Με ενιαίο MASTER θα ισοδυναμούν τα πτυχία 5ετους φοίτησης και άνω

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Με Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου θα αναγνωρίζονται τα πτυχία των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών σχολών με ρύθμιση που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας στο πολυνομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο άρθρο 11.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «τα διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων».

Η αναγνώριση επέρχεται κατόπιν έκδοσης απόφασης του αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Υπουργού, η οποία θα διαπιστώνει την συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων υπαγωγής των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. στην ανωτέρω διάταξη.

Όπως αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο κατόπιν της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, ο τίτλος σπουδών Integrated Master (Master of Science) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος.

Παράλληλα διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο δεν δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων, μισθών ή αποζημιώσεων.

Με τη ρύθμιση αυτή το Υπουργείο Παιδείας ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των Πολυτεχνικών Σχολών. Εκτός όμως από την πιο πάνω ρύθμιση υπάρχουν και άλλες που αφορούν τις Εκπαιδευτικές Μονάδες τις οποίες και παραθέτει το news.gr.

Αυτές είναι οι ακόλουθες:

1. α) Τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ απονέμουν τίτλους σπουδών Τμημάτων ή μονοτμηματικών Σχολών μετά την επιτυχή παρακολούθηση ενιαίου Προγράμματος Σπουδών, το οποίο δύναται να αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό Εκπαιδευτικών Μονάδων (Ε.Μ.).

β) Οι Ε.Μ. ισούνται με το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών θεωρητικής διδασκαλίας εργαστηριακής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης υπό μορφή θεμάτων, εργασίας πεδίου και άλλων εφαρμοσμένων μεθόδων διδασκαλίας και εξετάσεων εντός του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής όπως ορίζεται στο Πρόγραμμα Σπουδών, προσαυξημένο κατά τον αριθμό των ωρών που αντιστοιχούν στον επιπλέον φόρτο εργασίας του φοιτητή και ο οποίος υπολογίζεται κατ' ελάχιστα ίσος με το σύνολο των ωρών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

γ) Η Ισοδύναμη Εκπαιδευτική Μονάδα (Ι.Ε.Μ.) ορίζεται ως το τριακονταπλάσιο της Ε.Μ.

δ) Ο αριθμός των Ι.Ε.Μ., ο οποίος αντιστοιχεί σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο, εκπεφρασμένος σε ώρες αποτυπώνει τον μέσο χρόνο εργασίας του φοιτητή συσχετιζόμενο με τον αντίστοιχο χρόνο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) για το εξάμηνο αυτό.

2. Οι τίτλοι πτυχίων ή διπλωμάτων που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Σπουδών σε Τμήμα ή μονοτμηματική Σχολή Α.Ε.Ι. κατατάσσονται με βάση τη διάρθρωση των Προγραμμάτων Σπουδών και των Ι.Ε.Μ. ως κατωτέρω:

α) Τα διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

β) Τα πτυχία ή διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο με τέσσερα έτη κατατάσσονται στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και είναι ισοδύναμα με πτυχία Bachelor στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής.

γ) Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) οδηγούν σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) με 90 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., το οποίο ισοδυναμεί με Master of Science στην ειδίκευση και αποτελεί πρόσθετο προσόν και όχι προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Οι κάτοχοι Μ.Δ.Ε., οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος της περίπτωσης β' του παρόντος άρθρου, κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Η αναγνώριση για την περίπτωση α' του παρόντος άρθρου επέρχεται κατόπιν έκδοσης απόφασης του αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Υπουργού, η οποία θα διαπιστώνει την συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων υπαγωγής των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. στην ανωτέρω διάταξη. Κατόπιν της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, ο τίτλος σπουδών Integrated Master (Master of Science) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος. Τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο δεν δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων, μισθών ή αποζημιώσεων
https://www.news.gr/ellada/ekpaidefs...aster-tha-isodynamoyn-ta-ptyhia-5etoys-f.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Επιτέλους?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilakis13

Δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 717 μηνύματα.
Αυτο ισχύει και για σχολές όπως η φαρμακευτική? Για όλες τις σχολές δηλαδή πενταετούς και άνω φοίτησης?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Αυτο ισχύει και για σχολές όπως η φαρμακευτική? Για όλες τις σχολές δηλαδή πενταετούς και άνω φοίτησης?

κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science)

Διάβασες κάπου να τονίζει ότι ισχύει για πολυτεχνία και μόνο?? Εάν η σχολή σου παρέχει πτυχίο 300 διδακτικών μονάδων τότε ναι ισχύει και για φαρμακευτική, εκτός και εάν υπάρχει παγίδα με τη λέξη δίπλωμα και βέβαια εάν ισχύσουν όλα αυτά μέχρι να ψηφιστεί το προσχέδιο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilakis13

Δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 717 μηνύματα.
Επειδη διαβαζω "Με Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου θα αναγνωρίζονται τα πτυχία των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών σχολών με ρύθμιση που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας στο πολυνομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο άρθρο 11." ρωταω
και παλαιοτερα οποτε το ειχα ακουσει μονο για πολυτεχνεια ακουγα

Αυτα τα I.E.M. που τα βρισκουμε? Στην φαρμακευτικη πατρας πχ κοιταξα στο site και δεν τα ανεφερε
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Αυτα τα I.E.M. που τα βρισκουμε? Στην φαρμακευτικη πατρας πχ κοιταξα στο site και δεν τα ανεφερε

πολλές σχολές και τμήματα στην Ελλάδα ακόμη και σήμερα δεν έχουν θεσπίσει τις διδακτικές μονάδες...θέλεις ο φόβος, δεν γνωρίζω γιατί...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Ένα ακόμα ανώδυνο και λαϊκίστικο μέτρο για το ΣΥΡΙΖΑ.

Επίσης δε καταλαβαίνω πως θεωρούν ισοδύναμο ένα προπτυχιακό πρόγραμμα με μεταπτυχιακό. οκ, με κάποιο τρόπο το πτυχίο/δίπλωμα μιας 5ετούς σχολής θα μπορούσε να θεωρείται ως λίγο ανώτερο τυπικό προσόν από το πτυχίο 4ετούς σχολής, αλλά δεν είναι μεταπτυχιακό. Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Διαφορετικά πράγματα θα διδαχτεί κάποιος που έχει τελειώσει μια 4ετή σχολή + 1 χρόνο μεταπτυχιακό και διαφορετικά κάποιος που τέλειωσε μια 5ετή σχολή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LiViNGtheLiFE

Διάσημο μέλος

Η LiViNGtheLiFE αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,226 μηνύματα.
Δεν είναι ιδέα του ΣυΡιΖΑ το integrated. Σε πόσα κράτη ισχύει.
Αλλά μην το δένουμε ακόμη κόμπο οτι θα ισχύσει και μάλιστα αναδρομικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,053 μηνύματα.
Δεν είναι ιδέα του ΣυΡιΖΑ το integrated. Σε πόσα κράτη ισχύει.
Αλλά μην το δένουμε ακόμη κόμπο οτι θα ισχύσει και μάλιστα αναδρομικά.
Αν μετρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ σε πόσους δημόσιους υπαλλήλους θα πρέπει να χορηγήσει επίδομα master (και μάλιστα αναδρομικά), σίγουρα θα το πάρει πίσω.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilakis13

Δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 717 μηνύματα.
αναδρομικα γιατι?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
γιατι για το ιδιο πτυχιο και τα ιδια προσοντα δεν γινεται να χορηγεις μονο σε καποιους επιδοματα

