Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ) ΕΚΠΑ

fame

Νεοφερμένος

Η fame αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
ποια ειναι η αποψη σας για το τμημα μεθοδολογιας,ιστοριας κ θεωριας της επιστημης της αθηνας?
ηξερα οτι μεχρι περσυ απο εκει δν εβγαινες με κανενα επαγγελματικο δικαιωμα.ομως διαβασα στ ιντερνετ οτι απο φετος μπορεις να διοριστεις σαν φιλολογος στν ασεπ...εχετε ακουσει τπτ γ αυτο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mithiotis

Νεοφερμένος

Ο mithiotis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
ποια ειναι η αποψη σας για το τμημα μεθοδολογιας,ιστοριας κ θεωριας της επιστημης της αθηνας?
ηξερα οτι μεχρι περσυ απο εκει δν εβγαινες με κανενα επαγγελματικο δικαιωμα.ομως διαβασα στ ιντερνετ οτι απο φετος μπορεις να διοριστεις σαν φιλολογος στν ασεπ...εχετε ακουσει τπτ γ αυτο?

Ειμαι αποφοιτος του τμηματος Μ.Ι.Θ.Ε. .
Πολύ ενδιαφέρον σχολή. Αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχουν υποδομές για επαγγελματική αποκατάσταση. Στο εξωτερικό (μας είπαν καθηγητές του Μ.Ι.Θ.Ε) οι μεγάλες εταιρίες έχουν έναν ψυχολόγο και έναν επιστημολόγο.(απόφοιτος ΜΊΘΕ). Βγαίνοντας από το ΜΙΘΕ έχεις μάθει να βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά.Δηλαδή πως δημιουργήθηκαν, έχεις πιο ανοιχτο μυαλό και κατανοείς το μηχανισμό λειτουργίας οποιουδήποτε θέματος.Γι αυτό είσαι χρήσιμος σε μία εταιρία.
Μετά το πτυχίο? Είναι αργά. Καλή τύχη στην αγορα εργασίας.
Κατά το πτυχίο όμως αν κάτσεις και στρωθείς πάνω στην έρευνα σε οποιοδήποτε τομέα σε ενδιαφέρει, καταλήγεις να κάνεις πτυχιακή για αυτό το θέμα, και με τις γνώσεις που θα χεις αποκτήσει θα σε παρακαλάνε οι εταιρίες. Εγώ έκανα πτυχιακή στη μεθοδολογία ανάπτυξης video games. Σας το λέω αυτό για να καταλάβετε ότι δεν υπάρχουν όρια σε αυτή τη σχολή, όπως π.χ. στο Μαθηματικό. Ασχολήσε με αυτό που θέλεις.
Βέβαια αυτό το κάνεις και χωρίς πτυχίο. Κάνεις έρευνα πάνω σαυτό που θέλεις να μάθεις το μαθένεις και τελίωσε. Στο Μ.Ι.Θ.Ε όμως γίνεσαι ερευνητής.Με την επίβλεψη ενός καθηγητή μπορείς να έρθεις σε επαφή με άλλες σχολές , να κάνεις ομαδική έρευνα πάνω σε οτιδήποτε θέλεις, να ψάξεις να μάθεις να δικτυωθείς με το εξωτερικο και στα 4 χρόνια σπουδών παράλληλα με το πτυχίο θα έχεις αποκτήσει μία πολύ καλή ειδικότητα.ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ.
Βέβαια αυτό αυτό απαιτεί ωριμότητα,χρόνο,διάθεση και πολλά άλλα.το θέμα είναι μεγάλο.
Περιμένω σχόλια μιας και θα κολλήσω ανακοίνωση στη σχολή, το forum αυτό, για αυτά που έγραψα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Krou

Περιβόητο μέλος

Η Krou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,463 μηνύματα.
πωπω δεν την ηξερα καθολου κ κοιταω τωρα κ φαινεται γαματη σχολη πραγματικα :O
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lio21268

Νεοφερμένος

Ο lio21268 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
https://www.phs.uoa.gr/ --> Η ιστοσελίδα του τμήματος για όποιον / όποια ενδιαφέρεται για περισσότερες πληροφορίες

Η αλήθεια είναι ότι φιλόλογοι στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν έχουμε το δικαίωμα να γίνουμε, αν και Ιστορία Γενικής , όπως και Κατεύθυνσης θα μπορούσαμε να διδάσκουμε.

