δεν υπάρχει ωστόσο καμια απόλυτη διευκρίνηση ως προς αυτό].
9. Συνεργασία των συναδέλφων των ξενόγλωσσων ειδικοτήτων μέσα στο σχολείο.
10. Η β΄ ξένη γλώσσα δε μπορεί να έχει τον ίδιο αριθμό ωρών με την πρώτη ξένη γλώσσα. Σημ.: Σε αυτό το σημείο παρενέβη ο Πρόεδρος του ΣΥΚΑΓΕ-DLV επισημαίνοντας την αντίφαση σε σχέση με τα σημεία 3, 6, 7, τονίζοντας την ανάγκη για την 3ωρη εβδομαδιαία διδασκαλία και τη διδασκαλία σε επίπεδα.
11. Ουσιαστική αναβάθμιση της ξένης γλώσσας στο Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ.
12. Σαφήνεια ως προς το επίπεδο γνώσης της ξένης γλώσσας που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο μαθητής στη διάρκεια της 9χρονης εκπαίδευσής του και σχετική πιστοποίηση μέσα από το σχολείο.
13. Τον Οκτώβριο αναμένεται νέα συνάντηση και κατάθεση προτάσεων από τους Συλλόγους.
14. Συμμετοχή του βαθμού της ξένης γλώσσας για την Γθμια Εκπαίδευση.
-----------------------------------------
Στο Νέο Σχολείο δεν μπορούμε να μιλάμε για βασικές και δευτερεύουσες ευρωπαϊκές γλώσσες, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται πουθενά στο Κοινό Πλαίσιο Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης, σύμφωνα με το οποίο ορίζεται ο μαθητής να διδάσκεται υποχρεωτικά από την Α/θμια έως το τέλος της Β/θμιας εκπαίδευσης δυο ξένες γλώσσες που ο ίδιος θα επιλέξει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teol20

Επιφανές μέλος

Ο teol20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,425 μηνύματα.
Αυτα καλα τα λενε.
Θα ισχυσουν ομως ολα αυτα κάποτε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ole ole

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Πιθανόν ναι σε 2-3 χρόνια απο τώρα όταν και οι νέες γλώσσες βρουν τον δρόμο τους και για να τον βρούν, η επιλογή των μαθητών θα πρέπει να είναι των μαθητών και κανενός αλουνού.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teol20

Επιφανές μέλος

Ο teol20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,425 μηνύματα.
Nα δουμε αν αλλαξει η κυβερνηση αν θα ακολουθησει τα εξης που προταθηκαν ή χαραξει νεα πορεία και φτου απο την αρχη...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ole ole

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Το παιδαγωγικό ινστιτούτο θεωρητικά είναι ανεξάρτητο συμβουλευτικό όργανο, πιστεύω ότι τα προτεινόμενα είναι σε σωστή κατεύθυνση, επίσης πιέζει και η Ε.Ε. για πολυγλωσσία και ελευθερία επιλογής, άρα είναι μονόδρομος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Καλώς ή κακώς, υπάρχουν τα φροντιστήρια, τα οποία αναλαμβάνουν τη διδασκαλία ξένων γλωσσών.Τώρα, αν κατορθώσουν να αναγάγουν το σχολείο σε ανταγωνιστή τους, αυτό θα είναι για μένα επιτυχία. Και για να γίνει αυτό, σχολείο έως τις 2 δεν αρκεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teol20

Επιφανές μέλος

Ο teol20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,425 μηνύματα.
Για αυτο και γω το βρισκω απιθανο να γινουν ΟΛΑ αυτα.
Μερικα ισως ναι αλλα ολα μου φαινεται πολυ ακατορθωτο πως να το πω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top