θα καταπεσει πανηγυρικα στα δικαστηρια και στο τελος θα αναγκαστουν να το παρουν πισω υποθετω,αληθεια υπαρχει καποιος απο το ΤΕΕ στην κυβερνηση;
παρεμπιπτοντως σε αυτους που θα επρεπε να δωσουν επαγγελματικα δικαιωματα ειναι στους φυσικους καποια επιπλεον κοινα με μηχανικους
και στους βιολογους με την προυποθεση master για μικροβιολογια
κατα τα αλλα στην παραπανω ρυθμιση προσθεστε και τους φαρμακοποιους με 5ετες πτυχιο και 300 ect(βεβαια ο ενας χρονος ειναι πρακτικη,αλλα σαμπως λιγες ειναι οι πολυτεχνικες που ενα εξαμηνο αφιερωνουν σε πτυχιακη π.χ )

edit ναι υπαρχει
ο πρωην προεδρος του ΤΕΕ ειναι αναπληρωτης υπουργος υποδομων ,μεταφορων και δικτυων,αν δεν κανω λαθος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilakis13

Δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 717 μηνύματα.
Μα για το ιδιο πτυχιο οι νεοδιοριζομενοι καθηγητες πχ παιρνουν πολυ μικροτερο βασικο μισθο (ασχετως των αυξησεων που σχετιζονται με την προυπηρεσια)
Δηλαδη οι μειωσεις δεν ισχυουν αναδρομικα αλλα οι αυξησεις ισχυουν? Δεν ειναι και πολυ δικαιο αυτο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Πουθενά στην Ευρώπη δεν σπουδάζεις 10 εξάμηνα ώστε να πάρεις bachelor πτυχίο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Καλησπέρα σας. Ας αναφερθούν από την πλευρά μου με πινελιές το θέμα… Πρώτα τι πρόκειται να θεσπιστεί βάσει του προσχεδίου (δεν είναι οριστικό αν και πρόκειται να γίνει μενόμο, που σημαίνει «πολύ κοντά» και νομικά στο οριστικό, δεν είμαι νομικός):

Α) Θα θεωρείται τοπτυχίο/δίπλωμα 300 ΙΕΜ και πάνω (5ετείς & 6ετείς προπτυχιακές σπουδές τουσήμερα) επιπέδου μεταπτυχιακού διιπλώματος (integrated master) ως ενιαίο& αδιάσπαστο στη βασική ειδικότητα του Τμήματος και κατατάσσονται στο 7επίπεδο ΕΕΠ. Ποια Τμήματα προσφέρουν σήμερα πτυχία 5ετούς & 6ετούςδιάρκειας? Ιατρική (6ετές), και 5ετή τα των Μηχανικών, Γεωπονίας, Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος, Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής, Κτηνιατρικής, Βιολογικών Εφαρμογών & Τεχνολογιών, Τεχνών Ήχου & Εικόνας, Διαχείρισης Περιβάλλοντος & Φυσικών Πόρων, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Πόρων, Καλών Τεχνών, Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων και Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών (συγχωρέστε με αν ξέχασα κάποιο). Σύνολο περί των 75-80 Τμημάτων (Μηχανογραφικό 2014) και όλα ανήκουν στα Πανεπιστήμια.

Β) τα πτυχία &δ ιπλώματα 4τούς διάρκειας (υπόλοιπα Τμήματα Πανεπιστημιακού Τομέα και όλα τα ΤΕΙ) θα είναι ισοδύναμα με πτυχία Bachelor( 6ο επίπεδο ΕΕΠ).

Γ) Τα ΠΜΣ πουοδηγούν σε ΜΔΕ διάρκειας τουλάχιστον 90 ΙΕΜ ισοδυναμεί με MSc στην ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ, κατατάσσονται (πάλι) στο 7 επίπεδο του ΕΕΠ και αποτελεί πρόσθετο προσόν και ΟΧΙ προϋπόθεση για την άσκηση επαγγέλματος.

Δ) Το Integrated Master (MSc) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από τηνημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και αυτά τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο ΔΕΝ δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης, ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων ή αποζημιώσεων.