Τα μαθήματα τα οποία μπορεί να διδάξει ένας απόφοιτος του τμήματος, προς το παρόν πάντα, είναι :

Α' ανάθεση

- Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός και οι ρίζες του (Α' Λυκείου - επιλογής)

- Αρχές Φιλοσοφίας (Β' Λυκείου - υποχρεωτικό της θεωρητικής κατεύθυνσης)

- Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών (Β' Λυκείου - επιλογής για όλες τις
κατευθύνσεις)

- Λογική: Θεωρία & Πρακτική (Γ' Λυκείου - επιλογής για όλες τις
κατευθύνσεις)

- Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας (Γ' Λυκείου - επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις)

- Προβλήματα Φιλοσοφίας (Γ' Λυκείου - επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις)

Β' ανάθεση

- Θέματα Ιστορίας (Β' Λυκείου - επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις)

Όπως βλέπεται, εκτός από τις Αρχές Φιλοσοφίας, όλα τα άλλα είναι επιλογής, και από τα μαθήματα εκείνα που έχουν την μικρότερη - έως και μηδενική - ζήτηση ανάμεσα στους μαθητές. Δυστυχώς δηλαδή, πιο πολύ για τα μάτια του κόσμου, και για μια προσωρινή ικανοποίηση των αποφοίτων, έγινε η ανάθεση αυτών των μαθημάτων, παρά για μια ουσιαστική επαγγελματική αποκατάσταση.

Αυτά όσον αφορά το κομμάτι του διορισμού μέσω του Α.Σ.Ε.Π. στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχουν σίγουρα και πολλές άλλες ευκαιρίες για σταδιοδρομία, ειδικά (κατ' εμένα απαραίτητο) με ένα "καλό" μεταπτυχιακό (δημοσιογραφία, επικοινωνία, διαφήμιση, μάρκετινγκ, οικονομικά, εγκληματολογία, κοινωνιολογία, νευροεπιστήμες , κ.λ.π.) .

Για οποιαδήποτε άλλη απορία πιστεύω να μπορώ να απαντήσω :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Αυτή η σχολή υποδέχθηκε τους πρώτους φοιτητές το 1994 και συγκεκριμένα θυμάμαι να ιδρύθηκε για τη διδασκαλία ενός μαθήματος στα σχολεία. Στην πορεία όμως άλλαξαν τα σχέδια του ΥΠΕΠΘ... αυτό το μάθημα ουδέποτε διδάχθηκε στα σχολεία... η σχολή παρέμεινε... στη συνέχεια οι μεταρρυθμίσεις του κ. Αρσένη 5 χρόνια μετά... και γενικώς άντε γειά!

Μήπως ξέρετε mithiotis ή lio αυτό το μάθημα, γιατί τώρα μού διαφεύγει? Έτσι, για την ιστορία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mithiotis

Νεοφερμένος

Ο mithiotis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Δεν ξέρω πιο μάθημα ήταν αλλά βρήκα στο https://mithe.hobby-site.com/forum/ αυτό:
Στα "δικά μου χρόνια" πάντως (έχω αποφοιτήσει από το Λύκειο το 2000) το μάθημα Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας ήταν υποχρεωτικό και μάλιστα είχαμε δώσει και πανελλήνιες σε αυτό όπως και στα υπόλοιπα 13 μαθήματα.
Η καθηγήτρια που το δίδασκε ήταν Μαθηματικός και μας είχε πει ότι το μάθημα μπορούν να το διδάσκουν και Φυσικοχημικοί και φυσικά απόφοιτοι του Μ.Ι.Θ.Ε.
Νομίζω όμως πως τώρα είναι επιλογής.

