Παιδαγωγική Επάρκεια Καθηγητικών Τμημάτων

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Όσοι έχουν εισαχθεί σε "καθηγητικό τμήμα" (μαθηματικό, φιλολογία, αγγλική, κ.λπ.) από το 2013-2014 και μετά ΔΕΝ θα φέρουν το επαγγελματικό δικαίωμα της διδακτικής/παιδαγωγικής επάρκειας με την κατοχή του πτυχίου τους και μόνο και θα πρέπει να το αποκτήσουν περαιτέρω αν το επιθυμούν με κατάλληλο μεταπτυχιακό, εππαικ ασπαιτε κ.λπ..

Καθηγητικά Τμήματα: ΠΕ01 Θεολόγων, ΠΕ02 Φιλολόγων (Φιλολογίας, ΦΠΨ, Ιστορίας-Αρχαιολογίας κ.λπ.), ΠΕ03 Μαθηματικών, ΠΕ04 Φυσικών-Χημικών-Βιολόγων-Γεωλόγων, ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας, ΠΕ16 Μουσικής (ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 πτυχιούχων Πανεπιστημίων), ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών, ΠΕ33 Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ), ΠΕ34 Ιταλικής Γλώσσας, ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας και ΠΕ19 Πληροφορικής Πανεπιστημίων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Όσοι έχουν εισαχθεί σε "καθηγητικό τμήμα" (μαθηματικό, φιλολογία, αγγλική, κ.λπ.) από το 2013-2014 και μετά ΔΕΝ θα φέρουν το επαγγελματικό δικαίωμα της διδακτικής/παιδαγωγικής επάρκειας με την κατοχή του πτυχίου τους και μόνο και θα πρέπει να το αποκτήσουν περαιτέρω αν το επιθυμούν με κατάλληλο μεταπτυχιακό, εππαικ ασπαιτε κ.λπ..

Καθηγητικά Τμήματα: ΠΕ01 Θεολόγων, ΠΕ02 Φιλολόγων (Φιλολογίας, ΦΠΨ, Ιστορίας-Αρχαιολογίας κ.λπ.), ΠΕ03 Μαθηματικών, ΠΕ04 Φυσικών-Χημικών-Βιολόγων-Γεωλόγων, ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας, ΠΕ16 Μουσικής (ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 πτυχιούχων Πανεπιστημίων), ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών, ΠΕ33 Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ), ΠΕ34 Ιταλικής Γλώσσας, ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας και ΠΕ19 Πληροφορικής Πανεπιστημίων.
εξαιρειται το φπ(ψ)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Επιτέλους. Ούτε το ΦΠΨ θα έπρεπε να εξαιρείται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Κατάντια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.

Hephaestus

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Hephaestus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ιερισσός (Χαλκιδική). Έχει γράψει 1,503 μηνύματα.
Tο φπ και φπψ για ποιο λογο να εξαιρουνται;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crooked

Νεοφερμένος

Ο Crooked αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Όσοι έχουν εισαχθεί σε "καθηγητικό τμήμα" (μαθηματικό, φιλολογία, αγγλική, κ.λπ.) από το 2013-2014 και μετά ΔΕΝ θα φέρουν το επαγγελματικό δικαίωμα της διδακτικής/παιδαγωγικής επάρκειας με την κατοχή του πτυχίου τους και μόνο και θα πρέπει να το αποκτήσουν περαιτέρω αν το επιθυμούν με κατάλληλο μεταπτυχιακό, εππαικ ασπαιτε κ.λπ..

Καθηγητικά Τμήματα: ΠΕ01 Θεολόγων, ΠΕ02 Φιλολόγων (Φιλολογίας, ΦΠΨ, Ιστορίας-Αρχαιολογίας κ.λπ.), ΠΕ03 Μαθηματικών, ΠΕ04 Φυσικών-Χημικών-Βιολόγων-Γεωλόγων, ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας, ΠΕ16 Μουσικής (ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 πτυχιούχων Πανεπιστημίων), ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών, ΠΕ33 Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ), ΠΕ34 Ιταλικής Γλώσσας, ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας και ΠΕ19 Πληροφορικής Πανεπιστημίων.


Απο την στιγμή που κάποιος είναι επιστήμονας δεν είναι απαραίτητο ότι είναι και εκπαιδευτικός (η διδακτική αποτελεί ξεχωριστή επιστήμη απο μόνο της).

Ωστόσο πολλά από αυτά τα τμήματα έχουν μαθήματα διδακτικής στο πρόγραμμα σπουδών τους (κάτι που νομίζω είναι υποχρεωτικό τουλάχιστον για ένα εξάμηνο). Και αυτά τα μαθήματα θεωρούνταν επαρκεί για να μπορεί κάποιος να διδάξει.