Αφού διαβάσαμε μεπροσοχή τα ανωτέρω (και ιδίως τα υπογραμμισμένα βάσει της πρώτης δημοσίευσης της ειδησεογραφίας του παρόντος νήματος) ας δούμε και τα κάτωθι σχόλια του voudou όπως αυτός τα αντιλαμβάνεται στο σήμερα (μπορεί και νασφάλλει, οψώμεθα):

i) Οι πτυχιούχοι 5ετών & 6ετών πτυχίων (βλέπε στο α. άνωθεν ποια είναι) ΔΕΝ κερδίζουν ουσιαστικά τίποτα κατά τον ανταγωνισμό μεταξύτους στην αγορά εργασίας. Ούτε καν επιδόματα! Πτυχίο/δίπλωμα είχαν, πτυχίο/δίπλωμα έχουν. Ό,τι ίσχυε για αυτούς, ισχύει και τώρα. Το αυτό που ουσιαστικά «ξεκαθαρίζεται» πλέον είναι μόνο, ότι ακαδημαϊκώς λογίζεται στο επίπεδο 7 ως «ενιαίο και αδιάσπαστο στη βασική ειδικότητα του Τμήματος» (όπως είναι δηλαδήκαι μέχρι σήμερα άσχετα την κατεύθυνση που παρακολουθείς προπτυχιακά) και όταν πρόκειται ο εκάστοτε πτυχιούχος να προχωρήσει σε μεταπτυχιακό επίπεδο ΔΕΝ είναι απαραίτητη η κατοχή ΜΔΕ (Α κύκλος ΠΜΣ) για την έναρξη διδακτορικής διατριβής (Β κύκλος ΠΜΣ).

Αυτό φυσικά δενσημαίνει ότι αν κάποιος θέλει και ΜΔΕ, τον αποκλείει. Πάνω-κάτω (με εξαιρέσεις) ισχύει και το αυτό στο σήμερα (όχι τόσο παλιότερα) και όποια άλλη προϋπόθεσηυ φίσταται για «κατευθείαν διδακτορικό», αίρεται!

Διαφοροποίηση μπορεί κάποιος να σχολιάσει περαιτέρω, ότι τώρα θα υφίσταται στους Κλάδους ΠΕ-Τεχνολογίας Υλικών ΠΕ-Βιολόγων και ΠΕ-Μαθηματικών/Φυσικών, λόγω της ταυτόχρονης ύπαρξης 4ετών & 5ετών ΠΠΣ. Και αυτό ΑΝ πρόκειται να προχωρήσουνσε μεταπτυχιακό επίπεδο, σε διαγωνισμό τύπου π.χ. ΑΣΕΠ (θα) λογίζονται και πάλι το ίδιο.

ii) Διαφοροποίηση ουσιαστικά (αυτή που υφίσταται και σήμερα δηλαδή, απλά δεν αλλάζει τελικά κάτι) είναι μεταξύ Πανεπιστημίων & ΤΕΙ ομοειδών Κλάδων/Ειδικοτήτων (και κατ' επέκταση τα γνωστά με πτυχία αλλοδαπής και Κολλεγίων) μιας και «ξεκαθαρίζεται» ακόμα μία φορά, ότι π.χ. ο πτυχιούχος Μηχανικός ΤΕ ακόμα και με την κατοχή ΜΔΕ παραμένει Τεχνολόγος Μηχανικός με ΜΔΕ (βλέπε γ. ανωτέρω, ΟΧΙ προϋπόθεση για την άσκηση επαγγέλματος το ΜΔΕ). Τα περαιτέρω σχετικά, τα γνωστά του σήμερα για να μην επαναλαμβάνομαι.