-----------------------------------------
επισης σε αυτό το site https://www.pde.gr/forum/index.php?topic=14544.msg210022;topicseen βρήκα αυτό :
Για την ακρίβεια, ονομάζεται Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης. "Αυτά τα άτομα" μελετούν τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται και εξελίσσονται οι επιστημονικές θεωρίες, στο πλαίσιο του πολιτισμού, των ιδεών και της φιλοσοφίας. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει φιλοσοφία, ιστορία του πολιτισμού, στοιχεία θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών, γνωσιολογία και άλλα. Το αντικείμενο δεν είναι "εξειδικευμένο". Η φιλοσοφία της επιστήμης είναι ένας από τους πιο δραστήριους χώρους σε παγκόσμιο επίπεδο, και η συζήτηση γύρω από το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι συναρπαστική. Μια επίσκεψη στη σελίδα του τμήματος θα σας διαφωτίσει:
https://www.phs.uoa.gr/node.php?n=home

https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?p=1746449#post1746449

-----------------------------------------
Έπιασα όσα forum βρήκα που ζητάνε πληροφορίες για το τμήμα και τους προσκάλεσα σε αυτό το forum. Παρακαλώ να κρατηθεί η συζήτηση σε ένα επίπεδο. Αν δω μεγάλη ανταπόκριση θα οργανώσω ομάδα ΜΙΘΕ έρευνας και δράσης ανεξαρτητη φυσικά από κόμματα, που θα μπορούν όλοι οι φοιτητές να συμμετέχουν. Έχω κάποιες ιδέες που μπορούν πραγματικά να κάνουν πιο δημιουργικό το τμήμα μας, με στόχο να αποκτήσουν οι φοιτητές προυπηρεσία(θεωρητική εμπειρία) σε τομείς που τους ενδιαφέρουν . Πώς σας φαίνεται?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

carmen cru

Νεοφερμένος

Ο carmen cru αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
αυτό με το επαγγελματικά δικαιώματα είναι μεγάλο τροχοπέδη στην όλη συζήτηση για τη σημασία της Φιλοσοφίας κ της Ιστορίας της Επιστήμης (aka ΜΙΘΕ) και την αξία της στον ελληνικό χώρο. προφανώς υπάρχει σύγχυση μεταξύ του πτυχίου πανεπιστημίου με το δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης. ας μη συντηρούμε αυτή την κουλτούρα. ο απόφοιτος ΜΙΘΕ δεν είναι αυτομάτως επιστημολόγος όπως ο απόφοιτος της Νομικής δεν είναι δικηγόρος. το ίδιο ισχύει για όλες τις σχολές του πανεπιστημίου. όπως θα έλεγε και ο Χιουμ, η πλάνη μας προκύπτει από την συνήθεια σύζευξης πτυχίο=δουλεία.
αν ξεπεράσουμε αυτήν την προκατάληψη, τότε μπορούμε να περάσουμε στο κυρίως πιάτο που είναι η εκπαιδευτική αξία του ΜΙΘΕ. προσωπικά δεν θα μπορούσα να είμαι σε άλλη σχολή στην Ελλάδα και το έψαξα αρκετά πριν.
το τμήμα έχει κάποια προβλήματα -όπως όλα τα ΑΕΙ άλλωστε- αλλά συγκριτικά νομίζω ότι βρίσκεται σε πολύ καλύτερο επίπεδο από όλα τα θεωρητικά τμήματα (φιλοσοφιες, φιλολογιες, ιστορικα, ψυχολογιες, κλπ).
πέρα όμως από αυτό, στο ΜΙΘΕ γνώρισα και έγινα φίλος με νέα παιδιά με ενδιαφέροντα και προβληματισμούς που σπάνια συνάντησα αλλού και σε τέτοιο βαθμό. μιλάμε για ένα τμήμα πολύ μικρό (εισακτέοι 100/ετος από τους οποίους παρακολουθούν/συνεχίζουν λιγότερο από τους μισούς) που όμως έχει καταφέρει να δημιουργήσει δική της εφημερίδα, κυλικείο, θεατρική ομάδα, να οργανώνει προβολές ταινιών και διαλέξεις, και φυσικά παρτυ... αν βρήτε τέτοιο δημιουργικό και φιλικό κλίμα αλλού, πολύ θα θελα να το μάθω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Σύμφωνα με τα παρακάτω νομίζω ότι το βρήκα το μάθημα: Ιστορία των Επιστημών & της Τεχνολογίας...



ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΑΝΑΠΟΛΙΤΑΝΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΤΗΛ. 210-7275526
FAX 210-7275530

Προς: Υπουργό Παιδείας κα Μαριέττα Γιαννάκου

Κοινοποίηση προς:
• Υφυπουργούς Παιδείας κ. Γ. Καλό και Σ. Ταλιαδούρο
• Πρόεδρο Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Δ. Βλάχο
• Αντιπρόεδρο Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σ. Γκλαβά
• Πρόεδρο Κ.Ε.Ε. κ. Δ. Γλάρο

Αθήνα, 8 Μαρτίου 2007

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Το Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Μ.Ι.Θ.Ε.) ιδρύθηκε το 1993 και άρχισε να λειτουργεί κατά το ακαδημαϊκό έτος 1994-1995 με την εισαγωγή των πρώτων φοιτητών του. Το Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. έχει ως αντικείμενο την φιλοσοφία και ιστορία των επιστημών. Ειδικότερα, μελετά τις επιστήμες από όλες τις δυνατές τους πλευρές: τα φιλοσοφικά τους προβλήματα, τη μεθοδολογία τους, τη διαχρονική-ιστορική τους διάσταση και τη σχέση τους με άλλα πολιτιστικά και κοινωνικά φαινόμενα. Ένα σημαντικό αντικείμενο μελέτης του Τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε. είναι το ίδιο το Πανεπιστήμιο, η ιστορική του πορεία, οι ακαδημαϊκές του παραδόσεις και ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησής του. Με την οργάνωση και λειτουργία του Τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε., το Πανεπιστήμιο Αθηνών επιδίωξε να συμβάλλει στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των ακαδημαϊκών ιδεών και των πανεπιστημιακών θεσμών, ιδιαίτερα να επαναφέρει στην ανώτατη εκπαίδευση την ιδέα της universitas, της συνεργασίας μεταξύ των επιστημών που κινδυνεύει να χαθεί με την υπερβολική εξειδίκευση. Το Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. είναι το πρώτο του είδους του που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Παρόμοια Τμήματα υπάρχουν μόνο σε με-γάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Η διάρκεια σπουδών στο Τμήμα είναι τετραετής. Στη διάρκεια των δύο πρώτων ετών, οι φοιτητές εξοικειώνονται με τα αναλυτικά εργαλεία που απαιτεί η ενασχόληση με τη μεθοδολογία της επιστήμης, με τη διδασκαλία των αρχαίων γλωσσών που χρειάζεται η μελέτη της ιστορίας της επιστήμης, με τη διδασκαλία βασικών γνώσεων ώριμων επιστημών, καθώς και με την Ιστορία της Φιλοσοφίας, της Τέχνης και του Πολιτισμού. Στο δεύτερο κύκλο των μαθημάτων (3ο και 4ο έτος), οι φοιτητές εμβαθύνουν και εξειδικεύονται στη Φιλοσοφία και Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας, αλλά και στη μελέτη της σχέσης τους με τον κοινωνικό τους περίγυρο. Οι εγγεγραμμένοι/ες φοιτητές/τριες είναι περίπου 700 ενώ μέχρι σήμερα έχουν αποφοιτήσει 452.

Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε., σύμφωνα με τις εισηγήσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τις σχετικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, κρίθηκαν ως οι πλέον αρμόδιοι επιστήμονες για να διδάξουν τα εξής μαθήματα στη Μέση Εκπαίδευση:

Α΄ ανάθεσης:
Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας

Ωστόσο, το μάθημα αυτό από υποχρεωτικό Γενικής Παιδείας υποβαθμίστηκε σε μάθη-μα επιλογής παρά το γεγονός πως η Λευκή Βίβλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (White Paper on Education & Training: Teaching and Learning Towards the Learning Society, σελ. 12) προτρέπει τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. να εντάξουν την Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, δεδομένου ότι η επιστήμη συνιστά ενοποιητικό στοιχείο του ευρωπαϊκού πολιτισμού και κατά συνέπεια μπορεί να αποτελέσει ένα από τα θεμέλια πάνω στα οποία θα οικοδομηθεί η κοινή ευρωπαϊκή συνείδηση των λαών στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Β΄ ανάθεσης:
Αρχές Φιλοσοφίας (υποχρεωτικό Γενικής Παιδείας)