Δεν ξέρω πως είναι με τα νέα προγράμματα σπουδών στα πανεπιστήμια (πλήρως εναρμονισμένα με τις πρακτικές και τη λογική του υπουργείου) αλλά αν κάποιος έχει διδαχτεί αυτά τα μαθήματα τότε δεν καταλαβαίνω τη λογική αυτού.

επίσης η πηγή αυτού που είναι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Crooked τουλάχιστον στις Φυσικομαθηματικές επιστήμες, τα αντίστοιχα Τμήματα έχουν εναρμονισμένο πρόγραμμα σπουδών για την ελεύθερη αγορά, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, πλην της μέσης εκπαίδευσης. Ο Τομέας του Τμήματος με επιστημονικό αντικείμενο τη Διδακτική, συνήθως είναι υποστελεχομένος με καθηγητές, με ελάχιστα μαθήματα και με σχεδόν ανύπαρκτη ερευνητική παρουσία. Το Τμήμα αντιθέτως δίνει κύρια βάση στις βασικές επιστημονικές περιοχές της κύριας επιστήμης του τίτλου του. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποια σκοπιμότητα σ' αυτό. Η Διδακτική πάντως είναι σε δυσμένεια από το κράτος. Οι φοιτητές επιλέγουν τέτοια μαθήματα συνήθως ως «εύκολα» για να γεμίσουν το πρόγραμμα με τις γνωστές τεχνικές και να τελειώνουν γρήγορα. Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για την Διδακτική ενώ και οι ίδιοι οι καθηγητές σιγοντάρουν σ' αυτή την κατάσταση με τον τρόπο που διδάσκουν και εξετάζουν αυτά τα μαθήματα. Η κάθε πλευρά δουλεύει η μια την άλλη, αφού υπάρχει το μότο: «μπαίνω στο Πανεπιστήμιο για να πάρω πτυχίο».

Από την άλλη οι διέξοδοι της Ελληνικής οικονομίας είναι τελείως κακοδομημένες και σε πλήρη αντίθεση με τα προγράμματα σπουδών. Τα προγράμματα σπουδών (αντίγραφα του εξωτερικού) παρέχουν ειδικεύσεις για επαγγελματικές επιλογές του εξωτερικού, δηλαδή, ανύπαρκτες στη χώρα μας. Τι πρέπει να γίνει; Αυτή τη στιγμή που μιλάμε εδώ, συνεχίζεται το ίδιο πλαίσιο σπουδών, μοιρολατρούμε όπως θέλουν τα ΜΜΕ και τα κόμματα εξουσίας, υπάρχει κενό μεταξύ Πανεπιστημιακής γνώσης και «ζήτησης», μια αδυναμία των Πανεπιστημίων και του κρατικού μηχανισμού να δει τις διεθνείς επαγγελματικές εξελίξεις με αποτέλεσμα ακόμη και οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ να ζητούν άκυρα πράγματα* π.χ. Στατιστική Λυκείου που δεν έχει καμία μα καμία σχέση με τα 8-10 εξαμηνιαία μαθήματα Στατιστικής (Συμπερασματολογίας) που μπορεί να έχει διδαχτεί κάποιος φοιτητής σε ένα Τμήμα Μαθηματικών. Τελειώνει κάποιος Βιολόγος, Μαθηματικός, Χημικός,... και δεν μπορεί στην Ελλάδα να εφαρμόσει τις γνώσεις του. Επίσης ζητάνε εξετάσεις για να αποδείξει κάποιος το αυτονόητο. Πήξαμε στις πιστοποιήσεις και στις εξετάσεις δίχως ουσία. Λυπηρό και άδικο.

* δεν υπάρχει κανένας συντονισμός μεταξύ Οργανισμών και φορέων του Δημοσίου στην Ελλάδα (η κάθε υπηρεσία, Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο, ... έχει νομοθετικά στεγανά και νοοτροπία ενάντια στην καινοτομία)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Περαιτέρω απαξίωση του βασικού πτυχίου των περισσότερων καθηγητικών σχολών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Περαιτέρω απαξίωση του βασικού πτυχίου των περισσότερων καθηγητικών σχολών.