iii) Ισοδύναμη εκπαιδευτική μονάδα, ΙΕΜ (νέος όρος) από ό,τι αντιλήφθηκα είναι ουσιαστικά μετονομασία της ΔΜ (διδακτικής μονάδας). Στο σήμερα λοιπόν, ΙΕΜ ΔΕΝ θα βρείτε ΠΟΥΘΕΝΑ και σε κανένα Τμήμα. Το μόνο που θα βρείτε είναι ΔΜ και (ίσως) ECTS (πιστωτική μονάδα). Αναφέρεται, ότι ο ΔΜ δεν σχετίζεται με τoν(Ευρωπαϊκό) ECTS. Αν και αμφότερα ποσοτικοποιούν τοφόρτο εργασίας φοιτητή σε ώρες (αλλά όπως έχει τονίσει ο voudou πολλάκις έχει το μειονέκτημα, ότι δεν λαμβάνει υπόψη και την ποιότητα της μελέτης) υπολογίζονται διαφορετικά. Μία μονάδα ECTS αντιστοιχεί σε 25-30 ώρες φόρτου εργασίας φοιτητή (σε κάθε Ευρωπαϊκή χώρα διαφέρουν οι ώρες) λαμβάνοντας υπόψη τις ώρες παρακολούθησης, τα σεμινάρια, το χρόνο που θα απαιτηθεί από το μέσο φοιτητή να ολοκληρώσει μία εργασία βιβλιογραφική ή να συγγράψει το πρακτικό (report) μίας εργαστηριακής άσκησης, το χρόνο μελέτης για τις εξετάσεις, το χρόνο βιβλιογραφικής ανασκόπησης κ.λπ. κ.λπ., ενώ οι ΔΜ στην Ελλάδα «χονδροειδώς» (κανένας δεν έχει κάτσει ουσιαστικά να τα υπολογίσει, όπως στην Ευρώπη τα ECTS) αντιστοιχούν στιςώρες διδασκαλίας στo αμφιθέατρο/εργαστήριο,που αναφέρονται στο ΠΠΣ (παράδειγμα: αν ένα μάθημα διδάσκεται σε 3 ώρες θεωρίακαι 2 ώρες εργαστήριο, κλασική περίπτωση, τότε αντιστοιχεί σε 5 ΔΜ).

Ο λόγος που δεν έχουν εφαρμοστεί τα ECTS ουσιαστικά στηνΕλλάδα ο voudou πιθανολογεί, ότι είναι το αυτό του τρόπου υπολογισμού τους (δύσκολο για το ΔΕΠ τώρα) και επειδή θα βγουν αρκετά παραπάνω (και επειδή είναι) από τα 300 ECTS. Οπότε πήγαμε (και επειδή η ΕΕ μας το επιβάλει) και βάλαμε τις ΔΜ (ορίζονται ευκολότερα) και «μαγειρεύουμε» τα σύνολα κοντά στο 300άρι (υπάρχου ν5ετή Τμήματα που και σήμερα στο διαδίκτυο ακόμα και έτσι ξεπερνούν το 300άρι)…για να μην κόψουμε μαθήματα και ΔΕΠ!

iv) Δεν θεωρείται «ισοδύναμο» το ΠΠΣ με το μεταπτυχιακό (ΜΔΕ) με την έννοια ότι είναι ίδια (φυσικά και ΔΕΝ είναι μεταπτυχιακό το 5ετέςπροπτυχιακό με την έννοια της φιλοσοφίας της μεταπτυχιακής εκπαίδευση, όντωςάλλο το ένα και άλλο το άλλο), αλλά στη «λογική» των ετών σπουδών και ECTS (και σπουδών ποσοτικοποίησης με το κιλό) είναι ο «κάποιος τρόπος που προτιμήθηκε να εκφραστεί το πτυχίο/δίπλωμα μιας5ετούς σχολής να θεωρείται ως λίγο ανώτερο τυπικό προσόν από το πτυχίο 4ετούς σχολής», που ανέφερε κάποιος ανωτέρω. Και όντως θεωρεί ο νομοθέτης το 4+1διαφορετικό από το 5ετές πτυχίο, αφού το τυπικό προσόν του ΜΔΕ και σχετικού επιδόματος είναι όταν παρακολουθήσεις ξεχωριστά τον Α κύκλο σε κάποιο ΠΜΣ (άσχετα αν έχεις 4 έτη ή 5 έτη στο πρώτο πτυχίο).

v) Σκεπτικισμός υφίσταται στο 90άρι ΙΕΜ στα ΜΔΕ. Αυτό (λογικά) σημαίνει, ότι πλέον τα μονοετή ΜΔΕ ΔΕΝ θα λογίζονται πλέον ως ΜΔΕ (είχαν συνήθως 60 ΙΕΜ)! Και το ΜΔΕ συνεχίζει να σημαίνει αυτό που ήταν, μάστερ στην ειδίκευση και πρόσθετο προσόν... (και όχι το 5ετές πτυχίο μεταπτυχιακού επιπέδου).