Μαθήματα Επιλογής:
Ρίζες Ευρωπαϊκού Πολιτισμού
Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών
Θέματα Ιστορίας
Λογική, Θεωρία και Πρακτική
Προβλήματα Φιλοσοφίας

Ωστόσο, στην πράξη και παρά το άνοιγμα του κλάδου Π.Ε.33 (Φ.Ε.Κ. αρ. φύλλου 204, 2/3/2001), δεν δόθηκε η ευκαιρία στους αποφοίτους του Τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε. να ενταχθούν στη Μέση Εκπαίδευση και να την υπηρετήσουν επάξια, καθώς δεν τους έχει αναγνωριστεί έως σήμερα το δικαίωμα συμμετοχής στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, ούτε έχουν ληφθεί υπόψη οι αιτήσεις που εδώ και τέσσερα χρόνια υποβάλλουν για την κάλυψη θέσεων αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών. Κι αυτό παρά το γεγονός πως το άνοιγμα κλάδου συνεπάγεται πάντα και τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων στις διαδικασίες διορισμού, στους διαγωνισμούς, κλπ.

• Θα σας παρακαλούσαμε, λοιπόν, να συμπεριλάβετε τους αποφοίτους μας στους σχετικούς διαγωνισμούς για διορισμό στη Μέση Εκπαίδευση, αλλά και να δεχτείτε τις αιτήσεις τους για κάλυψη θέσεων αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών. Μάλιστα, προτείνουμε οι απόφοιτοί μας να εξετάζονται στα εξής μαθήματα: Ιστορία της Φιλοσοφίας, Ιστορία Πολιτισμού και Φιλοσοφία της Επιστήμης.

• Εξάλλου, οι φοιτητές του Τμήματός μας θα μπορούσαν να αναλάβουν Α' ανάθεση διδασκαλίας του υποχρεωτικού μαθήματος γενικής παιδείας «Αρχές Φιλοσοφίας», αλλά και των ακόλουθων κατ’ επιλογήν μαθημάτων: «Προβλήματα Φιλοσοφίας», «Ρίζες Ευρωπαϊκού Πολιτισμού», «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών», «Λογική, Θεωρία και Πρακτική». Θα μπορούσαν επίσης να διδάξουν (με Α' ή Β' ανάθεση) και όλα τα μαθήματα Ιστορίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Όπως θα δείτε και στο επισυναπτόμενο παράρτημα, το πρόγραμμα σπουδών του Μ.Ι.Θ.Ε. εξασφαλίζει για τους φοιτητές του γνώσεις υψηλού επιπέδου σε όλα τα παραπάνω πεδία. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό και το γεγονός ότι στη συγγραφή πολλών από τα εγχειρίδια που χρησιμοποιούνται στα παραπάνω μαθήματα έχουν συνεργαστεί μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματός μας.

• Επιπλέον, πιστεύουμε πως οι απόφοιτοί μας μπορούν να συμβάλλουν στην διδασκαλία μαθημάτων ιστορίας της επιστήμης και της τεχνολογίας στα Τ.Ε.Ε. Η ιστορία της τεχνολογίας αναδεικνύεται στην εποχή μας σε προνομιακό πεδίο για την γενικότερη ιστορική κατανόηση. Μαθήματα ιστορίας της τεχνολογίας έχουν διεθνώς εισαχθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με μεγάλη επιτυχία. Στην περίπτωση μάλιστα της δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης, το μάθημα της ιστορίας της τεχνολογίας έχει συμβάλει αποτελεσματικά στην εξοικείωση των μαθητών με την κοινωνική σημασία της περιοχής στην οποία εξειδικεύονται. Οι απόφοιτοί μας, οι οποίοι παρακολουθούν σειρά μαθημάτων στην ιστορία της τεχνολογίας, είναι απολύτως προετοιμασμένοι για να διδάξουν ένα τέτοιο μάθημα.