Αν η Ελλάδα πέτυχε κάτι τέτοιο αξίζει να γελάσουμε. Ας δούμε τι συμβαίνει στη διεθνή κοινότητα...:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Obito

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Obito αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 370 μηνύματα.
Με αλλα λογια, σκαστε λεφτα σε ΑΣΠΑΙΤΕ, μεταπτυχιακα σε Ελλαδα, Κυπρο, Βουλγαρια, Ρουμανια κτλ
Nice move ελληνικη κυβερνηση, αλλη μια φοβερη μεταρρυθμιση στην εκπαιδευση και στην αγορα εργασιας.

Πηγη για την ειδηση υπαρχει παρεμπιπτοντως;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Με αλλα λογια, σκαστε λεφτα σε ΑΣΠΑΙΤΕ, μεταπτυχιακα σε Ελλαδα, Κυπρο, Βουλγαρια, Ρουμανια κτλ
Nice move ελληνικη κυβερνηση, αλλη μια φοβερη μεταρρυθμιση στην εκπαιδευση και στην αγορα εργασιας.

Πηγη για την ειδηση υπαρχει παρεμπιπτοντως;
δες για παραδειγμα την επισημη ανακοινωση ενος απο τα πολλα παιδαγωγικα τμηματα(συμφωνα παντα με τις τελευταιες υποδειξεις του υπουργ. παιδειας)


ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ–ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ
ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ - ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ

α. Παιδαγωγική - διδακτική επάρκεια
Σύμφωνα με τον ν.3848/20103848/2010, άρθρα 2, 3, σ. 1439-1440, προϋπόθεση για τη συμμετοχήστον διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα, με σκοπό τον διορισμό ή την πρόσληψή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (στην περίπτωση του Τμήματός μας, στον κλάδο «ΠΕ02 Φιλολόγων»), είναι, εκτός από το σχετικό με τον κλάδο πτυχίο, και η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των υποψηφίων.
Από την άλλη, σύμφωνα με τον προσφάτως ψηφισθέντα ν. 4186/2013, άρθρο 36§22, σ. 3145-3146, οι σχετικές διατάξεις για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια εφαρμόζονται σε όσους εισάγονται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 και εφεξής.
Επομένως,
1. οι σχετικές διατάξεις για την πιστοποίηση παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας ισχύουν μόνο για τους νυν πρωτοετείς φοιτητές του Τμήματός μας, αυτούς, δηλαδή, τους φοιτητές που εισήχθησαν στο Τμήμα κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, και εφεξής.
Σημειώνεται ότι το Τμήμα μας ήδη προετοιμάζει φάκελο μαθημάτων, που θα υποβληθεί αρμοδίως, ώστε να διασφαλίσει πλήρως στους φοιτητές του (εισαχθέντες από το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 και εφεξής), τη δυνατότητα πιστοποίησης της παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας, μέσω της παρακολούθησης εντός του προγράμματος σπουδών του Τμήματος των αναγκαίων μαθημάτων παιδαγωγικής και χωρίς να αυξηθεί ο αριθμός των συνολικά 52 μαθημάτων, που απαιτούνται σήμερα για τη λήψη του πτυχίου τους
Σχετικές ανακοινώσεις θα εκδοθούν αμέσως μετά την επίσημη έγκριση της πρότασης του Τμήματος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

2. Οι προ του 2013-2014 εισαχθέντες φοιτητές του Τμήματος καθώς και οι πτυχιούχοι αυτού ΔΕΝ υπάγονται στις σχετικές με την υποχρέωση πιστοποιημένης παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας διατάξεις και το πτυχίο του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών τους διασφαλίζει αυτομάτως τη δυνατότητα συμμετοχής σε μελλοντικούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για τον κλάδο «ΠΕ02 Φιλολόγων», όπως αυτό ίσχυε και πριν από την ψήφιση του ν. 3848/2010.
Παρά ταύτα και επειδή οι πτυχιούχοι του Τμήματός μας έχουν ως μια από τις κύριες επαγγελματικές κατευθύνσεις την απασχόλησή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως καθηγητών του κλάδου «ΠΕ02 Φιλολόγων», το Τμήμα μας αναγνωρίζει τη σημασία μιας ουσιαστικής παιδαγωγικής-διδακτικής κατάρτισης όσων πτυχιούχων του επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ακόμη κι αν αυτή δεν αποτελεί εκ του νόμου προϋπόθεση. Συνακολούθως, στο πρόγραμμα σπουδών του διατηρεί δυο υποχρεωτικά μαθήματα παιδαγωγικών, το ένα εκ των οποίων συνοδεύεται με πρακτική άσκηση στα σχολεία, καθώς και επιλεγόμενα μαθήματα παιδαγωγικών, τα οποία προσφέρει το Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας της Σχολής μας στους φοιτητές του Τμήματός μας που επιθυμούν να τα παρακολουθήσουν.