Όπως έχει συζητηθεί και στο παρελθόν, το αυτό του integrated masterυπάρχει και στην ΕΕ (οι νεότεροι αναζητήστε τις σχετικές συζητήσεις στο ischool). Παλιότερα ο voudou είχε αναφέρει, ότι στην Ελληνική πραγματικότητα δύο συστήματα υφίστανται στις «συζητήσεις»: το 4+1+3 και το 5+3. Τα τελευταία 2-3 έτη φαινόταν να υπερισχύει το 5+3 και στο σήμερα βλέπουμε τη«φόρμουλα» σε συνδυασμό με το ΕΕΠ και τα ΠΜΣ και τα σχετικά επιδόματα (αυτά θαδίνονται ΜΟΝΟ με το ΜΔΕ, όχι σκέτο 5ετές πτυχίο) και άρα για το ίδιο πτυχίο και ίδια προσόντα ΔΕΝ θα χορηγούνται μόνο σε κάποιους επιδόματα.

Εν κατακλείδι, αυτό λοιπόν που φέρνει το παρόν προσχέδιο είναι, ότι ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΤΙ! Και τα ΕΔ (επαγγελματικά δικαιώματα) για τα οποία γίνεται το όλον παραμένουν στο (πρώτο/βασικό) πτυχίο (διαφορά με Ευρώπη) και μόνον!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
Πουθενά στην Ευρώπη δεν σπουδάζεις 10 εξάμηνα ώστε να πάρεις bachelor πτυχίο.

ε τοτε προφανως πρεπει να μειωθουν στα 4 χρονια; αλλα αν με 5 χρονια δινεται μαστερ στα πολυτεχνεια,φαρμακευτικες και γεωπονικα,το bachelor τους ποσο κραταει; π.χ βλεπω στο ΗΜΜΥ ΕΜΠ 3.5 χρονια...επομενως το bachelor του ΗΜΜΥ ΕΜΠ αν περασει ο νομος ειναι ισοδυναμο με τα 4ετη προγραμματα των αλλων ΑΕΙ!

παντως εχε υποψιν σου πως bachelor εξω δινουν και με 3 χρονια(στο νησι π.χ) πολλοι για αλλες σχολες,παρολαυτα εδω σπουδαζουν 4 και λογος για μαστερ δεν γινεται εννοειται

Μα για το ιδιο πτυχιο οι νεοδιοριζομενοι καθηγητες πχ παιρνουν πολυ μικροτερο βασικο μισθο (ασχετως των αυξησεων που σχετιζονται με την προυπηρεσια)
Δηλαδη οι μειωσεις δεν ισχυουν αναδρομικα αλλα οι αυξησεις ισχυουν? Δεν ειναι και πολυ δικαιο αυτο...

αυτο ειναι αδικο μεν αλλα διαφορετικο,εχουν ως κριτηριο τα χρονια προυπηρεσιας,εδω μιλαμε ας πουμε για επιδομα στα προσοντα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Σαν άσχετος επί του Πολυτεχνείου, θέλω μόνο να πω ότι η διάκριση μεταξύ προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών κυρίως των 2ετών προγραμμάτων, είναι τεράστια, από πολλές απόψεις όπως ύλης, δυσκολίας, συνδυαστικής σκέψης, αυτοδύναμης μάθησης όγκου ύλης πέρα από το τυπικό ωράριο διδασκαλίας και οδηγού σπουδών, προβλήματα που δεν επιδέχονται κάποια μεθοδολογία σκέψης, ανυπαρξία παλιών θεμάτων καθώς η ύλη αλλάζει κάθε χρόνο κλπ. Άρα, πώς ένα πτυχίο (δίπλωμα) 5ετούς προπτυχιακού κύκλου μπορεί να εξισωθεί με ένα δυσκίνητο και φορτωμένο 2ετές πρόγραμμα μεταπτυχιακού κύκλου; Ας δούμε λίγο τη λογική βάση. Τα δυο επιπλέον εξάμηνα σπουδών καλύπτουν τόσο μεγάλο κενό γνώσης εφάμιλλο ενός μεταπτυχιακού;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Δεν μπορεί...