Στα δώδεκα χρόνια λειτουργίας του, το Τμήμα μας έχει κατορθώσει να αποσπάσει τα ευμενή σχόλια της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας για το διδακτικό και ερευνητικό του έργο (βλ. ενδεικτικά την επισυναπτόμενη επιστολή του Προέδρου του Τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Σικάγο). Παρόλαυτά, οι απόφοιτοι του Τμήματός μας παραμένουν αποκλεισμένοι από τη Μέση Εκπαίδευση, παρά το γεγονός πως είναι οι πλέον κατάλληλοι για να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας, οι μόνοι που μπορούν να διδάξουν την φιλοσοφία συνδέοντάς την με τις επιστήμες και που έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν στους μαθητές αλλά και στους συναδέλφους τους μια διεπιστημονική προσέγγιση των φιλοσοφικών και επιστημονικών προβλημάτων που τόσο αναγκαία είναι σήμερα, στην εποχή της ακραίας εξειδίκευσης.

Πιστεύουμε ότι οι φοιτητές μας μπορούν να προσφέρουν πολλά στη μέση εκπαίδευση. Ο μέχρι σήμερα αποκλεισμός τους συνιστά κατάφωρη αδικία, αλλά και απαράδεκτη κατασπατάληση ανθρωπίνου κεφαλαίου.

Με τιμή,
Διονύσιος Αναπολιτάνος
Καθηγητής, Πρόεδρος Τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε.
Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών


ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΑΝΑΠΟΛΙΤΑΝΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΤΗΛ. 210-7275526
FAX 210-7275530

Αθήνα, 8 Μαρτίου 2007

Προς το Υπουργείο Παιδείας
Ενταύθα

Με το παρόν βεβαιώνεται ότι οι απόφοιτοι του Τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Μ.Ι.Θ.Ε.) έχουν παρακολουθήσει σειρά παιδαγωγικών μαθημάτων κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Ενημερωτικά θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι οι φοιτητές του τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε., πέραν των μαθημάτων φιλοσοφίας και ιστορίας της επιστήμης και της τεχνολογίας, ιστορίας πολιτισμού, μαθηματικών και λογικής, είναι υποχρεωμένοι για να αποφοιτήσουν να εξεταστούν σε μαθήματα που αποτελούν εισαγωγή σε επιμέρους επιστήμες (π.χ. δύο υποχρεωτικά μαθήματα εισαγωγής στα οικονομικά, δύο στη φυσική, δύο στη βιολογία, κλπ.) αλλά και σε μαθήματα ψυχολογίας και γνωσιακής επιστήμης.

Επιπλέον, οι φοιτητές μας έχουν να επιλέξουν μαθήματα από κατάλογο που περιλαμβάνει πλήθος μαθημάτων που προσφέρουν επαρκή παιδαγωγική κατάρτιση:

- Εισαγωγή στα Παιδαγωγικά
- Συγκριτική Παιδαγωγική και Διεθνής Εκπαιδευτική Πολιτική
- Αναλυτικά Προγράμματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Ψυχοκοινωνικά Προβλήματα Σχολικής και Εφηβικής Ηλικίας
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Σύγχρονη Διδακτική
- Ψυχολογία και Εκπαίδευση
- Ιστορία Εκπαιδευτικής Πολιτικής
- Ιστορία των Πανεπιστημίων

και πολλά άλλα συναφή μαθήματα όπως:

• Διαχείριση Ιστορικής Πληροφορίας
• Τεχνητή Νοημοσύνη
• Ψυχολογία της Νόησης
• Συγγραφική Ι
• Συγγραφική ΙΙ
• Διαχείριση Γνώσης
• Επιστήμη & Φύλο

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε.

https://www.phs.uoa.gr

Για τους λόγους αυτούς, θεωρούμε πως το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματός μας προσφέρει επαρκή παιδαγωγική κατάρτιση στους αποφοίτους του. Για τους λόγους αυτούς σας παρακαλούμε να αναγνωριστεί παιδαγωγική επάρκεια στους αποφοίτους του τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε.