β. Μοριοδότηση μεταπτυχιακών τίτλων και διδακτορικού διπλώματος
Κατά τον νέο ν. 4186/2013, σ. 3145, ως προς το θέμα της μοριοδότησης στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ισχύουν τα ακόλουθα:
Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους στο γνωστικό αντικείμενο του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος προσδίδει τρεις (3) μονάδες (σημ.: κατά τον προηγούμενο ν. 3848/2010, σ. 1440, 2 μονάδες).)
Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος ή στις επιστήμες της αγωγής προσδίδει τρεις (3) μονάδες (σημ.: κατά τον προηγούμενο ν. 3848/2010, σ. 1440, 2.5 μονάδες).
Η κατοχή διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό αντικείμενο του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος προσδίδει πέντε (5) μονάδες (σημ.: κατά τον προηγούμενο ν. 3848/2010, σ. 1440, 3 μονάδες).
Η κατοχή διδακτορικού διπλώματος στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος ή στις επιστήμες της αγωγής προσδίδει πέντε (5) μονάδες» (σημ.: κατά τον προηγούμενο ν. 3848/2010, σ. 1440, 5 μονάδες).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι παραπάνω διατάξεις αντιμετωπίζουν με τρόπο ευνοϊκό για το Τμήμα μας το πρόβλημα της αναδρομικότητας που απέρρεε από τον προηγούμενο νόμο 3848/2010 και διασφαλίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων του. Παράλληλα, με τη νέα μοριοδότηση, η Πολιτεία αναγνωρίζει τους τίτλους σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα ενός επιστημονικού κλάδου (στην περίπτωση του Τμήματός μας, στην Ιστορία και την Αρχαιολογία) ως ισότιμα με τη διδακτική αυτών και αποκαθιστά τη θεσμική υποβάθμιση Τμημάτων, όπως το δικό μας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, που προσφέρουν σπουδές επί των ιδίων των γνωστικών αντικειμένων.
Πρόκειται για θετικές εξελίξεις για το κύρος του Τμήματός μας και το μέλλον των φοιτητών του, στη διαμόρφωση των οποίων συμβολή είχε και το Τμήμα μας, στο πλαίσιο κοινών προσπαθειών της Φιλοσοφικής Σχολής και γενικότερα του Πανεπιστημίου Αθηνών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 545651

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
μαλιστα..... :/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
εξαιρειται το φπ(ψ)

Στη σχετική ειδησεογραφία έχει υποπέσει στην αντίληψή μου, ότι κάποια Τμήματα έχουν κινήσει επιπλέον διαδικασία, για να λάβουν αυτή τη λεγόμενη εκπαιδευτική επάρκεια μετά από κάποιου είδους αξιολόγηση/έκθεση (δεν γνωρίζω λεπτομέρειες).

Ωστόσο, απέφυγα αρχικά να το αναφέρω "το τάδε Τμήμα/Κλάδος δεν έχει το πρόβλημα" γιατί α) η όλη διαδικασία είναι ακόμα υπό εξέλιξη (κάθε τόσο εγκρίνεται και άλλο Τμήμα με παιδαγωγικό χαρακτήρα) και β) δεν είμαι 100% σίγουρος ότι το αυτό ισχύει για όλα τα ομοειδή Τμήματα στην Ελληνική επικράτεια. Για παράδειγμα μπορεί να το έχει λάβει (το σχετικό "πιστοποιητικό"/οκ περί επάρκειας) το ΦΠΨ ΕΚΠΑ, αλλά ίσως όχι το ΦΠΨ ΑΠΘ (ή/και περαιτέρω του ΠΙ ή/και του ΠΚ, αντίστοιχα).

Προφανώς, και λογικά, τα Τμήματα που έχουν παιδαγωγικά μαθήματα (παιδαγωγικό δημοτικής & νηπιαγωγών, αλλά και ΦΠΨ ως κατεύθυνση) να μην εμπίπτουν στο όλον (ή ειδικότερα για το ΦΠΨ με τον αστερίσκο του αν έχει επιλεγεί το παιδαγωγικό κομμάτι/κατεύθυνση και όχι γενικόλογα) κ.λπ. εξαιρέσεις. Το αυτό θαρρώ θα ισχύει και για τα Τμήματα στην ΑΣΠΑΙΤΕ στο χώρο των ΤΕΙ, αλλά και για το (Διδακτικής) Ψηφιακών Συστημάτων ΠΑΠΕΙ στο χώρο των Πανεπιστημίων.

Αν γνωρίζει κάποιος των ανωτέρω Τμημάτων περισσότερα, ας διευκρινίσει.