Όμως ταυτόχρονα να έχουμε αυτό το απαρχαιωμένο σύστημα με 60+ μαθήματα για πτυχίο, συνολικού χρόνου σπουδών 5 έτη, για ένα πτυχίο που μετράει για bachelor ενώ στο εξωτερικό με ακριβώς τα ίδια χρόνια τα προγράμματα σπουδών τους περιέχουν master, είτε 3+2 είτε 4+1 για master, ανάλογα την χώρα.

Θα έπρεπε λοιπόν, ή να μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων ή κατά κάποιον τρόπο να αλλάξει το σύστημα ώστε το πρόγραμμα σπουδών του πτυχίου (bachelor) να κρατάει 4 χρόνια. Κάτι τέτοιο δεν θέλουν να κάνουν, αλλά ταυτόχρονα δεν μπορούν να ισχύουν τα ίδια δεδομένα δεκαετίες στην Ελλάδα ενώ στο εξωτερικό τα πράγματα να εκσυγχρονίζονται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
3ετες bachelor μηχανικου να μαι ειλικρινης εξω δεν εχω ακουσει,4ετη ειναι τα προγραμματα φυσικου,αλλα και μηχανικων,3τια εχω δει ομως για αλλες σχολες.

κοιτα στην ελλαδα η ταση σε αρκετες σχολες ειναι να μειωνουν τις εδρες,δηλαδη τα μαθηματα
στα πολυτεχνεια δεν συμβαινει αυτο,διοτι επιδιωκουν την αναγνωριση αυτη
να ρωτησω και το εξης 48 μαθηματα το μηχανικων ΑΠΘ,πως γινεται να αναγνωριστει και ως μαστερ μαζι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
Νομιζω πλεον στη Γερμανια, το καστρο των μηχανικων, εχουν καταργηθει τα 5ετη προγραμματα και πλεον εχουν σπασει σε 3+2.

Και βασικα ειναι ηλιθιο το 5ετες, σου βγαινει ο κωλος να το τελειωσεις, μαστερ δεν ειναι αλλα ουτε ειναι και bachelor των 35-40 μαθηματων. Μια μαλακια και μιση τελικα.

Πολυ καλυτερα να μπορουσες στα 3 χρονια να παρεις Bsc, αν ειναι να κανεις μεταπτυχιακο εξω, θα μπορεις απο τα 21 σου και με 35-40 μαθηματα, οχι να τρως ολο το αγγουρι του καθε Ελληνικου Πολυτεχνειου και μετα να πας και για Master, χανεις χρονια απο τη ζωη σου ετσι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
πρωτη φορα ακουω 3ετες bachelor μηχανικων..ισχυει;

μα ουτε και η 4ετια των αλλων πτυχιων ειναι bachelor των 35 40 μαθηματων! σχεδον ολα πανω απο 40 μαθηματα εχουν..για να καταλαβεις εγω οταν εβγαζα την σχολη τελειωνα με 56 μαθηματα συν πτυχιακη!! μεσα σε 4 χρονια,το δικο μου τι ειναι; και διδακτορικο;:hehe:

πρεπει να κοψουνε τις εδρες,τι να κανουμε; ολα τα bachelor να γινουν τριετιας και να μειωθουν μαθηματα και καθηγητες

αμα γινει 3ετιας μονο το bachelor των μηχανικων,φαρμακοποιων κ.λπ ομως οπως θελουν να το κανουν plus master τοτε θα ξεσηκωθει ο φοιτητης απο τις αλλες σχολες που κανει ενα χρονο παραπανω γι ανα παρει ιδιο πτυχιο με αυτο που παιρνει ο συναδελφος του στο εξωτερικο κ.ο.κ
μια πεπατημενη για ολους 3ετιας bachelor ή 4ετιας και απο εκει και περα ξεχωριστα masters
αυτο σημαινει βεβαια ριζικη αναδιαρθρωση μαθηματων και διδακτικου προσωπικου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top