Με τιμή,
Διονύσιος Αναπολιτάνος
Καθηγητής, Πρόεδρος Τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε.
Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Συνημμένα θα βρείτε τα εξής έγγραφα:

1. Αντίγραφο της Υπουργικής Απόφασης Γ2/3605/14-7-99 με θέμα «Αναθέσεις μαθημάτων Γ´ τάξης Ενιαίου Λυκείου»
2. Αντίγραφο της Υπουργικής Απόφασης Γ2/4609/12-8-98 με θέμα «Αναθέσεις μαθημάτων Α´ και Β´ τάξεων Ενιαίου Λυκείου»
3. Αντίγραφο της Υπουργικής Απόφασης Δ2/13934/12-2-01 με την οποία συστάθηκε κλάδος και ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το τμήμα ΜΙΘΕ (Κλάδος ΠΕ33)
4. Αντίγραφο Υπομνήματος του καθηγητού του τμήματος ΜΙΘΕ κ. Κώστα Γαβρόγλου προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Π. Ευθυμίου σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος της Γ´ Λυκείου «Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας» από μάθημα υποχρεωτικό γενικής παιδείας (1/9/2000)
5. Αντίγραφο Υπομνήματος του Συλλόγου Φοιτητών και Αποφοίτων του Τμήματος ΜΙΘΕ προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Π. Ευθυμίου για σχετικά θέματα (31/8/2000)
6. Αντίγραφο Επιστολής του Προέδρου του Τμήματος ΜΙΘΕ, Καθ. Δ. Αναπολιτάνου προς τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Γεώργιο Καλό με αίτημα την χορήγηση παιδαγωγικής επάρκειας στους αποφοίτους του Τμήματος (21/11/2006)
7. Αντίγραφο της Λευκής Βίβλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (White Paper on Education & Training: Teaching and Learning Towards the Learning Society) η οποία προτρέπει τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. να εντάξουν την Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (σελ. 12).
8. Ανάτυπο δημοσίευσης του Επ. Καθ. του τμήματος ΜΙΘΕ, κ. Αριστείδη Χατζή με θέμα τη Συμμετοχή των Ελλήνων Επιστημόνων στις Διεθνείς Επιστημονικές Κοινότητες. Συνοδεύεται από την αδημοσίευτη ενημερωμένη εκδοχή του κειμένου στο οποίο τεκμηριώνεται η συμβολή των μελών ΔΕΠ του Τμήματος ΜΙΘΕ στη διεθνή βιβλιογραφία και έρευνα (περιοδικό Επιστήμη & Κοινωνία, Άνοιξη-Καλοκαίρι 2005).
9. Αντίγραφο της κατάταξης των μεταπτυχιακών τμημάτων Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης διεθνώς (Ιαν. 2005) σύμφωνα με την οποία το τμήμα μας βρίσκεται στην 12η θέση ανάμεσα σε 91 σχετικά Π.Μ.Σ.
10. Αντίγραφο παρουσίασης (PPP) του Επ. Καθ. του τμήματος ΜΙΘΕ, κ. Αριστείδη Χατζή με θέμα την επαγγελματική αποκατάσταση και τη συνέχιση των σπουδών των αποφοίτων του τμήματος (η οποία παρουσιάστηκε στην εκδήλωση για τα 12 χρόνια του τμήματος ΜΙΘΕ στις 26/5/2005).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Hydra

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 219 μηνύματα.
Παιδια τελειωσα και εγω με τις Πανελληνιες και με ενδιαφερει η σχολη.
Ακουγεται οτι θα κλεισει ή οχι?
Αυτο με ενδιαφερει να μαθω.

Ειμαι ηδη ψημενος να μπω!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Αγαπημένο... το πιο οργανωμένο τμήμα του πανεπιστημίου μας θαρρώ! Κρίμα που το υποβαθμίζουμε με αυτό το τρόπο, γιατί οι απόφοιτοι του είναι ουσιαστικοί επιστήμονες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Αγαπημένο... το πιο οργανωμένο τμήμα του πανεπιστημίου μας θαρρώ! Κρίμα που το υποβαθμίζουμε με αυτό το τρόπο, γιατί οι απόφοιτοι του είναι ουσιαστικοί επιστήμονες.