Πηγη για την ειδηση υπαρχει παρεμπιπτοντως;

Το αρχικό μου ποστ (εγώ άνοιξα και το παρόν νήμα, για πληροφόρηση των νέων φοιτητών) προέρχεται από συζητήσεις μεταξύ ατόμων στην εκπαίδευση (δεν το είχα διαβάσει κάπου και ούτε ήξερα κάτι πριν λίγες μέρες). Στο google πριν λίγο βρήκα και αρκετούς σχετικούς συνδέσμους...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Gnx

Νεοφερμένος

Ο Gnx αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Παιδιά στον οδηγό σπουδων της σχολής μου αναφέρει ότι για να αποκτήσουμε παιδαγωγική επάρκεια θα πρεπει να έχουμε εξεταστει επιτυχώς σε κάποια μαθηματα (π.χ. Εισαγωγη στην Παιδαγωγικη, Θεωρία και μεθοδολογία της διδασκαλίας, Διδακτική της Βιολογίας κ.ά.). Αυτό το πιστοποιητικό με καλύπτει στο μέλλον για συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή θα πρέπει να ακολουθήσω κάποιο σχετικο μεταπτυχιακό για να μπορώ να πάρω μέρος? Διάβασα τα παραπάνω σχόλια και οφείλω να πω ότι μπερδεύτηκα λιγάκι... Η απάντηση σας είναι ιδιαίτερα χρησιμη γτ σκοπεύω αυτό το εξαμηνο να πάρω το πρώτο μαθημα επιλογής που χρειαζεται για το πιστοποιητικό και αν τελικα καταργηθηκε, να μην το δηλωσω...(ήδη έχω 7 υποχρεωτικά :P )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Aφού εσείς έχετε καλύτερες προοπτικές (και γι' αυτό τόσο ψηλά μόρια) για ποιο λόγο σκέφτεσαι τον ΑΣΕΠ; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
πατεντα..ποσο θα στοιχισει η παιδαγωγικη επαρκεια;

οταν λες χωρις παιδαγωγικη επαρκεια δεν θα μπορει να δωσει καποιος ΑΣΕΠ ειναι σαν να βγαζεις ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ το 90 % των καθηγητων της δευτεροβαθμιας αυτην την στιγμη που οντως δεν εχουν παιδαγωγικη επαρκεια

ποιος το σκεφτηκε!ποια μεγαλοφυια;

αρκουν λιγα μαθηματα διδακτικης στο προπτυχιακο προγραμμα σπουδων..δεν χρειαζεται και διδακτορικο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Περαιτέρω απαξίωση του βασικού πτυχίου των περισσότερων καθηγητικών σχολών.
Η μόνη "καθηγητική" σχολή (με την έννοια ότι σε προετοιμάζει επαρκώς για να διδάξεις σε τάξη με ό,τι αυτό συνεπάγεται - σχεδιασμό προγράμματος, χειρισμό προβλημάτων συμπεριφοράς, αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου κλπ συν πρακτική άσκηση με διδασκαλία) είναι το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Οι άλλες είναι καθηγητικές στο όνομα μόνο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gnx

Νεοφερμένος

Ο Gnx αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Aφού εσείς έχετε καλύτερες προοπτικές (και γι' αυτό τόσο ψηλά μόρια) για ποιο λόγο σκέφτεσαι τον ΑΣΕΠ; :P
Στην εποχή που ζούμε πιστεύω πως είναι καλυτερο με την απόκτηση ενός πτυχίου να έχεις πρόσβαση σε όσους περισσότερους τομείς εργασίας ειναι δυνατό. Ασε που ήδη έχω διαλέξει σε ποιο κομμάτι της Βιολογίας θα κινηθώ στο μεταπτυχιακο μου και πίστεψε με δεν έχει να κάνει με τη διδακτική. Οπότε ότι κάνω με το πτυχίο :) Οσο για τα μόρια δε νομίζω να αντικατοπτριζουν την ποιότητα των προοπτικών ενός επαγγέλματος...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nipiagogos

Νεοφερμένος

Η nipiagogos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 36 ετών. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
καλά τώρα θα πω την κακία μου για το φπψ... οι απόφοιτοι ανάλογα με τις εκάστοτε εργασιακές συνθήκες το "παίζουν" φιλόλογοι/ παιδαγωγοί/ ψυχολόγοι. Λίγο απ' όλα διδάσκονται... την παιδαγωγική επάρκεια καλό θα ήταν να τη δίνουν τα πανεπιστήμια σε όσους θέλουν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top