Μεγάλοι μπελάδες για φοιτήτρια στην Θεσσαλονίκη

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
https://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/285332/megaloi-mpelades-gia-foititria-stin-thessaloniki

Υποθέσεις λογοκλοπής κι αντιγραφής "ταλανίζουν" το Πανεπιστήμιο θίγοντας την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο των εξετάσεων όπως καταγγέλει ο Σύνδεσμος Καθηγητών του ΑΠΘ με πρόσφατη περίπτωση φοιτήτριας της Φιλοσοφικής η οποία αντέγραψε δύο βιβλία για την μεταπτυχιακή της διατριβή. Το ένα μάλιστα ήταν επιβλέποντα καθηγητή όπως αναφέρει το thesstoday.gr
Μηδενική ανοχή στη λογοκλοπή και αντιγραφή
O Σύνδεσμος Καθηγητών ΑΠΘ παρακολουθεί με θλίψη και ανησυχία την αδιάκοπη εμφάνιση κρουσμάτων αντιγραφής και λογοκλοπής, τα οποία θίγουν την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο των εξετάσεων και των κρίσεων που γίνονται στο πανεπιστήμιο, με πιο πρόσφατη την περίπτωση διατριβής μεταπτυχιακής φοιτήτριας από τη Φιλοσοφική Σχολή που αποτελεί αντιγραφή δύο βιβλίων, από τα οποία μάλιστα το ένα είναι του κύριου επιβλέποντα καθηγητή (https://invenio.lib.auth.gr/record/129374/export/hm και https://invenio.lib.auth.gr/record/129374/files/GRI-2012-8804.pdf).
Παρά τα βήματα που έχουν γίνει προς την κατεύθυνση της καταπολέμησης αυτής της ανεπίτρεπτης ηθικά και παράνομης πράξης (όπως η ονομαστική καταδίκη της σε κανονισμούς, έντυπα και ιστοσελίδες του Ιδρύματός μας, καθώς και η ύπαρξη προγράμματος ανίχνευσης λογοκλοπής στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ), φαινόμενα λογοκλοπής εξακολουθούν να εμφανίζονται με απαράδεκτα μεγάλη συχνότητα και να απασχολούν τις ακαδημαϊκές μας μονάδες.
Ένας σοβαρός λόγος γι' αυτό παραμένει η ασάφεια των κανόνων και προβλεπόμενων ποινών, αλλά και η απροθυμία των πανεπιστημιακών οργάνων να προχωρούν σε συγκεκριμένες αποφάσεις για την τιμωρία των παραβατών.
Σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο οι νέοι φοιτητές και ερευνητές να μη θεωρούν καν τη λογοκλοπή πρόβλημα ή να έχουν μια ασαφή άποψη για τα όριά της.
Για τους παραπάνω λόγους, ο Σύνδεσμος Καθηγητών ΑΠΘ καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα να προστατέψει το επιστημονικό της κύρος, την αξιοπιστία και αντικειμενικότητα των εξεταστικών διαδικασιών και αξιολογήσεων, την αριστεία και την αξιοκρατία, επιδεικνύοντας μηδενική ανοχή απέναντι στη λογοκλοπή και αντιγραφή.
Να εντείνει τη διάδοση στους φοιτητές μας των κανόνων δεοντολογίας στην έρευνα και στη συγγραφή επιστημονικών έργων.
Να θεσμοθετήσει μηχανισμούς ελέγχου της πρωτοτυπίας των παραγόμενων πνευματικών έργων, όπως είναι η δημόσια υποστήριξη όλων των διπλωματικών εργασιών, ο υποχρεωτικός προληπτικός έλεγχος για λογοκλοπή πριν την υποστήριξή τους και η θεσμοθέτηση ειδικής επιτροπής-παρατηρητηρίου στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του ΑΠΘ.
Ο υπό κατάρτιση Κανονισμός του ΑΠΘ θα πρέπει να περιέχει συγκεκριμένη αναφορά στη λογοκλοπή και να προβλέπει την υποχρέωση των οργάνων (Πρυτάνεων, Προέδρων, εκλεκτορικών σωμάτων, εισηγητικών επιτροπών κ.ά.) να εξετάζουν όσες καταγγελίες για λογοκλοπή δέχονται, να αποφαίνονται αιτιολογημένα και χωρίς καθυστέρηση ή κωλυσιεργία για τη βασιμότητα ή όχι κάθε καταγγελίας και να προβαίνουν αμέσως, αυτοτελώς ή μέσω παραπομπής στα αρμόδια πειθαρχικά όργανα, στις προβλεπόμενες ενέργειες.
Επιπλέον, ο Κανονισμός πρέπει να προβλέπει συγκεκριμένες ακαδημαϊκές κυρώσεις (αποβολή φοιτητή από πρόγραμμα σπουδών, αφαίρεση τίτλου από απόφοιτο και καθαίρεση ή αποκλεισμός καθηγητή από διοικητική, εισηγητική ή συμβουλευτική θέση στο Ίδρυμα) τόσο για τους λογοκλόπους όσο και για όσους, με πράξεις και παραλείψεις τους, συμβάλλουν στην εξαπάτηση της πανεπιστημιακής κοινότητας (όπως, εν προκειμένω, η τριμελής συμβουλευτική επιτροπή της μεταπτυχιακής φοιτήτριας).


Read more: https://www.newsbomb.gr/koinwnia/sto...gia-foititria-stin-thessaloniki#ixzz2MiCz2mNM
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top