Δυστυχώς. Επειδή δεν το ήξερα ως Τμήμα και έριξα μια ματιά (σε πρόγραμμα σπουδών,...κτλ) διαπίστωσα ότι είναι η άλλη μορφή της επιστήμης. Η πιο αθώα και η πιο γοητευτική. Είναι η επιστήμη στα σπάργανά της πριν...εξελιχθεί σε μαθηματικά, φυσική, φιλοσοφία,.... του 18-21ου αιώνα. Κανονικά θα έπρεπε να εντάσσεται ως Τομέας σε ένα Τμήμα Μαθηματικών ή Φυσικής ή και Φιλοσοφίας. Περιεργάζεται ερωτήματα που έχουν σχέση με το "γιατί" στην επιστήμη και τις κοινωνικές προεκτάσεις της επιστήμης σε μια εποχή τεχνητής νοημοσύνης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Amethyst

Νεοφερμένος

Ο Amethyst αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Παιδια τελειωσα και εγω με τις Πανελληνιες και με ενδιαφερει η σχολη.
Ακουγεται οτι θα κλεισει ή οχι?
Αυτο με ενδιαφερει να μαθω.

Ειμαι ηδη ψημενος να μπω!!!

Καλά, άμα κλείσουν το μόνο τμήμα που επάξια και αντικειμενικότατα πήρε άριστες αξιολογήσεις από ανεξάρτητη διεθνή αξιολογική επιτροπή, τότε τί να πώ πια!
Αλλά δε νομίζω ότι υπάρχει τέτοια περίπτωση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

zxc

Νεοφερμένος

Η zxc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 69 μηνύματα.
τι επαγγελματικες προοπτικες εχει το συγκεκριμενο τμημα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Hydra

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 219 μηνύματα.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Ρε παιδιά, λίγο μπερδεμένα μας τα λένε οι απόφοιτοι....

Δημοσιογράφοι, διοίκηση επιχειρήσεων, μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις, οργάνωση events...
Συγγνώμη αλλά δεν νομίζω ότι αντικατοπτρίζουν τις προοπτικές του τμήματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Aeneas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Aeneas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,353 μηνύματα.
Ρε παιδιά, λίγο μπερδεμένα μας τα λένε οι απόφοιτοι....

Δημοσιογράφοι, διοίκηση επιχειρήσεων, μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις, οργάνωση events...
Συγγνώμη αλλά δεν νομίζω ότι αντικατοπτρίζουν τις προοπτικές του τμήματος.

Μήπως παραείναι καλά για να είναι αληθίνα; Πολύ ουτοπικά φαντάζουν όλα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
Σαν να διαφημίζουν κάποιο ΙΕΚ..όλο χαμόγελο, καλά γκομενάκια, σίγουρη αποκατάσταση στο Γκρίχελαντ οφ Αμέρικα. :D Από το blog εγκρίνω κάποια θεοκόμματα..μιλάμε για πολύ μανούλια. :redface::P Να σου κάνουν projects από διοίκηση επιχειρήσεων, μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις, οργάνωση events, αυτές..άλλο πράγμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Aeneas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Aeneas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,353 μηνύματα.
Σαν να διαφημίζουν κάποιο ΙΕΚ..όλο χαμόγελο, καλά γκομενάκια, σίγουρη αποκατάσταση στο Γκρίχελαντ οφ Αμέρικα. :D Από το blog εγκρίνω κάποια θεοκόμματα..μιλάμε για πολύ μανούλια. :redface::P

Συν τοις άλλοις, πρώτη φορά βλέπω τμήμα να κάνει τόσο ντόρο για τους αποφοίτους του..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,784 μηνύματα.
ναι
γενικά είναι λίγο "ύποπτος" ο πολύς ντόρος για ένα Τμήμα..καλύτερα ας μιλήσουν τα έργα του
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Μα αυτά είναι τα έργα του...Άσχετα με το αντικείμενο της σχολής, το οποίο είναι και πολύ ωραίο (τα μαθήματα είναι σούπερ!!!!!!).

Αυτό εμένα με προβληματίζει, ότι δεν ξέρουν ούτε και οι ίδιοι τι βγαίνουν...Και γενικά, τους συναντώ πολύ συχνά στο δρόμο μου σε ερευνητικά προγράμματα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top